Postingstijd interval gedetecteerd van 43.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 30 berichten ]
Offline flierp
Nieuwkomer
wo 21 sep 2011, 13:24 Bericht 
1 September is mijn rijbewijs ingevorderd.

Ik reed op de motor en een Skoda zat achter mij aan ik dacht de politie rijdt vast geen Skoda...........dat doen ze dus wel :boos:

Toen hebben ze mijn rijbewijs ingevorderd, de politieagenten zelf zeiden ook dat ik een klaag/bezwaarschrift moest schrijven.
Na wat surfen en wat input van flitsservice.nl heb ik dat ook gedaan.

De officier van justitie wilde mijn rijbewijs gaan inhouden tot 31 Oktober nu krijg ik vandaag antwoord op mijn klaagschrift en nu zou ik 14 Oktober ter zitting moeten verschijning nav mijn klaagschrift.... hier heb ik niet zo veel zin in:
Reden
1. ik moet dan vrij pakken van werk
2. Met openbaar vervoer naar DenBosch
3. Ik kan mijn gelijk toch niet halen bij die schijnheilige hypocrieten mannetjes en vrouwtjes en waarschijnlijk zal ik het alleen maar erger maken als ik daar eenmaal ben :nono:
4. Stel het wordt een positief gesprek dan heb ik mijn rijbewijs max anderhalve / 2 weken eerder terug kortom de moeite niet.

Ben ik verplicht ter zitting te verschijnen of kan ik gewoon telefonisch of schriftelijk aangeven dat ik ervan afzie ?

EDIT;

Heb net even wat andere topics gelezen en zie onder meer dat de 2 maanden straf de minste straf is en het eigenlijk nogal meevalt, aangezien ik in het verleden ook een aantal maal 30 te hard heb gereden maar dat was met de auto 1 jaartje geleden.
Bezwaar tegen inhouding van rijbewijs voor 2 maanden heeft weinig nut ?

Is het verder wel nuttig om een WOB verzoek te doen ?
Offline flierp
Nieuwkomer
wo 21 sep 2011, 15:38 Bericht 
Ik heb net even gebeld en besloten schriftelijk mijn bezwaar in te trekken als ik mijn rijbewijs maar op 31 Oktober terug krijg..... :honger:

Ik ga zelf de komende week naar Munchen bier drinken bij het Oktoberfest dus ik wens jullie allen veel succes met de komende beroepen, bezwaarschriften en eventuele invorderingen :thumb:
Offline SIEM
Nieuwkomer
do 22 sep 2011, 16:22 Bericht 

Hoop dat je niet gaat rijden.... :x

Wat mij opvalt is dat elke OvJ een andere orde hanteert.
Ben um ook kwijtgeraakt op de motor (152 op een 80 weg) maar lees hier nu veel verschillende straffen..
Van 2 maand tot 4 maand onvoorwaardelijke inhouding (ik dus 4 maanden) terwijl de richtlijn 6 maand voorwaardelijk is.
Vreemd dat de ene OvJ anders lijkt te denken dan de andere........
Verder lijkt het er ook op dat Oom Agent maar wat kan roepen wat ie wil omdat hij een 'eed heeft afgelegd'....yeah right mate.
Offline flierp
Nieuwkomer
di 27 sep 2011, 14:15 Bericht 
Tijdens een helder moment met wat liters bier achter de kiezen kreeg ik een idee.

Stel ik laat mijn motor naar de Belgische of Duitse grens rijden en ga daar motorrijden.
Stel ik wordt dan aangehouden en zeg dat ik mijn rijbewijs thuis heb laten liggen.
Kunnen de buitenlandse instantie's dan controleren of mijn rijbewijs is ingevorderd ?
Offline viffer
Master
di 27 sep 2011, 14:23 Bericht 

flierp schreef:
Kunnen de buitenlandse instantie's dan controleren of mijn rijbewijs is ingevorderd

:kniktja:
Offline Koelie
Die hard
di 27 sep 2011, 14:26 Bericht 
Of ze het doen is een tweede.

Desondanks, ik zou het niet proberen. :schudnee:
Offline viffer
Master
di 27 sep 2011, 14:28 Bericht 

Als er iets gebeurt en je hebt je verzekering nodig kon dat ook nog wel eens een aardige staart krijgen
Offline flierp
Nieuwkomer
do 13 okt 2011, 15:22 Bericht 
Ok nog een dikke 2 weken wachten en dan mag ik hem hopelijk op komen halen.
Weet iemand misschien wanneer je bericht krijgt over het ophalen van het rijbewijs ?
Verder heb ik nog een vraag over de boete.
Ik heb tot op heden nog niets binnen gehad (het is al ongeveer anderhalve maand geleden) wanneer kan ik er vanuit gaan dat er een foutje is gemaakt en ik geen boete krijg ?
Offline Kraker
Pro
do 13 okt 2011, 15:24 Bericht 
Na 3 jaar heb ik ergens gelezen.
Offline Ownedbylag
Die hard
do 13 okt 2011, 15:25 Bericht 
Kraker schreef:
Kan wel tot 3 jaar duren heb ik ergens gelezen.

Aangepast
(f)
Offline flierp
Nieuwkomer
do 15 dec 2011, 18:47 Bericht 
Nou ik dacht er eigenlijk van af te zijn met een boete maar krijg vandaag een brief binnen of ik 26 Januari even naar Denbosch wil komen :(

Als ik niet kom gaat ze naar de kantonrechter staat er
Verder staat er daar nog in:
Middels de strafbeschikking kunnen de navolgende straffen, maatregelen of aanwijzingen opgelegd worden:
- Geldboete
- ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen

Ook mag ik gebruik gaan maken van een advocaat dus...........
Ik snap dat er een grote kans is dat ik een geldboete krijg aangezien het mijn eerste invordering is( laatste keer meer als 30 te hard is denk ik 3 jaar geleden) + buiten bebouwde kom + motor maar toch als ik mijn rijbewijs weer kwijt raak zal mijn baas niet blij zijn.

Overschr.max.snelheid bubekom op weg(verkeersbord A1;cat.C1)>30km/u.
Ik reed gemiddeld 126 waar je 60 mag het was een overschrijding van 62 na correctie

Wat is jullie advies, hier met een advocaat heen gaan ? of moet ik het met mijn blauwe ogen blonde haren en positief/schijnheilige instelling ook kunnen redden ?
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 15 dec 2011, 18:52 Bericht 
Lijkt op een hoorzitting bij de OvJ.
Plaats die brief hier eens.
Offline Aanhanger
Master
do 15 dec 2011, 18:53 Bericht 
Je hebt je rijbewijs inmiddels wel weer terug?
Offline flierp
Nieuwkomer
do 15 dec 2011, 19:47 Bericht 
Ja rijbewijs was ingevorderd tot 31 Oktober deze heb ik 3 november meen ik terug gekregen in de post.

Ik heb zo snel even niets anders als imageshack dus hieronder de scans
http://imageshack.us/photo/my-images/812/blae.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51/bla2kj.jpg/
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 15 dec 2011, 21:01 Bericht 
flierp schreef:
Ik kan mijn gelijk toch niet halen bij die schijnheilige hypocriete mannetjes en vrouwtjes en waarschijnlijk zal ik het alleen maar erger maken als ik daar eenmaal ben.

Uit jouw eigen postings kom je over als iemand met een betrekkelijk 'kort lontje'. :roll: Dat bedoel ik niet onvriendelijk (f), maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. Als je je in het dagelijks leven ook zo kort-door-de-bocht gedraagt als hier in dit topic, dan lijkt het mij aan te raden om iemand namens jou te laten spreken. :kniktja: Een advocaat kost echter wel een boelveel centjes. Het is de vraag of je die centjes er ooit 'uit haalt'. :roll: Je kunt natuurlijk ook proberen jouw 'trots' in te slikken en voor deze ene keer eens te reageren zoals de OvJ / de rechter het graag ziet. Just a thought. (f)

De hoorzitting omtrent de Strafbeschikking gaat overigens alleen over de straftoemeting. Als jij inhoudelijk over de overtreding wilt praten omdat jij meent dat er onjuistheden in het proces-verbaal staan of meetfouten gemaakt zijn, dan zul jij in verzet moeten gaan tegen de Strafbeschikking. Dan kun je alsnog naar de kantonrechter. Zorg er dan wel voor dat jij bij de hoorzitting voor de Strafbeschikking geen verklaring aflegt die als bekentenis gezien zou kunnen worden. :schudnee: Die wordt namelijk bij de kantonrechter meteen en glashard tegen je gebruikt. :boos:

Sterkte ermee.
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 15 dec 2011, 21:56 Bericht 
Toelichting

Ter hoorzitting zal de OvJ jou een bekentenis ontfutselen.
Hier maakt hij een proces-verbaal van op.
Dan vaardigt hij een Strafbeschikking uit. Hiertegen kun je binnen 14 dagen in verzet.
Maar verzet heeft helemaal geen zin meer door het opgemaakte proces-verbaal waarin je schuld bekent.
Bij de rechter ga je dus af als een gieter.

Beter is het om niet naar de hoorzitting te gaan en het gewoon tot een dagvaarding bij de kantonrechter te laten komen. Hier kun je je het beste verdedigen.
Offline tks
Respect
do 15 dec 2011, 23:16 Bericht 

@Barbertje;

In de brief staat letterlijk, als je niet komt zie ik dat als afwijzing.
Planning technisch is dat toch niet normaal? die kerel met X salaris gaat daar dus zitten wachten een hele dag op al die mensen die toch niet komen?? Wat een kapitaal vernietiging!
En dan heb ik het nog niet eens over de procedure ansich!
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 15 dec 2011, 23:28 Bericht 
Als de OvJ een Strafbeschikking uitvaardigt is Aanklager, Rechter en Beul.
Laat een strafbaar feit beoordelen door een rechter.
Laat het maar een afwijzing zijn en ga er mee naar een rechter. Die is daarvoor.
Offline flierp
Nieuwkomer
za 17 dec 2011, 20:10 Bericht 
OK bedankt voor de info

Als ik het goed begrijp zal het altijd nog voorkomen bij de rechter dus heeft het geen nut om er heen te gaan.
Maar als ik niet kom is dat dan niet een belediging ofzo of onbeschoft ?

Verder snap ik niet dat het een probleem als ik schuld zou bekennen het staat allemaal op video ik kan niet onschuldig pleiten lijkt me.... maar ik heb er geen verstand van.

Als het ooit voor de rechter gaat komen dan moet ik denk ik wel een advocaat te voor schijn toveren ?
Ik heb zelf nu geen rechtsbijstand en heb een beetje rondgekeken bij een aantal verzekeraars.
Deze geven over het algemeen aan dat ze telefonische rechtshulp bieden maar er staat geen concrete informatie over de vergoedingen van advocaten bij een zitting oid.
Offline Koelie
Die hard
ma 19 dec 2011, 11:57 Bericht 
Een rechtsbijstand zal geen advocaat vergoeden voor iets dat nu al loopt :x

Als je gaat toch bekennen kan een zitting bij de OvJ een stratigisch plan zijn, misschien haal je er een schappelijke(re) boete uit.

Zodra je echter ook maar iets van een verdediging hebt, raad ik je sterk af om naar de OvJ te gaan. Ook wordt eventueel beroep vrij kansloos, daar alles wat je bij de OvJ zegt tegen je gebruikt zal worden voor een rechter.

Om nog maar te zwijgen over de concentratie van Aanklager, Rechter en Beul in dezelfde persoon, dat is helemaal afbreuk van de rechtstaat! :thumb_d:
Offline shootme
Master
ma 19 dec 2011, 12:00 Bericht 
Koelie schreef:
Een rechtsbijstand zal geen advocaat vergoeden voor iets dat nu al loopt

Klopt daarnaast heb je vaak een "afkoel periode" waar je de eerste 3 (meer of minder kan) ook geen aanspraak kunt maken.
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 19 dec 2011, 17:05 Bericht 
Koelie schreef:

Als je gaat toch bekennen kan een zitting bij de OvJ een stratigisch plan zijn, misschien haal je er een schappelijke(re) boete uit.

Zodra je echter ook maar iets van een verdediging hebt, raad ik je sterk af om naar de OvJ te gaan. Ook wordt eventueel beroep vrij kansloos, daar alles wat je bij de OvJ zegt tegen je gebruikt zal worden voor een rechter.

+ 1

Heb je de zaak al onderzocht ?
Klopte de ijking van de apparatuur ?
Klopt de inhoud van het proces-verbaal ?
klopt daarin de afstand, de snelheid en de correctie ?
Klopte de aanstelling en beëdiging van de verbalisant ?
Kortom heb je het dossier al opgevraagd bij de OvJ en al gewobt bij de politie ?
Offline flierp
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 18:57 Bericht 
Allereerst dank voor jullie input ! :)

Ik ben gister ook nog langs het Juridisch loket geweest om me nog beter te informeren.
Daar werd geschetst dat de OvJ de mildere gevallen behandeld om de rechter te ontlasten.

Verder is het een goede manier om je verhaal vorm te geven. Je kan je zegje doen.
Je kan altijd nog in verweer gaan en daarna komt het altijd nog bij de rechter.

Ook heb ik het gehad over het wel of niet bekennen van de verkeersovertreding mijn inziens is hier geen sprake van aangezien het allemaal op video staat etc.
Waar het op neer komt is dat ik tijdens dat gesprek moet aangeven bij de OvJ( of de OvJ moet overtuigen) dat het 1 hele grote domme fout is waar ik heel veel spijt van heb en dat ik het ook nooit meer zal doen.

Je kan er met een advocaat heen gaan maar dit is eigenlijk overbodig.

Barbertje schreef:
Heb je de zaak al onderzocht ?
Klopte de ijking van de apparatuur ?
Klopt de inhoud van het proces-verbaal ?
klopt daarin de afstand, de snelheid en de correctie ?
Klopte de aanstelling en beëdiging van de verbalisant ?
Kortom heb je het dossier al opgevraagd bij de OvJ en al gewobt bij de politie ?

Ja, over het WOB'en heb ik in het begin wel nagedacht echter heb ik toen ook ergens gelezen dat je niet moet WOB'en om te WOB'en...
Ik wil eigenlijk ook helemaal niet gaan zoeken naar een fout aan de politie/justitie zijn kant om er vervolgens compleet onder uit te komen.
Ik wil een geldboete krijgen en niet nogmaals mijn rijbewijs kwijt raken.

Ik zit er nog wel aan te denken om te WOB'en zodat ik alle informatie heb maar ik vraag me af of ik dit nog voor mekaar krijg voor 26 Januari gezien de feestdagen, ik zal de HOW TO's nogmaals doorlezen op dit forum en kijken hoever ik kom.
Offline Koelie
Die hard
do 22 dec 2011, 14:49 Bericht 
flierp schreef:
Verder is het een goede manier om je verhaal vorm te geven. Je kan je zegje doen.
je kan altijd nog in verweer gaan en daarna komt het altijd nog bij de rechter.

Ze hebben strikt gezien gelijk.
Maar let op!
Alles wat je bij de OvJ zegt (en dat zal heel veel zijn in zo'n gesprek) zal tegen je worden gebruikt voor de rechter. Zeer waarschijnlijk is dan iedere volgende rechtsgang volkomen kansloos. Niet doen dus, tenzij je gaat bekennen!
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 22 dec 2011, 15:14 Bericht 
Eerder schreef Uw onwaardige dienaar:
Zorg er dan wel voor dat jij bij de hoorzitting voor de Strafbeschikking geen verklaring aflegt die als bekentenis gezien zou kunnen worden. Die wordt namelijk bij de kantonrechter meteen en glashard tegen je gebruikt.

Vervolgens formuleerde Barbertje het iets puntiger:
Barbertje schreef:
Ter hoorzitting zal de OvJ jou een bekentenis ontfutselen. Hier maakt hij een proces-verbaal van op. Dan vaardigt hij een Strafbeschikking uit. Hiertegen kun je binnen 14 dagen in verzet. Maar verzet heeft helemaal geen zin meer door het opgemaakte proces-verbaal waarin je schuld bekent. Bij de rechter ga je dus af als een gieter.

Ga er maar rustig vanuit dat de OvJ vaker met 'jongens als jij' te maken heeft gehad. :kniktja: De OvJ formuleert zijn vragen daarom zodanig dat jij jezelf, linksom of rechtsom, vastkletst. :cry: En tenslotte kan hij, naar eer en geweten :[ , bij de kantonrechter verklaren dat jij bekend hebt. :x Bij de kantonrechter krijg je dan alsnog een geldboete en mogelijk opnieuw een rij-ontzegging om je oren.

Doe dus wat Barbertje al schreef (f):
Barbertje schreef:
Heb je de zaak al onderzocht ? Klopte de ijking van de apparatuur ? Klopt de inhoud van het proces-verbaal ? klopt daarin de afstand, de snelheid en de correctie ? Klopte de aanstelling en beëdiging van de verbalisant ? Kortom heb je het dossier al opgevraagd bij de OvJ en al gewobt bij de politie?

Maar hé, het is jouw leven. Doe wat jou goeddunkt.

Sterkte ermee.
Offline Lucas28
Respect
do 22 dec 2011, 15:34 Bericht 
Het is altijd beter om op de zitting te verschijnen. De rechter heeft graag iemand voor zich om te vernederen. Ook geen brutale opmerkingen maken, hij ziet graag een nederige en berouwvolle klant. Als dank voor dit leedvermaak zal de straf lager uitvallen.
Offline flierp
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 19:55 Bericht 
Koelie schreef:
Ze hebben strikt gezien gelijk.
Maar let op!
Alles wat je bij de OvJ zegt (en dat zal heel veel zijn in zo'n gesprek) zal tegen je worden gebruikt voor de rechter. Zeer waarschijnlijk is dan iedere volgende rechtsgang volkomen kansloos. Niet doen dus, tenzij je gaat bekennen!

Misschien sla ik de plank compleet helemaal mis maar als er een video is van mij op de motor waarbij ik gemiddeld na correctie 62kmpu te hard rijdt vervolgens stap ik af op die video dan kan ik dit toch heel erg moeilijk gaan ontkennen?

En dan is mijn enige optie om...........

Lucas28 schreef:
Het is altijd beter om op de zitting te verschijnen. De rechter heeft graag iemand voor zich om te vernederen. Ook geen brutale opmerkingen maken, hij ziet graag een nederige en berouwvolle klant. Als dank voor dit leedvermaak zal de straf lager uitvallen.

Ik ga morgen bellen met OM Den Bosch om te WOB'en volgens Postbus 51 zou het ook gewoon telefonisch moeten kunnen en dat lijkt me ook het snelst.
Offline flierp
Nieuwkomer
vr 23 dec 2011, 12:53 Bericht 
Vanochtend gebeld met het OM DenBosch daar werd ik eerst een aantal maal doorverbonden en omdat er diverse mensen vakantie hadden kwam ik uit eindelijk terecht bij een hele aardige mevrouw die me verder probeerde te helpen.
Ze ging het 1 en ander nazoeken en zou me terug bellen.

Zojuist heeft ze teruggebeld en ze zegt dat dergelijke WOB verzoeken door een advocaat moeten gebeuren :boos: ....... dat geloof ik niet echt

Dus heb ik besloten om het toch maar schriftelijk te doen ik heb deze voorbeeldbrief gevonden:

__________________________________________________________________________________________

Plaats, datum

Geachte heer/mevrouw

In het kader van …(het is niet verplicht om de reden van uw verzoek op te nemen , maar
het kan wel)
... verzoek ik u mij de volgende informatie/documenten te verstrekken.
– Het brondocument;
- Het complete ijkrapport;
- Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de radarapparatuur bediende hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;

Het bovenstaande is een verzoek zoals bedoeld in artikel 6 eerste lid van de Wet
openbaarheid van bestuur (Wob). Met verwijzing naar de termijn die is genoemd in artikel
6, eerste lid van de Wob verzoek ik u mij de gevraagde informatie voor ….. (de wettelijke
termijn is maximaal 4 weken) toe te sturen. Indien u kosten in rekening brengt voor het
maken van kopieën e.d. verzoek ik u mij hiervan vooraf op de hoogte te brengen. Geef
zelf aan hoe u daarvan op de hoogte wilt worden gesteld: telefonisch, per mail,
schriftelijk?

Hoogachtend,

__________________________________________________________________________________________

Ik zal hierbij ook het PV nummer en de kenmerknummers die ik in de brieven van het OM heb gekregen vermelden.
Mis ik verder nog iets in de brief ?
Ik vraag me alleen af naar welke afdeling of tav wie ik het moet sturen naar het OM in DenBosch?
Offline flierp
Nieuwkomer
za 04 feb 2012, 14:34 Bericht 
Dus vorige week donderdag in DenBosch geweest.

Ik was best zenuwachtig aangezien mijn baas waarschijnlijk niet erg blij zal zijn als mijn rijbewijs nogmaals wordt ingevorderd mocht dat het geval zijn.

Voor de betreffende kamer/zaal zaten nog 2 mede overtreders, praatje mee gemaakt over de strafbare feiten.(ik had de hoogste niet dat dat iets is om trots op te zijn :kniktja: )

Na een tijdje werd ik naar binnen geroepen.
Vervolgens begint de OvJ over de betreffende overtreding en of ik beken etc.
Ik beken want het staat of video dus ga/kan het niet ontkennen.
Daarna wordt er gesproken over de video en situatie en waarom ik mijn klaagschrift had in getrokken.
De video met de betreffende overtreding + het klaagschrift had ze beide niet ingezien wat ik wel vreemd vond aangezien ze daar toch ruimschoots te tijd voor heeft en zo de overtreding ook beter kan bepalen.
Het maakt mijn inziens bij een dergelijke overtreding uit of het in een druk gelegen stad met een kleuterschool om de hoek gebeurt of op een open stuk weg met een aantal weilanden( niet dat ik het goed praat oid O:) ).
Na een aantal maal herhalen hoe dom het wel allemaal niet geweest is wordt er overgegaan op de boetebepaling.

Mijn persoonlijke situatie salaris en nog wat dingen worden gevraagd waarop ik misschien wel een beetje gelogen heb maar goed.Vervolgens moet ik de zaal verlaten zodat de OvJ de boete in alle rust kan bepalen.

Een aantal minuten later wordt ik weer terug geroepen de boete bedraagt een stukje over de 700 euro...... redelijk fiks.
Al met al vind ik het meevallen ik ben immers allang blij dat ik mijn rijbewijs mag houden en het niet over de 1000 euro is gegaan.

Bedankt voor de info!
Hopelijk zal ik hier nooit meer een topic aan hoeven te maken.
Offline Aanhanger
Master
za 04 feb 2012, 17:44 Bericht 
flierp schreef:
Ik beken want het staat of video dus ga/kan het niet ontkennen.

Ga er maar van uit dat die video al lang geleden gewist is.
 [ 30 berichten ]