Pagina 1 van 2  [ 71 berichten ]
Offline MofkaP
FS Juridisch
vr 11 jun 2010, 22:50 Bericht 

Vanaf 1 juli 2010 mag een rouwstoet niet meer doorsneden worden. De regeling geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen, dus zonder verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden.

-Weggebruikers moeten op een gelijkwaardige kruising voorrang verlenen aan de volgauto's van een rouwstoet, ongeacht van welke kant de rouwstoet komt en ongeacht of de rouwstoet rechtdoor gaat of afslaat;
-Het eerste voertuig van de rouwstoet valt niet onder deze regeling en moet zich dus aan de normale voorrangsregels houden;
-De regeling geldt niet op voorrangskruisingen, rotondes, kruispunten met verkeerslichten, invoegstroken en uitritten. Daar gelden voor de rouwstoet de normale voorrangsregels;
-De regeling geldt alleen als de voertuigen van de rouwstoet (zowel begrafenisauto’s als particuliere volgauto’s) op de juiste wijze voorzien zijn van de officiële vlaggen (zie afbeelding hieronder);
-De officiële vlaggen, bevestigd aan de linker- en rechterzijde van de voertuigen, mogen alleen gebruikt worden om de overledene naar zijn laatste rustplaats (begraafplaats of crematorium) te begeleiden;
-Voertuigen zonder officiële vlaggen vallen niet onder de regeling en moeten zich aan de normale voorrangsregels houden.
-Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet voor laten gaan;
-De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde kom wil wegrijden, moet een achter hem naderende rouwstoet voor laten gaan.

Afbeelding

Vlaggetje moet aan weerszijden van de auto worden gevoerd en moet boven het voertuig uitsteken.

-Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van passagiers of het opladen van elektrische auto’s.

-Het gebruik van ligplaatsen in bussen, taxi’s en personenauto’s is toegestaan, mits deze ligplaatsen aan bepaalde eisen voldoen.

-Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer mogelijk (laden/lossen en in- en uitstappen van passagiers).

-Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.

-Bestuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen maken van een busstrook of busbaan, mogen over-verdrijvingsvlakken en puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.

-Er worden twee nieuwe verkeersborden ingevoerd met de betekenis:
verboden voor autobussen en verboden voor vrachtauto’s en autobussen.

Laatst bijgewerkt door MofkaP op vr 11 jun 2010, 23:05, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Arno
FS Meldingen
vr 11 jun 2010, 22:58 Bericht 
Ik zie een groeiende markt voor die vlaggetjes ;)

Wel jammer dat zoiets in de wet vastgelegd moet zijn voordat zoiets mogelijk is. Ik heb laatst meegereden in een stoet en daar snapte mensen wel hoe dat werkte.

Offline Guppenklup
Master
vr 11 jun 2010, 23:05 Bericht 
MofkaP schreef:
Vlaggetje moet aan weerszijden van de auto worden gevoerd en moet boven het voertuig uitsteken.

Afbeelding
:fp:

Offline Bar-E
Master
vr 11 jun 2010, 23:29 Bericht 
MofkaP schreef:
Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.

Sow, gaan ze die dan ook gebruiken? Een arm uitsteken kost al teveel moeite.......

Offline Aanhanger
Master
vr 11 jun 2010, 23:56 Bericht 
MofkaP schreef:
Vanaf 1 juli 2010 mag een rouwstoet niet meer doorsneden worden.

Is de feitcode al bekend? :woop:
MofkaP schreef:
-Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer mogelijk (laden/lossen en in- en uitstappen van passagiers).

Is niet meer mogelijk, of mag het niet meer :huh:

MofkaP schreef:
-Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.

Mag ik in de auto nog steeds mijn arm uitsteken of moet ik echt de richtingaanwijzer gebruiken?

Offline Signum
Master
za 12 jun 2010, 1:49 Bericht 
En de politie gaat bij elke rouwstoet meerijden ter controle..?

Offline dmachiel
Master
za 12 jun 2010, 4:29 Bericht 

Is gewoon een nieuw regeltje. Bij elke oude regel rijden ze toch ook niet bij alles mee?

Offline MofkaP
FS Juridisch
za 12 jun 2010, 7:38 Bericht 

Aanhanger schreef:
Mag ik in de auto nog steeds mijn arm uitsteken of moet ik echt de richtingaanwijzer gebruiken?

Wanneer heb jij je rijbewijs gehaald?

1931?
:wink:

Dat mag al jaren niet meer, het gebruik van de raw is verplicht.

Offline haringkje
Master
za 12 jun 2010, 8:06 Bericht 
MofkaP schreef:
Fietsen mogen voorzien zijn van richtingaanwijzers.

Is dit echt :o
Dit kan niet waar zijn?
Hoe moet ik dit gaan voorstellen??? weer kentekens op de fiets en wegenbelasting?
Verplichte verzekering erbij.

Offline Arno
FS Meldingen
za 12 jun 2010, 8:11 Bericht 
haringkje schreef:
weer kentekens op de fiets en wegenbelasting?

:thumb:

Offline Koekman
Die hard
za 12 jun 2010, 9:09 Bericht 

Regeltjes klinken een beetje als: Ongeschreven fatsoensregels opgeschreven. Tenminste: Als ik door de stad loop en er rijd een rouwstoet over de weg die ik wil oversteken, vind ik het goed fatsoen om ze gewoon te laten passeren.

Offline MofkaP
FS Juridisch
za 12 jun 2010, 9:23 Bericht 

MofkaP schreef:

Dat laden en lossen was een foute interpretatie van mij.

Ik werd op het verkeerde been gezet omdat het bericht spreekt van "gebruik" van de gehandicaptenparkeerplaats en niet van "parkeren".

Ik heb de toelichting doorgelezen en daar staat het volgende:
... het parkeren van een gehandicaptenvoertuig op een gehandicaptenparkeerplaats moet verband houden met het vervoer van een gehandicapte.

Een andere belangrijke wijziging is art 76 (eindelijk).

Een doorgetrokken streep die zich niet langs de rand van de rijbaanverharding bevindt (en die een begrenzing van een rijstrook aangeeft) mag niet worden overschreden. PUNT

Met een aantal uitzonderingen zoals vluchtstrook, spitsstrook, fietsstrook.

Offline djidee
Master
za 12 jun 2010, 9:47 Bericht 
Koekman schreef:
Regeltjes klinken een beetje als: Ongeschreven fatsoensregels opgeschreven. Tenminste: Als ik door de stad loop en er rijd een rouwstoet over de weg die ik wil oversteken, vind ik het goed fatsoen om ze gewoon te laten passeren.

Idem, ik ging over de rotonde, terwijl er een rouwstoet de rotonde net aan het opdraaien was (eerste 3 wagens voorbij)... Nummer 4 zou stoppen om mij voor te laten (volgens verkeersregels), maar na een seintje is de hele meute (auto of 12) aangesloten... Ik vind het niet meer dan normaal, laat het een aan een gesloten stoet zijn.

Pakmans achtermij in zn C-klasse vond het niet leuk, en zat op zijn horloge te kijken... Vraag me af wat hij had willen toen als hij er tussen reed, inhalen?

Offline LoverD
Master
za 12 jun 2010, 10:09 Bericht 
djidee schreef:
Idem, ik ging over de rotonde, terwijl er een rouwstoet de rotonde net aan het opdraaien was (eerste 3 wagens voorbij)... Nummer 4 zou stoppen om mij voor te laten (volgens verkeersregels), maar na een seintje is de hele meute (auto of 12) aangesloten... Ik vind het niet meer dan normaal, laat het een aan een gesloten stoet zijn.

:thumb:
Jammer dat deze regeling niet geldt voor voorrangskruisingen. Verder goed dat de wagens herkenbaar moeten zijn aan vlaggen. Dit voorkomt weer onduidelijkheid.

Offline dexter79
Master
za 12 jun 2010, 10:34 Bericht 
Ik vind het jammer dat deze hele regel is ingevoerd. Respect vang je niet in regels. Het voorlaten van een rouwstoet was altijd een gebaar van respect; nu is het alleen het opvolgen van een regel en daarmee is weer een stukje respect voor de medeburger kapotgereguleerd. En worden mensen weer een stukje asocialer. Bovendien is het inconsequent, daar het blijkbaar alleen op gelijkwaardige kruisingen van toepassing is, en dat maakt de regels weer een stuk onduidelijker. En duidelijkheid is nu juist zo belangrijk in verkeersregels, om discussies over voorrang, schuldvraag etc. zo snel mogelijk af te kunnen kappen.

MofkaP schreef:
Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van passagiers of het opladen van elektrische auto’s.
Was dit niet al zo? Wat is er precies veranderd?

MofkaP schreef:
Onterecht gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats is niet meer mogelijk (laden/lossen en in- en uitstappen van passagiers).
Ook dit vind ik een rare en gevoelsmatig onterechte nieuwe regel. Ik vind gebruik van een gehandicaptenplaats op het moment dat er geen gehandicapte in velden of wegen te bekennen is, niet zo'n drama, als je maar optieft zodra zo'n gehandicapte eraankomt. En bij laden/lossen, in- en uitstappen van passagiers, en bellen, ben je bij of in je voertuig en ben je dus prima in staat om weg te wezen zodra dat moet.

Offline 944 guy
Master
za 12 jun 2010, 11:05 Bericht 
Onnodige regeldrift zeg, het zijn wel weer ambtenaren die van jou belastinggeld betaald worden die deze onzin verzinnen. Rouwstoet niet onderbreken is slechts een kwestie van fatsoen!

Offline Dennis
FS medewerker
za 12 jun 2010, 11:14 Bericht 
dexter79 schreef:
En bij laden/lossen, in- en uitstappen van passagiers, en bellen, ben je bij of in je voertuig en ben je dus prima in staat om weg te wezen zodra dat moet.

maar kun jij zien of de aanrijdende bestuurder/ster daar wil parkeren en dat zei een kaart heeft?? :schudnee:
en kan de bestuurder/ster zien dat jij daar staat om te laden/lossen enz. en eigenlijk ten onrechte gebruik
maakt voor een voor hem/haar bedoelde plek?? :schudnee:

944 guy schreef:
Rouwstoet niet onderbreken is slechts een kwestie van fatsoen!

klopt...maar blijkbaar is dat er in NL niet meer voldoende. :[

Online Christafari
Master
za 12 jun 2010, 11:15 Bericht 
944 guy schreef:

Toch hebben niet alle mensen dit fatsoen. Bij de begrafenis van mijn opa zelfs een vechtpartijtje meegemaakt door iemand die dat fatsoen niet had.

Dexter heeft hiermee wel een punt;
dexter79 schreef:
Bovendien is het inconsequent, daar het blijkbaar alleen op gelijkwaardige kruisingen van toepassing is, en dat maakt de regels weer een stuk onduidelijker.

We maken het onszelf zo veel te moeilijk.

Offline Dennis
FS medewerker
za 12 jun 2010, 11:23 Bericht 
Christafari schreef:
We maken het onszelf zo veel te moeilijk

:kniktja:

gewoon altijd niet doorsnijden (tenzij verkeerslichten op die plek staan)

Offline Signum
Master
za 12 jun 2010, 11:23 Bericht 
Dennis schreef:
klopt...maar blijkbaar is dat er in NL niet meer voldoende. :[

Dat zal de nieuwe wet dus niet gaan veranderen.

Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 12 jun 2010, 11:33 Bericht 
Citaat:
Vanaf 1 juli 2010 mag een rouwstoet niet meer doorsneden worden. De regeling geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen, dus zonder verkeerslichten, voorrangsborden of haaientanden.

-Weggebruikers moeten op een gelijkwaardige kruising voorrang verlenen aan de volgauto's van een rouwstoet, ongeacht van welke kant de rouwstoet komt en ongeacht of de rouwstoet rechtdoor gaat of afslaat;
-Het eerste voertuig van de rouwstoet valt niet onder deze regeling en moet zich dus aan de normale voorrangsregels houden;
-De regeling geldt niet op voorrangskruisingen, rotondes, kruispunten met verkeerslichten, invoegstroken en uitritten. Daar gelden voor de rouwstoet de normale voorrangsregels;
-De regeling geldt alleen als de voertuigen van de rouwstoet (zowel begrafenisauto’s als particuliere volgauto’s) op de juiste wijze voorzien zijn van de officiële vlaggen (zie afbeelding hieronder);
-De officiële vlaggen, bevestigd aan de linker- en rechterzijde van de voertuigen, mogen alleen gebruikt worden om de overledene naar zijn laatste rustplaats (begraafplaats of crematorium) te begeleiden;
-Voertuigen zonder officiële vlaggen vallen niet onder de regeling en moeten zich aan de normale voorrangsregels houden.
-Een voetganger of een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig die een zebrapad wil oversteken, moet een naderende rouwstoet voor laten gaan;
-De bestuurder van een autobus die van een bushalte binnen de bebouwde kom wil wegrijden, moet een achter hem naderende rouwstoet voor laten gaan.

Sommige punten zijn in mijn ogen onduidelijk en lijken in tegenspraak met andere verkeersregels.

Waarom moet een bus en gebruikers van en VOP een naderende rouwstoet voor laten gaan. Wat is "een naderende"? 10 meter, 100 meter of 1 KM?

Ik begrijp dat elke volgauto 2 vlaggen moet voeren. Heel merkwaardig, waarom niet alleen de lijkwagen en de laatste volgauto? Als er één auto zonder vlaggen tussen komt, om welke reden dan ook, heeft ineens de stoet geen voorrang meer.

Waarom alleen op gelijkwaardige kruisingen en bij nadering kruising moet het eerste voertuig gewoon voorrang verlenen en valt deze regel niet onder "een naderende rouwstoet".

Alles overziend, gewoon waardeloze wetgeving.

Offline Marc 325i Coupe
Master
za 12 jun 2010, 11:37 Bericht 

Christafari schreef:
Toch hebben niet alle mensen dit fatsoen. Bij de begrafenis van mijn opa zelfs een vechtpartijtje meegemaakt door iemand die dat fatsoen niet had.

Ja, met iemand die niet zo fatsoenlijk is om de stoet voor te laten gaan op de vuist gaan getuigt van fatsoen :huh: :huh: :huh:

Verder met Dexter eens, als je nu een stoet doorkruist is het slechts een regel overtreden, voorheen was het een gebrek aan fatsoen. Wat wil je nu liever in dit land? Bovendien zijn er straks ook ongetwijfeld nog volgauto's zonder vlaggetjes. Die doorkruis je dus gewoon...wederom een effect wat de hele situatie er niet beter op maakt...Bedankt overheid!

Online Christafari
Master
za 12 jun 2010, 11:46 Bericht 
Marc 325i Coupe schreef:
Christafari schreef:

Ja, met iemand die niet zo fatsoenlijk is om de stoet voor te laten gaan op de vuist gaan getuigt van fatsoen :huh: :huh: :huh:

Mwah, diegene van mijn familie werd bijna overhoop gereden door die malloot, dus die schreeuwde 'm wat na. Toen kwam die terug om verhaal te halen en dat moet je nou net niet doen bij die kant van de familie. Die had van mij ook een ros op z'n neus kunnen krijgen.

Offline LoverD
Master
za 12 jun 2010, 12:04 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Wat is "een naderende"? 10 meter, 100 meter of 1 KM?

Gewoon oversteken zolang je de stoet niet hindert :kniktja:

Offline Aanhanger
Master
za 12 jun 2010, 12:19 Bericht 
Maar dan heb je nu zeker een sterke zaak als je als rouwstoet een voetganger op een VOP platrijdt. :-?

Offline dexter79
Master
za 12 jun 2010, 12:36 Bericht 
Neuh, daar hebben we WVW artikel 185 toch voor. 8)

Dennis schreef:
944 guy schreef:
klopt...maar blijkbaar is dat er in NL niet meer voldoende.
En door dit soort regels weten we in elk geval zeker dat dat ook niet meer terug gaat komen, omdat het argument om voor een rouwstoet te stoppen nu niet meer gaat over fatsoen & sociaal gedrag, maar over regels.

Offline Dennis
FS medewerker
za 12 jun 2010, 12:45 Bericht 
dexter79 schreef:
En door dit soort regels weten we in elk geval zeker dat dat ook niet meer terug gaat komen, omdat het argument om voor een rouwstoet te stoppen nu niet meer gaat over fatsoen & sociaal gedrag, maar over regels

daar heb je een goed punt :thumb:

Offline MofkaP
FS Juridisch
za 12 jun 2010, 13:23 Bericht 

Aanhanger schreef:
Maar dan heb je nu zeker een sterke zaak als je als rouwstoet een voetganger op een VOP platrijdt.

Dat is een vorm van klantenbinding. :[

Offline BLikent
Master
za 12 jun 2010, 13:27 Bericht 
En hoe wordt de rest van Nederland op de hoogte gebracht van deze nieuwe regels?

Offline feitelijk_oud
Master
za 12 jun 2010, 13:28 Bericht 
Middels het staatsblad?

Offline sjef7544
Weet de weg
za 12 jun 2010, 13:37 Bericht 
BLikent schreef:
En hoe wordt de rest van Nederland op de hoogte gebracht van deze nieuwe regels?

Wegmisbruikers is niet voor niets een staatsprogramma O:)
Even afwachten dus nog :roll:

Offline MofkaP
FS Juridisch
za 12 jun 2010, 13:48 Bericht 

feitelijk schreef:
Middels het staatsblad?

Precies, zal er volgende week wel in staan.

Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 12 jun 2010, 13:59 Bericht 
MofkaP schreef:
Aanhanger schreef:
Maar dan heb je nu zeker een sterke zaak als je als rouwstoet een voetganger op een VOP platrijdt.

Dat is een vorm van klantenbinding. :[

:roflol: :roflol: :roflol:

Offline Guppenklup
Master
za 12 jun 2010, 15:20 Bericht 
Citaat:
het opladen van elektrische auto’s

:fp:

Offline boersma
Master
za 12 jun 2010, 17:10 Bericht 
Soms vind ik het ook wel fatsoenlijk als mensen in een LANGE rouwstoet even een ander voorlaten (bij kruisingen of zijwegen waarbij de auto niet in de richting van de stoet gaat rijden).
Ook bij een rotonde wel prettig als ze je er toch even tussen laten zodat jij ook verder kan.
Fatsoen moet van twee kanten komen.

Offline marcoobee
Pro
za 12 jun 2010, 17:46 Bericht 
Citaat:
-Parkeerplaatsen kunnen door middel van onderborden gereserveerd worden voor een bepaald doel, bijvoorbeeld het afzetten en ophalen van passagiers of het opladen van elektrische auto’s.

Nice, dus tot 1 juli gewoon gebruik maken van die parkeerplaatsen.

Offline boersma
Master
za 12 jun 2010, 18:05 Bericht 
nou jippie nog 2 week.

Offline yup
Die hard
za 12 jun 2010, 19:05 Bericht 

MofkaP schreef:
stuurders van lijnbussen, trams en andere voertuigen die gebruik mogen maken van een busstrook of busbaan, mogen over-verdrijvingsvlakken en puntstukken rijden, die in een busstrook of busbaan liggen.

Grappig, bussen en trams zijn in Amsterdam jarenlang in overtreding geweest, en nooit bekeurd. Moet je dat eens proberen als automobilist.

Met een ontheffing bus en trambaan voor taxi's heb je voor die puntstukken en doorgetrokken strepen een mooie ontheffing trouwens. (alleen als je de busbaan op wilt uiteraard).

Raar dat ze 40-50 jaar later erachter komen dat het handig is dat het ook zo moet bij het OV.

Zie dit eens: http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 29.97,,0,5

En zo heb je duizenden voorbeelden van die verdrijvingsvakken / doorgetrokken strepen op de bus/trambanen.

Offline Aanhanger
Master
za 12 jun 2010, 19:13 Bericht 
Met de bus zou je er nog omheen kunnen maar met de tram wordt het idd lastig. :lol:

Offline feitelijk_oud
Master
za 12 jun 2010, 19:15 Bericht 
En ze blijven in overtreding!
Dat is geen busstrook.

Offline yup
Die hard
za 12 jun 2010, 19:31 Bericht 

Wil je nog meer smullen?

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 76.46,,0,5

Nog zo een verhaal waar de bus 250% gewoon in overtreding is.

Offline Piet_Piraat
Master
za 12 jun 2010, 20:42 Bericht 
dexter79 schreef:
En door dit soort regels weten we in elk geval zeker dat dat ook niet meer terug gaat komen, omdat het argument om voor een rouwstoet te stoppen nu niet meer gaat over fatsoen & sociaal gedrag, maar over regels.

Helemaal gelijk in, erg jammer.

Offline Peugie
Master
ma 14 jun 2010, 10:48 Bericht 
BLikent schreef:

Gewoon, via deze site. Is toch meer dan voldoende. 8)

(De Staatscourant wordt slechter bekeken... :x )

Offline makila
Master
ma 14 jun 2010, 11:08 Bericht 

Peugie schreef:
(De Staatscourant wordt slechter bekeken... )
Inderdaad. Ik heb recent een enquete gedaan op straat in België(ja hier hebben we ook een staatsblad) en de vraag was : leest u soms in het staatsblad? De helft antwoorde: Staatblad? Wat is dat voor een beest? Daar heb ik nog nooit van gehoord! En de andere helft zei : Neen dat lees ik niet. Minder dan 1% zei ja. :huh: En ik moet eerlijk toegeven. Ik lees het ook nooit.

Offline zadkine
Master
ma 14 jun 2010, 11:10 Bericht 
Wat een rare regel , die rouwstoet regeling.
Komt de rouwstoet vanuit de uitrit (rouwcentrum).
Derhalve GEEN voorrang na de lijkwagen, dus een paar niet deelnemende auto's splitsen dan ddie stoet op.
Geeft dan op de volgende gelijkwaardige kruising wel leuke taferelen....

Offline MofkaP
FS Juridisch
ma 14 jun 2010, 11:21 Bericht 

zadkine schreef:
Wat een rare regel , die rouwstoet regeling.

Ik kan nu al voorspellen dat het een chaos wordt.
Een uitvaartstoet heeft niet in alles dezelfde rechten als een militaire kolonne.
Als de eerste auto al door is dan moet voor een rood verkeerslicht worden gestopt halverwege de stoet, bij haaientanden moet voorrang worden verleend halverwege de stoet, enz.
Bovendien wordt een militaire kolonne meestal begeleid door de KMar en wordt aan het overige verkeer aanwijzing gegeven om te stoppen.

Er komen dus andere auto's tussen de stoet te rijden.
Dan is het al geen stoet meer en gelden de regels niet meer.
(Tenzij die andere auto's ook een lijk vervoeren :wink: )

Offline Maserati Teun
FS medewerker
ma 14 jun 2010, 11:25 Bericht 
MofkaP schreef:
Een uitvaartstoet heeft niet in alles dezelfde rechten als een militaire kolonne.

Het was beter en veel eenvoudiger geweest als de wetgever de rouwstoet gelijk had gesteld aan een militaire colonne.

Offline kippenborst
Master
ma 14 jun 2010, 11:58 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Het was beter en veel eenvoudiger geweest als de wetgever de rouwstoet gelijk had gesteld aan een militaire colonne.

helemaal mee eens :thumb:

Offline Ogre
Master
ma 14 jun 2010, 12:19 Bericht 
MofkaP schreef:
... het parkeren van een gehandicaptenvoertuig op een gehandicaptenparkeerplaats moet verband houden met het vervoer van een gehandicapte.

Dus m'n (ex-)buurman die z'n busje met invalidenkaart voor z'n vrouw overal op de invalidenplekken neerzet terwijl z'n vrouw vrijwel nooit mee is gaat straks het haasje zijn ?
Rot zeg :[

Offline bx gek
Master
ma 14 jun 2010, 13:29 Bericht 
Ogre schreef:
Dus m'n (ex-)buurman die z'n busje met invalidenkaart voor z'n vrouw overal op de invalidenplekken neerzet terwijl z'n vrouw vrijwel nooit mee is gaat straks het haasje zijn ?

Dat is al.
Maar de pakkans is heel klein 8)

[ 71 berichten ]