Pagina 1 van 1  [ 10 berichten ]
Offline vlotterijder
Eendagsvlieg
ma 02 jan 2012, 20:47 Bericht 

Het moest er een keer van komen......

Vorige week (27 dec 2011) gepakt bij een lasergun en direct aan de kant gezet. Volgens de meting 110 km (precies op punt waar provinciale (N44) weg van 70 naar 50 gaat. Ik kan het niet goedpraten en die het dan ook niet.

Ik heb de meting niet gezien, maar kon weinig inbrengen tegen die agent..... rijbewijs ging dus mee met de agenten!

Ik weet dat ik binnen 10 (werk)dagen reactie krijg van de officier.

Ik begrijp van dit forum en de uitleg van de site dat de kans groot is dat de OvJ hem sowieso 2 maanden bij zich gaat houden.

Nu ben ik vast bezig om een bezwaarschrift te maken op basis van de template die hier staat. Hierbij voeg ik ook een verklaring van mijn werkgever dat ik ontslagen wordt zonder rijbewijs, dat ik kostwinner ben, dat ik mantelzorger ben en daarvoor auto nodig heb en dat ik geen recidivist ben.

Nu is mijn vraag: moet ik dit bezwaarschift nu al (preventief) versturen, of echt wachten bericht van de OvJ?

en vraag 2: En komt er altijd een OM zitting naar aanleiding van mijn bezwaar, of kan de officier ook gewoon mijn rijbewijs terugsturen?

Alvast bedankt!
Offline viffer
Master
ma 02 jan 2012, 20:55 Bericht 

vlotterijder schreef:
Volgens de meting 110 km (precies op punt waar provinciale (N44) weg van 70 naar 50 gaat.

Dit zou niet correct zijn. Op het moment dat er een snelheidsverlaging ingesteld wordt heb je een bepaalde afstand om je snelheid aan te passen. Zodra je een zaaknummer hebt dus zo snel mogelijk een WOB verzoek doen om dit boven tafel te krijgen.

Je kunt nu nog niet in bezwaar gaan, de beslissing is immers nog niet genomen. Wel kun je volgens mij al een verzoek tot teruggave doen maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Offline Gianluca
Master
ma 02 jan 2012, 20:59 Bericht 

GertJan schreef:
Wel kun je volgens mij al een verzoek tot teruggave doen maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Er zal een klaagschrift moeten worden ingediend.

Binnen de eerste 10 dagen nadat het rijbewijs is ingenomen moet je het klaagschrift sturen naar de officier van justitie.

Ben je het rijbewijs al langer dan 10 dagen kwijt, stuur dan het klaagschrift naar de griffie van de rechtbank waaronder de plaats valt waar het rijbewijs is ingenomen.
Offline vlotterijder
Eendagsvlieg
ma 02 jan 2012, 21:08 Bericht 

Dank voor de snelle reacties.
@Gertjan: Ik ga gelijk met de WOB aan de slag.

@Gianluca: Is er hier ook een template voor een klaagschrift te vinden, of is dat dezelfde als een bezwaarschrift? Moet hier nog iets speciaals in staan, tips?
Offline viffer
Master
ma 02 jan 2012, 21:11 Bericht 

De WOB kun je pas mee aan de slag als je een zaaknummer hebt. Wel kun je deze natuurlijk al ver voorbereiden. Voorbeelden daarvoor vind je ook in het WOB subforum. Weet je trouwens waar ze precies stonden? Ik kom daar ook nog wel eens in de buurt...
Offline Gianluca
Master
ma 02 jan 2012, 21:17 Bericht 

vlotterijder schreef:
Moet hier nog iets speciaals in staan, tips

Omschrijving waarom je het rijbewijs nodig hebt / niet kunt missen..
Offline vlotterijder
Eendagsvlieg
ma 02 jan 2012, 21:39 Bericht 

Gianluca schreef:

dat doe ik. Moeten er nog formaliteiten in zo'n klaagschrift staan?
Offline Gianluca
Master
ma 02 jan 2012, 21:39 Bericht 

Nee..
Offline ikkeke
Master
di 03 jan 2012, 10:20 Bericht 
GertJan schreef:
De WOB kun je pas mee aan de slag als je een zaaknummer hebt.
Niet helemaal. Voor CJIB/Gerecht is dit correct, maar bij strafrecht kun je met pv nummer al naar de politie gaan WOBben (f)
Vraag hierbij vooral om PV en ijking lasergun. Hierin moet beschreven staan max afstand voor de meting met de gun (ijking) en de daadwerkelijke afstand van meting, én het meetpunt waar de verbalisant stond (pv)

Hiermee kun je in google maps aan de slag en berekenen of de afstand van bord 50 wel correct is. Hier moet je x meter krijgen om je snelheid te verlagen. De afstand x heb ik niet bij de hand, maar kun je opzoeken in een richtlijn van het OM
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 10:27 Bericht 

ikkeke schreef:
De afstand x heb ik niet bij de hand, maar kun je opzoeken in een richtlijn van het OM

Citaat:
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:

30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand

http://wetten.overheid.nl/BWBR0027312/g ... 12-08-2011
 [ 10 berichten ]