Postingstijd interval gedetecteerd van 231 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 41 berichten ]
Offline EdgarJ
Eendagsvlieg
di 11 nov 2008, 16:17 Bericht 

Ik heb een vraag m.b.t. het fietsen zonder licht.
Enige tijd terug ben ik hier (onterecht) voor bekeurd en hiertegen wil ik in beroep gaan.
Nu vroeg ik mij af of ik hiervoor ook de wet WOB aan kan voeren in mijn bezwaarschrift?
En is het standaard bezwaarschrift van deze site voldoende of is dat alleen de aanvraag tot inzage gegevens en moet ik nog een los bezwaarschrift ernaast schrijven?
Mijn laatste vraag, moet ik de boete nu al betalen of eerst de uitspraak enz. afwachten?

Ben benieuwd!
Offline Frank1986
Master
di 11 nov 2008, 16:22 Bericht 
Waarom is de boete onterecht?

Verder kan je stap 1 sturen om informatie in te winnen, en dan word je geacht om voor het einde van de termijn je bezwaarschrift in te sturen.
Je kan een Mulderbeschikking altijd betalen, bij winst krijg je het bedrag teruggestort.
Offline marcje
Master
di 11 nov 2008, 16:43 Bericht 
Het is simpel. Het licht stond aan of uit..Stond het licht uit: boete terecht. Stond het licht aan (zeeeeer onwaarschijnlijk): boete onterecht. Er zijn maar 2 mogelijkheden..

Gaarne meer informatie..
Offline zadkine
Master
di 11 nov 2008, 16:50 Bericht 
@Marcje.
Er is nog een een vraag nodig voordat je kunt zeggen of de boete terecht is of niet:
Was het al donker of nog niet. (Formeel: tussen zonsondergang en zonsopgang is licht aan)
Offline marcje
Master
di 11 nov 2008, 16:56 Bericht 
Dat klopt. Daarom graag meer informatie van TS..
Offline dave84
Master
di 11 nov 2008, 17:17 Bericht 
je bent toch verplicht licht te voeren op je fiets als straatlantaarns aan staan?
Offline Dikke Dakduif
Master
di 11 nov 2008, 17:17 Bericht 
Andere simpele vraag: Was de betreffende agent stront eigenwijs, stront lazerus of had hij stront in zijn ogen?
Offline Worf
Master
di 11 nov 2008, 18:43 Bericht 
dave84 schreef:
je bent toch verplicht licht te voeren op je fiets als straatlantaarns aan staan?

Dat is een misverstand.

Citaat:
Artikel 35. RVV

1. Fietsers voeren tijdens het rijden bij nacht of bij dag indien het zicht ernstig wordt belemmerd, verlichting overeenkomstig het tweede tot en met het vierde lid.
Offline EdgarJ
Eendagsvlieg
di 11 nov 2008, 20:27 Bericht 

Situatieschets:
Ik fietste weg en zette mijn licht aan. Ongeveer 100 meter verder werd ik staande gehouden door oom agent die zei dat hij mij mijn licht aan zag doen terwijl dat al aan moest staan. Ik kon 100 keer zeggen dat ik net opstapte maar dat snapte hij niet.

Maar goed, ik kan dus stap 1 uitvoeren en een brief met betrekking tot openbaarheid beschikking opvragen en dan...
Offline Furr
Master
di 11 nov 2008, 20:31 Bericht 
Ik heb ook wel eens meegemaakt verhaal van bekende die fietste en door zoveel water kwam de dynamo steeds iets los van het wiel, dus licht knipperde soms ff.

Kreeg ook een bon omdat het licht niet elke seconde aan was. pgggg
Offline tjappie (Guus)
Master
di 11 nov 2008, 20:32 Bericht 
Worf schreef:
dave84 schreef:

Dat is een misverstand.

Citaat:
Artikel 35. RVV

1. Fietsers voeren tijdens het rijden bij nacht of bij dag indien het zicht ernstig wordt belemmerd, verlichting overeenkomstig het tweede tot en met het vierde lid.

dat gebeurd ook elke dag he, als het mistig is o.i.d.
Offline EdgarJ
Eendagsvlieg
di 11 nov 2008, 20:57 Bericht 

Waar ik nu even mee zit, moet ik al een zelf geschreven bezwaarschrift mee sturen met de WOB aanvraag of kan ik hier beter mee wachten tot ik de WOB stukken binnen heb?
Offline Worf
Master
di 11 nov 2008, 21:08 Bericht 
Tsja Tjappie. Ook dan moet je licht voeren. Je weet niet hoe slecht je zichtbaar bent in dat soort lichtomstandindigheden....
Ik schrik elke keer weer als ik zo'n kaminikaze fietser tegenkom...
Offline Dikke Dakduif
Master
di 11 nov 2008, 22:16 Bericht 
EdgarJ schreef:
Waar ik nu even mee zit, moet ik al een zelf geschreven bezwaarschrift mee sturen met de WOB aanvraag of kan ik hier beter mee wachten tot ik de WOB stukken binnen heb?

Eerst Wobben, je moet immers de details weten voordat je gedegen bezwaar kan maken O:)

Voor de rest de diverse WOB topics FF bekijken, daar staat alles wat je moet weten. Succes er mee want deze bekeuring is te lullig.
Offline thijssjiht
Eendagsvlieg
di 30 jun 2009, 23:06 Bericht 

Heb net precies hetzelfde gehad. Stap op m'n fiets, ga de hoek om en zie agenten staan. Snel m'n licht aan gedaan want had er gewoon nog niet aan gedacht. Was niet goed en krijg ik een boete van 35 euro. Ook omdat ik geen achterlicht meer had, die is er in de tijd dat ik net weg was vanaf geschopt dus dat is ook fijn.
Bedankt voor het verpesten van mn avond, meneer de agent.
Offline volvofan
Pro
di 30 jun 2009, 23:25 Bericht 

thijssjiht schreef:
goed en krijg ik een boete van 35 euro. Ook omdat ik geen achterlicht meer had, die

het niet voeren van een voor en/of achterlicht kost tegenwoordig € 20,-, dus kijk nog eens op het brondocument of er niet iets anders op staat
Offline 944 guy
Master
di 30 jun 2009, 23:25 Bericht 
Als je echt de waarheid vertelt dat je net wegfietst, a la. Maar fietsen zonder licht, hoe vervelend dat is merk je pas als je een rijbewijs hebt en zo iemand zowat onder de wielen mag wegpulken.
Anyhoo: maak het verband tussen locatie van constatering en jou woonadres. Dan zou je het haast nog voor de rechter voor kunnen laten komen en een kans maken (schat ik zo in), maar ik heb het wel eens vaker mis gehad... :[
Offline marcje
Master
wo 01 jul 2009, 11:40 Bericht 
volvofan schreef:
het niet voeren van een voor en/of achterlicht kost tegenwoordig € 20,-, dus kijk nog eens op het brondocument of er niet iets anders op staat

Helaas, het kost 35 euro. En vanaf vandaag (1 juli) kost het 41 euro. Er komt 6 euro administratiekosten bij.. :huh:
Offline The Driver
Master
wo 01 jul 2009, 12:29 Bericht 

@ thijssjiht & EdgarJ

Fietslicht pas aandoen als je politie ziet staan ?

Dat is pas zielig, wees dan een vent en fiets gewoon door, de bekeuring krijg je toch wel. :lol: :lol: :lol:
Offline dave84
Master
wo 01 jul 2009, 12:31 Bericht 
thijssjiht schreef:
Heb net precies hetzelfde gehad. Stap op m'n fiets, ga de hoek om en zie agenten staan. Snel m'n licht aan gedaan want had er gewoon nog niet aan gedacht. Was niet goed en krijg ik een boete van 35 euro. Ook omdat ik geen achterlicht meer had, die is er in de tijd dat ik net weg was vanaf geschopt dus dat is ook fijn.
Bedankt voor het verpesten van mn avond, meneer de agent

Ik ben er blij om dat je hem nog kan bedanken, voor hetzelfde geldt was je zonder licht doorgereden en had een automobilist je de sloot ingereden
Offline marcje
Master
wo 01 jul 2009, 12:32 Bericht 
Ach.. Het is natuurlijk altijd de schuld van een ander.. O:)
Offline Figlio ideale
Master
wo 01 jul 2009, 12:38 Bericht 
Laatst iemand in de rechtbank nog gewonnen ivm dat het in de zomer was, maar officieel was het nog geen zonsopgang en het was wel al licht.
En toen heeft de gene aangedragen dat hij niet dagelijks rondrijdt met een lijst van het KNMI van zonsopgang en ondergangs tijden en dat het daarom belachelijk is dat hij een boete krijgt om 7.00 terwijl om 7.10 officieel de zonsopgang is.
Offline Supercop
Master
wo 01 jul 2009, 12:43 Bericht 

dave84 schreef:
Bedankt voor het verpesten van mn avond, meneer de agent

Waarom geloof ik jouw verjaardagverhaaltje niet, fietsen zonder licht is nog altijd 20 euro.
Offline Mr.D
Die hard
wo 01 jul 2009, 12:45 Bericht 

Het kan ook anders (eigen ervaring uit 2007, voor de :koffie: kamer): 2 agenten lopen op straat, ondergetekende fietst met kapotte verlichting:
-"Stop! Je fietst zonder licht"
-"Verlichting is vernield in de stad, als ik nu ga lopen met de fiets aan de hand?"
-"Ok, maar ik wil je niet nogmaals zien fietsen" :thumb:
Offline umpire
FS medewerker
wo 01 jul 2009, 12:47 Bericht 
Leuk, twee (wannabee) cops die het niet met elkaar eens zijn :respect:
Offline Furr
Master
wo 01 jul 2009, 13:20 Bericht 
dna schreef:
Laatst iemand in de rechtbank nog gewonnen ivm dat het in de zomer was, maar officieel was het nog geen zonsopgang en het was wel al licht.
En toen heeft de gene aangedragen dat hij niet dagelijks rondrijdt met een lijst van het KNMI van zonsopgang en ondergangs tijden en dat het daarom belachelijk is dat hij een boete krijgt om 7.00 terwijl om 7.10 officieel de zonsopgang is

Dies wel om te onthouden :D zo goed :D
Offline marcje
Master
wo 01 jul 2009, 14:04 Bericht 
Supercop schreef:
Waarom geloof ik jouw verjaardagverhaaltje niet, fietsen zonder licht is nog altijd 20 euro.

Als je reageert, doe dit dan wel op basis van de juiste feiten. Fietsen zonder verlichting kost 35 euro..
Offline Furr
Master
wo 01 jul 2009, 14:07 Bericht 
En dat noemt zich super cop AHUM :boos:
Offline RAH
Master
wo 01 jul 2009, 14:14 Bericht 
dna schreef:
En toen heeft de gene aangedragen dat hij niet dagelijks rondrijdt met een lijst van het KNMI van zonsopgang en ondergangs tijden en dat het daarom belachelijk is dat hij een boete krijgt om 7.00 terwijl om 7.10 officieel de zonsopgang is

Is het niet dat je verplicht bent licht te voeren vanaf 1 uur voor zonsondergang tot 1 uur na zonsopkomst?
Offline flitspaal
Master
wo 01 jul 2009, 14:49 Bericht 

Furr schreef:
Dies wel om te onthouden zo goed

Haha, klinkt als een autistische verbalisant!
Offline flitspaal
Master
wo 01 jul 2009, 14:53 Bericht 

marcje schreef:
Als je reageert, doe dit dan wel op basis van de juiste feiten. Fietsen zonder verlichting kost 35 euro..

Er zijn twee verschillende boetes:

Ondeugdelijke verlichting = 35 euro
Niet voeren van voor- en/of achterlicht wanneer nodig = 20 euro
Offline marcje
Master
wo 01 jul 2009, 15:06 Bericht 
flitspaal schreef:
Niet voeren van voor- en/of achterlicht wanneer nodig = 20 euro

Welke feitcode hoort hier dan bij ?? O:) O:)

Ik zal je een beetje helpen. Kijk eens bij R438K..
Offline dave84
Master
wo 01 jul 2009, 15:39 Bericht 
Supercop schreef:

Je quote de verkeerde, ik fiets niet :boos:

Schrijf ie toevallig ook verkeerde kentekens op als wagen A het gedaan heb en je schrijft B op :thumb_d:
Offline Piet_Piraat
Master
wo 01 jul 2009, 15:44 Bericht 
marcje schreef:
Helaas, het kost 35 euro. En vanaf vandaag (1 juli) kost het 41 euro. Er komt 6 euro administratiekosten bij.. :huh:

Pfff... de laatste keer dat ik daar een bon voor kreeg was het nog 20 euro. Volledig terecht overigens, mag nog wel duurder zijn, levensgevaarlijk! En van die 41 euro kun je toch een knap setje lampjes kopen.

Het is alleen zo zuur als je dan zo'n aangenaaide boete hebt. Ik ben het ook wel eens vergeten, zet je ze 50m verderop aan. Toch matig als je dan een prent krijgt.
Offline Furr
Master
wo 01 jul 2009, 15:47 Bericht 
Of het licht valt onderweguit (achter) ook wel eens gehad. Batterijen ineens op of storingkje of zow
Offline Derek
Master
wo 01 jul 2009, 16:06 Bericht 
marcje schreef:
Het is simpel. Het licht stond aan of uit..Stond het licht uit: boete terecht. Stond het licht aan (zeeeeer onwaarschijnlijk): boete onterecht. Er zijn maar 2 mogelijkheden..

Gaarne meer informatie..

Echt een agentjesmentaliteit... en wat nou als het nog licht was?? Wijsneus..
Offline dave84
Master
wo 01 jul 2009, 16:07 Bericht 
Derek schreef:
een agentjesmentaliteit... en wat nou als het nog licht was?? Wijsneus..

Ja hoor, een agent geeft een bekeuring als het licht is voor het niet voeren van verlichting :zzz:
Offline marcje
Master
wo 01 jul 2009, 16:42 Bericht 
Raegeer aub niet op Derek..Hij is simpelweg niet wijzer. Daar kan hij ook niets aan doen..

Het is ook niet zijn bedoeling om zinnige opmerkingen te maken. Hij wil graag hier "meelullen" en komt dan regelmatig met dit soort persoonlijke aanvallen en onzinnige teksten..

Ik heb eigenlijk een beetje medelijden met hem.. 8)
Offline Furr
Master
wo 01 jul 2009, 17:46 Bericht 
Maar 'wij' vinden het dan wel weer leuk om te lezen O:) :lol:
Offline dave84
Master
wo 01 jul 2009, 17:55 Bericht 
Das een feit Furr en daar moet dan af en toe op gereageerd worden om het spannend te houden
Offline Derek
Master
do 09 jul 2009, 18:48 Bericht 
Ja en mij bevalt het wel om het te schrijven... Dat die supercop (marcje) nou nog niet doorheeft dat op een forum mensen anders reageren dan in real life lijkt mij erop wijzen dat hij nou net niet zo wijs is..
 [ 41 berichten ]