Postingstijd interval gedetecteerd van 60.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 39 berichten ]
Offline B--E--N
Nieuwkomer
di 25 jan 2011, 20:32 Bericht 

Zie ook http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/11193/snelheidscontrole_op_verzoek_op_a9:_1010_bekeuringen

Al in de wijkertunnel merkte ik dat de motor begon te sputteren. Het was gas bijgeven of afslaan motor (in de tunnel).
Even daarna waar je van 120 naar 70 moet afremmen gebeurde hetzelfde. Enige mogelijkheid om een ongeluk te voorkomen was een dot gas geven. Dit werd dus 133 km op de radar.
(bleek achteraf een tekort aan koelvloeistof dat de LPG verdamper deed bevriezen)

Nu is het zo dat ik nu nog steeds geen rijbewijs terug heb ontvangen en na rondvraag Parket Alkmaar, Rechtbank Haarlem en de KLPD wijzen ze allemaal naar elkaar.
KLPD heeft naar Alkmaar gestuurd, Alkmaar doet per 1-1-2011 geen rijbewijzen meer en stuurt standaard door naar Haarlem, Haarlem heeft niets ontvangen. Advies: navraag doen bij KLPD en Alkmaar :huh:

Dan het proces verbaal (of geel vodje dat ik van de KLPD heb ontvangen):
Citaat:
Soort PV: niet ingevuld (hokje waar S/K/A/B/O/T kan worden ingevuld)
Dag/maand/jaar/tijdstip: 11/01/11/0902
Land: niet ingevuld
Kenteken/registratieteken: Jeep :huh:
Merk/type: *hier staat mijn kenteken*
De betrokkene/verdachte gaf, daarnaar gevraagd, op
Personalia conform (document noemen)
[]rbw []pasp []id kaart []vreemd id kaart
niet ingevuld!
Burgerservicenr: niet ingevuld

Tevens het volgende gedeelte TOTAAL NIET INGEVULD:
Gegevens 1e verbalisant
[]ambtseed []ambtsbelofte
Datum:
Naam en voorletters + verb.nr.
Handtekening:

Gegevens 2e verbalisant
[]ambtseed []ambtsbelofte
Datum:
Naam en voorletters + verb.nr.
Handtekening:

Een paar dagen later...

Citaat:
Kennisgeving van ontvangst van het ingevorderd rijbewijs
Op dinsdag 11 januari 2011 te 15.09 uur :o
...
De opsporingsambtenaar,
*anoniem* op ambtseed
...
Het ingevorderde rijbewijs wordt opgestuurd naar de officier van justitie bij het arrondissementsparket Alkmaar.

Dus hier is het volgende aan de hand:
1. rijbewijs zoek na 14 dagen
2. onvolledig proces-verbaal
3. het niet ondertekende proces-verbaal staat op 9:02 uur en de kennisgeving van ontvangst (op ambtseed) spreekt over 15:09 uur.

Wat kan ik het beste doen om
A. mijn rijbewijs terug te krijgen, en
B. gebruik te maken van de gemaakte fouten?

Alvast heel erg bedankt allemaal!!!
Offline B--E--N
Nieuwkomer
vr 28 jan 2011, 14:46 Bericht 

Update:

Rechtbank Haarlem zegt nu het rijbewijs officieel te zijn kwijtgeraakt.
Parket Alkmaar heeft hem wel verstuurd maar Haarlem heeft hem nooit ontvangen.
De TNT Post krijgt nu de schuld.

Wat ik nu moet doen:
Aangifte vermissing rijbewijs bij de Politie.
Nieuw rijbewijs bij de gemeente ophalen.
Wie de kosten van het rijbewijs gaat betalen dat is nog onbekend...

wordt nog vervolgd........
Offline Tweebel
Master
vr 28 jan 2011, 14:49 Bericht 
Lees hier bv eens:
juridisch/rijbewijs-zoek-na-invordering-t43720.html
overige-en-niet-verkeer-gerelateerd/rijbewijs-ingevorderd-635-ug-l-nu-kwijtgeraakt-bij-politie-t57203.html

Er zijn meer threads over dit probleem.

Goede kans dat je je rijbewijs snel terug moet krijgen dacht ik (geen garanties, niet echt thuis in deze materie!)
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
za 29 jan 2011, 8:38 Bericht 
Schrijf de officier aan en verzoek hem een beslissing over inhouding dan wel teruggave te nemen op grond van artikel 164 WvW zonder dat het rijbewijs fysiek aanwezig is omdat de politie deze kwijt is. A.d.h.v. die beslissing (ik ga uit van teruggave) kan je dan aangifte van vermissing doen bij de politie en van daar uit kan je een nieuw rijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.

Succes.
Offline Hideyoshi
Master
za 29 jan 2011, 9:18 Bericht 
Ik zou hiervoor een advocaat inschakelen, want je kunt het OM aansprakelijk stellen voor de schade, en dat is wellicht meer dan alleen een nieuw rijbewijs aanschaffen.
Offline Aanhanger
Master
za 29 jan 2011, 10:09 Bericht 
Als je een transactievoorstel krijgt moet je deze zeker niet betalen en de zaak laten voorkomen.
Je moet dan aangeven dat je al extra bent gestraft/geschaad doordat het OM je rijbewijs heeft kwijtgemaakt.
Vraag de rechter dit te verrekenen met een opgelegde straf.
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
za 29 jan 2011, 16:00 Bericht 
helmond32 schreef:
want je kunt het OM aansprakelijk stellen voor de schade, en dat is wellicht meer dan alleen een nieuw rijbewijs aanschaffen.

Neuh, da's een paar rot ? per dag, daar kan je de advocaat niet eens van betalen. gewoon zelf even doen. En anders, de meesten kennen mijn tarief inmiddels. :lol:
Offline DWwolf
Pro
za 29 jan 2011, 19:39 Bericht 

Een goede Whisk(e)y ?
Offline B--E--N
Nieuwkomer
zo 30 jan 2011, 13:31 Bericht 

Update:
heb de aangifte van vermissing gedaan.

De politie kon niets in hun systeem vinden over de invordering dus omdat ik de vermissing "van horen zeggen" heb en er zelf niet bij was, staat in de aangifte "laatst in bezit: 11-1-2011" en "reden/oorzaak van vermissing: onbekend".
Ook het parket en de rechtbank hebben niets in het systeem staan, en het rijbewijs en proces verbaal zijn samen onaangetekend verstuurd, dus ze hebben totaal niets.
De mevrouw bij de politie verwacht door op deze manier de aangifte van vermissing op te stellen, dat er geen slapende honden wakker worden gemaakt.

De meneer van de rechtbank heeft mij toegezegd dat ik een nieuw rijbewijs mag halen. Dit omdat zonder uitspraak van een rechter een rijbewijs nooit langer dan 10 dagen de status van ingevorderd mag hebben.
Het lijkt er dus op dat het hele verhaal met een sisser afloopt.
Mocht er geen schikkingsvoorstel komen en word ik ook niet opgeroepen om voor te komen, dan werd mij aangeraden om braaf een nieuw rijbewijs te betalen en er verder over te zwijgen.
Offline Ascension
Master
zo 30 jan 2011, 13:33 Bericht 
B--E--N schreef:
Mocht er geen schikkingsvoorstel komen en word ik ook niet opgeroepen om voor te komen, dan werd mij aangeraden om braaf een nieuw rijbewijs te betalen en er verder over te zwijgen.

Raar advies. Heb hier wel eens verhalen gelezen van mensen die na lange tijd er achter komen dat hun rijbewijs als ingevorderd in de boeken staat. Die hebben soms ook helemaal niks gehoord.
Offline Guppenklup
Master
zo 30 jan 2011, 13:42 Bericht 
B--E--N schreef:

Wat is dit nu voor een onzin? De politie maakt een grove fout en jij moet er over zwijgen? Dacht het niet
Offline feitelijk
Master
zo 30 jan 2011, 17:21 Bericht 
B--E--N schreef:
Mocht er geen schikkingsvoorstel komen

Reken maar niet op dat laatste. :schudnee:
Offline Aanhanger
Master
zo 30 jan 2011, 22:40 Bericht 
Aanhanger schreef:
Als je een transactievoorstel krijgt moet je deze zeker niet betalen en de zaak laten voorkomen.
Je moet dan aangeven dat je al extra bent gestraft/geschaad doordat het OM je rijbewijs heeft kwijtgemaakt.
Offline Yvesart
Master
ma 31 jan 2011, 7:51 Bericht 
B--E--N schreef:
[..] dan werd mij aangeraden om braaf een nieuw rijbewijs te betalen en er verder over te zwijgen.

tjonge jonge.. en dat moet ons voorbeeld zijn.. :roll:

zwijgen om hun eigen fouten te verstoppen.. :fp:
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
ma 31 jan 2011, 8:31 Bericht 
B--E--N schreef:
Update:
heb de aangifte van vermissing gedaan.

De politie kon niets in hun systeem vinden over de invordering dus omdat ik de vermissing "van horen zeggen" heb en er zelf niet bij was, staat in de aangifte "laatst in bezit: 11-1-2011" en "reden/oorzaak van vermissing: onbekend".
Ook het parket en de rechtbank hebben niets in het systeem staan, en het rijbewijs en proces verbaal zijn samen onaangetekend verstuurd, dus ze hebben totaal niets.
De mevrouw bij de politie verwacht door op deze manier de aangifte van vermissing op te stellen, dat er geen slapende honden wakker worden gemaakt.

De meneer van de rechtbank heeft mij toegezegd dat ik een nieuw rijbewijs mag halen. Dit omdat zonder uitspraak van een rechter een rijbewijs nooit langer dan 10 dagen de status van ingevorderd mag hebben.

Zouden ze mee lezen?

Tukker_Pat schreef:
Schrijf de officier aan en verzoek hem een beslissing over inhouding dan wel teruggave te nemen op grond van artikel 164 WvW zonder dat het rijbewijs fysiek aanwezig is omdat de politie deze kwijt is. A.d.h.v. die beslissing (ik ga uit van teruggave) kan je dan aangifte van vermissing doen bij de politie en van daar uit kan je een nieuw rijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.

Succes.

:lol: :lol:
Offline B--E--N
Nieuwkomer
za 14 mei 2011, 18:04 Bericht 

Okee, verhaal is rond.
Enkele weken geleden dacht ik "zal ik eens een nieuw rijbewijs aanvragen".
Op het gemeentehuis werd mij toen verteld dat het rijbewijs klaar lag op de rechtbank.
Het scheen dat de rechtbank een maand na invordering het rijbewijs binnen heeft gekregen.
Vandaag heb ik tevens de beschikking ontvangen: 700 euro. (58 km te hard bij werkzaamheden)

Moet ik bezwaar aantekenen?
Moet ik een WOB brief opstellen? (zo ja, wat moet ik hier in zetten)
Bestaat de kans dat de 700 euro nog hoger wordt als ik de beschikking ga aanvechten?
Welke (reële) kansen maak ik?

MVG
Ben
Offline Ch1nnY
Master
za 14 mei 2011, 18:39 Bericht 
B--E--N schreef:
Moet ik bezwaar aantekenen?

Nee hoor, niet betalen en de uitnodiging komt vanzelf.
B--E--N schreef:
Moet ik een WOB brief opstellen?

Ja, zie hiervoor het kopje juridisch.

B--E--N schreef:
Bestaat de kans dat de 700 euro nog hoger wordt als ik de beschikking ga aanvechten?

Dit zijn de standaard dreigementen die op de beschikking staan.
Indien je veroordeeld wordt, blijft het door de regel het aanvankelijke bedrag.
Het dreigen doen ze om een rechtsgang te ontmoedigen.
Offline Mikkie
Master
za 14 mei 2011, 19:17 Bericht 
Het kan wel, bij mij werd ook een hogere boete geëist ter zitting. OvJ was belachelijke eikel, overigens.

Je kunt proberen naar de rechtbank te gaan met je verhaal, dit moet je wel onderbouwen met garagefacturen e.d., maar of je veel kans maakt betwijfel ik.
Offline B--E--N
Nieuwkomer
za 14 mei 2011, 19:29 Bericht 

Is dit een goede WOB brief?

Citaat:
t.a.v.
de Officier van Justitie
Postbus 601
2003 RP Haarlem

afzender:
IK DUS

Datum: 14 mei 2011

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het door mij ontvangen transactievoorstel met nummer XXXX XXXX XXXX XXXX, overweeg ik een rechtsgang.
Om mij op mijn verdediging voor te bereiden verzoek ik u ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, mij mijn dossier toe te sturen.
Dit dossier dient tenminste te bevatten:

- Het zaakoverzicht van het CJIB.

- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153;

- Het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd;

- Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen;

- Het meetverslag;
- Een schrijven waaruit blijkt dat de rechtbank in deze kwestie bevoegd was om het rijbewijs langer dan de wettelijk gestelde tien dagen ingevorderd te houden waardoor het rijbewijs pas na enkele maanden kon worden opgehaald.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken.

Hoogachtend,

IK DUS
Offline Ch1nnY
Master
za 14 mei 2011, 21:57 Bericht 
B--E--N schreef:

Haal dat eruit bij je wob verzoek de officier.
Je stuurt dat Wob verzoek naar het CJIB.
hiermee verdubbel je de kansen op een zakcentje.
Daarnaast geniet het ook de voorkeur om de documenten te faxen naar de instanties, let wel op een verzendbewijs!

B--E--N schreef:
De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken.

verander dit in 4 weken. je gebruikt nog het oude stappenplan.

Ga er eens goed voor zitten, en lees het volgende in zijn geheel door wob-helpdesk/toepassing-wet-openbaarheid-van-bestuur-bij-strafrecht-t27241.html
Offline B--E--N
Nieuwkomer
zo 15 mei 2011, 14:16 Bericht 

Ch1nnY schreef:
B--E--N schreef:

Haal dat eruit bij je wob verzoek de officier.
Je stuurt dat Wob verzoek naar het CJIB.

Bedoel je nou dat ik het naar de officier of naar het CJIB moet sturen?

Ch1nnY schreef:
hiermee verdubbel je de kansen op een zakcentje.

Denk je dat ik hier zelfs geld aan over kan houden (gezien het onterecht lang in beslag houden van mijn rijbewijs)?
Offline Ch1nnY
Master
zo 15 mei 2011, 14:35 Bericht 
B--E--N schreef:
Bedoel je nou dat ik het naar de officier of naar het CJIB moet sturen?

Voor het zaak overzicht wob je het CJIB.

B--E--N schreef:
Denk je dat ik hier zelfs geld aan over kan houden

Ik bedoelde hier dat je twee instanties bevraagt voor documenten, indien zij niet tijdig beslissen, of deze verstrekken heb je recht op een dwangsom.
Offline B--E--N
Nieuwkomer
zo 15 mei 2011, 15:03 Bericht 

Okee bedankt, nu snap ik het.
Ik moet dus 1. het CJIB WOBben en 2. de OVJ WOBben.
Offline Ch1nnY
Master
zo 15 mei 2011, 17:15 Bericht 
:thumb:
Offline B--E--N
Nieuwkomer
vr 17 jun 2011, 19:18 Bericht 

Eindelijk een reactie ontvangen van Arrondissementsparket Haarlem.
Erg kort briefje zonder datering, functie van ondergetekende, nou lees het allemaal zelf maar...
Vraag me ook af wie BOVENgenoemd contactpersoon is want boven de geciteerde brief staat NIETS.
Niet eens een justitie logo of iets dergelijks.
Daarnaast vraag ik me af of dit mag want ik heb toch echt om de stukken gevraagd waar ik recht op heb zodat ik ze thuis op mijn gemak kan doornemen (en op dit forum kan plaatsen).
Dus wat nu?

Alvast bedankt!

Citaat:
Geachte heer/mevrouw -IK DUS-,

In antwoord op uw brief d.d. 6 juni 2011 bericht ik u dat er geen afschrift van het procesverbaal wordt verstrekt.

U kunt het procesverbaal komen inzien op het Arrondissementsparket te Haarlem. Hiervoor kunt u een afspraak maken door telefonisch contact op te nemen met bovengenoemd contactpersoon.

Met vriendelijke groet,

-CENSUUR-
Telefoonnummer 0238883327
Offline B--E--N
Nieuwkomer
do 01 dec 2011, 0:37 Bericht 

En nu het vervolg.
15-12-2011 om 10:00 mag ik voorkomen.
Inmiddels heb ik het dossier van de rechtbank ontvangen en heb al een idee van hoe ik het ga aanpakken.
Op de bewuste dag (11-1-2011) heb ik verklaard dat ik een technisch mankement aan de auto had in de lage toeren waardoor ik gas moest geven.
Uit een krantenartikel over de snelheidscontrole bleek dat die dag 1 op de 3 te hard reed.

De verbalisant heeft zelf op papier gezet:
"Ter plaatse de overtreding werden werkzaamheden uitgevoerd. Op het tijdstip van de constatering werd aan deze werkzaamheden gewerkt. Door deze werkzaamheden was er sprake van een gewijzigde wegsituatie die gevaarlijke elementen opleverde. De linker rijstrook was vanwege de werkzaamheden versmald. De vluchtstrook ontbrak en op diverse plaatsen waren uit- en invoegvakken voor het werkverkeer."

Achteraf is gebleken dat het membraan van de gasverdamper van de auto was uitgehard en gescheurd. Dit onderdeel heb ik ook bewaard.
Door de niet elastische eigenschappen en de scheur blijft het gas/lucht mengsel te rijk staan en zal de motor bij gas los laten verzuipen. Dit was ook het geval.
Omdat er geen uitwijkmogelijkheden mogelijk waren (door de politie vastgesteld) was gas geven de enige veilige optie.
De auto is nog geen maand ervoor APK gekeurd (15-12-2010) dus mij kan ook geen nalatigheid op gebied van onderhoud worden verweten. Echter, als sinds oktober 2010 bemerkte ik problemen, en die meldingen zijn ook gelogd op jeepforum.nl.
De auto zelf is inmiddels geexporteerd naar libie dus een technisch onderzoek is niet meer mogelijk, maar ik kan mijn verhaal wel min of meer hard maken, of in ieder geval aannemelijk maken.

Ik ga er dan ook voor pleiten dat ik op de veiligste manier heb gehandeld en dat ik daar niet voor gestraft dien te worden, zeker niet met geldbedragen van 700 euro, zoals in het schikkingsvoorstel.
Daarnaast is het rijbewijs enkele maanden zoek geweest wat ik verder niet heb aangevochten. Ik ga er van uit dat dit is gebeurd door een fout door de samenloop van omstandigheden.
Zo ook mijn verhaal. De omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat ik een snelheidsovertreding heb begaan, maar de overtreding komt voort uit een samenloop van omstandigheden.
Als mijn auto geen defect vertoonde, als de apk grondiger was uitgevoerd, als de snelheid van 120 niet naar 70 was teruggeschroefd en als er een vluchtstrook aanwezig was, dan had ik niet 58 km boven het gestelde limiet hoeven te rijden.

Goed verhaal?
Offline viffer
Master
do 01 dec 2011, 0:53 Bericht 

Lagere versnelling was geen mogelijkheid? Of gas geven en met slippende koppeling rijden voor de duur dat de weg verlaten niet mogelijk was?

Ik denk alleen aan de tegenvragen die je kunt krijgen.
Offline Mikkie
Master
do 01 dec 2011, 1:09 Bericht 
De vragen van Gertjan lijken me zeer legitiem. Ik zou geneigd zijn om te proberen met slippende koppeling en deels in de vrij gewoon de tunnel uit te kruipen, om zo de toeren hoog te houden.
Offline Elwood
Master
do 01 dec 2011, 9:59 Bericht 
APK verhaal kun je beter weglaten want dat heeft helemaal NIKS te maken met je verdamper.

Als, als, als en als is ook beetje kinderachtig volgens mij.
Offline B--E--N
Nieuwkomer
vr 02 dec 2011, 22:58 Bericht 

Het is een automaat en dan valt er weinig te schakelen op de snelweg.
Er was geen vluchtstrook, rechts reden een hoop vrachtwagens, en alleen links kon je toeren maken.
Het was dus of een afslaande motor tussen de vrachtwagens, of met het snellere verkeer meerijden tot waar de vluchtstrook weer begon.
Ik ben dan toch echt van mening dat ik het veiligst heb gehandeld.
Zoals het krantenartikel al zegt reed 1 op de 3 te hard, waaronder ook het vrachtverkeer. Dan wil je echt niet midden op de snelweg stil komen te staan.
Maar hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb begrepen van het juridisch loket dat zo'n zitting maar enkele minuten duurt en dat je eigenlijk geen tijd krijgt om je verhaal te houden. Je kunt alleen uiterlijk een dag van te voren bij de griffier je verklaring indienen.
Ik ben nog nooit voorgekomen en dit is dus allemaal nieuw voor mij.
Offline fl
Master
za 03 dec 2011, 0:04 Bericht 

B--E--N schreef:
"Ter plaatse de overtreding werden werkzaamheden uitgevoerd. Op het tijdstip van de constatering werd aan deze werkzaamheden gewerkt. Door deze werkzaamheden was er sprake van een gewijzigde wegsituatie die gevaarlijke elementen opleverde. De linker rijstrook was vanwege de werkzaamheden versmald. De vluchtstrook ontbrak en op diverse plaatsen waren uit- en invoegvakken voor het werkverkeer."

Is alleen maar strafverhogend.

B--E--N schreef:
Achteraf is gebleken dat het membraan van de gasverdamper van de auto was uitgehard en gescheurd. Dit onderdeel heb ik ook bewaard.

Achterstallig onderhoud?

B--E--N schreef:
De auto is nog geen maand ervoor APK gekeurd (15-12-2010) dus mij kan ook geen nalatigheid op gebied van onderhoud worden verweten.

Een APK heeft niets met onderhoud te maken. Is niets meer dan een moment opname.
Offline Dave-R
Die hard
za 03 dec 2011, 11:10 Bericht 
waar ze mee gaan komen. Wat is veiliger je auto aflaten remmen en een file maken waarna je de auto tussen de wegwerkpaaltje (of de uitvoegstrook voor werkverkeer)kwakt of met twee keer de toegestaande snelheid doorknallen.

Heb je je auto direct aan de kant gezet na de tunnel?

enz enz denk dat het een lastige word.
Offline Close Encounter
Pro
wo 01 feb 2012, 23:59 Bericht 
Schop....
Afloop bekend?
Offline B--E--N
Nieuwkomer
vr 03 feb 2012, 23:36 Bericht 

afloop is vrij eenvoudig gegaan.
OVJ raadde aan bedrag te halveren vanwege de gemaakte fouten.
De rechter vroeg wat ik zelf als alternatief voor de 700 euro in gedachten had.
Ik zei toen dat ik zelf aan 700 voorwaardelijk dacht.
Dit vond de rechter een goed idee en dat is het ook geworden.
Offline A(u)30#
Master
za 04 feb 2012, 0:44 Bericht 
trial...
Offline viffer
Master
za 04 feb 2012, 0:57 Bericht 

A(u)30# schreef:
trial...

Ik zie je in 2 topics deze "opmerking" maken. Wellicht kun je daar ook nog iets aan verduidelijking aan geven?
Offline A(u)30#
Master
za 04 feb 2012, 1:19 Bericht 
Hier is iemand een case aan het uitlokken of en gratis advies aan het maken om er geld aan te verdienen.
Offline Aanhanger
Master
za 04 feb 2012, 10:33 Bericht 
Ik kan er geen touw aan vastknopen Au.
Offline ibizaking
Master
za 04 feb 2012, 10:43 Bericht 

B--E--N schreef:
afloop is vrij eenvoudig gegaan.
OVJ raadde aan bedrag te halveren vanwege de gemaakte fouten.
De rechter vroeg wat ik zelf als alternatief voor de 700 euro in gedachten had.
Ik zei toen dat ik zelf aan 700 voorwaardelijk dacht.
Dit vond de rechter een goed idee en dat is het ook geworden

:thumb:
 [ 39 berichten ]