Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Online shootme
Master
zo 29 jan 2012, 14:34 Bericht 
vk schreef:
Zeker 80 auto's zijn vernield in het Gelderse Lingewaard. Dat gebeurde in de afgelopen nacht, zo maakte de politie bekend. Twee jongemannen van 18 en 19 jaar zijn aangehouden.

De twee komen uit Haalderen en Ellecom. De politie kwam afgelopen nacht ter ore dat de twee jongens op een scooter spiegels van auto's trapten. Ook bleken autoruiten ingeslagen. Omstanders hielden het duo aan en agenten namen ze vervolgens mee naar het bureau. Ze zitten vast.

De reden voor de vernielingen is nog niet bekend. De scooterbestuurder, de jongen uit Haalderen, zou gedronken hebben.

Gedupeerden wordt opgeroepen morgen in het politiebureau van Elst aangifte te doen, dat kan via een versnelde procedure.
Offline Christafari
Master
zo 29 jan 2012, 14:36 Bericht 
shootme schreef:
Omstanders hielden het duo aan

:thumb: en dan moet je nog je best doen om je handen thuis te houden :boos:
Offline 18vti
Master
zo 29 jan 2012, 14:38 Bericht 
Das dan al snel 20K aftikken per persoon......als ze dat bij mijn auto gedaan hadden mochten ze ook nog even naar de tandarts denk ik :[
Offline Dave
FS Webmaster
zo 29 jan 2012, 14:42 Bericht 
18vti schreef:
Das dan al snel 20K aftikken per persoon

Reken maar nergens op. Zelf meegemaakt.
Offline mwj
Master
zo 29 jan 2012, 14:44 Bericht 
18vti schreef:
Das dan al snel 20K aftikken per persoon......als ze dat bij mijn auto gedaan hadden mochten ze ook nog even naar de tandarts denk ik

Met je eigen woorden in een ander topic:

18vti schreef:
Wel ERG dom aan de andere kant
Online shootme
Master
zo 29 jan 2012, 14:54 Bericht 
mwj schreef:

Toen was er een vuurwapen en hier waren er meerdere omstanders die hielpen, dus de machtsbalans ligt anders.
Offline 18vti
Master
zo 29 jan 2012, 14:57 Bericht 
mwj schreef:

Dat is dan wel een IETS ander onderwerp, is het niet?

Je leven op het spel zetten voor een paar euro door op iemand af te gaan met een pistool is inderdaad niet slim....zeker niet als het waarschijnlijk geld van de baas is die daar tegen verzekerd is.
Als het je hele hebben en houden is dat je op dat moment daar hebt liggen, wat je dan nooit meer terugkrijgt, dan is het een ander verhaal.

2 van die tienerblagen die zoiets flikken hebben recht op een goede beschadigde kop..PUNT! :dag:
Offline mwj
Master
zo 29 jan 2012, 15:03 Bericht 
Ieder een eigen mening, goed :thumb:

Misschien was de pomphuoder wel eigen baas, en was de zaak zijn hele hebben en houden.....daar weleens aan gedacht :fp:

Het tuig dat die autospiegels er af slaat moeten hard worde aangepakt, volgens de wet. Eigen rechtertje spelen is niemand bij gebaat. Bij de pompbediende ligt dat natuurlijk wel iets anders. (f)

Laat die gastjes maar eens flink financieel bloeden, elke cent schade aan schade bij verhalen
Offline Maserati Teun
FS medewerker
zo 29 jan 2012, 15:49 Bericht 
Ik hoop dat die 2 zatlappen heel erg lang gestraft gaan worden en uiteindelijk voor alle schade zullen opdraaien.

Christafari schreef:
shootme schreef:

:thumb: en dan moet je nog je best doen om je handen thuis te houden :boos:

Dat had mij heel erg veel moeite gekost. Ik had ze graag met de zatte koppen hard tegen elkaar geslagen.
Offline mwj
Master
zo 29 jan 2012, 16:02 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Dat had mij heel erg veel moeite gekost. Ik had ze graag met de zatte koppen hard tegen elkaar geslagen

Is er geen variant smilie op deze : :aai:

Maar dan met een knuppel erbij (f)
Offline Arno
FS Meldingen
zo 29 jan 2012, 16:17 Bericht 
Afbeelding
Offline mwj
Master
zo 29 jan 2012, 16:19 Bericht 
:woop: :woop:
Offline haringkje
Master
di 31 jan 2012, 17:46 Bericht 
Duo herinnert zich niets na vernielen 80 auto's

De twee jongeren (18 en 19) die afgelopen weekend tientallen auto's vernielden in het Gelderse Bemmel en Haalderen zeggen dat ze teveel hadden gedronken en zich niets meer herinneren van hun slooptocht.

Een reden voor hun vernielzucht konden ze ook niet aangeven, meldt De Gelderlander vandaag.

Tachtig auto's
De twee konden worden aangehouden, nadat ze bij zo'n tachtig geparkeerde voertuigen ruiten hadden ingegooid of spiegels hadden afgebroken. Ze richtten voor tienduizenden euro's schade aan.

Het duo pleegde de vernielingen tijdens een rondrit op de scooter na een avondje stappen. Omstanders konden de twee tot stoppen dwingen en droegen hen over aan de politie.

De twee vandalen worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris, die moet beslissen of ze op vrije voeten komen of langer in de cel moeten blijven.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3146440/2012/01/31/Duo-herinnert-zich-niets-na-vernielen-80-auto-s.dhtml
:fp:
Offline Dabien
Master
di 31 jan 2012, 18:28 Bericht 
Alcohol mogen drinken ies koeltoer. :glaasje: :glaasje: :glaasje:
Offline Ducantoni
Master
di 31 jan 2012, 18:52 Bericht 
mwj schreef:
Is er geen variant smilie op deze : :aai:

Maar dan met een knuppel erbij (f)

Deze komt wel in de buurt:

Afbeelding
Offline Ducantoni
Master
di 31 jan 2012, 18:54 Bericht 
Dave schreef:
18vti schreef:
Das dan al snel 20K aftikken per persoon

Reken maar nergens op. Zelf meegemaakt.

Gezien de huidige trend van de wetgever kan het wel eens anders uitpakken. We zullen eens zien wat ze zich niet meer herinneren..
Offline Dabien
Master
di 31 jan 2012, 19:23 Bericht 
Op de radio hoorde ik al dat ze zich niks meer herinnerden. Toevallig he? :boos:
Offline Christafari
Master
di 31 jan 2012, 19:34 Bericht 
Misschien als je ze met hun bek over je beschadigde auto heen haalt (vergeet de scherven van je spiegels niet!) dat er dan weer wat gaat dagen.
Offline bernardo A.
Master
di 31 jan 2012, 20:01 Bericht 

Als je met een paar omstanders zeer hardhandig het recht in eigen hand neemt weet je tenminste zeker dat die gasten gestraft worden. Via de rechter zal het wel weer uitdraaien op een paar uur werkstraf, waarna het duo de hele wereld uitlacht.
Offline 944 guy
Master
di 31 jan 2012, 23:48 Bericht 
haringkje schreef:
Duo herinnert zich niets na vernielen 80 auto's

O noes! Het zijn manchurian candidates! :o
Offline Zoef
Die hard
wo 01 feb 2012, 9:25 Bericht 
shootme schreef:

haringkje schreef:
Omstanders konden de twee tot stoppen dwingen

haringkje schreef:
De twee vandalen worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris, die moet beslissen of ze op vrije voeten komen of langer in de cel moeten blijven.

Vroeger zouden die vandalen na een uurtje weer vrij rondlopen en werden de alerte burgers vast gezet.
Het zal nog wel gebeuren, maar ik moet eerlijk toegeven: Dit lijkt nu toch de goede kant uit te gaan! :thumb:
Offline A4
Master
wo 01 feb 2012, 9:32 Bericht 
Hoop dat dat tuig er heel wat jaren krom voor mag gaan liggen om alle schade tot de allerlaatste cent terug te betalen.
Offline 18vti
Master
wo 01 feb 2012, 10:40 Bericht 
A4 schreef:
Hoop dat dat tuig er heel wat jaren krom voor mag gaan liggen om alle schade tot de allerlaatste cent terug te betalen.

+1 maar het zal waarschijnlijk niet gebeuren
 [ 23 berichten ]