Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
Offline hneel
Master
di 24 jan 2012, 20:04 Bericht 
Beprijzing heeft ook betrekking op automobiliteit.

Hier wordt ik niet vrolijk van...
Online Dikke Dakduif
Master
di 24 jan 2012, 20:07 Bericht 
hneel schreef:

Hier wordt ik niet vrolijk van...

Ik wordt alleen vrolijk van het CDA als ik de laatste opiniepeilingen zie. Voor de rest is het gewoon de afbraakpartij bij uitstek. Vrijwel alles wat er mis is met ons land en wat nu zo pijnlijk duidelijk wordt, hebben we vooral aan het CDA te danken.

En veel van wat er nu gedaan zou kunnen worden om e.a. te herstellen wordt door het CDA geblokkeerd.
Offline Guppenklup
Master
di 24 jan 2012, 20:12 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Ik wordt alleen vrolijk van het CDA als ik de laatste opiniepeilingen zie. Voor de rest is het gewoon de afbraakpartij bij uitstek. Vrijwel alles wat er mis is met ons land en wat nu zo pijnlijk duidelijk wordt, hebben we vooral aan het CDA te danken.

.....samen met de pvdarmoe niet te vergeten :nono: Het onheil dat J. den U. over ons land uitgestort heeft wordt nog steeds iedere dag voorgelezen in de fileberichten.

Maar ik word inderdaad blij als ik het aantal virtuele zetels hoor voor het cdja :kniktja: Denkbeeldige vrindjes horen in een kerk of zoiets thuis, niet in de 2e kamer
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 20:19 Bericht 
amen, heren :thumb:
Offline DWwolf
Pro
di 24 jan 2012, 21:19 Bericht 

Nee het wordt beter met de SP.... :roll:
Offline DWwolf
Pro
di 24 jan 2012, 21:19 Bericht 

Nee het wordt beter met de SP.... :roll:
Offline Superkoe
Master
di 24 jan 2012, 21:20 Bericht 
Wat mij betreft komt die km-heffing er wel. Het enige nadeel wat ik zie is dat het systeem van zichzelf te veel geld kost. Maar zodra die er is koop ik een Mercedes R500. :woop:
Offline Toolman30
Master
di 24 jan 2012, 21:32 Bericht 
Het is een bodemloze put die al reeds miljoenen heeft gekost, en al flink wat ministers is gepasseerd.
En dan in een tijd van keiharde bezuinigingen gaan ze weer zoiets boven water halen.
Laat het idee meteen los, dat is een hele goede bezuiniging.
Offline AudiFahrer
Master
di 24 jan 2012, 23:19 Bericht 
Bravo CDA, op naar de 0 zetels. Het punt is; KM-beprijzing klinkt sympathiek. Het netto effect zal echter nooit minder inkomsten voor de hyena's in den Haag betekenen. Zeg maar analoog aan de discussie over de HR-aftrek.
Wie gaat dat betalen. Vast niet het stemvee van de SP.
Offline bernardo A.
Master
di 24 jan 2012, 23:33 Bericht 

Superkoe schreef:
Maar zodra die er is koop ik een Mercedes R500

Ik weet ook nog een geweldige S600 uit 2003 te koop. 123.000 km, een plaatje en dat voor nog geen € 29.000, =
Alleen rijdt dat ding 1 op 6,5 en dat schijnt ook zonder houderschapsbelasting een vrij dure aangelegenheid te zijn.
Offline AudiFahrer
Master
di 24 jan 2012, 23:46 Bericht 
bernardo A. schreef:
Alleen rijdt dat ding 1 op 6,5 en dat schijnt ook zonder houderschapsbelasting een vrij dure aangelegenheid te zijn.
Daarom is accijns op de brandstof de beste km-beprijzing die je wensen kan. Hoe groter het verbruik per km, hoe hoger de kosten. Iedereen betaald naar gebruik. Niets geen dure tolpoorten en falende kostbare ICT-systemen. Milieu onvriendelijke bakken, zoals de genoemde R500 zijn duur, een toyota prius niet. Dan wel even de houderschapsbelasting afschaffen natuurlijk.
Maar ja, Europa is 1 maar niet in de brandstofprijzen en de geheven belastingen daarop. Stel je voor dat subversieve onverlaten gaan tanken over de grens. Of rode diesel of zonnebloemolie in hun tank flikkeren. Dat moeten we niet willen met zijn allen natuurlijk! :dood:
Offline esgigt
Master
wo 25 jan 2012, 7:41 Bericht 
De burger is in het algemeen al overmatig beprijsd, dus het CDA heeft niet veel met de burger op... :thumb_d:

... op naar de NUL zetels! (f)
Offline Warmaster
Master
wo 25 jan 2012, 7:42 Bericht 
CDA "Radicaal in het midden" Afbeelding Die gluipers doen er alles aan om in het centrum van de macht te blijven, gelukkig kalft hun aantal zetels sneller af dan een crack junkie zijn tanden verliest.
Offline Toolman30
Master
wo 25 jan 2012, 7:44 Bericht 
:lol:
Offline esgigt
Master
wo 25 jan 2012, 8:26 Bericht 
:thumb:
Offline Guppenklup
Master
wo 25 jan 2012, 8:31 Bericht 
Warmaster schreef:
gelukkig kalft hun aantal zetels sneller af dan een crack junkie zijn tanden verliest.

:roflol: :roflol:

Even ontopic: het was ook het cda dat er voor verantwoordelijk was dat de (goddank! :[ :[ :[ :[ ) om zeep geholpen kmheffing verworden was tot een megagedrocht dat er vooral op gericht was iedere automobilist overal in Nederland 7x24 uur te kunnen bespioneren. Zie ook de draconische gevolgen indien je zou rommelen met het spionagekastje.
Offline Walker
Master
wo 25 jan 2012, 8:38 Bericht 
CDA wil 1x per jaar de km-stand tellen, zonder kastjes oid. Terwijl een Nederlander die 200 dagen per jaar in Vlaanderen werkt daar straks ook nog eens mag aftikken, omdat men daar wel met kastjes/poortjes wil gaan werken zonder uitzondering voor buitenlandse kentekens.

Zolang de Nederlandse kas maar niets misloopt :dood:

En laten we het niet hebben over fraudegevoeligheid... Zelfs al zou je alle tellerwerken verzegelen, dan nog zijn er gasten die dit wel weten te omzeilen. Een km-teller in een auto is niet fraudebestendig, dat zouden ze onderhand moeten weten.
Offline esgigt
Master
wo 25 jan 2012, 8:58 Bericht 
Guppenklup schreef:
het was ook het cda dat er voor verantwoordelijk was dat de (goddank! ) om zeep geholpen kmheffing verworden was tot een megagedrocht dat er vooral op gericht was iedere automobilist overal in Nederland 7x24 uur te kunnen bespioneren. Zie ook de draconische gevolgen indien je zou rommelen met het spionagekastje

Dit tekent de mentaliteit binnen het CDA.... Men heeft daar kennelijk als oogmerk om de burger bij iedere stap te volgen en te kunnen controleren. Kim Jung-Un zou er een enorm dikke plasser van krijgen :thumb_d:
Offline Guppenklup
Master
wo 25 jan 2012, 9:14 Bericht 
Walker schreef:
CDA wil 1x per jaar de km-stand tellen, zonder kastjes oid. Terwijl een Nederlander die 200 dagen per jaar in Vlaanderen werkt daar straks ook nog eens mag aftikken, omdat men daar wel met kastjes/poortjes wil gaan werken zonder uitzondering voor buitenlandse kentekens.

Pfoei! Dat gaat er dus niet komen 8), buitenlandse km mag je immers niet nog eens in NL belasten
AudiFahrer schreef:
Daarom is accijns op de brandstof de beste km-beprijzing die je wensen kan. Hoe groter het verbruik per km, hoe hoger de kosten. Iedereen betaald naar gebruik. Niets geen dure tolpoorten en falende kostbare ICT-systemen. Milieu onvriendelijke bakken, zoals de genoemde R500 zijn duur, een toyota prius niet.

Accijns, hoe abject verwerpelijk ook, is de meest eerlijke vorm van km heffing, waarbij ook nog eens de rijstijl van de berijder meetelt.
Offline hneel
Master
wo 25 jan 2012, 10:08 Bericht 
Guppenklup schreef:
Pfoei! Dat gaat er dus niet komen 8), buitenlandse km mag je immers niet nog eens in NL belasten

Wees daar maar niet te zeker van... :[
Offline Lucky1
Master
wo 25 jan 2012, 10:35 Bericht 
buitenlandse km zouden voor een deel onder een forfait vallen; extreme buitenland km's zouden via een sluitende km registratie aangegeven moeten worden. :fp: In principe ben ik wel voorstander van een zekere beprijzing (gebruiker betaalt naar gebruik van de weg) maar dit plan is kansloos.
Online Kiwi45
Master
wo 25 jan 2012, 11:02 Bericht 
Ehhh, volgens mij hebben wij, automobilisten, de weg al talloze keren betaald.
Tol heffen voor nieuwe snelwegen: prima, maar de bestaande infrastructuur is al lang door ons betaald. De houderschapsbelasting is meer dan voldoende voor het onderhoud, dus kappen met die ongein.
En als het gaat om terugdringen van de files: er is geen betere remedie tegen de file dan de file. Of zouden die mensen die dagelijks aansluiten een alternatief hebben?
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 11:32 Bericht 
Lucky1 schreef:
buitenlandse km zouden voor een deel onder een forfait vallen; extreme buitenland km's zouden via een sluitende km registratie aangegeven moeten worden.

Waarom? Bij buitenlandse kilometers hoeft je toch niet voor de weg te betalen. De weg is betaald door dat andere land. of gaat de belastingsdienst zo vriendelijk zijn dat geld dan door te storten naar het land in kwestie. Dacht 't niet.

Zo wordt duidelijk waar het echt om draait. Graaien graaien graaien. En niet omwille van de infrastructuur in stand te houden.
Offline Guppenklup
Master
wo 25 jan 2012, 13:02 Bericht 
TuxX schreef:
Zo wordt duidelijk waar het echt om draait. Graaien graaien graaien. En niet omwille van de infrastructuur in stand te houden.

Dit is al veertig jaar gaande. Ieder jaar wordt autorijdend Nederland 16 miljard Euro afgeperst waarvan slechts een fractie gebruikt wordt voor de infrastructuur, inclusief sloopwerkzaamheden in het kader van Duurzaam Debiel.
Offline WNS2.0D
Master
wo 25 jan 2012, 15:26 Bericht 
Met de huidige koers gaat het slecht met het CDA, ze moeten dus door afwijkende standpunten in te nemen nieuwe kiezers vinden. En ja, er zijn mensen die profijt zullen hebben bij een kilometerbeprijzing dus die doelgroep wil het CDA nu winnen. Tov de huidige peilingen hebben ze niet veel te verliezen.
Offline Warmaster
Master
wo 25 jan 2012, 15:42 Bericht 
Citaat:
CDA-instituut stoft plan kilometerheffing af

DEN HAAG - In een volgende kabinetsperiode moet het CDA streven naar het alsnog invoeren van een kilometerheffing voor automobilisten. Anders rijst in de toekomst het aantal files de pan uit. Dat stelt het wetenschappelijk instituut van de partij woensdag in een mobiliteitsrapport. Het stuk wordt woensdag overhandigd aan CDA-staatssecretaris Joop Atsma (Infrastructuur en Milieu).

Volgens de opstellers van het rapport moet beprijzing van autogebruik zo simpel mogelijk worden uitgevoerd. Ze pleiten daarom voor een systeem waarin jaarlijks de kilometerstand moet worden doorgegeven. Op basis van de verreden kilometers per jaar volgt een rekening.

„Een dergelijke variant heeft veel voordelen”, staat in het stuk. „Mensen betalen voor het gebruik van de weg, maar de uitvoerings- en invoeringskosten zijn beperkt (circa 1/8 van het eerdere systeem) en er is geen spitstarief of verplicht kastje in de auto.” Certificeren van de km-stand moet gebeuren bij de apk-keuring. Automobilisten die knoeien met de kilometerstand worden bestraft. In het plan wordt rekening gehouden met een nog onbekend aantal kilometers die niet betaald hoeven te worden. Die kilometers zijn bedoeld voor het rijden op buitenlandse wegen.

Het beprijzen van autogebruik kent een beladen voorgeschiedenis. Het kabinet Balkenende IV probeerde een dergelijk systeem in te voeren waarin variabele prijzen golden voor verschillende tijdstippen. Daartoe moesten automobilisten een kastje in de auto laten installeren. Dat plan strandde wegens hoge uitvoeringskosten en privacy-aspecten. In het huidige regeerakkoord is afgesproken dat er geen kilometerheffing komt.

Het CDA-instituut heeft ook gekeken naar het verhogen van brandstofaccijnzen, maar wil daar niet aan, omdat mensen in grensregio's dan in buurlanden gaan tanken. Belastingen op het bezit van een auto worden verlaagd, waardoor de totale belasting op auto's gelijk moet blijven

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1136 ... ing__.html

Bij de APK word de stand afgelezen, nieuwe auto's rijden de eerste 4 jaar gratis? En is het überhaupt verplicht om een kilometerteller in je auto te hebben? En als ze dat gaan verplichten hoe zit dan Europees gezien? Hoeveel kilometer zouden ze "vrij" geven om de in het buitenland gereden kilomters te compenseren? Wat gaan we dan per kilometer betalen? Welke belastingen worden dan verlaagd, of afgeschaft? Vragen, vragen...................... Hopelijk worden die radicaal in het midden zittende gristenen vlug gereduceerd tot een splinter partijtje. Want zoiets moeten we met z'n allen toch niet willen.
Online Kiwi45
Master
wo 25 jan 2012, 15:46 Bericht 
Overigens: het CDA solliciteert hiermee naar een coalitie met de SP.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_245540

Citaat:
DEN HAAG (ANP) – De SP vindt dat automobilisten de toekomstige kilometerheffing moeten gaan betalen op basis van het aantal kilometers op hun eigen teller. Volgens Tweede Kamerlid Roemer is dat een veel goedkoper alternatief voor de satelliettechniek die het kabinet voorstaat.
De SP’er bevestigde woensdag een bericht hierover in het AD. Volgens Roemer is het ’oersimpel’ en veel goedkoper om gereden kilometers van de eigen kilometerteller af te lezen en vervolgens door te geven via internet of een formulier.

Roemer ziet een systeem voor zich dat net zo werkt als bij gas en elektriciteit. Hij wil dat mensen een voorschot op het aantal kilometers betalen. „Als aan het eind van het jaar blijkt dat je minder hebt gereden dan verwacht, krijg je geld terug", zegt hij.

De SP wil dat dit goedkopere systeem tijdelijk wordt ingezet. Uiteindelijk moeten in heel Europa de accijnzen voor de benzine omhoog, zodat automobilisten via de duurdere brandstof voor het aantal gereden kilometers betalen.

De partij wil verder de motorrijtuigenbelasting afschaffen, zodat alleen mensen die veel rijden duurder uit zijn.
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 16:44 Bericht 
Ik voorzie heel veel teruggedraaide kilometertellers.

Als dit gebeurt laat ik mijn mama lekker ene auto kopen en op haar naam zetten en rij ik lustig rond met Belgische platen. In your face SP!
Online A4
Master
wo 25 jan 2012, 16:48 Bericht 
Warmaster schreef:
gelukkig kalft hun aantal zetels sneller af dan een crack junkie zijn tanden verliest.

:lol: :lol: :lol:
*systeembeheer belt voor nieuw toetsenbord*
Offline Warmaster
Master
wo 25 jan 2012, 17:02 Bericht 
Citaat:
Argwaan om plan km-heffing

DEN HAAG - Fracties in de Tweede Kamer reageren argwanend op het plan van het CDA om op termijn een vorm van kilometerheffing voor automobilisten in te voeren. Het wetenschappelijk instituut van het CDA presenteerde woensdag een rapport met die strekking.

Volgens de opstellers moet beprijzing van autogebruik zo simpel mogelijk worden uitgevoerd. Ze pleiten daarom voor een systeem waarin jaarlijks de kilometerstand moet worden doorgegeven. Op basis van de verreden kilometers per jaar volgt een rekening.

GroenLinks, D66 en SP plaatsen vraagtekens bij het plan. VVD en PVV blijven verklaard tegenstander. GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent merkt op dat het CDA in het verleden ook dergelijke voorstellen deed, maar nooit echt doorbeet. „Aan papieren tijgers rond de kilometerheffing ontbreekt het niet bij het CDA, dit plan stond al in hun verkiezingsprogram, maar als het erop aan komt geeft het CDA niet thuis.”

Ze vindt verder dat km-heffing moet worden gekoppeld aan tijdstip en plaats waarop iemand op de weg zit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1137 ... ing__.html
Offline WNS2.0D
Master
wo 25 jan 2012, 17:39 Bericht 
Warmaster schreef:
Bij de APK word de stand afgelezen, nieuwe auto's rijden de eerste 4 jaar gratis? En is het überhaupt verplicht om een kilometerteller in je auto te hebben?

Het is zelfs niet verboden de teller terug te draaien (je moet dit alleen bij verkoop eerlijk melden, maar daar hebben we het niet over)

Warmaster schreef:
Hoeveel kilometer zouden ze "vrij" geven om de in het buitenland gereden kilomters te compenseren?

Bij de meeste auto's 1 000 000, rij je minder dan moet je betalen.

Ook zaken als tussentijdse verkoop, TL rijden etc zijn niet echt in het plan meegenomen.
Offline djidee
Master
wo 25 jan 2012, 17:42 Bericht 
Ach, er zijn 2 manieren om op piektijden minder automobilisten op de weg te krijgen:

- Straffen (km heffing is daar 1 van)
- Stimuleren(hoor je zelden 1 over)...

Zorg dat bedrijven meer gebruik gaan maken van spitsmijden, thuiswerken, of maak slim gebruik op die plekken waar meer asfalt geen optie is (geen weilanden, maar binnensteden) van transferia achtige constructies.

Als ik het komende half jaar een werkplek in hartje Groningen, of aan de oostkant bij het UMCG zou krijgen, zou ik hem elke ochtend bij Hoogkerk op het transferium neergooien, en de rest met de bus. Sneller, geen ergenis....

Wat dat betreft snap ik nog steeds niet dat men op strategische locaties rondom de grote steden geen koppeling snelweg/OV gemaakt heeft en waar je vanaf daar voor een laag bedrag het laatste stukje naar de binnenstad / gecentreerde kantoorlocatie kan afleggen...

OV van deur tot deur werkt zelden, of duurt 2 of 3x zo lang...
Maar als ik in hartje Amsterdam moet zijn, en er zou bij afrit 2 (diemen) op de A1 een transferia liggen en vanaf daar kan ik elke 10 minuten voor 3,- ofzo op en neer naar de stad, dan wist ik het wel....

Voor Utrecht ligt P+R Westraven (sneltram) aan de zuidkant vrij ongunstig, waarom niet ook zo'n ding aan de noordkant bij de A27 bij de afrit Bilthoven? Spoor ligt er naast. Parkeergarage, stationnetje en hopsakee. En vanaf de A28 goede parkeergelegenheden maken op de uithof, vanaf daar veel bussen (tegenrichting van veel studenten, gaan ze ook niet leeg terug naar CS en smiddags andersom) naar het centrum.

Nee, daar zie ik voor het OV een rol weggelegd, daar waar meer asfalt echt geen optie is, is OV in combinatie met de auto een goede oplossing...

En kmheffing zoals hij nu voorgesteld is? Moet ik voor mijn momenteel 45 filevrije en spitsmijdende (< 7u op de zaak) km's in het rustige noorden net zoveel gaan lappen als iemand die tussen 8 en 9 de A13 af rijdt en avonds weer terug? En een kastje lijkt me ook niet de bedoeling, snel afschaffen dit plan...

Immers, betalen wij al meer dan zat als automobilist, en daarnaast ook al behoorlijk na gebruik. Want hoe meer je rijdt, hoe meer accijns je naar Den Haag brengt. En laat die nou ook nog eens goed zijn voor het milieu en het spits mijden.

Spits mijden, rustig doortuffen = zuiniger dan file rijden, kost de burger minder
Zuininger auto, of zuinig rijden = kost de burger minder...

De stimulansen zijn er financieel al wel, en meer dan voldoende. Meer is overbodig.

CDA = Maak liever werk van de infra, beloon de automobilist eens voor al het geld wat hij al binnen gebracht heeft en zit de VVD/PVV niet te veel in de weg (de Rouwe met zijn 130km/u geneuzel en kost veel geld, maar wel dit plan lanceren met een prijskaartje van een half miljard en nog niet waterdicht ook) en maak jezelf eens heel snel overbodig.
Offline egeltjes
Master
wo 25 jan 2012, 18:06 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Overigens: het CDA solliciteert hiermee naar een coalitie met de SP.
http_:_//www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_245540

Die had ik nog niet.
Wel deze:

Citaat:
Roemer: Files aanpakken zonder kilometerheffing
06-feb-2008

-----------------------------------------------------------------------------

Volgens SP-Kamerlid Emile Roemer kunnen de files fors worden bestreden zonder de peperdure kilometerheffing die deze regering zo graag wil. Er moet worden gewerkt aan een combinatie van maatregelen: het ontwikkelen en aanbieden van alternatieven als snelwegbussen, meer thuiswerken en het spreiden van de spits - te beginnen door overheidsinstanties. "Zo kunnen de files aangepakt worden zonder vele miljarden te verspillen aan een geavanceerd en privacygevoelig kilometerheffingsysteem."

Emile RoemerDe SP wil mensen niet uit de auto pesten, maar verleiden om de auto te laten staan op de drukke tijden. Roemer: “De regering wil reizen in de spits extra duur maken en creëert daarmee een elitespits. Wij willen de mensen een betere optie geven dan de file, zodat ze vanzelf kiezen voor bijvoorbeeld goed openbaar vervoer, of een dag extra thuis werken.” Daarnaast wil de SP meer goederenvervoer via de binnenvaart organiseren, waardoor het vrachtvervoer op belangrijke routes fors kan afnemen.

Overheid moet goede voorbeeld geven

Volgens Roemer moet er ook meer gedaan worden aan de spreiding van de werklocaties en werktijden, te beginnen bij de overheid: "Het is toch bizar dat vrijwel elke verkeersdeskundige dit aanbeveelt, maar zelfs het ministerie van Verkeer en organisaties als Rijkswaterstaat allemaal van negen tot vijf in de regio Den Haag werken!" Roemer wil dat verkeersminister Eurlings en premier Balkenende een plan maken om te kijken hoe de rijksoverheid zelf kan bijdragen aan de vermindering van de filedruk op de regio Den Haag. Een optie is het opzetten van inloopcentra in alle landsdelen waar Rijksambtenaren kunnen inloggen en aan de slag kunnen.

In CAO-onderhandelingen zullen thuiswerken en variabele werktijden belangrijker moeten worden. "Essentieel voor het slagen van deze maatregel is de steun van zowel werknemers als werkgevers."

Meer verantwoordelijkheid bedrijven

Ook het bedrijfsleven kan een grote bijdrage leveren aan het verminderen van de spits. Dit kan door beter vestigingsbeleid, aangevuld met openbaar vervoer specifiek gericht op het bedienen van bedrijfslocaties. Ook gezamenlijk vervoer naar stations behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast kunnen meer werknemers via transferia naar werk reizen. Op dit transferium kan dan op het openbaar vervoer of de (elektrische) fiets overgestapt worden waardoor vaak werknemers nog vroeger op het werk kunnen zijn ook. Verder kan het veiliger maken van het verkeer op de snelwegen wellicht het aantal ongevallen verminderen en zo een bijdrage leveren aan een oplossing van het fileprobleem. Zo moeten volgens de SP auto’s uitgerust worden met een alarmlicht en moeten alle snelwegen een vluchtstrook hebben, ook tijdens de spits.

Bezit auto goedkoper, gebruik duurder

Verder pleit de SP voor een verplaatsing van de lasten van autobezit naar autogebruik. Roemer: "Het mooie van dit uitgangspunt is dat een peperduur GPS-systeem volslagen overbodig is. Daar hebben we namelijk al de benzineaccijnzen voor. Wat we dus moeten doen is met onze buurlanden in overleg te gaan om tot één accijnsheffing te komen, wat het onzalige regeringsvoorstel overbodig maakt."

Bron: SP (site)
Link: http://www.sp.nl/verkeer/nieuwsberichten/5253/080206-roemer_files_aanpakken_zonder_kilometerheffing.html

Nog veel meer (inmiddels meer dan 470) artikelen: http://www.ikkie.org/kmhef/km-inhoud.php
Offline AudiFahrer
Master
wo 25 jan 2012, 19:05 Bericht 
Warmaster schreef:
CDA-staatssecretaris Joop Atsma (Infrastructuur en Milieu)
Infrastructuur & Milieu. Alleen deze koppeling is al jeukend. Zo'n koppeling, waarvan je weet dat het je geld, heel veel geld gaat kosten.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 25 jan 2012, 19:20 Bericht 
In 2015 stoft het wetenschappenlijkbureau van het CDA, het CDA af en komt tot de conclusie dat met het verdwijnen van de files, het CDA ook van de aardbol verdwenen is.
Offline Entropie
Die hard
wo 25 jan 2012, 19:23 Bericht 
Telegraaf schreef:
Automobilisten die knoeien met de kilometerstand worden bestraft.

En automobilisten met een (bijzonder) laag jaarlijks kilometrage worden als extra verdacht gezien. :duh:
Offline AudiFahrer
Master
wo 25 jan 2012, 19:49 Bericht 
Entropie schreef:
En automobilisten met een (bijzonder) laag jaarlijks kilometrage worden als extra verdacht gezien.
Ja, logisch. Duhuh. Wanneer u minder dan 10.000 km per jaar rijdt zult u een registratie moeten overleggen, die van minuut tot minuut inzicht verschaft over uw dagelijkse bezigheden en whereabouts. Lijkt mij duidelijk!
Offline Walker
Master
wo 25 jan 2012, 22:14 Bericht 
djidee schreef:
En vanaf de A28 goede parkeergelegenheden maken op de uithof, vanaf daar veel bussen (tegenrichting van veel studenten, gaan ze ook niet leeg terug naar CS en smiddags andersom) naar het centrum.

Die wordt op dit moment gebouwd (pal naast de A28, bij de afrit Uithof / De Bilt), en wordt meteen eindhalte voor de Sneltram CS - Uithof.
Westraven ligt aan de A12, maar al te ver richting centrum. De files staan bij Woerden en Driebergen. Als je al eenmaal bij Westraven bent kun je net zo goed doorrijden...

Bottleneck is A28 bij Amersfoort. Transferium op Barneveld is leuk voor mensen die naar Amsterdam ZuidAs of Centraal moeten, maar niet voor Utrecht. Amersfoort is al een hel op zichzelf. Den Dolder en Bilthoven ben je de file al weer voorbij.
Offline Tweebel
Master
wo 25 jan 2012, 22:49 Bericht 
Maserati Teun schreef:
In 2015 stoft het wetenschappenlijkbureau van het CDA, het CDA af en komt tot de conclusie dat met het verdwijnen van de files, het CDA ook van de aardbol verdwenen is.

hehe

Het interesseert mij allemaal niet zoveel wat ze bedenken, op drie voorwaarden:
-de totale opbrengst mag absoluut niet hoger zijn dan nu (ik denk dat er geen land is waar een gereden kilometer meer kost dan in Nederland)
-spionagesysteem mag niet
-de gehele opbrengst moet worden geherinvesteerd in infrastructuur

Aangezien politici nooit met hun graaivingertjes erin slagen minder geld uit te geven, gaat 't natuurlijk bij punt 1 al mis
Offline djidee
Master
wo 25 jan 2012, 23:11 Bericht 
Walker schreef:
Die wordt op dit moment gebouwd (pal naast de A28, bij de afrit Uithof / De Bilt), en wordt meteen eindhalte voor de Sneltram CS - Uithof.
Westraven ligt aan de A12, maar al te ver richting centrum. De files staan bij Woerden en Driebergen. Als je al eenmaal bij Westraven bent kun je net zo goed doorrijden...

Bottleneck is A28 bij Amersfoort. Transferium op Barneveld is leuk voor mensen die naar Amsterdam ZuidAs of Centraal moeten, maar niet voor Utrecht. Amersfoort is al een hel op zichzelf. Den Dolder en Bilthoven ben je de file al weer voorbij.

Bottlenecks liggen nu er voor, straks na de aanpak van A27/A1 en A28 (idem voor A12) gaat de ring Utrecht, maar vooral de wegen vanaf de ring de binnenstad in/naar de kantoorparken weer de probleemfactor worden. En daar is de mogelijkheid tot uitbreiden van het wegennet veel kleiner... En ongewenster, om nog maar te zwijgen van de lokale afhankelijkheid... Tot aan de rand van de stad, kun je met asfalt heel veel. Maar dan wordt het snel moeilijker en heel veel duurder. En dan kunnen dit soort combi oplossingen in mijn optiek meerwaarde bieden.
Online Dikke Dakduif
Master
wo 25 jan 2012, 23:50 Bericht 
Over het CDA gesproken:

Citaat:
Ruim 4600 minder leden voor CDA
Laatste update: 25 januari 2012 22:34 info
DEN HAAG - Het CDA telde eind 2011 61.294 leden. Dat betekende een daling van ruim 4600 ten opzichte van het jaar ervoor.

Dat maakte de partij woensdag bekend op basis van voorlopige cijfers.

De daling werd voor ruim een derde veroorzaakt door het overlijden van leden. 880 leden gaven aan het lidmaatschap op te zeggen omdat ze zich niet meer konden vinden in de koers van de partij.

bron

1500 leden minder per jaar door overlijden, die partij is letterlijk ten dode opgeschreven :roflol:
Offline Guppenklup
Master
do 26 jan 2012, 0:02 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
1500 leden minder per jaar door overlijden, die partij is letterlijk ten dode opgeschreven :roflol:

duh... :roll: gemiddelde leeftijd van een cda lid is 78.2 jaar
Offline esgigt
Master
do 26 jan 2012, 7:43 Bericht 
Guppenklup schreef:
78.2 jaar

herstel: na de laatste overlijdens is het 78,3 jaar :roflol:
Offline esgigt
Master
do 26 jan 2012, 11:22 Bericht 
Is nu ook een enquette...
http://bco3.dubinterviewer.com/scripts/dubinterviewer.dll/Frames?Quest=100029&QW2625=761359&Resp=1948415850
Offline Tweebel
Master
do 26 jan 2012, 13:28 Bericht 
doe allemaal de enquete eens invullen!
Offline blightzor
Die hard
do 26 jan 2012, 13:36 Bericht 

Dit is het einde van de vragenlijst. Hartelijk dank voor uw medewerking!
Offline Arno
FS Meldingen
do 26 jan 2012, 13:49 Bericht 
:honger:
Offline Rover
Master
vr 27 jan 2012, 0:38 Bericht 
Entropie schreef:
Automobilisten die knoeien met de kilometerstand worden bestraft.

Succes, ik garandeer je dat mijn kilometerkabel 90% van het jaar dan niet is aangesloten.
DWwolf schreef:
Nee het wordt beter met de SP

Blijf ik altijd het leukst vinden, gaat over de auto dus de SP zal er wel voor zijn het extra duur te maken, km-heffing etc in te voeren. Weet wel dat de SP als enige partij in Nederland altijd tegen de kilometerheffing is geweest. Okee, eerlijkheidshalve moet ik mij hierin iets nuanceren: ze hebben altijd aangegeven er naar te willen kijken, indien er een goed alternatief is, waarbij ze ook eerlijk genoeg zijn om aan te geven dat er op dit moment over het algemeen geen goed alternatief is.

Guppenklup schreef:
Accijns, hoe abject verwerpelijk ook, is de meest eerlijke vorm van km heffing, waarbij ook nog eens de rijstijl van de berijder meetelt.

100% mee eens, meest eerlijke en betaalbare systeem wat er is.
Offline djee
Master
vr 27 jan 2012, 8:29 Bericht 
Guppenklup schreef:
Accijns, hoe abject verwerpelijk ook, is de meest eerlijke vorm van km heffing,

Gelukkig betalen we ons daar nu al scheef aan bij de pomp, dus hoeft alleen de WB en BPM nog afgeschaft te worden!
Offline hneel
Master
vr 27 jan 2012, 13:01 Bericht 
Mijn mening over kilometerheffing heb ik in de loop der jaren al vaak genoeg gepost. Dat ga ik niet meer herhalen.

Voordeel van het standpunt van de SP is dat ze het alleen willen als heel europa mee doet. Dat gaat dus nooit lukken.
 [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende