Pagina 39 van 43  [ 2107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Offline Dennis_on_the_road
Master
za 05 nov 2011, 12:45 Bericht 
Een botsabsorber die niet gemaakt is om te botsen :fp:
Offline Lotus Omega
Master
zo 06 nov 2011, 0:06 Bericht 
Valt me op dat ze vaak meerijden met het KLPD in de 13-SX-LN. Die VROS komt ook vaak goed in beeld.
Offline Sjaaky
Master
zo 06 nov 2011, 11:40 Bericht 
Een botsabsorber die niet gemaakt is om te botsen

:fp: voor jouw comment. Hij is ook niet gemaakt om te botsen hij is gemaakt om de schade te reduceren indien iemand er tegen aanbotst. En tja dat dit met 90 nog goed gaat betekend niet dat je er lekker met 110 tegen aan kan knallen.

Misschien eerst even een cursusje natuurkunde doen voordat je weer een dergelijke opmerking maakt? :fp:
Master
zo 06 nov 2011, 12:53 Bericht 
Ik bedoelde meer, waarom maar tot 90km/h en niet tot 120-130? Die dingen worden voornamelijk op de snelweg gebruikt en als je zo'n ding gebruikt lijkt me dat je daar marge op wilt hebben.

Die dingen zijn wel degelijk gemaakt om te verkreukelen, verkreukelen kost energie waardoor de bestuurder minder krijgt te verduren.
Offline OlympiaA
Nieuwkomer
zo 06 nov 2011, 13:12 Bericht 

Hoe hard mag je rijden bij een afzetting??
Dus marge genoeg.
Master
zo 06 nov 2011, 13:14 Bericht 
Het feit dat ze flitsers nodig hebben om de snelheid er bij de automobilist uit te halen zegt genoeg...
Offline OlympiaA
Nieuwkomer
zo 06 nov 2011, 13:16 Bericht 

Het is net wat Dirk de tma chaffeur zei ga eens een poosje mee......
Offline Mr. Bean
FS-Tour de France kenner
zo 06 nov 2011, 15:55 Bericht 
marge

Die is er ook, 9 van de 10 keer mag je maar 70km/h bij wegwerkzaamheden waar een botsabsorber staat. Dus is er een marge van 20km/h en mensen die toch nog harder rijden zullen het dan wel vanzelf merken (f)
Master
zo 06 nov 2011, 16:47 Bericht 
True
Offline Peter R 307CC
Master
ma 07 nov 2011, 17:24 Bericht 
Mr. Bean schreef:
Dennis_on_the_road schreef:
marge

Die is er ook, 9 van de 10 keer mag je maar 70km/h bij wegwerkzaamheden waar een botsabsorber staat. Dus is er een marge van 20km/h en mensen die toch nog harder rijden zullen het dan wel vanzelf merken (f)

Of voelen.. O:)
Offline Masterdam
Master
ma 07 nov 2011, 22:36 Bericht 
Werkt prima zo'n ding.

Afbeelding
Offline basgitaar
Master
ma 07 nov 2011, 22:39 Bericht 
Zelf geprobeerd en vastgelegd op je Blackberry?
Offline Vroeg op
Master
ma 07 nov 2011, 22:46 Bericht 
Ik heb een keer een BMW de botsabsorber van de vangrail bij de afrit (A1 naar A28) Hoevelaken in zien duiken.
Bostabsorber was compleet ingeschoven En BMW kwam los van de grond en schoot schui achteruit de berm in. Dat ging veels te hard.
Offline basgitaar
Master
ma 07 nov 2011, 22:49 Bericht 
Hmm zo'n botsding kan je vast niet uitdeuken en opnieuw gebruiken. Worden de kosten voor een nieuwe botsabsorber in rekening gebracht bij de botsende?
Offline OlympiaA
Nieuwkomer
di 08 nov 2011, 5:00 Bericht 

ja wordt allemaal verhaald op diegene die ertegenaan botst.
Offline Masterdam
Master
di 08 nov 2011, 7:41 Bericht 
basgitaar schreef:
Zelf geprobeerd en vastgelegd op je Blackberry?

Nee en ja.

Sterker nog, ik werd gebeld of ik naar een ongeval wilde komen want er zou iemand tegen een actiewagen (zo'n pijlkar) zijn gereden. Daar aangekomen bleek er òòk nog iemand in de botsabsorber te hangen. Was een duur nachtje...
Offline Scaniafan
Master
vr 11 nov 2011, 15:58 Bericht 
Citaat:
Cameravrachtwagen

Onze videovoertuigen doen al jaren dienst als hèt registratiemiddel voor het alledaagse weggedrag in Blik. De camera-auto- en motor kent u inmiddels al een tijdje, maar sinds kort beschikt ons team over een heuse cameravrachtwagen. Uitgerust met 5 camera’s namen we dit zwaargewicht mee het verkeer in om het gedrag te registreren door de ogen van de vrachtwagenchauffeur.

De eerste beelden kunt u bekijken in de aflevering van 11 november 2011.

Vanavond :honger: :honger:
Offline BommelDing
FS Meldingen
vr 11 nov 2011, 16:28 Bericht 
:zzz: :[
Online Pen
Pro
vr 11 nov 2011, 22:47 Bericht 
Bah. Vrachtwagens, als ik ergens de schurft aan heb is het wel daaraan. Waar kan ik tekenen om het permanente linksrij-verbod voor vrachtwagens van kracht te laten gaan?
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 11 nov 2011, 22:50 Bericht 
Pen schreef:
Bah. Vrachtwagens, als ik ergens de schurft aan heb is het wel daaraan.

Waarom?
Online Pen
Pro
vr 11 nov 2011, 22:51 Bericht 
Houden het verkeer op op de snelweg, blokkeren straten hier in de buurt als ze weer eens op de drukste tijden staan te laden en te lossen, en ga zo maar door. Hoevaak ik al niet een rondje extra bij het stoplicht heb moeten wachten omdat zo'n geval weer eens veel te traag optrekt..
Online Pen
Pro
vr 11 nov 2011, 22:54 Bericht 
Ha, die 'veiligheidsruimte'. Dat is de ideale ruimte voor mij om nog snel de afrit te halen of om hem ern og snel tussen te kunnen klappen bij het invoegen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 11 nov 2011, 22:54 Bericht 
Pen schreef:
Houden het verkeer op op de snelweg, blokkeren straten hier in de buurt als ze weer eens op de drukste tijden staan te laden en te lossen, en ga zo maar door.

Op de snelwegen heb ik geen last van die jongens.

Laden en lossen, hoe en waar zouden ze dat moeten doen?
Online Pen
Pro
vr 11 nov 2011, 22:57 Bericht 
Buiten de spits. Hier laden ze de supermarkt tussen 8 en 9 's ochtends en tussen 4 en 6 's middags. Lekker bedacht ook, zo op de drukste doorgaande weg van Groningen (Hereweg/Rijksstraatweg) :fp:

Geen last van vrachtwagens op de snelweg? Ik vind dat inhalen met drie kilometer per uur verschil anders toch behoorlijk irritant en onnodig.

Oh, en handig gedaan van die agenten door de busbaan te blokkeren :fp:
Offline HerZon
Die hard
za 12 nov 2011, 16:12 Bericht 
Ik heb een veel beter idee, jij blijft in de spits op de plaats waar je bent en reist buiten de spits. Hoef jij je niet te ergeren aan de mensen die zorgen dat al jouw consumptie artikelen in de winkel komen. En je hebt ook minder frustratie = kans om langer te leven = meer consumeren = meer transportbewegingen.
Offline Sjaaky
Master
za 12 nov 2011, 17:45 Bericht 
Pen schreef:
Buiten de spits. Hier laden ze de supermarkt tussen 8 en 9 's ochtends en tussen 4 en 6 's middags. Lekker bedacht ook, zo op de drukste doorgaande weg van Groningen (Hereweg/Rijksstraatweg)

Geen last van vrachtwagens op de snelweg? Ik vind dat inhalen met drie kilometer per uur verschil anders toch behoorlijk irritant en onnodig.

Wil jij dan ook aub op tiefen met je koekblik. Want op de motor heb ik ook last van traag op trekkende auto's, helemaal op de linkerbaan waar er vervolgens ingevoegd moet worden. Ook koekblikkers die met 101@100 inhalen irriteren mij daarbij enorm.

Dus ga jij net als de vrachtwagens even buiten de spits rijden, kan ik teminste lekker doorknallen dan.

Ohja je idee om buiten de spits alles te moeten bevoorraden is geniaal! Nu doet een gemiddelde AH vrachtwagens zo'n 4 AH's per dag. Doen we dit alleen op de door jouw genoemde tijdstippen hebben we dus 4x zoveel vrachtwagens nodig, nee da is slim :fp:
Online Pen
Pro
za 12 nov 2011, 18:12 Bericht 
HerZon schreef:
Ik heb een veel beter idee, jij blijft in de spits op de plaats waar je bent en reist buiten de spits.

Heb ik geen keuze in. Ik rij leasewagens in opdracht van de baas en die moeten vaak voor een bepaalde tijd ergens zijn waardoor ik niet aan de spits ontkom ;)

Sjaaky schreef:
Wil jij dan ook aub op tiefen met je koekblik.

Beter doe je normaal dan meteen met zulke taal op te komen zetten. Mafkees.

Bovendien, auto's vergelijken met motoren :fp:
Offline Sjaaky
Master
za 12 nov 2011, 18:22 Bericht 
Pen schreef:
Beter doe je normaal dan meteen met zulke taal op te komen zetten. Mafkees.

Bovendien, auto's vergelijken met motoren

Oh gossie ben je op je ego getrapt? Gezien je reactie tegen vrachtwagens was ik er van op de hoogte dat jij een klein ego had maar zo klein......

En waar vergelijk ik auto's met motoren???? Jij stelt dat vrachtwagens weg moeten blijven omdat die langzaam zijn, ik stel dat auto's dan weg moeten blijven omdat die langzaam zijn. Hooguit zou je kunnen stellen dat ik auto's en vrachtwagens met elkaar vergelijk, maar auto's en motoren. Nee begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk voor jou. :fp:
Offline djidee
Master
za 12 nov 2011, 22:09 Bericht 
Pen schreef:
Heb ik geen keuze in. Ik rij leasewagens in opdracht van de baas en die moeten vaak voor een bepaalde tijd ergens zijn waardoor ik niet aan de spits ontkom

En wat dacht je van de leveringen aan de supermarkten? De AH bij ons in het dorp krijgt gedurende dag ook verschillende leveringen. Vertraagd er 1`tje 1,5 uur, dan staan er 2 vrachtwagens tegelijk en is er direct ook risico op lege schappen. Hebben supermarkten dan zo weinig voorraad, ja. Sommige wel, zeker de drukke supermarkten op kleine plekken met een klein magazijn.
Offline MHL
Die hard
zo 13 nov 2011, 12:35 Bericht 
Vrachtwagenchaffeurs doen ook maar hun werk. laden lossen enz, daar erger ik me niet aan. of dat ze voor een stoplicht traag optrekken. ja... so be it. maar inhalen op snelweg hoeven ze van mij niet meer te doen . hoevaak ik wel niet in de ankers moet omdat een vrachtwagenchaffeur ineens een baantje opschuift om met 2km per verschil in te halen... verschrikkelijk :colaatje:
Offline Marten320TD
Master
zo 13 nov 2011, 13:07 Bericht 
Pen schreef:
Ha, die 'veiligheidsruimte'. Dat is de ideale ruimte voor mij om nog snel de afrit te halen of om hem ern og snel tussen te kunnen klappen bij het invoegen.

Ehm, ik hoop van harte dat dit ironisch bedoelt is. Juist na het zien van de beelden vanuit de vrachtwagencabine, en de uitleg over de voertuigdynamica van deze wegreuzen zou ik denken dat je meer begrip en (verkeers)inzicht zou hebben gekregen.

Pen schreef:
Heb ik geen keuze in. Ik rij leasewagens in opdracht van de baas en die moeten vaak voor een bepaalde tijd ergens zijn waardoor ik niet aan de spits ontkom ;)

Nee, die vrachtwagen chauffeurs rijden uit eigen beweging in de spits, puur om de overige weggebruikers te hinderen. Voor de lol en gewoon omdat het kan. JIJ daarentegen hebt heeeeel belangrijk werk want / en een leaseauto en van jou acties hangt het overleven van de menselijke soort af (misschien ben je wel iets van "consultant"n.l. , of rammel je op toetsenborden). Dat staat idd op een veel hoger plan dan het vervoeren van zulke banale dingen als eten, drinken, kleding, computers, jou nieuwe geyle ipad etc. etc. :o :o
Offline rikski
Pro
zo 13 nov 2011, 16:37 Bericht 

Tussen 8 en 9??
Dan heb een beetje chauffeur er al een uurtje of 3 opzitten.

Ga dan ook gewoon op een normale tijd rijden...
Offline Walker
Master
zo 13 nov 2011, 17:02 Bericht 
Afbeelding
Offline puntenrijbewijs
Respect
ma 14 nov 2011, 7:19 Bericht 

MHL schreef:

Heel herkenbaar, ik ben voor een inhaalverbod voor vrachtwagens op 2 baans wegen. Op de A1 krijg je richting amersfoort een stuk waar je continu op de rem mag voor inhalende vrachtwagens. Ik moet 1x per week die kant op en denk dat de rit al snel 20% langer duurt door al die vrachtwaggels.
Offline Marten320TD
Master
wo 16 nov 2011, 13:05 Bericht 
@Walker (f) :thumb: ....... excuseer.... tuinde er vol in :boos: :oops: :oops:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 18 nov 2011, 22:38 Bericht 
Blik op de Weg met heel veel stumperds die niet weten hoe te handelen als de politie de weg afsluit bij het instorten van het stadion in Enschede.
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 18 nov 2011, 22:59 Bericht 
+1 voor laatste filmpje. :thumb: Vond het weer zeer erg om te zien dat mensen niet willen snappen dat als er een politieauto staat dat je er dan niet door kan.
Offline viffer
Master
za 19 nov 2011, 0:10 Bericht 

Maserati Teun schreef:
Blik op de Weg met heel veel stumperds die niet weten hoe te handelen als de politie de weg afsluit bij het instorten van het stadion in Enschede.

Dat gebeurt niet alleen als de politie er staat hoor, ook bij verkeersregelaars
Offline petertjuh
Master
za 19 nov 2011, 15:12 Bericht 
Ik vond het pechgeval naast een praatpaal eigenlijk wel humor.
Master
za 19 nov 2011, 15:45 Bericht 
Tja wat daar de oorzaak nu van was, ik kan me in sommige gevallen voorstellen dat het makkelijker/sneller/goedkoper is om even een jerrycan benzine even verderop te halen
Offline MarcoV
FS medewerker
zo 11 dec 2011, 23:30 Bericht 
Mooie aflevering vrijdag. Leuk om oude stukje weer terug te zien. Ook een leuk einde met 2 bekende. :thumb:
Offline Lotus Omega
Master
vr 16 dec 2011, 1:00 Bericht 
Ik vond het wel leuk dat ze die man interviewde die op weg was naar de bevalling van z'n dochter. Ik hoop dat ze dat bij andere oude filmpjes ook doen bij de volgende aflevering.
Offline Vjenne
Master
vr 16 dec 2011, 23:10 Bericht 
Ja dus. Ze hebben het 13jarige jochie op de brommer teruggevonden
Master
za 14 jan 2012, 12:13 Bericht 
Het gaat allemaal anders worden:
http://www.nu.nl/media/2715044/avro-pas ... -haas.html
Citaat:
AVRO passeert Leo de Haas
Laatste update: 14 januari 2012 10:12 info
AMSTERDAM - Leo de Haas moet na ruim twintig jaar het veld ruimen voor Frits Sissing als presentator van het verkeersprogramma Blik op de Weg.

De AVRO wil het programma vernieuwen en daar hoort een nieuw gezicht bij, schrijft het AD zaterdag.

"Het programma kreeg sowieso een restyling en ik vind Frits gewoon meer een AVRO-gezicht", licht AVRO-mediadirecteur Peter Lubbers toe in de krant. "Dus zei ik tegen Leo dat ik wel door wilde met Blik op de Weg op voorwaarde dat Frits het voortaan zou presenteren."

De 52-jarige De Haas moet nu genoegen nemen met een plek achter de schermen. Hij bedacht het programma begin jaren negentig en is sindsdien het gezicht van Blik op de Weg.
Offline petertjuh
Master
za 14 jan 2012, 13:17 Bericht 
Mooi, hoef ik dus niet meer te kijken naar BodW.
Offline just me
Master
za 14 jan 2012, 13:23 Bericht 
Eens kijken hoe dat uit pakt met Frits Sissy. Wel jammer voor Leo, die wordt nu aan de zijlijn gezet.
Offline 2177
Die hard
za 14 jan 2012, 13:46 Bericht 

Ik twijfel daaraan. Leo de Haas is gewoon eigenaar van het programma en verkoopt dat aan NCRV en tegenwoordig aan de AVRO. Heeft ie zelf verteld tijdens zo'n open dag. Hij heeft gewoon alle rechten van het programma en zal hier zelf wellicht mee gekomen zijn.
Wel jammer, hij is het boegbeeld...
Offline MarcoV
FS medewerker
za 14 jan 2012, 13:47 Bericht 
Enquête over blik op de weg:

http://www.blikopdeweg.nl/index.php?opt ... cle&id=243
Offline Marten320TD
Master
zo 15 jan 2012, 13:09 Bericht 
He, ik had gisteren een stukje gepost hier, maar dat is weg?!

Enfin, ik heb zowel LdH als de Avro gemaild dat ik het zonde vind om LdH af te serveren als presentator (al heb ik natuurlijk F. S. nog niet in actie gezien en wil ik hem best een kans geven). Hopelijk weerstaan ze de neiging het programma de hijgerigheid en sensatiezucht van "wetsmisbruikers" te geven.

Juist het belichten van de beperkingen en uitdagingen van de verschillende soorten weggebruikers leidt m.i. tot begrip voor elkaar, en daarmee (hopelijk) tot een prettiger en veiliger verkeer. Ook de interviews van overtreders, hoewel soms wat lang, geven inzicht in de beweegredenen waarom men handelde zoals men deed. Ik ben dan meer geneigd mij in te leven en ook meer over mijn eigen weggedrag na te denken. Wetsmisbruikers zet deze overtreders enkel af als criminelen, zodat geen kijker geneigd is tot zelfreflectie ("want ik ben tenslotte niet zo'n asociale "crimineel").
Offline Simple
Weet de weg
wo 15 feb 2012, 9:32 Bericht 

Reminder voor morgenavond!

Citaat:
Nieuwe afleveringen vanaf donderdag 16 februari a.s. rond de klok van 22:20 uur bij de Avro op Nederland 1!!!
 [ 2107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende