Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 01 feb 2012, 11:35 Bericht 
Nieuws.nl schreef:
De politie mag opgepakte krakers en demonstranten die zich niet identificeren niet opsluiten als ongewenst vreemdeling. Dat blijkt woensdag uit een uitspraak van de Raad van State over een demonstrant die een zaak tegen minister voor Immigratie en Asiel Gerd Leers (CDA) had aangespannen.

Politie en justitie mogen iemand opsluiten als ze vermoeden dat die persoon een illegale vreemdeling is. Volgens de Raad van State, de hoogste bestuursrechter, wordt de wet in het geval van krakers misbruikt. De minister 'kan aan de Vreemdelingenwet geen bevoegdheid ontlenen om de demonstranten op te houden of in bewaring te stellen'.

Bij de in juli bij een ontruimingsactie in Amsterdam opgepakte vrouw waren geen aanwijzingen dat ze illegaal was. Ook waren er voor de ontruiming geen aanwijzingen dat er illegalen in het pand aan de Passeerdersgracht zaten. Omdat bovendien bekend is dat demonstranten zich af en toe weigeren te identificeren, was er geen reden de vrouw op te sluiten als vreemdeling.

Bij de ontruiming op 15 juli werden 150 mensen opgepakt. Van hen werden 52 arrestanten overgedragen aan de vreemdelingenpolitie. De opgepakte demonstrant stapte eerder naar de rechter, maar de rechtbank in Utrecht gaf haar ongelijk. Ze krijgt nu een schadevergoeding van 1500 euro.

*Hijst de broek maar weer eens op.*
Offline esgigt
Master
wo 01 feb 2012, 11:49 Bericht 
+1

Terechte uitspraak van "linkse" rechters... :kniktja:
Offline Grande
Master
wo 01 feb 2012, 11:59 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Ook waren er voor de ontruiming geen aanwijzingen dat er illegalen in het pand aan de Passeerdersgracht zaten. Omdat bovendien bekend is dat demonstranten zich af en toe weigeren te identificeren, was er geen reden de vrouw op te sluiten als vreemdeling.

Beetje krom, ze had gekraakt...is dat dan demonstreren tegenwoordig? Het is gewoon pure diefstal, en ze zouden ook voor huisvredebreuk e.d. aangeklaagd moeten worden.
Online Kiwi45
Master
wo 01 feb 2012, 12:05 Bericht 
esgigt schreef:

Terechte uitspraak van "linkse" rechters...

:huh:
Ik vind er weinig terecht aan. Om welke reden je ook wordt opgepakt, zoals in dit geval woningdiefstal subsidiair huisvredebreuk, als je vreemdeling bent dan heb je hier niets te zoeken, en wordt je dus in vreemdelingendetentie geplaatst.
Als een hardrijdende illegaal wordt staande gehouden mag hij van mij ook in vreemdelingenbewaring gezet worden.
Offline Aanhanger
Master
wo 01 feb 2012, 12:12 Bericht 
Dat is het nou net, het waren geen vreemdelingen.

Men heeft de vreemdelingenwet oneigenlijk ingezet om de mensen langer vast te kunnen houden.
Offline GerbenT
Master
wo 01 feb 2012, 12:13 Bericht 
Doet me een beetje denken aan de Amerikanen...
Als je niets kunnen maken ben je in een keer verdachte
op basis van de Partiot Act. Enkeltje huis of Gitmo....
Offline esgigt
Master
wo 01 feb 2012, 12:15 Bericht 
:kniktja:
Online Kiwi45
Master
wo 01 feb 2012, 12:24 Bericht 
Aanhanger schreef:
Dat is het nou net, het waren geen vreemdelingen.
Men heeft de vreemdelingenwet oneigenlijk ingezet om de mensen langer vast te kunnen houden.

Hoe moet je dat dan weten, als iemand zich niet kan of wil identificeren?
Het is ook bekend dat zich in kraakpanden héél veel Oost-Europees en ander buitenlands tuig ophoudt. Dat geeft al een vermoeden, en dus terecht. Wil de kraker dat niet, dan zal hij even moeten aantonen wie hij is.
Offline Guppenklup
Master
wo 01 feb 2012, 13:40 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Het is ook bekend dat zich in kraakpanden héél veel Oost-Europees en ander buitenlands tuig ophoudt. Dat geeft al een vermoeden, en dus terecht. Wil de kraker dat niet, dan zal hij even moeten aantonen wie hij is.

Precies! Niet identificeren = vreemdeling = vreemdelingendetentie. Simpel...
:[
Offline Grande
Master
wo 01 feb 2012, 13:47 Bericht 
Guppenklup schreef:
Kiwi45 schreef:

Precies! Niet identificeren = vreemdeling = vreemdelingendetentie. Simpel...

Je schrijft hem verkeerd:

Niet identificeren + krakerspand = kan vreemdeling zijn = vreemdelingendetentie.
Offline Aanhanger
Master
wo 01 feb 2012, 13:56 Bericht 
Automobilist + snelle wagen = kan hardrijder zijn = EMG
Offline Grande
Master
wo 01 feb 2012, 14:14 Bericht 
Aanhanger schreef:
Automobilist + snelle wagen = kan hardrijder zijn = EMG

Zo krom als een hoepel...automobilist heeft nog geen overtredingen begaan?

Kraken, huisvredebreuk en het niet voldoen aan de identificatie plicht is een heel ander verhaal...appels en peren in dit geval.
Offline Aanhanger
Master
wo 01 feb 2012, 14:21 Bericht 
Grande schreef:
.automobilist heeft nog geen overtredingen begaan?
Niet?
Hoe weet jij dat nou.

Maar ik begrijp je punt.
Repressie, dat is er voor de anderen. (f)
Offline Grande
Master
wo 01 feb 2012, 14:24 Bericht 
Aanhanger schreef:
Grande schreef:
.automobilist heeft nog geen overtredingen begaan?
Niet?
Hoe weet jij dat nou.

Omdat jij stelt `kan hardrijder zijn` dit in tegenstelling tot deze mevrouw die meerdere overtredingen heeft begaan. Of het moet 3x LAF zijn, maar zo bont maakt men het over het algemeen niet.

Ik zie dit als een EMG voor krakers.
Offline esgigt
Master
wo 01 feb 2012, 14:27 Bericht 
Guppenklup schreef:
Niet identificeren = vreemdeling = vreemdelingendetentie. Simpel...

:fp:
Wat een logica weer :nono:
Offline Grande
Master
wo 01 feb 2012, 14:31 Bericht 
Aanhanger schreef:
Repressie, dat is er voor de anderen. (f)

Repressie is er die dat verdienen, maar misschien is mijn bril wat gekleurd door mijn uitermate grote afkeer tegen werkschuwe krakers en hun methoden.

Toch vind ik je vergelijking erg krom haha
Offline Zoef
Die hard
wo 01 feb 2012, 14:57 Bericht 
Maserati Teun schreef:
opgepakte vrouw

Als dit een blonde dame was met een Goois accent, dan is het inderdaad wel erg ver gezocht om te denken dat ze illegaal is.....

Maar als het nu een donkere mevrouw was die geen Nederlands sprak, dan wordt het vermoeden van illegaal toch al gauw sterker.
Je mag natuurlijk niet afgaan op uiterlijk, blijft een vermoeden, het is niet zeker. Ze kan gewoon legaal zijn.
Maar als ze zich niet legitimeert..... Dan denkt zo'n agent ook "ze zal daar wel een reden voor hebben". Ik snap dat ergens wel.
Offline Aanhanger
Master
wo 01 feb 2012, 17:39 Bericht 
Grande schreef:
Omdat jij stelt `kan hardrijder zijn` dit in tegenstelling tot deze mevrouw die meerdere overtredingen heeft begaan.

Het enige dat ik uit het bericht kan halen is dat ze zich tijdens haar aanhouding in een gekraakt pand bevond.
Als is net zo strafbaar als het rijden in een auto die sneller dan de vmax kan.
Offline Grande
Master
wo 01 feb 2012, 18:58 Bericht 
Aanhanger schreef:
Grande schreef:
Omdat jij stelt `kan hardrijder zijn` dit in tegenstelling tot deze mevrouw die meerdere overtredingen heeft begaan.

Het enige dat ik uit het bericht kan halen is dat ze zich tijdens haar aanhouding in een gekraakt pand bevond.
Als is net zo strafbaar als het rijden in een auto die sneller dan de vmax kan.

Ontruiming gaan toch wel vorderingen aan vooraf. Je wordt niet opgepakt omdat je daar zit, is alleen bij verzet of het niet opvolgen van een order ergo, overtreding. Vervolgens kon ze een buitenlander zijn, en gaf ze de politie geen kans dit te toetsen.

De enige juiste vergelijking zou zijn, bij een Mulder feit geen rijbewijs bij je hebben en dan overgedragen worden aan het CBR.
 [ 19 berichten ]