Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Offline hondambx
Nieuwkomer
vr 02 dec 2011, 15:42 Bericht 

Hallo allemaal

vorige week vrijdag ben ik gelaserd op de snelweg met 184 te hard met correctie 58km
gelijk staande gehouden en rijbewijs ingevordert.
wat ik wel raar vind is dat ik op mn kmteller 160 had gereden volgens mij.Ik had de agent gevraagd om een keuringsrapport.Hij had 1tje bij van een andere lasergun de goede heeft hij opgestuurd thuis.De lasergun was vorig jaar 12 december gekeurd voor het laatst.
ik had vandaag gebeld naar justitie krijg ik te horen dat mijn rijbewijs 2 maanden ingehouden wordt en dat ik een brief thuis krijg.

Dat vind ik raar want:ik ben eerder mijn rijbewijs kwijtgeraakt maar toen had de agent het flink overdreven dus ik had de boete niet betaald en toen kreeg ik een brief waarin stond dat ze de zaak lieten vallen.(geen boete niks). dat was 2 jaar geleden in november.
begin van Dit jaar had mijn broer mijn auto geleend toen had ie te hard gereden en werd geflitst met 40 te hard binnen bebouwde kom.ik heb bij chaffeursverklaring zijn naam ingevuld hij heeft de boete voldaan.

Ik heb voor de rest geen schokkende dingen op mijn naam gehad.

is het normaal dan dat je rijbewijs 2 maanden kwijtraakt?

is er een mogelijkheid om eerder terug te krijgen?

alvast bedankt
gr.David
Offline denniz
Weet de weg
vr 02 dec 2011, 16:34 Bericht 

standaard 2 maanden fietsen en 650 euri's mits geen bijzonderheden.
Offline denniz
Weet de weg
vr 02 dec 2011, 16:36 Bericht 

bij zwaarwegende redenen kan er besloten worden om eerder terug te geven (dreigend ontslag, aantoonbare zorgverplichting ed.)... gaat het boetebedrag wel ff omhoog.

Succes
Offline Aanhanger
Master
vr 02 dec 2011, 16:37 Bericht 
Je hebt geen eerdere veroordeling op je naam staan; dat is gunstig.
Hoewel volgens de richtlijnen van het OM je wel je rijbewijs 2 maanden kwijt zou zijn, verdient het de aanbeveling toch een klaagschrift te sturen en om een zitting te vragen over voorlopige teruggave.
Offline viffer
Master
vr 02 dec 2011, 18:42 Bericht 

Wat aanhanger zegt. De rechters zijn het nog niet helemaal met het OM eens over de nieuwe standaardeis en willen daarom nogal eens volgens de oude richtlijnen beslissen. Dat is bij 58 km/h te snel geen 2 maanden inhouding.
Offline hondambx
Nieuwkomer
za 03 dec 2011, 13:37 Bericht 

is het tegenwoordig normaal dat je 2 maanden rijbewijs kwijt bent?

een jaar geleden had vriend van mij zn rijbewijs binnen 5 dagen teruggekregen met 54km h te hard.
Offline Rover
Master
za 03 dec 2011, 13:42 Bericht 
hondambx schreef:
is het tegenwoordig normaal dat je 2 maanden rijbewijs kwijt bent?

een jaar geleden had vriend van mij zn rijbewijs binnen 5 dagen teruggekregen met 54km h te hard.

Is de nieuwe richtlijn
Offline denniz
Weet de weg
za 03 dec 2011, 14:59 Bericht 

mocht je een klaagschrift schrijven... dan maar hopen dat de zaak binnen die 2 mnd. voor de rechter komt, anders wordt het niet ontvankelijk verklaard... dan heb je hem immers al terug.
 [ 8 berichten ]