Pagina 1 van 2  [ 66 berichten ]
Offline liquid_force
Master
wo 28 sep 2005, 11:08 Bericht 
Citaat:
Amsterdam wil terreinwagens verbannen

AMSTERDAM - Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen. Bezitters van een terreinwagen (SUV) moeten in de toekomst niet meer in aanmerking komen voor een parkeervergunning, vindt de gemeente.

Het verbieden van vuile voertuigen is een van de vijftig maatregelen die milieuwethouder H. Maij woensdag voorstelde om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren.

Nijmegen

Eerder is in Nijmegen geprobeerd een parkeerverbod voor grote terreinwagens in te stellen. Na een storm van kritiek trok het Nijmeegse college het plan in. De gemeente Amsterdam vindt de uitstoot van schadelijke stoffen door de SUV's echter dermate hoog, dat ook de hoofdstad een poging gaat wagen. "De parkeervergunning wordt hiervoor als het geëigende instrument gezien", aldus staat in het Actieplan Luchtkwaliteit 2005.

bron NU.nl
Offline Brrrtje
Die hard
wo 28 sep 2005, 11:12 Bericht 
wow, die SUV's zijn bijna de schoonste wagens die er te krijgen zijn, als alles wat meer vervuilt dan een SUV ook gelijk geweerd wordt, dan wordt het heel stil in de stad
Offline McTweety
Pro
wo 28 sep 2005, 11:18 Bericht 
En ja hoor... het feestje begint weer van voren af aan :cry:
Offline Superkoerier!
Master
wo 28 sep 2005, 11:25 Bericht 
Afbeelding

Ziet er goed uit voor haar 36 lentes, maar jammer dat er niets zinnigs uit komt blijkbaar.

Meer info: http://www.amsterdam.nl/gemeente/college/hester_maij

Zo te zien een CDA-ster. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn. PvdAfgunst had meer voor de hand gelegen.
Online A4
Master
wo 28 sep 2005, 11:29 Bericht 
[offtopic] @Superkoerier, een echte milf of niet? :wink: [/offtopic]

Maar wat een waardeloos voorstel idd weer, lijkt me niet dat dit er door gaat komen, en wel om dezelfde reden als dat het in Nijmegen ook niet door is gegaan...
Offline Warmaster
Master
wo 28 sep 2005, 11:33 Bericht 
Superkoerier! schreef:
[img]Zo te zien een CDA-ster. Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn. PvdAfgunst had meer voor de hand gelegen.

Het zijn allemaal paupers, maakt niet uit van welke partij ze zijn.
Offline garco
Master
wo 28 sep 2005, 11:44 Bericht 
H. Maij?

Is Hanja gescheiden of zo? :wink:
Offline tha steef
Master
wo 28 sep 2005, 11:51 Bericht 
Alweer een reden om terreinwagen te kopen!

alleen die chinese moeten ze verbieden!
Offline Sprinter
Pro
wo 28 sep 2005, 12:01 Bericht 
Ik kan werkelijk geen andere reden bedenken dan jaloezie om tot zo'n idee te komen. Wie helpt me?
Offline Gatlin
Master
wo 28 sep 2005, 12:02 Bericht 
liquid_force schreef:
... Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen. ...
Begin van een nieuwe taxi-oorlog? Of zouden taxi's worden uitgezonderd?
Offline Warmaster
Master
wo 28 sep 2005, 12:06 Bericht 
Gatlin schreef:
liquid_force schreef:
... Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen. ...
Begin van een nieuwe taxi-oorlog? Of zouden taxi's worden uitgezonderd?

Ergens hoop ik dat ze het er door drukken, op die manier gaan mischien bij een hoop Nederlanders de ogen eens een keertje open.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 28 sep 2005, 12:08 Bericht 
Dat wordt dus naar Amsterdam gaan in een slurpende Amerikaan of een herrie makende sportwagen. Beide zijn bijzonder goed voor het slechte Amsterdamse milieu. :lol: :lol:

Nu moeten ze alleen nog aan het publiek verkopen dat de taxi’s niet schadelijk zijn voor het milieu.

Ik denk dat de Amsterdamse ondernemers hier niet blij mee zullen zijn.
Offline ruud king
Master
wo 28 sep 2005, 12:11 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Afbeelding

Ziet er goed uit voor haar 36 lentes, maar jammer dat er niets zinnigs uit komt blijkbaar.

Als ik haar zo zie,denk ik meteen "Die rijdt vast in een PC tractor"
Beetje een type "huppelk.t/hockeymuts",maar de opmerking van 325i
Citaat:
[offtopic] @Superkoerier, een echte milf of niet? [/offtopic]
mag ik wel.

Goed dit maatregeltje gaat het dus ook niet halen,zie je het al voor je al die middenstanders in de PC die failliet gaan.
Offline Sprinter
Pro
wo 28 sep 2005, 12:24 Bericht 
ruud king schreef:
Superkoerier! schreef:
Afbeelding

Als ik haar zo zie,denk ik meteen "Die rijdt vast in een PC tractor"
Beetje een type "huppelk.t/hockeymuts",maar de opmerking van 325i
Citaat:
[offtopic] @Superkoerier, een echte milf of niet? [/offtopic]
mag ik wel.

Goed dit maatregeltje gaat het dus ook niet halen,zie je het al voor je al die middenstanders in de PC die failliet gaan.

Dan moet ik nog wel effe de uitverkoop meepikken tegen die tijd. O:)
Offline pASCII
Master
wo 28 sep 2005, 12:30 Bericht 
Het gaat om parkeervergunnungen! Als je een parkeerkaartje koopt dan is er niets aan de hand. Slechts de bewoners die zich zo'n wagen kunnen veroorloven worden gediscrimineerd.
Alleen al daarom is het onhaalbaar...
Offline Ford Focus
Master
wo 28 sep 2005, 12:43 Bericht 
Diesel versus benzine: even wat cijfertjes opgesnord m.b.t. CO2 uitstoot:

De mijne: Ford Focus 1.8 tdci (115pk): 147 g/km

Volkswagen Golf 2.0 TDI: 143 g/km
Volkswagen Golf 1.6 16V FSI: 156 g/km

BMW X5 3.0i: 307 g/km
BMW X5 3.0d: 229 g/km

Mercedes-Benz E 240: 257 g/km
Mercedes-Benz E 270 CDI: 172 g/km

Opel Corsa 1.4-16V: 142 g/km
Opel Corsa 1.7 CDTi: 130 g/km

Bron: CarBase

Waar komt nou toch het idee vandaan dat diesels vuiler zijn dan benzine auto's????
Offline gnd
Weet de weg
wo 28 sep 2005, 12:43 Bericht 

Hier de hele tekst van Nu.nl
Amsterdam wil terreinwagens verbannen

Uitgegeven: 28 september 2005 11:57
Laatst gewijzigd: 28 september 2005 12:32

AMSTERDAM - Amsterdam wil zwaar vervuilende auto's zoals luxe terreinwagens ('PC Hooft-tractoren') en dieselauto's uit de stad verbannen. Bezitters van een terreinwagen (SUV) moeten in de toekomst niet meer in aanmerking komen voor een parkeervergunning, vindt de gemeente.

Het verbieden van vuile voertuigen is een van de vijftig maatregelen die milieuwethouder H. Maij woensdag voorstelde om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren.

Nijmegen

Eerder is in Nijmegen geprobeerd een parkeerverbod voor grote terreinwagens in te stellen. Na een storm van kritiek trok het Nijmeegse college het plan in. De gemeente Amsterdam vindt de uitstoot van schadelijke stoffen door de SUV's echter dermate hoog, dat ook de hoofdstad een poging gaat wagen. "De parkeervergunning wordt hiervoor als het geëigende instrument gezien", aldus staat in het Actieplan Luchtkwaliteit 2005.

Luchtkwaliteit

Met het pakket maatregelen wil de gemeente in 2010 voldoen aan de wettelijke normen voor luchtkwaliteit. "De lucht in Amsterdam is schoner dan ooit, maar we voldoen nog niet aan de norm", aldus Maij. Met het Actieplan richt de gemeente zich vooral op het verminderen van concentraties stikstofdioxide. Na het uitvoeren van de maatregelen leven Amsterdammers in 2015 gemiddeld zes maanden langer.

De gemeente wil een schoner gemeentelijk wagenpark bereiken door het inzetten van waterstofbussen en het plaatsen van roetfilters op auto's en vrachtwagens. Ook wil Amsterdam een rijstijltraining invoeren voor ambtenaren en burgers stimuleren ook zo'n training te volgen. Na 2010 mogen alleen nog schone vrachtwagens de stad in.

Doorstromen

Door een herinrichting van straten en knooppunten kan het verkeer beter en rustiger doorstromen, waardoor er minder milieubelastende stoffen vrijkomen. Verder richt het college zich op het terugdringen van het autoverkeer door bijvoorbeeld minder parkeergelegenheden, uitbreiding van het betaald parkeren en verkleining van de gebieden voor automobilisten met een parkeervergunning. De gemeente ziet graag dat de maximumsnelheid op de hele ringweg 80 kilometer per uur bedraagt.

De komende zes weken kunnen Amsterdammers commentaar geven op de plannen. Ook gaat de gemeente nog met de veertien stadsdelen overleggen over het Actieplan. Mogelijk eind dit jaar buigt de gemeenteraad zich over de voorgestelde maatregelen.

Fijne stad...

Cheers,

GND
Offline Sprinter
Pro
wo 28 sep 2005, 12:46 Bericht 
Brrrtje schreef:
wow, die SUV's zijn bijna de schoonste wagens die er te krijgen zijn, als alles wat meer vervuilt dan een SUV ook gelijk geweerd wordt, dan wordt het heel stil in de stad

Hoe kom je hierbij eigenlijk?
Offline pASCII
Master
wo 28 sep 2005, 12:48 Bericht 
gnd schreef:
De komende zes weken kunnen Amsterdammers commentaar geven op de plannen.

Waar kan ik die commentaar aanleveren dan?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 28 sep 2005, 12:56 Bericht 
pASCII schreef:
gnd schreef:

Op deze site kan je haar gegevens vinden en haar mailen.
Offline Ford Focus
Master
wo 28 sep 2005, 12:56 Bericht 
Citaat:
Verder richt het college zich op het terugdringen van het autoverkeer door bijvoorbeeld minder parkeergelegenheden

:huh: Kan iemand mij de logica hiervan uitleggen? Er zijn minder parkeerplaatsen dus men gaat minder rijden? Is het niet juist meer? Je moet in Amsterdam nu al kilometers tuffen voordat je een plekje hebt gevonden.....
Offline Ford Focus
Master
wo 28 sep 2005, 13:00 Bericht 
Maserati Teun schreef:
pASCII schreef:
gnd schreef:

Op deze site kan je haar gegevens vinden en haar mailen.

Oh mijn hemel: het is echt zo! Ik dacht die naam al te kennen:
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20010315/teksten/bin.maij.europese.parlement.html

het is de dochter van.......

EDIT: en het wordt nog erger:
Citaat:
Het viel dan ook te verwachten dat Maij bij haar aantreden als wethouder in 2002 veel kritiek te verstouwen zou krijgen. Tot dat moment had ze nauwelijks bestuurlijke ervaring. Ze was weliswaar vanaf haar zeventiende actief bij het CDJA, de jongerenafdeling van het CDA, en later bij het CDA-vrouwenberaad, maar volgens Het Parool begon zij begin jaren negentig meteen na haar middelbare schooltijd als productieassistent bij de televisie. Daarna volgden diverse baantjes in de communicatie. In 1993 begon ze een communicatieadviesbureautje met de in opspraak geraakte zakenvrouw Nina ‘World Online’ Brink. De samenwerking zou niet lang duren.

Na de communicatie volgde een baan als beleidsmedewerker mensenrechten bij de CDA-fractie in het Europese Parlement waarvan ook haar moeder, oud-minister van Verkeer en Waterstaat Hanja Maij-Weggen, deel uit maakte. Op het zelfde moment begon ze als duo-raadslid in Amsterdam. Sinds 2001 was ze volledig raadslid.

(Bron)

Laatst bijgewerkt door Ford Focus op wo 28 sep 2005, 13:05, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Gandalf
Master
wo 28 sep 2005, 13:04 Bericht 

Typisch.. Ik dacht dat het communisme uitgestorven was maar blijkbaar lopen er nog veel rond die het niet kunnen hebben dat een ander het beter heeft dan zij.

Plaats dit bericht eens in een amerikaanse krant en ze zullen denken dat je een grapje maakt.

Triest. En de emigratie gaat weer omhoog als dat zo doorgaat, in Oost-Duitsland stond er een muur om, maar dat zijn ze hier vergeten.
Offline drnomad
Master
wo 28 sep 2005, 13:11 Bericht 
Gandalf schreef:
Typisch.. Ik dacht dat het communisme uitgestorven was maar blijkbaar lopen er nog veel rond die het niet kunnen hebben dat een ander het beter heeft dan zij.

Sterker nog, als ik dit forum thema doorlees, kan ik alleen nog maar concluderen dat Nederland bestaat uit mensen die of boef, of fascist zijn. Ik ben voor de boeven natuurlijk.
Offline garco
Master
wo 28 sep 2005, 13:31 Bericht 
Ford Focus schreef:

Oh mijn hemel: het is echt zo! Ik dacht die naam al te kennen:
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20010315/teksten/bin.maij.europese.parlement.html

het is de dochter van.......

Dat dacht ik ook al aan de foto te zien.
Ik zie daar nog net een stukje carpoolstrook in haar ogen...
Offline Gatlin
Master
wo 28 sep 2005, 13:31 Bericht 
Hoe dan ook, dit bericht slaat nergens op.

SUVs en dieselauto's kunnen niet door een gemeente van de openbare weg worden geweerd zolang ze een typegoedkeuring hebben, mrb betalen, apk gekeurd zijn en verzekerd zijn.

De gemeente kan beslissen voor SUVs en dieselauto's geen parkeervergunningen te verstrekken, maar dat is niet hetzelfde als "verbannen": je kunt nog altijd op eigen terrein of op een openbare parkeerplaats gaan staan zolang je waar nodig de parkeerbelasting voldoet.

Rot voor de grachtengordelaars maar het gros van de mensen die gaan shoppen op de PC heeft er geen last van. :zzz:
Offline Brrrtje
Die hard
wo 28 sep 2005, 13:33 Bericht 
Sprinter schreef:
Brrrtje schreef:

Hoe kom je hierbij eigenlijk?

SUV is relatief nieuwe soort auto, vergelijk de co2 uitstoot van deze nieuwe auto's maar eens met de co2 uitstoot van de overige 'autoos' die in de stad rondrijden (over het algemeen wat oudere wagens, waarvan de uitstoot uiteraard veel groter is)

De SUV's weren zal geen groot effect hebben op de hoeveelheid fijnstof, omdat dit een relatief klein percentage van het totaal aantal wagens in de stad betreft. ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het dus pure jaloezie is.
Offline Tukker_Pat
FS Juridisch
wo 28 sep 2005, 14:10 Bericht 
Afbeelding

Geld dit ook als SUV? Geld dat ook voor deze dan?? :thumb:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 28 sep 2005, 14:44 Bericht 
Dieselvrije zones in Amsterdam en Tilburg
BRUSSEL - Amsterdam en Tilburg plannen de invoering van milieuzones, waar voertuigen met dieselmotoren niet mogen rijden op dagen met een hoge luchtverontreiniging. Dat heeft de Gelderse milieugedeputeerde en woordvoerder van de Nederlandse provincies Aalderink woensdag bekendgemaakt in Brussel. Aalderink roept andere Nederlandse steden op het voorbeeld van Amsterdam en Tilburg te volgen.

Door de beperking van sterk verontreinigend verkeer op bijvoorbeeld zonnige dagen hopen de gemeenten de luchtkwaliteit te verbeteren. Daardoor zouden grote bouw- en verkeersprojecten, die nu zijn stilgelegd omdat deze de Europese luchtkwaliteitsnormen overtreden, weer op gang kunnen komen. Amsterdam kondigde woensdag ook tal van andere maatregelen aan om de luchtkwaliteit te verhogen, waaronder een ban op terreinwagens, de zogeheten P.C. Hoofttractoren.

Volgens Aalderink zijn eenvoudig milieuzones in te voeren, door via verkeerinformatiesystemen te melden wanneer dieselvoertuigen een stad niet in mogen rijden. De politie zou daarna dieselrijders kunnen beboeten als zij toch een stad binnenrijden. Er is wel overleg met de rijksoverheid nodig, wanneer ook stukken van rijkswegen binnen de milieuzones vallen. In Stockholm en de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen bestaan nu al met succes milieuzones.

De provincie Gelderland en diverse steden als Groningen, Den Haag, Leiden, Delft en Nijmegen maken verder werk van de inzet van aardgasbussen of een schoner eigen wagenpark om de Europese luchtnorm te halen. Volgens Aalderink blijven dergelijke maatregelen nodig op de korte termijn, om stagnatie van de economie en de bouw te voorkomen. Staatssecretaris Van Geel van Milieu heeft ook 100 miljoen euro gereserveerd voor de ondersteuning van dergelijke lokale projecten.

Op de lange termijn moeten roetfilters in uitlaten, schoorstenen en scheeps- en vliegtuigmotoren de luchtkwaliteit verbeteren. Daarvoor is volgens Aalderink wel duidelijkheid nodig over de precieze norm die Europa wil invoeren. Tegen 2010 zouden al grotere deeltjes roet en fijnstof totaal verbannen moeten zijn. Voor een deel zouden die regels al dit jaar in moeten gaan, maar Nederland heeft door trage invoering van wettelijke regelingen grote achterstand op dit gebied.

Tegen 2020 zouden tot vier keer kleinere verontreinigende stofdeeltjes verboden moeten zijn. Aalderink, de Nederlandse provincies en de Vereniging van Nederlandse van Gemeenten (VNG) willen dat Van Geel in december tijdens overleg met zijn Europese collega's pleit voor één invoeringsdatum voor alle verschillende milieunormen. "Dan onstaat duidelijkheid. Daar zitten we allemaal op te wachten, inclusief het bedrijfsleven", aldus Aalderink.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... 81.ece?rss

De simpelste oplossing is nooit meer naar deze steden te gaan. Gewoon laten verpauperen, dan zien B&W de gevolgen wel.
Offline drealm
Master
wo 28 sep 2005, 14:54 Bericht 
Gandalf schreef:

Plaats dit bericht eens in een amerikaanse krant en ze zullen denken dat je een grapje maakt.

Triest. En de emigratie gaat weer omhoog als dat zo doorgaat, in Oost-Duitsland stond er een muur om, maar dat zijn ze hier vergeten.

:thumb:
en ik maar denken dat ik de enige (een van de weinige) ben die er zo over denkt
Misschien kunnen we het "IJzeren Gordijn" van de Russen overnemen en kunnen Balkekw en z'n kornuiten (ook die uit Brussel eo) nog een cursus "hoe onderdrukken we het volk" van die Russen krijgen
Offline Gandalf
Master
wo 28 sep 2005, 15:33 Bericht 

Nou laat dat gordijn maar zitten, tegen de tijd dat ze dat voor elkaar zouden kunnen hebben is iedereen die hier serieus geld verdient vertrokken.
Offline michel
Laat zich horen
wo 28 sep 2005, 16:03 Bericht 
Als ze dan toch zo bezig zijn dan heb ik nog een aantal vervoersmiddelen die ze vergeten zijn:
stadsbus, taxi, oude auto's, brommertjes.
Deze vervoermiddelen vervuilen net zo "erg" of zelfs meer dan de SUV.
Waarom hebben ze het dan toch alleen over de SUV...... zou het dan toch afgunst zijn....
Offline Superkoerier!
Master
wo 28 sep 2005, 18:07 Bericht 
325i schreef:
[offtopic] @Superkoerier, een echte milf of niet? :wink: [/offtopic]

Goeie kandi idd, maar weet alleen niet of ze wel M is.
Offline Dave
FS Webmaster
wo 28 sep 2005, 19:13 Bericht 
Ga ff lekker twee keer die foto quoten, nee dat is lekker voor de gezondheid.
Offline Sinterklaas
Master
wo 28 sep 2005, 19:21 Bericht 
Als Amsterdam nou eerst eens die ranzige bussen gaat weren. Die GVB-dingen zie je gewoon de troep uitkomen en als je naast die dingen staat. Als ze optrekken weet je pas echt wat milieuvervuiling is.
Die lange bussen met 3 mensen erin zijn heel wat slechter voor het milieu dan die auto's waar sommige mensen jaloers op zijn
Offline Franz
Pro
do 29 sep 2005, 2:13 Bericht 

Ik ben benieuwd wanneer ze dan van plan zijn om mensen af te gaan schieten. Die ademen ook CO2 uit.
Offline Superkoerier!
Master
do 29 sep 2005, 7:00 Bericht 
Franz schreef:
Ik ben benieuwd wanneer ze dan van plan zijn om mensen af te gaan schieten. Die ademen ook CO2 uit.

Zal ik de prioriteiten dan gaan stellen? Mensen die een goed milieu belangrijk vinden het eerst...
Offline Franz
Pro
do 29 sep 2005, 7:43 Bericht 

Superkoerier! schreef:
Zal ik de prioriteiten dan gaan stellen? Mensen die een goed milieu belangrijk vinden het eerst...

Ik zat inderdaad ook te denken aan bijvoorbeeld Green Peace en Groen Links. Ze vinden het zeker niet erg om zichzelf op te offeren voor hun zaak :D
Offline garco
Master
do 29 sep 2005, 7:59 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Franz schreef:

Tuurlijk is een goed mileu belangrijk, dat snapt iedereen.
Maar die gasten slaan wel een beetje door op dit gebied.
Offline victor65
Die hard
do 29 sep 2005, 8:28 Bericht 

Het is niet eens dat ze doorslaan, ze willen willekeurige maatregeltjes nemen die met het doel (verbeteren van het milieu) maar weinig te maken hebben.

Ik denk dat de eerste burger die geen parkeervergunning krijgt voor zijn dieselauto een goede kans maakt bij de rechter. Immers: iemand met een 15 jaar oud brik zonder catalysator vervuilt aantoonbaar meer dan een nieuwe diesel, maar krijgt wél een vergunning. En iemand met een SUV krijgt geen vergunning, iemand met een even groot bestelbusje wel? Willekeur dus, en dat is voor een bestuursorgaan verboden.

Wat wordt trouwens de definitie van een "SUV"? Lengte of breedte groter dan een aantal meter? Dan wordt dus een Mercedes S-klasse ook onmogelijk. Vierwielaandrijving verboden? Dan kom je ook met een middenklasse Subaru of Audi quattro-model de stad niet meer in.
Offline Superkoerier!
Master
do 29 sep 2005, 8:36 Bericht 
Net bij de kapper geweest en daar hoorde ik ook dat de hele week al klanten van hun lopen te zeiken over hoe ver we door aan het slaan zijn, zeker op milieugezeikgebied. Het leeft dus wel onder de bevolking.

Overigens vind ik een goed milieu natuurlijk ook belangrijk, maar zonder daarbij het algemeen en het individueel belang uit het oog te verliezen.
Offline Ford Focus
Master
do 29 sep 2005, 8:44 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Net bij de kapper geweest en daar hoorde ik ook dat de hele week al klanten van hun lopen te zeiken over hoe ver we door aan het slaan zijn, zeker op milieugezeikgebied. Het leeft dus wel onder de bevolking.

Overigens vind ik een goed milieu natuurlijk ook belangrijk, maar zonder daarbij het algemeen en het individueel belang uit het oog te verliezen.

Zoals altijd speelt Nederland ook weer in deze het braafste jongetje van de klas. De VS lappen Kyoto aan hun laars omdat het de economische groei in de weg staat. Moeten wij dan zonodig wel idiote maatregelen nemen om de uitstoot een paar procent (!!) te verminderen? Wat een onzin zeg. Een paar weken geleden weer in Thailand geweest. Begin daar maar eens met het invoeren van katalysatoren voor die tuktuk's! Dat schiet tenminste een beetje op.
Offline Ford Focus
Master
do 29 sep 2005, 8:47 Bericht 
victor65 schreef:
Het is niet eens dat ze doorslaan, ze willen willekeurige maatregeltjes nemen die met het doel (verbeteren van het milieu) maar weinig te maken hebben.

Ik denk dat de eerste burger die geen parkeervergunning krijgt voor zijn dieselauto een goede kans maakt bij de rechter. Immers: iemand met een 15 jaar oud brik zonder catalysator vervuilt aantoonbaar meer dan een nieuwe diesel, maar krijgt wél een vergunning. En iemand met een SUV krijgt geen vergunning, iemand met een even groot bestelbusje wel? Willekeur dus, en dat is voor een bestuursorgaan verboden.

Wat wordt trouwens de definitie van een "SUV"? Lengte of breedte groter dan een aantal meter? Dan wordt dus een Mercedes S-klasse ook onmogelijk. Vierwielaandrijving verboden? Dan kom je ook met een middenklasse Subaru of Audi quattro-model de stad niet meer in.

Een SUV typeren? Da's toch heel gemakkelijk: een grotere personenauto met lekker vermogen en lekker comfort op stoere banden die een mueslivreter niet kan betalen en daar dus jaloers op is. Gemakkelijk toch?
Offline drnomad
Master
do 29 sep 2005, 8:59 Bericht 
Ford Focus schreef:
Een SUV typeren? Da's toch heel gemakkelijk: een grotere personenauto met lekker vermogen en lekker comfort op stoere banden die een mueslivreter niet kan betalen en daar dus jaloers op is. Gemakkelijk toch?

Of je neemt een typegoedkeuring voor een bestelbus O:)
Offline Superkoerier!
Master
do 29 sep 2005, 9:08 Bericht 
Ford Focus schreef:
Een SUV typeren? Da's toch heel gemakkelijk: een grotere personenauto met lekker vermogen en lekker comfort op stoere banden die een mueslivreter niet kan betalen en daar dus jaloers op is.

Met name de GL achterban is over het algemeen bovengemiddeld welvarend. Vergis je daar niet in. Het is dus niet zo dat ze het niet kunnen betalen. Ze hebben alleen andere prio's, en daar valt een auto niet onder, en dus wordt hun belang ook niet geschaadt als er een anti-auto maatregel wordt genomen.
Offline Brrrtje
Die hard
do 29 sep 2005, 9:21 Bericht 
Superkoerier! schreef:
-knip-
Met name de GL achterban is over het algemeen bovengemiddeld welvarend. Vergis je daar niet in. Het is dus niet zo dat ze het niet kunnen betalen.
-knip-

In een klap snap ik waarom GL een achterban heeft: die club bovengemiddeld welvarende figuren staan zover van de werkelijkheid af met hun zakken geld dat ze geen flauw idee hebben wat er beneden op straat afspeelt. Dan is het makkelijk kiezen voor GL, want daar kan je sociaal gezien onderling nog mee weg komen: ja wij doen ook wat aan het milieu en aan goodwill naar de armen, wij stemmen op GL. (geen idee hebbende dat ze daarmee Nederland naar de klote helpen)
Offline Ford Focus
Master
do 29 sep 2005, 9:38 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Ford Focus schreef:
Een SUV typeren? Da's toch heel gemakkelijk: een grotere personenauto met lekker vermogen en lekker comfort op stoere banden die een mueslivreter niet kan betalen en daar dus jaloers op is.

Met name de GL achterban is over het algemeen bovengemiddeld welvarend. Vergis je daar niet in. Het is dus niet zo dat ze het niet kunnen betalen.

Da's waar. Ik heb laatst een stukje gelezen over mijn grote vriend Paultje Rosenmoller en die doet wel links maar heeft een rechts vermogen opgebouwd.
Online A4
Master
do 29 sep 2005, 9:44 Bericht 
Paultje Rosenmuller, is dat niet die man die onlangs nog voor een subsidie-jobje -wat hem een paar uurtjes in de week kostte- een mega berg geld ontving? Links lullen, rechts zakken vullen noem ik dat.
Offline Ford Focus
Master
do 29 sep 2005, 9:58 Bericht 
325i schreef:
Paultje Rosenmuller, is dat niet die man die onlangs nog voor een subsidie-jobje -wat hem een paar uurtjes in de week kostte- een mega berg geld ontving? Links lullen, rechts zakken vullen noem ik dat.

Die ja. Niet zo dom als je dacht he?
Offline Bussloo
Master
di 11 okt 2005, 13:57 Bericht 
Er is nu een actiegroep opgericht:Ik stop niet voor Hester Maij

I heart SUV's
 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende