Pagina 1 van 2  [ 69 berichten ]
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 14:16 Bericht 

Op 18-10-2011 te Rotterdam op de Spinozaweg ben ik aangehouden door twee agenten. Een van deze agenten liep rustig naar mijn auto toe met een zaklamp en zijn hand op zijn wapen(pistool). Na mij te hebben aangesproken heeft hij mijn rijbewijs ingevorderd op basis van Artikel 5. Waarop hij zei: ‘’Wat is dat nou? Als een malloot rijden?’’. Waarop ik antwoorde dat we dit a.u.b. rustig zonder gescheld en met respect konden afhandelen.

Deze agent beweerde dat ik met 100 km/u door rood heb gereden, wat helemaal niet waar is over de snelheid, dat ik door rood heb gereden klopte. Maar ik heb absoluut geen 100 km/u gereden maar tussen de 75-80 km/u en dat heb ik ook duidelijk aan hem voorgelegd. Daarna heb ik netjes gevraagd om een snelheidsmeting of videobeelden en dat hij niet. Waarna ik zei dat je een hele stuk achter me aan heb gereden zonder snelheidsmeting? Waarop zijn antwoord luidde: ‘’ik heb je geijkt’’. Deze agenten zaten in een burgerpolitieauto en stonden stil bij het stoplicht waarna ik met ongeveer 75 km/u door rood licht langs hun reed, waarna deze achter mij aan kwamen rijden en een stop teken gaven.

Ik was onderweg naar mijn moeder waarvoor ik een dringend telefoon van binnenkreeg, omdat zij een chronisch ziekte heeft en vaak wordt opgenomen probeerde ik haast te maken. Dit had ik ook aangegeven en 1 van de agenten had er begrip voor en de ander niet echt. Ik kan hierover een doktersverklaring halen. Ik geef toe dat ik met een snelheid door rood heb gereden maar het was geen 100 km/u (92 km/u na correctie geijkte correctie). Ik weet dat ik fout zat door het rode licht, maar ik ben er tegen dat mijn rijbewijs hiervoor is ingevorderd, en dat nog zonder enkel bewijsmateriaal.

Op 20 oktober heb ik een brief van de politie gekregen waarop staat dat de situatie naar het CBR is gestuurd en binnen 4 weken bericht krijg. Ik vind het onterecht dat mijn rijbewijs is ingevorderd en heb zonder tegenstribbeling eerlijk toegegeven dat ik met wat snelheid door het rode licht heb gereden. Wat overigens een grote en domme fout is geweest. Ik heb in mijn verleden ook niks ergs gedaan en heb ook geen strafblad, wat ik ook zo wil houden.

Vorige week heb ik met het CBR gebeld en die hebben mijn rijbewijs terug naar het OM gestuurd. Ik heb het OM gebeld en ze beweren dat ze nog niks hebben ontvangen en het nog moet afwachten.

Vandaag heb ik het CBR weer gebeld en gevraagd hoe het nou met mijn rijbewijs zit, kreeg te horen dat mijn rijbewijs niet ongeldig is verklaard door hun en daarom terug is gestuurd naar het OM. Heb ok gevraagd of er een maatregel wordt genomen (EMG cursus) maar dat zou nog in behandeling zijn.

Mijn vragen:
1. Kan het CBR nog een emg cursus opleggen nadat zij het naar het OM hebben teruggestuurd?
2. Hoe moet ik nu verder?

Alvast bedankt.
Offline shootme
Master
do 24 nov 2011, 14:33 Bericht 
Het zijn de agenten die die een EMG cursus voorstellen bij het CBR (soms OvJ ook).

Ik zou even afwachten tot de boete in de bus is en dan wobben+bezwaar.
Offline DWwolf
Pro
do 24 nov 2011, 14:35 Bericht 

Tsja je hebt verklaart te hard te hebben gereden + door rood stop licht, het was beter geweest als je ontkend had te hard te hebben gereden. Bekentenis aftroggel trucje he ? Noem een veel te hoog getal en de verdachte gaat protesteren dat het lager was maar geeft dan wel gelijk toe te hard te hebben gereden.

Lees je even in over het WOB traject + probeer achterhaald te krijgen wat precies in die melding naar het CBR staat.

EMG hangt af van wat er precies naar CBR vermeld is. Kale artikel 5 dacht ik niet.
Als ze er rood licht + te hard + gevaarzetting van maken dan heb je pech. Was er overig verkeer op de kruising toen je door rood reed ?

Voor je rijbewijs zul je naar het OM moeten bellen, neem aan dat er niet binnen 10 werkdagen een beslissing is genomen, dus je zou het terug moeten krijgen.
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 14:36 Bericht 

bedankt voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp bepalen de politie of OvJ een emg cursus, heb namelijk gehoord dat het CBR dit bepaald.

Ik heb ook al een advocaat ingeschakeld, is dat uberhaupt wel nodig? Of hebben ze altijd wel gelijk.
Offline Robin2
Master
do 24 nov 2011, 14:38 Bericht 

De agent (of in theorie de OvJ, maar dat komt in de praktijk niet of nauwelijks voor) doet melding aan het CBR. Aan de hand van de omstandigheden zoals geschetst door de agent bepaalt het CBR of je een EMG moet doen. Je kunt ervan uitgaan dat het CBR vrijwel altijd in je nadeel beslist.
Offline viffer
Master
do 24 nov 2011, 14:39 Bericht 

Nee, de politie (theoretisch kan de OvJ dit ook) maken melding aan het CBR door middel van het opsturen van het PV. Hierop neemt het CBR een beslissing. Echter is de kans heel groot dat het CBR positief beslist op een melding.

Dat je rijbewijs nu bij de OvJ ligt staat los van het feit of je een EMG krijgt opgelegd. Voor een EMG hoeft het CBR je rijbewijs niet in hun bezit te hebben.
Offline Robin2
Master
do 24 nov 2011, 14:39 Bericht 

GertJan schreef:
Nee, de politie (theoretisch kan de OvJ dit ook) maken melding aan het CBR door middel van het opsturen van het PV. Hierop neemt het CBR een beslissing. Echter is de kans heel groot dat het CBR positief beslist op een melding.

:lol:
Offline viffer
Master
do 24 nov 2011, 14:40 Bericht 

Robin_v_G schreef:
:lol:

Die reactie had ik nu ook na het posten :D
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 14:43 Bericht 

DWwolf schreef:
EMG hangt af van wat er precies naar CBR vermeld is. Kale artikel 5 dacht ik niet.
Als ze er rood licht + te hard + gevaarzetting van maken dan heb je pech. Was er overig verkeer op de kruising toen je door rood reed ?

Nee, er was echt helemaal niemand, het was om 1 uur snachts. Heb ook geen bericht gehad van wat ik nou precies had gedaan.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 24 nov 2011, 15:35 Bericht 
Die EMG gaat dus gewoon komen. Uit m'n hoofd heeft het CBR vier weken om te beslissen nadat zij de melding van de politie ontvangen hebben. Kosten + intake-gesprek + drie vrije dagen.

En verder: Voor het rode licht kun je in principe een Mulder-beschikking verwachten. Voor 92@50 na correctie kun je in principe een strafbeschikking of een transactievoorstel van het OM verwachten. De agenten hebben jouw rijbewijs ingevorderd op basis van artikel 5. Het is ook denkbaar dat het OM het een en ander samenvoegt. Dat is speculeren.

Wat jij eventueel kunt doen. De papierwinkel opWOBben middels de procedure 'WOB bij strafrecht'. Dat geeft jou het snelst inzicht in de inhoud van het proces-verbaal, de aktes van beëdiging, de ijktabel etc. Aanwijzingen hiervoor elders op de site (zoekfunctie).

Sterkte ermee.
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 15:44 Bericht 

Die EMG gaat dus gewoon komen. Uit m'n hoofd heeft het CBR vier weken om te beslissen nadat zij de melding van de politie ontvangen hebben. Kosten + intake-gesprek + drie vrije dagen.

En verder: Voor het rode licht kun je in principe een Mulder-beschikking verwachten. Voor 92@50 na correctie kun je in principe een strafbeschikking of een transactievoorstel van het OM verwachten. De agenten hebben jouw rijbewijs ingevorderd op basis van artikel 5. Het is ook denkbaar dat het OM het een en ander samenvoegt. Dat is speculeren.

Wat jij eventueel kunt doen. De papierwinkel opWOBben middels de procedure 'WOB bij strafrecht'. Dat geeft jou het snelst inzicht in de inhoud van het proces-verbaal, de aktes van beëdiging, de ijktabel etc. Aanwijzingen hiervoor elders op de site (zoekfunctie).

Sterkte ermee.

Dus ben zowiezo €798,- kwijt, dat is wel minder maargoed, kan weinig aan gedaan worden. Die 4 weken zijn al verstreken en heb geen schriftelijk bericht gehad en ook geen telefoontje gehad.

Bedankt voor je informatie, ik zal het opzoeken. Heb namelijk geen kennis over dit soort zaken.
Offline 18vti
Master
do 24 nov 2011, 16:06 Bericht 
Je moet ALTIJD keihard liegen tegen de cops als ze vragen naar je snelheid......ik heb me al eens onder een 150 per uur @ 50 uitgeluld (brede weg, veel gras en geen stoep) omdat ze me veel te laat zagen...kwam zeker met 120 voorbij toen ze pas achter me aankwamen en met een flut polo hou je geen beierse 6-pitter bij....Tja, toen ik ze in de gaten had natuurlijk wel flink afgeremd naar de legale snelheid........natuurlijk mocht ik stoppen en de vraag beantwoord met "55 km/h op de teller was het wel maar na correctie zou het weleens gewoon 50 geweest kunnen zijn"...Witheet werd de beste man toen :roflol: ....Ik mocht door, volgende keer zou ik mee naar het bureau mogen....ohh, dit was trouwens in NFS 3 :lol:
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 16:17 Bericht 

18vti schreef:
Je moet ALTIJD keihard liegen tegen de cops als ze vragen naar je snelheid......ik heb me al eens onder een 150 per uur @ 50 uitgeluld (brede weg, veel gras en geen stoep) omdat ze me veel te laat zagen...kwam zeker met 120 voorbij toen ze pas achter me aankwamen en met een flut polo hou je geen beierse 6-pitter bij....Tja, toen ik ze in de gaten had natuurlijk wel flink afgeremd naar de legale snelheid........natuurlijk mocht ik stoppen en de vraag beantwoord met "55 km/h op de teller was het wel maar na correctie zou het weleens gewoon 50 geweest kunnen zijn"...Witheet werd de beste man toen ....Ik mocht door, volgende keer zou ik mee naar het bureau mogen....ohh, dit was trouwens in NFS 3

Nou dan ben je er goed onderuit gekomen ahah. Maargoed ik zei ook tegen hun van geef nou maar gewoon een boete dan betaal ik die gelijk en kunnen we allen gewoon lekker verder, maakt me niet uit wat de boete inhoudt. 1 van hun was echt irritant en bleef maar doorzeuren, dus kon niks meer eraan doen. Het was ook me eerste keer dat het me overkomt.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 24 nov 2011, 16:28 Bericht 
Hidare schreef:
Die 4 weken zijn al verstreken ...

Bij juristerij komt het altijd op de komma's aan. (Dat is in meer vakken zo, trouwens). Ik schreef:
Uit m'n hoofd heeft het CBR vier weken om te beslissen nadat zij de melding van de politie ontvangen hebben.

Dus vier weken, nadat zij de melding ontvangen hebben. De politie heeft, opnieuw uit m'n hoofd, zes maanden om het CBR in kennis te stellen. Het CBR heeft vier weken na ontvangst van de melding om te beslissen. En beslissen betekent niet dat jij dan ook in kennis gesteld moet zijn van de beslissing. Daar kunnen nog een paar dagen overheen gaan.

Ik lees dat de politie verklaart dat de melding op donderdag 20 october naar het CBR verzonden is. Daar komen dan nog een paar dagen bij voordat het CBR de melding ontvangen heeft. Ik ben met je eens dat je zo onderhand aardig in de buurt van de wettelijke termijnen komt, maar zo'n brief komt altijd de dag nadat je de champagne ontkurkt hebt. :oops: De komende dagen zullen dus nog even spannend blijven.

Hoe dan ook, sterkte ermee.
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 16:34 Bericht 

Ik lees dat de politie verklaart dat de melding op donderdag 20 october naar het CBR verzonden is. Daar komen dan nog een paar dagen bij voordat het CBR de melding ontvangen heeft. Ik ben met je eens dat je zo onderhand aardig in de buurt van de wettelijke termijnen komt, maar zo'n brief komt altijd de dag nadat je de champagne ontkurkt hebt. De komende dagen zullen dus nog even spannend blijven.

sorry mijn fout, op 20 oktober heeft het CBR de melding ontvangen, maar ik wacht het wel af. Wacht naderhand al een maand dus ik zal er niet dood van gaan haha.
:D

Bedankt.
Offline viffer
Master
do 24 nov 2011, 16:58 Bericht 

Hidare schreef:
op 20 oktober heeft het CBR de melding ontvangen

Dan heeft het CBR inmiddels moeten beslissen

Hidare schreef:
maar ik wacht het wel af

Doe dat maar, ik weet niet wat de termijn is waarbinnen de beslissing aan jou moet zijn meegedeeld en anders maak je jezelf blij met een dode mus.
Offline Hidare
Nieuwkomer
do 24 nov 2011, 17:16 Bericht 

GertJan schreef:
an heeft het CBR inmiddels moeten beslissen

Dat is dus niet het geval

GertJan schreef:
Doe dat maar, ik weet niet wat de termijn is waarbinnen de beslissing aan jou moet zijn meegedeeld en anders maak je jezelf blij met een dode mus.

Ja zal ik doen
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 24 nov 2011, 17:17 Bericht 
Nog even nagekeken. Mededeling politie/OM aan CBR moet binnen zes maanden na constatering. Verzending schriftelijk besluit op mededeling moet binnen vier weken na ontvangst mededeling plaatshebben.

Bron: Termijnen vorderingsprocedure van het CBR: klik.

Als jouw adresgegevens goed in de GBA staan en goed door de politie zijn genoteerd en doorgegeven, dan zou ik denken dat de brief jou zo onderhand bereikt zou moeten hebben. :roll: (Ontvangst mededeling: do. 20 oct, uiterste beslisdatum dan: do. 17 november, mmmhh). Maar goed, ik schreef eerder ... zo'n brief komt altijd de dag nadat je de champagne ontkurkt hebt. :cry:

Sterkte ermee.
Offline viffer
Master
do 24 nov 2011, 17:38 Bericht 

Dat is wel apart, het CBR moet dus binnen de beslistermijn de beslissing ook schriftelijk mededelen.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
do 24 nov 2011, 17:48 Bericht 
Zo las ik het ook. Maar dit zal de publieksversie van de regels zijn. :roll:

Ongetwijfeld is er nog ergens een versie voor juristen en anderszins deskundologen, want ik kan mij niet voorstellen dat het CBR hieraan gehouden kan worden. :schudnee:
Offline Hidare
Nieuwkomer
vr 25 nov 2011, 17:05 Bericht 

Beste mensen,

vandaag heb ik het OM gebeld, weer gevraagd van hoe het allemaal zit. Bleek dat ze nog steeds niks hadden ontvangen wat ik wel heel raar vond. Het CBR had het al op 16 november naar ze opgestuurd. Dus heb ik vervolgens weer het CBR gebeld.

Ik heb de track en trace code aangevraagd en postnl gebeld, deze zeiden dat het al op 17 november bij het CVOM was afgeleverd. Dus heb ik weer het OM gebeld.

Deze hebben het allemaal uitgezocht en het ze hadden het rijbewijs nooit op de afdeling ontvangen, later heeft een medewerker van het OM in de kluis gekeken, daar was het ook niet.
Vervolgens zou ze alles gaan uitzoeken en mij terugbellen. Heb toen een telefoontje van ze gekregen met dat ze mijn rijbewijs hebben gevonden. Deze kon vandaag niet meer in behandeling worden genomen omdat de juiste personen er niet waren.

Ik heb mijn rijbewijs teruggeeist na alles wat er gebeurt is, want moest allang al bericht krijgen. Ik zal er maandag over bericht worden. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik in al deze tijd geen bericht heb gekregen van het CBR of van hun (OM). Het blijkt allemaal een grote puinhoop te zijn.
Offline Aanhanger
Master
vr 25 nov 2011, 18:56 Bericht 
Hidare schreef:
Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik in al deze tijd geen bericht heb gekregen van het CBR

Misschien kun je vragen of ze even contact opnemen met het CBR om te vragen hoe dat zit.
Als die melding niet of niet goed doorgekomen is bij het CBR dan kunnen ze dit mischien nog rechtzetten.
Offline Guppenklup
Master
vr 25 nov 2011, 19:53 Bericht 
Zoveelste geval van zoekraken van een rijbewijs :fp:
Offline Uwe Alzaligheid
Master
vr 25 nov 2011, 20:55 Bericht 
Aanhanger schreef:
Als die melding niet of niet goed doorgekomen is bij het CBR dan kunnen ze dit mischien nog rechtzetten.

:lol: :lol: :lol:

En nu maar hopen dat topic-starter enige ironie kan waarderen. (f)
Offline Aanhanger
Master
vr 25 nov 2011, 21:04 Bericht 
Van mij mag hij die EMG krijgen.
Offline Hidare
Nieuwkomer
za 26 nov 2011, 19:32 Bericht 

Aanhanger schreef:
Van mij mag hij die EMG krijgen.

Ze mogen mij 10 keer EMG cursussen geven jongen, ik kan het me wel permitteren. Als het maar behandeld wordt. :wink:

Hopelijk gun je andere mensen wel goeie dingen, heb je tenminste wat positiefs.
Offline viffer
Master
za 26 nov 2011, 19:38 Bericht 

Hidare schreef:
Ze mogen mij 10 keer EMG cursussen geven jongen, ik kan het me wel permitteren. Als het maar behandeld wordt. :wink:

Hopelijk gun je andere mensen wel goeie dingen, heb je tenminste wat positiefs.

Ik wens je veel succes met het vervolg hiervan, dit soort opmerkingen tegen iemand die vrijwel iedereen met goede raad en daad bij staat kan ik niet waarderen.
Offline mwj
Master
za 26 nov 2011, 19:39 Bericht 
Aanhanger schreef:
Van mij mag hij die EMG krijgen

En dit baseer je op grond van.......... :roll:

Kijk uit wat je een ander gunt, misschien komt dat ooit nog eens terug :nono:
Offline Hidare
Nieuwkomer
za 26 nov 2011, 19:42 Bericht 

GertJan schreef:
Ik wens je veel succes met het vervolg hiervan, dit soort opmerkingen tegen iemand die vrijwel iedereen met goede raad en daad bij staat kan ik niet waarderen.

Nou bedankt, waardeer het ook van jullie allemaal. Maar zoiets hoor je niet te zeggen als je iemand ''goede raad en daad'' wil geven. Want het is noch een goede daad als een raad.
Offline Aanhanger
Master
za 26 nov 2011, 20:21 Bericht 
Ik vind het nogal wat, in het donker met 75-80 vol door rood gaan in de bebouwde kom.

Een EMG zou ik je graag gunnen, niet omdat je dan dat geld kwijtbent maar omdat je er misschien wat van leert.
Hardstikke positief dus. (f)
Offline Hidare
Nieuwkomer
za 26 nov 2011, 20:32 Bericht 

Ik heb ook toegegeven dat ik fout heb gezeten...absoluut. Heb ik ook vermeld in mijn eerste bericht. Vindt het gewoon minder dat ze zich niet aan de afspraken houden, zoals de data die zij aangeven zwart op wit. Het duurt me allemaal te lang gewoon, heb keihard mijn rijbewijs nodig. En ik heb absoluut niks tegen jou hoor (f) .

En of ik er wat van zal leren, zeker weten haha.
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 28 nov 2011, 13:57 Bericht 

En nu maar hopen dat topic-starter enige ironie kan waarderen.

Zeker weten :D :thumb:
Offline Hidare
Nieuwkomer
di 06 dec 2011, 12:10 Bericht 

Kan het OM mijn rijbewijs weer terugsturen naar de politie met als verzoek alsnog het proces verbaal erbij op te sturen?

Hoor nu allerlei verhalen van het OM en politie.
Offline Uwe Alzaligheid
Master
di 06 dec 2011, 12:30 Bericht 
Kunnen, zeker.

Maar of ze het mogen is een heel andere vraag. :roll:

Heb je enige correspondentie van het OM ontvangen met betrekking tot de inhouding van jouw rijbewijs?
Heb je enige correspondentie van het CBR ontvangen met betrekking tot het opleggen een een EMG?
Offline Hidare
Nieuwkomer
di 06 dec 2011, 12:32 Bericht 

Kunnen, zeker.

Maar of ze het mogen is een heel andere vraag.

Heb je enige correspondentie van het OM ontvangen met betrekking tot de inhouding van jouw rijbewijs?
Heb je enige correspondentie van het CBR ontvangen met betrekking tot het opleggen een een EMG?

Nee, helemaal niks. Begrijp het zelf ook helemaal niet meer. Ze zijn bij het OM ook niet bepaald vriendelijk. Ze hadden mijn rijbewijs zelfs een week kwijtgeraakt.
Offline Hidare
Nieuwkomer
di 06 dec 2011, 13:21 Bericht 

Ik heb het volgende brief opggesteld en zal deze ook vandaag opsturen:

Aan: Rechtbank Utrecht
Afdeling: Algemene zaken/Strafgriffie
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht
p/a fax; (030) 2903870

Afz.: Adres
Postcode, Plaats
Tel:

Rotterdam, 02-12-2011

Betreft: Verzoekschrift n.a.v. zaaknummer/registratienummer

Edelachtbare,

In navolging van de invordering rijbewijs d.d. 18-10-2011 met het bovengenoemd registratienummer, bericht ik u als volgt.

Tussen de dag van invordering van het rijbewijs en heden, 02-12-2011 (december inmiddels) zijn inmiddels meer dan 10 dagen verstreken. Nu de Officier van Justitie, bewust dan wel onbewust heeft verzuimd van zijn of haar bevoegdheid gebruik te maken binnen 10 dagen te beslissen over de inhouding dan wel teruggave van het rijbewijs met bovengenoemd registratienummer, verzoek ik u op grond van Artikel 164 Lid 6 mij onverwijld het rijbewijs terug te geven.

Ik wijs u op het feit dat op grond van Artikel 164 WWV Lid 6 de Officier van Justitie na het verstrijken van de termijn van 10 dagen niet langer bevoegd is tot het nemen van een beslissing tot inhouding dan wel teruggave van het rijbewijs. De wettekst laat geen ruimte anders dan onverwijlde teruggave van het rijbewijs.
Ik verzoek u mij per omgaande in kennis te stellen over de teruggave, dan wel mij per omgaande te contacteren voor het maken van een afspraak ten einde mijn rijbewijs af te halen.

Ik zal mijn verhaal in het kort toelichten. Op 18 oktober 2011 is mijn rijbewijs ingevorderd waarna deze naar het CBR is gestuurd en op de 20ste van oktober is ontvangen. Na een aantal keren met het CBR gebeld te hebben om meer informatie omtrent mijn zaak te krijgen, werd mij door het CBR verteld dat mijn rijbewijs op 16 november 2011 naar het CVOM te Utrecht is teruggestuurd.

Vanaf 18 t/m 25 november heb ik tevergeefs met het OM contact opgenomen. Door het OM werd mij keer op keer verteld dat mijn rijbewijs nog niet ontvangen was. Op de 25ste van november werd door een medewerker van het OM tegen mij gezegd dat er fouten waren gemaakt en dat ik weer met het CBR contact moet opnemen. M.a.w. dat mijn rijbewijs zoek was en dat ik een track and trace code bij het CBR moest opvragen. Vervolgens heb ik PostNl gebeld en zij vertelden mij dat mijn rijbewijs op 17 november 2011 aangetekend was afgeleverd.

Met deze informatie heb ik vervolgens het OM gebeld. Ik gaf de “track and trace”code door aan de medewerker om het na te kijken en mij terug te bellen. Even later werd ik door dezelfde medewerker opgebeld en vertelde mij dat mijn rijbewijs was gevonden. Tevens werd mij verteld dat mijn rijbewijs al op 17 november was ontvangen. Nu wordt mij verteld dat mijn rijbewijs op 28 november is gevonden, terwijl eerder werd verteld dat het op 25 november gevonden was.

Op 2 december heb ik weer met het OM contact opgenomen en er werd mij verteld dat mijn rijbewijs naar de politie is opgestuurd en het daar kan ophalen. Na twee maal tevergeefs langs het politiebureau te zijn gegaan om mijn rijbewijs op te halen, werd mij verteld dat zij van niks wisten en dat het OM hun zaken beter moeten regelen. Vervolgens heb ik op 6 december weer naar het OM gebeld om te een duidelijk en eerlijk antwoord te verkrijgen inzake mijn situatie. Tot mijn verbazing kreeg ik nu een heel ander verhaal te horen, namelijk dat mijn rijbewijs inderdaad naar het politiebureau is opgestuurd met het verzoek om mijn rijbewijs nu wel met een proces verbaal op te sturen. Er is al een proces verbaal naar het CBR opgestuurd.

Blijkbaar heeft het OM dit soort zaken, althans in mijn geval, niet op orde. De gang van zaken is vanaf dag 1 dat mijn rijbewijs is ingenomen erg chaotisch. Ik heb tot heden geen duidelijk zicht op mijn zaak kunnen krijgen. Er worden mij verschillende en tegenstrijdige dingen verteld. Om tot enige orde te komen zal ik u vertellen waar het op neer komt. Eventueel verzuim, waar in mijn geval duidelijk sprake van is, van de politie, het CBR of het OM is naar mijn mening niet mijn probleem. Er zijn al diverse termijnen, zie hierboven, verstreken en heb mijn rijbewijs nog steeds niet terug. Ik heb al veel tijd en kosten aan deze hele situatie besteed. Ik wil graag dat dit zo snel mogelijk wordt afgehandeld, want ik wil u er nogmaals op attenderen dat alle termijnen al verstreken zijn.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben zodat u mij, zo spoedig mogelijk, verder kunt helpen.

Hoogachtend,
Offline Uwe Alzaligheid
Master
di 06 dec 2011, 14:03 Bericht 
Ik weet niet of dat slim is. :roll:

Je geeft nu erg veel informatie aan het OM. Laat ze dat allemaal lekker zelf uitzoeken. Nu geef je 'wapens' uit handen.

Het enige relevante is de vordering voor onverwijlde teruggave van het rijbewijs op grond van art 164 lid 6 van de WVW. Die moet je doen. Meer niet.

(Maar ik ben geen jurist. Dus laat je vooral ook door anderen raden).

Sterkte ermee.
Offline Hidare
Nieuwkomer
di 06 dec 2011, 15:41 Bericht 

is goed, dan zal ik alleen dat eerste stuk opsturen.

Bedankt voor je advies.
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 12 dec 2011, 12:22 Bericht 

Hoeveel euro's per dag staat er voor een schadevergoeding?
Offline viffer
Master
ma 12 dec 2011, 12:29 Bericht 

10 euro per dag, tenzij je hogere kosten aannemelijk kunt maken.
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 12 dec 2011, 12:31 Bericht 

GertJan schreef:
10 euro per dag, tenzij je hogere kosten aannemelijk kunt maken.

uhm oke, zoals bijvoorbeeld taxikosten?
Offline viffer
Master
ma 12 dec 2011, 12:35 Bericht 

Alleen als je dat aannemelijk kunt maken met bonnetjes en noodzaak tot taxivervoer denk ik.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4004
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 12 dec 2011, 12:39 Bericht 

GertJan schreef:
Alleen als je dat aannemelijk kunt maken met bonnetjes en noodzaak tot taxivervoer denk ik.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4004

Yep heb bonnen van mijn huisadres tot aan kantoor.
Offline viffer
Master
ma 12 dec 2011, 12:46 Bericht 

Maar kun je aannemelijk maken dat je dit niet met OV hebt kunnen doen?

Overigens is er al meer duidelijkheid omtrent je rijbewijs?
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 12 dec 2011, 12:51 Bericht 

Met OV duurt het een uur en kwartier, met de auto is het 10 tot 15 minuten. Ik word opgeleid tot directeur/consultant, ben in opleiding. Het kost me te veel tijd om met het OV te gaan.

Nee, had vrijdag een Officier aan de lijn, ze vinden het zelf nu opeens ook een grote puinhoop. En ze hebben toegegeven dat hun fout zitten (politie dan), dus hij stelde me voor een schadevergoeding te eisen omdat ik in het voordeel sta. Mijn rijbewijs is bij de politie maar de agent reageert niet op de berichten van het OM, in al die tijd hebben ze me valse beloftes gegeven.
Offline Hideyoshi
Master
ma 12 dec 2011, 13:19 Bericht 
Hidare schreef:
Ik word opgeleid tot directeur/consultant, ben in opleiding.

Dat zou dan de eerste opleiding zijn die ik ken waar je opgeleid wordt tot directeur!
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 12 dec 2011, 13:24 Bericht 

helmond32 schreef:
Dat zou dan de eerste opleiding zijn die ik ken waar je opgeleid wordt tot directeur!

haha...het is moeilijker dan je denkt.
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 19 dec 2011, 12:43 Bericht 

Beste mensen,

heb mijn rijbewijs afgelopen vrijdag teruggekregen (16-12-2011) met een brief erbij dat hierbij het rijbewijs terug is gegeven. Invorderdatum en datum van teruggave staat er bij. Voor de rest niks.

Ik krijg zeker nog een brief voor een hoorzitting?
Offline Lmax
Respect
ma 19 dec 2011, 12:53 Bericht 

Ik zou er wel op rekenen ja. Kan wel even duren. Volgens mij tot max 3 jaar, maar meestal wel binnen een jaar als ik het hier en daar zo lees.
Offline Hidare
Nieuwkomer
ma 19 dec 2011, 12:58 Bericht 

Lmax schreef:
Ik zou er wel op rekenen ja. Kan wel even duren. Volgens mij tot max 3 jaar, maar meestal wel binnen een jaar als ik het hier en daar zo lees.

oke is goed, bedankt...dan wacht ik het gewoon wel af. Kan ik ook nog bericht van het CBR krijgen of is dat al achter de rug?
 [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende