Pagina 1 van 2  [ 52 berichten ]
Offline klawa
Weet de weg
wo 18 mei 2005, 10:18 Bericht 

Ik ben zaterdag avond geflits in duitsland, ik reed ongeveer 110-120 waar je 80 mag. Weet iemand toevallig hoe hoog de bekeuring zal zijn?
Bedankt al vast.
Offline Daniel
Master
wo 18 mei 2005, 11:50 Bericht 
In welke van de 16 Bundesländer vond dit incident plaats?
Offline Job Genders
Pro
wo 18 mei 2005, 12:43 Bericht 
Ik ben eens jaren geleden door een vaste paal geflitst, was erg laat en we zaten in een stampvolle Zafira (NL kenteken) en ergens in duitsland ben ik geflitst. We hebben er nooit wat van gehoord.

Was een dergelijke situatie, ik kwam van een afslag die weer overging naar (zo wat het leek een snelweg) dus ik maak snelheid, want in duitsland maak je met 80km geen vrienden. En voor ik het bordje 80 (of 70) zag, zag ik al een fijne blauwe flits in mijn binnenspiegel.

Je hebt grote kans dat ze hem versnipperen, maar soms hebben ze er veel voor over om je over de grens te factureren :(
Offline toledo
Die hard
wo 18 mei 2005, 13:02 Bericht 
[quote="Job Genders"] En voor ik het bordje 80 (of 70) zag, zag ik al een fijne blauwe flits in mijn binnenspiegel.quote]

Volgens mij flitsen ze in duitsland alleen van voren. Dit omdat dan ook de bestuurder erop staat
Offline Daniel
Master
wo 18 mei 2005, 14:23 Bericht 
toledo schreef:
Job Genders schreef:
En voor ik het bordje 80 (of 70) zag, zag ik al een fijne blauwe flits in mijn binnenspiegel.quote]

Volgens mij flitsen ze in duitsland alleen van voren. Dit omdat dan ook de bestuurder erop staat

Waar haal je dit nu ineens vandaan? Overigens heb je volgens mij wel gelijk.
Offline C5_HDi
Master
wo 18 mei 2005, 14:28 Bericht 
toledo schreef:

Klopt. Anders kunnen ze je niet bekeuren.
Offline Martini
Master
wo 18 mei 2005, 23:00 Bericht 
Vorig jaar volgensmij ook n paar keer geflitst in duitsland maar nooit binnen gehad :)
Offline klawa
Weet de weg
do 19 mei 2005, 11:22 Bericht 

Ik weet niet welk bondesland, maar het was in karlsruhe. dat is vlakbij straastburg. Maar niemand weet hoe hoog een eventuele bekeuring kan zijn?
Offline Matthijs
Master
do 19 mei 2005, 11:58 Bericht 

klawa schreef:
Ik weet niet welk bondesland, maar het was in karlsruhe. dat is vlakbij straastburg. Maar niemand weet hoe hoog een eventuele bekeuring kan zijn?

Weet wel dat in Duitsland de boetes niet zo gek hoog zijn.

Edit:
Citaat:
buiten bebouwde kom/ snelweg
1-10 km/h 10 €
11-15 km/h 21 €
16-20 km/h 31 €
21-25 km/h 41 €
26-30 km/h 51 €
31-40 km/h 77

Weet niet hoe up-to-date deze informatie is, maar het stelt dus niks voor.
Offline RAH
Master
do 19 mei 2005, 15:47 Bericht 
Karlsruhe ligt in het bundesland Baden-Wurtenberg. Was het toevallig op de doorgaande weg van Landau in der Pfalz naar de snelweg (Dreieck Durlach) ? Dat is idd grotendeels 80 km met meerdere flitspalen, maar die staan wel allemaal afgesteld om van voren te flitsen. Was het misschien een paal op de andere weghelft. Misschien reed daar iemand te hard. Of was je soms aan het spookrijden? :oops:

-edit-

Eine Überschreitung der zul. Höchstgeschwindigkeit um 40 km/h innerorts wird gem. Bußgeldkatalog wie folgt bewertet:

100 ,- EUR Bußgeld (zzgl. 20,- EUR Bearbeitungsgebühr und 5,60 EUR Auslagen Verwaltung)
3 Punkt(e) in Flensburg
1 Monate Fahrverbot

Kijk even op http://www.radarfalle.de Dan de kolom links, bijna onder, BUSSGELDRECHNER
Offline klawa
Weet de weg
do 19 mei 2005, 16:15 Bericht 

Ik denk wel dat het die weg was.
Maar het klopt ik ben van voren geflits.
Maar we wachten wel af.... Ik reedt niet harder dan 40 km.
Ergens tussen 30 en de 40.... En dan moet er nog een correctie af!!
Zou wel klote zijn als ik niet mag rijden!!!!
Maar we moeten ook nog een bestuurder invullen neem ik aan???
Offline Brakefire
FS Getrouwd
do 19 mei 2005, 17:31 Bericht 
RAH schreef:
Eine Überschreitung der zul. Höchstgeschwindigkeit um 40 km/h innerorts wird gem. Bußgeldkatalog wie folgt bewertet:

100 ,- EUR Bußgeld (zzgl. 20,- EUR Bearbeitungsgebühr und 5,60 EUR Auslagen Verwaltung)
3 Punkt(e) in Flensburg
1 Monate Fahrverbot

Dit is wat mij gebeurde, binnen de bebouwde kom.

Buiten de kom is het stukken goedkoper... misschien 50 euro en 1 punt...
Offline klawa
Weet de weg
do 19 mei 2005, 22:25 Bericht 

Wanneer was dat?
En hoeveel punten mag je hebben in duitsland?
Offline A4
Master
vr 20 mei 2005, 12:31 Bericht 
[klein beetje offtopic], ik lach me helemaal rot om die boete bedragen in Duitsland. Kan Nederland daar geen voorbeeld aan nemen in het kader van Europa één? :lol: :x
Offline bx gek
Master
vr 20 mei 2005, 12:44 Bericht 
325i schreef:
[klein beetje offtopic], ik lach me helemaal rot om die boete bedragen in Duitsland. Kan Nederland daar geen voorbeeld aan nemen in het kader van Europa één? :lol: :x

Ik denk dat de andere landen dan een voorbeeld aan Nederland en België nemen :evil:
Offline Matthijs
Master
vr 20 mei 2005, 12:48 Bericht 

bx gek schreef:
325i schreef:

Ik denk dat de andere landen dan een voorbeeld aan Nederland en België nemen :evil:

Of Finland en Noorwegen :x
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 20:35 Bericht 
ik ben 2k geflitst, in (oost-)Duitsland 1k in Land-Berlin, en 1k in de bocht als je van de A10-Berliner-ring nord in Land Brandenburg de A11 richting Szcecin (Stettin) gaat met +_ v10 km verschil, en van beide nog nooit fan-mail gehad :thumb:
Offline Wimmel
Master
vr 20 mei 2005, 21:09 Bericht 
Ik ben vorige week ook geflitst door een matrixbord op de A3. Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Ging ong. 40 km/h te hard.
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 21:16 Bericht 
Wimmel schreef:
Ik ben vorige week ook geflitst door een matrixbord op de A3. Ben benieuwd of ik er nog wat van hoor. Ging ong. 40 km/h te hard.
geflitst door een matrixbord ???
Offline Wimmel
Master
vr 20 mei 2005, 21:23 Bericht 
chrysler schreef:
Wimmel schreef:

Ja van die dikke witte matrixborden. Kreeg een flits vol in mn gezicht. :evil:
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 21:25 Bericht 
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
Wimmel schreef:

waar zat die flitser dan?
Offline Wimmel
Master
vr 20 mei 2005, 21:26 Bericht 
chrysler schreef:
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
Wimmel schreef:

In het matrixbord ingebouwd. Had ik nog niet eerder gehoord of gezien.
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 21:28 Bericht 
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
Wimmel schreef:

nog nooit van gehoord heb jij nog foto,s van die situatie gemaakt?
Offline Wimmel
Master
vr 20 mei 2005, 21:29 Bericht 
chrysler schreef:
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
Wimmel schreef:

nog nooit van gehoord heb jij nog foto,s van die situatie gemaakt?

Nee helaas, en om voor foto's nog eens terug te rijden...
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 21:30 Bericht 
zeker niet bij je om de hoek?
Offline Wimmel
Master
vr 20 mei 2005, 21:32 Bericht 
chrysler schreef:

Nee, niet echt. Was onderweg naar Tsjechie voor vakantie. Leuke start...
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 21:34 Bericht 
waar ligt heel die A3?
Offline Wimmel
Master
vr 20 mei 2005, 21:41 Bericht 
chrysler schreef:
waar ligt heel die A3?

Bij Arnhem de grens over, loopt ie langs Keulen, Frankfurt en Nurnberg naar de Oostenrijkse grens.
Offline chrysler
Die hard
vr 20 mei 2005, 21:54 Bericht 
Wimmel schreef:
chrysler schreef:
waar ligt heel die A3?

Bij Arnhem de grens over, loopt ie langs Keulen, Frankfurt en Nurnberg naar de Oostenrijkse grens.
oke dan
Offline A4
Master
za 21 mei 2005, 12:29 Bericht 
Wimmel schreef:

Kost je dus gewoon maar 75 eurotjes, in Nederland had het je 270 euro gekost. Vind dit belachelijke verschillen hoor. Oke, je krijgt een maandje rijontzegging in Duitsland en een paar punten (who gives a f*ck about that?)
Offline umpire
FS medewerker
za 21 mei 2005, 13:04 Bericht 
Dat matrixbord hangt tussen Keulen en Frankfurt op de A3 ter hoogte van Limburg (ja, het duitse plaatsje ;-) )
Offline Wimmel
Master
za 21 mei 2005, 15:24 Bericht 
umpire schreef:
Dat matrixbord hangt tussen Keulen en Frankfurt op de A3 ter hoogte van Limburg (ja, het duitse plaatsje ;-) )

Daar ben ik helaas ook achter gekomen...
Offline gurb
Master
zo 22 mei 2005, 12:21 Bericht 
Wimmel schreef:
Heb ik ook een keer gehad in Zuid-Duitsland, ik weet niet meer op welke snelweg. Nooit meer wat van gehoord.
Offline Martijn
FS Webmaster
zo 22 mei 2005, 12:31 Bericht 
Yepz, zitten Multanova's in.

Rond Berlijn is het idd oppassen geblazen. Op al mijn ritten naar Polen heb ik ze bijna altijd daar wel gezien, of tussen Berlijn en de grens.
Offline Superkoerier!
Master
zo 22 mei 2005, 12:32 Bericht 
gurb schreef:
Wimmel schreef:
Heb ik ook een keer gehad in Zuid-Duitsland, ik weet niet meer op welke snelweg. Nooit meer wat van gehoord.

Waarschijnlijk de A8 tussen Stuttgart en Munchen. Volgens een taxichauff die ik gisteravond in Dusselforf sprak wordt er wat afgeflitst de laatste tijd, natuurlijk voor de pegels. Je ziet dan ook steeds vaker dat iedereen zich ook echt aan de Vmax houdt zoals die ter plaatse geldt, ook bij 80 km/h. Verschil met Nederland is dat je even later weer vol op het gas kan :wink:
Offline gurb
Master
zo 22 mei 2005, 12:38 Bericht 
@Superkoerier: Zou kunnen dat het daar was, want ik kwam terug van Oostenrijk, maar het zou ook de A7 kunnen zijn geweest.
Trouwens een beetje lullige situatie, want je rijdt bergaf en er is een snelheidsbeperking om het verschil tussen langzaam dalende vrachtwagens en personenauto's kleiner te maken. Maar ik reed op zondag, dan rijdt er geen vrachtverkeer.
Offline Bramdaman
Master
zo 22 mei 2005, 16:46 Bericht 
superkoerier heeft denk ik gelijk, ik ben ook een keer vol in me mik geflitst toen ik bij munchen was, 140 waar je 120 mocht, nooit wat van gehoord.

komt ook door de gezichtherkenning, als je gezicht niet goed op de foto staat, kunnen ze de dader niet achterhalen.
Offline chrysler
Die hard
zo 22 mei 2005, 20:33 Bericht 
Martijn schreef:

Rond Berlijn is het idd oppassen geblazen. Op al mijn ritten naar Polen heb ik ze bijna altijd daar wel gezien, of tussen Berlijn en de grens.
welke grens?
Offline Daniel
Master
zo 22 mei 2005, 23:15 Bericht 
chrysler schreef:
Martijn schreef:

welke grens?

:huh: :huh: :huh:
Offline bx gek
Master
ma 23 mei 2005, 8:30 Bericht 
Ik gok die met Polen 8)
Offline regiorunner
Master
ma 23 mei 2005, 9:15 Bericht 
Daniel schreef:
chrysler schreef:
Martijn schreef:

welke grens?

ja, en ik dus nog nooit. (Maar ja, ik rijd danook over Frankfurt a/d Oder)
Offline dabeetle
Master
ma 23 mei 2005, 10:36 Bericht 
Dus ivm die gezichtsherkenning moet je eigenlijk gewoon een bivakmuts opzetten als je door Duitsland rijdt?
Offline bx gek
Master
ma 23 mei 2005, 10:54 Bericht 
Dan krijg je volgens mij de GSG9 achter je aan 8)
Offline TomVSt
Pro
ma 23 mei 2005, 11:11 Bericht 
dabeetle schreef:
Dus ivm die gezichtsherkenning moet je eigenlijk gewoon een bivakmuts opzetten als je door Duitsland rijdt?

Helpt zo'n modieuze kanjer van een zonnebril? Al dan niet vergezeld van een aangeplakte snor en/of baard? :)

Zou wel handig zijn anders 8)
Offline chrysler
Die hard
ma 23 mei 2005, 17:56 Bericht 
Daniel schreef:
chrysler schreef:
Martijn schreef:

welke grens?

sorry ik bedoel welke grensovergang?
Offline gtniels
Respect
wo 08 jun 2005, 14:49 Bericht 

Nog een vraag over staandehouding in Duitsland: Stel ik rijd 150 waar ik 100 mag en ik word aangehouden, moet ik dan gelijk betalen en gaat het rijverbod meteen in? Lijkt me lastig als je alleen onderweg bent...

Iemand? :huh:
Offline A4
Master
wo 08 jun 2005, 16:09 Bericht 
Ik dacht dokken en weer doorrijden, maar weet het niet zeker...
Offline beukp
Pro
do 09 jun 2005, 23:01 Bericht 
Wimmel schreef:
chrysler schreef:

Nee, niet echt. Was onderweg naar Tsjechie voor vakantie. Leuke start...

Tussen Köln en Frankfürt zeker? Ter hoogte van een 5% afdaling waar 130 geld? Daar ben ik ook eens geflitst met plm.160, nooit fanmail gehad.
Offline bjemke
Pro
vr 10 jun 2005, 15:24 Bericht 
Ben toevallig op 9 juni in Duitsland geweest bij een klant. Hier hebben we het even gehad over bekeuringen. De geldstraffen in Duitsland zijn niet super hoog, maar men is wel streng met het innemen van het rijbewijs. Daar men met een puntensysteem werkt in Duistland zijn de geldboetes dus erg laag. ( ong € 15 per 10 km) Kans is wel aanwezig dat je rijbewijs voor 4 weken word ingenomen. Geen probleem als je toch niet van plan was naar dtsl te gaan.

Mijn Buurman is vrachtwagenchauffeur en rijd veel door duitsland. Ook hij heeft al drie keer zijn rijbewijs in moeten leveren voor 4 weken, bij de kleinste overtredingen Geluk is wel dat men hiervoor een vrij lange periode voor in acht neemt en dat je dat dus redelijk kunt plannen.
Offline Gandalf
Master
vr 10 jun 2005, 16:12 Bericht 

Martijn schreef:

Ik ben enkele jaren geleden tussen Frankfurt/Oder en Berlijn geflitst: stond ineens 60 ipv 80, dus ca 20 te hard.. nooit wat gehoord.

Beetje flauw want ze hadden steeds kleine stukjes met 80, en dan ineens eentje met 60 er tussen. Zal inmiddels wel klaar zijn daar (A12)
 [ 52 berichten ]