Pagina 4 van 6  [ 260 berichten ]
Offline -Joske-
Master
ma 24 maart 2008, 23:48 Bericht 
Is het dat ooit geweest? :lol:
Offline Vernederland
Master
di 25 maart 2008, 1:17 Bericht 

Ja :boos:
Offline Superkoerier!
Master
di 25 maart 2008, 7:33 Bericht 
Vernederland schreef:
Danke... :schudnee:

Blijf lachen. Ik kan je aanwezigheid hier wel waarderen. :thumb:
Offline mistery
Master
di 25 maart 2008, 8:04 Bericht 
pagina 4 :o
Offline Martijn
FS Webmaster
di 25 maart 2008, 8:19 Bericht 
Vernederland schreef:
Rubble schreef:
Heeft die man niet vergeten het plastic van het hout af te halen? Hout in een kachel, rookt namelijk echt niet zo!
Bij de Ohra hebben ze goedkope rechtsbijstandsverzekeringen....Als het onderling niet zou lukken!

Effin,

Het is een vrouw, en ze stookt een paar verse dennebomen uit haar tuin.

En ik neem aan dat ze er geen plastic in gooit.

Sommige mensen denken dat een allesbrander er is om alles te verbranden idd.

Misschien is dat wel het probleem?

Het is Poolse vrouw en Polen zijn nou niet echt de meest sociale figuren. Daar is het ieder voor zich en de rest kan stikken en op zondag wel braaf naar de kerk en "Ja" en "Amen" knikken naar meneer pastoor. Dat zie je in every day life, in het verkeer
Offline zadkine
Master
di 25 maart 2008, 9:15 Bericht 
Frank1986 schreef:
Vernederland schreef:
Frank1986 schreef:
Vernederland schreef:
Frank1986 schreef:
He, die is interessant. Wat voor rommel stookt hij? Stookt hij wel hout? Van dat waai-bomen-hout? Of eiken? Of stookt hij kolen etc etc?
Dat zou namelijk de rook kunnen verklaren!

Het is een poolse ze, en ze stookt momenteel het hout van drie verse dennebomen die recentelijk zijn omgezaagd in haar tuin.

Dat is natuurlijk nat als de pest.
Ik heb zeer goede ervaringen met Poolse vrouwen O:) Hoe oud is ze? Geef haar nummer maar, dan ga ik eens even een hartig woordje in het Pools praten :kniktja: :wink: :lol:

Ze is al verlept, maar heeft wel een mooie dochter!

Die is wel pas 15 of zoow, maar dat boeit jou niet ? tak tak..
Tak Tak = Jaja :roll: , boeit me dus wel, beetje te jong.
Verders: Jindobre, ono nie zakazane drewno palic wiele dym. Narazie. O:)
Jindobre???? Dziendobre bedoel je . Ddzien=dag dobre =goed.
:lol:
Offline zadkine
Master
di 25 maart 2008, 9:20 Bericht 
Fredje schreef:
Ik meen in het verleden ooit gehoord te hebben dat in nieuwbouw huizen geen open haard meer aanwezig mag zijn ivm milieubelasting. Wellicht is er via die route dus een juridische opening.
Ik vraag mij wel af of jij nooit iets doet wat een ander 'als last' zou kunnen ervaren. Soms is leven en laten leven een betere optie. Uit je filpje zie ik nl niet je tuin blauw staan van de rook, wel dat de rook langs het dak beweegt.

Is toch geen OPEN haard, zo'n houtkachel?
Met 1 houtkacheltje verwarm ik een heel huis. (Is wel voorzien van warmtewisselaar en luchtcirculatie pijpen door het hele huis.)
Offline zadkine
Master
di 25 maart 2008, 9:21 Bericht 
Martijn schreef:
Frank1986 schreef:
Fijna Wielkanoc :kniktja:

Vandaag is Smingus Dingus ;-)

Was je in Polen dat je kleddernat geworden bent?
Offline red devil1
Master
di 25 maart 2008, 10:16 Bericht 
zow topic effe niet gezien.

vernederland schreef:
Dit resulteert erin dat mijn tuin, zolang hun kachel brandt, vaak gehuld is in een dikke blauwe walm.

Citaat:

mompelt iets over niet droog genoeg hout, slechte verbranding en bovenal een slechte kap op de schoorsteen.

die kap moet er af, grootste probleem verholpen. raad de buren aan om goed hout te komen(geen sloophout of nat hout), bijvoorbeeld eik, beuk, berk, fruitboom of es. daarnaast is het een kunde om een goede verbranding te krijgen. hebben ze een openhaard of houtkachel(zo'n dichte)??

dennenhout is niet echt lekker stoken, is zo weg knapt(in dichte kachel maakt dat niet uit). maar als het vers uit de tuin komt is het dus zeer verkeerd :thumb_d:
Offline marmisaro
Eendagsvlieg
di 25 maart 2008, 14:06 Bericht 

Heb je ook al met je andere buren gepraat,of deze ook zoveel overlast ervaren?
Wij wonen ook in een buurt waar velen een haard of houtkachel hebben (hebben er zelf ook een O:) O:) en ja dat ruik je,daar is nou eenmaal niks aan te doen.
Hadden de bewoners voor deze bewoners ook een haard of kachel?
Anders zou het mischien kunnen zijn dat het rookkanaal niet geschikt is voor hout verbranding en misschien kun je bij de woningbouwvereniging navraag kunnen doen of er een goed gekeurde rookkanaal is aangebracht.

En als het goed is zijn die Buurpooltjes van jouw nu stevig aan het werk :[ :[
Offline HAW2006
Master
di 25 maart 2008, 15:17 Bericht 
mistery schreef:
pagina 4 :o

Inderdaad en dat voor een beetje rook.
Ben benieuwd wat de woningbouwvereniging heeft gezegd.
Offline Frank1986
Master
di 25 maart 2008, 19:14 Bericht 
zadkine schreef:
Jindobre???? Dziendobre bedoel je . Ddzien=dag dobre =goed. :lol:
Spelling in Polen is verschillend in diverse gebieden, dit is een dialect... officieel is het namelijk "dzien dobry".
Edit: Oh ja.... beetje fonetisch geschreven, zie het ook nu pas :oops: (f)

Laatst bijgewerkt door Frank1986 op di 25 maart 2008, 19:17, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Frank1986
Master
di 25 maart 2008, 19:15 Bericht 
Martijn schreef:
Vernederland schreef:
Rubble schreef:
Heeft die man niet vergeten het plastic van het hout af te halen? Hout in een kachel, rookt namelijk echt niet zo!
Bij de Ohra hebben ze goedkope rechtsbijstandsverzekeringen....Als het onderling niet zou lukken!

Effin,

Het is Poolse vrouw en Polen zijn nou niet echt de meest sociale figuren. Daar is het ieder voor zich en de rest kan stikken en op zondag wel braaf naar de kerk en "Ja" en "Amen" knikken naar meneer pastoor. Dat zie je in every day life, in het verkeer
Generalisatie !!!! :thumb_d:
Er zijn er ook die wel sociaal zijn en juist niet naar de kerk gaan. De Polen bestaan namelijk niet. Zijn net als Nederlanders allemaal verschillende mensen, en dat is maar goed ook!
Offline Mdw
Master
di 25 maart 2008, 19:33 Bericht 
Martijn schreef:
Vernederland schreef:
Rubble schreef:

Effin,

Poolse vrouw ? ik weet wat er naast vernederland gebeurd : wat dachten jullie van en illegale wodka stokerij :lol: ehhh rookerij in dit geval :D
Offline Worf
Master
di 25 maart 2008, 19:35 Bericht 
Duitse bratwurst ? O:)
Offline regiorunner
Master
di 25 maart 2008, 19:39 Bericht 
Frank1986 schreef:
Martijn schreef:
Vernederland schreef:
Rubble schreef:

Effin,

Er zijn er ook die wel sociaal zijn en juist niet naar de kerk gaan. De Polen bestaan namelijk niet. Zijn net als Nederlanders allemaal verschillende mensen, en dat is maar goed ook!

Eh noooou..... Ik ben het wel met Martijn eens. :x
Offline Frank1986
Master
di 25 maart 2008, 19:52 Bericht 
Dat mag.
Alleen ik heb een hekel aan welke generalisatie dan ook. Alle Marokanen zijn lui, alle vrouwen hebben alleen recht op het aanrecht, alle Polen zijn a-sociaal, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het kan toch niet zijn dat het gedrag van een klein gedeelte van de bevolking typerend is voor de heel bevolking?
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 0:43 Bericht 

marmisaro schreef:
Heb je ook al met je andere buren gepraat,of deze ook zoveel overlast ervaren?
Wij wonen ook in een buurt waar velen een haard of houtkachel hebben (hebben er zelf ook een O:) O:) en ja dat ruik je,daar is nou eenmaal niks aan te doen.
Hadden de bewoners voor deze bewoners ook een haard of kachel?
Anders zou het mischien kunnen zijn dat het rookkanaal niet geschikt is voor hout verbranding en misschien kun je bij de woningbouwvereniging navraag kunnen doen of er een goed gekeurde rookkanaal is aangebracht.

En als het goed is zijn die Buurpooltjes van jouw nu stevig aan het werk :[ :[

Nee, deze buurpooltjes zijn altijd thuis, nl met uitkering.... (die lopen al een generatie voor! :lol: )

Enne, de andere buren vinden het ook niet normaal, maar zijn te bescheiden/bang/hypocriet? om er wat van te zeggen.

En nee, het ruikt niet een beetje naar vuur, de hele hof is er blauw van, het doet pijn aan mijn ogen en mijn hele hut stinkt als de pest...
Das wat anders dan een brandluchtje.

In deze huizen zitten oude schoorsteenkanalen (gemetseld) 150*150 mm +- en daar werd vroeger de kolenkachel op aangesloten.
Dus wel geschikt voor de houtkachel.

Probleem is die dubiele kap.
In combinatie met nat hout etc. en vooral desinteresse van die moth... k. h. :boos:
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 0:44 Bericht 

Frank1986 schreef:
Dat mag.
Alleen ik heb een hekel aan welke generalisatie dan ook. Alle Marokanen zijn lui, alle vrouwen hebben alleen recht op het aanrecht, alle Polen zijn a-sociaal, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het kan toch niet zijn dat het gedrag van een klein gedeelte van de bevolking typerend is voor de heel bevolking?

Jij misbruikt het woord generaliseren om te pogen mensen de mond te snoeren.

Bijzonder misselijke eigenschap.
Offline BMW-gek
Master
wo 26 maart 2008, 0:51 Bericht 
:roll: Wat moet je nou met Dmooij's foto in je avatar?
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 0:51 Bericht 

Mdw schreef:
Martijn schreef:
Vernederland schreef:
Rubble schreef:

Effin,

Poolse vrouw ? ik weet wat er naast vernederland gebeurd : wat dachten jullie van en illegale wodka stokerij :lol: ehhh rookerij in dit geval :D

Een palingrokerij is er niks bij...
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 0:54 Bericht 

BMW-gek schreef:
:roll: Wat moet je nou met Dmooij's foto in je avatar?

Die is toch de mond gesnoerd, en als een soort van protest daartegen...

Ik ben het met zijn mening eens, alleen niet zijn manier.

En aangezien hij hier toch niet meer is en die foto dus niet meer behoeft heb ik hem gekaapt! :lol:

Leeft zijn geest nog even voort hier...
Offline red devil1
Master
wo 26 maart 2008, 6:28 Bericht 
hhm begon net avaters te herkennen(vond de vorig mooier). Maar ben je al verder Vernederland??? woningstichting gebeld, vriendelijk gesprek met buurvrouw
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 9:09 Bericht 

Ga zo meteen bij mefrouw.. langs.
Offline zadkine
Master
wo 26 maart 2008, 10:06 Bericht 
regiorunner schreef:
Frank1986 schreef:
Martijn schreef:
Vernederland schreef:
Rubble schreef:

Effin,

Hm, ik niet dus. Ben daar altijd buitengewoon gastvrij ontvangen, kunnen de nederlanders nog wat van leren. Ook op straat is men daar behulpzaam.
Wel is er een groot mentaliteits verschil tussen de Polen uit diverse streken. Met name wat nu in het westen van Polen woont, veelal gedwongen landverhuizers en hun nakomelingen, zijn gemiddeld minder vriendelijk en sociaal dan degenen verder naar het oosten. Hebben in dat westen ook wat meer problemen met het communisme gehad als degenen in de groenere streken in het oosten, waar je nog wel eigen boer kon zijn ipv verplicht in de kolchoz te werk gesteld worden.
En dit heb ik dus van de Polen zelf....
Offline Frank1986
Master
wo 26 maart 2008, 10:14 Bericht 
Vernederland schreef:
Frank1986 schreef:
Dat mag.

Jij misbruikt het woord generaliseren om te pogen mensen de mond te snoeren.

Bijzonder misselijke eigenschap.
Ik snoer niemand de mond. Ik geef zelfs aan dat zowel Martijn als Regiorunner een eigen mening over dit onderwerp. Dat ik het er niet mee eens ben is uiteraard iets anders. Ik vind (=mening) namelijk dat het bijzonder generaliserend is om alles over één kam te scheren. De Nederlander bestaat ook niet, je hebt sjonnies en anita's, je hebt kakkers, alto's, burgertrutjes, etc etc, ga zo maar door. En toch zijn het allemaal Nederlanders, en zijn ze allemaal niet hetzelfde, de een is wel gastvrij en sociaal, de ander is communicatief iets minder ontwikkeld. That's life.
Offline Frank1986
Master
wo 26 maart 2008, 10:17 Bericht 
zadkine schreef:
regiorunner schreef:
Frank1986 schreef:
Martijn schreef:
Vernederland schreef:
Rubble schreef:

Effin,

Hm, ik niet dus. Ben daar altijd buitengewoon gastvrij ontvangen, kunnen de nederlanders nog wat van leren. Ook op straat is men daar behulpzaam.
Wel is er een groot mentaliteits verschil tussen de Polen uit diverse streken. Met name wat nu in het westen van Polen woont, veelal gedwongen landverhuizers en hun nakomelingen, zijn gemiddeld minder vriendelijk en sociaal dan degenen verder naar het oosten. Hebben in dat westen ook wat meer problemen met het communisme gehad als degenen in de groenere streken in het oosten, waar je nog wel eigen boer kon zijn ipv verplicht in de kolchoz te werk gesteld worden.
En dit heb ik dus van de Polen zelf....
Eens, ik denk dat het verdiepen in een cultuur belangrijk is om een oordeel te vellen over een heel volk.
Ik ben namelijk ook hee erg gastvrij ontvangen, zowel in Polen als hier in Nederland. Dat betekent dat niet alle Polen a-sociaal zijn. Net als Nederlanders zijn er a-sociale types en bijzonder sociale types. Diversiteit van de bevolkings samenstelling lijkt me normaal en gezond.
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 26 maart 2008, 10:33 Bericht 
Je bent gastvrij ontvangen door bekenden. Of door mensen die iemand kennen die jij ook kent. Ja, dan zijn ze gastvrij. Maar als jij in een rij staat bij een supermarkt en je draait je even om en er komt ruimte voor je, moet je niet raar staan te kijken als er iemand tussendringt.

Ik kom al 10 jaar in Polen, dus denk dat ik het volkje nou wel aardig ken.
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 10:38 Bericht 

Wat doe je daar al 10 jaar?

Ik zou er nog niet heen gaan al betaalde iemand al mijn verblijfskosten...
Offline Martijn
FS Webmaster
wo 26 maart 2008, 10:47 Bericht 
Dat zeg je, omdat je niet weet waarover je praat. Maar er zijn gebieden die best mooi zijn. Het meren gebied bijvoorbeeld. Gdanzk (oude Danzig) is best mooi. Wroclaw (oude Breslau) ook.

Zakopane is een erg mooi natuurgebied. Mooi wandelen over de bergen daar.

Mazurie is ook een mooi merengebied.
Offline HAW2006
Master
wo 26 maart 2008, 11:08 Bericht 
Martijn schreef:
Je bent gastvrij ontvangen door bekenden. Of door mensen die iemand kennen die jij ook kent. Ja, dan zijn ze gastvrij. Maar als jij in een rij staat bij een supermarkt en je draait je even om en er komt ruimte voor je, moet je niet raar staan te kijken als er iemand tussendringt.

Daar zijn Nederlanders ook goed in. En als je er wat van zegt krijg je nog een grote bek op de koop toe.
Offline Firestarter
Master
wo 26 maart 2008, 11:08 Bericht 
Wroclaw is inderdaad heel mooi, Zijn daar in de binnenstad flink bezig en bezig geweest om het stukje bij beetje op te knappen.

Helaas zien de randwijken er nog niet echt mooi uit en zitten ze nog steeds te wachten op een rondweg daar die het verkeer om de stad leidt ipv erdoorheen wat vele files geeft.

Of er mooie natuur gebieden rondheen liggen, dat weet ik niet. Was er te kort voor.

En ja er zijn best vriendelijke mensen daar, maar ook de niet vriendelijke.
Offline zadkine
Master
wo 26 maart 2008, 12:12 Bericht 
Martijn schreef:

Ik kom er al meer dan 20 jaar. Voordringers heb je overigens overal, in supermarkten maar ook op de weg. Het verschil met 20 jaar geleden (benzine op de bon, 45 liter per maand, evenals andere produkten, dus heel weinig verkeer) met nu is heel groot. Als buitenlander had ik van die rantsoenering geen last. Ik kon speciale benzine bonnen tegen "harde" valuta kopen voor 3 keer de prijs van wat de polen indertijd betaalden. En zelfs die 3 keer was minder dan de nederlandse afzet benzine prijzen......
Loodvrij was er toen nauwelijks, kwam pas begin jaren 90 daar.

Algemeen gesproken echter is het daar minder gejaagd. (buiten Warschau)

Echter, ook mensen die ik NIET ken(de) waren vrijwel altijd vriendelijk, en hadden tijd voor je als je de weg vraagt. (Natuurlijk spreken velen daar alleen Pools)

Martijn schreef:
Dat zeg je, omdat je niet weet waarover je praat. Maar er zijn gebieden die best mooi zijn. Het meren gebied bijvoorbeeld. Gdanzk (oude Danzig) is best mooi. Wroclaw (oude Breslau) ook.

Klopt, alleen mag je in zakopane (berggebied) alleen op de gemarkeerde paden lopen.
Het is echter al jaren geleden dat ik daar geweest ben. Veel vaker ben ik in het meren gebied, nog heerlijk rustig in tegenstelling tot de nederlandse wateren. Vooral daar waar geen motorboten mogen komen, de stilte gebieden dus. En met de (meer)daagse kanotochten kan je je heerlijk ontspannen.

Het klopt wel, dat ik daar mbv familie en hun relaties vrij makkelijk op veel plaatsen kan komen.
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 12:24 Bericht 

Martijn schreef:

5 tot 10 jaar terug werd nog alles wat met smerig en ongeregeld te maken had vergeleken met Polen.
Een ongeregeld zooitje dat land.
Gif dumpen, overal alles verbranden. alles vergoren etc.

En nu zou het plots een mooi land zijn :x

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... olen.dhtml
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 12:30 Bericht 

Update: Buurvrouw niet nog thuis aangetroffen...

wordt vervolgd. :koffie:
Offline Christafari
Master
wo 26 maart 2008, 12:42 Bericht 
Vernederland schreef:
Martijn schreef:

5 tot 10 jaar terug werd nog alles wat met smerig en ongeregeld te maken had vergeleken met Polen.

Denken mensen van Tsjechie ook, Tsjechie is een ontzettend mooi land, kom daar al vanaf begin jaren '90 en is mijn favoriete vakantieland.
Dat de rest het niks vind, vind ik prachtig, heb ik het rijk voor me alleen :[
Offline zadkine
Master
wo 26 maart 2008, 13:35 Bericht 
Vernederland schreef:
Martijn schreef:

??? Vaak wordt hier geschreven dat "Polen" overlast geven. Blijken het bulgaren of roemenen te zijn. Maar ja, alles wat hiet overlast geeft en kennelijk uit het oosten komt wordt gelijk, en vaak ten onrechte, pool genoemd.
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 13:50 Bericht 

Nee, ik heb een hekel aan oost-europeanen in het algemeen.

Ik kan er nl. geen onderscheid tussen maken.
Ik wil er ook geen onderscheid tussen maken.
Offline ikinks
Master
wo 26 maart 2008, 13:51 Bericht 
Tsja, die kentekenplaten lijken ook zo verdomt veel op elkaar hè.
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 14:15 Bericht 

d...
Offline ikinks
Master
wo 26 maart 2008, 16:55 Bericht 
Zeg, we gaan nu niet op elke korrel zout een slak leggen, of wel? Ik heb ook wel eens van die dagen dat ik de verkeerde toets aanraak. :[
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 17:04 Bericht 

Vertomme :boos:
Offline Fredje
Die hard
wo 26 maart 2008, 18:07 Bericht 

Buurvrouw zal nu toch al wel terug zijn aangezien ze toch niet werkt ?
Offline Varkentjes
FS medewerker
wo 26 maart 2008, 18:10 Bericht 
Vertomme nog aan toe, je gaat nu toch niet dezelfde weg als dmooij? :roll:
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 18:16 Bericht 

Fredje schreef:
Buurvrouw zal nu toch al wel terug zijn aangezien ze toch niet werkt ?

Ben vandaag 2 keer daar geweest, vergeefs....

Maar van zo'n uitkering kun je best een paar weekjes op vakantie naar polen.

Of ze is zwart werken, polen worden hier vaak betrapt met henneptoppen knippen. :boos:

Ik probeer het zo nog 's
Offline mistery
Master
wo 26 maart 2008, 18:21 Bericht 
ik hoop dat je nog heel lang mag genieten van je overlast. (f)
Offline boersma
Master
wo 26 maart 2008, 18:52 Bericht 
ja, en van die twee meisjes.... (video na eerste 3 seconden uitgezet)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 26 maart 2008, 19:06 Bericht 
mistery schreef:

:thumb: :thumb:
Offline Freddy
Master
wo 26 maart 2008, 19:30 Bericht 
boersma schreef:
ja, en van die twee meisjes.... (video na eerste 3 seconden uitgezet)

Ik had je nog gewaarschuwd.... :wink:
Offline Vernederland
Master
wo 26 maart 2008, 19:49 Bericht 

Maserati Teun schreef:
mistery schreef:

:thumb: :thumb:

Ja man, we weten nou dat jij overlast zeer weet te waarderen en anderen ook graag last bezorgd, vooral als ze daar niet van houden...

Mensen als jij daar zijn bepaalde woorden voor, maar die zal ik hier niet gebruiken.

Denk er maar eens over. :dag:
 [ 260 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende