Pagina 1 van 2  [ 56 berichten ]
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 9:49 Bericht 

Maandagavond jl tijd 21.38 reed ik op de A4 richting Amsterdam Hoofddorp naar mijn werk thv afslag Buitenveldert/Amstelveen word er op mijn bumper geklommen door een meneer met een Seat met achteraf ingebouwde xenon lampen word er een beetje zenuwachtig van en ga flink op de gas. Deze meneer blijft komen en ik blijf gassen op een gegeven moment denk ik hem kwijt te zijn (waarschijnlijk is hij bij knooppunt Badhoevedorp eraf gegaan) maar dit keer zie ik een ander auto ook met hoge snelheid komen en ik begon al te zweten want ik dacht meteen al dat dat de KLPD kon zijn.
Ik neem de afslag Hoofddorp en deze auto volgt ook pas onderaan de snelweg zag ik dat het daadwerkelijk de KLPD was en wist meteen dat het einde rijbewijs was voor me, ik zet me auto aan de kant na het zien van politie stop in me spiegel bij NH-Hoofddorp.
Ik stap meteen uit en geef de heren een hand en deze vroeg naar me rijbewijs en na afgeven vertelde hij mij dat ie bij deze ingevorderd werd en bla bla bla nou moet ik zeggen dat ze heel professioneel en rustig bleven want ik heb menig agenten in het verleden wel meegemaakt die heel brutaal worden en schreeuwen tegen je, maar goed ik woon dan ook in Amsterdam.
Na lang beraad van de heren in de auto kwamen ze terug met de mededeling dat ik 194km heb gereden en na correctie 188km daar waar 100 is toegestaan terwijl ik na de Schipholtunnel ben aangehouden en daar is het 120 kmpu maar goed is ook nog te snel 88kmpu te hard gereden.
Ik heb uiteraard de volgende dag met cvom gebeld (na tip door de hoofdagent) en werd meteen door een mevrouw afgebekt dat ik gewoon moest wachten 10 dagen en dat agenten wel vaker dingen zeiden dat niet mocht.( foei niet bellen )
Uiteraard vandaag heb ik weer gebeld en werd dit keer door een wat vriendelijke dame te woord gestaan maar deze zei ook 10 dagen wachten op uitslag mocht het eerder zijn dan krijg ik de brief eerder.
Nou is mijn vraag wat ik nog meer kan doen dan 10 dagen wachten ik ben onderhand door me werkgever ontslagen (ben maar een uitzendkracht) en ben na 3 dagen thuiszitten wel een beetje zat :fp:
Offline Tweebel
Master
do 08 sep 2011, 9:52 Bericht 
Probeer even wat leestekens ed te gebruiken, dat is prettiger voor de mensen die je mogelijk kunnen helpen.

Voorlopig waarschijnlijk toch gewoon even afwachten en vooral niet bellen met de politie.
Offline Aanhanger
Master
do 08 sep 2011, 9:53 Bericht 
Zoek alvast ander uitzendwerk aarvoor je de auto niet nodig hebt.
De kans dat je rijbewijs snel terugkomt is te verwaarlozen.
Offline bruintje beer
Master
do 08 sep 2011, 9:59 Bericht 
Muro01 schreef:
een meneer met een Seat met achteraf ingebouwde xenon lampen
De ware schuldige begrijp ik? :x
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 10:02 Bericht 

Nee hoor ik was me bewust van me snelheid, heb ik spijt?
Ja, maar dat is achteraf.
Offline Guppenklup
Master
do 08 sep 2011, 10:06 Bericht 
Je bent je rijbewijs minimaal twee maanden kwijt, maar waarschijnlijk zes maanden. Die tien dagen zijn komen te vervallen door gewijzigde wetgeving per 1 *kuch* juni 2011.
Offline djee
Master
do 08 sep 2011, 10:07 Bericht 
bruintje beer schreef:
De ware schuldige begrijp ik?

De gelukkige zoals ik het lees, want die is er mee weggekomen (of reed niet zo hard)
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 10:08 Bericht 

Op verzoek van Tweebel

Maandag 5 - 9 - 2011 tijd 21:38
Plaats A4 hmp 5.5 Amsterdam richting Den Haag thv Schiphol tunnel
Snelheid 194 kmpu na correctie 188kmpu
Snelheid overschrijding 88 kmpu
Offline Aanhanger
Master
do 08 sep 2011, 10:38 Bericht 
Guppenklup schreef:
Die tien dagen zijn komen te vervallen door gewijzigde wetgeving per 1 *kuch* juni 2011.

De tien dagen regeling is niet verallen, de kans echter dat er beslist wordt dat je je rijbewijs voorlopig terugkrijgt is verwaarloosbaar.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 10:41 Bericht 

Aanhanger schreef:

Ik ga liever met vakantie aangezien ik altijd mijn rijbewijs voor me werk heb gehad ik ben in het bezit van de rijbewijzen B C D E
Offline geelhoed
Master
do 08 sep 2011, 10:42 Bericht 
Guppenklup schreef:
Die tien dagen zijn komen te vervallen door gewijzigde wetgeving per 1 *kuch* juni 2011.

Wat een onzin!
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 10:43 Bericht 

Kun je me vertellen waarom het verwaarloosbaar is? :cry:
Offline The Driver
Master
do 08 sep 2011, 10:52 Bericht 

De 10 dagen zijn niet vervallen, De OvJ moet nog steeds binnen 10 dagen beslissen. Hij beslist nu altijd, dat het rijbewijs tenminste 2 maanden ingevorderd blijft.
Offline Aanhanger
Master
do 08 sep 2011, 10:53 Bericht 
Muro01 schreef:
Kun je me vertellen waarom het verwaarloosbaar is?

Zie lid 6 van artikel 164 van de wegenverkeerswet.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 10:56 Bericht 

Ik wacht wel eerst die 10 dagen af en mocht hij tenminste 2 maanden invorderen kan je daar in bezwaar neem ik aan?
Offline geelhoed
Master
do 08 sep 2011, 11:00 Bericht 
Muro01 schreef:
Kun je me vertellen waarom het verwaarloosbaar is? :cry:

Omdat je 4 maanden kan gaan fietsen: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 10940.html
Slechts wanneer ze te laat zijn met de beslissing zal je hem voor de zitting nog terugzien.
Reken ook op 1250 euro.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 11:01 Bericht 

Artikel 164 6. Indien de officier van justitie binnen tien dagen na de dag van invordering niet gebruik maakt van de in het vierde lid bedoelde bevoegdheid, geeft hij de ingevorderde bewijzen onverwijld terug aan de houder.

Ik heb geen rechten gestudeerd maar hier staat toch dat ik hem dan terugkrijg?
Offline geelhoed
Master
do 08 sep 2011, 11:03 Bericht 
Muro01 schreef:

Ik heb geen rechten gestudeerd maar hier staat toch dat ik hem dan terugkrijg?

Klopt, als hij niet beslist.
Die kans is aanwezig ja, maar wordt wel kleiner elke keer dat je belt natuurlijk.
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 08 sep 2011, 11:05 Bericht 
Helaas: de schipholtunnel is wel degelijk 100 km/h max :roll:
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 11:06 Bericht 

Bedankt geelhoed ik hou me mond wel en bel niet meer de komende 7 dagen nog, uiteraard hou ik jullie op de hoogte en geef hier een vervolg aan voor de mensen die in de toekomst dezelfde domme fout maken als ik.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 11:11 Bericht 

klopt maar meteen na de Schiphol tunnel is het 120kmpu maar toen had ik de snelheid er al uit.
De hoofdagent zei dat ie 235 kmpu moest trappen om op mij in te lopen en dan nog vind ik het vaag hoe hij op 194 kmpu komt maar goed dat is voor de rechtzaak.
Offline -Joske-
Master
do 08 sep 2011, 11:19 Bericht 
Muro01 schreef:
Bedankt geelhoed ik hou me mond wel en bel niet meer de komende 7 dagen nog, uiteraard hou ik jullie op de hoogte en geef hier een vervolg aan voor de mensen die in de toekomst dezelfde domme fout maken als ik.

88 te snel is volgens mij 4 maanden rijbewijs kwijt en 1000 euro boete ofzo. Als je kan aantonen dat je je rijbewijs echt nodig hebt voor je werk (anders baan kwijt etc), dan heb je kans het eerder terug te krijgen.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 17:47 Bericht 

Heb net in de bus de kennisgeving van ontvangst van het ingevorderde rijbewijs gekregen
Op maandag 5 september 2011 te 21.45 in de gemeente Haarlemmermeer, heb ik, XXXXX, hoofdagent dienstdoende bij het KLPD (unit Ouder Amstel), ingevorderd het rijbewijs bla bla bla

Dus ik moet voor 15 september bericht krijgen?
Offline Maveric
Respect
do 08 sep 2011, 18:28 Bericht 
Muro01 schreef:
Dus ik moet voor 15 september bericht krijgen?

Nee, dan moet de OvJ een beslissing hebben genomen. Dat lijkt hetzelfde maar dat is het niet. Hij mag 17 september best zeggen dat hij de 14e heeft besloten je RBW in te houden.
Offline Mikkie
Master
do 08 sep 2011, 19:03 Bericht 
Guppenklup schreef:
Je bent je rijbewijs minimaal twee maanden kwijt, maar waarschijnlijk zes maanden. Die tien dagen zijn komen te vervallen door gewijzigde wetgeving per 1 *kuch* juni 2011.

Tussen 70 en 100 overschrijding is vier maanden OBM de standaardeis, toch? 100+ is zes maanden.
geelhoed schreef:
Klopt, als hij niet beslist.
Die kans is aanwezig ja, maar wordt wel kleiner elke keer dat je belt natuurlijk.

Maar goed, even reëel zijn: ter zitting kan alsnog vier maanden OBM opgelegd worden. Het is uitstel van executie. Bij een +53 ofzo, maak je een aardige kans dat het ter zitting bij een voorwaardelijke ontzegging blijft, maar bij +88 is die kans bijzonder klein.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 19:08 Bericht 

Mikkie schreef:

Ik ben al depressief en dit helpt niet echt :glaasje:
Offline Mikkie
Master
do 08 sep 2011, 20:01 Bericht 
Ah, het scheelt dat je nu veilig aan de borrel kan, je hoeft toch niet meer te rijden! :biertje:
Offline viffer
Master
do 08 sep 2011, 21:31 Bericht 

10 dagen termijn start de dag na invordering, in dit geval dus de 6e en moet een beslissing voor de 16e worden genomen.
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 08 sep 2011, 22:51 Bericht 

Ah, het scheelt dat je nu veilig aan de borrel kan, je hoeft toch niet meer te rijden!

Laat ik nou net 3 maanden geleden gestopt zijn met drinken :fp:
Offline Mikkie
Master
vr 09 sep 2011, 8:15 Bericht 
Dan moet je nog even werken aan je gevoel voor timing ;)
Offline bruintje beer
Master
vr 09 sep 2011, 8:28 Bericht 
Muro01 schreef:
Laat ik nou net 3 maanden geleden gestopt zijn met drinken
Het is nooit te laat voor een nieuwe start :biertje: .
Offline Muro01
Nieuwkomer
vr 16 sep 2011, 13:11 Bericht 

Ok mensen gister een brief gehad kennisgeving beslissing inhouding rijbewijs de inhoudingstermijn is 4 maanden :schudnee:
Ik heb een bezwaarschrift gemaakt misschien hebben hier andere mensen ook wat aan voor in de toekomst.
Offline Muro01
Nieuwkomer
vr 16 sep 2011, 13:20 Bericht 

Kantongerecht/Officier van Justitie,
Afdeling Strafgriffie
Paleis van Justitie,
Postbuss 1621
2003 BR Haarlem

Amsterdam, 16 september 2011

Parketnummer: 96-xxxxxxxx
Rijbewijsnr: xxxxxxxxxxx

Betreft:"invordering rijbewijs"

Edelachtbare Heer/Vrouw,

Op 5 september jl. is mijn rijbewijs ingevorderd wegens een vermeende snelheidsovertreding op de A4 ter hoogte van Hoofddorp.

Door het gemis van mijn rijbewijs lijd ik ernstige schade althans dreig ik ernstige schade te lijden aangezien ik mijn rijbewijs absoluut nodig heb voor het uitoefenen van mijn werkzaamheden en bij inhouding van het rijbewijs, ontslag dreigt.

Ik ben een beroepschauffeur en in het bezit van alle rijbewijzen, het is voor mij van uiterst belang dat ik mijn rijbewijs in heb om mijn baan te kunnen uitoefenen.
Mijn werkzaamheden bestaan uit het vervoeren van passagiers van en naar Schiphol, bij de xxxxxxx.
Ik ben tijdelijk op non-actief gezet door mijn werkgever, omdat ik niet in het bezit ben van mijn rijbewijs en ik denk dat niemand erbij gebaat is mocht ik mijn baan verliezen door een eenmalige overtreding van te hard rijden. Hierdoor is er ook sprake van inkomstenverlies waardoor het heel moeilijk wordt om eventueel een boete te betalen.

Ik wijs u er verder op dat er, indien ik al voor deze vermeende overtreding mocht worden veroordeeld, geen sprake is van recidive als bedoeld in de Regeling Recidive, er ten tijde van de beweerdelijke overtreding geen sprake was van enige gevaarzetting, en er dus sowieso geen grond bestaat voor inhouding, of een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid door de rechter.

Op grond van het voorgaande verzoek ik u vriendelijk doch dringend om mij zo spoedig mogelijk mijn rijbewijs terug te geven.

Ik stel mijzelf beschikbaar om mondeling en/of schiftelijk mijn zaak toelichting te verlenen.

In afwachting,
Hoogachtend,

Murat xxxxxx
xxxxxx
xxxx xx Amsterdam
Offline -Joske-
Master
ma 19 sep 2011, 12:35 Bericht 
Heb je niet nog een vrouw of kinderen die in de problemen komen doordat jij ze nu nergens meer heen kan brengen etc etc? Of ouders die van je afhankelijk zijn bijv..
Offline Muro01
Nieuwkomer
wo 19 okt 2011, 9:49 Bericht 

Gister heb ik een uitnodiging gehad de arrondissementsparket te Haarlem om op 20 oktober 2011 (morgen al) te 14:30 in de raadkamer teneinde te gehoord naar aanleiding van een door u ingediend klaagschrift.

Haarlem, 7 oktober 2011

De Officier van Justitie

let op op de fax rechtsboven staat tijd 07.58 uur datum 18-10-2011!!!!

werd gister keurig door 2 agenten afgeleverd, mijn vraag is hoe kan ik nou nog op tijd me er op voorbereiden door eventueel wob aan te vragen en me enigzins te verdedigen?
Offline Uwe Alzaligheid
Master
wo 19 okt 2011, 10:30 Bericht 
Bij de hoorzitting naar aanleiding van jouw klaagschrift/verzetschrift komt de snelheidsovertreding (normalerwijze) inhoudelijk niet ter sprake. Het heeft dus geen zin om over ijkrapporten, meetprocedures en dergelijke te beginnen. Deze zitting gaat niet over jouw overtreding, maar over de inhouding van jouw rijbewijs.
Jouw overtreding kan enkel inhoudelijk ter sprake komen als je op voorhand al overweldigende aanwijzingen hebt dat de rechter, bij de inhoudelijke behandeling, hoogstwaarschijnlijk tot vrijspraak zal besluiten. Daarvan lijkt hier geen sprake, je hebt de overtreding immers gewoon begaan.

Het enige dat morgen ter sprake komt is het afwegen van jouw individueel belang (het terugkrijgen van jouw rijbewijs) tegen het algemeen belang (de verkeersveiligheid, welke inhouding van jouw rijbewijs vraagt (in de opvatting van de OvJ)). Ongetwijfeld zal hier, op jouw opmerking dat je beroepschauffeur bent, gezegd worden 'dat had U tevoren moeten bedenken, mijnheer'. :kniktja:

Het enige dat jou nog kan 'helpen' is een (schriftelijke) aanzegging tot ontslag door jouw baas in combinatie met een verder brandschoon verleden. Ook 'helpt' het als jij de enige 'verdiener' bent voor een heel gezin dat, nu jouw rijbewijs wordt ingehouden, zonder bron van inkomsten zit. :roll:
Maar ook bij een brandschoon verleden en een compleet weeshuis dat financieel afhankelijk van jou is, schat ik de kans dat jij morgen jouw rijbewijs terugkrijgt niet al te hoog in. Maar goed: niet geschoten = altijd mis.

Ga netjes gekleed naar de rechtbank, spreek met twee woorden en draag een boetekleed ter grootte van een theatergordijn. Ga jouw overtreding vooral niet relativeren! Ga nooit 'de slimme jongen' of 'de snelle jongen' uithangen. :schudnee:

Hoe dan ook: sterkte ermee. (f)
Offline Lotus Omega
Master
wo 19 okt 2011, 10:37 Bericht 
Muro01 schreef:
De hoofdagent zei dat ie 235 kmpu moest trappen om op mij in te lopen en dan nog vind ik het vaag hoe hij op 194 kmpu komt maar goed dat is voor de rechtzaak.

Ben je dan door een VROS staande gehouden?
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 20 okt 2011, 14:48 Bericht 

Lotus Omega schreef:

Ben je dan door een VROS staande gehouden?

Wat is een VROS?
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 20 okt 2011, 14:53 Bericht 

Je heb gelijk ik heb mijn rijbewijs niet teruggekregen en heb volgende week de echte zitting.
Als ik de officier hoor praten is ze hem ook niet van plan om hem volgende week terug te geven ze eist gewoon de volle 4 maanden, wat kan ik nog meer doen een advocaat inschakelen of zo? Zo ja weet iemand een goede advocaat?
Offline Koelie
Die hard
do 20 okt 2011, 15:42 Bericht 
Muro01 schreef:
Wat is een VROS?

Linkje (f)
Offline Muro01
Nieuwkomer
do 20 okt 2011, 15:49 Bericht 

Ok ik weet nu wat een VROS is en nee ik ben door een opvallende KLPD Volvo aan de kant gezet.
Offline Bredero
Pro
do 20 okt 2011, 17:26 Bericht 
Muro01 schreef:
klopt maar meteen na de Schiphol tunnel is het 120kmpu maar toen had ik de snelheid er al uit.

Dat 'meteen na de tunnel' behoeft wat correctie. Vroeger stond bord einde 100 inderdaad zo'n 100 meter (max) na de tunnel. Nu is dat bord minstens anderhalve KM opgeschoven richting Den Haag....

succes overigens met verdere afhandeling!
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 20 okt 2011, 19:18 Bericht 
Het spijt mij voor jou te horen dat ik 'gelijk' had. (f)

Het is zeer de vraag of de 'investering' in een advocaat zich terugbetaalt in een lagere opgelegde straf door de rechter. Daarom wordt hier zelden geadviseerd een advocaat in te schakelen.

Ik weet niet hoe jouw inkomenspositie is, maar misschien kom je in aanmerking voor gesubsidieerde rechtshulp. Zoek dat eerst eens uit.

Als volgende week de strafzitting al is, dan heeft het geen zin meer om stukken op te vragen onder de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB). :schudnee: Dat duurt dan gewoon veel te lang.
Wat je wel kunt doen en, in jouw eigen belang, ook moet doen is jouw dossier inzien. Als het goed is staat in de dagvaarding waar en wanneer je jouw dossier ter inzage kunt krijgen.

Als je jouw dossier leest (kopieren mag meestal niet, overschrijven wel) kun je zien wat de agenten precies verklaard hebben en kun je beoordelen of er mogelijk nog ergens 'gaten in te schieten zijn'.

Mochten de verklaringen van de agenten in orde lijken te zijn, dan is het advies voor het strafproces meestal net als voor de hoorzitting: Ga netjes gekleed naar de rechtbank, spreek met twee woorden en draag een boetekleed ter grootte van een theatergordijn. Ga jouw overtreding vooral niet relativeren! Ga nooit 'de slimme jongen' of 'de snelle jongen' uithangen.
Maar je mag wel gewoon netjes voor jouw eigen belang opkomen. Als jouw eigen belang is dat je 'liever' een hogere boete accepteert in ruil voor een kortere ontzegging van de rijbevoegdheid, dan kun je dat gewoon beleefd naar voren brengen. Als je in verband met jouw financiele omstandigheden 'liever' een lagere boete krijgt met een langere rijontzegging, dan kun je ook dat naar voren brengen.

Nogmaals: sterkte ermee. (f)
Offline Muro01
Nieuwkomer
vr 21 okt 2011, 15:35 Bericht 

Ik heb gister gebeld met een advocaat en hij vertelde mij dat eventueel bijstand door hem mij 800 tot 900 euro zou kosten en hij vertelde het zelfde verhaal als wat jij zij of kortere straf hogere boete of langere straf en lagere boete. :fp:

Op de dagvaarding staat wel iets merkwaardigs namelijk dat ik verdacht word van overschrijding maximale snelheid autosnelweg (bordA!; Cat. C1) wegwerkzaamheden;>30 km/h gepleegd op 05 september 2011 te gemeente Haarlemmermeer.

Dit klopt niet want ik ben gepakt op overschrijding van de maximale snelheid met 88kmpu namelijk 188 waar je 100 mag A4 tussen knooppunt Badhoevedorp en knooppunt Hoofddorp maar er waren helemaal geen wegwerkzaamheden, ik heb voor de zekerheid opgezocht op van a naar beter.nl en daar staat ook niks over wegwerkzaamheden.
Kan ik hier wat mee of niet?
Offline Lmax
Respect
vr 21 okt 2011, 15:42 Bericht 

Hopen dat de rechter je geloofd, anders wordt het een hoge boete.

Ik heb iets soortgelijks gehad. Weg waar werkzaamheden waren geweest. Borden waren al weggedraaid. Normaal is het daar 100, met wegwerkzaamheden 70. Ik reed volgens agent 140. Normaal dus geen invordering. Mocht hem wel inleveren, want agent vond dat het wel werkzaamheden waren en rechter ging daarin mee. Hij geloofd het ambtseed eerder dan de burger.(ook al was hij nog in opleiding en in zijn vrije tijd, ongeijkte eigen motor etc.) :huh:
Ik had het ook onderbouwd met berichten van de provincie, foto's van weg gedraaide borden etc.

Moraal van het verhaal, als de agent in het PV heeft opgeschreven dat er werkzaamheden waren, maak dan je borst maar nat.
Heb je dat PV etc al opgevraagd met de WOB trouwens. Anders dit als de donder gaan doen.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 21 okt 2011, 16:00 Bericht 
@Lmax

WOB heeft geen zin meer. De zitting is volgende week al, dat lukt nooit.

Topic-starter moet zijn dossier voor de zitting gaan inzien op de griffie, welke vermeld wordt in de dagvaarding.
Offline Muro01
Nieuwkomer
vr 21 okt 2011, 16:21 Bericht 

@ Uwe Alzaligheid er staat nergens in de dagvaarding waar ik het dossier kan inlezen,
en dit gaat om een OM-zitting.

citaat uit de brief

" Ik ben voornemens om een strafbeschikking aan u uit te vaardigen en wil u hieromtrent horen. "

DAGVAARDING
Als u niet verschijnt op de bovenvermelde datum en tijdstip dan ga ik ervan uit dat u niet op deze uitnodiging ingaat. Ik zal u dan spoedig mogelijk dagvaarden om te verschijnen voor de kantonrechter.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 21 okt 2011, 16:36 Bericht 
Ah. Ik begreep dat jij al een dagvaarding had voor een rechtszitting.

Het is zeer de vraag of een strafbeschikking in jouw belang is. Hierbij gaat de OvJ (de aanklager, dus) op de stoel van de rechter zitten en kan deze jou een straf opleggen. Die straf is dan gebaseerd op 'overschrijding bij wegwerkzaamheden'.

Als jij b.v. van mening bent dat er geen wegwerkzaamheden plaatsvonden, dan zul jij moeten aansturen op een zitting voor de kantonrechter. Uit de brief lijkt het dat je dan enkel niet op de OM-zitting moet verschijnen, maar misschien kan een jurist hier betere informatie over geven.

Ondertussen zou ik als de gesmeerde bliksem alsnog alle relevante gegevens proberen op te WOBben. Het is zeer de vraag of dit nog op tijd lukt, maar het proberen waard. Hier is de 'WOB bij strafrecht' van toepassing. Daarnaast moet je eens kijken of je bij Rijkswaterstaat kunt achterhalen of er op dat moment aan de weg gewerkt werd. Ik vrees dat een uitdraai vanaf 'vananaarbeter' hiervoor (veel) te weinig bewijskracht heeft.

Mocht het jou lukken om aan te tonen dat er geen wegwerkzaamheden waren, wees dan nog even voorzichtig met die informatie. Door deze informatie op het juiste tijdstip ter tafel te brengen kun je namelijk mogelijk de hele tenlastelegging onderuit halen. Maar dat lukt je niet zomaar, dat zul je goed moeten onderbouwen.

Sterkte ermee.
Offline Muro01
Nieuwkomer
vr 21 okt 2011, 17:08 Bericht 

Is er ook een standaard brief waar je om WOB vraagt?
Dan ga ik het morgen meteen faxen naar Utrecht.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 21 okt 2011, 21:11 Bericht 
Zoek in het subforum 'WOB helpdesk' naar recente voorbeeldbrieven. Let erop dat er verschil is tussen de WOB bij de (lichtere) Mulderzaken en de WOB bij strafrechtzaken.

Zoals ik het begrepen heb zijn er geen directe voorbeeld-brieven omdat de jurisprudentie (dat zijn: de rechterlijke uitspraken) rond de WOB nog in ontwikkeling is.
De plaatselijke WOB-deskundige heet Barbertje. Als je in een topic over WOB bij een strafrechtzaak (zoals in 'WOB bij strafrecht', klik) een voorbeeldbrief vind die Barbertje (in de laatste paar maanden) heeft 'goedgekeurd' dan kun je die wel als uitgangspunt nemen. Let ook op wat er staat in het topic 'wet-dwangsom-in-werking-getreden' in de WOB-helpdesk klik.

Onverminderd: succes ermee.
 [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende