Pagina 1 van 2  [ 81 berichten ]
Offline Jorn
Master
do 16 aug 2007, 9:58 Bericht 
Even een vraagje wat ik zou kunnen doen.

Het is zover, boete gekregen voor rechts inhalen op de rondweg van Houten.

Niet staande gehouden, het was een man in zijn eigen auto, in zijn eigen tijd die een boete heeft uitgeschreven. Deze meneer heeft waarschijnlijk geen haast gehad, anders zou ik er niet rechts voorbij gaan.

Nu krijg ik dus een leuke brief met daarbij zijn verhaal en bijgevoegd het altijd mooie gele papiertje ter waarde van 130,-

Ik heb het idee dat ik hier niet zoveel aan kan doen, of hebben jullie een idee?

Laatst bijgewerkt door Jorn op do 16 aug 2007, 10:38, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Justah
Pro
do 16 aug 2007, 10:02 Bericht 
Zowiezo een WoB starten, je weet maar nooit. Voor meer informatie kun je onder het Juridische deel kijken op de hoofdsite.
Offline Flep9
Master
do 16 aug 2007, 10:08 Bericht 
Ik neem aan dat je al geWOBt hebt als je die stukken gekregen hebt.

Scan ze in dat geval even in en zet ze in dit topic, kijken we er even naar!
Offline Jorn
Master
do 16 aug 2007, 10:09 Bericht 
Nee, nog niet geWOBt omdat ik de beschikking nog niet thuis heb. Krijg net alleen een brief van constaterende agent met het gele papiertje. Maar de rest zit er dus wel aan te komen.

We gaan WOB-en als het binnen is, ik hou jullie wel even op de hoogte.
Offline Justah
Pro
do 16 aug 2007, 10:15 Bericht 
Je hebt dus een brief gehad van de agent met daarbij het gele papiertje? Volgens mij hoogstongebruikelijk?
Aankondiging van beschikking ontvang je dacht ik alleen bij staandehouding?

Kun je de brief van de agent anders even inscannen + anoniem maken en plaatsen?
Offline Jorn
Master
do 16 aug 2007, 10:18 Bericht 
Ga ik zo even doen! Als mijn film afgelopen is :)
Offline gabberhead
Master
do 16 aug 2007, 10:30 Bericht 
Hoe kun je in hemelsnaam op de rondweg van Houten rechts inhalen? Als je daar opgetrokken bent bij een stoplicht, moet je alweer afremmen voor de volgende :lol:
Offline Swestdijk
Master
do 16 aug 2007, 10:52 Bericht 
Er is geen plek waar ik zoveel rechts inhaal als op de Rondweg Houten.. Er rijden daar zoveel mensen te lang onnodig links..

Wel goed k*t als je daar dan genaaid wordt op deze manier..
Offline harry
Die hard
do 16 aug 2007, 12:03 Bericht 
als je iemand rechts inhaalt, en je gaat niet terug naar de linker rijbaan is dat naar mijn mening niet inhalen.
hoevaak gebeurt het niet op de snelweg dat ze op de linkerbaan langzamer rijden dan op de rechterbaan omdat er een vrachtwagen aan het inhalen is. dat zal even lekker worden zeg!!
Offline esgigt
Master
do 16 aug 2007, 12:05 Bericht 
....rechts voorbijrijden....
Offline harry
Die hard
do 16 aug 2007, 12:12 Bericht 
....rechts voorbijrijden....

juist dat bedoel ik
Offline Martijn
FS Webmaster
do 16 aug 2007, 12:15 Bericht 
Aangeven dat persoon klaarblijkelijk links wilde afslaan, aangezien deze persoon onnodig links reed. De wet zegt: mensen die aangeven links te willen afslaan worden rechts ingehaald.
Offline Brakefire
FS Getrouwd
do 16 aug 2007, 12:24 Bericht 
Hé das een goeie.
Offline Q
Master
do 16 aug 2007, 12:27 Bericht 
Hmm, onnodig linksrijden, uitlokking? En ik neem aan dat je de maximumsnelheid niet hebt overtreden O:) (anders had dat vast ook wel op de bon gestaan). Dus zelf relatief langzaam (onnodig?) op de linkerbaan rijden en dan een bon uitschrijven voor rechts inhalen. Wat een schijnheil.

Even een zijspoortje. Stel de auto op linkerbaan wil verderop linksafslaan bij stoplichten met aparte opstelstrook. Hij remt daarvoor al af. En ik rij er via de rechterbaan voorbij. Is dat dan ook rechts inhalen? (Voorgestelde situatie berust niet op werkelijkheid)
Offline esgigt
Master
do 16 aug 2007, 12:53 Bericht 
Citaat:
Even een zijspoortje. Stel de auto op linkerbaan wil verderop linksafslaan bij stoplichten met aparte opstelstrook. Hij remt daarvoor al af. En ik rij er via de rechterbaan voorbij. Is dat dan ook rechts inhalen? (Voorgestelde situatie berust niet op werkelijkheid)

Dat is inderdaad rechts inhalen...
Offline Jorn
Master
do 16 aug 2007, 13:13 Bericht 
Q schreef:

En toch zou dat best de situatie geweest kunnen zijn!
Offline Jorn
Master
do 16 aug 2007, 13:22 Bericht 
Ok, scannen wilde niet lukken, daarom een foto.

Brief gericht aan kentekenhouder, maar waarschijnlijk was ik de bestuurder O:)

Na verder onderzoek;
Agent zegt naar huis te gaan, hij had zijn naam erbij gezet, opgezocht waar hij woont en hij woont inderdaad in 1 van de wijken waarvoor je links moet afslaan. Waarschijnlijk is de situatie geweest als hierboven beschreven.

Agent moet links de wijk in, zijn licht staat op rood, hij remt af, ik moet rechtdoor, ik haal hem rechts in zodat ik het stoplicht nog wel kan halen, omdat hij nog niet op zijn uitvoegstrook staat. Hierdoor is ook het dichter op de bumber te verklaren, omdat hij zijn gas losliet en ik gewoon 70 bleef rijden kwam ik er dichter op.

Afbeelding
Offline harry
Die hard
do 16 aug 2007, 13:54 Bericht 
nou ja zeg, laat hem maar bewijzen dat jij er te kort op reedt.
wat een klojo zeg, hij moest eens zo snel zijn als er een melding komt van inbraak oid.en zoals hij zegt," ik vond" dat jij er tekort op reedt,maar deze uitslover kan wel van alles vinden,waar hij het niet mee eens is, maar dat wil nog niet zeggen dat jij het daar mee eens moet zijn.
zal me een mooie bak worden zeg,stel je eens voor,zo kan iedere diender wel een prent gaan uitschrijven,(he ik heb een hekel aan je dus maar eens even een bonnetje maken)
laat hem maar met harde bewijzen komen,en als ik het vehaal goed lees, zat hij alleen in de auto dus wat wil ie dan nog bewijzen.
tsonge jonge onderweg naar huis nog gauw even z,n quotum opvijzelen, ik hoop dat er niet nog meer van zulke spee freaks rondrijden

Laatst bijgewerkt door harry op do 16 aug 2007, 14:08, in totaal 1 keer bewerkt
Offline meranto
Master
do 16 aug 2007, 14:08 Bericht 
Ik zou in het PV de toelichting wel eens willen zien waarom hij je niet staande gehouden heeft terwijl de mogelijkheid er wel was, daarmee een verplichting geworden. De agent zegt namelijk zelf dat hij naar huis reed en dus niet op weg was naar een spoedeisende melding.

harry schreef:
......
laat hem maar met harde bewijzen komen,en als ik het vehaal goed lees, zat hij alleen in de auto dus wat wil ie dan nog bewijzen.

Ambtseed is bewijs genoeg voor een OvJ en meestal ook voor een kantonrechter.
Offline harry
Die hard
do 16 aug 2007, 14:21 Bericht 
oke, maar daar wringt de schoen.
hij word dus zondermeer gelooft, daar moeten ze eens verandering in brengen. want de rotte appel wint dus ook altijd.
Offline mjolnir
Die hard
do 16 aug 2007, 14:23 Bericht 
Binnenspiegels vertekenen :wink: , knappe jongen die al rijdende zowel de eigen snelheid, de tussenliggende afstand als het kenteken heeft kunnen opnemen. Ik mis de absolute afstand en de bijbehorende snelheid.
Hij/zij mag best iets vinden, maar dan wel graag met een onderbouwing.
Offline Flep9
Master
do 16 aug 2007, 14:27 Bericht 
Gewoon WOB stap 1 zetten. Vraag daarin het op ambtseed opgemaakt PV op en we zullen eens zien wat daar instaat. Hoogstwaarschijnlijk dezelfde inhoud als deze brief en dan gaan we zien wat we daarmee kunnen doen ;)
Offline pr0mo
Master
do 16 aug 2007, 16:21 Bericht 
Zonde van de boete en ook weer op een vreemde manier geconstateerd, valt me trouwens op dat de politie van Houten erg actief is de laatste tijd. Lees wekelijks in plaatselijke sufferdjes dat men op diverse plekken controleert en bij voorkeur op snelheid want dat levert natuurlijk veel € op.

Maar ik zou lekker het WOB traject starten, wie weet maak je kans. Heb zelf ook nog een beschikking lopen voor rechts inhalen, hierbij was echt sprake van uitlokking en ergens in september moet ik voor de kantonrechter verschijnen.
Offline bmwfan
Die hard
do 16 aug 2007, 16:26 Bericht 
Justah schreef:
Je hebt dus een brief gehad van de agent met daarbij het gele papiertje? Volgens mij hoogstongebruikelijk?

Inderdaad, nog nooit van gehoord dat een agent het zo doet. Misschien iemand met een kantoorfunctie :D .
Waardeloos dat ie op zo'n manier een bekeuring uitschrijft, maar moet wel zeggen dat het netjes is dat hij zo'n brief schrijft. Hij kan het ook laten, dan weet je helemaal niets.
Offline marcje
Master
do 16 aug 2007, 20:49 Bericht 
meranto schreef:
Ik zou in het PV de toelichting wel eens willen zien waarom hij je niet staande gehouden heeft terwijl de mogelijkheid er wel was, daarmee een verplichting geworden. De agent zegt namelijk zelf dat hij naar huis reed en dus niet op weg was naar een spoedeisende melding.

harry schreef:
......

Als iemand in een gewone burgerauto en in gewone burgerkleding (niet in uniform) jou wil laten stoppen, ga jij dit dan doen of rij je gewoon door ??

Dat is hier waarschijnlijk aan de orde geweest. In een gewone burgerauto is geen stopbord aanwezig. Derhalve was er dus inderdaad geen mogelijkheid om een stopteken te geven..
Offline #André M#
FS Juridisch
vr 17 aug 2007, 2:13 Bericht 
Dan moeten ze dat maar eens veranderen ;)
Voortaan alle burgeragenten een bord in de auto.
Offline #André M#
FS Juridisch
vr 17 aug 2007, 2:15 Bericht 
Justah schreef:

Vrij normaal, de agent heeft de plicht de aankondiging van beschikking uit te reiken, dan wel er voor te zorgen dat deze betreffende persoon bereikt.
Het geeltje opsturen of in de brievenbus gooien wordt dan als methode gebruikt.
Offline meranto
Master
zo 19 aug 2007, 16:15 Bericht 
marcje schreef:
Als iemand in een gewone burgerauto en in gewone burgerkleding (niet in uniform) jou wil laten stoppen, ga jij dit dan doen of rij je gewoon door ??

Dat is hier waarschijnlijk aan de orde geweest. In een gewone burgerauto is geen stopbord aanwezig. Derhalve was er dus inderdaad geen mogelijkheid om een stopteken te geven..

2 mogelijkheden:

1 - Horken afschaffen, de "opvoedkundige werking" is er zo toch al niet, dus wat is er dan voor het OM nog te behalen behalve geld?
2 - Wat #André M# zegt

Je bent aan het werk of niet, niet een beetje. Als je dan aan het werk bent, zorg dan in ieder geval dat je de middelen hebt om je werk goed uit te voeren.
Offline smul
Pro
zo 19 aug 2007, 16:43 Bericht 
Ik zou zeggen bij de kantonrechter:

Blijkbaar was er voor de agent in kwestie ruimte genoeg om naar rechts te gaan (plaats op de weg). Anders kon ik toch niet rechts inhalen? Er zijn dus 2 mogelijkheden:

1. De agent ging linksaf wat rechtvaardigd mijn rechts inhalen
2. De agent reed onnodig links, waardoor hij een bekeuring hoort te ontvangen.

Trouwens, mensen die onnodig links rijden zijn zulke ongelooflijke Kl********n. Of een snelweg waar mensen op de middelse baan rijden, terwijl links alle ruimte is.

gatver, bah...spuug.
Offline OlavvanGerven
Master
zo 19 aug 2007, 17:00 Bericht 
Indien je aan een voertuig, dat links af wil, rechts voorbij rijdt, is dit geen inhalen. Inhalen zet het tweevoudig wisselen van rijstrook vooruit.
Offline bmwfan
Die hard
zo 19 aug 2007, 17:10 Bericht 
smul schreef:
Ik zou zeggen bij de kantonrechter:

Blijkbaar was er voor de agent in kwestie ruimte genoeg om naar rechts te gaan (plaats op de weg). Anders kon ik toch niet rechts inhalen? Er zijn dus 2 mogelijkheden:

1. De agent ging linksaf wat rechtvaardigd mijn rechts inhalen
2. De agent reed onnodig links, waardoor hij een bekeuring hoort te ontvangen.

Trouwens, mensen die onnodig links rijden zijn zulke ongelooflijke Kl********n. Of een snelweg waar mensen op de middelse baan rijden, terwijl links (rechts (f) ) alle ruimte is.

gatver, bah...spuug.

Mee eens, maar je bent niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling, dus vandaar dat die agent zichzelf niet bekeurd :D
Offline smul
Pro
zo 19 aug 2007, 17:44 Bericht 
soms haal ik links en rechts door elkaar ;)
Offline simon839
Pro
zo 19 aug 2007, 18:11 Bericht 
Heeft iemand meer info over het verschil tussen inhalen en voorbij rijden?
Offline meranto
Master
ma 20 aug 2007, 6:43 Bericht 
Ja, mijn kantonrechter vond het hetzelfde :x
Offline pr0mo
Master
ma 20 aug 2007, 7:09 Bericht 
Was hierbij ook sprake van uitlokking door een diender?
Offline Sandeman
FS medewerker
ma 20 aug 2007, 7:38 Bericht 
Agent schreef:
Ik vond de afstand die dit voertuig hield tot mijn auto onvoldoende.

Euhm.... Hij kan zoveel vinden, maar lijkt me niet dat dit erg relevant is. Ik vind ook dat iedereen op de snelweg te langzaam rijdt, maar kennelijk doen ze dat niet O:)
Beetje een niet terzake doend argument wat er volgens mij alleen maar in staat om de opinie van de ovj (mocht (;-)) er bezwaar gemaakt gaan worden) te beënvloeden :[
Offline frapex
Pro
ma 20 aug 2007, 8:28 Bericht 

begrijp ik het goed? Meneer wil afslaan naar links, jij passseert auto aan de rechterkant (passeren is wat anders dan inhalen).

Onderstaande is dan bruikbaar.

Artikel 11
1. Inhalen geschiedt links.
2. Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3. Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4. Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5. Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Artikel 13
1. Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.
2. Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald

Ik ben op het moment in eenzelfde procedure verwikkeld, ik zou ook rechts ingehaald hebben. Uiteraard is mijn bezwaarschrift afgewezen, iets wat altijd gebeurd. Ik heb wel een deel van het zaakoverzicht ontvangen, waarin ook de verklaring van de verbalisant te vinden is. De verklaring heb ik gebruikt om mijn eigen beroep bij de Kantonrechter kracht bij te zetten. Ik ben gehorkt door een hielenlikkertje (aspirant politieagent, in opleiding dus).
Beroep aangetekend bij zowel de Kantonrechter als de Bestuursrechter.

Ten tweede, ga NIET de agent beschuldigen. Dit werkt niet. Meneer hoeft enkel een belofte te ondertekenen en dan hebben we een LAF (Leugen + Ambsteed = Feit).
Offline Jorn
Master
ma 20 aug 2007, 18:13 Bericht 
Dat laatste weet ik en was ik ook niet van plan, dank je.

Maar ik weet dus niet meer hoe het precies is gegaan. Ik blijf erbij dat ik nooit voor niets inhaal aan de rechterkant. Daarbij heb ik uitgezocht dat de agent woont in één van de wijken waarvoor je linksaf moet slaan. Waarschijnlijk is de situatie dus geweest dat hij linksaf wilde slaan en ik er rechts voorbij ging omdat mijn licht WEL op groen stond. Iets anders kan ik me niet voorstellen namelijk.
Offline frapex
Pro
di 21 aug 2007, 7:11 Bericht 

Ik wist de precieze locatie terug te zoeken omdat het vlak bij mijn werk gebeurde (mbv Google Earth).

Als je het stappenplan volgt krijg je na "STAP 2 Aanvullend bezwaarschrift (Mulder)" (wel onderbouwen!) dat er wederom negatief beschikt is (eerder regel dan uitzondering).
Hier zit soms een deel van het zaakoverzicht bij en een verklaring van de verbalisant. Daar staat hoogstewaarschijnlijk ook op dat hij linksaf wilde slaan.
Daardoor kan je je de zaak vast beter herrinneren. Meestal kan je dan het een en ander terugzoeken, ook op een landkaart bijvoorbeeld (Google Earth).
Offline Jorn
Master
wo 29 aug 2007, 12:22 Bericht 
Inmiddels de beschikking ontvangen en vandaag WOB stap 1 gestart.
Offline OlavvanGerven
Master
wo 29 aug 2007, 12:35 Bericht 
Dan wachten we dus nu op de volgende brief van het OM
Offline ZZR1100rijder
Die hard
wo 29 aug 2007, 13:58 Bericht 
"fijne" kerel trouwens, kan'ie weer op zijn conduite staat bijschrijven! Vergelijking met WO II mag zeker weer niet? Zou wel van toepassing zijn. O:)
Offline Jorn
Master
do 06 sep 2007, 12:14 Bericht 
Ok, eerste antwoord is binnen:

Wij zijn niet in het bezig van de door u gevraagde stukken. Derhalve hebben wij uw verzoek doorgezonden naar de instantie die daar wel over beschikt.

Leuk... maar nu nog steeds afwachten?
Offline umpire
FS medewerker
do 06 sep 2007, 12:26 Bericht 
Dat onstlaat ze niet van de plicht om jou binnen 2 weken van de juiste documenten te voorzien. :wink:
Offline OlavvanGerven
Master
do 06 sep 2007, 12:27 Bericht 
Juist, speel Terminator, termijn verstreken, dan manen...
Offline Martijn
FS Webmaster
do 06 sep 2007, 12:36 Bericht 
Ook zo'n gevalletje gehad in Amsterdam. Pure uitlokking geweest door zomaar naar links te komen voor mijn neus. Heb het even aangekeken en toen ook rechts er voorbij. Meteen Stop poilitie in m'n spiegel. Die zaak komt binnenkort voor.
Offline scooby!!
Master
do 06 sep 2007, 13:33 Bericht 
Citaat:
bijlage: geeltje

:x

taalgebruik van tegenwoordig :roll:
Offline Boralis
Master
vr 07 sep 2007, 10:56 Bericht 

Martijn schreef:
Ook zo'n gevalletje gehad in Amsterdam. Pure uitlokking geweest door zomaar naar links te komen voor mijn neus. Heb het even aangekeken en toen ook rechts er voorbij. Meteen Stop poilitie in m'n spiegel. Die zaak komt binnenkort voor.

Door naar links te komen, zonder dat er echt wat in te halen valt (en dat is per definitie als je er nog rechts langs kunt), heeft hij dus al te kennen gegeven linksaf te willen slaan ...

Ik had laatst iemand die 500 meter van te voren, langzaam rijdend al op de linkerbaan kwam rijden om linksaf te gaan slaan. Zag wel een gestripte motorrijder bij het stoplicht staan (kwam vanuit de zijweg waar ik naar toe wilde), maar na even heel snel nadenken wat wel en niet mag ben ik er toch maar rechts voorbij gegaan om zelf ook linksaf te slaan ... niks van gehoord, maar dat kan nog - was twee weken geleden.

Maar ik heb het gevoel dat er in Amersfoort niet zo veel van die echte zeikerds rondrijden. Ook bij een routine controle kon ik de kentekenpapieren niet direct vinden (waar had ik die ook al weer verstopt). Was eigenlijk meteen - we vragen het wel gewoon even op.
Offline Jorn
Master
wo 12 sep 2007, 22:20 Bericht 
Inmiddels 2 weken later, niets ontvangen. Morgen gaat de volgende fax de deur uit!
Offline Jorn
Master
do 20 sep 2007, 10:59 Bericht 
Ok, nog steeds niets ontvangen, de volgende de deur uit: Bezwaarschrift onder Bestuursrecht
 [ 81 berichten ]