Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Offline ste46
Nieuwkomer
wo 30 sep 2009, 16:55 Bericht 

bestaat er een voorbeel van een klachtenbrief over het optreden van een ambtenaar in functie?
ik zoek namelijk een goed voorbeeld om mijn brief op te stellen.
Er is namelijk zonder enkele reden geweld tegen me gebruikt,en dit werd door een agent gedaan die mij al eerder onrecht heeft aan gedaan maar toen had ik geen getuigen.
Offline Supercop
Master
wo 30 sep 2009, 17:14 Bericht 

Als je een klacht over een politie ambtenaar hebt dan is een klachtenbrief qwa uiterlijk totaal niet van belang, de inhoud, daar wordt naar gekeken. Denk er ook bij na dat een valse klacht (of gedeeltelijke onwaarheden) als een misdrijf aangezien kan worden en dan ben je nog verder van de pad.

Ik denk dat je met een simpele standaart brief al ver genoeg komt, betreft, onderwerp, aanleiding, klacht etc etc.

Mogen we weten tegen welke instantie de klacht is gericht?

vr. gr. Supercop.
Offline ste46
Nieuwkomer
wo 30 sep 2009, 17:17 Bericht 

tegen een politieagent....de b etreffende agent werd door zijn vrouwelijke collega tot rust geroepen maar hij bleef maar door gaan...eerst gooide hij me tegen een hek aan,daarna pakte die me bij mn schouders en nek.
zijn vrouwelijke collega vertelde later in de auto dat ze het tegen mij had ...en dat ik rustig moest doen,
maar 5 a 6 getuigen,kwam ik in de dagen erna tegen en d begonnen uitzichzelf over het feit.
Offline bmw
Die hard
wo 30 sep 2009, 17:18 Bericht 
Supercop schreef:
Mogen we weten tegen welke instantie de klacht is gericht?

ste46 schreef:
dit werd door een agent gedaan
Offline Opa TRP
Master
wo 30 sep 2009, 17:19 Bericht 

:aai:

Vertel je ook nog even de andere kant van het verhaal erbij?
Offline ste46
Nieuwkomer
wo 30 sep 2009, 17:22 Bericht 

geen andere kant...de agent zei dat ik en mijn vrienden rumoerig waren..toen ik zei dat we ons netjes gedroege,vroeg die onze id...hij kwam eigelijk direct aggresief over.deze hebben we laten zien en liepen toen een stukje verder, toen waren we aan het praten en ineens kwam de agent vol op mij af
Offline Derek
Master
wo 30 sep 2009, 17:36 Bericht 
Wat is zijn naam?
Offline ste46
Nieuwkomer
wo 30 sep 2009, 17:44 Bericht 

dat ga ik hier natuurlijk niet zo posten....maar hoezo?
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 30 sep 2009, 18:43 Bericht 
Heb je wel eens van het begrip gehoord dat je zinnen begint met een hoofdletter en eindigt met een punt? Als je dat nou eens doet, dan voorkom je dat je door ons wordt gezien als een petjesvolk iemand of als slecht ontwikkelde allochtoon
Offline ste46
Nieuwkomer
wo 30 sep 2009, 18:48 Bericht 

Misschien kan u dan zelf ook eindigen met een punt. :lol:
Offline egeltjes
Master
do 01 okt 2009, 0:34 Bericht 
Is niet zo moeilijk, hoor. Komt dan een (algemene) klachtenbrief sjabloon.

Citaat:
{eigen adres}

Betreft: Klacht.

{plaats}, {datum}

{adres toezender}

Lieve meneer, mevrouw

Bij deze dien ik een klacht in tegen {degene-waar-het-over-gaat}.

{Uitleg wat hij/ zij deed}

{Redenering waarom hij/ zij het (in je ogen) niet goed (genoeg) deed.}

Graag wil ik op de hoogte worden gehouden naar het verloop van deze klacht.

Veel liefs,

{je naam}
{handtekening}

Klaar.
De dingen tussen accolades nog ff invullen.
2 keer uitprintelen (heb je zelf ook een uitdraai).
1 exemplaar in een (geadresseerde, of venster)envelop doen.
Soptegel erop.
In de brievenbus doen.

Of - afgeven bij betreffende instandie.
Stempel van ontvangst vragen voor op jouw copy.

Je hoort, c.q. leest vanzelf wel wat er verder gebeurt met je klacht en/ of je de juiste procedure gevolgd heb.
Offline Yvesart
Master
do 01 okt 2009, 7:41 Bericht 
en als het een klacht bij de politie is kan je die aan de korpsbeheerder richten.. overigens kan je op www.politie.nl meer over de procedure lezen.. :koffie:
Offline marcje
Master
do 01 okt 2009, 9:23 Bericht 
ste46 schreef:
geen andere kant...de agent zei dat ik en mijn vrienden rumoerig waren..toen ik zei dat we ons netjes gedroege,vroeg die onze id...hij kwam eigelijk direct aggresief over.deze hebben we laten zien en liepen toen een stukje verder, toen waren we aan het praten en ineens kwam de agent vol op mij af

Gaarne het gehele, juiste verhaal...Volgens mij vergeet je nog iets te vertellen..
Offline Yvesart
Master
do 01 okt 2009, 12:58 Bericht 
ik neem aan dat de andere kant van het verhaal bij het "klachten-onderzoek" door de korpsbeheerder wel boven tafel zal komen..
een onderzoek meer maakt niet uit, dat bevorderdt alleen maar de kwaliteitsgedachte/-controle van het politie-apparaat.. :koffie:
Offline ste46
Nieuwkomer
do 01 okt 2009, 15:59 Bericht 

marcje schreef:
Gaarne het gehele, juiste verhaal...Volgens mij vergeet je nog iets te vertellen..

Kijk dat is juist het probleem,als er andere kanten zaten aan mijn verhaal dan hoefde ik ook geen klachtenbrief te schrijven.
Offline marcje
Master
vr 02 okt 2009, 10:06 Bericht 
Wat jij wil...Ik geloof niets van je verhaal... Dat terzijde.. :schudnee:
Offline Rekenlat
Master
vr 02 okt 2009, 10:23 Bericht 
citaat: Gaarne het gehele, juiste verhaal...

Heb zelf ook het vermoeden dat er meer over de situatie te vertellen is en over wat zich daarvoor heeft afgespeeld, maar dat terzijde.

Yvesart schreef:
ik neem aan dat de andere kant van het verhaal bij het "klachten-onderzoek" door de korpsbeheerder wel boven tafel zal komen..

Ook mijn idee, op basis van het klachten onderzoek komt wel boven water of het terecht of onterecht en gepast of buitenproportioneel geweld was geweest.
Offline WickZak
Nieuwkomer
vr 02 okt 2009, 12:36 Bericht 
Of het hele verhaal is:

Bromsnor had zijn dag niet, ziet rumoerig volk, weet professioneel gedrag niet te scheiden met emotioneel handelen, spreekt jeugd er op aan, heeft nog een achterstand in target boetes, vraagt/eist id-kaart, vindt de reactie van rumoerig volk te nonchalant vanwege het niet erkennen van zijn oppermacht, slaat vanwege prive situatie door, met dit incident als druppel.

Vrouw-collega snapt dit, want praat over problemen met bromsnor, kent de opvliegerigheid van bromsnor, weet dat bromsnor kan door slaan, en probeert de zaken te sussen.

Vrouw-collega heeft een gebrek aan ballen om te rapporteren aan korps-chef over functioneren van bromsnor.

TS stuurt klacht, bromsnor krijgt alsnog vermanende woorden en op belastingcenten betaalde therapeut.

Iedereen blij.

Ik ben nogal creatief vandaag.
Offline marcje
Master
vr 02 okt 2009, 13:03 Bericht 
WickZak schreef:
Ik ben nogal creatief vandaag.

Het enige juiste in je verhaal. Je bent erg creatief en hebt een grote fantasie..

Ander verhaal:

TS en vrienden dachten stoer te zijn en hebben zich recalcitrant gedragen en beledigende, "stoere", uistpraken gedaan. Dit is mijn creativiteit.. O:)
Offline Kaime
Pro
vr 02 okt 2009, 13:07 Bericht 
Je zegt dat deze agent jou al eerder onrecht heeft aangedaan? Vertel verder.
Heeft de agent jou herkend van dat eerdere akkefietje, hebben jullie het daar over gehad voordat hij je het ziekenhuis in sloeg?
Je hebt de agente in de auto gesproken, betekent dat je bent meegenomen door de agenten? Op welke grond?

Sorry voor de vele vragen ik zie nu dat ik die niet had hoeven te stellen want ik lees nu net dat je het hele juiste verhaal al boven had opgeschreven. :) :x
Offline R
Master
vr 02 okt 2009, 13:19 Bericht 
marcje schreef:
Gaarne het gehele, juiste verhaal...Volgens mij vergeet je nog iets te vertellen.de wereld is zwart/wit.

Het zijn voornamelijk agenten en wannabee agentjes die nauwelijks inhoudelijke reacties in je topic plaatsen.

Succes met je klachtenbrief en het zou nuttig zijn als je later je (geanonimiseerde) briefwisseling hier nog wil plaatsen.
Offline Kaime
Pro
vr 02 okt 2009, 13:35 Bericht 
@R: heb je het over supercop en Martijn :lol:
Offline delgado
Pro
vr 02 okt 2009, 13:52 Bericht 
Martijn schreef:
Heb je wel eens van het begrip gehoord dat je zinnen begint met een hoofdletter en eindigt met een punt? Als je dat nou eens doet, dan voorkom je dat je door ons wordt gezien als een petjesvolk iemand of als slecht ontwikkelde allochtoon

ste46 schreef:
Misschien kan u dan zelf ook eindigen met een punt.

hahah koekje van eigen deeg :D
Offline Kaime
Pro
vr 02 okt 2009, 14:10 Bericht 
delgado schreef:
hahah koekje van eigen deeg

En waar zijn jouw hoofdletters en punten? :P
Offline ste46
Nieuwkomer
vr 02 okt 2009, 15:54 Bericht 

marcje schreef:
TS en vrienden dachten stoer te zijn en hebben zich recalcitrant gedragen en beledigende, "stoere", uistpraken gedaan. Dit is mijn creativiteit..

gelukkig ben jij geen rechter....
Offline marcje
Master
vr 02 okt 2009, 17:41 Bericht 
Dat is inderdaad jouw geluk... :wink: (f)
Offline 70JACK00
Nieuwkomer
zo 04 okt 2009, 11:18 Bericht 
De layout van een klachtenbrief is volledig irrelevant. Maar ik kan je wel adviseren om gewoon eerlijk te zijn en alles te vertellen. Ook je eigen midragingen. Want niet veel mensen zullen geloven dat jij als rechtsgetrouw burger die niemand lastig valt, opeens fysiek wordt aangevallen door een agent.

Daarbij moet je niet raar staan kijken als je, mocht het tot een klachtgesprek komen, ineens wordt geconfronteerd met een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal van bevindingen waarin jouw 'gedrag' net wat minder netjes overkomt.

Maar he, als je echt vindt dat je verkeerd behandeld bent dan kun je gewoon prima gebruik maken van de klachtenprocedure hoor, laat me je vooral niet ontmoedigen daarin.
 [ 27 berichten ]