Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Offline Ger64
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 10:21 Bericht 

Gisterenavond aangehouden door 2 stoere mannen in het blauw.
Wordt mij verteld dat er een ongeldigheid zit op mijn rijbewijs sinds nov 2010.
In 2010 is mijn rijbewijs ingevorderd vanwege een snelheidsovertreding.
Ik ben vrijgesproken in het strafrechtstuk en heb de EMG te laat betaald.
Reden van ongeldig verklaring.
Mijn rijbewijs heb ik begin mei 2011 op het paleis van justitie weer op kunnen halen nadat ik de EMG met goed gevolg had afgerond.

Nu heeft de politie het rijbewijs opgestuurd naar het CBR omdat het ongeldig is.
Vanochtend het CBR gebeld.
De dame verteld dat ik inderdaad de EMG heb gedaan maar dat het rijbewijs ongeldig is.
Ik moet een nieuw rijbewijs aanvragen bij de gemeente daar de huidige ongeldig is.
Na ontvangst bij het CBR sturen zij mij een ontvangstbevestiging waarna ik bij de gemeente een nieuw rijbewijs kan aanvragen.

Is dit een normale gang van zaken??
Offline Sherlock
Master
do 22 dec 2011, 10:26 Bericht 
Nee, het lijkt erop dat er ergens iets verkeerd verwerkt is. Ik zou gokken dat de melding dat de EMG met succes is afgerond niet correct (intern, bij het CBR) is doorgegeven. Ik begrijp dat het CBR na controle inziet dat de ongeldigverklaring onjuist is, waardoor je nu 'gewoon' een nieuw rijbewijs kunt aanvragen bij de gemeente.
Offline Ger64
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 11:30 Bericht 

@ Sherlock, de dame van het CBR kon in haar systeem zowel een totale ongeldigheidsverklaring vinden waardoor ik opnieuw rijlessen zou moeten volgen als ook een melding dat ik de EMG met succes had afgerond.
Evengoed heb ik nu geen rijbewijs en zal ik moeten wachten op post van het CBR.
Hiermee kan ik dan naar het gemeentehuis.
Dit lees ik op de gemeente site: Op 28, 29 en 30 december aanstaande kunnen er geen aanvragen en afgiftes van rijbewijzen plaatsvinden op het Stadhuis en Loket Zuid. Dit komt omdat bij de Rijksdienst voor het wegverkeer onderhoud plaats vindt in hun computersysteem.
Fijne kerstgedachte :-(
Offline Sherlock
Master
do 22 dec 2011, 11:33 Bericht 
Je hebt nooit bericht gehad over de ongeldigverklaring?
Offline TuxX
Master
do 22 dec 2011, 11:37 Bericht 
Sherlock schreef:
Je hebt nooit bericht gehad over de ongeldigverklaring?

Gebeurt wel vaker.
Offline timleeuw
Die hard
do 22 dec 2011, 11:40 Bericht 

Maat van mij kreeg een soort van certificaat mee toen hij zijn emg cursus afgerond had. Dit zodat er altijd bewijs was van deelname etc mocht er ooit iets verkeerd in de computer komen.
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 11:48 Bericht 
Hang hem boven je bed. :lol:
Offline timleeuw
Die hard
do 22 dec 2011, 11:50 Bericht 

Soort strikdiploma :[
Offline Ger64
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 11:50 Bericht 

@Sherlock, zeker wel, alsnog EMG betaald en gedaan, daarna brief van CBR dat het oke was.
Ongeldigheid schijnt niet ongedaan gemaakt te worden.
Justitie had na invordering het rijbewijs naar CBR moeten sturen ipv zelf in bezit houden, althans zo lijkt het mij.
Nieuw rijbewijs aanvragen is nu de weg.

@tim, ik heb ook zo'n mooi certificaat, heeft geen waarde wanneer er een melding in het computersysteem staat.
Die melding gaat er pas uit wanneer het CBR daartoe besluit.
Offline Gianluca
Master
do 22 dec 2011, 11:56 Bericht 

Ger64 schreef:
Justitie had na invordering het rijbewijs naar CBR moeten sturen ipv zelf in bezit houden, althans zo lijkt het mij.

Lijkt mij niet..
Offline Ger64
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 12:13 Bericht 

@Gianluca, want?
Offline Gianluca
Master
do 22 dec 2011, 12:28 Bericht 

Omdat het twee afzonderlijke trajecten zijn (justitie en CBR). Het rijbewijs is ingevorderd terzake een snelheidsovertreding. Het rijbewijs dient vervolgens te worden opgestuurd naar de OVJ, welke binnen 10 dagen een beslissing dient te nemen omtrent de terug gave van het rijbewijs. Daar moet jij aan bericht van ontvangen.

De politie zal ook een melding doen aan het CBR (artikel 130 Wegenverkeerswet). Dit staat los van een eventuele invordering / straf door de OVJ. Het CBR heeft jouw rijbewijs hiervoor niet nodig.

Ger64 schreef:
Mijn rijbewijs heb ik begin mei 2011 op het paleis van justitie weer op kunnen halen nadat ik de EMG met goed gevolg had afgerond.

Dit vind ik apart. Mijns insziens klopt dit niet..Een OVJ kan en mag een rijbewijs niet inhouden in afwachting van het wel of niet volgen van een EMG..Een EMG word opgelegd door het CBR, daar heeft een OVJ niets mee te maken..
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 12:42 Bericht 
Gianluca schreef:
Het rijbewijs is ingevorderd terzake een snelheidsovertreding.

Waar haal je dat vandaan?
Offline Gianluca
Master
do 22 dec 2011, 12:42 Bericht 

Ger64 schreef:
In 2010 is mijn rijbewijs ingevorderd vanwege een snelheidsovertreding.
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 13:04 Bericht 
Oh, ik dacht dat je het over de invordering van gisteren had.
Offline Gianluca
Master
do 22 dec 2011, 13:09 Bericht 

Gisteren is er geen invordering geweest... :wink: 8)
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 13:12 Bericht 
Hoe zou je het dan willen noemen?
Offline Gianluca
Master
do 22 dec 2011, 13:13 Bericht 

Inname rijbewijs....
Offline Aanhanger
Master
do 22 dec 2011, 13:18 Bericht 
oke (f)
Offline Ger64
Nieuwkomer
di 03 jan 2012, 13:06 Bericht 

Gisteren maar eens gebeld met het CBR, nog steeds geen briefje waarmee ik een nieuw rijbewijs kan halen.
Het CBR geeft aan het rijbewijs niet ontvangen te hebben.
Ik gebeld met paleis van justitie me de vraag waarom mijn rijbewijs nog niet opgestuurd was.
Man legt uit dat het rijbewijs er niet ligt daar er geen strafbare feiten zijn gepleegd. Geen reden tot inhouding rijbewijs.
Man stuurt mij door naar Politie.
Agent die mijn rijbewijs ingevorderd heeft vertelt mij dat het rijbewijs op het gemeentehuis ligt bij burgerzaken daar de gemeente eigenaar is van het rijbewijs.
Agent vertelt ook dat hij mijn rijbewijs zowel naar justitie als naar het CBR heeft gestuurd maar van beide partijen het rijbewijs heeft terug gestuurd gekregen.
Ik gebeld met burgerzaken van de gemeente, het rijbewijs ligt daar nu om verwerkt te worden.
Ik gebeld met het CBR, zij hebben nooit mijn rijbewijs ontvangen want een ongeldig verklaard rijbewijs wordt nooit terug gestuurd naar wie dan ook.
De vraag aan het CBR gesteld om contact te hebben met de afdeling burgerzaken van de gemeente.
Man legt uit dat dat niet zo werkt.
Het CBR moet het stukje plastic werkelijk in bezit hebben waarna zij mij een ontvangstbewijs sturen.
Met dit bewijs kan ik naar de gemeente om een nieuw rijbewijs aan te vragen.

Iemand een een idee wat er niet klopt in dit verhaal??

Dank alvast,
Offline DWwolf
Pro
di 03 jan 2012, 19:27 Bericht 

Kafka
Offline viffer
Master
di 03 jan 2012, 19:32 Bericht 

DWwolf schreef:
Kafka

Ik ben heel blij dat jij de boel even verduidelijkt :huh: .
 [ 22 berichten ]