Pagina 1 van 2  [ 58 berichten ]
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 12:30 Bericht 

Beste mensen,

Hoe je het went of keert was ik degene die 77km/u na correctie te hard had gereden!
Rijbewijs invordering, terecht! Maar op de manier hoe het was gegaan vond ik niet terecht!
Ik reed op de A2 100 km/u op de middelste rijbaan. Vervolgens haalt de politie min in met een +/- snelheid van 140 km/u in. Ik ging achter de politie aan. Weleens waar te hard, maar reed op een veilige afstand met 130 achter de politie. Het kon immers niet de politie zijn die daar op de middelste rijbaan 140 km/u reed, want dat mag niet toch?
Op een gegeven moment rijd de politie 160 km/u en ik 150 km/u. ( de politie nog steeds op de middelste rijbaan!) Krijgt de politie een auto voor zicht die van de rechter rijbaan naar de middelste komt met een snelheid van 100 km/u? Ik vol in mn remmen zodat de politie voor mij kan komen en geen ongeluk kreeg! ( Denk altijd aan mn mede weggebruikers) Tot conclusie kies ervoor om niet meer achter deze jongens te rijden en haal ik ze in! De politie heeft gelijk een traject controle uitgevoerd en deze kwam op 183 km/u gemiddeld! Echter ging het om een klein stuk waar ik de politie inhaalde en vervolgens netjes 100 km/u ging rijden. Bij de benzine pomp moest ik stoppen en invordering van mn rijbewijs!

Ik vroeg; " waarom haalde u mij met 140 km/u in?" antwoord: " om te kijken wat u reactie was!"
Ik vroeg; " waarom ging u vervolgens harder rijden?" antwoord: " Ik heb toch geen touwtje aan mn auto, ik trek u toch niet mee!"
Ik zeg; " Ik rij netjes achter u aan, met een veilige afstand, u gaat harder rijden; dat is toch uitlokkerij?!" antwoord: " dat is mn werk!"

Echter heb ik een brief van de officier van justitie gekregen die mn rijbewijs wilt inhouden voor 4 maanden! terwijl het om een klein stukje inhalen ging, om mij zelf in veiligheid te brengen! Het vervelende is, dat ik nog een student ben, die zijn studie betaald met zijn bijbaan. Deze bijbaan ben ik aan het verliezen als ik geen rijbewijs meer heb. Ik krijg een boete voor 77 km/u te hard na correctie en dan krijg ik vervolgens nog een EMG van 774 euro!
In de verklaring van de CBR, dus de reden waarom ik een EMG krijg, staan een aantal dingen die niet zijn gebeurd, ik ben daarop ook niet op aangesproken door de politie bij mijn aanhouding. Dus dit is volkomen onterecht en heb ik niet voor getekend! Kan ik daar nog wat aan doen? Moet 7 oktober voor naar de rechter en krijg mijn rijbewijs pas 14 december terug! Vind het allemaal wel erg zwaar, voor het veilig stellen van mijn eigen veiligheid, doordat de politie met 160 km/u op de middelste rijbaan reed en zelf bijna een ongeluk kreeg!

Alle tips, meningen, suggesties zijn welkom! alle berichtjes dat het mn eigen schuld is en dat ik dom ben geweest, mag ook ( alleen weet ik dit al :( !

Alvast bedankt!

Mvg,

Hong ( werkloze student, die geen studiefinanciering meer krijgt en dus binnenkort zijn studie niet meer kan betalen!, wat een drama!)
Offline Ypho
Pro
do 03 sep 2009, 12:39 Bericht 
Dat je rijbewijs 4 mnd wordt ingehouden klopt wel als je met 77 km/h te hard voorbijscheurt, de EMG is ook standaard. Eigen schuld ook. De dingen die (in het proces verbaal staan???) niet kloppen kun je waarschijnlijk vrij weinig mee. Alles wat een agent zegt/schrijft is per definitie waar (LAF). Om wat voor dingen gaat het? Wellicht kun je via de WOB het een en ander opvragen.

In de tussentijd maar een krantenwijk zoeken denk ik ;)
Offline JeV
Die hard
do 03 sep 2009, 12:56 Bericht 
Tsja, je kopt em zelf al in...
Waarom zou je in godsnaam achter een politieauto aan gaan rijden die 140+ rijdt? Het doet er helemaal niks toe of zij dit wel of niet mogen. Jij mag het zéker niet!
Uitlokking, bullshit! Je kiest er toch zelf voor om er achteraan te gaan? (nogmaals, waarom?????!!!!!)
De reactie van de agent vind ik dan ook priceless: "Ik heb toch geen touwtje aan mn auto, ik trek u toch niet mee!"
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 13:05 Bericht 
http://www.cbr.nl/emg.pp

cbr schreef:
Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht

Sorry ik ben normaal niet zo pro-politie optreden, maar dit heb je helemaal zelf gedaan..
politie rijdt erbij, en jij denkt, goh ik ga dr achteraan, als zij 't mogen, dan ik ook!!

je vergeet alleen iets met 't langste eind..
Als je dr rijdt en door 'n VROS gesnapt bent dan ist balen, maar dit is gewoon stom.. no offence..

Als je dan ook nog durft te stellen:

donhong888 schreef:
Tot conclusie kies ervoor om niet meer achter deze jongens te rijden en haal ik ze in! De politie heeft gelijk een traject controle uitgevoerd en deze kwam op 183 km/u gemiddeld!

donhong888 schreef:
Vind het allemaal wel erg zwaar, voor het veilig stellen van mijn eigen veiligheid, doordat de politie met 160 km/u op de middelste rijbaan reed en zelf bijna een ongeluk kreeg!

Ze laten je eerst, terwijl jij 140 rijdt gewoon rijden, dan denk ik niet dat je met 'n zeikerd te maken hebt heh?

Je durft te stellen dat je voor je eigen veiligheid ze inhaalt en ervoor 100 gaat rijden?

ze reden toch 140-150 ? dan komen ze je toch weer voorbij?

je had ook terug kunnen zakken tot 100, was je ook uit de door jou genoemde 'gevarenzone' .

Ik denk dat je voor de rechter geen schijn van kans hebt. Je kan 't op een snelheidsmeting wobben, om te kijken of alles wel klopt.

Maar dat je geen art. 5 hebt gekregen, mag je al blij mee zijn.
Daarnaast is de EMG denk ik wel terecht als je jezelf veilig wil stellen door bij de wegwerkzaamheden van de A2 180 te gaan rijden..

Ypho schreef:
In de tussentijd maar een krantenwijk zoeken denk ik
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 13:14 Bericht 

@Ypho: het ging om dat ik op een weg reed met een snelheid van 155 km/u waar je 100 km/u mocht. waarom ben ik daarop niet op aangesproken of zelfs voor bekeurd? verder zeggen ze dat ik door oranje licht reed met een snelheid van 100 km/u, dit moest bij een kruispunt gebeurd zijn. Echter de enige kruispunt die is was gepasseerd heb een een bocht van 90 graden! en als ik die met 100 km/u neem.......weet ik niet of ik hem wel op de weg kon houden! dit is allemaal niet gebeurd! De reden waarom ik aangehouden was, is dat ik op moment van inhalen een hoge snelheid had bereikt! de overtreding is gebaseerd op het inhalen van de politie!
van het mee rijden met een snelheid van 130 km/u is niks over gezegd! Ze hadden een meting gedaan van een klein stuk waar ik accelereer! en dat is terecht! Dit stond allemaal in het bericht van de CBR! dus dit heeft de politie de CBR gezegd.
Maar niet tegen mij!

krantenwijk zoeken dan maar!hahaha!

Maar is het mogelijk als ik mijn rijbewijs ongeldig laat verklaren en dus geen EMG cursus ga volgen en mijn rijbewijs opnieuw ga halen! Volgens mij is dit goedkoper en hopelijk kan ik hem binnen een periode korter dan 4 mnd halen! Denk ik dan.....
Offline marcje
Master
do 03 sep 2009, 13:16 Bericht 
donhong888 schreef:
Maar is het mogelijk als ik mijn rijbewijs ongeldig laat verklaren en dus geen EMG cursus ga volgen en mijn rijbewijs opnieuw ga halen! Volgens mij is dit goedkoper en hopelijk kan ik hem binnen een periode korter dan 4 mnd halen! Denk ik dan.....

Nee, is niet mogelijk..
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 13:18 Bericht 
:lol:
Dan moet je nog steeds je boete betalen, dat geldt dus alleen voor de EMG cursus,
en die kost "maar" 774 euro,
Als je voor 774 euro een nieuw rijbewijs hebt incl. examen, instructeur en rijbewijs bij gemeentehuis, dan vink 't 'n mooie stelling..
Offline Martijn
FS Webmaster
do 03 sep 2009, 13:19 Bericht 
Lijkt wel of ze voor alles tegenwoordig EMG geven.
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 13:21 Bericht 
Martijn schreef:

Zat net op die CBR site te kijken,
ze mogen 't ook voor bijna alles geven als je dat zo bekijkt..
Offline huffie
Die hard
do 03 sep 2009, 13:49 Bericht 
MaxNL schreef:
Zat net op die CBR site te kijken,
ze mogen 't ook voor bijna alles geven als je dat zo bekijkt..

Duurt niet lang dan krijg je een EMB cursus
(Educatief Maatregel Mobielbellen)
:lol:
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 13:56 Bericht 
Die kunnen ze ook al kwijt bij de EMG, zag 't erbij staan..
Offline huffie
Die hard
do 03 sep 2009, 14:02 Bericht 
MaxNL schreef:

Weet je het is gewoon niet meer leuk om in de auto te stappen.
Het is veels te druk ,en als het niet druk is mag je niet eens doorijden.
Als het aan mij lag ging ik op de fiets naar werk ,maar goed helaas niet mogelijk.
Offline Dikke Dakduif
Master
do 03 sep 2009, 14:05 Bericht 
Er komen veel hersenlozen voorbij op dit forum maar met 183 een herkenbare politie auto inhalen waar je 100 mag. :nah:

Volgens mij ben je dan niet meer te helpen.
Offline Spooler
Master
do 03 sep 2009, 14:07 Bericht 
Ja, inname rijbewijs terecht. Maar waarom naast 4 maanden rijontzegging en een zeer hoge boete ook nog eens een taakstraf van drie dagen en 774,- extra boete opleggen.
Offline huffie
Die hard
do 03 sep 2009, 14:08 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Er komen veel hersenlozen voorbij op dit forum maar met 183 een herkenbare politie auto inhalen waar je 100 mag. :nah:

Mischien dacht die dat het een nieuwe volvo was , die mogen niet harder dan 140 haha
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 14:09 Bericht 
Pessimist (f)

Zolang de pakkans niet 100% is, is 't nog steeds genieten in 't autootje.

Maarja, mijn rustbuster is dan ook wel mijn grote hobby gelijk, ding is bijna volledig opnieuw opgebouwd intussen, als 't rustig is lekker even doorrijden waar 't kan, komt de boete.. sjah.. betalen dan maar..

Maar als 't (te) druk is, lekker naar de rechterbaan, op gangetje 100 van vrachtwagen naar vrachtwagen cruisen onder 't genot van "War - Lowrider" en dat soort muziek, en me beetje vergapen aan de mensen die uit alle nood proberen de auto voor ze in 't linkerbaantreintje van de weg te duwen, zodat ze naar de auto DAARvoor kunnen..

Ik heb 't wel prima op de weg hoor..
Ze doen maar..
(als ze maar van de rijbewijs en m'n auto afblijven ) :kniktja:
Offline Rover
Master
do 03 sep 2009, 14:16 Bericht 
Waar staat trouwens dat het een herkenbare politieauto was?
Offline R
Master
do 03 sep 2009, 14:26 Bericht 
MaxNL schreef:
als ze maar van de rijbewijs en m'n auto afblijven ) :kniktja:

Ik wel ja
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 03 sep 2009, 14:27 Bericht 
MaxNL schreef:

Ik niet, citaatje?
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 14:32 Bericht 
Tukker_Pat schreef:
MaxNL schreef:

Ik niet, citaatje?

CBR schreef:
Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers

http://www.cbr.nl/emg.pp

had de link net al gegeven,
niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen

Die zin mag je dus lezen als:
Niet tijdig onderkennen van de gevolgen van handheld bellen.

Dat betekent dus dat je die gevolgen sowieso niet erkent.

weet niet of ze 't zo MOGEN interpreteren, of dat dat alleen is als je dan 'n aanrijding cq gevaarlijke situatie (art. 5) veroorzaakt.. ?
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 14:36 Bericht 

@ Dikke Dakduif: Ik was vergeten erbij te zeggen dat het een undercover politie auto was. Mocht het een zichtbare politie auto zijn, dan ben ik inderdaad een hersenloos persoon!
Het was een Audi A4 3.0 tdi 240 pk met 18"inch RS4 velgen en S-line int.& extrieur! Hele mooie auto met politieagenten erin die " casual" kleding droegen!

Kijk, ik weet dat ik fout zat! Ik kon inderdaad ervoor kiezen om terug te zakken naar 100 km/u! maar op dat moment heb je twee keuzes! Er voorbij of terug zakken! Terug zakken blijf ik nog steeds achter deze politie agenten die zelf bijna een ongeluk krijgen of inhalen om alles achter me te laten! helaas heb ik voor de domme keus, maar voor mij op dat moment goede keus gekozen!
Maar dat ze me met 140 km/u inhalen om te gaan kijken wat mijn reactie is, vind ik niet kunnen! maar als ze me daarvoor hadden aangehouden, had ik die boete gewoon betaald!

Verder als ik bijv. met 200 km/u reed en de politie had me daarvoor aangehouden, dan is alles terecht! Geen gezeur inleveren die rijbewijs! Maar ik reed dus de hele tijd achter de politie op een veilige afstand! en dat ze zelf bijna een ongeluk kregen omdat zij met 160 km/u op de middelste baan reden....tja misschien moeten zij samen met mij die cursus volgen! Want naar mijn mening kan en mag dat ook niet!
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
do 03 sep 2009, 14:37 Bericht 
:thumb:
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 14:40 Bericht 
betekent die duim tukker?

dat ze 't zo niet mogen interpreteren, of als bedankje?
anders ga ik even wat beter opletten met niet handheld bellen namelijk.. :D

@Hong,

kijk...
dan snap ik 't al wat meer..

Sjah, ze mogen 't misschien niet, maar zij worden er niet voor bekeurd, jij wel..

zorg dat je de WOB procedure start, dus ga eerst je rijbewijs terugvragen van de officier van justitie.
(stuur 'n brief met broodwinning als argument)

misschien krijg je 'm dan binnen 10 dagen terug, dan heb je 'm iig tot de zitting..
Offline Dikke Dakduif
Master
do 03 sep 2009, 14:51 Bericht 
donhong888 schreef:
@ Dikke Dakduif: Ik was vergeten erbij te zeggen dat het een undercover politie auto was. Mocht het een zichtbare politie auto zijn, dan ben ik inderdaad een hersenloos persoon!

Sorry, ik had je tekst niet helemaal goed geinterpreteerd :oops:

Maakt het verhaal idd wat geloofwaardiger. Desondanks is het handig om nooit harder dan Vmax +50 te rijden maar dat soor info is mosterd na de maaltijd.

Helaas voor jou is het vreemde & gevaarlijk rijgedrag van de politie geen vrijbrief om zelf dan ook maar te hard te rijden. Daar zul je het dan ook niet op gaan winnen.
Offline MofkaP
FS Juridisch
do 03 sep 2009, 14:57 Bericht 
donhong888 schreef:

Ja, dat is mogelijk.

Maar pas na 10 jaar....
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 15:02 Bericht 

Het ging mij niet om te "winnen". Zo als ik al eerder zei, vind ik het persoonlijk niet kunnen, de manier waarop zij te werk gaan.
Het is inderdaad niet verstandig om harder 50 km/u te hard gaan rijden! heel dom van mij!
De reden waarom ik dit op forum heb gezet, is om mijn verhaal kwijt te kunnen! Nogmaals als ik 200 km/u had gereden, had ik helemaal niks gezegd.

Het is helaas waar dat zij niet bekeurd kunnen worden en ik wel!

ps tijdens mijn acceleratie was het rustig op de weg, ik kon makkelijk doorrijden! Maar ik haalde de politie agenten in en ging vervolgens weer 100 km/u rijden! Het was dus echt bedoeld om weg te rijden van de " domme" agenten die zichzelf bijna dood rijden. Alles was op een rustige zondag vroege middag gebeurd! Als het druk op de weg is, zou ik dit helemaal niet hebben gedaan!
Maar dit is allemaal achteraf praten.
Mijn rijbewijs wordt vanaf 16 augustus t/m 14 december ingehouden, mits er anders wordt besloten op de strafzaak wordt beslist! deze vind op 7 oktober plaats!
Offline bastiaanS2
Die hard
do 03 sep 2009, 15:11 Bericht 

donhong888 schreef:
Maar ik haalde de politie agenten in en ging vervolgens weer 100 km/u rijden! Het was dus echt bedoeld om weg te rijden van de " domme" agenten die zichzelf bijna dood rijden.

Ok, voor mijn beeldvorming he..

Jij komt met 140kmh op het lumineuze idee, om bij de agenten weg te rijden die voor jou uit rijden met ongeveer gelijke snelheid. Jij gaat verzinnen, hoe kan ik dat het beste doen? En vervolgens besluit je om ze in te halen, met dus een fors hogere snelheid, Om daarna weer fors af te remmen, zodat de afstand tussen jullie weer groter kan worden. Ik snap het allemaal, behalve dat stuk van dat eerst inhalen. Dat snap ik niet.. Misschien had je beter gewoon kunnen afremmen.. :roflol:
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 15:18 Bericht 

@BastiaanS2

Tuurlijk had ik beter kunnen afremmen! Maarjah alles gaat in een fractie van secondes. Ik had twee opties dus: afremmen of inhalen.
Ik heb voor de domme keuze gekozen. Verder had de politie zichzelf niet bijna dood gereden, was ik gewoon met 140 achter hun gebleven. Als ze me daarvoor hadden beboet, terecht.......
Is een actie die je binnen secondes neemt, als je zelf auto rijd weet jezelf hoe het gaat!
Ik had nooit zo hard moeten inhalen, maar dat was de keuze van dat moment.
Btw ik reed 140 a 150 de politie reed harder en voor mij! Voor mij was de inhaal actie bedoeld om voor hun te rijden en niet meer er achter.
Offline Ypho
Pro
do 03 sep 2009, 15:20 Bericht 
donhong888 schreef:
Echter de enige kruispunt die is was gepasseerd heb een een bocht van 90 graden!

Start een WOB, print de kaart uit op Google Maps, gebruik dat als verweer. Wellicht dat je boete iets wordt verlaagd. Geef ook aan dat je jouw RBW nodig hebt voor je werk.

Of de rechter erin trapt weet ik niet, maar zeker voor je rijbewijs kun je het proberen.
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 15:25 Bericht 

@Ypho

Thanks! Zal het proberen! Maar heb hem als denk ik iedereen nodig voor mijn werk!
Maar dat zal de rechter ook wel elke dag hebben! :thumb:
Offline huffie
Die hard
do 03 sep 2009, 15:31 Bericht 
MofkaP schreef:

Ja, dat is mogelijk.

Maar pas na 10 jaar....

Is dat zo dat als je bijvoorbeeld die cursus niet volgt en je rijbewijs ongeldig word verklaard dat je pas na 10 jaar opnieuw kunt lessen?
Offline Kami
Die hard
do 03 sep 2009, 16:02 Bericht 
donhong888 schreef:
Hele mooie auto met politieagenten erin die " casual" kleding droegen!

Dat is toch niet meer toegestaan ? Vormfout ?
Offline MofkaP
FS Juridisch
do 03 sep 2009, 16:06 Bericht 
huffie schreef:
Is dat zo dat als je bijvoorbeeld die cursus niet volgt en je rijbewijs ongeldig word verklaard dat je pas na 10 jaar opnieuw kunt lessen?

Klopt.

Je kunt wel lessen, maar je krijgt er geen nieuw rijbewijs door.
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 16:07 Bericht 

@Kami

Wat is niet meer toegestaan? casual kleding?

algemeen: Voor de WOB, ik had al eerder een bezwaarschrift in gediend, maar die was om te vragen of er een alternatieve straf was.
Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk, dus wilde ik vragen of ik een voorwaardelijke straf met behoud van rijbewijs kon krijgen.
Ben nu de stappenplan van WOB aan het doorlezen, maar dan heb ik het al fout gedaan?

Hoor de reactie graag!
Offline dave84
Master
do 03 sep 2009, 16:12 Bericht 
Kami schreef:
Dat is toch niet meer toegestaan ? Vormfout ?

Dat heb ik een tijdje geleden inderdaad ook begrepen dat ze altijd in herkenbare politie-kleding moesten zitten in de vros-auto
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 16:14 Bericht 

@MofkaP

Dacht ik al, wel jammer anders was het allemaal wel wat makkelijker geweest! 10 jaar geen rijbewijs is helemaal fataal!
Offline Kami
Die hard
do 03 sep 2009, 16:26 Bericht 
huffie schreef:

Als je nu in het buitenland gaat wonen, kun je dan wel examen doen voor een nieuw rijbewijs ? Of mag dat ook niet ?
Offline Kaime
Pro
do 03 sep 2009, 16:30 Bericht 
Toch vreemd dat je eerst met 140 achter ze rijdt. Dan gaan ze opeens 100 rijden. En dan ga je er met ruim 180 voorbij.
Als ze 100 reden kon je ze ook makkelijk met 140 voorbij.
Offline Ypho
Pro
do 03 sep 2009, 17:03 Bericht 
donhong888 schreef:
algemeen: Voor de WOB, ik had al eerder een bezwaarschrift in gediend, maar die was om te vragen of er een alternatieve straf was.
Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk, dus wilde ik vragen of ik een voorwaardelijke straf met behoud van rijbewijs kon krijgen.
Ben nu de stappenplan van WOB aan het doorlezen, maar dan heb ik het al fout gedaan?

Hoor de reactie graag!

Je kunt niet in bezwaar gaan. Het enige dat je kunt doen zijn documenten opvragen. In bezwaar gaan kan niet bij een transactievoorstel, dit moet bij de rechter. 7 oktober dus. Stuur dus snel je WOB, dan heb je misschien alles nog op tijd.
Offline flitspaal
Master
do 03 sep 2009, 17:44 Bericht 

Martijn schreef:

Inderdaad, zelfs voor grote snelheidsovertredingen buiten de bebouwde kom. Ik dacht alleen binnen de bebouwde kom.
Offline MofkaP
FS Juridisch
do 03 sep 2009, 18:21 Bericht 
TS vertelt niet waarom de EMG is opgelegd.
Offline donhong888
Nieuwkomer
do 03 sep 2009, 19:26 Bericht 

@kaime

Je hebt denk ik niet goed gelezen! de politie reed 160, waarna ik vervolgens er voorbij ging!
dus niet 100 km/u! of heb ik het fout geschreven? :huh:

De EMG is opgelegd omdat ik met een gemiddelde snelheid van 183 km/u op een weg waar 100 km/u is toegestaan reed.
Offline MarkyMark
Master
do 03 sep 2009, 22:32 Bericht 
donhong888 schreef:
De EMG is opgelegd omdat ik met een gemiddelde snelheid van 183 km/u op een weg waar 100 km/u is toegestaan reed.
en zoals je even eerder noemde voor de melding dat je met 100 het geel licht uitstralende verkeerslicht passeerde (zonder je daar strafrechtelijk voor te vervolgen)
Offline ArjenR
Master
do 03 sep 2009, 22:49 Bericht 
Ik vind dat TS wel heel snel de grond in wordt geboord. Als er sprake moet zijn van gevaarzetting naast de snelheid voor een EMG maar die gevaarzetting heeft niet plaatsgevonden omdat hij uit de duim is gezogen, is de EMG onterecht.
Offline MarkyMark
Master
do 03 sep 2009, 22:51 Bericht 
Maar dan moet hij dus bij het CBR bezwaar maken, en niet (alleen) in deze strafzaak!
Offline sjaak.dekoning
Laat zich horen
do 03 sep 2009, 22:51 Bericht 

donhong888 schreef:
Hong ( werkloze student, die geen studiefinanciering meer krijgt en dus binnenkort zijn studie niet meer kan betalen!, wat een drama!)

donhong888 schreef:
Maar heb hem als denk ik iedereen nodig voor mijn werk!

Nou in ieder geval heeft de economische crisis geen vat op jou: van werkloze student naar een werknemer in net iets minder dan drie uur! :o
Offline ArjenR
Master
do 03 sep 2009, 22:54 Bericht 
MarkyMark schreef:
Maar dan moet hij dus bij het CBR bezwaar maken, en niet (alleen) in deze strafzaak!

Klopt.
Offline Spooler
Master
do 03 sep 2009, 22:57 Bericht 
donhong888 schreef:

Volgens mij komt deze mogelijkheid niet voor in de regels voor een EMG. Volgens worden alleen snelheidsovertredingen binnen de bebouwde kom beschreven.
Offline MaxNL
Master
do 03 sep 2009, 23:00 Bericht 
Spooler schreef:
Volgens mij komt deze mogelijkheid niet voor in de regels voor een EMG.

jawel hoor..
Heb 't al 'n paar keer geplaatst.

Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht:
geen oog voor belangen medeweggebruikers
Offline Spooler
Master
do 03 sep 2009, 23:01 Bericht 
MaxNL schreef:
Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht:
geen oog voor belangen medeweggebruikers

Dat lijkt me onzin als de politie met dezelfde snelheid kan rijden. Bovendien lijkt het me dat dit dan onderbouwd moet worden en ik mag hopen dat simpelweg een snelheid noemen daarvoor niet genoeg is.
 [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende