Postingstijd interval gedetecteerd van 218 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 88 berichten ]
Offline bernardo A.
Master
wo 23 maart 2011, 16:15 Bericht 

44991 schreef:
Op het taxisalaris heeft een boete voor 5km te hard al behoorlijke impact. Men stelt dat een TS zich daarom "juist zich aan de regels moet houden" of "als beroepschauffeur het goede voorbeeld moet geven". Terwijl ten opzichte van de meeste weggebruikers een TS bovengemiddelde ervaring heeft en zich daardoor vlotter rijgedrag zou mogen kunnen perrimiteren en zich vanwege die zelfde ervaring ook voor vlotter rijgedrag zou mogen kunnen excuseren

Heb je helemaal gelijk in. Alleen is 202 klokken wel weer het andere uiterste.
Offline bernardo A.
Master
wo 23 maart 2011, 16:18 Bericht 

44991 schreef:
Op het taxisalaris heeft een boete voor 5km te hard al behoorlijke impact. Men stelt dat een TS zich daarom "juist zich aan de regels moet houden" of "als beroepschauffeur het goede voorbeeld moet geven". Terwijl ten opzichte van de meeste weggebruikers een TS bovengemiddelde ervaring heeft en zich daardoor vlotter rijgedrag zou mogen kunnen perrimiteren en zich vanwege die zelfde ervaring ook voor vlotter rijgedrag zou mogen kunnen excuseren.

Mee eens. Alleen is 202 dan wel weer het andere uiterste.
Offline bruintje beer
Master
wo 23 maart 2011, 16:19 Bericht 
44991 schreef:
Blijft staan dat ik betreur dat alle goede inzet en eigenschappen die je al 2 jaar heb laten zien in 1 keer overboord gegooid worden. En dat er gewapperd wordt met een boete van een half jaar geleden om ontslag terecht te doen. Met die boete had ook gewapperd kunnen worden om deze chauffeur niet op een onbegrenste auto te laten rijden.
Ik vind wel dat je veel zelfmedelijden hebt. Het is gewoon je eigen domme fout / gegokt en verloren. Maar als jij nu vind dat men je in een begrenste auto had moeten laten rijden omdat je kennelijk jezelf niet altijd in de hand hebt... :x

What's next? Een luier om omdat je wel eens wildplast?

Ik spreek uit ervaring. Ik heb me 2 weken rond moeten laten rijden om m'n werk te kunnen blijven doen. Maar het is wel mijn eigen schuld, en niet die van iemand anders. Gewoon beter opletten de volgende keer. :biertje:
Offline The Driver
Master
wo 23 maart 2011, 16:41 Bericht 

Kan je ook doen : gewoon een traject 2 x afleggen, goed kijken voor controles en de tweede maal vol uit gaan.
Offline Gifpen
Master
wo 23 maart 2011, 16:42 Bericht 
bruintje beer schreef:
What's next? Een luier om omdat je wel eens wildplast?

Furr kom d'r maar in! :lol:
Offline feitelijk
Master
wo 23 maart 2011, 16:46 Bericht 
Afgaande op de volwassenheid van de in zijn post geventileerde mening...
Offline 44991
Nieuwkomer
wo 23 maart 2011, 19:43 Bericht 

tja, zit ik hier met een bek vol tanden....inderdaad heb ik verloren, en dat betekend wederom weer winst voor de flitsbrigade. Recordhouder bij de ex werkgever, dat dan weer wel. T kost wat, maar dan heb je ook niks. Who's next?
Offline fb
Master
do 24 maart 2011, 9:05 Bericht 
44991 schreef:
Vraag me wel af wat drankgebruik van 10 jaar terug met het heden te maken heeft.
Tja, je kunt jezelf natuurlijk op de borst slaan dat dat alles 10 jaar geleden is en dat je nu volledig "genezen" bent, maar kom op zeg: 3 veroordelingen!
Dan heb je mijn vertrouwen gewoon niet meer (iets van 3x is scheepsrecht). Nogmaals, dat is mijn mening. Daar hoef je mij niet over te veroordelen en onzinnige opmerkingen te maken over schijnveiligheid als ik bij iemand instap die nog nooit gepakt is. Ik stap alleen bij mensen in die ik vertrouw. En een taxichauffeur moet je gewoon altijd kunnen vertrouwen.
44991 schreef:
heb ik wel bewust een LEEG stuk snelweg
Nou ja, leeg? Er stond in ieder geval politie, dus zo heel erg leeg zal hij wel niet geweest zijn.
Offline 44991
Nieuwkomer
do 24 maart 2011, 10:45 Bericht 

O, was jij dat, ik vond het al zo'n vreemde vraag....."heeft u een alcoholverleden, taxi chauffeur?, anders loop ik liever..." Eens een dief, altijd een dief, wat u wil. Nu taxi af, dus vier je limonade feestje.

Leeg ja, ze stonden boven op een viaduct.

8)

Joh, zou je elders willen gaan janksmoelen? schiet niet op zo. :zzz:
Offline fb
Master
do 24 maart 2011, 11:00 Bericht 
44991 schreef:
Joh, zou je elders willen gaan janksmoelen?
:roflol: Ik was niet degene die met 202 km/h (en een drankverleden) gepakt is en nu hier huiliehuilie doet ... :roflol:
Offline marcje
Master
do 24 maart 2011, 11:01 Bericht 
Dat komt voornamelijk door de onzin die jij hier uitkraaamt en je onzinnige opmerkingen..

44991 schreef:
Joh, zou je elders willen gaan janksmoelen?

Probeer jezelf eens volwassen te gedragen, dat zou de discussie ten goede komen.
Offline feitelijk
Master
do 24 maart 2011, 11:08 Bericht 
Pareltje! :kniktja:
Offline viffer
Master
do 24 maart 2011, 11:09 Bericht 

44991 schreef:
Joh, zou je elders willen gaan janksmoelen? schiet niet op zo. :zzz:

Ik heb me geprobeerd in te houden maar met dit soort reacties....

Was gewoon even een km of 20 verderop gaan proberen. De A4 richting Aachen is vrijwel altijd zonder beperking en anders ga je bij Aachen even de A44 op, daar is bijna altijd alle ruimte om te blazen.
Offline 44991
Nieuwkomer
vr 25 maart 2011, 2:07 Bericht 

marcje schreef:
Dat komt voornamelijk door de onzin die jij hier uitkraaamt en je onzinnige opmerkingen

marcje schreef:
Probeer jezelf eens volwassen te gedragen, dat zou de discussie ten goede komen.

GertJan schreef:
Ik heb me geprobeerd in te houden maar met dit soort reacties....

fb schreef:
huiliehuilie

:huh: Ben t even kwijt. OK, bot geantwoord mijnerzijds, maar onzin etc, is dat mij ook toebedeeld? Wil best verder met dit topic, maar v.w.b. drank heeft de AA een forum. Ben me bewust dat het aangehaald kan worden in de zaak, anderzijds is de VGG 2 jaar geleden afgegeven en recentelijk nog een voor de sollicitatie buschauffeur. Daar heeft het geen rol gespeeld dan. Kritiek prima, meningen staan op zich, veroordeling is voor een ander weggelegd. Ik lees het wel of voortzetting nog toegevoegde waarde aan de site heeft of dat t ieder een genoegen was. :biertje:
Offline marcje
Master
vr 25 maart 2011, 9:17 Bericht 
44991 schreef:
OK, bot geantwoord mijnerzijds

Laten we het daar dan maar bij laten.. 8)
Offline fb
Master
vr 25 maart 2011, 11:09 Bericht 
44991 schreef:
maar v.w.b. drank heeft de AA een forum
Dat ik jou net zo min vertrouw vanwege je drankverleden als bijvoorbeeld een "ex"-winkeldief zegt meer over mij dan over jou. Misschien dat je je nu een beetje beter voelt?
44991 schreef:
Kritiek prima, meningen staan op zich
In je openingspost geef je heel duidelijk aan te willen discussieren over de onevenredige zwaarte van de straf.
In werkelijkheid is het zo dat als je voor je werk afhankelijk bent van je rijbewijs de rechter een stuk coulanter is.
Dit staat haaksrecht op overtredingen in andere beroepen. Een politieagent die een pakje shag steelt uit de supermarkt is zijn baan voorgoed kwijt, als ik hetzelfde zou doen zou de rechter een keer :nono: doen en krijg ik nog een aai over mijn bol.
Een schooljuf die een vervelend kind beetpakt kan een verdere loopbaan in het onderwijs vergeten, als ik datzelfde zou doen zou ik zelfs een :thumb: krijgen.

Je ontslag had je dus misschien kunnen gebruiken bij een rechtzaak, maar ja: het houdt wel een keer op. 202 km/h is wel heel erg ver boven de 50 km/h invorderingsgrens. Dan kun je jezelf nog zo'n geweldige rijder vinden en jezelf meer rechten willen toeeigenen, maar zo werkt het natuurlijk niet (dus ja: onzin is jou ook toebedeeld).

Verder verbaas ik me enorm over het feit dat je kritiek prima vindt (zolang we maar met je meepraten?!?), maar als we je helpen door tips te geven om je (dreigende) ontslag aan te vechten je dit volkomen in de wind slaat en zelfs ontslag neemt. Ronduit onbeschoft tegenover degenen die hier hulp bieden....
Offline bruintje beer
Master
vr 25 maart 2011, 12:54 Bericht 
fb schreef:
Ronduit onbeschoft tegenover degenen die hier hulp bieden....
Nee dat vind ik niet. Misschien heeft 'ie die adviezen wel in overweging genomen, maar zijn eigen keuzes zijn zijn eigen keuzes natuurlijk.
Offline RucphenNB
Master
vr 25 maart 2011, 12:59 Bericht 
eigenwijs zijn kan ook een positieve eigenschap zijn. :wink:
Offline 44991
Nieuwkomer
vr 25 maart 2011, 19:38 Bericht 

Gezien de grofheid van de overtreding en het ontslag is er weinig reden het rijbewijs terug te geven, of er zal financiele schade of iets in die trend aangetoond moeten worden indien de invordering gehandhaafd blijft. Voor de strafzaak zelf zullen pogingen de overtreding te verdedigen of af te zwakken met omstandigheden (plaats, voertuig, bestuurder, waarom) als onzin weggewuifd worden, eerder zal het verleden en het chauffeursberoep aangewend worden om de straf te onderbouwen en daarmee hoog te doen uitvallen. Het zal een fout bij de controle of in de rechterlijke gang moeten zijn om er onderuit te komen. Goed samengevat?
:roll:
Offline Gifpen
Master
vr 25 maart 2011, 23:59 Bericht 
Aan de andere kant: niet geschoten is altijd mis. Toch?
Offline 44991
Nieuwkomer
za 02 apr 2011, 10:55 Bericht 

Hoorzitting; OvJ ziet geen reden invordering te staken, rechter (?) zou er over nadenken, uitspraak 14 dagen.
7 uur trein en bus voor 5 minuten praten. Verleden (alcohol) speelt geen rol voor OvJ, aard overtreding staat "gewoon" voor 4 maanden invordering. Geen rancune v.w.b. werk en sociale omstandigheden, "daar komt iedereen mee". Ik was zelf niet sterk, beetje hakkelig. Geprobeerd met voorbeeld dat persoon met geluk een maand lang met 49 km te hard over de A4 kan in de spits, wordt ie gepakt, geen invordering, en dat t.o.v 20 seconden "pieken" en daarbij vragend waar de veiligheidsfactor of het risico het hoogst ligt en of de verhouding naar strafmaat dan evenredig (rechtvaardig) ligt in de ogen van de OvJ. Daar kon ze moeilijk op antwoorden, ze refereerde wederom naar hoe het in het boekje staat v.w.b. mijn overtreding.

Overigens met lasergun gemeten, ze beweerde dat ik de apparatuur/meting ook betwijfelde in het klaagschrift, wat in het geheel niet het geval was. Slecht gelezen/voorbereid dus, maar tevens dat alles omtrent de meting wettig voldeed.

Ik hoop op de rechter (?) die wat meer doorvroeg en wat milder (begripvoller?) overkwam, de OvJ zal kunnen "overhalen". Kan hij dat, of is het standpunt van de OvJ zwaarderwegend?

Is de uitspraak over 14 dagen onherroepelijk?

gr 8)
Offline spyrider
Master
za 02 apr 2011, 12:29 Bericht 
44991 schreef:
Is de uitspraak over 14 dagen onherroepelijk?

Je kunt dan nog hoger beroep aantekenen, maar of het iets uithaalt?
Moet je wel met goede nieuwe feiten komen. (En kost weer veel!)
Offline bruintje beer
Master
za 02 apr 2011, 15:59 Bericht 
44991 schreef:
Ik hoop op de rechter (?) die wat meer doorvroeg en wat milder (begripvoller?) overkwam, de OvJ zal kunnen "overhalen". Kan hij dat, of is het standpunt van de OvJ zwaarderwegend?
De rechter hoeft de OvJ niet over te halen; eerder andersom. De rechter beslist.

Waarom schrijf je "rechter (?)" ?
Offline 44991
Nieuwkomer
zo 03 apr 2011, 0:38 Bericht 

bruintje beer schreef:
Waarom schrijf je "rechter (?)" ?

Wist eigenlijk niet zeker of het een echte rechter betrof gezien het karaker "hoorzitting", dacht meer aan een soort mede OvJ om tezamen tot een besluit te komen en dat bij de strafzitting t.z.t dan wel uitspraak gedaan zou worden door een "echte" rechter. Maar dit was dus ook een echte begrijp ik. Is het overigens dezelfde die straks de strafzitting behandeld, of wordt dat een ander / andere afdeling? De OvJ zal wel dezelfde zijn vermoed ik?

Nog een vraagje; heeft een advocaat nut bij een eventueel beroep? ik vond mezelf nogal zwak naderhand en zat op de terugweg te bedenken hoe ik het beter had kunnen doen, als het ware een pleidooi houden, vooraf geoefend met de juiste bewoording en pakkende samenvattingen, zodat het krachtig en misschien haast "feitelijk" overkomt, zodat ze er eigenlijk niet meer omheen kunnen het rijbewijs terug te geven. :lol:

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar voor een ieder die een hoorzitting voor de boeg heeft... In de algemene info op deze site las ik ook documenten mee te nemen in 3 voud welke je overhandigd ter onderbouwing van je verhaal, die had ik wel verzameld, maar verder niet overhandigd omdat ik van de hak op de tak sprong.... Vandaar de vraag over de advocaat, die is gewend de juiste woordkeuze te maken en redelijk of fatsoenlijk tegengas van een OvJ te paraderen. Als de keuze er is ben ik wel voornemens een advocaat te vragen om hulp.

Inmiddels al weer 6 weken niet rijden...tijd kan snel gaan....gevoelsmatig dan....snelheid ook....en beiden toch exact meetbaar....:nah:
Offline Senator
Respect
za 09 apr 2011, 9:54 Bericht 

En, is er al wat meer bekend?
Offline 44991
Nieuwkomer
wo 20 apr 2011, 13:35 Bericht 

Afgelopen vrijdag 15 april heb ik gebeld of er iets bekend was, maar de juiste persoon bleef lang in gesprek en derhalve heb ik gevraagd of de uitspraak ook schriftelijk wordt bevestigd. Hierop werd ja geantwoord maar tot op heden nog niets met de post ontvangen. Zojuist weer gebeld, maar de persoon is er vandaag niet en dus morgen maar weer proberen. Heb wel een direkt nr gekregen, dat scheelt wellicht. Later :kniktja:
Offline 44991
Nieuwkomer
vr 22 apr 2011, 19:28 Bericht 

:thumb: Na wat heen en weer gebel mocht ik vandaag mijn rijbewijs ophalen in Maatricht. Wel weer 8 uur reistijd, maar je moet er wat voor over hebben, dan krijg je ook wat....

FLITSERVICE, JULLIE ZIJN GOED!!!! :thumb:

Komt natuurlijk nog een strafzaak, daar zal ik jullie ook van informeren.

Thx & groet 8)
Offline Digital
Die hard
za 23 apr 2011, 9:05 Bericht 
Hopelijk heb je ook wat geleerd....
Offline Quaresma7
Die hard
za 23 apr 2011, 10:26 Bericht 
fb schreef:
Ik was niet degene die met 202 km/h (en een drankverleden) gepakt is en nu hier huiliehuilie doet ...
Heb je thuis niks te vertellen of zo?? :thumb_d:
44991 schreef:
Na wat heen en weer gebel mocht ik vandaag mijn rijbewijs ophalen in Maatricht. Wel weer 8 uur reistijd, maar je moet er wat voor over hebben, dan krijg je ook wat....
:thumb:
Offline Elwood
Master
za 23 apr 2011, 10:37 Bericht 
Wacht eerst de strafzaak maareens af.........dan denk ik dat je wel wat minder blij bent.

Voor nu: geniet ervan (zolang het nog kan) :thumb:
Offline 44991
Nieuwkomer
zo 27 nov 2011, 10:02 Bericht 

Update. Na terugkrijgen rijbewijs ook brutaal gesolliciteerd bij ex werkgever om daar weer taxi te gaan rijden. Per 1 juni op basis van 0 uur contract maar wel volgens 40 uur rooster weer aan de slag, in afwachting van uitspraak. Mocht dat resterende rijontzegging (2 maand) zijn dan is het einde verhaal voor werkgever. In mei op "gastenpas" al paar dagen gereden waarbij geflitst op A2 op dinsdagnacht een uur of 01.00 met 139 waar 100. Leuke binnenkomer, heb hier zo mijn gedachten over. Nee, boetes helpen niet, dus houd er maar mee op. Was natuurlijk weer behoorlijk onveilig weggedrag, mede voor de 3 gepasseerde auto's op de vijf banen. Stel je maar eens voor, er zou maar net..... :fp: Eind oktober om 11.00 paraat in de rechtbank. Om 14.30 werd ik binnen geroepen om beledigd te worden met als ondersteuning 500 euro boete. De andere 500 en 2 maand rijontzegging zijn voorwaardelijk met proeftijd van 2 jaar. "Gelijke monniken, gelijke kappen" zei de OvJ, hij had per zaak het maximum bij de voorgaande 95 zaken voor snelheid ook geadviseerd aan de rechter. Gelijk? Iedereen werkloos geworden? Iedereen gekort op bijstand voor 100% gedurende 1 maand? Allen sollicitatie/uitnodiging psych. test voor buschauffeur af moeten breken? 95 aangeboden nieuwbouw appartementen afgezegd omdat er juist nu net geen inkomsten waren? Alle wegpiraten hun huis kwijt wegens opgelopen huurachtertand? Het wordt minder interessant om Nederlander te zijn voor een niet elitair. Were's the party mother f..ers? Invordering rijbewijs gaat verder dan een maatregel om strafmaat te bepalen en moet geschrapt worden is mijn mening!!! (mits niet onder invloed.)
Anderhalve maand geen fooi........en dat voor 10 seconden een klein wensje vervullen. Nah, was wel recordhouder van de dag met 195 km waar 120, een prijs was er echter niet te mee te winnen. Ik doe mijn best en naar idee wel wat rustiger, maar kijk niet continu op de meter. Succes ieder die gepakt en bestraft is of word, ik gun jullie t minst mogelijke. Einde topic. 8)
Offline mwj
Master
zo 27 nov 2011, 10:37 Bericht 
Ik vraag me toch niet een klein beetje af of je wat meer rekening moet gaan houden met de geldende snelheidslimieten. Je hebt je rijbewijs amper terug en blaast meteen weer 139 waar je 100 mag. Ik weet het die A2 is net Monza, maar toch.

Toch succes verder, en hou je een beetje in (f)
Offline RucphenNB
Master
zo 27 nov 2011, 12:29 Bericht 
Gevalletje natuurlijke selectie. :x :x
Offline bruintje beer
Master
zo 27 nov 2011, 12:37 Bericht 
Beetje wel ja.
Ja, je bent wss. zwaarder getroffen dan anderen. Maar ook ja, als professionele weggebruiker mag er ook wel wat verantwoordelijkheidsgevoel van je verwacht worden.
En al die negatieve consequenties die je opsomt: if you can't do the time, don't do the crime.

Edit: wel goed dat je een statusupdate hebt gepost :thumb:
Offline 44991
Nieuwkomer
zo 27 nov 2011, 20:34 Bericht 

Dank voor de comments. Al 2 loonstroken zonder inhouding boetes, gaat al beter. Er zal vast al een topic zijn over "gevoel" en geldende limieten. Op een ring met 80km en trajectcontrole houdt ik me daar aan, maar mensen, wat kan dat soms onprettig rijden zijn. Wat de A2 betreft had ik kort na de boete een vrouwtje achterin die opeens zei; "ik ben niet bang hoor!!" waarop ik vragend reageerde en ze duidlijk maakte "u mag best wat harder hoor!" en heb lachend met 100km het verhaal vertelt. Dat is toch wel een opmerkelijke keerzijde; nog nooit heeft een passagier gevraagd of geklaagd over de snelheid. Toch hebben alle mystery guests genoteerd dat er te hard gereden word. Zelf vraag ik nu en dan aan een passagier of hij/zij een comfortabele rit heeft gehad en daarbij alleen positieve reacties gehad. Het rechtvaardigd te hard rijden niet, maar je kan "hard" rijden met verantwoordelijkheid. Zag laatst ook de rekenkamer van de VPRO en raakte daarvan ook niet echt overtuigd van veiliger verkeer door de koers die de overheid vaart. Langs de A44 stond een tekstbord met het aantal boetes in een bepaalde periode. Daarmee bevestigd men dat boetes niet het middel is wat werkt. Theoretisch leeft mijn zoon nog door de huidige handhaving en moet ik blij zijn. Maar als het morgen anders is zou ik niet willen dat hij als 1 van de zoveel slachtoffers genoemd wordt door de regering als excuus bij mijn buurman in zijn portemonnee te graaien. Immers heeft dat het onheil niet weten te voorkomen en komt ie er al helemaal niet mee terug. Daar tegenover wordt met subsidie op zuinige auto's, spitstroken en het aansporen tot werken het drukker en neemt de kans op brokken toe (ook bij netjes rijden). Iedereen aan het werk, en degene die daar iets te enthousiast in is betaald al voordat ie op zijn werk is aangekomen en die werkende moeder met haar kind wat alweer een kwartier verdrietig staat te wachten moet er ook aan geloven. Wordt het aantal slachtoffers wel in verhouding tot het totaal afgelegde kilometers van alle weggebruikers bekeken en zou er dan wellicht een daling weergegeven kunnen worden? Ook nieuw voor mij: bij 10km te hard reageer of ben je vergelijkbaar met een bestuurder met meer dan 0.? promille....meten is weten. Wie meet de moeheidsfactor in verschillende stadia in verhouding met de snelheid waarmee gereden wordt? Daalt de alertheid door verveling bij een bepaalde snelheid of kan te hoge snelheid gecompenseerd worden doordat een bestuurder "scherper" of bewuster aan het rijden is? Nu is afleiding zeer actueel, maar is houden aan een snelheidslimiet op zich niet een afleidende bezigheid? Na ja, vele vragen over ontelbare momenten en situaties, de algemene acceptatie van ons allen bepaald de mate waarin we bestreden worden.
Offline Furr
Master
zo 27 nov 2011, 20:55 Bericht 
Hoe zit het als het blijkt dat de apparatuur on geijkt was. Krijg je dan een fikse schadevergoeding ivm ontslag?
Offline bert65
Die hard
zo 27 nov 2011, 21:01 Bericht 

Dapper 44991 dat je je verhalen hier durft te plaatsen.
Ik zit in de zelfde beroepsgroep en werk blijkbaar in de zelfde regio en rijd ook niet braaf de maximum snelheid. Vreemd vind ik dat je signalen niet helemaal opvangt om boete's te voorkomen.
Citaat:
Toch hebben alle mystery guests genoteerd dat er te hard gereden word

...is zo'n signaal, je wordt in de gaten gehouden.
Kijk uit in de buurt van Schiphol; de laatste tijd is men driftig aan het controleren op de maximum snelheid en dan zeker bij taxi's.
Offline RucphenNB
Master
zo 27 nov 2011, 22:03 Bericht 
44991 gaat via de natuurlijke selectie procedure nog wel eens verdwijnen. Als je te dom bent om een aantal waarschuwingen op te nemen maar wel slim genoeg om ze te negeren is dat de enige selectie mogelijkheid die rechtvaardig op zal gaan treden.
 [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2