Postingstijd interval gedetecteerd van 55.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 58 berichten ]
Offline MofkaP
FS Juridisch
ma 17 nov 2008, 15:31 Bericht 

Het is jammer dan Simon Carmiggelt dood is.
Dit had zo bij kronkels gepast.

Online basgitaar
Master
ma 17 nov 2008, 16:00 Bericht 
Boralis schreef:
Of is ook heel Nederland elke dag in overtreding (artikel 43 lid 2): "Het is de bestuurders voorts verboden op de rijbaan van een autosnelweg of autoweg hun voertuig te laten stilstaan." ??? :lol:

Stoppen mag natuurlijk wel (=tijdelijk stilstaan omdat de verkeerssituatie dat nodig maakt)...

Offline Boralis
Master
ma 17 nov 2008, 17:05 Bericht 

Het RVV kent definities van stilstaan en parkeren. Het valt onder de definitie stilstaan en zelfs parkeren. Als dit zo letterlijk wordt uitgelegd: leg mij dan ook even het verschil uit? Met de HR redenering is stilstaan in de file gewoon parkeren: het valt immers onder de definitie? Het gaat dus niet meer om wat wel of niet redelijk is. Of wat de wetgever ooit bedoeld heeft. Volgens juristen "logica" slaat het misschien wel ergens op, maar volgens de wiskundige logica en met correctheidsbewijzen is er geen speld tussen te krijgen.

@basgitaar: stoppen = stilstaan. Je staat stil of je staat niet stil. Daar is geen discussie over mogelijk. Je kunt hooguit wel of niet vrijwillig stilstaan. En dan zie ik dus het verschil niet: file of pech? Het verschil kan alleen toegeschreven worden aan het al dan niet vrijwillige karakter van het stilstaan. Dit komt dus ook goed tot uitdrukking in het woord "laten" ...

Offline nhlau
Nieuwkomer
do 20 nov 2008, 14:12 Bericht 

Heb vernomen van familie uit Rotterdam dat ze tegenwoordig overtredingen bekeuren door middel van gemonteerde camera's die op afstand worden bestuurd. Zodra een overtreding plaatsvindt krijgt men een boete thuis gestuurd. Volgens mijn familie heb ik dus ook zo een bekeuring gekregen.

Update brief
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op 11 november 2008 ontving ik van het CJIB een beschikking met nummer 19124004519 wegens het overtreden van feitcode R585, waarvan een kopie is bijgevoegd.

Ik kan de situatie van de pleegdatum op 28 oktober 2008 aan de West-Kruiskade in Rotterdam nog goed herinneren. De reden dat ik op genoemde plaats ben gestopt, ondanks het verbod, is dat ik een technisch mankement aan mijn auto had. Nadat ik uit de parkeergarage was gereden en de West-Kruiskade opreed, vertoonde de motor tegensputterende geluiden wat mij erg verontrustte. Daarop reageerde ik spoedig door de auto aan de kant te zetten, maar de motor viel uit nog voordat ik de kans kreeg een lege parkeerplaats te vinden, naderhand kreeg ik de motor niet meer gestart.
Tijdens het stilstaan bevond ik me te allen tijde bij mijn auto om de toedracht van de falende motor te onderzoeken. Op grond van artikel 4 lid 2 had ik een bekeuring persoonlijk moeten ontvangen in plaats van een bekeuring op kenteken. Gezien het verbod, had ik daar graag gehoor aan willen geven, maar dit was gezien het defect aan mijn auto niet mogelijk. Na meerdere malen geprobeerd te hebben de auto te herstarten, lukte mij uiteindelijk de plaats te verlaten door alle stroomvretende apparatuur als ingebouwde boordcomputer, koplampen en mistlampen handmatig uit te schakelen.

Zo spoedig mogelijk heb ik de auto bij garage ?Kwikfit? gebracht om een diagnose te laten stellen. Uit de diagnose bleek dat de accu niet goed functioneerde en stuurde mij per direct door naar mijn eigen autobedrijf ?Seat Auto Noordhoek?. Het autobedrijf constateerde een kapotte kabel en een doorgebrande zekering waarvoor een nieuwe drager moest worden besteld. Beide bewijsstukken zijn als kopie bijgevoegd. Ik heb direct opdracht gegeven om dit probleem te verhelpen om niet nogmaals in een dergelijke situatie te geraken. Ondanks dat ik mijn auto altijd prima laat onderhouden heb ik bij een monteur navraag gedaan hoe dit probleem kon ontstaan. Hij antwoordde dat dit probleem vaker voorkomt, ook bij goed onderhouden voertuigen.

Ik ontken de genoemde overtreding dan ook niet, maar beroep mij op overmacht. Om mijn betoog aannemelijk te maken sluit ik de facturen van mijn autogarage bij als bijlage. Ik vertrouw erop dat u de redelijkheid mijn betoog inziet en de beschikking ongedaan maakt. Mocht u nadere informatie willen dan ben ik graag bereid om deze brief nader toe te lichten.

Offline LoverD
Master
do 20 nov 2008, 21:07 Bericht 
nhlau schreef:
Tijdens het stilstaan bevond ik me te allen tijde bij mijn auto om de toedracht van de falende motor te onderzoeken. Op grond van artikel 4 lid 2 had ik een bekeuring persoonlijk moeten ontvangen in plaats van een bekeuring op kenteken. Gezien het verbod, had ik daar graag gehoor aan willen geven, maar dit was gezien het defect aan mijn auto niet mogelijk.

Stukje loopt niet meer goed, gezien het verbod had je graag gehoor gegeven aan artikel 4 lid 2
:huh:

Verder prima brief wat mij betreft :thumb:

Offline Figlio ideale
Master
do 15 jan 2009, 11:25 Bericht 
Hoe is dit verder verlopen?
Nog nieuws hierover, heb hetzelfde aan de hand en kan hiervoor voorkomen op 12 maart dus wil graag weten of je nog na de kantonrechter bent gegaan?

Offline nhlau
Nieuwkomer
do 15 jan 2009, 11:58 Bericht 

Ik had het dus opgestuurd. Paar weken later brief gekregen dat ze het in behandeling nemen en dat ik (nog) niet hoef te betalen. Sindsdien heb ik niets meer van ze vernomen. Duurt het altijd zo lang of sta ik in de wachtrij?

Offline Furr
Master
do 15 jan 2009, 12:04 Bericht 
Duurt altijd zo lang

[ 58 berichten ]