Pagina 1 van 1  [ 47 berichten ]
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 19:03 Bericht 

Hallo,

Ik ben 1maand aangehouden omdat ik tehard heb gereden.
Binnen de bebouwde kom waar 50 toegestaan.
Dit gebeurde om 2uur snachts met niks op de weg!
Echter was dit wel een dubbelbaans weg met een gescheidenmidden berm
Ik werd aangehouden en de agent vroeg mijn rijbewijs
Ik dacht dat ik gewoon een bekeuring kreeg omdat een stukje verder
Het een 70weg is en daar reed ik iets van 90 dus dacht dat ik daar een bekeuring
Voor kreeg.
Hij vroeg mij, mijn rijbewijs en zei toen die is bij deze ingevorderd, dus
Vroeg ik waarom hij vertelde mij dat ik te hard had gereden.
Ik weet zeker dat ik niet harder dan 100 heb gereden dus vroeg hem
Hoenhard heb ik gerden dan, daaropngaf hij geen antwoord en herhaalde
ik mijn vraag hij vertelde mij dat die dat nog moest uitrekenen.
Ik vroeg ja maar hoe weet u dan dat ik mijn rijbewijs kwijt ben.
Na 5min vertelde zijn collega dat ik 62 te hard heb gereden ik vond dit gek.
Heb een bezwaarschrift gestuurd.
Nu kreeg ik vandaag een bericht dat ik een emg cursus moet gaan volgen!
Wegens snelheid en onnodig links rijden, watik beide niet heb gedaan,en al zeker geen gevaar ben geweest voor mezelf en andere.
Ik heb verder nog nooit eenbekeuring gehad of iets.
Valt hier onder uit te komen?tips? Advocaat?
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 19:37 Bericht 
arm0r schreef:
u kreeg ik vandaag een bericht dat ik een emg cursus moet gaan volgen!

Wat staat er precies in die brief?
Offline Loekieloekie
Die hard
di 20 dec 2011, 19:39 Bericht 
arm0r schreef:
Valt hier onder uit te komen?

Nope, 50 te hard binnen de bebouwde kom is een valide reden voor een EMG.
Dat het midden in de nacht is op een lege tweebaansweg maakt het gevaar inderdaad minder.
De regels maken echter geen uitzondering voor 's nachts op lege wegen 50 te hard rijden bibeko.
Het aanvechten of een advocaat nemen is duurder dan het volgen van de cursus, plus de kans dat je er iets tegen in kunt brengen is bijna verwaarloosbaar.

De boete is mogelijk nog wat tegenin te brengen, maar ookal lukt dat is het nog geen reden om de EMG niet te hoeven doen.

Nu niets meer aan te doen, beste bukken voor het cbr en proberen er toch nog 3 leuke dagen van te maken.
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 19:43 Bericht 

:nono: Dat ik een emg cursus moet gaan volgen vanwege:
Artikel 130 dat mijn snelheid in de bebouwde kom veel hoger
was dan toegestaan.
En onnodig linksrijden
- rijgedrag: rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid.
-de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden???
Wat ikook niet snap? Spookrijden? Het was een 4 baans weg met gescheiden midden berm misschien dacht de agent dat het maar een enkel baans was?
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 19:46 Bericht 
Heb je tijdens de staandehouding een geeltje gekregen voor de snelheid?
Kun je die brief van het CBR misschien hier plaatsen? (geanonimiseerd)
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 19:49 Bericht 

Heb niks gekregen wel iets moeten tekenen maar stond geen snelheid niks op, zal kijjen of ik het ingescant krijg.
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 21:18 Bericht 
Wat me verbaast is dat men je niet gewoon voor 50+ binnen de bebouwde kom heeft opgegeven voor de EMG.
Dat is de eenvoudigste wijze om te doen, zie wat Loekieloekie ook schrijft.

Ergens heb ik het vermoeden dat ze helemaal geen meting hebben kunnen doen, en ze daarom via deze omweg alsnog een EMG aansmeren.

Is er verder nog iets verteld, zou je ook nog een boete krijgen voor de snelheid?
Offline Sherlock
Master
di 20 dec 2011, 21:42 Bericht 
Breda?
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 21:49 Bericht 

Ik heb op het begin een brief gehad dat ik mijn rijbewijs 2maanden kwijt ben, hier stond geen reden bij of iets, daarvoor heb ik een bezaarschrift gestuurd. In de emg brief staat bij besluit om een emg op te leggen als reden:
Binnnen de bebouwde kom met een snelheid die ver boven de toegestane snelheid van 50kmu lag. Voorts reed u onnodig op de linkerrijstrook, terwijl er meerdere malen de mogelijkheid was om op de rechterrijstrook te rijden.

Dan helemaal onderaan:
Redenen van het besluit
Onderdeel 3 rijgedrag:
Rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid
Onderdeel 4. De plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden

Heb ik die emg cursus nu gekregen voor mijn snelheid?
Ik heb nig geen bekeuring of iets gehad mij is alleen verteld bij de aanhouding dat ik 62 te hard heb gereden wat eigenlijk niet kan!
Offline viffer
Master
di 20 dec 2011, 21:56 Bericht 

EMG heb je gekregen voor zowel de snelheid als het onnodig links rijden.

Heb je je rijbewijs trouwens (voorlopig) terug gekregen op basis van je bezwaarschrift? De richtlijn is wel 2 maanden inhouding echter daar wordt erg vaak van afgeweken dus je maakt wel een kans(je).
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 21:57 Bericht 
Ik zou het PV wel eens willen zien.
Vraag dat op, ik hoop dat iemand anders hier je kan vertellen waar en hoe dat moet.

Als er geen "overige verkeersdeelnemers" waren dan is het besluit onjuist.
Je kunt op die grond bezwaar maken bij het CBR tegen de beslissing.

Verwacht niet teveel overigens, het CBR is een lastige partij en je moet uithoudingsvermogen hebben om dit aan te vechten.
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 22:01 Bericht 

Heb nog niks gehoord van mijn bezwaarschrift... hoe pak ik het, het beste aan om tegen het cjb te vechten? Ik doe morgen een bezwaarschrift op de post, kan ik die meting ook opvragen? Want volgens mij hebben hebben ze geen enkel bewijs dat ik boven de 50km/u heb gereden.
Nee, eindhoven vanuit station naar de berenkuil
Offline viffer
Master
di 20 dec 2011, 22:07 Bericht 

De agenten hebben ongetwijfeld op hun teller gekeken wat hun snelheid is geweest. Dat is ook de reden geweest dat de snelheid berekend moest worden. Er wordt dan een dubbele correctie toegepast, eerst de correctie op de teller en daarna de wettelijke correctie.
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 22:09 Bericht 

Ze hadden het wel over hun geeikte km/u teller, maar ze zeiden dat ze nog moesten berekenen hoe hard ik volgens hun reed verder zaten ze super ver achter me, het moet een meting op mijn achterlichten zijn geweest, dit kan toch niet betrouwbawr zyn!?
Offline viffer
Master
di 20 dec 2011, 22:12 Bericht 

Je bent nog niet op de hoogte van de haviksogen van onze politieagenten? Zonder gekheid, zo snel mogelijk PV en andere relevante informatie opvragen. Vooral het PV is in dezen interessant. Hier moet duidelijk beschreven worden hoe één en ander is geconstateerd.
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 22:20 Bericht 

Pv? Wat is dat? En wat zou ik nog meer kunnen op vragen? Verder heb ik niks mee gekregen is dit normaal?
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 22:31 Bericht 
Als ik het zo lees dan is er wel een meting gedaan.
Het blijft opvallend dat het besluit tot die EMG niet is genomen op basis van die 50+ bibeko.

Dit geeft je een kans, maar niet meer dan dat, om het besluit aan te vechten.
Hoe succesvol je daarin kunt zijn hangt af van wat de politie in het proces-verbaal heeft geschreven.
Het is voor jou van groot belang dat PV te krijgen zodat je je kansen in kunt schatten en evt. een bezwaar kunt formuleren dat zo goed mogelijk aansluit op de inhoud van het PV.

Vraag anders even na in de "WOB" sectie van dit forum hoe je aan dat PV moet komen.
Offline Sherlock
Master
di 20 dec 2011, 22:35 Bericht 
Geldt 'ne bis in idem' hier eigenlijk ook? Als dus op deze gronden de EMG niet gegrond is, kan het CBR het dan aanpassen naar de 'terechte' 50+ bibeko?
Offline viffer
Master
di 20 dec 2011, 22:41 Bericht 

Het gaat dan alleen om dat dit stukje niet correct is.

arm0r schreef:
Onderdeel 3 rijgedrag:
Rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid

Zou dat zwaar genoeg wegen om er onderuit te komen? Immers dit staat ook in de brief

arm0r schreef:
Binnnen de bebouwde kom met een snelheid die ver boven de toegestane snelheid van 50kmu lag.
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 22:45 Bericht 
Dan zou het CBR een nieuw besluit moeten nemen om de EMG op te leggen op basis van die 50+.
Dat redden ze volgens mij niet binnen de termijn die er voor staat.
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 22:46 Bericht 
Sherlock schreef:
Geldt 'ne bis in idem' hier eigenlijk ook?

Nee, dit is geen vorm van vervolging.
Offline viffer
Master
di 20 dec 2011, 22:48 Bericht 

Aanhanger schreef:
Als er geen "overige verkeersdeelnemers" waren dan is het besluit onjuist.

Maar er was wel overig verkeer, in elk geval een politieauto.
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 20 dec 2011, 22:49 Bericht 

Dus wat kan ik nu het beste doen om die emg tegen te gaan? Eerst een pv opvragen en dan?
En wat is de slimste aanpak voor de bekeuring zelf?
Offline Aanhanger
Master
di 20 dec 2011, 22:54 Bericht 
arm0r schreef:
Eerst een pv opvragen en dan?

Zo snel mogelijk en dan hier laten weten wat er in staat.

Wat de bekeuring betreft; je schrijft dat je een bezwaar hebt gestuurd, wat kwam daar uit?
Offline Sherlock
Master
di 20 dec 2011, 23:12 Bericht 
Wat heb je überhaupt in het bezwaar gezet? Veel 'bezwaren' die we hier tegenkomen bevatten gehele of gedeeltelijke bekentenissen namelijk.
Offline bx gek
Master
wo 21 dec 2011, 9:31 Bericht 
Je moet alles op gaan vragen bij de ovj via de WOB
Offline arm0r
Nieuwkomer
wo 21 dec 2011, 21:12 Bericht 

ik heb er dit van gemaakt, iemand nog tips? of iets dat ik aan moet passen?

N.a.v. uw schrijven waarin u besluit dat ik een EMG moet volgen, omdat u vermoedt dat ik niet langer voldoe aan de eisen van rijvaardigheid die worden gesteld aan het hebben van een rijbewijs, verzoek ik u op basis van onderstaande gronden uw besluit in heroverweging te nemen.

Ik heb tot op heden geen inzage in het opgemaakte proces-verbaal gehad, omdat mij deze nog niet beschikbaar gesteld is.
Ik heb binnen de bebouwde kom de snelheid overtreden,maar ik heb medeweggebruikers niet in gevaar gebracht, het was een 4-baans weg,2 gescheiden rijstroken met een middenberm, midden in de nacht en weinig tot geen verkeer, dit heeft dus niet geleid tot een gevaarlijke situatie.
Ik ben mijn rijbewijs al enige tijd kwijt, de kans op recidive is dan ook zeker niet aanwezig.
Ik ben ook zeker bewust van mijn fout die ik heb gemaakt.

De redenen van uw besluit punt 4 a. ‘de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden’; is onjuist, er was geen sprake van spookrijden en ik heb ook zoveel mogelijk rechtsgehouden, zoals boven vermeld was het een 4-baans weg, 2 gescheiden rijstroken.

Ik verzoek u op basis van bovenstaande gegevens dit bezwaarschrift in behandeling te nemen en uw besluit in heroverweging te nemen.
Offline Aanhanger
Master
wo 21 dec 2011, 22:09 Bericht 
Nee, helemaal fout.

EERST dat pv opvragen, dan kun je aan de hand daarvan je bezwaar opstellen.
Tot wanneer heb je de tijd om bezwaar te maken, en wanneer moet je de EMG betaald hebben?
Offline Koelie
Die hard
do 22 dec 2011, 14:55 Bericht 
Aanhanger heeft gelijk.
Goed bedoeld: met dit bezwaarschift ben je helaas volkomen kansloos. :aai:

Als je dat PV opvraagt, zullen er hier genoeg mensen zijn die je helpen met een bezwaarschrift.
Offline ikkeke
Master
do 22 dec 2011, 15:59 Bericht 
arm0r schreef:
Ik heb binnen de bebouwde kom de snelheid overtreden,maar ...
arm0r schreef:
Ik ben ook zeker bewust van mijn fout die ik heb gemaakt.

Dit zijn 2 bekentenissen. Wat er verder volgt doet er niet toe...

arm0r schreef:
midden in de nacht en weinig tot geen verkeer, dit heeft dus niet geleid tot een gevaarlijke situatie.
maak er iets in de trant van : geen ander verkeer op tijdstip x, dus heb ik ook geen ander verkeer in gevaar gebracht.

arm0r schreef:
De redenen van uw besluit punt 4 a. ‘de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden
Lees dit als: je plaats op de weg is onjuist, spookrijden is bij jou niet van toepassing maar is wel onderdeel van het artikel dat aangehaald wordt...

Zoals voor mij reeds is gezegd, eerst PV opvragen, dan pas kun je dit inhoudelijk proberen af te vuren.
Offline arm0r
Nieuwkomer
do 22 dec 2011, 18:59 Bericht 

Jaa klopt alleen het is nu kerst en voordat ik het pv thuis heb is het dan niet te laat voor een bezwaarschrift?
Offline arm0r
Nieuwkomer
di 27 dec 2011, 19:54 Bericht 

Update
Moet mijn mondeling bezwaar komen toelichten in den bosch
Nog tips?, wat moet ik hiervan denken?
Offline puntenrijbewijs
Respect
wo 28 dec 2011, 4:55 Bericht 

Nou, zodra jij zegt ik heb te hard gereden maar niet zo hard.

Dat jij daarmee bijvoorbeeld toegeeft te hard te hebben gereden.

:glaasje:
proost
Offline Treser
Pro
wo 28 dec 2011, 5:52 Bericht 
weet je zeker dat de auto die je heeft aangehouden geen videocamera aan boord had. Dit zou verklaren dat ze eerst terug moesten naar de auto om de juiste snelheid uit te rekenen. Als dat zo is verwacht je tijdens het gesprek maar aan een videoclip.
Offline arm0r
Nieuwkomer
do 29 dec 2011, 22:33 Bericht 

Nee tenminste ik heb duidelijk gevraagd of het op camera stond of dat die een filmpje had?
Verder, moeten hun bewijzen dat ik te hard heb gereden of hoe gaat dat daar? Wat moet ik ervan verwachten
Offline Aanhanger
Master
do 29 dec 2011, 22:41 Bericht 
Waar heb je het nu eigenlijk over, een hoorzitting bij de rechtbank om je rijbewijs terug te kunnen krijgen of een hoorzitting bij het CBR ivm je bezwaar tegen hun beslissing?
Offline viffer
Master
do 29 dec 2011, 22:44 Bericht 

Is het geen OvJ zitting?
Offline arm0r
Nieuwkomer
do 29 dec 2011, 23:10 Bericht 

Bij de zitting
Offline bx gek
Master
do 29 dec 2011, 23:12 Bericht 
arm0r schreef:
moeten hun bewijzen dat ik te hard heb gereden of hoe gaat dat daar?

Dat gaat op ambtseed.
Offline viffer
Master
do 29 dec 2011, 23:15 Bericht 

arm0r schreef:
Bij de zitting

De vraag is wat voor zitting. Wie is de afzender van de brief? Of beter nog, kun je een scan of foto van de brief plaatsen waarbij je je persoonlijke -en zaakgegevens weg haalt? Nu is het echt gissen naar wat je bedoelt.
Offline Aanhanger
Master
do 29 dec 2011, 23:26 Bericht 
arm0r schreef:
Bij de zitting

Zucht.

Wat voor zitting dan?
Offline Treser
Pro
vr 30 dec 2011, 19:40 Bericht 
Bij de zitting
Offline arm0r
Nieuwkomer
wo 11 jan 2012, 18:15 Bericht 

Emg cursus ga ik niet winnen denk ik,
Heb vandaag proces verbaal binnen gekregen staat in
Dat ze 800m achter me zaten en een meting van 200meter
Hebben gedaan.
Verder staat het dat het voertuig ijkingscertificaat
Wat 1x in het jaar moet gebeuren al een half jaar verlopen is
Kan ik hier wat mee?
Offline viffer
Master
wo 11 jan 2012, 18:28 Bericht 

Kun je de documenten eens inscannen en zonder persoonlijke gegevens plaatsen?
Offline Aanhanger
Master
wo 11 jan 2012, 19:07 Bericht 
Dat lijkt me ook beter ja, het wordt anders niet duidelijk.

Scan ook de brief van het CBR in (waarin staat waarom men tot een EMG heeft besloten).
Offline Kwibus
Master
wo 11 jan 2012, 21:34 Bericht 
arm0r schreef:
Onderdeel 3 rijgedrag:

Ligt dat nou aan mij, of kunnen ze je dus feitelijk voor elke snelheidsovertreding een EMG aansmeren? Ik maakte me tot nu toe geen zorgen als ik b.v. met 160 doorrij op een 4-baans snelweg waar je 120 mag en ik op de (meest) linkerbaan gewoon vrij baan heb. Want < 50 km/u te hard dus rijbewijs is veilig.
Maar blijkbaar is er een soort kapstokje om je altijd een EMG aan te kunnen smeren? Is er ergens vastgelegd wat dan de aangepaste snelheid t.o.v. de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers behelst? Of is dat ter discretie van de constateerder? Want dan per je ondertussen zo'n beetje vogelvrij verklaard als je auto gaat rijden...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 21:43 Bericht 
Kwibus schreef:
Want dan per je ondertussen zo'n beetje vogelvrij verklaard als je auto gaat rijden...

Inderdaad. Als de blauwe held/heldin met het goede been uit het verkeerd bed gestapt is, dan weet je nooit wat er boven je hoofd hangt.
 [ 47 berichten ]