Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
ma 12 dec 2011, 22:51 Bericht 

Hallo,

Vandaag ben ik staande gehouden. Ik reed op een bromfietspad (waar overigens niemand anders te vinden was) volgens de agenten 85. Ik kwam zelf maar op max 83, maar dat terzijde. Het was buiten de bebouwde kom. De agenten reden in de auto op de weg ernaast. .
Gecorrigeerd reed ik 78. .
Mijn (brommer)rijbewijs is dus ingenomen.

Ik ben 1 keer eerder aangehouden. Toen reed ik gecorrigeerd 26 te hard.
Wat voor sanctie kan ik nu verwachten? (iemand die een inschatting kan doen? O:) )
En nu mijn rijbewijs is ingenomen, mag ik nu nog wel auto rijlessen nemen? De ene site v.d. overheid zegt namelijk van wel, de ander weer van niet. . .

Thijs
Offline TuxX
Master
ma 12 dec 2011, 23:58 Bericht 
om rijlessen te nemen moet je geen rijbewijs hebben. ik neem dus aan dat het mag.
Offline shootme
Master
di 13 dec 2011, 0:03 Bericht 
TuxX schreef:
om rijlessen te nemen moet je geen rijbewijs hebben. ik neem dus aan dat het mag.

Om rijlessen te nemen HOEF je geen rijbewijs te hebben ;-)
Offline TuxX
Master
di 13 dec 2011, 0:26 Bericht 
dat zeg ik :kniktja:
Offline viffer
Master
di 13 dec 2011, 0:28 Bericht 

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1075&cat=
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 14:14 Bericht 

en dit dan? O:)
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rderd.html

. . .
Offline viffer
Master
di 13 dec 2011, 14:19 Bericht 

Tijdens je autorijles ben jij niet de juridisch bestuurder en hoef je dus geen rijbewijs te hebben. Met motorrijles zit het iets anders.
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 14:24 Bericht 

oke, bedankt.

nu staat er rechtsboven in mijn PV een S: dit gaat dan toch om een strafbeschikking?
nu moet de politie binnen 3 werkdagen mijn rijbewijs naar het om sturen, en dan heeft de officier 10 werkdagen de tijd om een uitspraak te doen en een sanctie op te leggen?
kan ik ook in bezwaar gaan tegen de boete? dossierstukken enzo opvragen?
hoe werkt dit allemaal?
ik vind het namelijk vreemd dat zei mijn hoger hebben gemeten, dan dat mijn brommerteller, niet geijkt natuurlijk, aan gaf. . .
Offline viffer
Master
di 13 dec 2011, 14:31 Bericht 

Nee, de OvJ dient binnen 10 dagen na invordering (termijn begint de dag ná invordering) een beslissing te nemen. Let op;dit zijn dagen en geen werkdagen.

Als je het niet eens bent met de opgelegde straf moet je binnen 2 weken bezwaar aantekenen, dan zul je tzt en oproep krijgen om voor de rechter te verschijnen.

Via de wob kun je alle relevante stukken opvragen. Kijk maar eens rond op dit forum.
Offline timleeuw
Die hard
di 13 dec 2011, 14:32 Bericht 

Nope, invordering telt 10 kalenderdagen en gaat in op de dag na invordering. Je kunt altijd in bezwaar gaan, documenten kun je wobben.
Offline viffer
Master
di 13 dec 2011, 14:32 Bericht 

Even een aanvulling; heb je nu al bericht van het CJIB gekregen? Kun je eens inscannen wat je hebt gekregen (zonder persoonlijke en zaak gegevens)?
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 14:40 Bericht 

ik ben gistermiddag aangehouden. ik ben momenteel nog niet thuis, maar kan ik nu dan al post hebben van het CJIB?
ik zal iig het inscannen als ik het heb.
dus ik moet 22 december een uitspraak hebben?
Offline viffer
Master
di 13 dec 2011, 14:58 Bericht 

Vandaar ook mijn verbazing. Die "S" staat dus op het "geeltje" dat je hebt meegekregen? Dan hoef je nog geen bezwaar aan te tekenen. Afwachten wat je van het CJIB krijgt. Daar staat een T of een S op als het goed is.

Ik zou er niet te hard op rekenen dat je je rijbewijs binnen 10 dagen terug krijgt, volgens mij zal de strafeis 2 maanden rijontzegging zijn.
Offline viffer
Master
di 13 dec 2011, 14:59 Bericht 

Thijsiie schreef:
dus ik moet 22 december een uitspraak hebben?

Nee, de uitspraak moet uiterlijk de 22e gedaan worden. Er is mij niet bekend hoe snel deze beslissing aan jou moet worden bekend gemaakt.
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 21:09 Bericht 

oke, dus 22 december doet de officier een uitspraak, en dan krijg ik vanzelf wel bericht.

rechts bovenaan mijn PV staat: S, dat betekent: Aankondiging van strafbeschrikking.
ik ga er ook niet vanuit dat ik binnen 10 dagen mijn rijbewijs terugkrijg. . .
btw: ik weet niet waar
GertJan schreef:
Vandaar ook mijn verbazing. Die "S" staat dus op het "geeltje" dat je hebt meegekregen? Dan hoef je nog geen bezwaar aan te tekenen. Afwachten wat je van het CJIB krijgt. Daar staat een T of een S op als het goed is.

Ik zou er niet te hard op rekenen dat je je rijbewijs binnen 10 dagen terug krijgt, volgens mij zal de strafeis 2 maanden rijontzegging zijn.

een reactie op is??

en heeft wobben nu al zin dan?
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 15:09 Bericht 

kan iemand mij helpen?

ik ben dus 12-12-2011 staande gehouden, mijn rijbewijs is ingevorderd omdat ik gecorrigeerd 38 te hard ging.
op mijn Pv (geeltje) staat in de rechterkolom een S: aankondiging van strafbeschikking.

nu heb ik een kennisgeving van ontvangst van het ingevorderd rijbewijs gekregen.
morgen zijn de 10 dagen verstreken waarbinnen de officier van justitie bij de CVOM in Utrecht een beslissing moet doen. er staat in deze kennisgeving ook dat ik na deze termijn van 10 dagen, dus na morgen 22-12-2011, een verzoek kan indienen tot teruggave van mijn rijbewijs.

ik heb nog geen bericht van het CJIB. . .
wat kan ik nu het beste doen?
kan ik ga Wobben?

ik hoop dat iemand mij kan helpen
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 21 dec 2011, 16:04 Bericht 
Als je nog geen post van het CJIB hebt gehad is er nog niets te wobben.
Als je die post krijgt staat er een T of S bovenin, gezien je een vooraankondiging van een strafbeschikking hebt gehad neem ik aan dat het een S gaat worden.
Hiertegen moet je binnen 2 weken in bezwaar gaan anders is de straf onheroepelijk.
Gelijktijdig start je dan de wob.
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 16:12 Bericht 

dus op het moment dat ik post krijg van het CJIB, gaan mijn 2 weken in?
dan wacht ik in ieder geval de post van het CJIB af.

er stond ik mijn kennisgeving van ontvangst van het ingevorderd rijbewijs dat ik na 10 dagen kan ik een verzoek indienen tot teruggave van het rijbewijs. (ik ga er overigens niet vanuit dat ik hem meteen terug krijg, maar dat terzijde latende) Het verzoek moet geadresseerd zijn aan:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
t.a.v Unit Straf
Postbus 8248
3503RE Utrecht

Wat moet in mijn verzoek staan??
Offline Loekieloekie
Die hard
wo 21 dec 2011, 16:28 Bericht 
Na het kennis nemen van een S moet je binnen 2 weken in verzet gaan en de officier van justitie verzoeken de zaak voor te leggen aan een rechter. Dat kennis nemen is inderdaad post van het CJIB op jou adres.
Dit kan pas als je de S binnenhebt van het CJIB daarop staat nl het zaaknummer.

Je rijbewijs is in beslag genomen, de officier moet binnen 10 kalenderdagen een besluit nemen.
Doet hij dat niet of te laat dan krijg jij je rijbewijs terug, tussen het nemen van de beslissing en jou op de hoogte stellen kan nog wel eens wat tijd overheen gaan. (dagen)
Als de officier binnen de 10 dagen besluit dat je rijbewijs ingevorderd blijft dan kun je daar bezwaar tegen aantekenen.
Om dat gegrond te krijgen zul je wel goede argumenten moeten hebben. (zieke moeder die elke dag naar het ziekenhuis moet, jij aantoonbaar je baan verliezen als je geen rijbewijs meer hebt)
Zelfs met dergelijke argumenten wil het niet zeggen dat je hem terugkrijgt.

Als de 22ste de laatste dag is dat er een besluit kan worden genomen mbt inhouding van je rijbewijs dan zou ik overmorgen bellen de 23 ste.
Is er dan nog geen besluit genomen dan moet je je rijbewijs tot de zitting terugkrijgen.
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 17:53 Bericht 

Oké, bedankt voor de informatie.
Ik ga dan wel ff bellen op men verjaardag (de 23ste).
Weet jij toevallig zo het nummer waarheen in moet bellen?
En moet ik dan simpelweg vragen of de officier al een besluit heeft gemaakt? Of wat is verstandig??
Offline viffer
Master
wo 21 dec 2011, 18:40 Bericht 

De 10 dagen termijn start pas de 13e, de dag na de invordering. Inderdaad de 23 bellen wat de beslissing is (tenzij je al eerder iets per post hoort uiteraard). Hoop maar op een mooi verjaardagscadeautje van de OvJ.
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 23:26 Bericht 

Hallo,

Ik heb post ontvangen van het CVOM.
In de brief staat dat mijn rijbewijs 2 maanden wordt ingehouden en dat de termijn naar verwachting op 10 februari 2012 zal eindigen, indien niet voor die tijd op de strafzaak is beslist.

Wat is nu verstandig om te doen?

Ze hebben mijn snelheid gemeten toen ik op het bromfietspad reed en zij reden toen schijn achter mij op de n-weg waaraan het bromfietspad parallel liep.

Kan ik gaan Wobben om het des betreffende ijkingsrapport van het voertuig op te vragen?

Wat kan ik nog meer doen?
Trouwens: binnen hoeveel dagen moet ik, nadat ik de brief heb ontvangen, een klaagschrift indienen bij de rechtbank?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten
Offline dharion
Weet de weg
za 07 jan 2012, 17:19 Bericht 

Sorry hoor, maar met zo'n snelheid op een brom/fietspad gaan rijden vind ik zeer onverantwoord. Als je nou zo hard reed met de auto of 50 te hard is een heel ander verhaal...

Maar goed, je kunt alles gaan wobben ja, maar of dat hier zin bij heeft weet ik niet. Tegen de tijd dat je alles bij elkaar hebt zijn alle termijnen allang verstreken...
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
za 07 jan 2012, 21:10 Bericht 

Waarom vind je dit roekeloos?
Je weet niet eens wat de situatie was:
er fietste/liep niemand en er was ook geen enkele uitrit en het was gewoon een recht stuk waarbij alles was te zien. . .
50 op de snelweg te hard is dan nog roekelozer. . .

Maar goed:
ik wacht nog wel even andere reacties af, waarin sugesties staan.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 07 jan 2012, 21:53 Bericht 
Ik lees dit draadje nu pas.

Heb je binnen 14 dagen na ontvangst van de Strafaankondiging verzet aangetekend?

Zo niet, dan heb je nu een verloren zaak.
Offline Thijsiie
Nieuwkomer
za 07 jan 2012, 22:35 Bericht 

Wat is de strafaankondiging?

Ik heb wel een brief van het CVOM waarin staat dat mijn rijbewijs 2 maanden wordt ingehouden.
Daarboven staat als onderwerp: kennisgeving beslissing invordering rijbewijs.

Is dit hem dan?. .
Offline Aanhanger
Master
za 07 jan 2012, 22:41 Bericht 
Nee, zal om een strafbeschikking gaan.
Enige tijd voordat de invorderingsperiode afloopt zal je waarschijnlijk een uitnodiging voor een OM-zitting krijgen.
Als je daar naar toegaat zal de OvJ je per strafbeschikking een geldboete geven en een rijontzegging die vrijwel altijd zo lang is als je hem dan kwijt was.
Als je het daar niet mee eens bent kun je niet naar de OM zitting gaan, of verzet aantekenen, dan komt het bij de rechter.
 [ 27 berichten ]