Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 7:31 Bericht 

Heb een boete te pakken, beschikking/M.

Ben geflitst in een huurauto.

Die hebben het CJIB een adres opgegeven waar ik ooit eens een auto heb laten afleveren. Die mensen hebben mij de boete opgestuurd.
Tevens is mijn naam fout gespelt.

Dus:

-niet mijn auto
-boute naar een ander adres als die van mij, heb er zelfs nooit gewoont!
-en mijn naam staat er verkeerd op

Wat voor een kans maak ik als ik net doe alsof mijn neus bloed? Heb er weinig trek in dat bv de mensen naar wie hij verstuurd is nu problemen krijgen. Heb ik daarnaast argumenten als ik bezwaar maak en dus bevestig dat de boete wel bij mij terecht is gekomen?

Graag advies!!

Laatst bijgewerkt door 41blitzbuggy op do 02 aug 2007, 15:29, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 27 jul 2007, 7:35 Bericht 
Wat was de pleegdatum van de overtreding, en op welke datum staat de beschikking??

Die naam e.d. daar kan je niets mee. Maar ik ben wel even benieuwd naar de uitleg van je over dat adres?? De beschikking is naar een voor jou vreemd adres gestuurd?? Hoezo heb je hem dan toch gekregen??

Je zegt dat je niet wil dat die mensen er problemen mee krijgen?? Hoezo?? Zijn zij de huurders van de auto waarmee de overtreding is gepleegd?? En jij hebt alleen die auto terug gebracht?? En toen ben je geflitst?? Begrijp ik het zo goed??
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 7:39 Bericht 

Nee zal wat beter uitleggen sorry:

Ik was/ben de huurder van de auto. Ik huur wel vaker bij verhuurder en heb een huurwagen ooit eens laten afleveren bij een adres van een kennis van mij. Omdat ik daar toen toevallig was. De verhuurde heeft toen denk ik per ongeluk ooit eens dat adres in hun systeem opgenomen als zijnde mijn adres. En dit dus doorgegeven aan CJIB ivm met de overtreding van de snelheid. En die kennis heeft mij toen die boete gegeven.

O:)

Laatst bijgewerkt door 41blitzbuggy op do 02 aug 2007, 15:29, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 27 jul 2007, 7:44 Bericht 
Hmmmm.........

Heb je een kopie van die huurovereenkomst?? En staan daar twee verschillende adressen op?

Dus een adres van de huurder, en een adres voor de aflevering??

En een tweed evraag. Wordt er in de beschikking ook gesproken over de huurder?? Dus een tekst dat ingevolge Artikel 8 Wahv de beschikking wordt opgelegd aan de huurder?? Zoiets??

Misschien kan je toch wel iets met die naam, mits de huurovereenkomst dat toelaat.

Laatst bijgewerkt door Tukker_Pat op vr 27 jul 2007, 7:49, in totaal 1 keer bewerkt
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 7:49 Bericht 

Ik huur en bestel altijd telefonisch, teken alleen voor ontvangst en de staat waarin ik de auto ontvang.

Dus geen huurovereenkomst op papier. Enkel de rekening achteraf, maar hier hebben ze bij CJIB nix mee te maken?

Laatst bijgewerkt door 41blitzbuggy op vr 27 jul 2007, 7:50, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Jesper
Pro
vr 27 jul 2007, 7:49 Bericht 
Ik zou gewoon de beschikking terug sturen vanaf dat andere adres met de mededeling erop, deze persoon woont hier niet, de auto ken ik niet, boete is niet voor mij. Kijken wat er dan gaat gebeuren...
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 27 jul 2007, 7:50 Bericht 
Kun je erg goed opschieten met die kennis??
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 7:51 Bericht 

Dit laatste wil ik wel doen Jesper,

Maar niet als ik dan bv in een later stadium een hogere boete krijg of dat ik bv problemen krijg om bij de verhuurder nog eens te huren, snap je? En wil niet dat mijn ""kennis" problemen krijgt...

Laatst bijgewerkt door 41blitzbuggy op do 02 aug 2007, 15:30, in totaal 1 keer bewerkt
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 7:52 Bericht 

Ja hele goede kennis....
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 27 jul 2007, 7:54 Bericht 
Jesper schreef:
Ik zou gewoon de beschikking terug sturen vanaf dat andere adres met de mededeling erop, deze persoon woont hier niet, de auto ken ik niet, boete is niet voor mij. Kijken wat er dan gaat gebeuren...

Dan krijg je een schrijven terug dat ingevolge Artikel 8 Wahv de beschikking in stand blijft.

Citaat:
Artikel 8 Wahv.

a. (n.v.t.)

b. (n.v.t.)

c. (n.v.t.)

In de onder a, b en c bedoelde gevallen is de officier van justitie bevoegd tot het opleggen van een administratieve sanctie aan degene die de gedraging heeft verricht of aan degene die de huurder van het motorrijtuig onderscheidenlijk de aanhangwagen was, dan wel aan degene aan wie het motorrijtuig onderscheidenlijk de aanhangwagen werd overgedragen. De artikelen 4, 6 en 7 zijn alsdan van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat de beschikking uiterlijk binnen acht maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden wordt bekendgemaakt.

Zie vetgedrukte tekst. Dat is op grond van de aflevering hard te maken door de OvJ.
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 7:57 Bericht 

Er staat letterlijk niets in over artikel 8.

Enkel in de kop het standaard verhaal dat ik de eigenaar ben of dat uit een schriftelijke huurovereenkomst is gebleken dat ik de besturder was...bla bla bla.......
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 27 jul 2007, 8:14 Bericht 
Dat wordt WOB'en......

Code:
Officier van Justitie
(Adres: zie paarse brief)
(Plaats), (datum)

Betreft: Bezwaarschrift in 1e termijn en Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven maak ik bezwaar tegen beschikking met nummer(nummer). De gronden van bezwaar zullen door mij beter gemotiveerd en geformuleerd worden nagezonden ná ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.

Voorzover de motivering op dit moment relevant is wijs ik u op de naam in de adressering van de beschikking. Voorzover mij bekend is deze persoon hier niet woonachtig. Het door u genoemde voertuig met kenteken staat niet geregistreerd op mijn naam en is mij tevens volledig onbekend.

In de beschikking wordt echter gesproken over een huurovereenkomst. Vooralsnog moet ik er van uit gaan dat er sprake is van een verwisseling van personen en/of adresgegevens. Ik wijs u op de zorgplicht na te gaan of voorgemelde persoon woonachtig is op het door u opgegeven adres. In deze bent u onzorgvuldig geweest wat op voorhand maakt dat deze beschikking voor vernietiging in aanmerking komt.

Om voor mij aan u aantoonbaar te maken dat er sprake is van een vergissing, verwisseling van personen of andere gronden die maken dat er mij op onjuiste gronden een beschikking is opgelegd, dien ik in het bezit te komen van enkele, voor mijn motivering van het aanvullend bezwaarschift belangrijke documenten welke in uw bezit zijn.

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:

- Het brondocument.

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.

- Een kopie of afschrift van de huurovereenkomst, voorzover er sprake is van de door u genoemde huurovereenkomst, waaruit onomstotelijk blijkt dat ik, ondergetekende, huurder was van het genoemde voertuig met kenteken <kenteken> tentijde van de vermeende overtreding.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art.  4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Naar aanleiding hiervan verzoek ik u mij een nadere termijn voor het indienen van deze gronden van bezwaar toe te staan. Mocht blijken dat deze informatie op dit moment voldoende grond is om de beschikking te vernietigen, verzoek ik u mij dit onverwijld mede te delen.

Met vriendelijke groet,

(Naam en handtekening:)
(Adres:)

Bijlage: Kopie beschikking.

Deze brief moet in naam van van jou kennis en door jou kennis worden verzonden. Hij is "aangeschreven" op de naam na, maar heeft wel de envelop en de beschikking geopend en gelezen. Hij weet dus niet anders dan dat hij een beschikking heeft gekregen.

Voor meer info omtrent de WOB zie --> http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... b_main.htm

Dit geeft een redelijke kans op directe vernietiging van de beschikking.
Offline 41blitzbuggy
Nieuwkomer
vr 27 jul 2007, 8:38 Bericht 

Als ik dit doe(die kennis eigenlijk) krijg ik dan niet enkel uitstel. Omdat ze hierna gaan zoeken naar mijn werkelijke adres(vast ook wel ergens in het bezit van SIXT) en dan alsnog de boete opsturen?

btw, bedankt voor de hulp en input zover! Top!!
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
vr 27 jul 2007, 8:49 Bericht 
Ja, dat zou kunnen. Maar nu niets doen betekent sowieso betalen. Bovendien denk ik dat dit bezwaarschrift al een redelijke kans maakt op directe vernietiging van de beschikking.

En anders doe je niets en betaal je nu gewoon.
Offline Yvesart
Master
vr 27 jul 2007, 13:32 Bericht 
1 briefje kan volgens mij geen kwaad... als de OvJ er niet mee akkoord gaat (ongegrond verklaard) dan kan je altijd nog betalen, aangezien de verhoging pas ingaat op het moment dat je helemaal NIET betaald..
 [ 15 berichten ]