Pagina 5 van 5  [ 210 berichten ]
Offline Warmaster
Master
do 24 nov 2011, 12:52 Bericht 
Dat gaat de rechter uitmaken, en dus geen agent die wel of niet met zijn verkeerde been uit bed gestapt is.
Offline viffer
Master
do 24 nov 2011, 12:55 Bericht 

Het gaat mij er om dat daar ook een fout gemaakt is tijdens het werk. En dat had mede een dodelijk slachtoffer tot gevolg. Hier is "enkel" TS die een aantal maanden niet heeft mogen autorijden en kosten heeft gemaakt. als ik moet kiezen weet ik het wel.

Maar ik denk dat we onderhand te ver Off-Topic raken dus ik houd er over op, worden we toch niet eens.
Offline mwj
Master
do 24 nov 2011, 12:57 Bericht 
GertJan schreef:
Hier is "enkel" TS die een aantal maanden niet heeft mogen autorijden en kosten heeft gemaakt. als ik moet kiezen weet ik het wel.

:fp: :fp:

ik wil jouw weleens horen als je "maar 8 maanden" lang je rijbewijs kwijt bent door een paar van die prutsers die denken dat ze boven de wet staan. Als je niet meer mag rijden zijn een hoop mensen hun baan kwijt.
Offline viffer
Master
do 24 nov 2011, 13:06 Bericht 

post2621319.html#p2621319
Offline jeroenn
Weet de weg
do 24 nov 2011, 20:48 Bericht 

Ik kreeg vrij snel (binnen drie weken) van het CBR een brief dat ze zich neer hadden gelegd bij het vonnis. Ik heb ook een schadevergoeding gehad.. Muhahaha. Totaal minder dan €200 aan verletkosten voor het daadwerkelijk bijwonen van de zittingen. Voor de dagen die ik heb besteed aan het uitpluizen van jurisprudentie, schrijven van brieven e.d. kreeg ik geen cent. Dat is namelijk in mijn avond- weekenduren gedaan dus is het gratis :[

Je kunt absoluut wel wat claimen maar dat moet wel heel goed onderbouwd zijn. Reiskosten altijd op basis van tweede klas OV en het CBR is natuurlijk pas aansprakelijk als ze iets hebben gedaan dat juridisch echt te verwijten is. Horkerig omgaan met hun 'klanten', telefonisch effectief totaal onbereikbaar zijn en procedures doordrukken ook als ze aan kunnen voelen dat het niet helemaal klopt valt daar helaas niet onder. Dus die schadevergoeding zal hooguit een deel van je daadwerkelijk gemaakte kosten dekken. Maar waarom heeft je advocaat niet alle kosten die je kon bedenken ingebracht? Ik lees alleen kosten voor juridische bijstand (maw: zijn eigen poen)..

Hoe groot de kans is dat ze in beroep gaan? Beide dames van het CBR die ik in de rechtszaal tegen kwam gaven aan dat ik het wel zou winnen. Hoger beroep was vrij kansloos en zou een vonnis van de raad van state in hun nadeel opleveren. Ik denk dat ze daarom van het hoger beroep af zagen. In jouw geval denk ik ook dat er een redelijke kans is maar je weet het pas zeker als ze je om je bankrekening vragen om het geld terug te storten.

Trouwens als je achteraf nog wat wilt claimen moet je waarschijnlijk eerst weer een verzoekschrift bij het CBR indienen, wachten op een reactie, daar bezwaar op aantekenen en dan weer naar de rechter. Dat gaat lang duren. Zelf in hoger beroep gaan kan ook nadelig voor jou uitpakken. Tel je knopen.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
do 24 nov 2011, 21:04 Bericht 

Ik onderneem de stappen niet alleen,ik heb een goeie advocaat en ik denk dat we sowieso die 6 weken even moeten afwachten.
Ik ga binnenkort wel hij hem langs voor een duidelijk gesprek en wat de mogelijkheden zijn.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
za 03 dec 2011, 2:27 Bericht 

DAMN !! Door dat o zo fijne CBR ben ik dus mooi een baan misgelopen :boos:
Ik kom vaker bij een automaterialenzaak in Rotterdam en heb daar aangegeven dat ik daar wilde werken,echter zat ik zonder rijbewijs maar dacht dat ik die op redelijk korte termijn zou terug krijgen.
Ik vertelde dit en hij kon op dat moment niks met mij omdat ik geen rijbewijs had.
Nu hoorde ik vanavond van een goede vriend die voor mij even een gesprek heeft gehad en verteld dat ik nog steeds bii hem wilde werken en dat ik mijn rijbewijs weer heb.

Hij heeft ander personeel aangenomen omdat hij aan mij niets had zonder rijbewijs :(
Nu heeft hij deze functie niet meer open staan en ben ik dus een baan misgelopen :boos:

Ik ga dit nog bespreken met mijn advocaat maar wat denken jullie hiervan ?
Kan ik er wat mee ?

O ja,ik kreeg ook nog mail van mijn advocaat dat hij het CBR gaat aanschrijven dat ze een week de tijd hebben om de gemaakte kosten te vergoeden maar dat ze dat ook nog kunnen weigeren en ik dus daar ook weer een zaak voor zou moeten aanspannen tegen het CBR... *ZUCHT*
Offline Koelie
Die hard
ma 05 dec 2011, 10:50 Bericht 
Gaat lekker.

Ik denk overigens dat je weinig tot niets kan met die misgelopen baan. Je kan het hoogstens zijdelings melden. Het valt trouwens niet te bewijzen dat je de baan wel zou hebben gehad als je wel een rijbewijs had.
Offline DidbeZ
Master
do 08 dec 2011, 7:50 Bericht 
Of je moet dat op papier kunnen krijgen....
Offline DriftBitch
Laat zich horen
do 08 dec 2011, 8:01 Bericht 

Geen kans helaas,heb overlegd met m'n advocaat erover.
Een algemene vergoeding is al 2x eerder geprobeerd maar zijn beide afgewezen.
Er gaat als het goed is vandaag een brief naar het CBR of ze even €1360 gaan terugbetalen.
 [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5