Pagina 1 van 3  [ 125 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 19:25 Bericht 
BNR.nl schreef:
De VVD vindt het "schandalig'' dat op de eerste dag dat er sneeuw valt meteen het treinverkeer platligt. "Dit is een brevet van onvermogen van NS en Prorail'', aldus VVD-Tweede Kamerlid Charlie Aptroot.

Onvoorstelbaar

Volgens hem was het begrijpelijk dat er vrijdagochtend een aangepaste dienstregeling werd aangekondigd, maar Aptroot vindt het onvoorstelbaar dat het zo uit de hand loopt. Hij wil volgende week een debat over het optreden van NS en Prorail met minister Melanie Schultz (Infrastructuur).

Ook de PVV en GroenLinks willen met spoed over het vastgelopen treinverkeer praten.

Eindbalans
Schultz liet vrijdag weten dat ze pas later een eindbalans wil opmaken. "We moeten kijken wat de effecten zijn van de nieuwe methode die we nu volgen. De essentie daarvan is te voorkomen dat het treinverkeer totaal vastloopt.'' Schultz wees er ook op dat andere vormen van vervoer, zoals luchtvaart en wegverkeer, ook last hebben van de winterse omstandigheden.

Was het de NS niet die in het najaar zei dat ze 100% klaar waren voor de winter? Bij de eerste dag met sneeuw ligt alles volledig in puin. Stelletje prutsers zijn het die van ons belastinggeld hun hobby kunnen blijven uitoefenen.
Offline Guppenklup
Master
vr 03 feb 2012, 19:37 Bericht 
Ze leren er ook echt helemaal niets van.... derde winter op rij dat er een paar vlokjes sneeuw vallen en wederom valt het 19e eeuwse vervoer meteen stil :fp:

tijd voor winterbanden onder de treinen? :[
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 19:37 Bericht 
NS + prorail

:fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp:
Offline 18vti
Master
vr 03 feb 2012, 19:43 Bericht 
Wat ik al in een ander topic gezegt heb: ONTSLAG voor de NS top en de flut "managers" die de beslissingen genomen hebben! GEWOON EISEN! Ik stel voor Utrecht centraal net zolang te bezetten tot die idioten vervangen zijn!

Waarom kunnen ze het in Duitsland wel en hier niet????? EXPLAIN!!

Het is dat ik er zelf geen last meer van heb, 4 jaar ervaring is wel genoeg geweest.....NS MONGOLEN! :boos: :boos: :boos: :boos: :[ :[ :[ :[

Zo...moest er even uit (f)
Offline HAW2006
Master
vr 03 feb 2012, 19:45 Bericht 
Guppenklup schreef:
Ze leren er ook echt helemaal niets van.... derde winter op rij dat er een paar vlokjes sneeuw vallen en wederom valt het 19e eeuwse vervoer meteen stil

Toch wel gemakkelijk om van achter je toetsenbord commentaar te leveren. Lijkt mij een goed plan als je nou eens contact met de NS en Prorail opneemt en hun verteld hoe ze deze problemen kunnen voorkomen.
Offline umpire
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 19:52 Bericht 
ProRail staat niet voor niets onder/bij sommigen bekend als PrutsRail :x
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 19:56 Bericht 
HAW2006 schreef:
Toch wel gemakkelijk om van achter je toetsenbord commentaar te leveren. Lijkt mij een goed plan als je nou eens contact met de NS en Prorail opneemt en hun verteld hoe ze deze problemen kunnen voorkomen.

:roll: :roll: :roll: :roll:

Net of dat wat gaat veranderen :fp: :fp: :fp:

Zit je soms in de NS of Prorail directie :x :x

Edit: Ik mag hopen dat je er zelf eens flink mee te maken krijgt. Als je dit soort uitspraken doet, gun ik je dat wel :kniktja:
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 19:56 Bericht 
18vti schreef:
Wat ik al in een ander topic gezegt heb: ONTSLAG voor de NS top en de flut "managers" die de beslissingen genomen hebben! GEWOON EISEN! Ik stel voor Utrecht centraal net zolang te bezetten tot die idioten vervangen zijn!

Waarom kunnen ze het in Duitsland wel en hier niet????? EXPLAIN!!

Euh uit betrouwbare bron kan ik melden dat de beschikbaarheid van ICE stellen ook niet echt rooskleurig is in 0049. Zodanig dat ICE's wederom afgestopt worden tot Emmerich (D) en vanaf daar met binnenlands stoptreinmaterieel (voorzien van toilet :wink: ) gereden wordt. Tsja... "het spoor" is er gewoonweg niet meer.

Sterker nog: neem je als manager "spoorse" maatregelen krijg je dat keihard terug op je beoordelingsgesprek. :nothanks:

Overigens moet ik zeggen dat de 444 en 479 het nog uitstekend doen voor hun leeftijd!

Link
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 19:58 Bericht 
Feit is wel dat het treinverkeer in Duitsland met veel slechter weer, veel beter is geregeld dan hier in Nederland.
Offline TuxX
Master
vr 03 feb 2012, 19:59 Bericht 
HAW2006 schreef:

Al sturen ze een paar busjes met Prorail mannetjes naar de bevroren wissels om ze met een warmtekanon te ontdooien. Je laat geen 1000den reizigers aan hun lot over :boos: :boos: :boos: :boos: :boos:
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 20:02 Bericht 
TuxX schreef:
ze een paar busjes

:lol: :lol: Zouden een paar extra busjes in de file op de weg het verschil maken denk je? :lol: :lol:
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 20:03 Bericht 
regiorunner schreef:
Zouden een paar extra busjes in de file op de weg het verschil maken denk je

Jammer zo'n opmerking :fp:

Stiekum toch een beetje humor :x :x
Offline 18vti
Master
vr 03 feb 2012, 20:04 Bericht 
regiorunner schreef:
Overigens moet ik zeggen dat de 444 en 479 het nog uitstekend doen voor hun leeftijd!

Ik ken het spul niet qua type maar de electrische hondekop achtige uitvoering zijn echt de fijnste treinen die ik ken! LEKKER veel geluid, sensatie dat je hard gaat, GEEN last van geluiden van andere reizigers....briljant....die nieuwe stille rotzooi is allemaal irritant :lol:
Offline TuxX
Master
vr 03 feb 2012, 20:05 Bericht 
regiorunner schreef:
Zouden een paar extra busjes in de file op de weg het verschil maken denk je?

Hiervoor mogen ze wat mij betreft ontheffing krijgen en over de vluchtstrook rijden.
Offline vw-driver
Master
vr 03 feb 2012, 20:11 Bericht 
regiorunner schreef:
Euh uit betrouwbare bron kan ik melden dat de beschikbaarheid van ICE stellen ook niet echt rooskleurig is in 0049. Zodanig dat ICE's wederom afgestopt worden tot Emmerich (D) en vanaf daar met binnenlands stoptreinmaterieel (voorzien van toilet ) gereden wordt

Daar rijdt het spul nog , in Nederland ligt het gewoon stil :fp:
Offline umpire
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 20:15 Bericht 
HAW2006 schreef:

Laten die Guppenkoppen daar dan niet vol trots verkondigen dat ze klaar voor de winter zijn.
Een paar vlokjes en het gaat wederom letterlijk en figuurlijk mis rondom Utrecht :fp: :fp: :fp:
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 20:28 Bericht 
umpire schreef:
Guppenkoppen

Ik dacht dat de guppies niet per trein reisden? :oops:
Offline umpire
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 20:32 Bericht 
regiorunner schreef:
Ik dacht dat de guppies niet per trein reisden? :oops:

Dat is het verschil tussen een Guppenkop en een Guppenklup (f)
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 20:33 Bericht 
Ach ja. Vanmiddag stond er een trein gereed met daarop "nogal wat personeel" van Amersfoortse komaf. Opgeheven van hogerhand :roll: :boos:
Offline plankie
Die hard
vr 03 feb 2012, 20:49 Bericht 

Drie jaar geleden heb ik in Zwitserland gezeten voor mijn werk en daarbij, omdat het OV zo goed is geregeld, met de trein tussen Zürich / Otelfingen mogen reizen. De dag dat er véél sneeuw viel (in een nacht ong. 18 cm) , excuseerde de SBB zich via de speakers voor de 3-5 minuten verspätung (ochtend) voor een paar treinen, de rest reed op tijd.

Dat was het dan ook, de middag reed alles weer precies volgens schema, ook op mijn route.

Ik vraag me werkelijk af waarom dat in NL niet kan. Ik hoef niet met de trein, ondanks dat krijgen ze gewoon een dikke :thumb_d:
Offline HAW2006
Master
vr 03 feb 2012, 21:22 Bericht 
mwj schreef:
Net of dat wat gaat veranderen :fp: :fp: :fp:

Nee, want hij heeft ook geen oplossing.
mwj schreef:
Zit je soms in de NS of Prorail directie :x :x

Nee, want ik heb hier ook geen oplossing voor.
mwj schreef:
Edit: Ik mag hopen dat je er zelf eens flink mee te maken krijgt. Als je dit soort uitspraken doet, gun ik je dat wel :kniktja:

Dan je wel, maar maak je geen zorgen, ik reis niet met het OV.
Offline NooitTeSnel
Master
vr 03 feb 2012, 21:27 Bericht 
umpire schreef:
PrutsRail

ProFail toch? (f)
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 21:31 Bericht 
mwj schreef:

Net of dat wat gaat veranderen

Zit je soms in de NS of Prorail directie

Edit: Ik mag hopen dat je er zelf eens flink mee te maken krijgt. Als je dit soort uitspraken doet, gun ik je dat wel

Gelukkig had ik redelijk op tijd een sprinter stoptrein naar Hilversum en deed ook lijn 70 zijn werk. :thumb:
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 21:31 Bericht 
Simpele oplossing gewoon ben vandaag gewoon ff cafe ingegaan in Rotterdam, na de spits gaan reizen nergens last van. Geen extreme vertraging alleen wat omdat er een brug op stond en ook geen file. Gewoon beetje aanpassen en er is geen probleem. (f)
Offline plop
Master
vr 03 feb 2012, 21:44 Bericht 
TuxX schreef:
Hiervoor mogen ze wat mij betreft ontheffing krijgen en over de vluchtstrook rijden.

mooie droom, maar zelfs een officiele parkeervergunning/ontheffing is al te veel.
we hebben wel de mazzel dat we door andere werkzaamheden een aantal bussen hebben met landelijke ontheffingen.
Offline esgigt
Master
vr 03 feb 2012, 21:56 Bericht 
Volgens mij hebben NS en Prorail perfect geleerd hoe ze bij anderhalve sneeuwvlok het hele treinverkeer in de puin moeten laten lopen. Heel knap. :thumb:
Offline WNS2.0D
Master
vr 03 feb 2012, 22:09 Bericht 
regiorunner schreef:
TuxX schreef:
ze een paar busjes

:lol: :lol: Zouden een paar extra busjes in de file op de weg het verschil maken denk je? :lol: :lol:

Laat ze dan met een treintje gaan. Doorrijden tot het probleem, uitstappen, oplossen en verder rijden naar het volgende probleem.
Offline plop
Master
vr 03 feb 2012, 22:29 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Laat ze dan met een treintje gaan. Doorrijden tot het probleem, uitstappen, oplossen en verder rijden naar het volgende probleem.

probleem oplossen en dan pas vertrekken ligt meer bij de realiteit. :lol:
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 22:50 Bericht 
WNS2.0D schreef:
regiorunner schreef:
TuxX schreef:
ze een paar busjes

Zouden een paar extra busjes in de file op de weg het verschil maken denk je?

OK verhaaltie: 17.09. 6 bakken SGM (zeg maar oude sprinter) met de 1e klasse geheel gevuld met uniformen, op weg naar Amersfoort. De standplaats. Iedereen was bereid te rijden, behalve de treindienstlijder. Deze liet na 20 minuten een set Amsterdamsch personeel de trein vertrekken, ondanks verschillende telefoontjes van aanwezigen in de trein (taakgroep 57, 59, 60, en 61, niet de minsten dus) Duseh ja. ;(
Offline WNS2.0D
Master
vr 03 feb 2012, 22:53 Bericht 
regiorunner schreef:

OK verhaaltie: 17.09. 6 bakken SGM (zeg maar oude sprinter) met de 1e klasse geheel gevuld met uniformen, op weg naar Amersfoort. De standplaats. Iedereen was bereid te rijden, behalve de treindienstlijder. Deze liet na 20 minuten een set Amsterdamsch personeel de trein vertrekken, ondanks verschillende telefoontjes van aanwezigen in de trein (taakgroep 57, 59, 60, en 61, niet de minsten dus) Duseh ja. ;(

Ok, en in het Nederlands? (samengevat, ik snap er geen drol van)
Offline regiorunner
Master
vr 03 feb 2012, 22:56 Bericht 
OK. Jip Janneke.

- Trein van 6 rijtuigen (bestemming Amersfoort)
- minimaal 12 personeelsleden (machinist/Conducteurs)
- 3 leden van management (aanwezig op de trein op weg naar huis) die dit aan het verstand dan de treindienstleider proberen te brengen
- Uiteindelijk 20 minuten (vertraging totaal 50 minuten) later rijdt de trein met ander personeel :-? dat "erbij geregeld" was.

schnappie?
Offline esgigt
Master
vr 03 feb 2012, 23:12 Bericht 
Ja en nee...

Ik snap wat er gebeurt, maar ik snap niet dat het zo gebeurt... (maar dat zal komen omdat ik meestal in projecten werk).
Offline bernardo A.
Master
vr 03 feb 2012, 23:18 Bericht 

mwj schreef:
Feit is wel dat het treinverkeer in Duitsland met veel slechter weer, veel beter is geregeld dan hier in Nederland.

Zet dat maar heel gauw uit je hoofd. Ga eens naar -bijvoorbeeld- Lok-report.de en dan krijg je vanuit betrouwbare bron een genuanceerder kijk op de zaak.
Ik ga weleens voor stoomevenementen naar Duitsland. Veel video/fotograven en tijdens het wachten op een trein vroeg een Duitser mij of het Nederlandse spoorwegnet dan zo goed is.

Wij stonden aan een doorgaande lijn met een verzakking van het spoor van ca. 75 centimeter. En daar was een "langsamfahrstelle". Het viel de man op dat er blijkbaar geen Nederlands woord voor dit fenomeen bestaat. En hij concludeerde dat dit in Nederland dus weinig voorkomt.
Koop de laatste uitgave van Rail Magazine en je leest meteen ook waarom dit bij ons niet zo vaak voorkomt.

En tot slot.
Op weersites werd al aangegeven dat bij de combinatie: strenge vorst + sneeuw pekel strooien weinig zin heeft. De (snel)wegen die ik vandaag gezien heb waren dan ook erg wit en op de weg was er ook heel veel vertraging.
Offline Kenji
Master
vr 03 feb 2012, 23:28 Bericht 
Vanochtend vanuit de nachtdienst naar huis gegaan, zonder problemen.
Heerlijk vanaf de bank op het nieuws alle ellende langs zien komen, inclusief het kansloze vingertjewijzen naar elkaar.
Offline plop
Master
vr 03 feb 2012, 23:56 Bericht 
bernardo A. schreef:
Op weersites werd al aangegeven dat bij de combinatie: strenge vorst + sneeuw pekel strooien weinig zin heeft. De (snel)wegen die ik vandaag gezien heb waren dan ook erg wit en op de weg was er ook heel veel vertraging.

in die gevallen moet je eigenlijk het zout vervangen voor dooi korels, alleen mag dat niet van de miljeufreeks (en de boekhouders, het is goed duur spul).
de ns gebruikt dat spul ook alleen op de perons omdat het weer voor allerlij storingen aan het materiaal kan zorgen.
Offline regiorunner
Master
za 04 feb 2012, 0:03 Bericht 
bernardo A. schreef:
En hij concludeerde dat dit in Nederland dus weinig voorkomt.

Niet?

Wij kennen dat als TSB. (soms noemen we het wel eens ESB, Eeuwig Durende Snelheidsbeperking) Geheel in de stijl van ons bedrijf met een afko :kniktja:

Verschil met Duitsland:

- Intensiteit (frequentie is gewoon lager, (1x IC(E) 1x RegionaalExpress en 1 Stoptrein is very common, S-bahnnetten daargelaten) maar ook goederentreinen rijden op andere routes)
- Meerdere mogelijkheden qua corridors. Ik bedoel daarmee dat bijvoorbeeld op Amsterdam-Utrecht-Arnhem je eigenlijk niet om Utrecht heenkan. In Duitsland heb je meerdere routes op EEN corridor (voorbeeld het Rijntraject: die kun je op drie manieren (en via allerlei boogjes en trajectjes nog veel meer) van Koeln (ook al 3 "hoofdstations", Messe/Hauptbahnof en bijvoorbeeld Sudbahnhof) en zelfs in de stad zijn er meerdere routes die te volgen zijn. Daarmee creer je een behoorlijke vertraging, 60 minuten vertraging is voor een lange-afstandstrein helemaal geen uitzondering.
- Andere opzet van de verkeersleiding. Het wordt rap minder, maar elk station heeft een Treindienstleider, die het een stuk minder druk heeft dan bijvoorbeeld Kenji. Hij moet echt tientallen treinbewegingen ineens bewaken. Normaal lukt dat ook wel, maar als je treinen zeg maar met de hand binnen moet praten, staan er gelijk 10 anderen te wachten.

Even een klein voorbeeld van een traject met (exlusief de Hogesnelheidslijn) verscheidene mogelijkheden. Zie het verschil met .nl Afbeelding
Offline Spoortje
Pro
za 04 feb 2012, 0:09 Bericht 
Kenji schreef:
Heerlijk vanaf de bank op het nieuws alle ellende langs zien komen

Vandaag met de auto (!) van Amf naar Asd (13:30-17:00), "treinen opgeheven ivm wisselstoringen Asd en Ut", Mcn weggebracht naar Rtd (18:30-21:45) en maar weer terug naar huis (22:30-23:45)....... hoezo ellende? :roflol:
Offline regiorunner
Master
za 04 feb 2012, 0:14 Bericht 
Spoortje schreef:
Mcn weggebracht naar Rtd (18:30-21:45)

Ik bedoel maar. :x
Offline Hideyoshi
Master
za 04 feb 2012, 8:24 Bericht 
Ik heb ooit nog eens een opdracht gedaan voor zowel ProRail als NS, en mij werd toen wel ineens duidelijk waarom daar zoveel mis gaat... het 'if you pay peanuts, you will get monkeys' verhaal, zeg maar.
Offline TuxX
Master
za 04 feb 2012, 8:54 Bericht 
Spoortje schreef:
Kenji schreef:
Heerlijk vanaf de bank op het nieuws alle ellende langs zien komen

Vandaag met de auto (!) van Amf naar Asd (13:30-17:00), "treinen opgeheven ivm wisselstoringen Asd en Ut", Mcn weggebracht naar Rtd (18:30-21:45) en maar weer terug naar huis (22:30-23:45)....... hoezo ellende? :roflol:

En nu in dummy taal graag?
Offline MissRis
Pro
za 04 feb 2012, 9:04 Bericht 

spoorpuzzeltijd.....eh.....Amf; Amersfoort? Asd; Amsterdam? Ut; Utrecht. En tot slot Rtd,iets van Rotterdam.

*edit* die tijden zeggen me niks, kan net zo goed normaal zijn. Persoonlijk vind ik dat het ov nogal traag is. En bij voorkeur word ik er nog niet dood gevonden. :x
Offline djidee
Master
za 04 feb 2012, 9:17 Bericht 
plankie schreef:
Drie jaar geleden heb ik in Zwitserland gezeten voor mijn werk en daarbij, omdat het OV zo goed is geregeld, met de trein tussen Zürich / Otelfingen mogen reizen. De dag dat er véél sneeuw viel (in een nacht ong. 18 cm) , excuseerde de SBB zich via de speakers voor de 3-5 minuten verspätung (ochtend) voor een paar treinen, de rest reed op tijd.

Dat was het dan ook, de middag reed alles weer precies volgens schema, ook op mijn route.

Ik vraag me werkelijk af waarom dat in NL niet kan. Ik hoef niet met de trein, ondanks dat krijgen ze gewoon een dikke

Dat kan wel hoor... Maar kijk dan ook even naar de hoeveelheid sponsoring per inwoner die de SBB krijgt van de overheid en de prijs van de treinkaartjes daar.
Voor die paar dagen dat het bal is in Nederland zou ik niet willen dat er zoveel in de NS/Prorail geïnvesteerd wordt. OV slurpt al genoeg subsidie op in mijn ogen.

Vergeet daarnaast niet dat ook het wegverkeer weer helemaal vast zat... Benieuwd wat Aptroot over het onvermogen van RWS te zeggen heeft, want dit is makkelijk inkoppen natuurlijk...

En als ik zie dat landen als Zweden en Finland gisteren met de sneeuwval ook erg veel problemen hadden in het verkeer, en de treinen op bepaalde trajecten ook 2 uur vertraging opliepen of uitvielen, terwijl die landen veel beter uitgerust en voorbereid zijn op het winterse weer, ach...

En dat in Duitsland alles nog wel rijdt is flauwekul, vorig jaar in de kerstvakantie een rondreis gemaakt met de trein door Duitsland, vertragingen, omleidingen via andere trajecten en treinen die vervangen werden door een bus (want de weg was wel begaanbaar), ik heb daar veel gezien, en daar loopt het ook niet soepel.

NL zeurt gewoon teveel, alles moet perfect zijn. Accepteer nou gewoon dat je soms overlast hebt van de natuur, dat je een paar uurtjes later thuis bent. Zeker in de wetenschap dat er tientallen teams met branders bezig zijn om wissels vrij te krijgen, of dat de strooiploegen overuren draaien om de wegen begaanbaar te houden, neem ik die vertraging en overlast voor lief.
Offline Hideyoshi
Master
za 04 feb 2012, 9:20 Bericht 
djidee schreef:
de hoeveelheid sponsoring per inwoner die de SBB krijgt van de overheid

Beter dan de sponsoring die sommige groepen gelukzoekers in ons land krijgen... oh nee, cultuurverrijkers.
Offline scooby!!
Master
za 04 feb 2012, 9:39 Bericht 
Aan de andere kant,,
Het blijft techniek, valt er een brok ijs tussen een wissel, heb je een probleem.

wat we wel normaal vinden is dat half nederland in de file staat bij dezelfde sneeuwval als de ns heeft.
Maar blijkbaar vinden we 830km file wel normaal :roll:

en inderdaad zou de communicatie naar de reiziger wel beter kunnen.
gewoon zeggen dat het onbekend is wanneer een trein gaat rijden.
elke trein zou op elk station wat hij tegenkomt moeten stoppen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 04 feb 2012, 11:10 Bericht 
scooby!! schreef:
Aan de andere kant,,
Het blijft techniek, valt er een brok ijs tussen een wissel, heb je een probleem.

Dat hadden ze toch op een warme najaarsdag getest. :fp: :fp: Er kon volgens de NS deze winter niets fout gaan.
Offline scooby!!
Master
za 04 feb 2012, 11:21 Bericht 
Blijft techniek.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 04 feb 2012, 11:25 Bericht 
Treinverkeer grote steden verstoord door kou

Het treinverkeer rond de hoofdstations van zeker zeven grote steden is zaterdagochtend ernstig verstoord als gevolg van problemen met het winterweer. Dat hebben de NS en ProRail zaterdag gemeld.

Rond Amsterdam CS, Den Haag CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Roosendaal, Dordrecht en Alkmaar rijden voor onbepaalde tijd minder treinen. Dit komt door sein-, wissel- en stroomstoringen als gevolg van de extreme vrieskou. Veel apparatuur van spoorbeheerder ProRail bleek hier niet goed tegen bestand te zijn.

Bovendien staan op veel trajecten kapotte treinen stil die het andere treinen beletten volgens de dienstregeling door te rijden, zo meldde ProRail.

Bron http://www.bnr.nl/feeds/anp/580945-1202 ... d-door-kou
Offline Tweebel
Master
za 04 feb 2012, 11:36 Bericht 
djidee schreef:
NL zeurt gewoon teveel, alles moet perfect zijn. Accepteer nou gewoon dat je soms overlast hebt van de natuur, dat je een paar uurtjes later thuis bent. Zeker in de wetenschap dat er tientallen teams met branders bezig zijn om wissels vrij te krijgen, of dat de strooiploegen overuren draaien om de wegen begaanbaar te houden, neem ik die vertraging en overlast voor lief.

Het zit 'm voornamelijk in de communicatie. Natuurlijk is het zo dat men in Zwitserland een in verhouding 3maal zo hoog budget heeft (dacht ik), maar dan moeten ze in NL de verwachting daar ook afstemmen.

Als je kijkt wat de NS nu telkens doet..
-Verklaren dat ze klaar zijn voor de winter
-Op de eerste winterse dag volgens aangepaste dienstregeling gaan rijden
-Blijven verklaren dat er gewoon treinen rijden terwijl iedereen op de stations weet dat dit niet zo is (en anderen op hoop van zegen naar de stations blijven komen)
-Verder veel te weinig informatie verstrekken
-Uren laten toegeven dat alles toch echt misgaat

Ze moeten gewoon aangeven: gemiddeld zijn er in NL xx dagen met weersomstandigheden die het treinverkeer hinderen. Om dienstverlening op een bepaald niveau te handhaven, kost xxx miljard euro. En als we dat er niet voor over hebben, geef dan aan dat je een paar dagen per jaar chaos hebt op het spoor (want die dagen heb je nu ook altijd).

Op deze dagen moet je dan zorgen voor goede communicatie en zorgen dat je website blijft werken, mensen alleen reizen wanneer nodig en alternatieven stimuleren.
Offline Tweebel
Master
za 04 feb 2012, 11:39 Bericht 
lolz:

http://www.nu.nl/binnenland/2732430/win ... arten.html

gaat nog steeds door zo te zien
Offline edjejanssen
Weet de weg
za 04 feb 2012, 11:40 Bericht 
http://www.myvideo.de/watch/5367861/Zug_faehrt_in_Sibirien_durch_Schnee

Gewoon toeteren en doordouwen! :thumb:
 [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende