Postingstijd interval gedetecteerd van 68.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 5  [ 210 berichten ]
Offline DriftBitch
Laat zich horen
wo 05 jan 2011, 13:05 Bericht 

Een vriend van me heeft dezelfde brief gehad,ook daar word niet gesproken over hoe de snelheid of wat gemeten is....

Ik vraag me af of er wel beelden zijn en of er wel gemeten is ??
Volgens mij hebben ze helemaal niets !!
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
wo 05 jan 2011, 13:15 Bericht 
Bezwaren dus......
Offline catwezel
Eendagsvlieg
do 06 jan 2011, 15:17 Bericht 

Kan ook niet Hij stond ook stil en geparkeerd

Als je daarom een emg zou moeten krijgen zou ik em ook moeten hebben
Ik heb ook stilgestaan naast een andere auto
Zijn miss momentopnamen en dan nemen ze aan dat er wat gaat gebeuren
K Probeer er ook maar een verklaring voor te vinden hoe ze aan deze onzin komen
Offline DriftBitch
Laat zich horen
do 06 jan 2011, 20:26 Bericht 

Vandaag bij m'n advocaat geweest en zij vond het ''Besluit'' totaal niet kloppen.
Ze gaat het dossier opvragen en de bewijzen (die ze niet kunnen hebben)
Ze vind het allemaal maar een raar geurend zaakje....

Citaat:

Een vriend van me heeft dezelfde brief gehad,ook daar word niet gesproken over hoe de snelheid of wat gemeten is....

Ik vraag me af of er wel beelden zijn en of er wel gemeten is ??
Volgens mij hebben ze helemaal niets !!

Bij hem blijkt het om een andere datum te gaan...
Offline MoNo_eGo
Master
do 06 jan 2011, 20:46 Bericht 
DriftBitch schreef:
Over mezelf zeg ik maar ff niks

Nou waarom eigenlijk niet ?
this thread is worthless without pics :-)
en ik kom zelf uit rotterdam en zo te zien jij ook (of in de buurt(hoop ik :-) ) ) en een vrouw die kan sturen wil ik altijd wel komen bewonderen ..
Offline DriftBitch
Laat zich horen
do 06 jan 2011, 20:49 Bericht 

:lol: :lol: :lol: En wat nou als mijn grote vrienden van de politie hier gezellig meelezen :P
Ik kom idd uit Rotterdam ;)
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 06 jan 2011, 20:53 Bericht 
DriftBitch schreef:
...en de bewijzen

Advocaat is dus niet bekent met bestuursrecht en CBR zaken. Bewijs is er niet, enkel een proces-verbaal en een melding ex. artikel 130.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
do 06 jan 2011, 20:55 Bericht 

Ze zei dat zij ook bestuursrecht doet want dat vroeg ik haar,ik zeg moet ik dan niet die andere advocaat hebben op dit kantoor,ze zegt nee hoor ik doe ook bestuursrecht.
Volgens de politie zijn er bewijzen,beeldmateriaal en bevindingen,die gaat zij opvragen en ze wil de bevindingen van die agenten op paier en ze wil ze tegenover zich hebben zodat ze zich kunnen verklaren...

Wat een gedoe allemaal.
Weet je ik vind het altijd moeilijk om mensen te vertrouwen met dit soort dingen....
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 06 jan 2011, 20:59 Bericht 
Die "bewijzen" zijn van belang in de strafzaak. Daar gaat het om bewijs als in "wettig en overtuigend bewezen". In bestuursrecht is er geen sprake van bewijs maar van een vermoeden (van rechtmatigheid), er is geen verdachte maar een betrokkene en is er letterlijk een bezwaar en beroep procedure. Dat laatste kennen we ook niet onder strafrecht.

Wat kost je die advocaat eigenlijk?
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 06 jan 2011, 21:00 Bericht 
DriftBitch schreef:
en ze wil ze tegenover zich hebben zodat ze zich kunnen verklaren...

En hoe wil ze dat gaan doen?

Tot aan de bestuursrechter ga je die agenten zéker niet zien voor een horing. De meeste kans maak je nog door een bezwaarprocedure te starten en tijdens de hoorzitting te verzoeken de agenten tevens te horen. Ik geef je 1% kans dat ze daar aanwezig zullen zijn. Bij de bestuursrechter maak je meer kans maar waarschijnlijk zullen ze aangeven dat de rechtbank het met het proces-verbaal zal moeten doen.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
do 06 jan 2011, 21:03 Bericht 

Die advocaat kost mij 100e,advocaat van onvermogen...
Hoe ze dat wil gaan doen met die agenten in kwestie tegenover zich.....ik heb geen flauw idee...das dus het kutte,ik moet vertrouwen op haar maar wat ik zo van jou begrijp klinkt het niet allemaal even logisch wat ze zegt :huh:
Offline MoNo_eGo
Master
do 06 jan 2011, 21:33 Bericht 
DriftBitch schreef:
En wat nou als mijn grote vrienden van de politie hier gezellig meelezen
Ik kom idd uit Rotterdam

:fp: :roflol:
Mag ook per pb :biertje:
Offline viffer
Master
do 06 jan 2011, 21:34 Bericht 

FS is datingservice geworden :huh:
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 06 jan 2011, 21:37 Bericht 
?100...... wow....... da's een mooi flesje.....

Afbeelding
Offline DriftBitch
Laat zich horen
di 22 maart 2011, 9:27 Bericht 

Zo ff een tijdje weggeweest,heb nieuws over de zaak en geen leuk nieuws :(

De advocaat die ik had vond ik hopeloos dus ben snel overgestapt naar een ander maar die eerste zou wel kijken of ze iets met een betalingsregeling kon doen naar het CBR toe.

Dat heeft zij echter nooit gedaan en dat kreeg ik in een kort geding voor mn voeten gegooid :thumb_d:

Afijn het kort geding hebben we gehad in de hoop dat we de zaak konden bevriezen zodat de feiten nog eens goed bekeken konden worden want er klopt niets van :boos:

Het kort geding is echter afgewezen...
Het feit dat 3 agentjes zeggen dat ze GESCHAT hebben dat ik tussen de 120km/u en 140km/u heb gereden vind de rechter aannemelijk bewijs want een agent liegt immers niet :x :boos:

Ik heb ook een brief gehad van het CBR met de melding dat mijn rijbewijs ongeldig is verklaard :cry:

Daar gaan we nu tegen in bezwaar en daarna in hoger beroep als dat nodig is...

Verdomme die t*ringlijers denken dat ze alles kunnen maken :boos:

Ze liegen alles bij elkaar !!

Beetje vaag dat in de rechtzaal een GELOGEN verklaring van een paar agentjes genoeg is of nie dan ???

Ze moeten toch met snelheidsmetingen komen en Beelden ??

Afgelopen Zaterdag is het ook weer uit de hand gelopen :(

http://www.nu.nl/binnenland/2472738/pol ... trace.html

En ook hier word gelogen,ze werden niet bedreigd !!
Ze hebben de man die aangehouden is geslagen nadat ie in de boeien was geslagen en hardop riep "ik werk mee ik werk mee"

Dat kan toch niet ??
Een andere jongen werd verzocht om weg te gaan en op het moment dat hij zich omdraaide om weg te lopen werd hij op zijn rug geslagen met een gummiknuppel :schudnee:

Het is te gek voor woorden waar de politie mee bezig is :thumb_d:

Ik zit dus vanaf Woensdag 23 Maart onterecht zonder rijbewijs :cry:
Offline feitelijk
Master
di 22 maart 2011, 9:43 Bericht 
DriftBitch schreef:
Verdomme die t*ringlijers denken dat ze alles kunnen maken :boos:

400 man en niemand die het heeft gefilmd?
Offline DriftBitch
Laat zich horen
di 22 maart 2011, 9:52 Bericht 

Dat hoop ik !!
Offline RucphenNB
Master
di 22 maart 2011, 10:03 Bericht 
Je hebt zelf niet aan een straatrace deelgenomen, dat is volgens 3 agenten wel het geval. Je geeft zelf aan wel eens als starter actief te zijn geweest en je kiest een bepaalde nickname. Als ik zo moet oordelen nav wat je hier neer zet, kan de waarneming wel eens kloppen en is de emg terrecht opgelegd. Ik hoop dat er duidelijkheid komt voor je, ik vrees echter het ergste.
Offline marcje
Master
di 22 maart 2011, 10:05 Bericht 
Wij denken hetzelfde.. 8)
Offline TuxX
Master
di 22 maart 2011, 11:09 Bericht 
DriftBitch schreef:
Ik heb ook een brief gehad van het CBR met de melding dat mijn rijbewijs ongeldig is verklaard

Waarom heb je nou toch die EMG niet gedaan? :fp: Dat geld had je later via een schadeloosstellingsprocedure kunnen terugkrijgen. Nu is je rijbewijs ongeldig en ben je nog verder van huis. :o
Offline DriftBitch
Laat zich horen
di 22 maart 2011, 11:45 Bericht 

Mijn nickname heeft niks te maken met streetrace !!
Ik ben gek van driften en ben ook vrijwilliger bij www.odcdrift.com

Ik zweer op mijn moeder en oma bij elkaar dat ik niet heb geraced,juist om dut soort dingen te vóórkomen....

Dat ik die cursus niet heb betaald is omdat ik daar simpelweg het geld nie voor heb,gaat erg lastig als je in de ziektewet zit...ook nog een een reden om niet aan race mee te doen want ik kan me de boetes en dergelijke niet veroorloven...

Ik zeg je,ze liegen dat het gedrukt staat !!
Ik vind het leuk om aanwezig te zijn,de dikke wagens en de sensatie maar zelf durf ik het gewoon niet...
Offline Robin2
Master
di 22 maart 2011, 11:49 Bericht 

DriftBitch schreef:
Het is te gek voor woorden waar de politie mee bezig is

:')

Nee, met 200 auto's gaan racen in een havengebied, dat is wel normaal. Kom op zeg, als je zulke fratsen uithaalt kun je verwachten dat je eens een knuppel in je nek krijgt. Wat een gejank allemaal.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
zo 29 mei 2011, 21:57 Bericht 

Nou alweer een tijdje geleden maar wel nieuws.
7 Juni moet ik verschijnen voor de Kantonrechter net als de rest van onze club.
Ik heb een advocaat voor bestuursrecht en een andere voor strafrecht.
Heb inmiddels al 2 keer een kort geding gehad tegen het CBR en die zijn allebei afgewezen.
Reden ervan is omdat die eerste advocaat die ik had een betalingsregeling aan zou vragen en dat ook gedaan zou hebben volgens haar zeggen maar dat is dus nooit gedaan.
Daar keurt het CBR alles op af.
Als er dus wel binnen de termijn een betalingsregeling aangevraagd zou zijn had het nu waarschijnlijk anders gelopen...
Een civiel toevoeging heeft ze ook nooit aangevraagd :boos:

We gaan tegen het CBR weer in bezwaar en 7 Juni gaat mijn andere advocaat mee naar de zitting.

Ik word dus naar wat ik begrijp van mijn advocaat beschuldigd van te hard rijden en niet specifiek van racen.
Er is toegegeven dat er geen meetapparaatuur aanwezig was en dat het 2 surveillerende agenten waren van een speciaal interventieteam.

We weten alleen nog niet of dit KLPD agenten waren of gewone agenten.
Het schijnt dat KLPD agenten wel bevoegd zijn om in te schatten en gewone agenten niet.
Hangt dit ook niet een beetje af van de omgeving ?
De verlichting?
De afstand waarop hun stonden enz...

Mijn advocaat wil nu een berekening gaan maken over hoeveel afstand ik een bepaalde snelheid kan halen en aan de hand daarvan een berekening maken.

Dit uiteraard om uit te zoeken of we de "liegende" agenten daarop kunnen pakken.

Vooralsnog moet ik dit verhaal wel zo neerzetten dat het duidelijk is wat er gebeurd is maar ik blijf erbij dat er zelfs niet eens een schatting gedaan kan zijn aangezien ik niet deelgenomen heb aan een race.

Ik vermoed zelf dat ze de auto voorbij hebben zien racen die op de mijne lijkt (oude vierkante witte auto met oranje wielen die in het donker rood lijken) en een oude vierkante witte honda met rode wielen.
Die hebben ze zien racen en later mijn auto gezien en gedacht,oh dat was die ene die net voorbij kwam racen,ff kentekentje opschrijven...

Anyway ik zit nu al sinds 24 Maart zonder rijbewijs en heb last van afkickverschijnselen :P
Offline Aanhanger
Master
zo 29 mei 2011, 22:01 Bericht 
DriftBitch schreef:
7 Juni moet ik verschijnen voor de Kantonrechter

DriftBitch schreef:
Ik word dus naar wat ik begrijp van mijn advocaat beschdigd van te hard rijden en niet specifiek van racen.

Wat staat er in de dagvaarding dan?
Offline DriftBitch
Laat zich horen
zo 29 mei 2011, 22:26 Bericht 

In de dagvaarding staat wel dat het om racen gaat maar bij het CBR zou het gaan om de te hoge snelheid.

Damn word er moe van.
Ik dacht dat er altijd goed overtuigende bewijzen nodig waren om beschuldigd te worden van iets...
Offline Aanhanger
Master
zo 29 mei 2011, 22:38 Bericht 
CBR verhaal is geen strafrecht maar bestuursrecht, zaken als overtuigend bewijs, beschuldigingen, schuld/onschuld gaat het daarin helemaal niet over.

CBR oordeelt over de rijvaardigheid, en kan bestuurlijke maatregelen treffen indien ze oordeelt dat de rijvaardigheid van een rijbewijshouder in het geding is.
Een "vermoeden van rechtmatigheid" is onder bestuursrecht voldoende om zo'n maatregel te treffen.

Haal dit dus niet door elkaar met het strafrechtelijke traject want dit staat er echt geheel los van.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
zo 29 mei 2011, 23:16 Bericht 

Weet ik maar er is aan het CBR wat doorgegeven door de politie en zonder enig onderzoek (ook na de bezwaren) houden ze vast aan een EMG,ff lekker de staatskas spekken :boos:

Ik begrijp het verschil tussen bestuursrecht en strafrecht wel maar ik begrijp niet dat er niet meer bewijzen nodig zijn voor dit soort dingen en zeker niet dat er niet meer onderzoek word gedaan naar de feiten of het allemaal wel klopt...
Offline Robin2
Master
zo 29 mei 2011, 23:33 Bericht 

DriftBitch schreef:
houden ze vast aan een EMG,ff lekker de staatskas spekken

DriftBitch schreef:
Ik begrijp het verschil tussen bestuursrecht en strafrecht wel

Of toch niet? ;)
Offline DriftBitch
Laat zich horen
ma 30 mei 2011, 8:16 Bericht 

Het CBR houd vast aan een cursus !!
Er zit verschil in die 2 maar het draait wel om hetzelfde strafbare feit.
Online Grande
Master
ma 30 mei 2011, 8:50 Bericht 
Valt het havengebied niet binnen de bebouwde kom?
50 km te hard bibeko word nog wat. Ook voor het strafrecht gebeuren btw.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
ma 30 mei 2011, 9:30 Bericht 

Ja dat klopt maar ik heb nie harder gereden dan 60km/u en een paar agentjes roepen wat anders...
Offline viffer
Master
ma 30 mei 2011, 11:31 Bericht 

Maar het verschil is dat de inkomsten van een EMG niet naar de staatskas gaan maar naar de bodemloze put van het CBR
Offline DriftBitch
Laat zich horen
ma 30 mei 2011, 11:36 Bericht 

Tja nog erger dus... :(
Offline Robin2
Master
ma 30 mei 2011, 12:26 Bericht 

GertJan schreef:
Maar het verschil is dat de inkomsten van een EMG niet naar de staatskas gaan maar naar de bodemloze put van het CBR

Hehe, dat bedoelde ik ja.
Offline Aanhanger
Master
ma 30 mei 2011, 19:40 Bericht 
DriftBitch schreef:
r zit verschil in die 2 maar het draait wel om hetzelfde strafbare feit.

Het is geen strafbaar feit voor het CBR, het gaat om een gedraging. Het is voor hen volstrekt irrelevant of die gedraging strafbaar is of niet.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
ma 13 jun 2011, 17:57 Bericht 

Nou daar zijn we weer...
7 juni voor de rechter geweest en ik ben vrijgesproken voor beide feiten.

De feiten waren racen en te hard gereden.
Diezelfde feiten kwam het CBR ook mee en heb daarvoor die cursus gehad.

Hoe zit het nu met die EMG cursus dan ? Aangezien ik voor exact dezelfde feiten in de rechtbank ben vrijgesproken ??

Het CBR krijgt melding van deze 2 feiten in December waar hun vervolgens een EMG voor geven,vervolgens word ik vrijgepleit voor de beschuldiging die destijds naar het CBR is gegaan dan moet er nu toch ook een vrijspraak naar het CBR gaan en moet de EMG ingetrokken worden ?
Offline Uwe Alzaligheid
Master
ma 13 jun 2011, 18:06 Bericht 
Helaas, zo werkt het niet. :cry:

Je bent onder strafrecht (althans volgens jouw gegevens) vrijgesproken. Onder bestuursrecht, dus voor de EMG, gelden andere criteria (zoals al meermalen betoogd werd). :boos: In principe blijft de EMG 'gewoon' in stand. :o

Je zult met jouw advocaat moeten bezien of hier nog iets te doen valt. Maar ik vrees met grote vreze ...

Overigens ben ik met je eens dat het zo niet zou behoren te werken. Vrijspraak onder strafrecht zou imho moeten leiden tot vernietiging van de melding EMG en terugstorten van de 'cursusbijdrage'. Maar goed, dat vind ik dus persoonlijk ... . Daar ben jij niet mee geholpen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 13 jun 2011, 18:56 Bericht 
Uwe Alzaligheid schreef:
Overigens ben ik met je eens dat het zo niet zou behoren te werken. Vrijspraak onder strafrecht zou imho moeten leiden tot vernietiging van de melding EMG en terugstorten van de 'cursusbijdrage'. Maar goed, dat vind ik dus persoonlijk ... .

en daar ben ik het helemaal me eens.

@DriftBitch, ik zou het ook even melden aan de Ombudsman. Zie verder op de FrontPage http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=5043
Offline DriftBitch
Laat zich horen
ma 13 jun 2011, 19:47 Bericht 

Ok maar de ombudsman kan ik toch alleen maar inschakelen als het CBR idd weigert mijn rijbewijs terug te geven en de EMG door te laten gaan ?

Hebben jullie het nieuws gezien btw ?
Staat op youtube bij tvrijnmond of zoeken onder "acteur krijgt boete voor straatrace" of zoiets
Offline Aanhanger
Master
ma 13 jun 2011, 20:19 Bericht 
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... straatrace
Offline Warmaster
Master
di 14 jun 2011, 6:49 Bericht 
Dit toont toch wel aan hoe een vreselijk gedrocht heel die EMG is, je zou je verhaal met de uitspraak van de rechter eens aan alle politieke fracties moeten mailen. Agentje 1 streeper hebben ze macht gegeven waarmee ie duidelijk helemaal niet om kan gaan.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
di 14 jun 2011, 9:48 Bericht 

Ik heb al 2 keer een kort geding gehad tegen het CBR maar dat was vóór 7 Juni.
Er staat alweer een hoger beroep klaar en wacht nu een zittingsdatum af van de rechtbank.
Als dat kut CBR blijft vasthouden aan die EMG ga ik de media erbij halen...
De rechter was duidelijk overtuigd dat er verwarring ontstaan kon zijn tussen mijn auto en een auto die aanwezig was en op de mijne lijkt.

Mja persoonlijk vind ik dus ook zoals de politie het bericht heeft doorgegeven aan het CBR waardoor een EMG is gegeven,nu ook een bericht moet geven dat ze zich misschien vergist hebben of iets of in elk geval dat ik onterecht beschuldigd ben...

Wat een kromme kutwet heeft Nederland :boos:
Offline MoNo_eGo
Master
di 14 jun 2011, 9:53 Bericht 
Ik vind ook dat ze het anders moeten regelen,

Dat er pas een emg gegeven kan worden NA schuldig bevonden te zijn door de rechter .
en dat de rechter de emg aanvoert en niet een of andere gestresde idioot die vroeger te veel is gepest en nu met een pakkie de kans krijgt zijn gram te halen.
Offline adinsx
Master
di 14 jun 2011, 10:24 Bericht 
Media opzoeken, fracties mailen etc.
Kansloze CBR moet echt eens goed aangepakt worden met dit soort geintjes van ze.
Offline Guppenklup
Master
di 14 jun 2011, 10:27 Bericht 
MoNo_eGo schreef:
Ik vind ook dat ze het anders moeten regelen,

Dat er pas een emg gegeven kan worden NA schuldig bevonden te zijn door de rechter .
en dat de rechter de emg aanvoert en niet een of andere gestresde idioot die vroeger te veel is gepest en nu met een pakkie de kans krijgt zijn gram te halen.

Ik heb daarover een richtlijn geschreven, mag de politiek zo overnemen
:wink:
Offline DriftBitch
Laat zich horen
wo 15 jun 2011, 10:13 Bericht 

Ook wat moois.
Ik kreeg pas bij de zitting de telefonische verklaring van mijn zogezegde tegenstander van de race te horen.
Mede door die verklaring werd ik beschuldigd want hij zou verklaard hebben tegen mij gereden te hebben.
Ik zal ff citeren wat hij heeft verklaard.

"Ik ben aanwezig geweest op de Bunschotenweg.
Ik was hier om naar de illegale straatrace te kijken.ik heb even staan kijken en heb staan praten met bekenden,ik heb staan praten met Danielle,dat meisje van die witte BMW.
Ik heb daarna ook een keer meegedaan met mijn eigen voertuig.
We racen altijd over een afstand van 400m.
Die avond was het best druk,ik denk dat er tussen de 100 á 150 mensen stonden.
Ik weet niet hoe hard ik heb gereden"

Welke mongool maakt hieruit op dat hij verklaard/zegt in deze tekst dat hij tegen mij heeft geraced ?

De rechter zelf in elk geval niet maar de officier van justitie las deze verklaring "zo" dat er wel degelijk in verklaard word dat hij tegen mij heeft gereden...

Duidelijk is dat zij alleen maar las wat ze WIL lezen...
Offline Marten320TD
Master
wo 15 jun 2011, 10:22 Bericht 
@Driftbitch, pas je taal even een klein beetje aan betreffende die lieve, hardwerkende OvJ. :wink:
Ik snap je frustratie volkomen, maar dit werkt niet in je voordeel, er wordt hier door "onze" tegenstanders meegelezen.

Verder: succes! Ik ben volkomen met je eens dat de EMG's een monster zijn, waar elk gevoel van rechtvaardigheid geweld aan wordt gedaan.
Offline DriftBitch
Laat zich horen
wo 15 jun 2011, 10:35 Bericht 

:oops: gedaan
Offline Aanhanger
Master
wo 15 jun 2011, 10:42 Bericht 
Ik ben wel benieuwd hoe de EMG zaak afloopt, als het bewijs in de strafzaak zo flinterdun is, welk vermoeden van rechtmatigheid blijft daar voor de bestuursrechter dan van staan.
Moet het nu nog bij de bestuursrechter voorkomen of is dat al gebeurd en ga je naar de raad van state? En die kantonrechter, ging dat em een voorziening niet de EMG te doen totdat er een definitieve uitspraak ligt?
Online A4
Master
wo 15 jun 2011, 10:54 Bericht 
Offtopic; geinige 325i trouwens. Je weet er ook wel raad mee als ik het zo zie :lol: :thumb: Mooi speelgoed die ouwe E30's, weet ik uit eigen ervaring :wink:
 [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende