Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
Offline johnie
Nieuwkomer
wo 12 aug 2009, 12:36 Bericht 

19 juni heb ik samen met een vriend van mij me baldadig gedragen.
Wij hebben 3 fietsen op de kop gezet. de politie vond dit niet kunnen want ze kwamen met 4 man sterk en 2 auto's op ons af.
Wij zetten de fietsen weer goed en vervolgens worden al onze gegevens genoteerd. Ik vroeg nog om een geel papiertje maar ze zeiden dat ik wel een acceptgiro thuis zou krijgen. Nu heb ik de acceptgiro inderdaad thuisgekregen en vind ik het bedrag van 150 euro toch wel buiten proportioneel. zeker omdat er geen schade o.i.d. is.

Mijn vraag nu dan ook is: ik heb geen geel papiertje gekregen, is dit verplicht?
en zo ja, welke stappen kan/moet ik ondernemen om hier in bewzaar tegen te gaan.
Die vriend van mij heeft de boete overigens nog niet binnen, ik heb hem inmiddels 1,5 week binnen. zou helemaal mooi zijn als hij hem niet zou krijgen.

Offline Hideyoshi
Master
wo 12 aug 2009, 12:44 Bericht 
Je kunt een Wob verzoek indienen, een geel papiertje is niet verplicht. 150,- euro buiten proportie of niet... e.e.a. is wettelijk vastgelegd.

Offline The Driver
Master
wo 12 aug 2009, 12:48 Bericht 

Als je het zo lollig vindt om fietsen op zijn kop te zetten, dan vind ik het nog lolliger, dat je daar Euro 150.- boete voor krijgt.
:roflol: :roflol: :lol: :dag:

Offline Aanhanger
Master
wo 12 aug 2009, 12:56 Bericht 

Waarvoor precies, feitcode D505?

Offline johnie
Nieuwkomer
wo 12 aug 2009, 12:56 Bericht 

hmm is het niet verplicht? volgens mij staat in een ander topic(zelfde soort vergrijp) dat het wel verplicht is.
En ik vind het ook wel lollig dat ik 150euro boete hiervoor krijg :biertje: wat gelijk staat aan met 60km p/u door een 30km zone rijden of door rood rijden met de auto.

Offline Furr
Master
wo 12 aug 2009, 13:20 Bericht 
helmond32 schreef:
een geel papiertje is niet verplicht.

Jahwel, is een T

Offline johnie
Nieuwkomer
wo 12 aug 2009, 16:04 Bericht 

het is idd een transactievoorstel en de feitcode is D505 , dit zegt mij zelf niet zoveel eerlijk gezegd

Offline Hideyoshi
Master
wo 12 aug 2009, 16:05 Bericht 
NIET betalen en Wob proces opstarten!

Offline Aanhanger
Master
wo 12 aug 2009, 16:08 Bericht 

D505: op openbare weg dan wel op voor publiek toegankelijke plaatsen tegen personen of goederen baldadigheid plegen (straatschenderij)

Oftewel je hoeft er niets kapot bij te maken.

Offline johnie
Nieuwkomer
wo 12 aug 2009, 16:16 Bericht 

Aanhanger schreef:
Oftewel je hoeft er niets kapot bij te maken.

Nee oke maar als er schade zou zijn zou ik het wat gerechtvaardiger vinden maar het klopt idd dat er geen schade hoeft te zijn.

Offline johnie
Nieuwkomer
wo 12 aug 2009, 16:19 Bericht 

helmond32 schreef:
NIET betalen en Wob proces opstarten!

geel papiertje is dus wel verplicht? en ze moeten het binnen 3 maand naar mij gestuurd/gegeven hebben toch?

Offline salush
Master
wo 12 aug 2009, 16:26 Bericht 
Het geeltje is volgens de richtlijnen verplicht om aanstonds uit te rijken als de verdachte staande is gehouden.

Offline MrKoen
Respect
wo 12 aug 2009, 16:48 Bericht 

salush schreef:
Het geeltje is volgens de richtlijnen verplicht om aanstonds uit te rijken als de verdachte staande is gehouden.

Is dat zo? Ben ook wel eens aan de kant gezet op de snelweg door een agent die meende ff de aars van z'n baas te kunnen kussen door te laten zien hoe goed hij wel niet bezig was in z'n eerste week na promotie door gespuis van de weg te halen. Die kerel had helemaal niks bij zich en schreef alles op een kladje op. Heb toen ook geen geeltje gekregen. Is zoiets een grond om de bekeuring ongeldig over te verklaren? Kan ik me niet voorstellen. Heb het wel aangevoerd in mijn verdediging, maar samen met de 101 andere punten die voor geen kant deugden aan zijn optreden en heb de zaak ook gewonnen :dag: flut hoofdagentje politiekorps Goor :dag: Ben wel benieuwd of het ontbreken van dat geeltje op zichzelf zoveel waarde heeft in de verdediging.

Offline salush
Master
wo 12 aug 2009, 16:57 Bericht 
http://www.st-ab.nl/wettennr04/0474-010 ... t_1994.htm artikel 8 lid 2:
Indien de verdachte wordt staande gehouden, wordt de kennisgeving aanstonds aan hem uitgereikt. In andere gevallen wordt de kennisgeving achtergelaten op het voertuig waarmee het feit werd begaan, dan wel zo spoedig mogelijk aan de betrokken persoon toegezonden. In het geval bedoeld in artikel 181, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 vindt de toezending niet later plaats dan drie maanden na de dag waarop het strafbare feit werd begaan.

Artikel 181 is niet van toepassing.
Of er iemand hier ooit iets mee gewonnen heeft.. geen idee..

Offline Rover
Master
wo 12 aug 2009, 17:27 Bericht 
Geeltje is inderdaad verplicht, indien het om een Transactievoorstel gaat. Bij Mulders is het niet van belang.

Offline johnie
Nieuwkomer
wo 12 aug 2009, 18:00 Bericht 

Rover schreef:
Geeltje is inderdaad verplicht, indien het om een Transactievoorstel gaat. Bij Mulders is het niet van belang.

Het is inderdaad een transactievoorstel, hoe moet ik dit nu aanpakken dan? want ik kan zo dat stappenplan niet meer vinden omdat het forum veranderd is..

Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 12 aug 2009, 19:12 Bericht 
Aanhanger schreef:
Waarvoor precies, feitcode D505?

D 505 op openbare weg dan wel op voor publiek
toegankelijke plaatsen tegen personen of goederen
baldadigheid plegen (straatschenderij)

Overtreding van 424 WvSr

Offline salush
Master
wo 12 aug 2009, 19:29 Bericht 
johnie schreef:
Het is inderdaad een transactievoorstel, hoe moet ik dit nu aanpakken dan? want ik kan zo dat stappenplan niet meer vinden omdat het forum veranderd is..

wob-helpdesk-f39/toepassing-wet-openbaarheid-van-bestuur-bij-strafrecht-t27241.html
Vraag bij politie om, is alleen lastig als je geen nummer hebt ??:
-brondocument
-ambtsedig proces-verbaal
-akte van be√ędiging van de verbalisant
-akte van aanstelling van de verbalisant
-volledig CJIB zaakoverzicht

Als je in "bezwaar" wil gaan, betaal je niet. Dan zal je na enkele maanden een uitnodiging krijgen voor de kantonrechter.
Daar kan je je verhaal dan mondeling kwijt.

Offline Furr
Master
wo 12 aug 2009, 20:56 Bericht 
johnie schreef:

Ga er alleen voor als je zeker bent van je zaak. ik merk dat je je niet goed hebt ingelezen. Je wordt dan geheid afgemaakt door de ovj en rechter.

Offline johnie
Nieuwkomer
vr 14 aug 2009, 11:17 Bericht 

Furr schreef:
Ga er alleen voor als je zeker bent van je zaak. ik merk dat je je niet goed hebt ingelezen. Je wordt dan geheid afgemaakt door de ovj en rechter.

Ik heb er inderdaad nu nog vrij weinig verstand van maar ik heb nog lang genoeg de tijd om het goed uit te zoeken en hier op deze site is genoeg info te vinden dus het moet wel goed komen, en als het toch te veel/te lastig blijkt te zijn laat ik het wel zitten.

Offline Furr
Master
vr 14 aug 2009, 11:26 Bericht 
Dat zou ik dan op tijd bedenken, eenmaal niet betaald is voorkomen ;)

Offline johnie
Nieuwkomer
za 15 aug 2009, 17:57 Bericht 

haha ja daar heb je gelijk in, heb nog iets meer dan een maand. dat moet lukken

[ 22 berichten ]