Postingstijd interval gedetecteerd van 72.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 56 berichten ]
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 21 okt 2011, 21:24 Bericht 
Als jij b.v. van mening bent dat er geen wegwerkzaamheden plaatsvonden, dan zul jij moeten aansturen op een zitting voor de kantonrechter. Uit de brief lijkt het dat je dan enkel niet op de OM-zitting moet verschijnen

Niet naar de hoorzitting gaan. De OvJ zal je dan tot een bekentenis dwingen. Dit wordt neergelegd in een proces-verbaal
Vervolgens vaardigt hij een Strafbeschikking uit.
In verzet gaan heeft dan geen zin meer vanwege de bekentenis in het proces verbaal.

Laat zonder verhoor die Strafbeschikking maar komen.
Daar ga je BINNEN 14 dagen tegen in verzet.
Ga je in verzet dan MOET de OvJ de zaak overdragen aan de kantonrechter.
Je krijgt dan over enige tijd een dagvaarding om bij de kantonrechter te verschijnen. Daar kun je je verweren.
In verzet geef je aan: Ik ontken de overtreding ten stelligste. Het moet hier gaan om een ondeugdelijke meting. GEEF NIET MEER AAN !
De OvJ is straks bij de rechter je tegenstander. Kent hij je argumenten dan zul je het zwaar krijgen.
Maak hem dus niet wijzer !!

Wob in afwachting van de zitting bij de rechter zoveel mogelijk op.

wob-helpdesk-f39/toepassing-wet-openbaarheid-van-bestuur-bij-strafrecht-t27241.html

En lees ook de aanpassing hierop i.v.m. de Wet Dwangsom op de 1e pagina van de volgende link bij aanwijzing voor Strafrechtelijke transacties:

wob-helpdesk-f39/wob-aanpassingen-wet-dwangsom-in-werking-getreden-t56241.html

Voor dit moment wob je alleen de relevante stukken op bij de betrokken politie organisatie.
Je faxt dit of verstuurt dit aangetekend met handtekening retour.

De politie moet binnen 4 weken beslissen en de gevraagde documenten opsturen.
Doen ze dat niet dan ga je het dwangsom traject in.

Heb je eenmaal de dagvaarding dan vragen we het dossier op bij de OvJ.
Maar dat zien we wel tegen die tijd.
Offline Muro01
Nieuwkomer
ma 02 jan 2012, 12:45 Bericht 

Ok even een update, morgen wordt het rijbewijs teruggestuurd naar mij aangezien mijn straf van 4 maanden erop zit.
Heb ook een boete van 1200 euro opgelegd gekregen maar daar ben ik in beroep tegen gegaan, die zaak komt voor in maart daar kom ik nog op terug.

Waar ik mij zorgen om maak is dat deze mevrouw mij er op attendeerde dat als er niks open stond bij het CJIB het rijbewijs alsnog niet zal worden opgestuurd.

Pardon? Dit riekt naar chantage? Mag dit zomaar?

Wat heeft het cvom nou met cjib te maken?

Ze heeft me ook gezegd dat ik gewoon weer mag rijden vanaf morgen, aangezien zij een seintje naar het rdw sturen met het einde van het rijontzegging.

Ik kon wel een bekeuring krijgen voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs.
Offline bruintje beer
Master
ma 02 jan 2012, 12:47 Bericht 
Muro01 schreef:
Waar ik mij zorgen om maak is dat deze mevrouw mij er op attendeerde dat als er niks nog iets open stond bij het CJIB het rijbewijs alsnog niet zal worden opgestuurd.
Offline Lmax
Respect
ma 02 jan 2012, 13:14 Bericht 

Volgens mij is dit weer een gevalletje administratief medewerker die niet 100% weet hoe het zit.
Rijbewijs wordt voor zover ik weet gewoon terug gegeven.
Over haar andere advies, ik zou niet gaan rijden voordat je het rijbewijs echt in handen hebt. Dat is de algemene aanbeveling hier op het forum.
Offline Muro01
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 22:39 Bericht 

Ok vandaag me rijbewijs terug gekregen via post :woop: , in maart geef ik nog een update over de rechtzaak. :thumb:
Offline shootme
Master
wo 04 jan 2012, 23:44 Bericht 
Muro01 schreef:
Ok vandaag me rijbewijs terug gekregen via post :woop: , in maart geef ik nog een update over de rechtzaak. :thumb:

:thumb:
 [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2