Pagina 1 van 2  [ 71 berichten ]
Offline Indeproblemen
Nieuwkomer
zo 25 sep 2005, 19:53 Bericht 

hallo,

zit even ontiegelijk in de problemen,

Ik heb mn rijbewijs nog niet, ben net 18 en ben wel bezig met mn rijbewijs.

heb ondertussen een 205 gekocht en heb daar gister in gereden, auto staat op mijn naam maar is niet verzekerd...

Nu ben ik gister geflitst en heb nu dus een behoorlijk probleem, het risico van het in de fik steken van de flitspaal wil ik niet nemen...

mn vragen zijn nu,

Controleren ze of de auto verzekerd is? En kunnen ze zien of ik geen rijbewijs heb?

Als ze er dus achter komen dat ik zonder rijbewijs gereden heb, krijg ik dan een rijontzegging? en dat kan wel een jaar zijn?? dat vind ik nog het ergste... De boete van het onverzekerd rijden alla, maar die rijontzegging!

Alvast bedankt!!
Offline gecko
FS Meldingen
zo 25 sep 2005, 19:58 Bericht 
Hoe willen ze bewijzen dat jij reed?
Offline radarlove
Master
zo 25 sep 2005, 20:04 Bericht 

Voor rijden zonder rijbewijs of rijden zonder verzekering krijg je alleen maar een boete van een paar honderd euro. Pas bij recidive gaan er andere maatregelen spelen.

Als je een ongeluk maakt zonder rijbewijs/verzekering heb je trouwens wél een serieus probleem.

Mijn mening over rijden zonder rijbewijs iha zal ik hier trouwens maar niet neerzetten :x :x :x
Offline Gandalf
Master
zo 25 sep 2005, 20:19 Bericht 

Hoe hard reed je? Bij een muldertje ben je als bestuurder niet aanprakelijk maar als kentekenhouder. Dat is als je tot 30km te snel rijdt.
Jij bent kentekenhouder dus betalen. Ze zullen niet eens vragen wie er gereden heeft. Dat is niet nodig, dus als je een transactie met een M krijgt en je betaalt die is er niks aan de hand denk ik.

Sowieso als ze een foto hebben sta je er niet op, dus "it wasn't me"

Voor onverzekerd rondrijden kun je overigens wel een boete krijgen als ze je eruit lichten, maar dat zijn puur computer-steekproeven. Niet slim om een auto op je naam te zetten als je die niet kunt verzekeren.

En wat betreft rijden... tsja... toen ik nog geen rbw had reed ik ook weleens een stuk naar huis als mijn vader het ff zat was.. ;) Moet je wel goed opletten, beetje rustige tijd en zo. ;)
Offline Matthijs
Master
zo 25 sep 2005, 21:10 Bericht 

Zou hem trouwens wel snel verzekeren (ja kan zonder rijbewijs), want er worden random kentekens gecontroleerd in het computersysteem.
Offline Akadoenka
Master
zo 25 sep 2005, 21:16 Bericht 
Fastmatti schreef:
Zou hem trouwens wel snel verzekeren (ja kan zonder rijbewijs), want er worden random kentekens gecontroleerd in het computersysteem.

maar dan staat het toch op datum. En dan weet de politie ook dat het te laat is gebeurd. Toch?
Offline Indeproblemen
Nieuwkomer
zo 25 sep 2005, 21:17 Bericht 

Ga inderdaad morgen meteen de auto laten verzekeren, zeg dat ik zaterdag niet kon en dat ik hem vanaf die dag wil verzekerd hebben...

Hoe hard ik reed.. phew, nadat ik geschrokken was, gas los en beetje reactietijd en op de teller keek reed ik nog 60... denk dat het 70 geweest is ongeveer.. Gelukkig gaan ze dan dus niet na wie er gereden heeft...

It wasn't me, inderdaad, heb evt mn moeder zover om te laten zeggen dat zei gereden heeft... Pa doet het iig niet! Die is alleen maar :nono:
Hij zei ook al dat de politie me hier in de buurt toch niet kent, aangezien ik pas 7 keer achterna ben gezeten op de scooter door motoragenten, dus dat heb je ook al weer mee... (NOT)

Maar stel ze komen er dus achter dat ik geen rijbewijs heb, en toch gereden heb.. heb ik dan kans op een rijontzegging? en dat ik dus het/de komende jaar(en) geen rijbewijs mag halen?

Moeders zei dat het wel mogelijk zou zijn dat ik hem vanaf zaterdag kan verzekeren... terug in de tijd zegmaar...
Offline Matthijs
Master
zo 25 sep 2005, 21:21 Bericht 

Akadoenka schreef:
Fastmatti schreef:

maar dan staat het toch op datum. En dan weet de politie ook dat het te laat is gebeurd. Toch?

Nee, want niemand gaat controleren of de bestuurder wel een rijbewijs had.
Bovendien geldt voor de verzekering volgens mij een overgangstermijn van een aantal dagen als de auto is verkocht.
Offline Worf
Master
zo 25 sep 2005, 21:25 Bericht 
Indeproblemen schreef:
Ga inderdaad morgen meteen de auto laten verzekeren, zeg dat ik zaterdag niet kon en dat ik hem vanaf die dag wil verzekerd hebben...

Morgen is te laat. Ik zou nu direct bellen en het antwoordapparaat met alle relevante gegevens inspreken. Dan is de auto in ider geval verzekerd.

PS. Ik mag je eigenlijk deze tip niet geven, dus zeg maar dat Gandalf je heeft getipt :x :x :x :x :x
Offline 2177
Master
ma 26 sep 2005, 8:30 Bericht 

Bij het aanmelden van de verzekering wordt deze tot op de minuut exact geregistreerd, dus denk dat je daarmee hangt. Maar waarschijnlijk zullen ze niet alle flitsfoto's nakijken op verzekering of APK.
Maar alle goede adviezen ten spijt, ik vindt je een enorme oetl*l om zonder verzekering en rijbewijs te gaan rijden. Als je iemand aangereden had zonder deze verreisten dan was onder 99,9% van de lezers hier de wereld te klein geweest. En terecht. Van mij mogen ze je pakken en een oor aannaaien. Als je mij zou aanrijden zou ik dat ook direct doen. Kan geen boetes aan je uitdelen maar heb nog wel een paar andere "bevoegdheden".

Zal wel onder je onbezonnen jeugd vallen....

GROW UP als je met grote mensen wilt meepraten man!
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 8:51 Bericht 
2177 schreef:
Bij het aanmelden van de verzekering wordt deze tot op de minuut exact geregistreerd, dus denk dat je daarmee hangt. Maar waarschijnlijk zullen ze niet alle flitsfoto's nakijken op verzekering of APK.
Maar alle goede adviezen ten spijt, ik vindt je een enorme oetl*l om zonder verzekering en rijbewijs te gaan rijden. Als je iemand aangereden had zonder deze verreisten dan was onder 99,9% van de lezers hier de wereld te klein geweest. En terecht. Van mij mogen ze je pakken en een oor aannaaien. Als je mij zou aanrijden zou ik dat ook direct doen. Kan geen boetes aan je uitdelen maar heb nog wel een paar andere "bevoegdheden".

Zal wel onder je onbezonnen jeugd vallen....

GROW UP als je met grote mensen wilt meepraten man!

Nog sterker: als jij WORDT AANGEREDEN door een invalide 80-plusser die zomaar de weg oversteekt met z'n daf ben JIJ het haasje en mag je alle schade betalen!
Offline 2177
Master
ma 26 sep 2005, 8:56 Bericht 

Ja, waar zie je die dafjes tegenwoordig nog. Ja, laatst in de Golden Tulip-rally in Hellendoorn. Kon alleen niet zien of er een 80-plusser achter het stuur zat.

Maar eh, in dit geval zoekt die kneus van hierboven zelf de grenzen op en gaat willens en wetens onverzekerd en zonder het rose papiertje de weg op. In dat geval speelt mogelijkheidsbewustzijn (tjemig mooi woord voor als we weer gaan scrabbelen) een grote rol. Hij doet het BEWUST en heeft kennelijk te weinig of helemaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. En zoals je gisteravond in BODW kon zien/horen, ligt niet alleen aan de weg, de snelheid, de auto etc etc. Maar vooral aan de persoon die erin zit en dat gaat met pamperboy hierboven een beetje fout....
Offline Smookey
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 9:07 Bericht 
Ik vind dat je het gewoon niet kunt maken om onverzekerd rond te rijden want je laat een ander met de ellende achter dus ga het nu ff regelen en wacht de rest af. Kijk, wanneer je wat krijgt in een verzekerde auto en je hebt geen rijbewijs dan kan de verzekering de zaak afhandelen richting de benadeelde. Dan is dat klaar. Dat daarna de verzekering deze uitkering bij jou gaat verhalen is jou probleem.

Wanneer je enkel een bekeuring voor +15/20km/u in de bus krijgt als kentekenhouder zou ik die maar vlot betalen, contant, op het postkantoor, dan is de link naar de betaler zonder rijbewijs ook niet zo direct gelegd. Suc6 verder met de opleiding.
Offline Stefan-
Master
ma 26 sep 2005, 10:10 Bericht 
Ik vind je een grote klootzak dat je zonder je rijbewijs te halen in een auto stapt om te gaan rijden!
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 10:11 Bericht 
Stefan- schreef:
Ik vind je een grote klootzak dat je zonder je rijbewijs te halen in een auto stapt om te gaan rijden!

Taalgebruik? :nono:
Offline Stefan-
Master
ma 26 sep 2005, 10:23 Bericht 
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:

Stel je niet zo aan
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 10:43 Bericht 
Stefan- schreef:
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:

Stel je niet zo aan

Denk niet dat dit forum bedoeld is om te schelden. Je kan TS hartgrondig vervloeken maar dat is nog geen reden omdat hier in zulke woorden neer te zetten toch? Ik denk zelf ook dat TS eens bij zichzelf te raden moet gaan, maar dat kan ook in normaal Nederlands. Of ben ik nu heel ouderwets?
Offline Smookey
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 11:17 Bericht 
Stefan- schreef:

Ik ken mensen zonder rijbewijs die beter kunnen rijden dan mensen met zo'n papiertje op zak. Het probleem zit hem hier in de verzekering, wanneer hij die niet heeft brengt hij anderen in de problemen, zonder rijbewijs rijden is je eigen probleem.

Verder kun je idd op een heel andere manier je mening toch uiten? Komt best wel over dunkt me.
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 11:23 Bericht 
Ford Focus schreef:
Denk niet dat dit forum bedoeld is om te schelden. Je kan TS hartgrondig vervloeken maar dat is nog geen reden omdat hier in zulke woorden neer te zetten toch? Ik denk zelf ook dat TS eens bij zichzelf te raden moet gaan, maar dat kan ook in normaal Nederlands. Of ben ik nu heel ouderwets?

Nee je bent niet ouderwets. Ik vind het ook heel erg dom om zonder rijbewijs rond te rijden, en dan ook nog in een niet verzekerde auto. De TS mag van geluk spreken dat je bent geflitst, en dat je bijvoorbeeld geen ongeluk hebt gehad. Want dan had je de poppen aan het dansen gehad, en terecht. Maarja iemand zo uitschelden is ook niet nodig. Het is nl gelukkig goed afgelopen (voor mede automobilisten).
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 13:11 Bericht 
@Indeproblemen

Ik lees dat je net 18 jaar bent, rijdt zonder rijbewijs in een onverzekerde auto.

Je hebt één van de grootste risico's genomen van je jonge leven.

Ik mag aannemen dat je de auto nu voorlopig laat staan totdat je je rijbewijs hebt en de auto verzekerd is.
Offline ruud king
Master
ma 26 sep 2005, 13:29 Bericht 
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:

Stel je niet zo aan

Eeeh iets met normen en waarden............
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 13:30 Bericht 
Kun je een auto uberhaupt op jouw naam verzekeren als je geen rijbewijs hebt? Ik weet nog dat ik mijn rijbewijsnummer op moest geven bij het afsluiten.
Offline malle pietje
Die hard
ma 26 sep 2005, 13:34 Bericht 
Citaat:

Hoe hard ik reed.. phew, nadat ik geschrokken was, gas los en beetje reactietijd en op de teller keek reed ik nog 60... denk dat het 70 geweest is ongeveer.. Gelukkig gaan ze dan dus niet na wie er gereden heeft...

It wasn't me, inderdaad, heb evt mn moeder zover om te laten zeggen dat zei gereden heeft... Pa doet het iig niet! Die is alleen maar
Hij zei ook al dat de politie me hier in de buurt toch niet kent, aangezien ik pas 7 keer achterna ben gezeten op de scooter door motoragenten, dus dat heb je ook al weer mee... (NOT)

Maar stel ze komen er dus achter dat ik geen rijbewijs heb, en toch gereden heb.. heb ik dan kans op een rijontzegging? en dat ik dus het/de komende jaar(en) geen rijbewijs mag halen?

Moeders zei dat het wel mogelijk zou zijn dat ik hem vanaf zaterdag kan verzekeren... terug in de tijd zegmaar...

Als ik dit zo lees, 7 keer achtervolgd door de politie, rijden zonder rijbewijs, onverzekerd, ik hoop dat iemand je even goed de waarheid gaat of heeft verteld want dat gaat niet helemaak de goede richting op.
Die bekeuring heb je mijns inziens dat ook verdient!

Maar evenzogoed lijkt het me niet waarschijnlijk dat je een bon in de bus krijgt voor onverzekerd rijden, dat is inderdaad ad random in de berg met foto;s dus je hebt waarschijnlijk mazzel. En tja, 20km te hard, of wat was het, dat is nog wel te overzien.....

Hoop wel dat het een goede les is geweest! :nono: :wink:
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 13:37 Bericht 
ruud king schreef:
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:

Stel je niet zo aan

Zei je wat, Jan-Peter B.?
Offline Dave
FS Webmaster
ma 26 sep 2005, 13:48 Bericht 
Als je zonder rijbewijs of tijdens rijbewijs in beslagname een ongeval veroorzaakt dan ben je sowieso onverzekerd hoor. (ook als je geen ongeval veroorzaakt trouwens).

Wat heeft het dan voor zin om een auto te verzekeren. Zodat je moeders kan aanwijzen als bestuurster? Riskant hoor.

Waar denk je dat die figuren vandaan komen die na het veroorzaken van een ongeval doorrijden? (misdrijf). Als de verklaring niet klopt of als er getuigen zijn dan hang je wel heel erg.

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet het liefste jongetje van de klas maar te hard rijden zonder rijbewijs had ik nooit in me hoofd gehaald.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 14:02 Bericht 
Ford Focus schreef:
Kun je een auto uberhaupt op jouw naam verzekeren als je geen rijbewijs hebt? Ik weet nog dat ik mijn rijbewijsnummer op moest geven bij het afsluiten.

Als ik mij goed herinner, kan je geen auto verzekeren op jouw naam als je geen rijbewijs hebt.

Je moet volgens mij je rijbewijsnummer opgeven en wie de bestuurder van de auto is.
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 14:04 Bericht 
Dat dacht ik inderdaad ook. Mijn auto staat op moeders naam (gezien het een stuk goedkoper was / is) maar ik moest haar rijbewijs nummer opgeven.

En topicstarter, wat heb je inmiddels ondernomen?
Offline ruud king
Master
ma 26 sep 2005, 14:08 Bericht 
Ford Focus schreef:
ruud king schreef:
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:
Ford Focus schreef:
Stefan- schreef:

Stel je niet zo aan

Zei je wat, Jan-Peter B.?

Hahahahahahaa touche!

Gelukkig iemand die hier wakker is,strakke actie Ford Focus
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 14:11 Bericht 
Akadoenka schreef:
Dat dacht ik inderdaad ook. Mijn auto staat op moeders naam (gezien het een stuk goedkoper was / is) maar ik moest haar rijbewijs nummer opgeven.

Staat de auto nog steeds op je moeders naam? Bij een ongeluk zou de verz.mij kunnen proberen te bewijzen dat je moeder NIET de regelmatige bestuurster was. Dit zal dan bosjes problemen opleveren.
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 14:12 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Akadoenka schreef:

Staat de auto nog steeds op je moeders naam? Bij een ongeluk zou de verz.mij kunnen proberen te bewijzen dat je moeder NIET de regelmatige bestuurster was. Dit zal dan bosjes problemen opleveren.

Hij staat nog op de naam van mijn moeder tot ik uit de risicogroep ben. De rede is dat dit me erg veel geld scheelt per maand. Volkswagen, 20 jaar, auto van zes jaar oud ... dat kost veel per maand. Op moeders naam geloof ik de helft minder.

maar de verzekering weet toch niet dat ik dagelijks in die auto rij?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 14:16 Bericht 
Akadoenka schreef:
Maserati Teun schreef:
Akadoenka schreef:

Hij staat nog op de naam van mijn moeder tot ik uit de risicogroep ben. De rede is dat dit me erg veel geld scheelt per maand. Volkswagen, 20 jaar, auto van zes jaar oud ... dat kost veel per maand. Op moeders naam geloof ik de helft minder.

maar de verzekering weet toch niet dat ik dagelijks in die auto rij?

Totdat er een ongeluk gebeurt, dan gaan ze op onderzoek uit. Dat onderzoek kan heel ver gaan omdat ze niet willen uitbetalen. Als ze op de één of andere manier kunnen bewijzen dat jij vaker rijdt dan je moeder, of dat je auto altijd op een ander adres staat dan waar je moeder woont, zullen echt grote problemen maken. Dit kan zelfs fraude (valsheid in geschrifte) opleveren.

Bovendien kan het alsdan gevolgen hebben voor een nieuw af te sluiten verzekering (ook andere dan auto-verzekering).
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 14:19 Bericht 
Maar hoe kan men dit bewijzen dan? Ik woon overigs nog thuis dus de auto staat altijd op het adres waar mijn moeder ook woont.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 14:26 Bericht 
Akadoenka schreef:
Maar hoe kan men dit bewijzen dan? Ik woon overigs nog thuis dus de auto staat altijd op het adres waar mijn moeder ook woont.

Daar hebben ze rechercheurs voor in dienst. Kunnen buurtonderzoek doen, vragen stellen aan je ouders, buren.

Een verz. mij zet alles in als ze twijfelen aan wie de regelmatige bestuurder van een auto is. Zeker als deze jong is en in een risico groep zit.
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 14:28 Bericht 
Hmmz dat klinkt niet goed. Omdat mam door omstandigheden eigenlijk helemaal geen auto meer rijdt, en zeker niet in die van "mij"

maarja van de andere kant, het is toch hun woord tegen het mijne?
zij kunnen toch moeilijk bewijzen dat ik de vaste bestuurder ben. (hoop ik)
Offline Spike
Master
ma 26 sep 2005, 14:38 Bericht 

Akadoenka schreef:

En je bouwt geen no-claim op. Kortom je moet toch altijd door de zure appel heen bijten, of het nu iets meer of minder is. En mijn moeder ziet me nog niet staan... Krijg ik een aanrijding is ze haar max no-claim kwijt.
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 14:47 Bericht 
Mijn moeder rijdt door omstandigheden niet meer, dus had ook geen noclaim. En dan nog scheelde het heel veel geld. Wisten jullie dat ik zelfs geadviseerd ben door iemand van de verzekering om hem op moeders naam te zetten :wink: (wel een goede kennis haha)
Offline Sprinter
Pro
ma 26 sep 2005, 15:03 Bericht 
Niet té moraalridderig worden hoor, nu weten we wel dat het niet slim is wat ie gedaan heeft.

En dan nu iedereen zijn vinger opsteken die voordat hij zijn rijbewijs had ook wel eens op de openbare weg gereden heeft.

:thumb: (bij gebrek aan vingeropsteeksmilie)
Offline 2177
Master
ma 26 sep 2005, 15:13 Bericht 

Verzekeringsmaatijschappijen hebben rechercheurs (vaak oud politiemensen die daar veel meer verdienen) in dienst die in de buurt en kennissen/vriendenkring onderzoek doen. Kletsen even met je overburen en bieden een jaar lang gratis verzekeringspakket aan in ruil voor verklaring tegen jou Akadoenka. Is legaal. Twee of drie van die van die verklaringen en je bent het bokkie. Is voor hen vaak goedkoper dan jou uitbetalen. Bovendien kun jij en je gezin dan NERGENS meer verzekeren omdat je op de zwarte lijst van de Nederlandse Vereniging Van Assuradeuren komt te staan. Ja bij eentje nog, Terminus in Den Haag. Kun je voor 2000 euro per jaar een wa-tje voor je auto afsluiten. Daar zitten ook alle dronkenlappen en wanbetalers dus dan snap je waar die premie vandaan komt.
Als je via hen de rest van je leven al je verzekeringen wilt voldoen wens ik je heel, maar dan ook heel veel succes!!!
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 15:23 Bericht 
Slik :o
Dat zijn toch duidelijke verhalen. Maar de verzekeringsmaatschappij, althans de adviseur heeft me zelf geadviseerd om hem op moeders naam te zetten. Kan ik hier dan niks mee?

Voor de verklaring van buren / vriendenkring e.d. maak ik me geen zorgen. Maarja als ik het goed begrijp is het toch best riskant. Vanavond maar eens bij mijn pap aankaarten.
Offline Dennis
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 16:01 Bericht 
Akadoenka schreef:
Dat zijn toch duidelijke verhalen. Maar de verzekeringsmaatschappij, althans de adviseur heeft me zelf geadviseerd om hem op moeders naam te zetten. Kan ik hier dan niks mee?

Voor de verklaring van buren / vriendenkring e.d. maak ik me geen zorgen. Maarja als ik het goed begrijp is het toch best riskant. Vanavond maar eens bij mijn pap aankaarten.

Ik had de auto op eigen naam laten zetten .. de verzekering heeft me er zelf voor gewaarschuwd dat ik bij een ongeval waarschijnlijk pech had als hij op me moeders naam stond .. ze kijken het na na een ongeval dus kun je beter iets meer betalen.. en daarbij bouw je dan ook al je no-claim op .. dat scheelt natuurlijk ook :D

Ford Focus schreef:

Ik hoefde mijn rijbewijsnummer niet door tegeven (althans bij me 1e auto) en daarbij mag je wel een auto halen (en verzekeren .. verplicht bij de wet) en een ander laten rijden.
Offline Akadoenka
Master
ma 26 sep 2005, 16:09 Bericht 
DeMassel schreef:
Akadoenka schreef:

Ik had de auto op eigen naam laten zetten .. de verzekering heeft me er zelf voor gewaarschuwd dat ik bij een ongeval waarschijnlijk pech had als hij op me moeders naam stond .. ze kijken het na na een ongeval dus kun je beter iets meer betalen.. en daarbij bouw je dan ook al je no-claim op .. dat scheelt natuurlijk ook :D

Ik ga het er toch eens serieus met pap over hebben. Wordt me wat heet in de nek O:)
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 16:13 Bericht 
DeMassel schreef:

Ford Focus schreef:

Ik hoefde mijn rijbewijsnummer niet door tegeven (althans bij me 1e auto) en daarbij mag je wel een auto halen (en verzekeren .. verplicht bij de wet) en een ander laten rijden.

Ja dat kan best. Ik weet alleen nog dat ik 'm wel in moest vullen maar ik kan me voorstellen dat je een auto op je naam zet maar een ander er in laat rijden. Daarom vroeg ik het me gewoon af.

Tis wel handig als de verzekeraar weet wie er echt in de auto rijdt anders ben je flink de sjaak bij een ongeval. Zeker als uit een hoop blijkt dat jij de echte bestuurder bent en niet degene op wiens naam de verzekering staat......
Offline Dennis
FS medewerker
ma 26 sep 2005, 16:24 Bericht 
Ford Focus schreef:
.....Tis wel handig als de verzekeraar weet wie er echt in de auto rijdt anders ben je flink de sjaak bij een ongeval. Zeker als uit een hoop blijkt dat jij de echte bestuurder bent en niet degene op wiens naam de verzekering staat......

Dat ben ik met je eens...
In feite zou je geen auto moeten kunnen kopen als je nog geen rbw hebt.
Dan is er veel gezeur afgelopen.

(hierbij moet er een rbw gevraagd worden bij aanschaf van de auto)
Offline Jorn
Master
ma 26 sep 2005, 16:26 Bericht 
Spike schreef:
Akadoenka schreef:

En je bouwt geen no-claim op. Kortom je moet toch altijd door de zure appel heen bijten, of het nu iets meer of minder is. En mijn moeder ziet me nog niet staan... Krijg ik een aanrijding is ze haar max no-claim kwijt.

ben ik het mee eens, maar als je een student bent, heb je eigenlijk geen geld voor een verzekering, op naam van 1 van je ouders is dan goedkoper en WEL te financieren, dat zegt niet dat het goed is om te doen. Als je een baan hebt na je studie kan je het wat makkelijker betalen dus wat later door de zure appel bijten is qua financien op dat moment beter.

Dit gewoon om te laten zien dat het moeilijk is om auto te rijden als je nog wat jonger (18-22 ongeveer) bent
Offline Ford Focus
Master
ma 26 sep 2005, 16:30 Bericht 
JJ* schreef:
Spike schreef:
Akadoenka schreef:

ben ik het mee eens, maar als je een student bent, heb je eigenlijk geen geld voor een verzekering, op naam van 1 van je ouders is dan goedkoper en WEL te financieren, dat zegt niet dat het goed is om te doen. Als je een baan hebt na je studie kan je het wat makkelijker betalen dus wat later door de zure appel bijten is qua financien op dat moment beter.

Dit gewoon om te laten zien dat het moeilijk is om auto te rijden als je nog wat jonger (18-22 ongeveer) bent

En waarom denk je dat dat is? Als je een auto koopt weet je dat je daarnaast als kosten hebt:
- wegenbelasting
- brandstof
- onderhoud / apk
- VERZEKERING
(- Spee-geld)

Kun je een van deze vier niet betalen: geen auto kopen. Ja, het kan erg moeilijk zijn als je 4000 euri hebt en die Golf 3 staat te koop voor 3950......
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
ma 26 sep 2005, 18:21 Bericht 
Indeproblemen schreef:
hallo,

zit even ontiegelijk in de problemen,

Ik heb mn rijbewijs nog niet, ben net 18 en ben wel bezig met mn rijbewijs.

heb ondertussen een 205 gekocht en heb daar gister in gereden, auto staat op mijn naam maar is niet verzekerd...

Nu ben ik gister geflitst en heb nu dus een behoorlijk probleem, het risico van het in de fik steken van de flitspaal wil ik niet nemen...

mn vragen zijn nu,

Controleren ze of de auto verzekerd is? En kunnen ze zien of ik geen rijbewijs heb?

Als ze er dus achter komen dat ik zonder rijbewijs gereden heb, krijg ik dan een rijontzegging? en dat kan wel een jaar zijn?? dat vind ik nog het ergste... De boete van het onverzekerd rijden alla, maar die rijontzegging!

Alvast bedankt!!

Eenvoudig verhaal. De auto staat op jou naam. Dus kenteken aanspraakelijkheid. De boete komt op jou naam binnen. Aangenomen dat dit het goedkoopste "Spee tarief" is --> EURO 30,-- Met een beetje pech doen ze een registercontrole van het kenteken. Dan krijg je een brief van het RDW en mag je namens artikel 34 even aantonen dat je voertuig verzekert is. Als je dat niet kunt krijg je van Justitie een TRIAS van EURO 320,-- In dit geval kon het wel eens gelijk dagvaarden zijn...... Is je auto ook niet APK gekeurd, komt daar EURO 95,-- bij. Dat rijbewijs verhaal kan meevallen. Ze checken niet of jij daadwerkelijk gereden hebt. Dus dat zal wel loslopen. Mocht je hier ook mee op de koffie komen, komt er (uit mijn hoofd) EURO 190,-- bij.

Houdt dus rekening met een boete voor de snelheid. Ik ga uit van EURO 30,-- Het verzekering verhaal kan meevallen. Wel snel regelen. Krijg je een registercontrole, EURO 320,-- + eventueel de APK. Dat rijbewijs, daarvan verwacht ik dat je er géén last mee zult hebben. Je mag in Nederland wél een voertuig op naam hebben zonder rijbewijs, maar je mag géén voertuig op naam hebben zonder geldige verzekering. (En dat wordt je zéér zwaar aangerekend met een TRIAS van EURO 320,--).

Komen ze dus vragen stellen. Jij hebt niet gereden, en je weet niet wie wél gereden heeft. Verzekering is een duur grapje. Hopen dus dat de register contole achterwege blijft. Dat rijbewijs schat ik in als dat je daar nooit meer wat van weer hoort.

Ik ga verder maar niet tegen je aanzieken over de gevolgen van e.e.a. Dat hebben de mensen boven mij al gedaan, en daar stuit ik me bij aan.........

EDIT; Iets later. De auto staat op mams naam. Ook goed. Krijgt zij de boete voor de snelheid. (Kenteken aansprakelijkheid.) Zij krijgt de TRIAS voor de verzekering, eventueel de APK. Rijbewijs is dus geen punt. DIe heeft je moeder. Jou wel of geen rijbewijs hebben maakt in dit verhaal helemaal niet uit.

(MAAR NIET MEER DOEN HÉ!! :evil: )
Offline Jorn
Master
ma 26 sep 2005, 20:46 Bericht 
Ford Focus schreef:
JJ* schreef:
Spike schreef:
Akadoenka schreef:

En waarom denk je dat dat is? Als je een auto koopt weet je dat je daarnaast als kosten hebt:
- wegenbelasting
- brandstof
- onderhoud / apk
- VERZEKERING
(- Spee-geld)

Kun je een van deze vier niet betalen: geen auto kopen. Ja, het kan erg moeilijk zijn als je 4000 euri hebt en die Golf 3 staat te koop voor 3950......

sorry hier ben ik het niet mee eens
maar wat wil je er eigenlijk mee zeggen?

Dat ik geen auto kan kopen ookal kan ik het goedkoper regelen op deze manier??
en waarom dan niet? als ik het voor de rest zou kunnen financieren?
Offline Indeproblemen
Nieuwkomer
ma 26 sep 2005, 21:03 Bericht 

Kijk, Tukker pat, aan dit antwoord heb ik zeker wat! Bedankt, de rest... :x

Auto staat trouwens niet op mijn ma's naam hoor, gewoon op die van mij..

en vandaag met de verzekering geregeld dat hij vanaf afgelopen zaterdag verzekerd is... dus dat wordt waarschijnlijk ook geen punt.

Auto is apk gekeurd, das ook in orde dus.

Dus als ze vragen stellen dan weet ik niet wie gereden heeft, dan zeg ik dus gewoon dat ik de auto heb uitgeleend.

En inderdaad jongens, ik weet heus wel dat ik hartstikke fout zit, maar ben jong en kan op 1 of andere manier niet wachten met rijden... Heb nu de goeie keuze gemaakt en mn ouders alles verteld en de sleutels ingeleverd! Wie heeft er nou niet eens een keertje zonder rijbewijs gereden...

Nog even over het rijbewijs verhaal, ik krijg geen rijontzegging oid? want daar was ik het bangste voor... wil nu gewoon mn rijbewijs kunnen halen.
Offline Matthijs
Master
ma 26 sep 2005, 21:22 Bericht 

Indeproblemen schreef:
Nog even over het rijbewijs verhaal, ik krijg geen rijontzegging oid? want daar was ik het bangste voor... wil nu gewoon mn rijbewijs kunnen halen.

Nee, en als dat wel gebeurd dan duurt het toch nog een jaar voor de dagvaarding in de bus ligt, dus tegen die tijd heb jij je rijbewijs echt wel gehaald.
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
ma 26 sep 2005, 21:34 Bericht 
Indeproblemen schreef:

Ze kunnen niet aan je rijbewijs komen, want die heb je nog niet. En je bent geflitst door een flitspaal. Die houd geen rekening met de bestuurder. Wie gereden heeft maakt voor Justitie niet uit. Tot 30 km/u te hard binnen de bebouwde kom is de kentekenhouder altijd aansprakelijk. Jij dus. En wie gereden heeft maakt niet uit.
 [ 71 berichten ]