Pagina 1 van 2  [ 60 berichten ]
Offline Archiebald
Master
wo 11 jan 2012, 12:36 Bericht 
Telegraaf schreef:
DEN HAAG - Een ongeval op de A9 richting Alkmaar leidt woensdagochtend tot drukte op verscheidene wegen rondom Amsterdam. Vooral de A2 liep vol: er stond op het hoogtepunt 17 kilometer file. De politie sloot de snelweg af bij knooppunt Holendrecht, maar gaf die in de loop van de ochtend vrij. De grootste problemen waren rond kwart over negen voorbij.

De ANWB stelde dat vooral mensen die naar Schiphol moeten, werden getroffen door problemen. Die automobilisten konden niet de A9 op en ook bij de omleidingsleidingsroute via de A10 was het erg druk. Veel mensen dachten de files te ontlopen via de N201, maar dat bleek ijdele hoop. De file daar liep op tot 10 kilometer.
Het ongeval gebeurde rond kwart voor7. Een 33-jarige inwoner uit Zeist moest hard remmen voor een automobilist voor hem die bij een flitspaal hard op de rem trapte. De Zeistenaar verloor de macht over het stuur en belandde rechts in de vangrail. Kort daarna botste daar een andere auto tegenop. Bestuurders van beide voertuigen zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Door het ongeval ontstond een vrij grote ravage, waardoor de weg moest worden afgesloten. De stremming duurde bij elkaar ongeveer anderhalf uur.

Ik heb de titel zelf aangepast, de "" staan er natuurlijk omdat het eigenlijk de automobilist is die zo idioot hard remde.....

Wat bezielt mensen toch :fp:

Ik ben in ieder geval blij dat ik vanmorgen eerder moest beginnen, anders had ik er misschien in gestaan.
Online Kiwi45
Master
wo 11 jan 2012, 12:41 Bericht 
Archiebald schreef:

Wat bezielt mensen toch :fp:

Goede vraag.
Iedereen met meer dan drie hersencellen en twee jaar kleuterschool kan bedenken dat het plaatsen van flitspalen langs een snelweg leidt tot ongelukken op zijn tijd. Ach ja, een paar dode automobilisten meer of minder zal Spee niet boeien, het geeft de overheid alleen maar meer reden om meer te graaien.
Offline Guppenklup
Master
wo 11 jan 2012, 13:34 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Iedereen met meer dan drie hersencellen en twee jaar kleuterschool kan bedenken dat het plaatsen van flitspalen langs een snelweg leidt tot ongelukken op zijn tijd.

:o :o :o

Nou leg je de lat ook wel erg hoog!
Offline djee
Master
wo 11 jan 2012, 13:50 Bericht 
Guppenklup schreef:
Nou leg je de lat ook wel erg hoog!

Tja als je streven een 6 is zal je nooit een 10 halen :wink:
Offline Mondeofan
Die hard
wo 11 jan 2012, 15:10 Bericht 

Kiwi45 schreef:
Iedereen met meer dan drie hersencellen en twee jaar kleuterschool kan bedenken dat het plaatsen van flitspalen langs een snelweg leidt tot ongelukken op zijn tijd.

Voortaan dus gewoon alleen nog verborgen camera-opstellingen.
Offline MRE
FS Weldoener!
wo 11 jan 2012, 15:21 Bericht 
Mondeofan schreef:
Voortaan dus gewoon alleen nog verborgen camera-opstellingen

Neeheee, je weet toch wat ze bij het KLPD altijd zeggen ?

"Wij strijden naaien met open vizier"
Offline umpire
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 18:06 Bericht 
Kan iemand het volgende bericht even aan Koossie tweeten :x :x

Ook daar dus :[ :[

www.ndr.de schreef:
Sorgen Blitzer auf A 2 für mehr Unfälle?

Dass Blitzer bei Autofahrern nicht beliebt sind, ist keine Überraschung. Sie werfen den Kommunen, die die "Starenkästen" aufstellen, gerne Abzocke vor. Auch die neuen Blitzer auf der Autobahn 2 bei Peine und Helmstedt sind seit Bekanntwerden der ersten Pläne umstritten. Die ersten Anlagen laufen nun seit einigen Wochen. Der Unmut der Autofahrer richtet sich jetzt allerdings nicht mehr gegen die Anlagen selbst, sondern gegen die Schilder, die vor den Blitzern warnen.

Autofahrer bremsen abrupt

Autofahrer berichten von gefährlichen Situationen auf der A 2. Schon mehrfach hätten sie Beinahe-Kollisionen erlebt, weil vor ihnen fahrende Wagen plötzlich langsamer geworden seien. Denn viele Autofahrer bremsten ab, wenn sie die Warnschilder "Achtung Radarkontrolle" sehen - ganz gleich ob die automatische Verkehrsbeeinflussungsanlage gerade ein Tempolimit vorgebe oder nicht.
Polizei sieht keine Gefahr durch Warnschilder

Die Autobahnpolizei hatte bereits vor drei Wochen von mindestens zwei Auffahrunfällen in der Nähe der neuen Blitzer berichtet. Daraus nun aber zu schließen, das habe etwas mit den Warntafeln zu tun, halte er für nicht seriös, sagte ein Sprecher der Polizeidirektion Braunschweig.
Kommunen: Schilder stehen zu dicht an Anlagen

Die Landkreise Helmstedt und Peine sehen das anders. Sie finden, die vom niedersächsischen Verkehrsministerium aufgestellten Warnschilder stehen zu dicht an den Blitzanlagen. Das Problem sei nämlich, auch wenn gerade keine Geschwindigkeitsbegrenzung herrscht, stünden dort immer noch die Warnschilder, so ein Sprecher des Kreises Helmstedt. Viele Autofahrer irritiere das. Sie träten erschrocken auf die Bremse, wenn sie die Schilder und kurz dahinter die Blitzer sähen.
Verkehrsminister soll handeln

Der Landkreis Peine hat nun Verkehrsminister Jörg Bode (FDP) auf diese Problematik hingewiesen und gebeten, die Standortwahl für die Schilder zu überdenken. Autofahrer sollten sich rechtzeitig auf die Kontrollen einstellen können, hieß es. Der Landkreis Peine schlägt vor, Schilder mit dem Hinweis auf Geschwindigkeitsüberwachung zu Beginn und Ende des Autobahnabschnittes aufzustellen - an der Landesgrenze zu Sachsen-Anhalt und an der Ortsgrenze zu Hannover.

Karl-Heinz Becker, der das Blitzer-Projekt beim Landkreis Peine leitet, betont, dass es nicht um etwaige Einnahmeverluste ginge. "Wenn wir den ersten tödlichen Auffahrunfall durch zu plötzliches Abbremsen vor den Blitzern haben, dann möchte ich nicht in der Haut des Verkehrsministers stecken", so Becker. Der Minister wohl auch nicht: Am Mittwoch teilte das Verkehrsministerium mit, dass es die Versetzung prüfen wolle.
Offline aygo4life
Master
wo 11 jan 2012, 20:02 Bericht 
als meneer zich nou aan de snelheid had gehouden...
Offline Toolman30
Master
wo 11 jan 2012, 20:08 Bericht 
Als jij een k*tje had gehad...
Offline viffer
Master
wo 11 jan 2012, 20:08 Bericht 

Ik zie nergens staan dat er te snel gereden werd :schudnee:
Offline Christafari
Master
wo 11 jan 2012, 20:16 Bericht 
aygo4life schreef:
als meneer zich nou aan de snelheid had gehouden...

Hield hij zich niet aan de snelheid dan?
Offline aygo4life
Master
wo 11 jan 2012, 20:22 Bericht 
Christafari schreef:
Hield hij zich niet aan de snelheid dan?

anders is er geen reden om te remmen.

waar staat dat hij door de flitspaal op de rem stampte?

mischien stak er wel een beest over of schrok meneer ergens anders van.
Offline viffer
Master
wo 11 jan 2012, 20:26 Bericht 

aygo4life schreef:

Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag :fp:
Offline umpire
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 20:27 Bericht 
aygo4life schreef:

Aanname's, aanname's en nog veel meer aanname's :x :x
Offline aygo4life
Master
wo 11 jan 2012, 20:30 Bericht 
umpire schreef:
Aanname's, aanname's en nog veel meer aanname's :x :x

ik neem niet meteen aan dat de flitspaal de kwaaie pier is omdat die daar toevallig staat...dus ik snap niet waarom je mij quote eigenlijk...

ik noem als enige tot zover mogelijke andere oorzaken en sta hier open voor, ipv weer met het vingertje naar oom agent en vadertje staat te wijzen..

mischien werd meneer onwel,
stak er een hond over,
of een kat, of schrok meneer van een laagvliegend vliegtuig, of liet hij z'n kop hete koffie uit z'n klauwen vallen.....
Offline zadkine
Master
wo 11 jan 2012, 20:31 Bericht 
aygo4life schreef:

Als jij alle mensen de kost moet geven die remmen voor een flitspaal terwijls ze NIET te hard reden voor de remactie dan was je binnen enkele minuten failliet.
Offline umpire
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 20:33 Bericht 
aygo4life schreef:
dus ik snap niet waarom je mij quote eigenlijk..

Omdat je je WEDEROM weer eens niet aan je duidelijk toegezegde afspraken houd om nog alleen maar in je eigen video-topic te posten :x :x
Offline egeltjes
Master
wo 11 jan 2012, 20:34 Bericht 
Heee, h ier heb ik ooit een repo van gemaakt. N245, 5 jaar geleden.

Vooral de laatste foto:

Afbeelding

Blauwe pijl is open-vizier controle.
Rode pijl = remlichten.
Offline zerty
Master
wo 11 jan 2012, 20:52 Bericht 
zadkine schreef:
Als jij alle mensen de kost moet geven die remmen voor een flitspaal terwijls ze NIET te hard reden voor de remactie dan was je binnen enkele minuten failliet

:kniktja: Dat doe je automatisch. Het is een reflex.
Offline Christafari
Master
wo 11 jan 2012, 20:58 Bericht 
zerty schreef:
Dat doe je automatisch. Het is een reflex

Precies, volgens Aygo rijd je meteen te hard :duh:
Offline zerty
Master
wo 11 jan 2012, 21:06 Bericht 
Christafari schreef:
Precies, volgens Aygo rijd je meteen te hard

8) Misschien heeft hij geen menselijke reflexen? :huh: (als ik die avatar bekijk :lol: )
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 21:10 Bericht 
aygo4life schreef:

ik neem niet meteen aan dat de flitspaal de kwaaie pier is omdat die daar toevallig staat...dus ik snap niet waarom je mij quote eigenlijk...

Als er geen flitspaal gestaan had, was dit ongeluk niet gebeurd. Ik ben alleen bang dat jij dat niet kan en wil begrijpen.

Zie verder foto's van Egeltjes. Die spreken boekdelen.
Offline zerty
Master
wo 11 jan 2012, 21:17 Bericht 
Op de a2 ter hoogte van Weert, zag ik ook een keer een flitser staan.
Later las ik in de krant: Bestuurder raakt, door onbekende oorzaak, macht over het stuur kwijt en beland naast de snelweg. :fp: :fp:
:duh: :duh:
Offline Mdw
Master
wo 11 jan 2012, 22:08 Bericht 
zerty schreef:
Precies, volgens Aygo rijd je meteen te hard

8) Misschien heeft hij geen menselijke reflexen? :huh:

Neeeh joh , hij heeft zijn liter azijn weer op 8)
Offline Gaiajohan
Pro
wo 11 jan 2012, 22:13 Bericht 

Als je overal zo langzaam rijdt dat je andere weggebruikers hindert hoef je inderdaad niet te remmen, want je rijdt niet mee met de verkeersstroom. Wat m.i. een art 5 op mag leveren. Zelfs als de verkeersstroom zelf iets te hard rijdt.
Ik kijk iig niet veel naar de teller. Ik rij op gevoel en wat de situatie mij vertelt. En als ik dan ineens een flitspaal zie en niet weet hoe snel ik rij rem ik voor de zekerheid toch even.
Offline zerty
Master
wo 11 jan 2012, 22:20 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Als je overal zo langzaam rijdt dat je andere weggebruikers hindert

Dat is zijn fanclub, achter hem. :kniktja:
Offline A(u)30#
Master
wo 11 jan 2012, 22:39 Bericht 
umpire schreef:
Aanname's, aanname's en nog veel meer aanname's

Afbeelding
Citaat:
soms is het file en af en toe zie ik dan van die homos die de hele oprit afrijden en hem er dan tussenproppen.

wat ik doe is met m'n ride is het naderende einde van de oprit gewoon blokeren door er half op te rijden. want ik haat voordringers.

zelfde geld voor mensen die effe de vluchtstrook willen gebruiken om effe de afrit te pakken.als ik ze aanzie komen gooi ik hem half naar rechts dat ze er niet langs komen.

met ritsen ook. vaak die managerpikkies die op't einde van de ritstrook er ook effe lekker tussenproppen.

ik ga na het bord 'ritsen vanaf hier' half op die strook rijden zodat iedereen NETJES in de rij wacht.

zoals de andere nette mensen. Want soms moet je mensen gewoon opvoeden.

Wie is't met me eens en doet dit ook wel eens?

Ik neem aan dat Aygo dit ook zo in een reflex doet ?
zerty schreef:
Dat is zijn fanclub, achter hem.

:roflol:
Offline Gaiajohan
Pro
wo 11 jan 2012, 22:46 Bericht 

Is dat citaat serieus?
If so:
Aygo4life, begrijp je wel dat je door het afrijden van een invoegstrook of ritsstrook JUIST meer wegoppervlakte creëert en dus kunnen er meer mensen op een bepaalde lengte weg staan. Dit houdt dus ook in dat bijvoorbeeld bij invoegstroken er mogelijk GEEN file komt t/m waar de oprit begint vanaf de verbindingsweg. Juist doordat jij direct probeert in te voegen wordt een groot deel weg niet gebruikt, en krijg je eerder een file op de verbindende weg.
Vroeg invoegen bij het ritsen krijg je juist een langere file.

:nono:

Echt, als dat citaat waar is, mogen ze jou van mij per direct van de weg halen en nooit meer een rijbewijs geven. Ga dan maar lekker met het OV.
Offline A(u)30#
Master
wo 11 jan 2012, 22:50 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Is dat citaat serieus?
nah zoiets neem ik wel aan dat dat Aygo dat zou kunnen roepen.
Offline Raaf
Master
wo 11 jan 2012, 23:50 Bericht 
umpire schreef:
auch wenn gerade keine Geschwindigkeitsbegrenzung herrscht

Het betreft een stuk weg waar soms een limiet geldt, en soms advies 310..
Zie ik dan een flitspaal, dan schiet ineens door mijn kop of ik de borden wel gelezen heb.. Dus maar remmen?

Aaaigoo bashen is altijd goed, maar niet de essentie van deze vraag, en dus effe de duitse openingspost lezen en opnieuw denken.
Offline esgigt
Master
do 12 jan 2012, 7:49 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Als er geen flitspaal gestaan had, was dit ongeluk niet gebeurd.

[Spee mode on] Door de aanwezigheid van de flitspaal zijn de gevolgen van dit ongeval beperkt gebleven.... [Spee mode off] :fp:
Offline Christafari
Master
do 12 jan 2012, 9:07 Bericht 
A(u)30# schreef:
Wie is't met me eens en doet dit ook wel eens?

:schudnee: Wat ik weleens doe is uitstappen bij mensen die denken mij op te voeden. Kijken of mijn moersleutel in hun schedel past.
Offline bruintje beer
Master
do 12 jan 2012, 9:21 Bericht 
Raaf schreef:
en soms advies 310..
:o ik ga de adviessnelheid niet bereiken :x :(
Offline A(u)30#
Master
do 12 jan 2012, 9:36 Bericht 
Christafari schreef:
Wat ik weleens doe is uitstappen bij mensen die denken mij op te voeden. Kijken of mijn moersleutel in hun schedel past.
? :o
Afbeelding

Ik denk dat gezagsgetrouwe automobilisten zowizo paniekrijders zijn.
Minstens 10 km onder de snelheid rijden, half optrekken bij een kruising en dan twijfelen en stoppen.
Dit geeft een vorm van angstgedrag, wat enorm gevaarlijk voor het verkeer is.
Verder zijn het ook die mensen die als ze al langzamer rijden dan v-max bij een paal of controle nog ff op de remtrappen.
Offline Christafari
Master
do 12 jan 2012, 9:37 Bericht 
Die past dus niet :wink:
Offline aygo4life
Master
do 12 jan 2012, 18:29 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Als er geen flitspaal gestaan had, was dit ongeluk niet gebeurd. Ik ben alleen bang dat jij dat niet kan en wil begrijpen.

waarom gebeuren er dan niet dagelijks ongelukken op dat punt?
want die flitspaal die staat daar elke dag en hij springt ook niet ineens de weg op waardoor een automobilist zou moeten uitwijken of op de rem stampen...

nee, het ligt toch echt aan die balgehakt die op de rem stampt en de andere balgehakt die onvoldoende afstand houdt om op tijd te kunnen stoppen.

guns don't kill people..... om maar eens een vergelijk te maken.
Offline Arno
FS Meldingen
do 12 jan 2012, 18:40 Bericht 
Wil iemand de deur van het onboard-video deel weer sluiten, er lopen mensen naar buiten O:)
Offline AudiFahrer
Master
do 12 jan 2012, 18:41 Bericht 
aygo4life schreef:
guns don't kill people
Zullen we dan de flitspalen ook maar verbieden...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
do 12 jan 2012, 19:30 Bericht 
aygo4life schreef:
.........

Wanneer ben je eens klaar met dat z**ken.
Offline zerty
Master
do 12 jan 2012, 19:54 Bericht 
aygo4life schreef:
nee, het ligt toch echt aan die balgehakt die op de rem stampt en de andere balgehakt die onvoldoende afstand houdt om op tijd te kunnen stoppen.

:fp: En waarom trapt die bal gehakt op de rem?
Omdat hij daar nog nooit is geweest, en een flitspaal ziet.
Dus het ligt toch echt aan die flitspaal, want als die er niet had gestaan....................
aygo4life schreef:

waarom gebeuren er dan niet dagelijks ongelukken op dat punt?

Omdat er niet iedere dag, een bal gehakt daar komt.
Die rijden trouwens ook maar 1 dag in de week, op woensdag. :kniktja:
Online regiorunner
Master
do 12 jan 2012, 20:08 Bericht 
Arno schreef:
Wil iemand de deur van het onboard-video deel weer sluiten, er lopen mensen naar buiten

Ik dacht dat BMW en vriendje hun taak serieus zouden nemen. Is die %&&^^&^!! kelder van hun weer open blijven staan :x

On topic: Ik ken hier in de buurt een flitspaal die al JAREN niet meer flitst, En waaraan aleens een bandje geheel ten onrechte aan is verspild en waar er lieden met 95 op de tellert alsnog afremmen voor die paal. Nou vraag ik je :fp:
Offline A(u)30#
Master
do 12 jan 2012, 20:09 Bericht 
Even wat toevoegen :
Veilig?

Link

Veilig?

Link

De Echte Reden voor te flitsen :

Link

Wanneer is het weer BBQ Dag ?

Link

Dat zijn de mooiste dagen van het jaar.
ff edit filmpjes op de plek
Offline aygo4life
Master
do 12 jan 2012, 20:10 Bericht 
zerty schreef:
Omdat hij daar nog nooit is geweest, en een flitspaal ziet.
Dus het ligt toch echt aan die flitspaal, want als die er niet had gestaan....................

Want met rijles hebben we geleerd als we ons (niet) aan de snelheid houden en we naderen een flitspaal dat we de rem door de vloermat moeten trappen en God zegene de greep?

hetzelfde doen we toch ook niet als we politieauto's tegenkomen in't verkeer.....al rijden de mensen dan wel ineens netjes vreemdgenoeg...
Offline Christafari
Master
do 12 jan 2012, 20:17 Bericht 
aygo4life schreef:
Want met rijles hebben we geleerd als we ons aan de snelheid houden en we naderen een flitspaal dat we de rem door de vloermat moeten trappen en God zegene de greep?

Nou, ik weet niet van welke geit jij les hebt gehad maar ik heb juist geleerd pittig te rijden en mee te rijden met het verkeer. En niet, zoals ik het bij jou voor me zie, proberen je snelheidsmeter te hypnotiseren.
Offline egeltjes
Master
do 12 jan 2012, 20:23 Bericht 
Ik heb geleerd om te anticiperen. Gedrag van anderen proberen in te schatten om eventuele foutjes van anderen te kunnen opvangen. Niet dat ik dat al beheerste na mijn laatste rijles, maar na jaren ervaring lukt mij dat wel steeds beter.
Zo goed zelfs, dat ik niet eens meer automagisch van rijstrook ga wisselen, wanneer er een jojo denkt zijn wagen in mijn zijkant te moeten proppen. Heeft mij vandaag wel twee keer extra verlichting door de achterruit opgeleverd.

En ik heb geleerd dat de verkeersborden betekenen. Wat wel en niet mag.
En wilde ik dat papiertje halen, dan was het wel verstandig om die bordjes iets beter op te volgen. Het echte leren zou later wel komen, met die betaalde lessen van het cjib.

Tis net als met een hamer. Je kan heb prima gebruiken om spijkers in hout mee te timmeren. je kan er ook deuken mee uit auto's halen. Ook erin overigens.
Maar je kan er ook mee op je vingers timmeren. Of op iemand anders zijn vingers (of op/ in andere lichaamsdelen).
Offline Arno
FS Meldingen
do 12 jan 2012, 20:28 Bericht 
Christafari schreef:
proberen je snelheidsmeter te hypnotiseren.

:lol: :lol: :thumb: :thumb: :roflol: :roflol:
Online regiorunner
Master
do 12 jan 2012, 20:31 Bericht 
A(u)30# schreef:
Wanneer is het weer BBQ Dag ?

Amateurs
:nono:
Offline zerty
Master
do 12 jan 2012, 20:37 Bericht 
aygo4life schreef:

Want met rijles hebben we geleerd als we ons (niet) aan de snelheid houden en we naderen een flitspaal dat we de rem door de vloermat moeten trappen en God zegene de greep?

:fp: En al die mensen,die uitwijken voor overstekend wild, hebben dat ook geleerd met rijles.
Dat doe je in een reflex.
aygo4life schreef:
hetzelfde doen we toch ook niet als we politieauto's tegenkomen in't verkeer.....

:huh: Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Offline egeltjes
Master
do 12 jan 2012, 20:41 Bericht 
aygo4life schreef:
hetzelfde doen we toch ook niet als we politieauto's tegenkomen in't verkeer.....

:o :o Niehiet ??? :o :o
Offline A(u)30#
Master
do 12 jan 2012, 20:44 Bericht 
Christafari schreef:
Nou, ik weet niet van welke geit jij les hebt gehad maar ik heb juist geleerd pittig te rijden en mee te rijden met het verkeer. En niet, zoals ik het bij jou voor me zie, proberen je snelheidsmeter te hypnotiseren.

Afbeelding
 [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende