Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Offline DWwolf
Pro
vr 03 feb 2012, 13:47 Bericht 

http://www.nu.nl/binnenland/2731634/rechters-chipsholzaak-vervolgd.html"]

Altijd al gevonden dat deze zaak stonk, nu maar hopen dat ze deze stinkende wond degelijk sonderen.
Offline Hideyoshi
Master
vr 03 feb 2012, 14:01 Bericht 
Die meneer Poot zorgt voor heel wat jurisprudentie, en deze vervolgingsactie is natuurlijk perfect!
Offline esgigt
Master
vr 03 feb 2012, 14:03 Bericht 
Ik vind die vervolging geen slechte zaak.

Ik moet nog wel zien of het uiteindelijk tot een onbevooroordeelde procedure gaat komen (rechters onder elkaar) met een rechtvaardig resultaat...
Offline The Driver
Master
vr 03 feb 2012, 14:07 Bericht 

Die vervolging gaan ze net zo lang rekken, totdat beide aan ouderdom zijn gestorven.
Offline edjejanssen
Weet de weg
vr 03 feb 2012, 14:23 Bericht 
The Driver schreef:
Die vervolging gaan ze net zo lang rekken, totdat beide aan ouderdom zijn gestorven.

Mogen ze wel opschieten :lol:
Online mwj
Master
vr 03 feb 2012, 14:37 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Die meneer Poot zorgt voor heel wat jurisprudentie, en deze vervolgingsactie is natuurlijk perfect!

Inderdaad heel goed en erg strijdbaar. Aanpakken dat zooitje :thumb:

esgigt schreef:
Ik moet nog wel zien of het uiteindelijk tot een onbevooroordeelde procedure gaat komen (rechters onder elkaar) met een rechtvaardig resultaat...

Ik vrees het ergste.......:boos:
Offline Hideyoshi
Master
vr 03 feb 2012, 14:50 Bericht 
Valt wel mee, veel rechters hebben ook geen zin om teruggefloten te worden door een Hof of HR.
Online Kiwi45
Master
vr 03 feb 2012, 15:22 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Valt wel mee, veel rechters hebben ook geen zin om teruggefloten te worden door een Hof of HR.

Erg optimistisch....

Tip: lees dit eens http://www.wicherwedzinga.nl/2011/12/28 ... jn-gegaan/
Citaat:
Het rechtssysteem loopt volgens Wedzinga aan alle kanten uit de rails, is verouderd en te veel op repressie toegesneden, waarbij politie en justitie de dienst uitmaken zonder dat zij worden gecontroleerd en waarbij de rol van de rechter in toenemende mate is geminimaliseerd. “Voeg daarbij de onjuiste beeldvorming door de media en het politieke opportunisme en je hebt alle ingrediënten voor een systeem dat zich meer en meer ontwikkelt tot een politiestaat”, aldus de voormalige magistraat en strafrechtdeskundige. “We hebben een financiële crisis, een politieke crisis, maar menigeen vergeet dat we al sinds jaar en dag ook een crisis hebben die de fundamenten van ons rechtssysteem raakt.
Offline udo
Master
za 04 feb 2012, 10:06 Bericht 

[advocaat vd duivel mode aan]
Vervolging?
Maar ze hebben al zo negatief in de publiciteit gestaan.
Belasterd door Kat en Poot.
Dus wellicht schuldig maar een strenge veroordeling... (dit is Nederlandse rechtspraak weet u...) [/uit]

(en ja, ik wil juist wel een fatsoenlijke veroordeling van deze schandelijke lieden die voor rechter doorgingen)
Offline hneel
Master
za 04 feb 2012, 16:43 Bericht 
Worden ze nu vervolgd omdat ze corrupt waren of omdat ze gelogen hebben over het feit dat ze corrupt waren?
Online mwj
Master
za 04 feb 2012, 16:48 Bericht 
hneel schreef:
Worden ze nu vervolgd omdat ze corrupt waren of omdat ze gelogen hebben over het feit dat ze corrupt waren?

Volgens mij worden ze vervolgd vanwege meineed en het geven tegenstrijdige verklaringen.......
Offline WimLex
Master
za 04 feb 2012, 17:09 Bericht 
mwj schreef:
Volgens mij worden ze vervolgd vanwege meineed en het geven tegenstrijdige verklaringen.......

klopt :kniktja:
Citaat:
Twee voormalige rechters uit Den Haag worden vervolgd voor meineed. Justitie verdenkt Hans Westenberg en Pieter Kalbfleisch ervan dat ze gelogen hebben in het onderzoek naar de zogeheten Chipsholzaak. Dat heeft het Openbaar Ministerie bevestigd.
RTL
Online mwj
Master
za 04 feb 2012, 17:15 Bericht 
Jammer dat het alleen maar voor meieed is. Je zou zeggen als je meineed gepleegd hebt tijdens het uitoefenen van de functie als rechter, dit nog wel meer gevolgen lees aanklachten zou behelsen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 04 feb 2012, 18:37 Bericht 
mwj schreef:
Jammer dat het alleen maar voor meieed is. Je zou zeggen als je meineed gepleegd hebt tijdens het uitoefenen van de functie als rechter, dit nog wel meer gevolgen lees aanklachten zou behelsen.

Ik hoop dat de Fam Poot deze vuile corrupte rechters gaat aanpakken en alle schade op die gasten gaan verhalen.
Offline Hideyoshi
Master
za 04 feb 2012, 18:39 Bericht 
Poot is nogal een strijdlustig type... en vermogend voor zover ik weet. Die gaat tot het uiterste!
 [ 15 berichten ]