Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
Offline no justice
Master
vr 05 maart 2010, 16:15 Bericht 
Hilversummer achtervolgt politieauto
(Novum) - Een 21-jarige beginnend bestuurder uit Hilversum is donderdagavond zijn rijbewijs kwijtgeraakt, nadat hij achter een politieauto aan was gereden die met spoed op weg was naar een melding. Dat meldt de politie vrijdag.

De agenten die op weg waren naar een verdachte situatie in Vreeland reden rond 22.40 uur met een opvallende politieauto met een snelheid van 150 kilometer per uur over de A2 ter hoogte van Breukelen. Tot hun verbazing zagen zij dat zij werden gevolgd door een auto, die dezelfde snelheid aanhield, terwijl hij maximaal 90 kilometer per uur mocht rijden.

Eerst dachten de agenten nog dat het mogelijk een burgerauto van de politie was, die onderweg was naar dezelfde melding, maar dat bleek niet het geval. De agenten gaven de man aanvankelijk geen stopteken, omdat ze onderweg waren naar de spoedmelding. Ze namen de afslag richting Vinkeveen. De Hilversummer deed hetzelfde.

Op de kruising van de N201 en de Rijksstraatweg in Loenersloot sprong het verkeerslicht op oranje en een meter voordat de agenten erdoor reden op rood. De agenten reden door, de Hilversummer ook. Toen de politiemannen hoorden dat de melding kwam te vervallen, besloten ze de automobilist te controleren en gaven hem een stopteken.

De bestuurder snapte volgens de politie niet dat hij een bekeuring voor de snelheid kreeg, aangezien de politie ook zo snel reed. Daarbij beweerde hij niet door rood, maar door oranje te zijn gereden. De agenten maakten proces-verbaal op voor de te hoge snelheid en het door rood rijden en namen het rijbewijs van de Hilversummer in.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =152427067
Offline marcje
Master
vr 05 maart 2010, 16:17 Bericht 
:lol: :lol:

Wat een sukkel...
Offline Vjenne
Master
vr 05 maart 2010, 16:20 Bericht 
no justice schreef:
De agenten maakten proces-verbaal op voor de te hoge snelheid en het door rood rijden en namen het rijbewijs van de Hilversummer in.

Die man reed toch ACHTER de agenten? Hoe hebben die agenten dan kunnen constateren dat het licht op rood stond toen hij deze passeerde?
Offline Vjenne
Master
vr 05 maart 2010, 16:21 Bericht 
marcje schreef:
Wat een sukkel...

Dat wel natuurlijk :roflol: :roflol:
Offline Dikke Dakduif
Master
vr 05 maart 2010, 16:29 Bericht 
Vjenne schreef:
Die man reed toch ACHTER de agenten? Hoe hebben die agenten dan kunnen constateren dat het licht op rood stond toen hij deze passeerde?

Citaat:
Op de kruising van de N201 en de Rijksstraatweg in Loenersloot sprong het verkeerslicht op oranje en een meter voordat de agenten erdoor reden op rood. De agenten reden door, de Hilversummer ook

Ze reden zelf door rood. Hoewel je je kunt afvragen hoeveel waarde je aan die verklaring mag hechten.

Voor de rest natuurlijk een lekker simpel figuur. Een beetje slipstreamen op de snelweg (met flinke tussenafstand) kan ik me nog iets bij voorstellen maar daar doodleuk mee doorgaan in de stad :[ Wat was hij denkende :huh:
Offline EddyHH
Master
vr 05 maart 2010, 16:30 Bericht 
marcje schreef:
Wat een sukkel...

+1
Offline Peugie
Master
vr 05 maart 2010, 16:33 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Wat was hij denkende

Denkende? Neuh...
Offline kippenborst
Master
vr 05 maart 2010, 17:08 Bericht 
marcje schreef:
Wat een sukkel...

+2
Offline Hans01
Pro
vr 05 maart 2010, 17:35 Bericht 

Peugie schreef:
Dikke Dakduif schreef:
Wat was hij denkende

Denkende? Neuh...

Ik twijfel daar ook aan :lol: :lol:
Offline Trasher
Master
vr 05 maart 2010, 19:22 Bericht 
marcje schreef:
Wat een sukkel...

+3
Offline Mdw
Master
vr 05 maart 2010, 19:57 Bericht 
We hebben er nu ook een naam bij :D

De televaag schrijft :
Citaat:
Automobilist achtervolgt politiewagen
BREUKELEN - Een 21-jarige automobilist uit Hilversum is donderdagavond aangehouden omdat hij een politieauto achtervolgde.

De agenten waren op weg naar melding en reden met hoge snelheid over de A2 bij Breukelen. De automobilist volgde de politieauto op de snelweg, een provinciale weg en door een rood stoplicht.

De agenten dachten in eerste instantie dat zij werden gevolgd door collega's in een burgerauto. Het bleek uiteindelijk te gaan om een beginnend bestuurder die vond dat hij even hard mocht rijden als de politieauto. De man heeft zijn rijbewijs moeten inleveren, aldus de politie.

Bjorn de Jongh, die zegt dat hij degene is die de politie heeft aangehouden, zal bezwaar aantekenen. "Bij een rotonde zetten de poltieagenten hun wagen vlak voor mij. Ik had het gevoel dat ik door ze werd uitgedaagd. Als hij zo hard mag, mag ik het ook, dacht ik."

Volgens De Jongh had de politiewagen niet de zwaailichten aan. "Bovendien reed ik door oranje en niet door rood. De politie ging voor mij door het oranje licht en ik reed er vlak achter, dus ze kunnen nooit hebben gezien dat ik door rood reed."

:roflol:

Ohja +4 8)
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 05 maart 2010, 21:14 Bericht 
no justice schreef:
Tot hun verbazing zagen zij dat zij werden gevolgd door een auto, die dezelfde snelheid aanhield, terwijl hij maximaal 90 kilometer per uur mocht rijden.

marcje schreef:
:lol: :lol:

Wat een sukkel...

Marcje, dit had ik van jou nooit verwacht. :roflol: :roflol: :roflol:
Offline Dennis
FS medewerker
vr 05 maart 2010, 21:16 Bericht 
Ik hoorde het op 3FM terug naar huis... ik lag dubbel
:roflol: :roflol:
Offline Vroeg op
Master
vr 05 maart 2010, 21:18 Bericht 
no justice schreef:
sprong het verkeerslicht op oranje en een meter voordat de agenten erdoor reden op rood.

jaja Das wel heel erg toevallig.

ondanks dat: +5 :roflol:
Offline Vjenne
Master
vr 05 maart 2010, 23:10 Bericht 
Mdw schreef:
"Bovendien reed ik door oranje en niet door rood. De politie ging voor mij door het oranje licht en ik reed er vlak achter, dus ze kunnen nooit hebben gezien dat ik door rood reed."

Gevoelsmatig spreekt hij zichzelf gewoon tegen in deze zin :x
Offline MarcoV
FS medewerker
vr 05 maart 2010, 23:24 Bericht 
Mdw schreef:
Bjorn de Jongh, die zegt dat hij degene is die de politie heeft aangehouden, zal bezwaar aantekenen. "Bij een rotonde zetten de poltieagenten hun wagen vlak voor mij. Ik had het gevoel dat ik door ze werd uitgedaagd. Als hij zo hard mag, mag ik het ook, dacht ik."

Vooral deze opmerking doet denk dat het een zeer slim persoon is. :lol: :roflol:
Offline Turkosariba
Master
za 06 maart 2010, 0:10 Bericht 

Wat zal zijn moeder trots zijn... :nah:
Offline Mascotte
Respect
za 06 maart 2010, 0:33 Bericht 

Turkosariba schreef:
Wat zal zijn moeder trots zijn...

Gezien het intellect van haar zoon (en de wetenschap dat de appel nooit ver van de boom valt) zal ze dat nog wel echt zijn ook. :lol:

Overigens: +6.
Offline Aanhanger
Master
za 06 maart 2010, 0:49 Bericht 
Ah ja doet me denken aan dit topic
juridisch/rijbewijs-kwijt-boete-en-nog-een-emg-t55323.html
Offline esgigt
Master
za 06 maart 2010, 0:58 Bericht 
als je tegenwoordig een agent nodig hebt, zul je ze wel moeten achtervolgen! O:)

Jammer alleen dat de politie dan wegvlucht...
Offline Vroeg op
Master
za 06 maart 2010, 8:14 Bericht 
Mascotte schreef:
Gezien het intellect van haar zoon (en de wetenschap dat de appel nooit ver van de boom valt) zal ze dat nog wel echt zijn ook. :lol:

Knap gedaan hoor jongen. *schouderklopje* Kom dan krijg je een beker Roosvicee.
Offline bx gek
Master
za 06 maart 2010, 13:03 Bericht 
Schedelscan maken om te kijken hoeveel hersencellen er nog in zitten?
Wal een lutser :lol:
Offline WimLex
Master
za 06 maart 2010, 13:22 Bericht 
www.watbenjedan.com O:)
Offline Peter R 307CC
Master
za 06 maart 2010, 14:00 Bericht 
Wat ben je dan offf....

Wie........ ben je dan O:)
Offline Nestel
Master
zo 07 maart 2010, 8:47 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Marcje, dit had ik van jou nooit verwacht.

Voor jou niet onbekend O:)
Offline Havank
Pro
zo 07 maart 2010, 8:52 Bericht 
Prachtig verhaal. Het lijkt wel een collecte. Nou dan van mij ook maar één. Wordt dat +7 :woop:
Offline Mdw
Master
di 09 maart 2010, 20:07 Bericht 
Peter R 307CC schreef:
Wat ben je dan offf....

Wie........ ben je dan O:)

Met z'n golfje gti 16v :woop:
Offline alexs
Die hard
wo 10 maart 2010, 11:39 Bericht 
... :lol:
Offline Stefvg
Die hard
wo 10 maart 2010, 11:54 Bericht 
dom +8 :woop:

alleen hoe heeft zo'n mongool ooit z'n rijbewijs kunnen halen?
Offline Signum
Master
wo 10 maart 2010, 13:26 Bericht 
Stefvg schreef:

Hetzelfde als al die andere mongolen..
Offline Stefvg
Die hard
wo 10 maart 2010, 14:03 Bericht 
Signum schreef:
Hetzelfde als al die andere mongolen..

de opmerking is om te lachen maar eigenlijk is het om te huilen :cry:
Offline Dikke Dakduif
Master
do 11 maart 2010, 16:08 Bericht 
Stefvg schreef:
Dergelijke gevallen zijn een goed argument voor periodieke rijchecks zoals die in de luchtvaart al heel lang bestaan. Ik zit er zelf niet zo op te wachten maar de veiligheid zou er zeker op voorruit gaan. Overconfidente petjes zouden er op die manier zeker tussenuit gepikt worden, evenals hoogbejaarde slakken.
 [ 32 berichten ]