Postingstijd interval gedetecteerd van 186.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 11:11 Bericht 

Op 24 juni ben ik 's nachts in een fuik belandt op de A12. Agent kon mij vertellen dat men geconstateerd hadden dat ik 207 km/u reedt, na correctie 200 km/u.

Gevolg: Rijbewijs inleveren.

Ik heb geen verklaring afgelegd, kon zo snel niets bedenken wat in mijn voordeel zou werken.

Nu ben ik echt afhankelijk van mijn rijbewijs, voor m'n werk rij ik heel Nederland door.

Ook woon k sinds kort alleen met mn zoontje samen en om financieele redenen mag ik dus echt mijn baan niet kwijt raken.

Wat moet ik nu doen?

Wat zijn de gevolgen?

Help please!!

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/06/24/V041.htm
Offline BK_102
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 11:12 Bericht 
Denk dat je de eerste tijd je rijbewijs kwijt bent. Is een zeer forse overtreding.

Dan nog maar niet te spreken over EMG.

Ik zou direct een brief schrijven naar de OvJ voor teruggave van je rijbewijs voor je werk. Denk dat de kans klein is maar niet geschoten is altijd mis.

Was neem ik aan op een autosnelweg ? (waar je 120 km/h uur mag)
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 11:32 Bericht 

Ja, was inderdaad op een stuk waar je 120 km/u mag
Offline Guppenklup
Master
vr 24 jun 2011, 11:36 Bericht 
BK_102 schreef:
Dan nog maar niet te spreken over EMG.

Hoef je niet over te spreken want dat is hier niet van toepassing. Dit is echter wel standaard een onvoorwaardelijk. Als je je rijbewijs tot aan de zitting terug wilt hebben dien je een klaagschrift te sturen aan de OvJ en daarin aan te geven waarom jij onevenredig zwaar gestraft zou worden door het kwijtraken van je rbw.
Offline BK_102
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 11:40 Bericht 
Guppenklup schreef:

Hoef je niet over te spreken want dat is hier niet van toepassing. Dit is echter wel standaard een onvoorwaardelijk. Als je je rijbewijs tot aan de zitting terug wilt hebben dien je een klaagschrift te sturen aan de OvJ en daarin aan te geven waarom jij onevenredig zwaar gestraft zou worden door het kwijtraken van je rbw.

In combinatie met lomp weggedrag kan dit wel van toepassing zijn.
Die 50 km/h te hard BuBeKo buiten beschouwing gelaten dan.
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 11:42 Bericht 

Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

■Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder

■Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal

■Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)

■Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers

■Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)

■Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)
Voor de volledige criteria verwijzen wij naar de Regeling Maatregelen Rijvaardigheid en geschiktheid, zie de link rechts hiernaast.
Offline Toolman30
Master
vr 24 jun 2011, 11:42 Bericht 
BK_102 schreef:
In combinatie met lomp weggedrag kan dit wel van toepassing zijn.

Hier wordt alleen over een snelheidsovertreding gesproken :fp:
Offline Toolman30
Master
vr 24 jun 2011, 11:45 Bericht 
http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/vijf-aanhoudingen-bij-verkeerscontrole-a12-t68024.html

Dan ben jij 1 van de 5 die is aangehouden.
Offline timleeuw
Die hard
vr 24 jun 2011, 11:50 Bericht 

En ook diegene die recordhouder is van de avond :cry:
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 12:03 Bericht 

Ja helaas wel

En dan wel te bedenken dat ik de laatste was die aangehouden was :(

Normaal kijk ik altijd het flitsnieuws maar had nu toevallig een lekker ceedeetje opgezet.

Gelukkig had ik het gaspendaal niet helemaal ingedrukt anders had ik ook zeker mn auto kunnen inleveren

Maar hoe gaat zo'n klaagschift in werking?
Offline Guppenklup
Master
vr 24 jun 2011, 12:15 Bericht 
D_John schreef:
Maar hoe gaat zo'n klaagschift in werking?

Een klaagschrift is een verzoek, met duidelijke redenen omkleed, aan de Officier van Justitie die jouw rijbewijs onder zijn/haar hoede heeft. Gebruik de zoekfunctie van dit forum voor verdere informatie en voorbeelden.
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 13:38 Bericht 

Heeft iemand een voorbeeld van een Klachtschrift? Kan er nergens 1 vinden hier op de site.

En wanneer moet ik deze opsturen?
Offline Ch1nnY
Master
vr 24 jun 2011, 13:44 Bericht 
D_John schreef:
Heeft iemand een voorbeeld van een Klachtschrift? Kan er nergens 1 vinden hier op de site.

Dit zijn enkel voorbeelden.
Zelf ea aanpassen naar je eigen situatie.
http://juridisch.flitsservice.nl/html/b ... rift_1.htm
http://juridisch.flitsservice.nl/html/b ... rift_2.htm
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 14:03 Bericht 

Ten eerste bedankt voor je verwijzing, via de zoekfunctie kon ik dit niet vinden. Vast verkeerd gedaan. Eendagsvlieg he :)

Als ik alleen een klachtschrift indien met alleen sociale redenen zal dat voldoende zijn?

Ik wil nm zo snel mogelijk mn rijbewijs terug.
Offline Toolman30
Master
vr 24 jun 2011, 14:16 Bericht 
D_John schreef:
Eendagsvlieg he

:schudnee: Ondertussen al nieuwkomer :lol:
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 24 jun 2011, 14:22 Bericht 
87 km p/u overschrijding is inhouding voor tenminste 4 maanden.

Mijn advies; ga niet zelf de hobby-bobby spelen maar roep professionele hulp in.
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 14:53 Bericht 

Krijg ik nu een strafblad?
Offline KSZ100
Nieuwkomer
vr 24 jun 2011, 18:47 Bericht 

Nee, je hebt geen misdrijf gepleegd. Dat doe je overigens wel indien je zonder rijbewijs gaat rijden en wordt aangehouden of betrokken raakt bij een ongeval of aanrijding.
Er volgt wel een registratie in het Centraal Rijbewijzenregister en Bromfietscertificatenregister (CRB).
Offline JayJay
Master
vr 24 jun 2011, 23:30 Bericht 

Oef.. Neem het advies van Tukker_Pat ten eerste ter harte. Mocht het allemaal niet lukken met het klaagschrift en je krijgt je rijbewijs niet terug, dan vrees ik dat je een chauffeur moet gaan zoeken.
Offline D_John
Nieuwkomer
ma 27 jun 2011, 0:54 Bericht 

Iemand ervaring met deze advocaten?

www.rijbewijsprobleem.nl
Offline bluetiger99
Nieuwkomer
wo 06 jul 2011, 11:59 Bericht 

Ik heb een lokale strafrecht advocaat gesproken die mij van wat advies gaat voorzien. Ik wacht eerst tot mijn dossier van het OM is gearriveerd. Daarna ga ik met een advocaat even verder kijken hoe/wat. Ik ben gepakt met 200Km/h op een 80km/h weg en mag mijn rbw 6 mnd niet gebruiken volgens de 10 dagen brief (14 nov) maar ik mag 8 september voorkomen bij de recht bank.
Offline Koelie
Die hard
ma 11 jul 2011, 11:01 Bericht 
Laat naderhand even weten hoe het gegaan is (f)
Offline bruintje beer
Master
ma 11 jul 2011, 11:52 Bericht 
:nono: start zelf een topic.
Edit: of gebruik je oorspronkelijke nick.
Offline D_John
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 20:38 Bericht 

Beste Forummaten,

Hierbij toch nog even een kort verslagje hoe het afgelopen is.

Ik heb jullie advies opgevolgd en een advocate ingehuurd.

Op 20 juli 2011 moest ik voorkomen bij de tussentijdse zitting.

Na het standaard gelul van de OvJ over "er zal maar eens een konijn de weg op komen vliegen" en "je bent geen autocoureur, dus ben niet gewend met zulke hoge snelheden te rijden" mocht uiteindelijk mijn advocate aan het woord.

Blijkbaar was het haar eerste zitting want met licht gestotterd legde ze uit dat ik mijn rijbewijs nodig had voor mijn werk etc.

Helaas, en een beetje verwacht, had de OvJ zijn weerwoordje al klaar liggen en inmiddels hielp de deo van Axe dry ook niet meer bij mij.

Tot mijn verbazing had mijn advocate na de toespraak van de OvJ niets meer te zeggen en de (vrouwelijke) rechter vroeg of ik nog iets wilde toevoegen aan het verhaal.

Gelukkig had ik wel mijn huiswerk gedaan en legde haar mijn prive-situatie uit.

Ik vertelde dat mijn ex "Borderline" had en dat ze dreigde mijn zoontje van 4 op het balkon te zetten en dat dat de reden was dat ik zo hard reedt.

En wanneer ik mijn rijbewijs zou kwijtraken, dus ook mijn werk, zou mijn zoontje er onder lijden aangezien ik twee dagen eerder in diezelfde rechtszaal de voogdij had gekregen over hem.

Ook toonde ik een kopie van marktplaats waarin ik mijn auto inmiddels te koop stond met het verhaal dat ik er alles aan wilde doen om mijn rijbewijs te behouden.

Na mijn verhaal zei de OvJ dat ik vast tijdens het hardrijden door omstandigheden het zweet in mn handen had. Ik wist waar hij naar toe wilde en antwoordde; "ik had SPREEKWOORDELIJK het zweet in de handen staan inderdaad".

Uiteindelijk besliste de OvJ en rechter voorwaardelijke teruggave van het rijbewijs tot aan de strafzitting (die nog steeds moet komen)

Mijn conclusie is:

- Uiteraard rijdt niet te hard O:)
- Bereidt je zaak heel goed voor, alle kleine beetjes helpen
- Alleen een werkgeversverklaring dat je je rijbewijs nodig hebt en anders ontslag is te weinig
- Neem een ervaren goede advocaat en vraag altijd subsidie aan (was ze bij mij
vergeten :boos: )
- Kom met een goed verhaal en onderbouwend materiaal, al controleren ze niet alle
gegevens.
- schat je kansen in en wees realistisch en gebruik deze informatie of je wel/niet gebruik
maakt van een advokaat

Hopende jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben en mochten jullie interesse hebben in meer info dan hoor ik het wel.

D_John
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 13 jan 2012, 20:59 Bericht 
Heel netjes dat je ons even een update gegeven hebt. :thumb: :thumb:

Houd ons verder op de hoogte van de gang van zaken.
Offline dikkydik
Master
vr 13 jan 2012, 21:07 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Heel netjes dat je ons even een update gegeven hebt.

Zeker!
Altijd fijn om te horen hoe de stand van zaken is. Erg informatief voor aankomende slachtoffers.

Succes bij de zitting. :thumb:
Online 18vti
Master
vr 13 jan 2012, 22:06 Bericht 
dikkydik schreef:
Succes bij de zitting.

:thumb:
 [ 27 berichten ]