Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 20:06 Bericht 

heeft iemand een voorbeeld van een werkgevers verklaring.
mijn baas wil er wel een maken maar hij weet niet helemaal precies hoe , dus alle voorbeelden zijn welkom.

Offline Marcel
FS medewerker
di 23 nov 2004, 20:08 Bericht 
hiero...

http://www.obp.nl/download/Werkgeversverklaring.pdf

Deze is iets simpeler maar klopt zeker.

http://www.nhg.nl/documents/bijlagen/We ... ng2004.pdf

Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 20:12 Bericht 

oke dat is er 1 , maar hier staat toch niet in dat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn werk???

Offline gurb
Master
di 23 nov 2004, 20:12 Bericht 
Anders neem je één van deze verklaringen en pas je hem aan naar eigen smaak. (Concept hier plaatsen, dan kraken wij het wel af)

Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 20:20 Bericht 

goed idee

zal ik doen

Offline RAH
Master
di 23 nov 2004, 20:24 Bericht 
Gewoon een kort briefje waarin je werkgever aangeeft dat jij je rijbewijs nodig hebt voor het uitvoeren van je werkzaamheden en dat indien je geen rijbewijs hebt je je werkzaamheden dus niet kunt uitvoeren en derhalve mogelijk een ontslag volgt.

Offline Marcel
FS medewerker
di 23 nov 2004, 20:24 Bericht 
Hoe bedoel je dat met je rijbewijs??

Dat begrijp ik niet helemaal.

Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 20:32 Bericht 

1ste probeersel!!

<mijn naam>
<adres>
<postcode plaats>

Betreft: Te verwachten problemen m.b.t. je Rijbewijs

Beste <mijn naam>

Refererend aan ons gesprek het volgende ; zoals al aangegeven lijkt het mij duidelijk dat jij als zelfstandig monteur voor beveiligings- , camera- en toegangscontrolesystemen te alle tijde op locatie bent.

Dat je daarbij altijd alleen bent is inherent aan het werk.

Daarbij heb je vanuit deze functie ook nog de verplichting voor de periodieke storingsdienst en dat je te alle tijde bereikbaar moet zijn om bijvoorbeeld assistentie te verlenen bij een door jouw aangelegde installatie , als zich daar problemen voor doen.

Wij als BORG installateur kunnen niet anders te werk gaan , wanneer jij je rijbevoegdheid zou verliezen kun je generlei je functie uitvoeren en mogelijkheden om je anders in te zetten zijn niet voorhanden.
Erop vertrouwende je hiermee duidelijkheid te hebben verstrekt , teken ik.

Met Vriendelijke Groet,

<naam bedrijf>

<handtekening>

<naam directeur>

Offline Marcel
FS medewerker
di 23 nov 2004, 20:40 Bericht 
Aha je rijbewijs is foetsie.
Ik begrijp het nu pas.

Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 20:48 Bericht 

nee nog niet maar ik moet voorkomen in januari

dus het is meer een brief ter verkoming dat ze mijn rijbewijs innemen!!!

heb 88 te hard gereden :oops:

Offline MRE
FS Weldoener!
di 23 nov 2004, 20:51 Bericht 
Visch schreef:

Hehehehe, wat dacht je als ik het doe, dan doe ik het goed ?

Het briefje hierboven ziet er goed uit. Hoop voor je dat je er redelijk vanaf komt.

Offline fritz©
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 20:57 Bericht 
Visch schreef:

Heb jij gevlogen :o ?

Enfin; hiervoor zal je werkgever idd een aparte verklaring moeten opstellen. De term "werkgeversverklaring" kan verwarring scheppen, daar deze meestal gebruikt wordt t.b.v. een hypotheek.

In ieder geval: suc6

Greetz

Offline lisly
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 21:00 Bericht 

Euhmmm Visch?

Kunnen wij misschien ruilen? Jou 88 tegen mijn 10 ???
:wink:

Lisly

Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 21:03 Bericht 

hahaha ja dat kan, ik heb nog wel een antwoordformulier hier liggen zadat jij ff zegt dat jij de bestuurder was haha

trouwens , benieuwd naar de motor kijk op http://aprilia250.tmf.nl

Offline lisly
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 21:19 Bericht 

Deal Visch !!!!!!!

Dan ga ik op papier bij jou inwonen een tijdje!
En ik zal keurig een verhuisberichtje sturen naar de gerechtsdeurwaarder !

LOL

Lisly.

Offline Visch
Nieuwkomer
di 23 nov 2004, 21:40 Bericht 

wat heb jij uitgespookt dan?? een bekeuring van 10km te hard kan iedereen toch betalen??

of ben je eigenwijs geweest en niet betaald en zodat je nu een deurwaarder op de stoep heb??

Offline doggy101
Die hard
di 23 nov 2004, 22:24 Bericht 
http://images.flitsservice.nl/phpBB/vie ... hp?t=11801

lees en huiver

suc6 Lisly

Offline Laguna
Master
di 23 nov 2004, 22:50 Bericht 

Citaat:

vindt jij 88 te hard al vliegen :o (als het rustig/leeg is rij ik regelmatig 190-210 op 's lands wegen :oops: )

Offline Martijn
FS Webmaster
di 23 nov 2004, 23:48 Bericht 
Ik denk dat zo'n werkgeversverklaring weinig uit zal maken in dit geval. Dit is TE hard. Je raakt zonder meer je rijbewijs kwijt.

Hou je je mond tov je werkgever, kan, maar als er ook maar iets gebeurd, ben je bijzonder zwaar de lul.

Hoe ben je gepakt? Geflitst, tegemoetkomen, of afgaand? Afgaand wordt het moeilijk bewijzen dat JIJ achter het stuur zat. Dan kan je idd Lisly vragen of zij zich als bestuurder wil melden. Krijgt zij de otzegging en de aantekening achter d'r naam, maar ze heeft toch geen auto en de boete betaal jij. Maar je kan jezelf wel ontzettend in de nesten hiermee werken.

Ben je aangehouden: Maak je geen schijn van kans en is het enige wat je zo'n beetje kan doen is diep berouw tonen.

Het zal een zeer zware kluif worden om hier anders aan onderuit te komen.

Offline Martijn
FS Webmaster
di 23 nov 2004, 23:52 Bericht 
Als ik dat doe vliegt elke keer de turbo eruit. Al 2x gehad!

Offline Visch
Nieuwkomer
wo 24 nov 2004, 18:06 Bericht 

Nou ik zal je het 1 en ander even uitleggen.
Ik heb nog nooit een bekeuring gehad en dit is de eerste en was meteen een goeie!!

Ben alleen GEFLITST dus niet staande gehouden , afgaand geflitst.
Ik heb de foto opgevraagd en daar sta ik met mijn kenteken buiten de driehoek.
Nog iets , mijn toenmalige motor stond op 25kw , daar heb ik ook nog een testbankuitdraai van hierop staat ook dat hij maar 135km/h kan. en ik ben geflitst met 174 km/h.
Maar heb de motor verkocht en ik weet dat hij nog steeds op 25kw kenteken staat. Maar hoe kan ik dit gaan aantonen bij de rechter (dat hij dus 25kw was)?????? kan ik nu nog iets opvragen bij het RDW ofzo?? zodat ik een bewijs heb dat hij op 25kw kenteken staat??

Iemand ideeen???

Offline Bouwe
Master
wo 24 nov 2004, 18:24 Bericht 
88 te hard? :o

Offline Visch
Nieuwkomer
wo 24 nov 2004, 18:54 Bericht 

ja , is dat zo vreemd met een motor??? op een weg van 5km rechtdoor zonder zijwegen en dat rond de klok van 20:00 uur toen er bijna niemand rondreed. aan het begin van het motorseizoen???

Offline Remke
Die hard
wo 24 nov 2004, 19:35 Bericht 

Als je alleen geflitst bent kan je toch gewoon keihard valhouden dat je echt niet weet wie er toen op je motor zat ? De rechter zal je dan kenteken aansprakenlijkheid geven en een flinke geldboete geven.

Daarnaast kan je aanvoeren dat de motor volgens de testspecificaties niet eens zo hard kan.

Als er tegenliggers op de foto te zien zijn kan je aanvoeren dat deze de meting hebben beinvloed, daar zijn ook wel kranten artikelen van.

Offline RF900RS2
Die hard
wo 24 nov 2004, 20:12 Bericht 
Ik denk dat je niet met een werkgeversverklaring moet aankomen, dan geef je het zelf toe en ben je de pineut.
(een oom heeft ooit 3 maanden zijn rijbewijs mogen uitlenen en ging "maar" 55 te hard, en hij heeft een eigen zaak en kan echt niet zonder rijbewijs. de eis was toen 6 maanden)

Je moet bewijs op tafel gooien dat hij 25 KW is (je hebt papieren ervan als ik het goed begrijp)

Laat ze maar bewijzen dat jij het was. gewoon zeggen dat het een vals kenteken zou kunnen zijn lijkt mij een aardig verweer.

ps gaat dat ding echt zo hard? Ik durf dat wel op mijn RF900 maar op zo een licht machientje ben je best een lefgozer

Offline fritz©
Nieuwkomer
wo 24 nov 2004, 21:40 Bericht 
Laguna schreef:
Citaat:

vindt jij 88 te hard al vliegen :o (als het rustig/leeg is rij ik regelmatig 190-210 op 's lands wegen :oops: )

//offtopic

Mijn auto rijdt maar 133 (heuvel af, wind mee) :wink:

// ontopic

Offline Toto
Die hard
do 25 nov 2004, 2:16 Bericht 
zeikmode aan: het is: te allen tijde zeikmode uit

Offline Visch
Nieuwkomer
do 25 nov 2004, 17:14 Bericht 

RF900RS2 schreef:

Je moet bewijs op tafel gooien dat hij 25 KW is (je hebt papieren ervan als ik het goed begrijp)

Laat ze maar bewijzen dat jij het was. gewoon zeggen dat het een vals kenteken zou kunnen zijn lijkt mij een aardig verweer.

ps gaat dat ding echt zo hard? Ik durf dat wel op mijn RF900 maar op zo een licht machientje ben je best een lefgozer

Eeh ja het enige wat ik heb van 25kw is die testbank uitdraai. maar misschien is een bewijsje van het rdw ook wel handig? zou je dit op kunnen vragen??

Kan ik die werkgevers verklaring niet gewoon bijvoegen als bijlage ofzo , zo van , mochten jullie anders beslissen dan kan ik aantonen dat ik hem nodig heb voor mijn werk.

Enneeeuh een rs250 gaat 210 lolz

Offline RF900RS2
Die hard
do 25 nov 2004, 17:33 Bericht 
Visch schreef:
RF900RS2 schreef:

Eeh ja het enige wat ik heb van 25kw is die testbank uitdraai. maar misschien is een bewijsje van het rdw ook wel handig? zou je dit op kunnen vragen??

Kan ik die werkgevers verklaring niet gewoon bijvoegen als bijlage ofzo , zo van , mochten jullie anders beslissen dan kan ik aantonen dat ik hem nodig heb voor mijn werk.

Enneeeuh een rs250 gaat 210 lolz

Die uitdraai is al een goed begin, ik zou gewoon ff RDW bellen

Zodra je met die werkgeversverklaring aankomt geef je toe dat jij schuldig bent (waarom zou je een werkgeversverklaring regelen als jij het niet geweest kan zijn)

bewijslast ligt bij justitie, jij hebt bewijs dat hij 25kw is.

Ik weet bijna zeker dat je het mooie roze papiertje mag inleveren als je met die verklaring aankomt

Offline Kiwi45
Master
do 25 nov 2004, 17:49 Bericht 
Die werkgeversverklaring kun je altijd nog gebruiken zodra je in hoger beroep gaat.
Zie het voorkomen als een eerste kans. Je leert er van, en als de rechter een verkeerd besluit neemt dan ga je in hoger beroep. Dan kun je als extra argument meenemen dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk.

Maar ik zou het op de eerste zitting zeker niet gebruiken.

Je verhaal wordt héél simpel: ik was het niet. Ik rijdt nooit zo hard, bovendien kán mijn motor niet zo hard, want is begrensd. Dus er moet wel een fout gemaakt zijn. Waarschijnlijk is de meting verstoord door een tegemoetkomende auto of iets anders, maar goed. Blijf zo hard mogelijk ontkennen dat jij het was, en dat je zo hard hebt gereden.
In het ergstige geval krijg je, als kentekenhouder, toch een boete. Tja, dat is lullig, maar doe je niks aan. Je rijbewijs kunnen ze je NOOIT afnemen zo lang je blijft ontkennen.

Ga dus niet het traditionele "Sorry mijnheer de rechter, ik zat fout, ik zal het nooit meer doen"-verhaal houden, want dan ben je gegarandeerd de pineut.

Je kunt als voorbereiding gewoon eens als bezoeker naar de rechtszaal gaan, daar leer je een hoop van.

Offline Visch
Nieuwkomer
vr 26 nov 2004, 17:38 Bericht 

oke kijk daar heb ik wat aan.

Werkgeversverklaring dus niet mee nemen. ik zal eens ff kijken of ik aan het nummer van het RDW kan komen. dan bel ik die even.

Ik moet dus ff een goed verhaal verzinnen. en het mss maar gooien op een vals kenteken. want op de foto staat geen andere auto of motor. ik sta wel buiten de driehoek. dat in combinatie met die 25kw uitdraai. moet daar toch wel iets moois van te maken zijn.

tips zijn altijd welkom!!!!

Offline Visch
Nieuwkomer
vr 26 nov 2004, 17:50 Bericht 

nog iest he.

heeft justitie een kleuren foto???? of net zo'n zwart witte als ik??

Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 26 nov 2004, 20:00 Bericht 
Visch schreef:
Maar heb de motor verkocht en ik weet dat hij nog steeds op 25kw kenteken staat. Maar hoe kan ik dit gaan aantonen bij de rechter (dat hij dus 25kw was)?????? kan ik nu nog iets opvragen bij het RDW ofzo?? zodat ik een bewijs heb dat hij op 25kw kenteken staat??

Iemand ideeen???

Als de motor nog steeds op 25Kw staat, en dit in werkelijkheid ook zo is, moet je proberen om de motor van de nieuwe eigenaar (je had motor verkocht) te lenen en bij de politie (of RDW) laten testen op zijn snelheid. Als de motor geen 174KM haalt, kan de bekeuring nooit juist zijn.

Suc6

Offline Visch
Nieuwkomer
vr 26 nov 2004, 22:28 Bericht 

dat gaat helaas niet denk ik. toch maar eens het rdw bellen denk ik.

Motor staat idd op 25kw. maar ja hoe bewijs je zoiets dan he zonder motor!?

Online Maserati Teun
FS medewerker
vr 26 nov 2004, 23:26 Bericht 
Visch schreef:
dat gaat helaas niet denk ik. toch maar eens het rdw bellen denk ik.

Motor staat idd op 25kw. maar ja hoe bewijs je zoiets dan he zonder motor!?

Kan je de eigenaar van de motor niet achterhalen. Hij is verkocht. Ken je de koper niet.

Offline Visch
Nieuwkomer
za 27 nov 2004, 15:14 Bericht 

nou hij staat bij safe motors.

Online Maserati Teun
FS medewerker
za 27 nov 2004, 15:53 Bericht 
Visch schreef:
nou hij staat bij safe motors.

en je mag hem niet meenemen om te testen. Kunnen ze daar geen test doen?

Offline Visch
Nieuwkomer
do 02 dec 2004, 18:55 Bericht 

nou ze hebben daar geen testbank!
ik ga zaterdag wel ff informeren bij safe of ze me willen helpen.

[ 38 berichten ]