Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Offline Mdw
Master
za 07 jan 2012, 12:18 Bericht 
Telegraaf schreef:
AMSTERDAM - Tussen het goedkoopste en het duurste tankstation in Nederland, allebei van Texaco, bestaat 18,15 euro verschil voor een tank van 50 liter Euro 95.

Het prijsverschil tussen tankstations aan de snelweg en op lokale wegen kan flink oplopen. Maar ook binnen één merk kunnen de prijzen voor een tank fors verschillen. Dat geldt voor grote merken als Shell (6,75 euro verschil tussen het goedkoopste en duurste tankstation) en BP (5,90 euro) en voor de prijsvechters Tango (3,85 euro ) en Tinq (3,45 euro).

Benzine is aan de pomp vaak veel goedkoper dan de oliemaatschappijen adviseren. De komst van onbemande tankstations dwingt pompen in de buurt vaak tot prijsverlaging, meldt NRC Handelsblad.
Offline Dave
FS Webmaster
za 07 jan 2012, 15:10 Bericht 
Toen ik dit eerder las, dacht ik nog, is dit nieuws?
Offline Mikkie
Master
za 07 jan 2012, 15:50 Bericht 
Dat scheelt nogal. Op een doorsnee tank van 60 liter kun je dus ruim tien euro 'besparen'. Makkelijk verdiend voor de dure Texaco.
Offline TuxX
Master
za 07 jan 2012, 16:11 Bericht 
ik tank bij de esso. gemiddeld 11 cent goedkoper dan de shell op de snelweg.
Offline red devil1
Master
za 07 jan 2012, 17:08 Bericht 
ik ga morgen misschien wel kijken in DLD wat het daar doet (f)
Online 944 guy
Master
za 07 jan 2012, 17:54 Bericht 
Mikkie schreef:
Dat scheelt nogal. Op een doorsnee tank van 60 liter kun je dus ruim tien euro 'besparen'. Makkelijk verdiend voor de dure Texaco.

Ik stond ooit noodgedwongen langs een snelwegpomp (aanhanger met circuitauto, dus in de stad zoeken is nogal bezwaarlijk), ik stop de vulunit in de auto en had voordat ik begon te pompen door dat het 1,85 de liter was :fp: Was volgens mij driekwart jaar geleden. Ik pleur dat ding direct terug en wees intussen mijn buurman ook op die asociale prijs. Die ging direct slechts anderhalve liter afrekenen. Was wel eoa speciaal 95 peut maar duurder dan 98, holy shit.
Ik ben toen maar verder gereden en halverwege de rit een afslag naar een dorp gepakt om te tanken.
Offline Warmaster
Master
za 07 jan 2012, 20:26 Bericht 
Mdw schreef:
18,15 euro verschil voor een tank van 50 liter

Dat is dus een verschil van 36.3 cent per liter, dan zit die ene Texaco ver boven de landelijke adviesprijs te verkopen. Niet dat dat verboden is natuurlijk, het is een vrij markt. (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de tabaksmarkt, of de boekenmarkt) Ben wel benieuwd of die prijzen op de zelfde dag zijn gepeild.
Offline Guppenklup
Master
za 07 jan 2012, 20:36 Bericht 
Dave schreef:
Toen ik dit eerder las, dacht ik nog, is dit nieuws?

:schudnee: leuk hoor die prijsverschillen, maar het totaal te betalen bedrag wordt nog steeds tot obscene hoogte bepaald door belastingen, heffingen en accijnzen
Offline McGyver
Respect
zo 08 jan 2012, 12:18 Bericht 

Shell express maarsbergen/woudenberg "altijd" 13ct korting tov shell snelweg.
Maar ik zag vanochtend de diesel op de snelweg al op 146,9ct staan :o
 [ 9 berichten ]