Pagina 1 van 3  [ 114 berichten ]
Offline Machiel
FS medewerker
do 10 maart 2005, 16:26 Bericht 
Hallo,

M'n moeder is geflitst op 18 februari in Zevenhuizen door een mobiele controle. De boete is al binnen( ja, snel zijn ze daarmee wel in Leeuwarden.) van 45 euro. Ze reed 77( zonder correctie) waar 60 was toegestaan. Nu wil ik graag de foto, het ijkrapport en eventueel allerlei andere bescheiden hebben van het CJIB. M'n moeder heeft namelijk het idee dat de tegenligger ook op foto staat.
Welk bezwaarschrift kan ik het beste gebruiken als voorbeeld voor m'n eigen bezwaarschrift.
En begrijp ik het goed dat je de boete niet hoeft te betalen als je bezwaar aantekend?? Op de achterkant van de brief van het CJIB staat dat het bezwaar niet behandeld wordt als je niet betaald hebt.Hoe zit het precies??

Offline Speedy J
Master
do 10 maart 2005, 16:38 Bericht 
Voorbeeld bezwaarschrift kan ik je niet geven. Waarschijnlijk gewoon aangeven dat jij niet te hard reed maar tegenligger wel, foto opvragen etc maar er zullen vast andere forummers zijn die dat beter onder woorden kunnen brengen.
Wel het volgende: Onlangs heb ik een bezwaar gestuurd naar de OvJ in verband met een Wet Mulder beschikking (M op de brief) en gelijk gebeld met het CJIB of ik moest betalen. Het antwoord luidde: Nee, de betalingstermijn wordt opgeschort als u een bezwaarschrift indient.

Als je het echt helemaal zeker wil weten in jouw (moeders) geval dan kun je dus even bellen met het CJIB.

Succes, Speedy J

Offline Machiel
FS medewerker
do 10 maart 2005, 16:41 Bericht 
Speedy J schreef:
Voorbeeld bezwaarschrift kan ik je niet geven. Waarschijnlijk gewoon aangeven dat jij niet te hard reed maar tegenligger wel, foto opvragen etc maar er zullen vast andere forummers zijn die dat beter onder woorden kunnen brengen.
Wel het volgende: Onlangs heb ik een bezwaar gestuurd naar de OvJ in verband met een Wet Mulder beschikking (M op de brief) en gelijk gebeld met het CJIB of ik moest betalen. Het antwoord luidde: Nee, de betalingstermijn wordt opgeschort als u een bezwaarschrift indient.

Als je het echt helemaal zeker wil weten in jouw (moeders) geval dan kun je dus even bellen met het CJIB.

Succes, Speedy J

Thanks alvast.

Offline dikkydik
Master
do 10 maart 2005, 17:01 Bericht 
Zie voor meer info: Juridisch in de blauwe balk.

Lees ook eens de achterkant van de beschikking, en dan met name de punten waarnaar verwezen wordt.

Als je binnen de gestelde termijn (zie beschikking: tot 6 weken na verzenddatum) je bezwaar indient, wordt de betelingstermijn opgeschort. Je mag de bon overigens, ook bij het indienen van een bezwaar, uit voorzorg betalen. Mocht er iets mis gaan bij de post, en worden de termijnen overschreden, dan hoef je je tenminste geen zorgen te maken over een eventuele verhoging.
Binnen een aantal weken (meestal 2) krijg je een ontvangstbevestiging van de Ovj. Nu weet je zeker dat je bezwaar goed ontvangen is.

Offline Machiel
FS medewerker
do 10 maart 2005, 17:06 Bericht 
Kan je ook gewoon alleen de foto, ijkrapporten e.d opvragen om te controleren of alles in orde was op het moment van de controle?? Of moet je ook aangeven dat je twijfelt aan de geldigheid van de meting omdat er misschien 2 auto's op de foto staan??

Offline dikkydik
Master
do 10 maart 2005, 17:56 Bericht 
machiel schreef:
Kan je ook gewoon alleen de foto, ijkrapporten e.d opvragen om te controleren of alles in orde was op het moment van de controle?? Of moet je ook aangeven dat je twijfelt aan de geldigheid van de meting omdat er misschien 2 auto's op de foto staan??

Kun je doen, zal alleen geen foto opleveren.
Je zult dus een reden moeten opgeven waarom je twijfelt aan de meting. En zelfs dan, heb je nog geen 100% garantie dat je een foto toegezonden krijgt.

Dus maak er maar iets moois van. Je kunt ook beweren dat je op dat moment onmogelijk daar geweest kan zijn.

Offline Machiel
FS medewerker
do 10 maart 2005, 18:00 Bericht 
dikkydik schreef:
Dus maak er maar iets moois van. Je kunt ook beweren dat je op dat moment onmogelijk daar geweest kan zijn.

Nee, ze is er op dat moment geweest, zo eerlijk ben ik wel. Ze reed trouwens wel achter een bestelbusje, die misschien ook de meting verstoord kan hebben. Maar dat kan in dat geval alleen de foto duidelijk maken.

Offline dikkydik
Master
do 10 maart 2005, 18:05 Bericht 
Nou vragenderwijs heb je zelf al het concept voor je bezwaarschrift gecreeerd.

Schrijf je verhaal zoals je denkt dat het gegaan is en knal het op de post.
Simpel toch?

Offline Yvesart
Master
do 10 maart 2005, 18:39 Bericht 
moet je een reden opgeven om een foto op te vragen?? Ik wil namelijk ook een foto opvragen, maar wist niet dat je een reden op moest geven.. :S

Offline Gandalf
Master
do 10 maart 2005, 19:07 Bericht 

Yvesart schreef:
moet je een reden opgeven om een foto op te vragen?? Ik wil namelijk ook een foto opvragen, maar wist niet dat je een reden op moest geven.. :S

Bij Kruidvat moet je alleen een nummertje onthouden :lol:

Offline Yvesart
Master
do 10 maart 2005, 21:34 Bericht 
Gandalf schreef:
Yvesart schreef:

Bij Kruidvat moet je alleen een nummertje onthouden :lol:

toen ik belde moest ik er ook al een aantal doorgeven: beschikkingsnummer, rekeningnummer (?!) en datum van foto.. :wink:

Offline regiorunner
Master
do 10 maart 2005, 21:35 Bericht 
ai! nu ben je € 4,50 armer.....

Offline dikkydik
Master
do 10 maart 2005, 21:43 Bericht 
Yvesart schreef:

Als je bezwaar maakt, dien je de reden van je bezwaar kenbaar te maken, of een deel daarvan (zie ook achterkant beschikking).

Een bezwaarschrift insturen met slechts het verzoek de foto toe te zenden zal hoogstwaarschijnlijk resulteren in een ongegrond verklaring zonder toezending van een foto. Dit is de praktijk.

Je moet aangeven waarom je twijfelt aan de meting en waarom je de foto wilt zien. Als je geen reden van bezwaar aangeeft, is er dus ook geen reden om te twijfelen aan de correctheid van de beschikking, en dus hoeft er ook geen foto opgestuurd te worden. Logisch toch?

Van mij mag je een bezwaar opsturen met slechts een verzoek om toezending van de foto, maar ik geef je weinig kans op succes.

Dus zeg bv dat je niet te hard reed, of dat je gepasseerd werd, of dat de radarauto vreemd opgesteld stond, of whatever.

En voor voorbeelden zie blauwe balk "juridisch".

Offline dikkydik
Master
do 10 maart 2005, 21:45 Bericht 
regiorunner schreef:

Psies, en met een normaal bezwaarschrift waarin je aangeeft waarom je het niet eens bent met de beschikking had je je die 4,50 kunnen besparen.

Het heet niet voor niets BEZWAARschrift.

Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 12:04 Bericht 
regiorunner schreef:

Ben ik dat ook als ik een bezwaarschrift opstuur??

Offline bx gek
Master
ma 21 maart 2005, 12:13 Bericht 
dikkydik schreef:
regiorunner schreef:

Psies, en met een normaal bezwaarschrift waarin je aangeeft waarom je het niet eens bent met de beschikking had je je die 4,50 kunnen besparen.

Zo te lezen niet.

Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 12:15 Bericht 
bx gek schreef:
dikkydik schreef:
regiorunner schreef:

Zo te lezen niet.

:oops: :oops: :oops: :oops:. Niet goed gelezen. :-? :-?

Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 12:26 Bericht 
Bezwaarschrift gemaakt:

Officier van Justitie
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam

[Woonplaats],[datum]

Betreft: Bezwaarschrift inzake beschikking met beschikkingsnummer ***********.

Geachte Officier van Justitie,

Bijgaand stuur ik u een kopie van uw beschikking d.d [verzenddatum beschikking] inzake een vermeende overtreding van de maximumsnelheid door mij op [datum overtreding].

Bij mij bestaat het vermoeden dat de overtreding is begaan door een medeweggebruiker die in zijn/haar voertuig voor mij reed of in zijn/haar voertuig mij tegemoet reed op het tijdstip van de meting. Daardoor twijfel ik aan de meting en teken bezwaar aan.

Ik verzoek u daarom om mij op onderstaand adres de volgende documenten toe te sturen:

De foto van de overtreding, voorzien van datum, tijdstip en de geconstateerde snelheid. Op deze foto moet duidelijk het voertuig en het kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto te zien zijn, moet duidelijk zijn welk voertuig de snelheidsovertreding zou hebben begaan.

De verklaring van onderzoek voor de gebruikte radarapparatuur als bedoeld in art. 1a van de Regeling meetmiddelen Politie/KLPD d.d. 7 en 4 juli 1997, afgegeven door het Nederlands Meetinstituut. Deze verklaring mag op grond van art. 2.2 niet ouder zijn dan een jaar waarbij het tijdstip van de mogelijke overtreding beslissend is. Het serienummer van de gebruikte radarapparatuur moet corresponderen met het serienummer dat in deze verklaring is vermeld.

Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal waaruit blijkt dat de gebruikte radarapparatuur volgens de voorschriften werd bediend en volgens de voorschriften stond uitgelijnd op het moment van de meting.

Het certificaat waaruit blijkt dat de opsporingsambtenaar bevoegd was om de radarapparatuur te bedienen op het tijdstip van de meting.

Als een van deze documenten niet kunnen worden geproduceerd of mocht een van deze documenten niet aan de genoemde eisen voldoen, dan verzoek ik u de beschikking te vernietigen, omdat dan blijkt dat het bewijs van de snelheidsovertreding niet overtuigend kan worden geleverd.

Hoogachtend,

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[Geboorteplaats:**********]
Rekeningnummer:[***********]

Spui je kritiek op dit bezwaarschrift. Moeten de voornamen er voluit ingeplaatst worden??

Offline dikkydik
Master
ma 21 maart 2005, 16:36 Bericht 
machiel schreef:
En begrijp ik het goed dat je de boete niet hoeft te betalen als je bezwaar aantekend?? Op de achterkant van de brief van het CJIB staat dat het bezwaar niet behandeld wordt als je niet betaald hebt.Hoe zit het precies??

Dat lees je zeker onder punt 3. Dit is pas van toepassing als je beroep aantekent bij de kantonrechter. Je maakt nu eerst bezwaar bij de Ovj en als hij/zij je bezwaar afwijst, kun je in beroep bij de kantonrechter.
Als je goed de voorkant van de beschikking leest, dan staat daar dat punt 1 voor jou van toepassing is. Dus als je nu een bezwaarschrift indient bij de Ovj, dan hoef je niet te betalen (mag wel, zoals eerder vermeld)

Kapischhhh... :D

Dan nu je bezwaarschrift:

Citaat:
Bij mij bestaat het vermoeden dat de overtreding is begaan door een medeweggebruiker die in zijn/haar voertuig voor mij reed of in zijn/haar voertuig mij tegemoet reed op het tijdstip van de meting. Daardoor twijfel ik aan de meting en teken bezwaar aan.

Volgens mij twijfel je ook aan je eigen waarneming (of moet ik zeggen, je moeder twijfelt..) :wink: . Was het nou een tegemoetkomende auto of een auto die voor me reed of beide?

Ik zou het iets sterker formuleren.

Zet er ook in dat je je zoals gebruikelijk hield aan de geldende maximum snelheid van 60 km/h.

Verder is het lekker kort maar krachtig. :thumb:

Over die namen:
Maakt volgens mij niets uit.

Laatst bijgewerkt door dikkydik op ma 21 maart 2005, 17:18, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 17:15 Bericht 
dikkydik schreef:

Citaat:

Volgens mij twijfel je ook aan je eigen waarneming (of moet ik zeggen, je moeder twijfelt..) :wink: . Was het nou een tegemoetkomende auto of een auto die voor me reed of beide?

Zet er ook in dat je je zoals gebruikelijk hield aan de geldende maximum snelheid van 60 km/h.

Verder is het lekker kort maar krachtig. :thumb:

Ja, ze houdt zich altijd aan de maximumsnelheid, en zeker nu ze een boete heeft. Ze waren daar op het moment bomen aan het kappen en er was een limiet ingesteld van 60 km/h ipv de gebruikelijke 80 km/h. Het bord is haar ontgaan.

Goed, na een aantal kleine aanpassingen gaat de brief de deur uit. Op wat voor termijn krijg je meestal antwoord??

Laatst bijgewerkt door Machiel op ma 21 maart 2005, 17:27, in totaal 1 keer bewerkt
Offline dikkydik
Master
ma 21 maart 2005, 17:20 Bericht 
Binnen ongeveer drie weken ontvang je een ontvangstbevestiging.
De termijn die een Ovj heeft om een beslissing te nemen is 16 weken en deze termijn mag met 8 weken verlengd worden.

Kwestie van wachten.

Stonden die borden wel correct opgesteld? Daar wil ook nog wel eens het een en ander mee misgaan.

Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 17:31 Bericht 
dikkydik schreef:

Stonden die borden wel correct opgesteld? Daar wil ook nog wel eens het een en ander mee misgaan.

Daar heb je misschien wel een punt. Ik vraag het na aan m'n ma. En hoe moet men aan kunnen tonen dat die borden goed staan/stonden?? Hoe vraag ik dit het beste in het bezwaarschrift??

Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 17:33 Bericht 
[quote="dikkydik

Citaat:

Is dit sterker??:

Ik hou me zoals gebruikelijk altijd aan de geldende maximumsnelheid. De overtreding kan daarom ook begaan zijn door een medeweggebruiker die in zijn/haar voertuig voor mij reed op het tijdstip van de meting. Daardoor twijfel ik aan de meting en teken bezwaar aan.

Offline dikkydik
Master
ma 21 maart 2005, 21:55 Bericht 
machiel schreef:
Daar heb je misschien wel een punt. Ik vraag het na aan m'n ma. En hoe moet men aan kunnen tonen dat die borden goed staan/stonden?? Hoe vraag ik dit het beste in het bezwaarschrift??

Helaas heb je geen foto's.
Ga na waar de snelheidsbeperking gold. Hoeveel rijstroken heeft de weg? Passeer je zijwegen? Zo ja, stond er na iedere zijweg een herhalingsbord? Stond voor verkeer uit de zijstraten ook duidelijk aangegeven dat er een snelheidsbeperking gold.

Zal lastig zijn om daar nu een antwoord op te geven.

Hoeveel meter na het eerste gebodsbord (max 60) stond de flitser ongeveer? Was dit direkt na het bord, of zat er voldoende ruimte tussen? Dit ivm de beleidsregels van het OM (controleren na x meter). Er mag wel direkt na een bord geflitst worden,maar dan moet in het pv omschreven worden waarom het noodzakelijk was daar te controleren.

Offline dikkydik
Master
ma 21 maart 2005, 22:18 Bericht 
machiel schreef:
Is dit sterker??:

Ik hou me zoals gebruikelijk altijd aan de geldende maximumsnelheid. De overtreding kan daarom ook begaan zijn door een medeweggebruiker die in zijn/haar voertuig voor mij reed op het tijdstip van de meting. Daardoor twijfel ik aan de meting en teken bezwaar aan.

Ook? :wink:
De overtreding IS begaan..

Ik zou ook de tegenligger gebruiken. Op een foto valt overigens precies na te gaan of het een frontmeting (dus tegemoetkomend verkeer) of afgaande meting was, middels een F of A.

Ik hou me zoals gebruikelijk altijd aan de geldende maximumsnelheid. Alleen al daarom kan ik de overtreding niet begaan hebben.
Bovendien kan ik me nog goed herinneren wat er die dag tijdens het passeren van de controle gebeurde. Ter hoogte van de controle bevonden zich op hetzelfde moment drie voertuigen. Waarvan er een voor me reed en er een me tegemoet kwam. Deze tegemoetkomende auto reed zeker harder dan de toegestane snelheid en zal ongetwijfeld de meetapparatuur geactiveerd hebben tot het nemen van een foto. Naar alle waarschijnlijkheid sta ik dus ook op die foto en is er ten onrechte vanuit gegaan dat ik de overtreder ben. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het niet anders zijn dan dat mijn voorganger de meting veroorzaakt, dan wel verstoord heeft.

Zoiets?

Offline Machiel
FS medewerker
ma 21 maart 2005, 22:53 Bericht 
dikkydik schreef:
machiel schreef:

Helaas heb je geen foto's.
Ga na waar de snelheidsbeperking gold. Hoeveel rijstroken heeft de weg? Passeer je zijwegen? Zo ja, stond er na iedere zijweg een herhalingsbord? Stond voor verkeer uit de zijstraten ook duidelijk aangegeven dat er een snelheidsbeperking gold.

Zal lastig zijn om daar nu een antwoord op te geven.

Hoeveel meter na het eerste gebodsbord (max 60) stond de flitser ongeveer? Was dit direkt na het bord, of zat er voldoende ruimte tussen? Dit ivm de beleidsregels van het OM (controleren na x meter). Er mag wel direkt na een bord geflitst worden,maar dan moet in het pv omschreven worden waarom het noodzakelijk was daar te controleren.

Het wordt allemaal complexer als ik dacht. Net m'n moeder aan de tand gevoeld en ik zal proberen uit te leggen wat ze heeft gezegd. Misschien is het handig als je een stratenboek bij de hand houdt, bij voorkeur het Shell stratenboek.

Mijn moeder rijdt minstens 1 keer per week naar mij oma in Moerkapelle. Vanaf Woerden rijdt ze over de A12 naar afslag 10( Moerkapelle).Vervolgens rijdt ze over de Bredeweg richting Moerkapelle. Omdat er op die bewuste dag op de Bredeweg werkzaamheden waren is ze op de Bredeweg afgeslagen, de Noordelijke Dwarsweg op, om vervolgens door te rijden tot in Zevenhuizen, daar rechtsaf te slaan, de Burgemeester Klinkhamerweg op, en via de Swanlaweg en het Noordeinde naar Moerkapelle te rijden. Als je in het Shell stratenboek kijkt zie je op pagina 720 in vak E11 dat de Zuidzijde vanuit Zevenhuizen naar een rotonde op de N219 loopt en niet naar Moerkapelle. Mijn moeder heeft dus niet op het Zuideinde gereden, maar op het Noordeinde. Op de beschikking staat als plaatsaanduiding Zuideinde vermeld.
Het Noordeinde is een dijk met aan de ene kant woningen en aan de andere kant een breed water. Er zijn geen grote zijwegen op het Noordeinde. Ze kan zich herinneren dat ze op de heenweg geen borden heeft gezien en op de terugweg alleen een bord in Moerkapelle aan het begin van het Noordeinde. Ze heeft een auto op de helft van het Noordeinde in de berm zien staan, wat de radarauto KAN ZIJN GEWEEST.
Omdat er door een versperring op de Bredeweg ongetwijfeld meer verkeer omreed naar Moerkapelle over het Noordeinde, zullen ze de kans gegrepen hebben om daar eens lekker geld in het laatje te krijgen.

Wat ik nu eigenlijk wil is de foto opvragen en misschien voor laten komen. Tijdens de zitting kan ik dan aandragen dat de plaatsaanduiding verkeerd op de beschikking staat. Moeten ze dan de boete seponeren??

Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 22:27 Bericht 
Heb het in map24.nl opgezocht en het kan idd niet kloppen.
Eerst begint (gezien vanuit Zevenhuizen-Moerkapelle) Noordeinde als een parallelweg van de N219 Swanlaweg om vervolgens zelf de N219 te worden.

Heeft je moeder misschien een getuige?

Offline Machiel
FS medewerker
di 22 maart 2005, 22:30 Bericht 
dikkydik schreef:
Heb het in map24.nl opgezocht en het kan idd niet kloppen.
Eerst begint (gezien vanuit Zevenhuizen-Moerkapelle) Noordeinde als een parallelweg van de N219 Swanlaweg om vervolgens zelf de N219 te worden.

Heeft je moeder misschien een getuige?

Idd.

Ze heeft geen getuigen, maar we hebben bij m'n oma wel een kalenderboekje liggen waarop bezoekers hun naam opschrijven bij de dag dat ze geweest zijn. Mijn moeder doet dit altijd. En verder weet ik nog als de dag van gisteren dat ze op 18 februari naar m'n oma ging.

Dan nog iets. Stel: Ik teken bezwaar aan bij de OvJ en vraag alle documenten op. Dan hoef ik de boete nog niet te betalen tot na de beslissing van de OvJ. Als ik daarna nog beroep instel bij de kantonrechter is de vervaldatum van de beschikking al overschreden. Hoe zit dat dan??

Laatst bijgewerkt door Machiel op di 22 maart 2005, 22:48, in totaal 2 keer bewerkt
Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 22:43 Bericht 
Je zou eigenlijk eens de tijden moeten controleren, wellicht dat daar ook iets niet klopt.

Offline Matthijs
Master
di 22 maart 2005, 22:54 Bericht 

Dat zuideinde kan niet kloppen, want dit is namelijk de dijk richting Rotterdam.
En ja op zowel de Noordeinde en de Zuideinde geldt een limiet van 60km/u en de borden staan daar goed.

Offline Machiel
FS medewerker
di 22 maart 2005, 22:58 Bericht 
dikkydik schreef:
Je zou eigenlijk eens de tijden moeten controleren, wellicht dat daar ook iets niet klopt.

In het kalenderboekje worden de namen niet bij de bijbehorende bezoektijd gezet. Maar het vermelde tijdstip op de beschikking kan wel kloppen.

Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 23:04 Bericht 
machiel schreef:
Dan nog iets. Stel: Ik teken bezwaar aan bij de OvJ en vraag alle documenten op. Dan hoef ik de boete nog niet te betalen tot na de beslissing van de OvJ. Als ik daarna nog beroep instel bij de kantonrechter is de vervaldatum van de beschikking al overschreden. Hoe zit dat dan??

Nee nee nee....

Eerst krijg je een beschikking thuis. Da's de bekeuring. Hierop staan drie datums vermeld:

1) verzenddatum; datum dat je de bon ontving.
2) vervaldatum; voor die datum moet de bon betaald zijn als je niet in beroep gaat.
3) datum waarop uiterlijk het beroepschrift door de Ovj ontvangen moet zijn (deze staat ergens in de tekst vermeld).

Als je beslist om beroep aan te tekenen bij de Ovj (adres staat in de tekst), dan hoef je niet te betalen. Het mag wel.
Je krijgt meestal binnen 3 weken een ontvangstbevestiging van de Ovj. De Ovj heeft nu en termijn van 16+8 weken om tot een oordeel te komen.
Wanneer de Ovj een beslissing genomen heeft, dan krijg je daar bericht van. Mocht de Ovj je beroep ongegrond verklaard hebben (dus afgewezen) dan krijg je opnieuw van het CJIB een bon thuis gestuurd. Hier staan weer drie datums op.
Als je het hierbij wilt laten, dan moet je voor de vervaldatum de bon betalen.
Wil je echter naar de rechter, dan moet je voor de aangegeven datum je beroepschrift opgestuurd hebben (net als bij het beroep Ovj). De datum is altijd tot 6 weken na de verzenddatum.

Om je beroep voor de rechter te kunnen toelichten moet je wel de bon als borg betalen. Je kunt zelf voor de vervaldatum betalen, of je wacht gewoon op de ontvangstbevestiging waarin ze je nogmaals wijzen op de 'plicht' te betalen.

Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 23:07 Bericht 
fastmatti schreef:
Dat zuideinde kan niet kloppen, want dit is namelijk de dijk richting Rotterdam.
En ja op zowel de Noordeinde en de Zuideinde geldt een limiet van 60km/u en de borden staan daar goed.

Ahh een local. :thumb:

Ik had begrepen van Machiel dat deze 60 km/h ingesteld was vanwege het kappen van de bomen? Is het normaal 80 of gewoon 60?

Offline Machiel
FS medewerker
di 22 maart 2005, 23:13 Bericht 
dikkydik schreef:
machiel schreef:

Nee nee nee....

Eerst krijg je een beschikking thuis. Da's de bekeuring. Hierop staan drie datums vermeld:

1) verzenddatum; datum dat je de bon ontving.
2) vervaldatum; voor die datum moet de bon betaald zijn als je niet in beroep gaat.
3) datum waarop uiterlijk het beroepschrift door de Ovj ontvangen moet zijn (deze staat ergens in de tekst vermeld).

Als je beslist om beroep aan te tekenen bij de Ovj (adres staat in de tekst), dan hoef je niet te betalen. Het mag wel.
Je krijgt meestal binnen 3 weken een ontvangstbevestiging van de Ovj. De Ovj heeft nu en termijn van 16+8 weken om tot een oordeel te komen.
Wanneer de Ovj een beslissing genomen heeft, dan krijg je daar bericht van. Mocht de Ovj je beroep ongegrond verklaard hebben (dus afgewezen) dan krijg je opnieuw van het CJIB een bon thuis gestuurd. Hier staan weer drie datums op.
Als je het hierbij wilt laten, dan moet je voor de vervaldatum de bon betalen.
Wil je echter naar de rechter, dan moet je voor de aangegeven datum je beroepschrift opgestuurd hebben (net als bij het beroep Ovj). De datum is altijd tot 6 weken na de verzenddatum.

Om je beroep voor de rechter te kunnen toelichten moet je wel de bon als borg betalen. Je kunt zelf voor de vervaldatum betalen, of je wacht gewoon op de ontvangstbevestiging waarin ze je nogmaals wijzen op de 'plicht' te betalen.

Je bent geweldig duidelijk :thumb: :thumb:.

Het bezwaarschrift moet nu wel aangepast worden lijkt me. Kan dan het beste het onderstaande stuk erin gezet worden als reden van het bezwaar:

"Ik hou me zoals gebruikelijk altijd aan de geldende maximumsnelheid. Alleen al daarom kan ik de overtreding niet begaan hebben.
Bovendien kan ik me nog goed herinneren wat er die dag tijdens het passeren van de controle gebeurde. Ter hoogte van de controle bevonden zich op hetzelfde moment drie voertuigen. Waarvan er een voor me reed en er een me tegemoet kwam. Deze tegemoetkomende auto reed zeker harder dan de toegestane snelheid en zal ongetwijfeld de meetapparatuur geactiveerd hebben tot het nemen van een foto. Naar alle waarschijnlijkheid sta ik dus ook op die foto en is er ten onrechte vanuit gegaan dat ik de overtreder ben. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het niet anders zijn dan dat mijn voorganger de meting veroorzaakt, dan wel verstoord heeft."

Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 23:21 Bericht 
Je bent nooit op de plek des onheils geweest, dus hoe ze er bij komen om jou een bon te sturen is je een raadsel.

Gooi het hier op, en mocht uit de foto blijken dat er idd meer voertuigen aanwezig waren dan kun je nog altijd overwegen in beroep te gaan bij de rechter.

Je moet natuurlijk niet zeggen dat de naam van de weg niet klopt, laat hun daar maar achter komen (of niet :wink: ).

Schrijf bv dat deze weg helemaal niet op de route ligt.

Offline Machiel
FS medewerker
di 22 maart 2005, 23:22 Bericht 
dikkydik schreef:
fastmatti schreef:

Ik had begrepen van Machiel dat deze 60 km/h ingesteld was vanwege het kappen van de bomen? Is het normaal 80 of gewoon 60?

@ dikkidik: Ik moet ff wat rechtzetten: Het kappen van de bomen gebeurde niet op het Zuideinde, maar op de Bredeweg. Maar ik had begrepen dat op het Noordeinde (ook) bomen gekapt werden en dat er daarvoor een limiet van 60 km/h ingesteld was.

Laatst bijgewerkt door Machiel op di 22 maart 2005, 23:32, in totaal 1 keer bewerkt
Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 23:28 Bericht 
Egeltjes heeft ook nog een mooie strategie, die je kunt volgen.

Hij heeft ook een mooie voorbeeldbrief:
Citaat:
{eigen naam}
{straatnaam}
{postcode} {woonplaats}
{woonplaats} - {verzenddatum}

Officier van Justitie
Postbus {postbus-nummer} {postcode} {plaats}

Betreft: Bezwaarschrift CJIB-nummer {cjib-nummer}

Geachte mijnheer/ mevrouw.

Hierbij stel ik, {voornamen} {achternaam}, geboren op {geboorte-datum} te {geboorte-plaats}, wonende te {straatnaam_huisnummer}, postcode {postcode}, te {woonplaats}, tegen deze beschikking (CJIB-nummer {cjib-nummer}) beroep in tegen bovenvermelde zaak.

De reden is dat er geen proces-verbaal is opgemaakt en de kenteken en bestuurder gegevens niet gecontroleerd zijn. Ik ontken dat het mijn kenteken is waar de beschikking over gaat. De gegevens vermeld op de door u toegezonden beschikking kan ik niet verifiëren op juist- en echtheid. Als kentekenhouder heb ik het recht om te controleren of uw constatering ook juist is.

Ik ga niet akkoord met de beschikking.

(Tevens kunt u nog vragen als het om de foto gaat wanneer de laatste ijkdatum is geweest en of de paal ook voldoet aan de Securitel regels uit Brussel)

Hoogachtend,

{afzender-naam} {handtekening}

Bijlage: copy CJIB-nummer {CJIB-nummer}.

Bron: http://home.tiscali.nl/hedge001/egeltjes/egeltjes.htm

Offline Machiel
FS medewerker
di 22 maart 2005, 23:31 Bericht 
Ik dacht aan zo'n soort reden:

Bijgaand stuur ik u een kopie van uw beschikking d.d ....... inzake een vermeende overtreding van de maximumsnelheid door mij op ......... 2005.

Ik hou me zoals gebruikelijk altijd aan de geldende maximumsnelheid. Daardoor kan ik de overtreding niet begaan hebben.
Verder kan ik me nog goed herinneren wat er die dag tijdens het passeren van de controle gebeurde. Ter hoogte van de controle bevond zich op hetzelfde moment nog een voertuig die voor me reed. Dit voertuig reed zeker harder dan de toegestane snelheid en zal ongetwijfeld de meetapparatuur geactiveerd hebben tot het nemen van een foto. Naar alle waarschijnlijkheid sta ik dus ook op die foto en is er ten onrechte vanuit gegaan dat ik de overtreder ben. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het niet anders zijn dan dat mijn voorganger de meting veroorzaakt, dan wel verstoord heeft.
Bovendien ligt de vermelde locatie niet op mijn route.

Ik verzoek u mij op onderstaand adres de volgende documenten toe te sturen:

........................

.........................

........................

.......................

Offline dikkydik
Master
di 22 maart 2005, 23:40 Bericht 
Mmm... zit wel een fout in.

Eerst heb je het over een voertuig dat voor je reed en vervolgens heb je het over een tweede voertuig, die je voorganger noemt. Dit is erg onduidelijk. Spreek over voorganger en tegenligger.

Tweede fout:
Eerst bevestig je dat je langs de controle gereden bent, om vervolgens te ontkennen dat je ooit daar geweest bent. Da's een beetje ongeloofwaardig.
Ik vrees dat je moet kiezen welke strategie je volgt. Of het 3 voertuigen verhaal, of de ontkenning.

Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste.
In combinatie met het verhaal van egeltjes heb je een goed en eerlijk beroepschrift. Je bent immers niet op de Zuideinde geweest.

Maar goed, het is jouw beroepschrift en tegenwoordig mag je ook weer niet al teveel van je beroepschrift verwachten. Het gros van de beroepschriften wordt immers ongegrond verklaard.

Offline Matthijs
Master
wo 23 maart 2005, 8:37 Bericht 

machiel schreef:
dikkydik schreef:
fastmatti schreef:

@ dikkidik: Ik moet ff wat rechtzetten: Het kappen van de bomen gebeurde niet op het Zuideinde, maar op de Bredeweg. Maar ik had begrepen dat op het Noordeinde (ook) bomen gekapt werden en dat er daarvoor een limiet van 60 km/h ingesteld was.
Nee, is altijd 60.

Offline Machiel
FS medewerker
vr 25 maart 2005, 13:31 Bericht 
dikkydik schreef:
.....................................Ik vrees dat je moet kiezen welke strategie je volgt. Of het 3 voertuigen verhaal, of de ontkenning.

De ontkenning staat erin, evenals het altijd rijden van de maximunsnelheid. Hij gaat vanmiddag de deur uit.

Offline dikkydik
Master
vr 25 maart 2005, 16:31 Bericht 
machiel schreef:
dikkydik schreef:
.....................................Ik vrees dat je moet kiezen welke strategie je volgt. Of het 3 voertuigen verhaal, of de ontkenning.

De ontkenning staat erin, evenals het altijd rijden van de maximunsnelheid. Hij gaat vanmiddag de deur uit.

Plaats hem nog even, dan kan ik er nog eens kritisch naar kijken.

Offline Machiel
FS medewerker
vr 25 maart 2005, 17:33 Bericht 
Officier van Justitie
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam

[Woonplaats],[datum]

Betreft: Bezwaarschrift inzake beschikking met beschikkingsnummer ***********.

Bijgaand stuur ik u een kopie van uw beschikking d.d [verzenddatum beschikking] inzake een vermeende overtreding van de maximumsnelheid door mij op [datum overtreding].

Ik hou me zoals gebruikelijk altijd aan de geldende maximumsnelheid. Daardoor kan ik de overtreding niet begaan hebben.Bovendien ligt de vermelde locatie niet op mijn route.

Ik verzoek u daarom om mij op onderstaand adres de volgende documenten toe te sturen:

De foto van de overtreding, voorzien van datum, tijdstip en de geconstateerde snelheid. Op deze foto moet duidelijk het voertuig en het kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto te zien zijn, moet duidelijk zijn welk voertuig de snelheidsovertreding zou hebben begaan.

De verklaring van onderzoek voor de gebruikte radarapparatuur als bedoeld in art. 1a van de Regeling meetmiddelen Politie/KLPD d.d. 7 en 4 juli 1997, afgegeven door het Nederlands Meetinstituut. Deze verklaring mag op grond van art. 2.2 niet ouder zijn dan een jaar waarbij het tijdstip van de mogelijke overtreding beslissend is. Het serienummer van de gebruikte radarapparatuur moet corresponderen met het serienummer dat in deze verklaring is vermeld.

Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal waaruit blijkt dat de gebruikte radarapparatuur volgens de voorschriften werd bediend en volgens de voorschriften stond uitgelijnd op het moment van de meting.

Het certificaat waaruit blijkt dat de opsporingsambtenaar bevoegd was om de radarapparatuur te bedienen op het tijdstip van de meting.

Als een van deze documenten niet kunnen worden geproduceerd of mocht een van deze documenten niet aan de genoemde eisen voldoen, dan verzoek ik u de beschikking te vernietigen, omdat dan blijkt dat het bewijs van de snelheidsovertreding niet overtuigend kan worden geleverd.

Hoogachtend,

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[Geboorteplaats:**********]
Rekeningnummer:[***********]

Offline dikkydik
Master
za 26 maart 2005, 14:57 Bericht 
Prima.

Offline Derek
Master
za 26 maart 2005, 15:14 Bericht 
Even een vraagje tussendoor als het mag...

Als een politiecommandant vertelt dat één/meerdere van zijn agenten word/en verdacht van meineed én valsheid in geschriften...........wat houdt dat dat in???

Dat vertelde hij mij gister.

Groeten
Derek

Offline Marcel
FS medewerker
za 26 maart 2005, 15:21 Bericht 
Dat het liegbeesten zijn.

Offline Machiel
FS medewerker
za 26 maart 2005, 16:18 Bericht 
dikkydik schreef:
Prima.

Mooi. Dinsdag gaatie richting Leeuwarden.

Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 26 maart 2005, 16:42 Bericht 
Derek schreef:
Even een vraagje tussendoor als het mag...

Als een politiecommandant vertelt dat één/meerdere van zijn agenten word/en verdacht van meineed én valsheid in geschriften...........wat houdt dat dat in???

Dat vertelde hij mij gister.

Groeten
Derek

Dan liegen ze niet alleen, maar hebben terdege strafbare feiten gepleegd.

Offline dikkydik
Master
zo 27 maart 2005, 13:58 Bericht 
machiel schreef:
dikkydik schreef:
Prima.

Vond nog een topic waarin iemand een soortgelijk bezwaarschrift heeft ingediend.
Klein verschil: in deze zaak bestond geen foto, maar dat deert niet.

Offline dikkydik
Master
zo 27 maart 2005, 14:01 Bericht 
machiel schreef:

Huuuuuu....

Leeuwarden?
Je moet je bezwaar naar de Ovj sturen en niet naar het CJIB.
Adres heb je zelf al gegeven (staat op de beschikking):

Officier van Justitie
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam

Succes. :biertje:

[ 114 berichten ]