Pagina 1 van 1  [ 29 berichten ]
Offline ommen
Eendagsvlieg
do 26 jan 2012, 14:29 Bericht 

82 te hard Rijbewijs + Lease auto ingevorderd.

Iemand tips hoe ik dit moet aanpakken.

Ben staande gehouden door een laser controle op een provinciale weg waar je 80km mag. Ik dacht dat je er 100 mocht. Ik reed op met een andere auto die mij er niet tussen wilde laten om rechts voor te sorteren, dus heb ik vol mn gaspedaal in getrapt, geklokt op 168km gecorrigeerd op 162km dus 82km te hard.

Rijbewijs is ingevorderd + auto ( lease )

Procesverbaal wordt vandaagdoor politie naar CVOM gestuurd.

Iemand ervaring met zo'n zaak? wat kan ik doen?

Ik ben afhankelijk van mn rijbewijs ivm mijn werk. Werkgever reageerde redelijk en geeft mij tot volgende week de tijd anders onbetaald verlof opnemen.

Ik hoor graag van jullie.

Groet.
Offline blightzor
Die hard
do 26 jan 2012, 14:33 Bericht 

Wat heb je allemaal van de politie meegekregen?
Alleen het bewijs van invordering?

Ben je beginnend bestuurder etc?
Offline ommen
Eendagsvlieg
do 26 jan 2012, 14:34 Bericht 

Ik heb alleen een uitdraai van het procesverbaal meegekregen geen bewijs van ivordering, en een afstandverklaring van de inbeslag genomen auto ex. art, 116 sv.
Offline blightzor
Die hard
do 26 jan 2012, 14:38 Bericht 

Ik ben niet helemaal thuis op dit vlak maar je hoort volgensmij een bewijs van invordering te krijgen.

Je kan dacht ik een klaagschrift indienen en zeggen dat je je rijbewijs nodig hebt voor werk etc.

Binnen de eerste 10 dagen nadat het rijbewijs is ingenomen moet je het klaagschrift sturen naar de officier van justitie.

Ben je het rijbewijs al langer dan 10 dagen kwijt, stuur dan het klaagschrift naar de griffie van de rechtbank waaronder de plaats valt waar het rijbewijs is ingenomen.

Misschien komen de mannen met het echte verstand dadelijk met aanvulling ;)
Offline geelhoed
Master
do 26 jan 2012, 14:38 Bericht 
Wat was de directe gevaarzetting? Zonder dat kan een auto niet ingenomen worden.

ommen schreef:

Ik ben afhankelijk van mn rijbewijs ivm mijn werk.

Dat gaat hem bij 82 niet meer worden.

blightzor schreef:

Ben je beginnend bestuurder etc?

Maakt dat uit?
Offline blightzor
Die hard
do 26 jan 2012, 14:40 Bericht 

geelhoed schreef:
Maakt dat uit?

Ik dacht ivm punten maar blijkbaar niet ;(
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:40 Bericht 
Ik zou een advocaat inschakelen, volgens mij ga je die wel nodig hebben hier.
Offline geelhoed
Master
do 26 jan 2012, 14:41 Bericht 
blightzor schreef:

Ik dacht ivm punten maar blijkbaar niet ;(

Oh, ja. Een punt op je rijbewijs maar dat is zijn laatste zorg nu...
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 14:42 Bericht 
geelhoed schreef:
Wat was de directe gevaarzetting? Zonder dat kan een auto niet ingenomen worden.

Bij het constateren van 2x toegestane snelheid wel toch?
Offline geelhoed
Master
do 26 jan 2012, 14:43 Bericht 
Ook dan alleen bij directe gevaarzetting.
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 14:46 Bericht 
geelhoed schreef:
blightzor schreef:

Ik dacht ivm punten maar blijkbaar niet

Oh, ja. Een punt op je rijbewijs maar dat is zijn laatste zorg nu...

:roflol: :roflol: Sorry blightzor, lach je niet uit maar dat punt is inderdaad totaal niet relevant nu. TS kan waarschijnlijk een aantal maanden fietsen, dan maakt die ene punt ook niet meer uit.

geelhoed schreef:
Ook dan alleen bij directe gevaarzetting.

Kan er zo gauw niks over vinden. Heb je een grafiekje? :wink: Nee flauw, maar weet je waar dat staat? Ik dacht altijd 2 x toegestaan = invordering.
Offline blightzor
Die hard
do 26 jan 2012, 14:47 Bericht 

Christafari schreef:
Sorry blightzor, lach je niet uit maar dat punt is inderdaad totaal niet relevant nu. TS kan waarschijnlijk een aantal maanden fietsen, dan maakt die ene punt ook niet meer uit.

Haha ja geen probleem ik dacht doe ook ff topics hieronder lezen maar was dus ff fail :fp:
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 14:48 Bericht 
@ TS; heb je aangegeven dat het een leaseauto betreft? Mag de auto dan toch ingevorderd worden?
Offline geelhoed
Master
do 26 jan 2012, 14:50 Bericht 
Christafari schreef:

Kan er zo gauw niks over vinden. Heb je een grafiekje? :wink: Nee flauw, maar weet je waar dat staat? Ik dacht altijd 2 x toegestaan = invordering.

Ik was al op zoek. Kan bij het OM na de vernieuwing van de site niks meer vinden. Maar het is echt zo: http://www.verkeersstrafrecht.nl/overig ... rsdelicten
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 14:52 Bericht 
geelhoed schreef:
Christafari schreef:

Kan er zo gauw niks over vinden. Heb je een grafiekje? Nee flauw, maar weet je waar dat staat? Ik dacht altijd 2 x toegestaan = invordering.

Ik was al op zoek. Kan bij het OM na de vernieuwing van de site niks meer vinden. Maar het is echt zo: http://www.verkeersstrafrecht.nl/overig ... rsdelicten

Ok, helder. Ik vermoed dat dit:

ommen schreef:
Ik reed op met een andere auto die mij er niet tussen wilde laten om rechts voor te sorteren

ermee te maken heeft. Kun je dat nog toelichten, ommen? Hoe is dat gegaan?
Offline geelhoed
Master
do 26 jan 2012, 14:53 Bericht 
Bingo: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 22858.html
Citaat:
RVV 1990

20, 21, 22, en 62 RVV 1990 jo. bord A1 & A3 (overschrijding maximum snelheid)

Ja

Bij overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 100% insamenhang met geconcretiseerde gevaarzetting voertuig in beslag nemen.
Offline ommen
Eendagsvlieg
do 26 jan 2012, 15:08 Bericht 

Ik had een auto rechts van mij die extra gas gaf, en keek vooruit tot aan de stoplichten waar ik rechtsaf moest, dus trapte daarom het gas in zodat ik voorlangs kon om rechts voor te kunnen sorteren. Ik ben met een laser staande gehouden, dat is dan de piek, als ze mij hadden gefimd met camera auto kreeg ik een gemiddelde over een aantal meters, dan was ik nooit zo hoog uitgekomen.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:15 Bericht 
ommen schreef:
dus trapte daarom het gas in zodat ik voorlangs kon om rechts voor te kunnen sorteren

Uiteraard... gas minderen om erachter langs te gaan kan niet.
Offline fl
Master
do 26 jan 2012, 15:25 Bericht 

ommen schreef:
Ik had een auto rechts van mij die extra gas gaf, en keek vooruit tot aan de stoplichten waar ik rechtsaf moest, dus trapte daarom het gas in zodat ik voorlangs kon om rechts voor te kunnen sorteren.

Om dat te doen met een overschrijding te hebben van 82 km/uur, nabij een kruising???
Is gewoon asociaal weggedrag. :thumb_d:
Offline shootme
Master
do 26 jan 2012, 15:27 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Uiteraard... gas minderen om erachter langs te gaan kan niet.

+1

Maar dan nog 162 km per uur.. dat is wel meer dan even "een stootje gas geven om er langs te kunnen".
Tenzij je je liet uitdagen door de auto naast je en daarmee ging "racen" cq "sprinten".
Dan was een klein tikje op de rem of zelfs gas los meer dan genoeg geweest om er gewoon achter langs te gaan.
Ook optrekken van 100 (je dacht dat je daar zo hard mocht) naar 162 duurt wel even en heeft de nodige afstand nodig en dit deed je vlak voor stoplichten?
de tijd om op te trekken + de tijd om weer af te remmen doet mij denken dat dit niet 200 meter voor een stoplicht gebeurt is.

Kijk even hoe het zit met de lease auto, want dat is niet je eigen auto, misschien kan je leasemaatschappij die terug vorderen.
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 15:28 Bericht 
fl schreef:
ommen schreef:
Ik had een auto rechts van mij die extra gas gaf, en keek vooruit tot aan de stoplichten waar ik rechtsaf moest, dus trapte daarom het gas in zodat ik voorlangs kon om rechts voor te kunnen sorteren.

Om dat te doen met een overschrijding te hebben van 82 km/uur, nabij een kruising???
Is gewoon asociaal weggedrag.

Ga jij ff lekker naar de juridische koffiekamer met je vervelende gedoe :nothanks:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:29 Bericht 
Het spijt me, maar als ik e.e.a. zo lees, dan vind ik dit ook levensgevaarlijk. Een kruising naderen met > 180 km/uur? Nou ben ik geen heilig boontje, en je hebt gewoon alle recht jezelf te verdedigen, maar dit is gewoon gevaarlijk. Mijn advies is dan ook om de verdediging goed neer te zetten dus huur een advocaat in.
Offline Christafari
Master
do 26 jan 2012, 15:30 Bericht 
Hideyoshi schreef:
maar dit is gewoon gevaarlijk

Kan best maar TS komt hier voor hulp en niet om te horen dat ie gevaarlijk bezig is geweest.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:31 Bericht 
Die hulp geef ik hem ook, sterker nog, ik schat de benodigdheid aan professionele hulp ook in, gezien de casus, dus advocaat.
Offline shootme
Master
do 26 jan 2012, 15:32 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Een kruising naderen met > 180 km/uur?

162 km/uur

(ik moest ook mijn eigen post corrigeren vanwege dezelfde verspreking :P)
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:40 Bericht 
shootme schreef:
162 km/uur

Excuses, maar dat is ook geen snelheid waarmee je een kruising nadert.
Offline Isard
Pro
do 26 jan 2012, 16:19 Bericht 
Voorlopig rij je niet meer... Sowieso is iedereen met 50+ te hard al 2 maanden aan het fietsen. Voor jou is dat meestal 4 maanden of nog meer. :x
Offline aapje
Master
vr 27 jan 2012, 21:31 Bericht 
Ik ben zelf bijna 3 jaar geleden (damn wat gaat de tijd hard) met 80 overschrijding gelaserd op een 80 weg. Dat betekende 4 maanden fietsen, maar in een hoorzitting kreeg ik na 2 weken mijn rijbewijs terug. Met de juiste argumenten is er een mogelijkheid dat je jouw rijbewijs eerder terug krijgt. Bijvoorbeeld bij een aanzegging van ontslag.
Offline geelhoed
Master
ma 30 jan 2012, 6:18 Bericht 
aapje schreef:
Met de juiste argumenten is er een mogelijkheid dat je jouw rijbewijs eerder terug krijgt. Bijvoorbeeld bij een aanzegging van ontslag.

Boven de 70 te snel moet je wel een heel goed verhaal hebben.
aapje schreef:
3 jaar geleden

Ancient history, Spee is inmiddels vertrokken dus dat softe beleid is ook de deur uit.
 [ 29 berichten ]