Pagina 1 van 2  [ 95 berichten ]
Offline DWwolf
Pro
do 01 dec 2011, 14:46 Bericht 

http://nos.nl/video/318378-den-ruygen-hoek-veiligheidsrisicogebied.html
Offline R
Master
do 01 dec 2011, 14:50 Bericht 
= Tactiek om ons te laten wennen aan politie en politiek nieuwe stijl.
Offline esgigt
Master
do 01 dec 2011, 15:05 Bericht 
Wordt straks natuurlijk over het hele land uitgerold :fp:
Offline blightzor
Die hard
do 01 dec 2011, 15:06 Bericht 

ellende!
Offline Robin2
Master
do 01 dec 2011, 15:11 Bericht 

Wat is het probleem? Daar lopen schijnbaar criminelen met wapens rond, van mij mogen ze al die tjappies fouilleren hoor. Als ze mij ook willen betasten gaan ze hun gang maar, ik heb toch geen wapens. Hoe meer van die petjes/Finnen/Bulgaren ze van de weg plukken hoe beter.
Offline snovvdog
Master
do 01 dec 2011, 15:33 Bericht 
Robin_v_G schreef:
. Als ze mij ook willen betasten gaan ze hun gang maar

Aan de ene kant wel, aan de adnere kant vind ik niet dat het zou moeten, lekker boeie als sjonnie met een mesje loopt, als hij mij geen kwaad doet...

Ik vind het inderdaad razzia situaties. Het gaat te ver, de overheid krijgt teveel macht. Mijn auto is de afgelopen paar weken nu al DRIE KEER doorzocht door de politie, razzia/nasi goreng praktijken vind ik dat, ik heb dan niks te verbergen maar op een gegeven moment word je het zat dat die klojo's je auto zonder reden weer een keer gaan doorzoeken en je tijd verkloten. Ik vind eigenlijk dat ze het niet meer zouden mogen doen zonder aantoonbare/logische verdenking.

De laatste keer zei die klojo eenstrepert dat het verdacht was dat we maar wat rondreden om half 2 op een zaterdagnacht en dat ik maar een hobby moest zoeken, dat schoot me echt in het verkeerde keelgat. Verdacht dat een jongere die van auto's houdt op zijn vrije dag 's nachts (in het weekend) op 1 minuut van zijn huis aan het rondrijden is ( wta tevens zijn grootste hobby is), pleur toch lekker op idioot, ga wat nuttigs doen en ga naar school idiote dombo, je bent veel te dom om agent te zijn! Op welke wereld is zaterdagnacht 1.30 laat voor een jongere en wat is er verdacht aan dat ik gewoon met een paar vrienden rustig aan het rondrijden ben, nota bene in mijn eigen wijk! Dat soort bijdehante domme agentjes begin ik echt een hekel aan te krijgen. En de overheid geeft dit soort machtgeile idioten nog meer macht ook.

Ja ik wordt er boos om, ik doe niks verkeerd, ik heb in heel mijn leven 3 kleine muldertjes gehad (2x gesloten verklaring, 1x VA006), verder nooit met politie te maken, ik ga naar school, ik heb 2 banen, en ik wordt beloont door beledigd te worden ( ''ga een hobby zoeken'') door een arrogante hondekop en elke paar weekjes weer tijd kwijt te raken omdat ze zo wereldvreemd zijn en niet snappen dat ik juist graag 's nachts wat rondrijd omdat het dan lekker rustig is en de wereld voor jezelf is en ik mijn ouders min of meer zo ontvlucht.
Offline esgigt
Master
do 01 dec 2011, 15:38 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik vind eigenlijk dat ze het niet meer zouden mogen doen zonder aantoonbare/logische verdenking.

Volgens de regels van een "Normale rechtstaat" is dat ook zo. :kniktja:
Offline DWwolf
Pro
do 01 dec 2011, 16:00 Bericht 

snovvdog schreef:
Ik vind eigenlijk dat ze het niet meer zouden mogen doen zonder aantoonbare/logische verdenking.

Vandaar ook razzia in de titel....
Offline Robin2
Master
do 01 dec 2011, 16:02 Bericht 

snovvdog schreef:
lekker boeie als sjonnie met een mesje loopt, als hij mij geen kwaad doet...

Tot je per ongeluk parkeerschade maakt, of iets anders hem triggert.
Offline Karbargenbok
Pro
do 01 dec 2011, 16:08 Bericht 
Fijn dat ze het even aankondigen, dan hoef ik er zeker niet meer te stoppen.
Offline snovvdog
Master
do 01 dec 2011, 16:10 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Tot je per ongeluk parkeerschade maakt, of iets anders hem triggert.
Bij 1 van mijn doorzoekingen gingen ze zeuren over een aardappelmesje die nog in mijn middenconsole zat, geen bekeuring maar ik vind het wel zwaar overdreven, ik was eerder die dag bezig met mijn zekeringen, en sorry als ik geen zin heb om gelijk mijn auto op te ruimen, een mesje is standaard gereedschap die ik gebruik voor bv. zekeringen er uit peuteren, dingen als lijm of pakking of plamuur uitsmeren, mijn zij-richtingaanwijzers vervangen, kabels strippen, etc... Ik ben echt niet van plan om iets slechts ermee te doen, dat kan je gemakkelijk aan mijn (niet bestaande) geschiedenis van de politie zien, ik ben iemand die sowieso niet fijne situaties ontwijkt, en ik zie er niet echt bedreigend of boos uit en ik reageer tegen politie altijd heel rustig en beleefd ( pas als ze weg zijn ga ik schelden/schreeuwen in mijn auto om het er even uit te laten als ze me hebben geïrriteerd, gewoon geen zin in gezeik met hen erbij) , sommige mensen schatten mij nog 14-15 terwijl ik 20 ben dus je kan me echt niet als bedreigend of verdacht zien vind ik...

Ik ken wel van die opgefokte mannen die met wapens rondlopen, zelfs met hen kan je als je normaal reageert gewoon tot overeenstemming komen.

//nog nooit parkeerschade veroorzaakt O:)
Offline DWwolf
Pro
do 01 dec 2011, 16:32 Bericht 

Karbargenbok schreef:
Fijn dat ze het even aankondigen, dan hoef ik er zeker niet meer te stoppen.

Fout, ze kunnen je dwingen er te stoppen. Deze variant is al toegepast bij andere parkeerplaatsen die als veiligheids risico zone zijn aangeduid.
Offline WNS2.0D
Master
do 01 dec 2011, 16:36 Bericht 
Hoe moet je als burger weten dat je je in een gebied begeeft waar bromsnor extra rechten heeft? Moet bromsnor dat kunnen bewijzen voor hij je medewerking kan verlangen? (en hoe moet hij dat bewijzen, wat mag je doen om die bewijzen te verifiëren?)
Offline Raaf
Master
do 01 dec 2011, 16:38 Bericht 
DWwolf schreef:
ze kunnen je dwingen er te stoppen. Deze variant is al toegepast bij andere parkeerplaatsen die als veiligheids risico zone zijn aangeduid.

Gezien wat er in de omgeving rondwandelt lijkt het me een bijzonder strak plan.
Zelf heb ik er geen moeite mee, hopelijk de ettertjes van deze wereld wel.
Offline DWwolf
Pro
do 01 dec 2011, 17:15 Bericht 

^^
Struisvogelpolitiek. Er wordt hier een fundamenteel mensenrecht geschonden. Niets meer, niets minder.
Offline egeltjes
Master
do 01 dec 2011, 19:21 Bericht 
Waar is dat, deze ruige hoek ???
Offline Morbid Angel
Master
do 01 dec 2011, 19:24 Bericht 
Gokje:

Offline Vroeg op
Master
egeltjes schreef:
Waar is dat, deze ruige hoek ???

Brugrestaurant over de A4 net voorbij Schiphol.

Raaf schreef:
Gezien wat er in de omgeving rondwandelt lijkt het me een bijzonder strak plan.

+1
Offline Hideyoshi
Master
Goed om te weten, dan ga ik niet meer bij "Den Ruygen Hoek" tanken!
Offline egeltjes
Master
do 01 dec 2011, 19:38 Bericht 
Vroeg op schreef:
Brugrestaurant over de A4 net voorbij Schiphol.

OOoooh, daaro. Dat kon ik niet opmaken uit de link (zonder tekst) ... :oops: :oops:

Ik rij ook bijna nooit over de A4.
Offline Hunswijk
Pro
do 01 dec 2011, 19:54 Bericht 

Tja maar willen we ?

Aan de ene kant zitten schreeuwen dat we had zat zijn met ladingdiefstallen , goudverkopers , illegale temeiers etc. en aan de andere kant kan er weer niets.

Ook een afschrikwekkende werking , ik ga ervan uit dat als ik met m'n leasbakkie en geschoren koppie daar zomaar ondersteboven wordt gekeerd :schudnee:

Jack
Offline viffer
Master
vr 02 dec 2011, 1:25 Bericht 

Maar goed; 10 januari zal blijken hoe groot het probleem daar is
Offline InsecureThreat
Master
vr 02 dec 2011, 5:40 Bericht 
DWwolf schreef:

Fout, ze kunnen je dwingen er te stoppen. Deze variant is al toegepast bij andere parkeerplaatsen die als veiligheids risico zone zijn aangeduid.

Gewoon helemaal in paniek raken als ze je vertellen dat je dan opeens in een veiligheidsrisicogebied staat.

"Dat meent u niet? ik wil hier weg, hoe kan u mij hier heen sturen? het is hier levensgevaarlijk :cry: "
Offline Aanhanger
Master
vr 02 dec 2011, 7:22 Bericht 
:lol:
"politie brengt burgers bewust in gevaar"
Offline esgigt
Master
vr 02 dec 2011, 7:46 Bericht 
:roflol:

... als het niet zo triest zou zijn.
Offline umpire
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 7:53 Bericht 
Iemand al gevonden waar dit bericht officieel is gepubliceerd en waar dus ook de grenzen van het veiligheidsrisicogebied staan gedefinieerd??

Op de website van de gemeente Haarlemmermeer kan ik voor alsnog niets vinden :[
Offline esgigt
Master
vr 02 dec 2011, 7:55 Bericht 
WOBben! :thumb:

Als ik het mij goed herinner moest er wel een harde reden zijn om een gebied tot "risicogebied" te kunnen bestempelen. Ik ben benieuwd uit welke duim die "harde reden" hier weer gezogen is.
Offline Hideyoshi
Master
vr 02 dec 2011, 7:55 Bericht 
Hunswijk schreef:
Aan de ene kant zitten schreeuwen dat we had zat zijn met ladingdiefstallen , goudverkopers , illegale temeiers etc. en aan de andere kant kan er weer niets.

Wat ik wil is dat die achterlijke Europese gedachte wordt losgelaten. Sinds Roemenië en Bulgarije bij de EU zijn barst het hier van de problemen met die lui!

Gewoon grenzen dicht dus!
Offline umpire
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 7:59 Bericht 
Hunswijk schreef:
ik ga ervan uit dat als ik met m'n leasbakkie en geschoren koppie daar zomaar ondersteboven wordt gekeerd :schudnee:

Als je dit serieus meent, slaap dan rustig verder :x :x

Dat gebeurt dus wel bij een "Ochtend Gloren"-aktie, waarbij de snelweg en aanpalende benzinepomp en parkeerterrein ook zonder scrupules als veiligheidsrisicogebied worden aangewezen door de Burgemeester :[
Offline esgigt
Master
vr 02 dec 2011, 8:22 Bericht 
... zonder dat daarbij aan de vereisten voldaan is.

In feite zijn dit soort "acties" flagrante schendingen van de burgerrechten. Het feit dat mensen zich daarvan niet bewust zijn en onder het uiten van populistisch gekrijs ("Oppakken van misdadigers", "als je niets te verbergen hebt...", "ze moeten dat aanpakken...") deze afbraak van de rechtstaat steunen, geeft mij een slecht gevoel voor de toekomst.

Je ziet nu voor je ogen hoe dat gaat: Eerst wordt zo'n gebied voor een actie tot risicogebied bestempeld en nu al voor DRIE maanden... What's next?

Feit is ook dat de controle op het overheidshandelen volledig zoek is.
Offline Groningen
Die hard
vr 02 dec 2011, 8:38 Bericht 

Volgens mij kun je op 11 januari 2012 deze omgeving maar mijden (volgens het filmpje).
Online Sandeman
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 9:01 Bericht 
snovvdog schreef:
De laatste keer zei die klojo eenstrepert dat het verdacht was dat we maar wat rondreden om half 2 op een zaterdagnacht

Sorry hoor, maar als er midden in de nacht, bij mij in de buurt een groepje jongeren "maar wat rondrijdt"... Dan vind ik dat ook verdacht. Voor hetzelfde geld is het een groepje inbrekers die aan het kijken is wat er allemaal in de buurt te halen valt.

Vervelend voor jou en je vrienden maar dit is imho gewoon een terechte reden om je even staande te houden en te kijken wat jullie van plan zijn.
Offline egeltjes
Master
vr 02 dec 2011, 12:20 Bericht 
Waar gaat dit topic eigenlijk over. :roll: :roll: :roll: :roll:

Aangekondigde algemene controle ???
Offline snovvdog
Master
vr 02 dec 2011, 12:27 Bericht 
Sandeman schreef:
Dan vind ik dat ook verdacht.

Wereldvreemd vind ik, zaterdag ( of technisch gezien zondag) om 1.30 is niet het midden van de nacht maar het begin ervan voor een jongere. We zijn echt niet de enige zelfs in een rustige buitenwijk komen elke paar minuten wel een paar jongeren langsrijden.

En welke idioot gaat in zijn eigen wijk wat jatten ? Of kijken ''wat er te halen valt'', dat kan hij ook elke dag overdag wel zien.
Offline umpire
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 12:30 Bericht 
egeltjes schreef:
Waar gaat dit topic eigenlijk over. :roll: :roll: :roll: :roll:

Aangekondigde algemene controle ???

Even het filmpje uit het eerste bericht bekijken en je weet het :thumb:
Offline RucphenNB
Master
vr 02 dec 2011, 12:58 Bericht 
snovvdog schreef:
vind het inderdaad razzia situaties. Het gaat te ver, de overheid krijgt teveel macht. Mijn auto is de afgelopen paar weken nu al DRIE KEER doorzocht door de politie, razzia/nasi goreng praktijken vind ik dat, ik heb dan niks te verbergen maar op een gegeven moment word je het zat dat die klojo's je auto zonder reden weer een keer gaan doorzoeken en je tijd verkloten. Ik vind eigenlijk dat ze het niet meer zouden mogen doen zonder aantoonbare/logische verdenking.

Aandacht vragen = Aandacht krijgen. Zelfs als ik rustig rijd met de racer word ik niet vaak aan de kant gezet. Het zal wel een combi zijn waardoor je de extra aandacht krijgt.

snovvdog schreef:
De laatste keer zei die klojo eenstrepert dat het verdacht was dat we maar wat rondreden om half 2 op een zaterdagnacht en dat ik maar een hobby moest zoeken, dat schoot me echt in het verkeerde keelgat. Verdacht dat een jongere die van auto's houdt op zijn vrije dag 's nachts (in het weekend) op 1 minuut van zijn huis aan het rondrijden is ( wta tevens zijn grootste hobby is), pleur toch lekker op idioot, ga wat nuttigs doen en ga naar school idiote dombo, je bent veel te dom om agent te zijn! Op welke wereld is zaterdagnacht 1.30 laat voor een jongere en wat is er verdacht aan dat ik gewoon met een paar vrienden rustig aan het rondrijden ben, nota bene in mijn eigen wijk! Dat soort bijdehante domme agentjes begin ik echt een hekel aan te krijgen. En de overheid geeft dit soort machtgeile idioten nog meer macht ook.

Als je dat hier in de wijk wil doen heb je wel een erg grote kans dat je door een bewoner aangesproken word. Zeker als je een paar keer voorbij komt rijden. Sociale controle werkt hier perfect en toch voorkomt het niet alles. Ik ben samen met de buurman ook wel eens achter een auto aangereden die 2 rondjes door de wijk reed om 2 uur in de nacht. Na een tijdje volgen kregen ze door dat het niet gepast was om zomaar hier rond te rijden. :lol:

snovvdog schreef:
Ja ik wordt er boos om, ik doe niks verkeerd, ik heb in heel mijn leven 3 kleine muldertjes gehad (2x gesloten verklaring, 1x VA006), verder nooit met politie te maken, ik ga naar school, ik heb 2 banen, en ik wordt beloont door beledigd te worden ( ''ga een hobby zoeken'') door een arrogante hondekop en elke paar weekjes weer tijd kwijt te raken omdat ze zo wereldvreemd zijn en niet snappen dat ik juist graag 's nachts wat rondrijd omdat het dan lekker rustig is en de wereld voor jezelf is en ik mijn ouders min of meer zo ontvlucht.

Je vat een hobby zoeken als belediging op, hoe zou een agent denken over de uitlating "hondekop"?

En dan laat ik de rest van je uitspraken over agenten maar buiten beschouwing. Wijze les voor je: Kijk eerst naar je eigen gedrag en opstelling. Ook al zijn die in orde kan je niet oordelen over anderen.
Offline Ogre
Master
vr 02 dec 2011, 14:33 Bericht 
esgigt schreef:
en nu al voor DRIE maanden... What's next?

Half Amsterdam voor een jaar ?. Oh nee, dat is 'previous', niet 'next' :duh:
Citaat:
Brengt ter algemene kennis dat hij op 20 oktober 2010 heeft besloten:
1. aan te wijzen als veiligheidsrisicogebieden
a. Het gebied in Amsterdam Centrum begrensd door;
/knip/
b. Het gebied in Amsterdam Zuidoost begrensd door:
/knip/
c. Het gebied in Amsterdam Oost begrensd door:
/knip/
d. Het gebied in Amsterdam West begrensd door:
/knip/
2. te bepalen dat dit besluit geldt voor een periode van 12 maanden;

Ik heb me trouwens wel eens lopen af te vragen in hoeverre je er over kan klagen op het moment dat je zo'n gebied in gedirrigeerd wordt voor een controle.
Het is daar immers gevaarlijk, ik wordt dus in gevaar gebracht :roll:
Offline umpire
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 14:50 Bericht 
Ogre schreef:

Ik heb me trouwens wel eens lopen af te vragen in hoeverre je er over kan klagen op het moment dat je zo'n gebied in gedirrigeerd wordt voor een controle.
Het is daar immers gevaarlijk, ik wordt dus in gevaar gebracht :roll:

Situatie bij een Ochtend Gloren

Helaas mijnheer Ogre, het is gepubliceerd, u had het dus kunenn weten 8)
Offline 357kurt
Die hard
vr 02 dec 2011, 15:07 Bericht 
Dit is het begin van de politiestaat.......

Maar ach, "je hebt toch niets te verbergen?" :fp:
Offline 357kurt
Die hard
vr 02 dec 2011, 15:10 Bericht 
Afglijden naar een politiestaat, dat is wat we doen..

Zie deze link : http://teapacks.wordpress.com/2009/10/2 ... nederland/
Stukje van Professor Smalhout

Afbeelding
Offline esgigt
Master
vr 02 dec 2011, 15:30 Bericht 
Artikel gelezen :thumb:
Offline egeltjes
Master
vr 02 dec 2011, 16:03 Bericht 
umpire schreef:
Even het filmpje uit het eerste bericht bekijken en je weet het :thumb:

Sjeeeee. Is het dan zo moeilijk om een stukje tekst te citeren ??? :fp: :fp: :fp: :fp:

DWwolf schreef:
alleen maar een link
Citaat:
Video Parkeerplaats en brugrestaurant Den Ruygen Hoek over de A4 is vanaf vandaag drie maanden lang 'veiligheidsrisicogebied'. Dat betekent dat de politie iedereen die daar is preventief mag fouilleren.
Offline Grande
Master
vr 02 dec 2011, 16:12 Bericht 
Vind het eigenlijk niet zo erg...

Gevaarlijke plek, totale idioten lopen daar rond en een aantal moorden.
Offline Aanhanger
Master
vr 02 dec 2011, 16:28 Bericht 
GertJan schreef:
Maar goed; 10 januari zal blijken hoe groot het probleem daar is

Ze zijn gisteren al begonnen.
Ogre schreef:
Ik vermoed dat het hier niet de bedoeling is om alle verkeer vanaf de A4 over de parkeerplaats te gaan leiden.
Offline Ogre
Master
vr 02 dec 2011, 16:36 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik vermoed dat het hier niet de bedoeling is om alle verkeer vanaf de A4 over de parkeerplaats te gaan leiden.

Ik doelde eerder op de Ochtendgloren acties waar dat wel gebeurt.
Offline Aanhanger
Master
vr 02 dec 2011, 16:46 Bericht 
Ogre schreef:
Ik doelde eerder op de Ochtendgloren acties waar dat wel gebeurt.

Is het stuk snelweg waar je dan over gaat niet ook onderdeel van het gebied?
Offline esgigt
Master
vr 02 dec 2011, 16:48 Bericht 
Grande schreef:
een aantal moorden

criminelen die elkaar omleggen bedoel je... dat kan overal gebeuren.
Offline umpire
FS medewerker
vr 02 dec 2011, 17:31 Bericht 
Aanhanger schreef:
Is het stuk snelweg waar je dan over gaat niet ook onderdeel van het gebied?

:kniktja: :kniktja:

Daarom ook dat ik zeer benieuwd ben naar het besluit van B&W van de gemeente Haarlemmermeer :[
Offline Aanhanger
Master
vr 02 dec 2011, 17:59 Bericht 
http://www.haarlemmermeer.nl/bis/dsreso ... 1&type=org
De bijlagen met gebiedsafbakening zit er alleen niet bij.
Ik vraag me af of de A4 inbegrepen is; het hotel bijvoorbeeld wordt niet genoemd, alleen de tankstations en restaurants.
Offline esgigt
Master
vr 02 dec 2011, 18:02 Bericht 
Ja, vooral die restaurants zijn gevaarlijk.... als je van goed eten houdt :duh:
 [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende