Postingstijd interval gedetecteerd van 237.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 41 berichten ]
Offline WimLex
Master
za 23 okt 2010, 12:42 Bericht 
Drie doden bij ongeluk op de N59

Bij een ernstig ongeluk op de N59 bij Oude-Tonge op Goeree-Overflakkee zijn drie doden gevallen.

Oude-Tonge
Twee anderen raakten zwaargewond. Bij het ongeval, bij de plaats Oude-Tonge, waren twee auto's betrokken. In de ene auto zaten volgens de politie twee vaders en hun twee zonen, alle vier afkomstig uit Stad aan 't Haringvliet, meldt de krant PZC.

53, 25 en 22 jaar
De zonen (25 en 22 jaar) en één van de vaders (53 jaar) zijn om het leven gekomen. De andere vader en bestuurder van de andere auto zijn gewond naar het ziekenhuis gebracht.

Tweebaansweg
De oorzaak van het ongeval is nog onbekend. De N59 is een tweebaansweg, de twee auto's waren volgens de politie tegenliggers van elkaar.

© RTL Nieuws.nl
Bron

Filmpje

Foto's

Afbeelding
Offline djroadstar
Master
za 23 okt 2010, 19:28 Bericht 
n59 is volgensmij net als n57 dodenweg dus kan gevalletje inhalen zijn geweest
Offline feitelijk
Master
za 23 okt 2010, 19:43 Bericht 
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1202 ... g_N59.html

Citaat:
Zoals het er nu naar uit ziet, belandde de 23-jarige bestuurder, komende vanuit Oude-Tonge, door een nog onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft. Hierdoor ontstond een frontale botsing.

Inhalen of indutten?
Offline ruudt
Master
za 23 okt 2010, 19:50 Bericht 
Ik begreep van iemand dat het gaat om NAC-supporters (nee, geen hooligans) welke van de wedstrijd terug kwamen. Let wel, dit heb ik niet uit direct betrouwbare bron.

En bij die foto's: dat ziet er serieus bloederig uit bij het rechter voorportier :o
Offline Dave
FS Webmaster
zo 24 okt 2010, 12:41 Bericht 
Twee Volkswagen Polo's ook. Dat je je veilig waant in zo'n ding begrijp ik sowieso niet.

http://www.euroncap.com/tests/vw_polo_2000/71.aspx

ruudt schreef:
dat ziet er serieus bloederig uit bij het rechter voorportier :o

Ziet er inderdaad uit als een gevalletje ernstig pijn aan het hoofd.

Daarom zitten er in sommige auto's reeds airbags in de A-stijlen.
Offline Superkoe
Master
ma 25 okt 2010, 5:28 Bericht 
Ik ben er gisteren langs gereden. Aan de remsporen te zien is de veroorzaker vol in de remmen gevlogen op de eigen rijbaan en met een ruk aan het stuur uitgeweken naar de andere rijbaan.Het remspoor was vrij kort. Die andere auto heeft waarschijnlijk vrij weinig kans gehad om überhaupt uit te wijken.
Offline Tweebel
Master
vr 12 nov 2010, 17:00 Bericht 
Citaat:
Verdachte fataal ongeluk N59 gepakt

AMSTERDAM - Een 23-jarige man uit Ooltgensplaat is donderdag opgepakt voor een aanrijding eind oktober bij Oude-Tonge, waarbij drie mensen om het leven kwamen. De man wordt ervan verdacht de aanrijding te hebben veroorzaakt.
© NU.nl/Michael Oosterwaal

Dat meldt de politie vrijdag.

De 23-jarige man reed 22 oktober rond 23.30 uur op de N59 en kwam op de andere weghelft terecht. Daar reed hij frontaal op een auto.

In deze auto zaten twee vaders en twee zoons. Een 53-jarige man en zijn 25-jarige zoon kwamen direct om het leven.

De 22-jarige zoon van de andere vader, een 51-jarige man, overleed ook ter plaatse. De 51-jarige man werd zwaargewond naar een ziekenhuis gebracht. Hij ligt daar nog steeds.

Ander ongeluk

Ook de 23-jarige automobilist belandde in een ziekenhuis. Hieruit werd hij donderdag ontslagen, waarop hij direct werd aangehouden. Uit onderzoek is volgens de politie duidelijk geworden dat de man eerder op de avond al een ongeluk had veroorzaakt. Hierbij was hij tegen een boom gereden.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2377732/ver ... epakt.html
Offline Yvesart
Master
vr 12 nov 2010, 17:10 Bericht 
wat een rare situatie weer.. je houdt het gewoon niet voor mogelijk, maar hieruit blijkt maar weer dat hoe voorzichtig / netjes je zelf ook rijdt, je niet altijd een ongeluk kan voorkomen.. dit is ook vreselijk voor de nabestaanden.. :-?
Offline Aanhanger
Master
vr 12 nov 2010, 18:40 Bericht 
Nu.nl schreef:
Verdachte fataal ongeluk N59 gepakt

Waardeloze titel trouwens. Alsof men na uitvoerig recherchewerk eindelijk de verdachte op het spoor gekomen is.
Zeg dan gewoon "aangehouden", ik hoop niet dat de politie dit zo geformuleerd heeft.
Offline Superkoe
Master
wo 24 nov 2010, 9:23 Bericht 
Citaat:
'Automobilist reed opzettelijk mensen dood'

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de veroorzaker van een dodelijk ongeval bij Oude Tonge vervolgen voor moord. Dat liet een woordvoerster van het OM in Rotterdam woensdag weten naar aanleiding van berichtgeving in het AD.
© ANP

Eind oktober kwamen bij een ongeval op de N59 drie mensen om het leven. De vierde passagier van de auto raakte gewond.

Volgens het OM is uit onderzoek niets gebleken van een inhaalactie of een uitwijkmanoeuvre. Het OM: ''Er zijn opzettelijk drie mensen doodgereden." De bestuurder moet vrijdag voor de raadkamer van de rechtbank in Rotterdam verschijnen om hem nog negentig dagen te kunnen vasthouden voor verder onderzoek.

Bij het ongeval waren twee auto's betrokken. In de ene auto zaten twee vaders met hun twee zonen. De zonen en een van de vaders kwamen om het leven. De N59 is een tweebaansweg. De twee auto's waren tegenliggers.

http://www.nu.nl/binnenland/2386057/aut ... -dood.html

Het lijkt er op dat meneer levensmoe was. Eerst een boom en dan een tegenligger.
Offline Fopspee(n)
Master
wo 24 nov 2010, 9:41 Bericht 
Beetje rare conclusie: geen inhaalactie, geen uitwijkmanouvre.....dan maar opzet? Zijn er nog andere feiten dan alleen dat hij eerder op een boom reed ,die niet in het nieuws zijn gekomen?
Offline Superkoe
Master
wo 24 nov 2010, 9:47 Bericht 
Er zijn vast wel wat meer feiten en omstandigheden die wij nog niet kennen.
Offline Tweebel
Master
wo 24 nov 2010, 9:58 Bericht 
Misschien is tijdens verhoor e.e.a. duidelijk geworden....
Offline Aanhanger
Master
do 12 mei 2011, 23:00 Bericht 
Citaat:
'Fataal ongeval mogelijk zelfmoordpoging'

12 mei 2011

Justitie in Rotterdam houdt er serieus rekening mee dat het fatale ongeval bij Den Bommel in oktober van het vorig jaar op de N59, het gevolg was van een zelfmoordpoging. Bij de botsting kwamen drie mensen om het leven en raakte één man zwaar gewond.

Volgens het OM heeft de 23-jarige Wesley H. uit Ooltgensplaat in de dagen voor het ongeval websites bezocht over het plegen van zelfmoord. Mogelijk was hij teleurgesteld over een mislukte relatie. Bovendien was hij vlak voor de botsing met een ándere auto tegen een boom gereden.

Antonie Kamerling
Advocaat Ton Visser van de verdachte zegt dat zijn cliënt niet suïcidaal was. "Er is geen afscheidbrief gevonden en er was ook geen sprake van een verbroken relatie". Over het zoeken op internet: "Wesley was een fan van Antonie Kamerling, die toen net zelfmoord had gepleegd. Daarom belandde hij op dergelijke sites. Hij heeft er nog samen met zijn moeder naar zitten kijken".

Visser sluit niet uit dat het ongeluk het gevolg was van een mankement aan de auto's. Hij wil daarom nader technisch onderzoek naar de wagens van de verdachte. "Mijn cliënt heeft gezegd dat zijn eigen auto, een Peugeot, al een tijdje last had van trillingen bij het voorwiel. Mogelijk is hij daardoor van de weg geraakt en tegen een boom beland. Door die klap wist hij daarna niet meer wat hij deed. Hij weet niet eens dat hij in een tweede auto is gestapt".

Geen herinneringen meer
Wesley H. zegt zich nog steeds niets van beide ongevallen op één dag te kunnen herinneren. Justitie zet daar vraagtekens bij: na de botsing tegen de boom zou hij gewoon met zijn moeder hebben gepraat en zou hij het geheugen van zijn computer hebben leeggehaald. Daarna was hij in de auto van zijn zwager gestapt en was hij op de N59 met bijna 130 km per uur tegen een auto met vier inzittenden gebotst.

De rechter in Rotterdam heeft de voorlopige hechtenis van Wesley H. opnieuw met drie maanden verlengd. De verdachte was dit keer aanwezig in de zaal en liep op krukken. Ook de enige overlevende van de andere auto was in de zaal aanwezig in een rolstoel, samen met een groot aantal nabestaanden en andere bekenden van de slachtoffers.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... oordpoging
Offline -Joske-
Master
do 12 mei 2011, 23:14 Bericht 
Die kunnen ze beter nooit meer vrij laten.

Aanhanger schreef:
. "Mijn cliënt heeft gezegd dat zijn eigen auto, een Peugeot, al een tijdje last had van trillingen bij het voorwiel.

Volgens mij zijn het toch echt 2 polo's...

Dan kun je dit ook wel met een korreltje zou nemen:
Aanhanger schreef:
Advocaat Ton Visser van de verdachte zegt dat zijn cliënt niet suïcidaal was. "Er is geen afscheidbrief gevonden en er was ook geen sprake van een verbroken relatie". Over het zoeken op internet: "Wesley was een fan van Antonie Kamerling, die toen net zelfmoord had gepleegd. Daarom belandde hij op dergelijke sites. Hij heeft er nog samen met zijn moeder naar zitten kijken".
Offline bruintje beer
Master
vr 13 mei 2011, 6:19 Bericht 
-Joske- schreef:
Volgens mij zijn het toch echt 2 polo's...
Die Peugeot was de eerste auto die hij die dag vernield heeft.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 13 mei 2011, 18:56 Bericht 
Ik weet in ieder geval dat die gast heel veel levens kapot gemaakt heeft. De overleven man is een broer van een collega van mijn vrouw. De familie is er nog lang niet overheen; hebben de zaak moeten sluiten.

Het is te hopen dat die gast veroordeeld wordt voor een 3 dubbele moord en dat hij levenslang krijgt.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 05 jan 2012, 21:39 Bericht 
Eis: 10 jaar voor ongeluk Den Bommel

Justitie heeft donderdag tien jaar cel geëist tegen de 24-jarige man die verantwoordelijk zou zijn voor het dodelijke ongeluk in Den Bommel. Drie mensen kwamen daarbij om het leven, een vierde raakte zwaargewond.

Justitie wil verder dat de rechter de man verbiedt om de eerste tien jaar na zijn gevangenisstraf deel te nemen aan het verkeer.

Zelfmoord plegen
Het ongeluk gebeurde oktober 2010 op de N59 tussen de Schaapsweg en het Hellegatsplein. Wesley H. uit Ooltgensplaat reed op de verkeerde weghelft en botste frontaal op een andere wagen. Justitie denkt dat de man zelfmoord wilde plegen en bewust het risico nam dat er andere slachtoffers zouden vallen.

Dat Wesley H. suïcidaal was, zou onder meer blijken uit een eerder ongeval diezelfde avond: hij reed toen in zijn eigen auto tegen een boom, tussen Ooltgensplaat en Oude Tonge.

'Hoe maak ik een galg'
Daarnaast is gebleken dat de man de dagen voorafgaand aan het fatale ongeluk intensief op internet heeft gezocht naar sites over zelfmoord. Het ging dan onder meer om "hoe maak ik een galg" en "hoe pleeg ik zelfmoord zonder pijn".

Wesley H. ontkent suïcidaal te zijn geweest. "Dit speelde allemaal kort na de zelfmoord van Antonie Kamerling. Daarom had ik wat zitten surfen op internet".

Ooggetuigen op de N59 hebben verklaard dat de verdachte een plotselinge ruk aan het stuur had geveven. "Alsof het gepland was. Zo van: jou moet ik hebben". Een andere getuige trof Wesley aan op het wegdek, met zijn hoofd ter hoogte van de middellijn. "Alsof hij daar bewust was gaan liggen om aangereden te worden".

Verdachte heeft geheugenverlies
De verdachte zelf zegt dat hij zich niks meer van het ongeluk kan herinneren. Zijn advocaat sluit niet uit dat hij door het eerste ongeluk, tegen de boom, zo'n klap heeft gekregen dat hij daarna in een soort trance is geraakt. Uit onderzoek in het Erasmus MC zijn geen medische aanwijzingen voor geheugenverlies gevonden.

Bij de zitting donderdag waren vele tientallen nabestaanden en bekenden van de slachtoffers aanwezig. Zij stoorden zich openlijk aan de houding van Wesley en zijn verweer dat hij aan geheugenverlies lijdt. Ook zijn ogenschijnlijk emotieloze reacties wekte irritaties. Een familielid van de slachtoffers zei het als volgt: "Ik erger mij aan de verdachte. Nooit heeft hij spijt betuigd. Ik zie dat als pure minachting".

'Laffe daad'
De man die zwaar gewond raakte bij het ongeval deed zijn verhaal vanuit een rolstoel. "Mijn leven is kapot. Alleen de liefde voor mijn gezin houdt mij, ironisch gezegd, 'op de been'" . Hij wilde de verdachte recht in de ogen aankijken, maar Wesley H. deed dat niet. "Dit moet een bewuste daad zijn geweest". Zijn vrouw vulde aan: "Dit was een laffe daad, om moedwillig iemand pijn te doen".

De rechtbank in Rotterdam doet over twee weken uitspraak.

Bron http://www.rijnmond.nl/nieuws/05-01-201 ... den-bommel
Offline Dennis_on_the_road
Master
do 05 jan 2012, 22:38 Bericht 
diep wegstoppen die gast :thumb_d:
Offline bruintje beer
Master
vr 06 jan 2012, 7:33 Bericht 
Nou hè. Wat een loser.
Offline esgigt
Master
vr 06 jan 2012, 7:55 Bericht 
:o

Gestoorde gozer, hoor...

Dat iemand een eind aan zijn/haar leven wil draaien daar kan ik begrip/respect voor opbrengen. Maar als je het nodig vindt om daarin anderen mee te slepen?? Nee, dat gaat voor mij te ver.

Het lijkt mij terecht als die knul daarover de rest van zijn leven (onder staatstoezicht) over gaat nadenken.
Online hoevenpe
Pro
vr 06 jan 2012, 8:20 Bericht 

De man heet Wesley...
Kunnen we beter niet alle Wesleys preventief vastzetten, er is toch iets mis met deze naam ;)
Offline Guppenklup
Master
vr 06 jan 2012, 10:36 Bericht 
Deze jongen verdient een herkansing

...met een frontale aanrijding tegen een Leo II :fp:
Offline RucphenNB
Master
vr 06 jan 2012, 16:07 Bericht 
esgigt schreef:
Dat iemand een eind aan zijn/haar leven wil draaien daar kan ik begrip/respect voor opbrengen.

Ik niet, zulke eigenheimers denken alleen maar aan zichzelf. Heb het nu 5x van zeer nabij voor gehad, de 1ste keer raakte me nog, de 2de keer al minder en sinds de 3de keer kan ik er geen respect meer voor opbrengen.
Offline Grande
Master
vr 06 jan 2012, 16:18 Bericht 
esgigt schreef:
Dat iemand een eind aan zijn/haar leven wil draaien daar kan ik begrip/respect voor opbrengen. Maar als je het nodig vindt om daarin anderen mee te slepen?? Nee, dat gaat voor mij te ver.

Je sleept altijd iemand mee...je ouders/vrouw/kinderen die je vinden, de machinist bij de trein, de agent die je van het spoor moet schrapen e.d.

Euthanasie laten uitvoeren door een dokter is de enige vorm van zelfmoord die ik zou accepteren.
Offline esgigt
Master
vr 06 jan 2012, 21:09 Bericht 
Guppenklup schreef:
Deze jongen verdient een herkansing

Een kopje thee? :fp:
Offline Dave
FS Webmaster
vr 06 jan 2012, 21:13 Bericht 
Grande schreef:
Je sleept altijd iemand mee...

Ja drie anderen en dan jezelf vergeten. :[ :dood:

+ dat deze troep nu weer onnodig in de verkeersstatistieken zit.
Offline Raaf
Master
vr 06 jan 2012, 21:27 Bericht 
hoevenpe schreef:
er is toch iets mis met deze naam ;)

Even heel voorzichtig typen, dit is niet verkeerd bedoeld.

In een hypothetische discussie over namen en wat er van moet komen komt het terug op 1 ding. De opvoeding. Bij verschillende namen horen verschillende sociale klasses, en dus kun je bepaalde namen vaker tegenkomen in bepaalde sociale problemen of successen. Wesley, Princess etc zijn nu niet bepaald namen die in de elite vaak meegegeven worden.
Indien een opvoeding met een sociale achterstand begint heeft een kind minder kans om zich maximaal te ontwikkelen, en dus een grotere kans op sociale verstoringen.

Kwestie van nurture waarom bepaalde namen vaker voorkomen omdat ze door bepaalde groepen eerder gekozen worden.
Offline plop
Master
vr 06 jan 2012, 22:16 Bericht 
Grande schreef:
Euthanasie laten uitvoeren door een dokter is de enige vorm van zelfmoord die ik zou accepteren.

probleem is dat het dan voor de wet moord is aangezien de arts de handeling uitvoert.
(snap hierbij niet dat ze de standaard handeling ook uitvoeren zoals desinfecteren :huh: ).
Grande schreef:
Je sleept altijd iemand mee...je ouders/vrouw/kinderen die je vinden, de machinist bij de trein, de agent die je van het spoor moet schrapen e.d.

ligt er aan hoe je het aanpakt.
mogelijk dacht esgigt, net zoals ik aan deze scene.

Link
Offline Grande
Master
ma 09 jan 2012, 1:24 Bericht 
plop schreef:
Grande schreef:

ligt er aan hoe je het aanpakt.

Wie vind je dan? Je sleept altijd iemand mee, is het niet de dood in...dan is het wel een trauma...
Offline bruintje beer
Master
ma 09 jan 2012, 6:34 Bericht 
Raaf schreef:
Kwestie van nurture waarom bepaalde namen vaker voorkomen omdat ze door bepaalde groepen eerder gekozen worden.
+1
Offline esgigt
Master
ma 09 jan 2012, 9:56 Bericht 
Grande schreef:

Tja, als het niet door een medicus uitgevoerd zou worden, kan een zelfdoding levensgevaarlijk zijn... (f)

Cyancali werkt naar verluidt perfect, ook zonder medische bijstand.
Offline A4
Master
ma 09 jan 2012, 9:57 Bericht 
Raaf schreef:
Bij verschillende namen horen verschillende sociale klasses, en dus kun je bepaalde namen vaker tegenkomen in bepaalde sociale problemen of successen. Wesley, Princess etc zijn nu niet bepaald namen die in de elite vaak meegegeven worden.

Grappig idd. Tijdje tijdens mijn studie in een antikraak huisje gewoond midden in een volksbuurt. En daar hoorde je letterlijk alleen maar; Destiny, Delano, Jeffrey, Gerano, Priscilla, Wesley enz enz. Typische tokkienamen haha. Bram, Matthijs en Jasmijn woonden daar niet.
Offline Grande
Master
ma 09 jan 2012, 23:22 Bericht 
esgigt schreef:
Grande schreef:

Tja, als het niet door een medicus uitgevoerd zou worden, kan een zelfdoding levensgevaarlijk zijn... (f)

Cyancali werkt naar verluidt perfect, ook zonder medische bijstand.

Gaat mij om een begeleid heengaan, op een manier dat nabestaanden of omstanders niet een dood persoon vinden, maar dat deze al bij de lijkschouwer ligt.
Offline plop
Master
di 10 jan 2012, 18:57 Bericht 
Grande schreef:
Wie vind je dan? Je sleept altijd iemand mee, is het niet de dood in...dan is het wel een trauma...

voorbeeld: jongen zonder ouders of familie springt midden in de nacht van een cruise schip zonder dat iemand hem ziet in water wat vol zit met haaien.
luister nog maar eens naar dat stukje van carlin, komen een paar goeie voorbeelden langs, en het kan zelfs geld opleveren.
Offline esgigt
Master
wo 11 jan 2012, 7:59 Bericht 
Grande schreef:
Gaat mij om een begeleid heengaan, op een manier dat nabestaanden of omstanders niet een dood persoon vinden, maar dat deze al bij de lijkschouwer ligt.

Ok. Valt zeker iets voor te zeggen. Voorwaarde is wel dat het taboe op zelfdoding verdwijnt. De term "zelfmoord" houdt dat taboe mede in stand.

Verdwijnen van dat taboe zie ik echter niet erg in het verschiet. Immers zijn de belangen met de omgeving nogal strijdig. Ook is zelfdoding nauwelijks met de huisarts bespreekbaar (zo blijkt) omdat deze altijd de weg richting GGZ zal inslaan (gedwongen opname en psychiatrische behandeling). De zelfdoder zal, naar ik voorzie, voorlopig nog op zichzelf aangewezen zijn, met alle gevolgen van dien voor de omgeving.
Offline Tweebel
Master
wo 11 jan 2012, 8:10 Bericht 
esgigt schreef:
Ook is zelfdoding nauwelijks met de huisarts bespreekbaar (zo blijkt) omdat deze altijd de weg richting GGZ zal inslaan (gedwongen opname en psychiatrische behandeling)

Van professionals die jaren worden getraind om mensen te ondersteunen bij herstel verwacht ik ook niet anders. De medische wereld zal in het algemeen altijd willen proberen "iets" te doen om de patient te genezen. En dan ben je in Nederland nog goed af.

Overigens, gedwongen opname zal niet snel gebeuren bij iemand die helder van geest is.
Offline Tweebel
Master
do 19 jan 2012, 16:10 Bericht 
Citaat:
Tien jaar cel voor doodrijden drie personen

ROTTERDAM - De 24-jarige Wesley H., die in oktober 2010 in Den Bommel (Zuid-Holland) een ernstig ongeluk veroorzaakte moet hiervoor tien jaar de cel in.

Dat heeft de rechter donderdag bepaald. Bij het ongeluk kwamen drie mannen om het leven en raakte een man zwaargewond.

Ook mag H. vanaf het moment dat hij op vrije voeten komt tien jaar lang geen auto rijden. Het oordeel van de rechter komt overeen met de eis van het Openbaar Ministerie (OM) twee weken geleden.

Volgens de rechter veroorzaakte H., die suïcidaal was, opzettelijk een frontale botsing door op de linker weghelft te gaan rijden.
Offline A4
Master
do 19 jan 2012, 16:32 Bericht 
Eigenlijk nog 70 jaar te weinig, maar goed, het blijft Nederland.
Voor Nederlandse begrippen best een forse straf.
Offline Grande
Master
do 19 jan 2012, 16:58 Bericht 
Geen TBS? Bah...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 19 jan 2012, 19:50 Bericht 
Wesley H. wilde dood. Ik had hem een gevangenisstraf gegeven voor de rest van zijn leven.
 [ 41 berichten ]