Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Offline Warmaster
Master
vr 06 jan 2012, 22:45 Bericht 
Telegraaf schreef:
Anderhalf miljoen voor fietslessen

AMSTERDAM - Mensen met een elektrische fiets krijgen in Regio Twente speciale lessen aangeboden om het aantal ongelukken met zulke fietsen terug te dringen.

Dat meldt RTV Oost. Volgens Regio Twente en de 14 aangesloten gemeenten gebeuren jaarlijks veel ongelukken met die fietsen.

Er is bijna anderhalf miljoen euro beschikbaar voor de fietslessen, die worden betaald uit het budget voor beïnvloeden van het verkeersgedrag. Het is duidelijk gebleken dat de verkeerslessen, samen met goede voorlichting, de verkeersveiligheid ten goede komen, aldus Regio Twente.

1,5 miljoen belastinggeld voor fietslessen, laat die fietsers dat lekker zelf betalen als ze fietsles willen hebben.
Offline 944 guy
Master
vr 06 jan 2012, 22:52 Bericht 
150 jaar industriële revolutie, auto's vliegtuigen, ruimtevaartuigen! En wij geven fietslessen :lol:
Ik ben benieuwd wat voor een type mens niet kan fietsen :fp:
Offline Aanhanger
Master
vr 06 jan 2012, 22:52 Bericht 
Het aantal eenzijdige dodelijke verkeersslachtoffers onder oudere fietsers loopt steeds verder op.

Zit je dan als overheid met je nul-doden-doelstelling.
Cursusje anyone?
Offline viffer
Master
vr 06 jan 2012, 22:56 Bericht 

Ik voel een EMF opkomen (en nee, ik bedoel niet het Monetaire Fonds)
Offline WNS2.0D
Master
vr 06 jan 2012, 22:59 Bericht 
Waarom vallen die electrische neppers niet gewoon onder de categorie bromfiets, dus incl bijbehorende rbw plicht?
Offline vw-driver
Master
vr 06 jan 2012, 23:04 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Waarom vallen die electrische neppers niet gewoon onder de categorie bromfiets, dus incl bijbehorende rbw plicht?

Is geen permamente aandrijving , alleen ondersteuning , daar zal volgens mij verschil zitten. Heb ook zo'n ding, ondersteuning houdt ook op bij 27 km/u.
Offline Aanhanger
Master
vr 06 jan 2012, 23:04 Bericht 
Citaat:
In Twente komen er fietslessen speciaal voor mensen met een elektrische fiets. Dat moet het aantal ongelukken met die fietsen terugbrengen.
Lessen voor mensen met elektrische fiets

De Regio Twente en de 14 aangesloten gemeenten constateren dat er jaarlijks veel ongelukken met die fietsen gebeuren. De fietslessen worden betaald uit het budget voor beïnvloeden van het verkeersgedrag. Daar is bijna anderhalf miljoen euro voor beschikbaar, 2 euro per inwoner van Twente. Dat budget is de afgelopen jaren met een derde gegroeid. De Regio Twente heeft gemerkt dat verkeerslessen en goede voorlichting hun vruchten afwerpen en het verkeer veiliger wordt. http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=136835

"Dat budget is de afgelopen jaren met een derde gegroeid. "
Wut?
Komt dat vandaan dan?
Moet het op ofzo?
Offline vw-driver
Master
vr 06 jan 2012, 23:10 Bericht 
Aanhanger schreef:
Moet het op ofzo?

Elk jaar is er een groep verkeersdeelnemers die eruit wordt gepakt , ze hebben ook al eens een project voor ouderen gehad om theorie verkeersregels bij te schaven met pratijkles en project voor basischoolleerlingen ivm de dode hoek van vrachtwagens.
Offline egeltjes
Master
vr 06 jan 2012, 23:59 Bericht 
Als men ze aanrijdt, kan de automobilist zeker nog voor hun schade dokken ook. :roll: :roll:
Offline WNS2.0D
Master
za 07 jan 2012, 14:08 Bericht 
vw-driver schreef:

Is geen permamente aandrijving , alleen ondersteuning , daar zal volgens mij verschil zitten. Heb ook zo'n ding, ondersteuning houdt ook op bij 27 km/u.

Wat een geneuzel, ik kan op mijn motor ook met de voeten bij de grond. Als ik meestep, is het dan ineens een step met ondersteuning waarvoor geen rbw, verzekering en belasting verplicht is?

(en tot een aantal jaar geleden waren trappers verplicht op brommers, zijn al die brommers dan ineens fietsen omdat je mee kunt trappen?)
Offline WimLex
Master
za 07 jan 2012, 14:15 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Wat een geneuzel, ik kan op mijn motor ook met de voeten bij de grond. Als ik meestep, is het dan ineens een step met ondersteuning waarvoor geen rbw, verzekering en belasting verplicht is?

Zoals al door VW omschreven, het is trapONDERSTEUNING.

Die fiets komt alleen op de elektromotor geen meter vooruit, het is namelijk geen elektrische AANDRIJVING.
Offline basgitaar
Master
za 07 jan 2012, 14:26 Bericht 
Fietslessen, wat een onzin. Het enige dat je hoeft te weten om te fietsen, zijn de verkeersregels. En die leer je eerst op de basisschool en daarna nog een keer voor je theorie-examen.

Fietsers weten dus echt wel hoe het hoort, maar veel fietsers hebben lak aan de regels en doen maar wat ze willen. En sommige ouders geven ook niet bepaald het goede voorbeeld aan hun kinderen, dus die denken al snel dat de op school geleerde verkeersregels in de praktijk niet hoeven worden toegepast.
Offline Hideyoshi
Master
za 07 jan 2012, 15:35 Bericht 
Ze zijn heel gaaf die e-bikes, maar om nou te zeggen dat je er fietsles voor nodig hebt?! Na 1 minuut heb je door hoe het werkt...
Offline vw-driver
Master
za 07 jan 2012, 15:46 Bericht 
helmond32 schreef:
Ze zijn heel gaaf die e-bikes, maar om nou te zeggen dat je er fietsles voor nodig hebt

Het gaat erom hoe je ermee omgaat , veel oudere fietsers halen makkelijk de 20 km/u en hoger, wat ze normaal niet gewend waren. Met normale kracht fietsen ze , niet snel kunnen handelen bij onverwachtse situaties enz .
Offline Mikkie
Master
za 07 jan 2012, 15:55 Bericht 
Wat vw-driver zegt. De snelheid ligt ineens hoger waardoor anticiperen sneller moet, daar is niet iedereen op bedacht. Ook medeweggebruikers onderschatten de snelheid wel eens. En het zijn verhoudingsgewijs vaker de ouderen die zo'n fiets gebruiken, waarbij de reactiesnelheid sowieso al niet optimaal is.
Offline 944 guy
Master
za 07 jan 2012, 17:58 Bericht 
Het is gewoon hetzelfde verhaal als rimpelsauriërs in de auto dus: te snel voor hun capaciteiten. Geen les die daar iets aan doet.
Offline Guppenklup
Master
za 07 jan 2012, 19:39 Bericht 
944 guy schreef:
Het is gewoon hetzelfde verhaal als rimpelsauriërs in de auto dus: te snel voor hun capaciteiten. Geen les die daar iets aan doet.

Amen! :kniktja:
Offline vent
Respect
zo 08 jan 2012, 0:43 Bericht 

Schandalig. Als er veel ongelukken met die dingen gebeuren moeten die lui maar aan een keuring of rijbewijs. Om hoeveel lessen/messen gaat het eigenlijk ? Ik vind 1 1/2 miljoen wel veel.
 [ 18 berichten ]