Pagina 2 van 2  [ 84 berichten ]
Offline WimLex
Master
wo 18 jan 2012, 14:00 Bericht 
haringkje schreef:
Guppenklup schreef:
Mooie schoenen om te geocachen :woop: Kost dat?

Geen idee

$ 150,-

vanaf GBP 75,-
Offline egeltjes
Master
wo 18 jan 2012, 18:13 Bericht 
Tweebel schreef:
Hehe, imagoverbetering door een ander diensttenue...

Een typische (nieuw-)linkse oplossing. :fp: :fp:
Offline Morbid Angel
Master
wo 18 jan 2012, 18:47 Bericht 
Zo te zien £145,-:
http://www.armynnavy.com/catalog/catalo ... ts_id/2984
Offline esgigt
Master
wo 18 jan 2012, 20:50 Bericht 
renew40 schreef:
en dit voor de politie vrouwen welke het wel staat

Jammer dat ze zo'n wijde broek aan heeft... :roll:
Offline regiorunner
Master
wo 18 jan 2012, 21:04 Bericht 
Duseh ff naar Moskou voor de uniformen. Ik ben nog steeds een beetje verliefd :oops:
Afbeelding
Offline Peugie
Master
do 19 jan 2012, 0:10 Bericht 
Even denken....worker, baret...ah:

Afbeelding

Met alle respect voor de collega's van de politie, maar een baret moet je verdienen. Ik heb er wat voor moeten doen en ik heb veel respect voor de mannen (en enkele vrouw) die nog veel meer hebben gedaan voor hun groene-, rode- of zwarte- (mariniers) baret. Zo'n baret hoor je niet te verdienen met 4 jaar school op de politieacademie.
Offline Sjaaky
Master
do 19 jan 2012, 0:36 Bericht 
Afbeelding

Wil je nou gaan beweren dat de standaard KMAR opleiding ten opzichte van de politieacademie zo zwaar is dat een wachtmeester wel een baret verdiend? :roflol:

Dan mogen alle AT'ers, BOT'ers en DSI'ers wel een reflecterende disco LED baret hebben ofzo.
Offline Sjaaky
Master
do 19 jan 2012, 0:41 Bericht 
Trouwens ik snap iets niet, waarom zou men meer respect voor de politie krijgen met andere kleding. Enige keer wanneer ik de politie zie zijn ze weer bezig met een flitsaanhanger op te stellen. Nou zo'n luie kont kan je nergens goed in doen lijken.
Offline Sherlock
Master
do 19 jan 2012, 0:43 Bericht 
Sjaaky schreef:
Dan mogen alle AT'ers, BOT'ers en DSI'ers wel een reflecterende disco LED baret hebben ofzo.

:lol:
Offline Peugie
Master
do 19 jan 2012, 0:54 Bericht 
Sjaaky schreef:
Wil je nou gaan beweren dat de standaard KMAR opleiding ten opzichte van de politieacademie zo zwaar is dat een wachtmeester wel een baret verdiend?

Ja.

Sjaaky schreef:

Nee, die mogen hun insigne dragen.

Overigens, als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets...
Offline Sherlock
Master
do 19 jan 2012, 1:02 Bericht 
Toch klinkt 'een reflecterende disco LED baret' best geinig. :lol:
Offline Sjaaky
Master
do 19 jan 2012, 1:05 Bericht 
Omdat ik stel dat de KMAR standaard opleiding echt niet veel zwaarder is dan de politieacademie weet ik niet waar ik het over hebt? Apart, oh nee is tegenwoordig standaard gedrag van de Nederlandse ambtenaar die weten namelijk alles beter en de rest moet hun mond houden.

Maar ik ben benieuwd of jij mij uit kan leggen waarom een arrogant ventje die nog 0,0 van de wereld begrijpt maar wel in de HRB-groep zit wel een baret verdient en een daadwerkelijk ervaren agent die (dus geen flitsboa's en eenstrepers en kantoorhelden) niet.

Maarja kan me voorstellen dat als dit een van de weinige dingen is waar je nog trots op kan zijn, je dit wilt beschermen. Immers de KMAR flitsauto's blijven zich ook maar vermenigvuldigen, dus hoe lang zal het nog duren voordat jullie helemaal geïntegreerd zijn binnen de politie :kniktja:
Offline Peugie
Master
do 19 jan 2012, 1:23 Bericht 
Sjaaky schreef:
Omdat ik stel dat de KMAR standaard opleiding echt niet veel zwaarder is dan de politieacademie weet ik niet waar ik het over hebt? Apart, oh nee is tegenwoordig standaard gedrag van de Nederlandse ambtenaar die weten namelijk alles beter en de rest moet hun mond houden.

Gezien jouw uitspraken ga ik er vanuit dat je in dit geval geen idee hebt waar je het over hebt.
Sjaaky schreef:
Maar ik ben benieuwd of jij mij uit kan leggen waarom een arrogant ventje die nog 0,0 van de wereld begrijpt maar wel in de HRB-groep zit wel een baret verdient en een daadwerkelijk ervaren agent die (dus geen flitsboa's en eenstrepers en kantoorhelden) niet.

Omdat zij (en ik dus ook) een militaire opleiding hebben gehad. Omdat ik momenten heb gekend waarbij mijn lichaam aangaf niet meer verder te kunnen, maar op basis van mentale kracht toch ben door gegaan. Omdat zij en ik momenten hebben gekend waarop wij dachten "waar ben ik mee bezig, ik stop ermee". Omdat ik staande en leunend tegen een viertonner en daarna al liggend op de grond er pas achter ben gekomen dat ik in slaap was gevallen. Omdat ik zo moe was dat ik zeker 3 kilometer met mijn ogen dicht heb gelopen. Omdat ik de hele dag fysiek zware inspanning heb gepleegd, maar toch nog de hele nacht moest doorlopen. Omdat ik een week lang in dezelfde kleding door het bos heb gerend, zonder douche, zonder tent geslapen in de stromende regen. Omdat ik heb geleerd dat iedere druppel water die er in je veldfles past mijn dorst kan lessen. Omdat ik heb geleerd dat, ongeacht de omstandigheden en mijn eigen gesteldheid, ik altijd mijn collega zal helpen.

Omdat ik weet en heb geleerd om onder alle omstandigheden, hoe zwaar ook, altijd naar behoren te blijven functioneren, zodat ik samen met mijn collega's ervoor kan zorgen dat de veiliheid van De Staat en de burgers die er leven gewaarborgd blijft.

Daarom.
Sjaaky schreef:
Maarja kan me voorstellen dat als dit een van de weinige dingen is waar je nog trots op kan zijn, je dit wilt beschermen. Immers de KMAR flitsauto's blijven zich ook maar vermenigvuldigen, dus hoe lang zal het nog duren voordat jullie helemaal geïntegreerd zijn binnen de politie

De flitsauto's zijn in een aantal districten vervangen, maar zeker niet vermenigvuldigd. Daar hebben we het geld niet voor. We hebben op Schiphol zelfs lange tijd geen flitsauto gehad (ondanks dat de kentekenlijst op Flitsservice iets anders meldde). Ondanks dat we er nu 1 hebben (en de andere districten ook) worden zij zeker niet dagelijks en vaak niet eens wekelijks of zelfs maandelijks ingezet.

Integratie bij de politie zal overigens niet gebeuren. Zie daarvoor de reeds gevoerde politieke discussie over de Nationale Politie.
Offline Peugie
Master
do 19 jan 2012, 1:27 Bericht 
Sherlock schreef:
Toch klinkt 'een reflecterende disco LED baret' best geinig.

Dat klopt. :lol:
Offline Sjaaky
Master
do 19 jan 2012, 1:32 Bericht 
Peugie schreef:

Omdat ik weet en heb geleerd om onder alle omstandigheden, hoe zwaar ook, altijd naar behoren te blijven functioneren, zodat ik samen met mijn collega's ervoor kan zorgen dat de veiliheid van De Staat en de burgers die er leven gewaarborgd blijft.

Hiermee toon je aan dat jullie, fysiek, het zwaar hebben gehad. Wat doet dit af aan (daadwerkelijke dus werderom geen flitsboa's, 1 streepers etc)) agenten die het, mentaal, enorm zwaar hebben gehad. En dan heb ik het niet over de donuttraining tijdens de opleiding :roll: maar over agenten die in steden 112 diensten moeten draaien, agenten die bij verkeersongevallen kleine kindertjes dood hebben zien gaan, oog in oog hebben gestaan met een overvaller die een vuurwapen draagt.

Met alle respect voor de KMAR maar Schiphol is zo dicht getikt met personeel dat je binnen 2 minuten meer dan 20 man ter plaatste kan hebben. Dat doet niets af aan het riscio en de gelopen training. Maar zal vast mentaal minder slopend zijn dan de agenten die de feyenoord rellen hebben mee gemaakt of het Hoek van Holland incident.

Bovendien zal het fysiek vast heel zwaar zijn om donuts te halen voor de kantoorbobo's O:)
Offline Sjaaky
Master
do 19 jan 2012, 1:38 Bericht 
Trouwens in plaats van een nieuw uniform kunnen ze weer net als 20-30 jaar geleden een flink snor laten groeien, schijnt ook gezag uit te stralen: http://frontpage.fok.nl/nieuws/170294/1 ... -snor.html :lol:
Offline Peugie
Master
do 19 jan 2012, 1:45 Bericht 
Hmm...kan niet citeren. Dan maar zo. :[

Collega's van de KMar krijgen ook gewoon te maken met verkeersongevallen, zelfdodingen en geweld. Verder wordt onze ME ook gewoon ingezet als de politie geen capaciteit meer heeft. Dat er vanuit de politiehelicopter wordt gezien dat de hooligans een paar meter extra ruimte houden met de KMar en het dus niet tot zoveel meppen komt is niet ons probleem natuurlijk.

Politie Amsterdam-Amstelland heeft ook meer dan voldoende mensen om binnen no-time genoeg back-up te verzorgen, dus daar zit het verschil ook niet in.

Inicidenten als bij Hoek van Holland zijn inderdaad ernstig. Daarvoor verdienen die agenten ook een dikke beloning. Incidenten waarbij agenten ernstig in het nauw worden gedreven gebeuren ook dagelijks. Daarvoor verdienen zij geen baret, maar respect. Heel veel respect.

Los daarvan is de KMar ook te vinden in oorlogsgebieden. Daar vinden gewoon gevechtshandelingen plaats. 90% komt niet in de krant, maar ook de KMar bediend zich in veel oorden van militair optreden. Er wordt vuurgevechten gehouden en er wordt dus ook op de KMar geschoten met zware wapens. Gelukkig (en ook helaas) is dat bij 1 dode gebleven. De dingen die zij zien op een uitzending is met geen pen te beschrijven en helaas ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld een dodelijk ongeval. Toch blijven zij functioneren. Dat is het verschil.
Offline Peugie
Master
do 19 jan 2012, 1:47 Bericht 
Sjaaky schreef:
Bovendien zal het fysiek vast heel zwaar zijn om donuts te halen voor de kantoorbobo's

Alleen daarom verdien je al een baret met LED-verlichting.
Offline egeltjes
Master
do 19 jan 2012, 17:41 Bericht 
Sjaaky schreef:
Trouwens ik snap iets niet, waarom zou men meer respect voor de politie krijgen met andere kleding.

Volgens mij gebeurt dat ook niet met een nieuw model uniform.

Ik vind het wel een typisch linkse oplossing. Kies de makkelijke oplossing - Verander het uiterlijk.

Maar daarmee verandert er niets aan innerlijkheden, gedragingen, persoonlijkheden en bevoegdheden.
Offline Gianluca
Master
do 19 jan 2012, 17:47 Bericht 

Peugie schreef:
Met alle respect voor de collega's van de politie, maar een baret moet je verdienen. Ik heb er wat voor moeten doen en ik heb veel respect voor de mannen (en enkele vrouw) die nog veel meer hebben gedaan voor hun groene-, rode- of zwarte- (mariniers) baret. Zo'n baret hoor je niet te verdienen met 4 jaar school op de politieacademie

Er zijn ook agenten die allebei hebben: en politiepet en een groene baret... 8)
Offline Grande
Master
do 19 jan 2012, 17:47 Bericht 
egeltjes schreef:
Sjaaky schreef:
Trouwens ik snap iets niet, waarom zou men meer respect voor de politie krijgen met andere kleding.

Volgens mij gebeurt dat ook niet met een nieuw model uniform.

Ligt eraan wat je onder respect verstaat...

Ik weet wel dat ik voor een agent in AT uniform een blokje om ga, en voor een normale eenstreper in normale (kantoorkleding lijkt het wel) kloffie niet.

egeltjes schreef:
Maar daarmee verandert er niets aan innerlijkheden, gedragingen, persoonlijkheden en bevoegdheden.

Denk dat je doordat iemand minder geneigd is domme dingen te doen via deze weg best kan de-escaleren.

Aan de andere kant...er zijn altijd domme mensen, aangezien mensen nog steeds vinden dat ze recht hebben om ergens te staan terwijl er op 20 meter charge geroepen wordt door een peleton ME.
Offline WimLex
Master
do 19 jan 2012, 17:54 Bericht 
egeltjes schreef:
Kies de makkelijke oplossing - Verander het uiterlijk.

En dan ook nog in negatieve zin (als je het mij vraagt, vind die workers (hobbezakken) nou niet echt bijdragen aan meer "gezag" )

Peugie schreef:
Los daarvan is de KMar ook te vinden in oorlogsgebieden.

Het is dan ook een krijgsmacht onderdeel met bijbehorende opleiding, de opmerkingen van Sjaak slaan dan ook als een plank op een pudding.
Offline Ducantoni
Master
do 19 jan 2012, 18:14 Bericht 
Misschien moeten ze hier in NL ook maar weer terug naar de laarzen.
Gezien de foto's van de hermandad in de buurlanden kan dat best.
Offline Sietse
Die hard
do 19 jan 2012, 20:00 Bericht 
Peugie schreef:
De flitsauto's zijn in een aantal districten vervangen, maar zeker niet vermenigvuldigd. Daar hebben we het geld niet voor. We hebben op Schiphol zelfs lange tijd geen flitsauto gehad (ondanks dat de kentekenlijst op Flitsservice iets anders meldde). Ondanks dat we er nu 1 hebben (en de andere districten ook) worden zij zeker niet dagelijks en vaak niet eens wekelijks of zelfs maandelijks ingezet.

Flitsauto kopen met dure radarapparatuur erin en vervolgens amper gebruiken :fp:
Klinkt als een weloverwogen investering... Budget moest zeker op?
Offline JBD
Pro
do 19 jan 2012, 20:24 Bericht 

Sietse schreef:

Nee, men neemt beslissingen (vanuit Den Haag bijvoorbeeld) maar heeft vervolgens geen personele capaciteit of geld om die vrij te maken.
Offline Gifpen
Master
vr 20 jan 2012, 10:43 Bericht 
Als ik om mij heen kijk dan hoor ik vooral klachten over draagcomfort en functionaliteit. Ik hoor hier zelden dat men een 'stoerder' uniform wil. Ik denk dat dergelijke termen het wél beter doen in de media.

Maar goed, ik zal het bij mezelf houden. Vind ik het uniform lelijk? Nee. Vind ik het mooi? Nee. Maar er zijn uberhaupt maar weinig uniformen die ik mooi vind. Ik vind functioneel veel belangrijker.

Als ik kijk naar mijn uniform dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat bij de samenstelling ervan niet echt is geluisterd naar de mensen die er dagelijks in werken. Wanneer ik weer eens de kleedkamer uitloop met vers gepoetste schoenen, een vouw in de broek en een smetteloos wit overhemd dan kijk ik, terwijl ik mijn blauwe stropdas vastklik, in de spiegen en denk: mijn god, ik ga weer afdansen :x

Dit uniform is vooral geschikt om op je kont achter een pc te zitten en deel te nemen aan allerlei fantastische overlegvormen. Omdat ik operationeel leidinggevende ben horen die taken nu eenmaal ook in mijn pakket. Op die momenten vind ik dat mijn uniform voldoet. Maar de andere 50% ben ik gewoon bezig met boeven vangen. Dan ren ik achter boeven aan, moet klimmen en springen, soms een potje stoeien en loop ik op plekken waar je eigenlijk niet hoor te lopen.

Op die momenten vraag ik me echt af wie er heeft verzonnen dat ik met een wit overhemd moet lopen. Wie voor mij deze afdans-schoenen heeft ontworpen. Wie er mij heeft opgezadeld met een stropdas etc. Op die momenten voldoet mijn uniform simpelweg niet. Ik prijs dan alleen mijn kogel- en steekwerend vest en de materialen op en aan mijn koppel.

Ik hoef dus geen stoerder uniform. Ik wil graag een meer praktisch en op de politietaak uitgerust uniform. De burger zal het denk ik een zorg zijn of de politie nu in stropdas en pantalon voor de deur staat of in workerbroek en polo, zolang zijn boef maar gepakt wordt.
Offline Peugie
Master
vr 20 jan 2012, 12:23 Bericht 
Gianluca schreef:
Er zijn ook agenten die allebei hebben: en politiepet en een groene baret...

Ongetwijfeld, maar dat groene vloekt bij de blauwe broek. :wink:
WimLex schreef:
Het is dan ook een krijgsmacht onderdeel met bijbehorende opleiding, de opmerkingen van Sjaak slaan dan ook als een plank op een pudding.

Dat lijkt mij ook. 8)

Sietse schreef:
Flitsauto kopen met dure radarapparatuur erin en vervolgens amper gebruiken
Klinkt als een weloverwogen investering... Budget moest zeker op?

Geen idee wat zij denkende waren...
Overigens wordt de auto zelf genoeg ingezet voor andere doeleinden. Zonde van de apparatuur is het zeker. Ze hadden er best minder kunnen kopen en laten rouleren tussen de 5 districten.
Offline Fopspee(n)
Master
vr 20 jan 2012, 12:57 Bericht 
De dames kunnen in ieder geval wel een andere broek gebruiken, de huidige kleedt niet bepaald af. Maar goed...ik kan me vergissen en hoort een corpulent achterwerk juist tot de bedrijfscultuur....
Offline WimLex
Master
vr 20 jan 2012, 13:06 Bericht 
Gifpen schreef:
De burger zal het denk ik een zorg zijn of de politie nu in stropdas en pantalon voor de deur staat of in workerbroek en polo, zolang zijn boef maar gepakt wordt.

nou, om eerlijk te zijn .....

Als ik moet kiezen tussen iemand in een "worker" aan de deur of iemand in een repectvol pak dan heb ik toch iemand uit de laatste categorie aan de deur.

Die worker is in mijn ogen een stuk verloedering in de politie-organisatie, die toen is ingezet toen er "ineens" geen pet meer gedragen moest/mocht worden en dat een baseballcap moest worden.
Offline Sjaaky
Master
vr 20 jan 2012, 13:16 Bericht 
Gifpen schreef:
Maar goed, ik zal het bij mezelf houden. Vind ik het uniform lelijk? Nee. Vind ik het mooi? Nee. Maar er zijn uberhaupt maar weinig uniformen die ik mooi vind. Ik vind functioneel veel belangrijker.

Hij is al eerder genoemd maar het Britse uniform met vest aan komt toch wel echt over als een mooi functioneel uniform die gezag uitstraalt Afbeelding

Gifpen schreef:
Als ik kijk naar mijn uniform dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat bij de samenstelling ervan niet echt is geluisterd naar de mensen die er dagelijks in werken.

Ach dat moet ook niet nieuw zijn voor mensen binnen de politie he, daarom is jullie stok oude P5 nu vervangen door de PPNL terwijl de P99 duidelijk de voorkeur genood van de meerderheid van agenten en de vakbonden.

Ohnee wacht die PPNL is er ook nog niet :fp: en zal na al dat degelijke onderzoek er ook niet komen :\ . En wat gebeurd er dan in Nederland? In plaats van dat je direct het aantal bij de kandidaat die als 2de uit de test kwam besteld gaan we lekker bureaucratische overleggen en opnieuw testen. Veel plezier met jullie nieuwe vuurwapen in 2020 wanneer andere politieorganisaties in de wereld met laserwapens lopen :honger:
Offline Sietse
Die hard
vr 20 jan 2012, 15:46 Bericht 
Suggestie voor de nieuwe uniformen: strepen op de epauletten uitdelen op basis van het oplossingspercentage van zaken ipv op rang.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 20 jan 2012, 20:08 Bericht 
Gifpen schreef:
Dit uniform is vooral geschikt om op je kont achter een pc te zitten en deel te nemen aan allerlei fantastische overlegvormen.

Het uniform is dus gebaseerd op de krachtige software. :roflol: :roflol:
Offline egeltjes
Master
zo 22 jan 2012, 9:53 Bericht 
Vroegah ... maakten ze WEL indruk.
Of boeren waren vroegah enorme watjes. :roll: :roll:

Link
Offline Tweebel
Master
zo 22 jan 2012, 10:54 Bericht 
Sjaaky schreef:
Veel plezier met jullie nieuwe vuurwapen in 2020 wanneer andere politieorganisaties in de wereld met laserwapens lopen

lolz

Sietse schreef:
Suggestie voor de nieuwe uniformen: strepen op de epauletten uitdelen op basis van het oplossingspercentage van zaken ipv op rang.

Dan houden we alleen nog maar eenstrepers over...

Sjaaky schreef:
Hij is al eerder genoemd maar het Britse uniform met vest aan komt toch wel echt over als een mooi functioneel uniform die gezag uitstraalt

Als je op tv weleens ziet hoe de Engelse politie zich opstelt, is dat al direct 90% vh gezag. Je ziet die gasten zelden echt kwaad worden, blijven beheerst, niet schreeuwen etc
 [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2