Postingstijd interval gedetecteerd van 40.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 4  [ 189 berichten ]
Offline 944 guy
Master
zo 29 jan 2012, 23:10 Bericht 
-Joske- schreef:
dus je hebt alle tijd om een aanslag voor te bereiden

Nou, ik kan je wel vertellen dat dat zelfs amper nodig is :lol: Het verhaal is hier wel eens vaker gepost maar die landverrader was eens in enschede. Alle deuren in het gebouw afgesloten maar er werd wel een beperkt aantal mensen toegelaten op de 1e verdieping. Die is in de centrale , nu walg ik er van) maar ik mocht er niet meer bij: de schuifdeuren waren op afstand gesloten met een kleerkast ernaast. Toen kwam net de vakgroepvoorzitter langs en die haalt zonder acht te geven aan die bewaker zn pasje langs de scanner, deur open, wij met 4 man erdoor :lol: Ik kon toen zo naar boven lopen en stond 3 meter boven dat clubje profiteurs. Ik had zonder moeite een granaat of iets dergelijks erop kunnen mikken en ik heb toen letterlijk gezegd: nou, goeie beveiliging, ik kan zo een rochel naar benee sturen!
Offline -Joske-
Master
ma 30 jan 2012, 0:03 Bericht 
kenny schreef:
Hmm je hebt er wel erg goed over nagedacht, meerdere opties heb je zelfs uitgedacht. Je hebt toch geen terroristische plannen?
:lol: Nee, zover zal ik nooit gaan. Maar ik heb nog een aantal andere opties die ook heel eenvoudig te realiseren zijn. Dus als je iemand iets wil aan doen, of zelfs een hele bus, dan kan dat echt vrij eenvoudig. Zelfs in een aantal gevallen waarbij je niet eens aanwezig bent. Je kan met al die beveiliging wel wat proppenschieters op afstand houden, of wat andere kleine dingen. Maar tegen groot geschut, of een sluipschutter doe je echt helemaal niks als je met een prof te maken hebt die denkt zoals mij. :[
944 guy schreef:
Het verhaal is hier wel eens vaker gepost

Ja ik heb het inderdaad al eens gelezen. :wink:
Offline shootme
Master
ma 30 jan 2012, 0:27 Bericht 
-Joske- schreef:
denkt zoals mij.

Koude rillingen :lol:

Doet me denken aan de film
Link
Offline snovvdog
Master
ma 30 jan 2012, 3:01 Bericht 
Waarom mag dit in Nederland ? Inderdaad de Gestapo die je huis voor dat lelijk wijf komt doorzoeken ?

Wat een verspilling van belastinggeld.
Offline esgigt
Master
ma 30 jan 2012, 8:09 Bericht 
"mogen" formeel dus niet. Het gebeurt gewoon en iedereen die er wat tegen zou moeten doen werkt gewoon mee (Collaboratie heet dat). Nederland wordt immers bestuurd door een "elite" die het liefst gisteren nog een einde maakt aan de schijn-democratie.
Offline A(u)30#
Master
ma 30 jan 2012, 15:47 Bericht 
op deze pagina een enquete ff wat klikken
Offline shootme
Master
ma 30 jan 2012, 20:10 Bericht 
Heb gestemd.
3x en ging van 54% naar 55%.

Jammer genoeg staat er niet bij hoeveel er totaal gestemd hebben.
Online bx gek
Master
ma 30 jan 2012, 20:25 Bericht 
Groot gelijk, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
16 %
Begrijpelijke maatregel, maar wel wat overdreven.
26 %
Belachelijk. Inbreuk op de privacy.
58 %
Offline esgigt
Master
ma 30 jan 2012, 20:50 Bericht 
Groot gelijk: Belachelijk, een inbreuk op de privacy (en de rechtstaat) (f)
Offline 944 guy
Master
ma 30 jan 2012, 23:16 Bericht 
Goeie poll resultaten. Zal in de toekomst alleen niet veel mee gebeuren ben ik bang... Zoiets moet gewoon in een prime-time praatprogramma terugkomen.
Offline Groningen
Die hard
di 31 jan 2012, 1:06 Bericht 

Ik denk dat een soort staat van beleg wordt afgekondigd. De Rijnburg naar Kesteren zal als een brug te ver, zoals in de 2de Wereldoorlog, beschouwd moeten worden. Het treinverkeer zal waarschijnlijk al in Veenendaal eindigen. Iedereen die 30 april langs de route staat, zal wel gescreend zijn. Van een spontane happening is allang geen sprake meer zijn; nu en in de toekomst.
Offline Broadie
Die hard
di 31 jan 2012, 6:40 Bericht 
Daarbij is de inrichting van het koningshuis met Willem I in 1815 gestoeld op een staatsgreep, gesteund door Engeland, met als doel een welgevallige buffer tussen Frankrijk en Pruisen te vormen. Van herstel van het koningshuis na Napoleon kon geen sprake zijn. Er was vóór Napoleon geen koningshuis in Nederland.
Meteen werd de persvrijheid opgeheven. Met trucs werd de grondwet ingevoerd.
De Belgen moesten een onevenredig groot deel van de schulden betalen en werden ook op andere wijze benadeeld. Die vochten zich dan ook terecht in 1830 vrij.

Een dure poppenkast, die appelleert aan het kitsch-gevoel van de simpele ziel. Niet dat een republiek zoveel efficiënter met het staatsgeld omgaat, maar verstandig bekeken kunnen we prima zonder koningshuis.
Offline esgigt
Master
di 31 jan 2012, 8:38 Bericht 
Groningen schreef:
Ik denk dat een soort staat van beleg wordt afgekondigd.

Daarop gaat het wel neerkomen, echter zonder wettelijke onderbouwing.

Groningen schreef:
Iedereen die 30 april langs de route staat, zal wel gescreend zijn. Van een spontane happening is allang geen sprake meer zijn; nu en in de toekomst.

Noord-Koreaanse toestanden, zeg maar.
Broadie schreef:
maar verstandig bekeken kunnen we prima zonder koningshuis.

:kniktja:
Ik vrees echter dat we er voorlopig niet vanaf komen. :fp:
Maar ik denk niet dat het KH het enige probleem is. Dat is ook de kliek er omheen. De Donner's bijvoorbeeld zijn "goede vrienden" van het KH. Dus dan snap je ook waarom P.H. Donner.... juist, ja.... :thumb_d:

De NL democratie is feitelijk een grote illusie/toneelstuk. :boos:
Online djidee
Master
di 31 jan 2012, 8:58 Bericht 
esgigt schreef:
De NL democratie is feitelijk een grote illusie/toneelstuk.

Ach, en toch hebben we tov vele landen niet te klagen. Mbt levensstandaard (duur betaald), vrijheden (hoe ingeperkt ze stiekum ook zijn) etc etc... Zegt niet dat het niet beter kan, maar het kan veel slechter
Offline Broadie
Die hard
di 31 jan 2012, 9:58 Bericht 
djidee schreef:
Zegt niet dat het niet beter kan, maar het kan veel slechter
Ja, maar hebben we daarvoor een zwakke afspiegeling van een relict uit lang vervlogen tijden nodig, dat bij ons niet eens een werkelijk lange traditie kent, noch een sluitend geheel vormt met de achtergrond van het volk? De bloeitijd van de Nederlanden viel samen met de republiek, niet met een naar voren geschoven "koning". Als je echt traditioneel wilt denken en handelen, zou je meteen het vorstenhuis dienen af te schaffen.
Offline Ducantoni
Master
di 31 jan 2012, 10:20 Bericht 
snovvdog schreef:
Waarom mag dit in Nederland ? Inderdaad de Gestapo die je huis voor dat lelijk wijf komt doorzoeken ?

Je kunt nu al bezoek verwachten wegens het plegen van Majesteitsschennis..

Maar los van dat, die maatregel is dus de herinvoering van de razzia?
Offline esgigt
Master
di 31 jan 2012, 11:05 Bericht 
Nee, de razzia was al heringevoerd (grootscheepse verkeerscontroles), maar daar komen nu dus de illegale binnentredingen bij.

We komen zo langzamerhand aardig bij het punt waarop de bevolking zich met onconventionele middelen van het bewind mag ontdoen...
Offline A(u)30#
Master
di 31 jan 2012, 11:17 Bericht 
Gaat goed svp ff stemmen
Offline egeltjes
Master
di 31 jan 2012, 18:45 Bericht 
A(u)30# schreef:
Gaat goed svp ff stemmen

Oehhh, een poll. Gauw stemmen. :woop: :woop:
Offline WimLex
Master
di 31 jan 2012, 18:49 Bericht 
646 stemmers, 83% tegen :thumb:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 31 jan 2012, 19:47 Bericht 
Net ook gestemd.

Huizen in Veenendaal en Rhenen langs de route van de koninklijke familie op 30 april kunnen doorzocht worden door de politie op verdachte zaken.
Wilt u uitgebreid reageren?

Groot gelijk, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. 6 %
Begrijpelijke maatregel, maar wel wat overdreven. 11 %
Belachelijk. Inbreuk op de privacy. 83 %
Totaal aantal stemmen: 651

Uitslag is duidelijk.
Offline egeltjes
Master
di 31 jan 2012, 20:53 Bericht 
egeltjes schreef:
Oehhh, een poll. Gauw stemmen. :woop: :woop:

Gauw WEER stemmen ... :woop: :woop:
Offline Broadie
Die hard
wo 01 feb 2012, 6:12 Bericht 
esgigt schreef:
Maar ik denk niet dat het KH het enige probleem is.
Nee, maar het is indicatief voor het gesundes Volksempfinden dat men zich laat afleiden door een operette-kitsch, die niets met een werkelijk democratische staatsinrichting te maken heeft.
Veel mensen hier vinden het koningshuis gewoon te schattig om het weg te doen. Al dan niet stiekem is men er gewoon trots op.
Misschien was ik dat vroeger ook een beetje, richting buitenland: kijk ons nou eens, met dat schattige koningshuis lekker koninklijk wezen. Dat hebben jullie niet hè? Dat is van ons en daar blijven jullie mooi vanaf! Zo een soort kleuter-sentiment dus.

Het zou praktisch zijn als die kunstmatige poppenkast met Beatrix zou eindigen en de andere leden van het KH iets nuttigs zouden gaan doen. Voor mijn part komt er dan een stadhouder der 12 provinciën voor in de plaats. Klinkt in de 21e eeuw altijd nog minder oubollig dan een koning(in).
Offline esgigt
Master
wo 01 feb 2012, 7:31 Bericht 
Broadie schreef:
Veel mensen hier vinden het koningshuis gewoon te schattig om het weg te doen.

:kniktja: misschien nog een plaatsje ervoor in het Archeon? :roflol:

Stadhouder? Mooie benaming met historisch besef voor een president :thumb:

Maar niet alleen dat, Broadie... Een deel van de wet- en regelgeving moet ook op de schop:
- Art. 120 uit de Grondwet
- instelling constitutioneel hof
- aanpassing Strafwet zodat Pikmeer-arrest uitgefaseerd wordt
en nog vele anderen...
Offline A(u)30#
Master
wo 01 feb 2012, 10:39 Bericht 
Misschien aanpassen aan onze gewoontes?
Wij verrichten ook geen huiszoeking als we ergens op bezoek zijn .
18+ schokkend
Offline egeltjes
Master
ma 12 maart 2012, 19:09 Bericht 
Citaat:
Kamervragen over huiszoekingen voor Koninginnedag

vrijdag 9 maart 2012 17:27

De gemeente Rhenen wil huiszoekingen laten uitvoeren in voorbereiding voor Koninginnedag. Het staatshoofd bezoekt de Utrechtse stad dit jaar. Wie niet mee wil werken aan de huiszoekingen, riskeert een celstraf.

In Rhenen worden vergaande veiligheidsmaatregelen genomen voor het bezoek van de Koningin In Rhenen worden vergaande veiligheidsmaatregelen genomen voor het bezoek van de Koningin

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi meldt aan elsevier.nl dat hij Kamervragen over de kwestie gaat stellen.

De burgemeester van Rhenen, VVD’er Joost van Oostrum, antwoordt op een vraag of bewoners ook kunnen weigeren aan huiszoekingen mee te doen dat dit niet mogelijk is.

Arresteren

‘Ik snap uw emotie, maar ik raad u aan zich daar niet tegen te verzetten. Want als u dat doet, dan denk ik dat u met Koninginnedag niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de gemeente Utrecht, te Houten,’ zegt Van Oostrum op een bijeenkomst voor bewoners.

Vanwege het drama in Apeldoorn neemt Rhenen extra veiligheidsmaatregelen. Bewoners mogen ook hun auto’s en brommers op 30 april niet op straat parkeren en er worden extra beveiligingscamera’s geplaatst.

Ondanks het ongeluk van prins Friso wordt Koninginnedag wel gewoon gevierd, met een bezoek van de koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.

Privacy

Vanwege de huiszoekingen nomineerde de beweging Bits of Freedom de gemeente Rhenen voor de Big Brother-award voor privacyschendingen.

De prijs ging echter naar het Korps Landelijke Politiediensten vanwege het gebruik van spyware en het hacken van hackingslachtoffers.

Door Marlou Visser

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/332929/Kamervragen-over-huiszoekingen-voor-Koninginnedag.htm
Offline Vroeg op
Master
ma 12 maart 2012, 19:19 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Waarom zou je de politie binnenlaten? Dan komt bea maar niet langs.

+2.

overigens zou ik absoluut geen stem uitbrengen bij de verkiezingen op het huidig gemeente bestuur wat er zit als ik in Rhenen zou wonen. Wat een halve zolen zeg.
Offline Warmaster
Master
wo 14 maart 2012, 12:39 Bericht 
Citaat:
In Hengelo werd vorige maand een iPad uit een woning gestolen. Via een app wist de eigenaar enkele uren na de diefstal zijn iPad te lokaliseren, schrijft TC Tubantia. De bewuste woning was voor de politie een bekend adres.

Tot frustratie van zowel de eigenaar als de politie gaf het OM geen toestemming om in huiszoeking te doen.

Het feit dat een gestolen iPad zich op een door het apparaat zelf aangegeven adres bevindt, is voor het Openbaar Ministerie niet voldoende om toestemming te geven voor het doorzoeken van de woning. ''Zoeking is een heel zwaar middel”, zegt Tineke Zwart van het Openbaar Ministerie. De politie mag alleen een huis binnentreden als er ‘concrete verdenking is tegen een persoon waarvan je weet dat die zich in de woning bevindt.’

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/0 ... blijk.html

Toch fijn dat het OM zo met onze privacy begaan is. :nothanks:
Online Furr
Master
wo 14 maart 2012, 12:45 Bericht 
ik ging mijn auto nog niet wegzetten al was het nog zo. En binnen in het huis kwamen ze ook niet. :thumb_d:
Offline Warmaster
Master
wo 14 maart 2012, 12:49 Bericht 
Wat wil je er tegen doen dan?
Online Furr
Master
wo 14 maart 2012, 13:00 Bericht 
Zoals hier al eerder is benoemd in dit topic. Gaan ze een schuur regelen waar mijn auto in mag staan dan?
Offline Jaimieberkhout
Die hard
wo 14 maart 2012, 13:07 Bericht 
egeltjes schreef:
Ik snap uw emotie, maar ik raad u aan zich daar niet tegen te verzetten. Want als u dat doet, dan denk ik dat u met Koninginnedag niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de gemeente Utrecht, te Houten,’

Gadverdame. Wat een enge uitspraak :thumb_d:
Offline Grande
Master
wo 14 maart 2012, 13:10 Bericht 
Furr schreef:
Zoals hier al eerder is benoemd in dit topic. Gaan ze een schuur regelen waar mijn auto in mag staan dan?

Schuur weet ik niet, maar je auto slepen ze gewoon af.
En aangezien de verordening wel voor de openbare ruimte mag gelden kan je er bar weinig tegen doen.

Huiszoekingen......opbokken. Niemand maar dan ook niemand komt mijn huis binnen zonder of mijn toestemming of een gerechtelijk bevel.
En dreigen met de cel? Dan maar een dagje cel, gaan we dat daarna uitvechten bij de rechter.
Offline NooitTeSnel
Master
wo 14 maart 2012, 14:32 Bericht 
egeltjes schreef:
‘Ik snap uw emotie, maar ik raad u aan zich daar niet tegen te verzetten. Want als u dat doet, dan denk ik dat u met Koninginnedag niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de gemeente Utrecht, te Houten,’ zegt Van Oostrum op een bijeenkomst voor bewoners.

Onterecht dreigen met celstraf is strafbaar (Art. 365 Sr)
Offline WNS2.0D
Master
wo 14 maart 2012, 20:21 Bericht 
Hoe zouden die agenten reageren als iedereen ze in het Duits aan zou spreken tijdens de huiszoekingen en mensen naar hun huisgenoten zouden roepen dat de Gestapo onderduikers komt zoeken?
Online Furr
Master
wo 14 maart 2012, 20:42 Bericht 
Grande schreef:
Schuur weet ik niet, maar je auto slepen ze gewoon af.

Dat ging ze dus echt niet lukken, reken er op. Jammer dat Bea hier niet komt zeg. Wat had ik er een media circus en rechtzaak van gemaakt, reken erop :thumb_d:
Offline egeltjes
Master
wo 14 maart 2012, 20:44 Bericht 
Niet dat ik het ermee eens ben, maar ...

... een ME-peleton, in combinatie met een goeie telescoopkraan kan veel tillen.

Of je moet je wagen ECHT veranderen aan wat heipalen in de grond. Dan zullen ze vast wat anders proberen.
Offline Grande
Master
wo 14 maart 2012, 20:54 Bericht 
egeltjes schreef:
Niet dat ik het ermee eens ben, maar ...

Ach voor zeer speciale gelegenheden vind ik het niet gek dat ze vragen of je de auto even een dag ergens anders wil plaatsen. En ja dan kan je rechtszaken willen starten etc. Als ze die auto getakeld willen hebben dan gebeurd dat.
Kan je nog zo stoer doen...
Offline WNS2.0D
Master
wo 14 maart 2012, 21:02 Bericht 
Of je auto zo gammel neerzetten dat hij aan de takel in stukken valt. (denk aan een oude bananasplit grap met een doormidden gesneden taxi. Was vooral om passagiers te laten schrikken als alleen de voorste helft wegreed en de achterkant met achterbank en passagiers bleef staan. Die wagen hebben ze dus ook fout geparkeerd om weggesleept te worden....)
Offline Vroeg op
Master
wo 14 maart 2012, 21:04 Bericht 
Eensch met Grande.
Online Furr
Master
wo 14 maart 2012, 21:11 Bericht 
Ja Grande je kan ook gewoon netjes 120 rijden op de snelweg. :fp:
Offline esgigt
Master
wo 14 maart 2012, 21:15 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Hoe zouden die agenten reageren als iedereen ze in het Duits aan zou spreken tijdens de huiszoekingen en mensen naar hun huisgenoten zouden roepen dat de Gestapo onderduikers komt zoeken?

Dat wordt dan zeker X maal 800 euro voor belediging :x
Offline kenny
Pro
wo 14 maart 2012, 21:20 Bericht 
Grande schreef:
Ach voor zeer speciale gelegenheden vind ik het niet gek dat ze vragen of je de auto even een dag ergens anders wil plaatsen. En ja dan kan je rechtszaken willen starten etc. Als ze die auto getakeld willen hebben dan gebeurd dat.

Lijkt mij ook niet meer dan normaal om je auto te verplaatsen bij een speciale gelegenheid. Je bent tenslotte niet een lid van het koningshuis die zelf wel bepaalt waar ze de auto parkeerd :)

Wat ik wel belachelijk vind is dat je eigen auto niet eens op eigen terrein mag staan. :boos:

Als ik alleen zou wonen dan hing ik denk ik wel wat spandoeken op. In principe heb ik de vrijheid om mijn mening te uiten.

Wat mij betreft mag het koningshuis verdwijnen
Bea je bent niet welkom bij mij
Er zijn geen waxinelichtjehouders in deze woning

Denk alleen dat de spandoeken snel worden verwijderd voordat de koningin ze ziet. En als ze binnen hangen dan trappen ze de deur wel open.
Offline WNS2.0D
Master
wo 14 maart 2012, 21:25 Bericht 
esgigt schreef:

Dat wordt dan zeker X maal 800 euro voor belediging

Is Duits spreken dan een vorm van beledigen? En gaat het de helden wat aan wat je tegen je huisgenoten zegt?
Offline 944 guy
Master
wo 14 maart 2012, 21:27 Bericht 
Grande schreef:

Wat is er zo speciaal aan dat bea en co een bepaald dorp willen bezoeken? Wat heeft die doos gedaan dat alles en iedereen moet wijken? Voor de nederlandse wet is iedereen gelijk toch? Behalve bea, want die hoeft geeneens belasting te betalen. Ze staat boven de rest van het volk, klaar. Want als je zelf ook maar iets voor elkaar wil krijgen heb je de hele ambtenarij tegen je, voor deze troela buigen ze als riet in een storm. De overheid heeft geen enkel recht om zich zomaar toegang tot iemands woning te verschaffen. Het verschijnen van een bepaald persoon is hier geen uitzondering op.

Het is jammer dat er altijd onintelligente lui zijn die zo'n mens 'een warm hart toedragen', want collectieve burgerlijke ongehoorzaamheid als reactie op deze gestapo actie zou geweldig zijn. Laat ze maar naar rhenen komen om vervolgens geen enkel publiek aan te treffen.
Offline bruintje beer
Master
wo 14 maart 2012, 21:37 Bericht 
944 guy schreef:
doos
944 guy schreef:
troela
Waar baseer je deze kwalificaties op?
944 guy schreef:
Het is jammer dat er altijd onintelligente lui zijn die zo'n mens 'een warm hart toedragen'
Hoe heb jij de hand weten te leggen op de uitkomst van de intelligentietest die ik heb afgelegd?
Offline bruintje beer
Master
wo 14 maart 2012, 21:41 Bericht 
944 guy schreef:
gestapo
:nothanks: lees je even in. Stapels dode mensen:
Afbeelding
Daarmee wil je een willekeurige Nederlandse overheidsinstantie vergelijken?
Dan snap ik niet dat je nog belasting betaalt. Dat is dan toch moreel verwerpelijk?
Offline esgigt
Master
wo 14 maart 2012, 21:43 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Is Duits spreken dan een vorm van beledigen?

Nee...
WNS2.0D schreef:
naar hun huisgenoten zouden roepen dat de Gestapo onderduikers komt zoeken

dat zou best weleens als belediging kunnen scoren (f)

Hoewel ik tussen die actualiteit en de ascociatie wel een band kan herkennen :glaasje:
Offline egeltjes
Master
do 15 maart 2012, 8:09 Bericht 
egeltjes schreef:
ECHT veranderen aan wat heipalen

:oops: :oops: Verankeren ... verankeren (met een k) :oops: :oops:
Offline Broadie
Die hard
do 15 maart 2012, 8:19 Bericht 
Ach, wat heet belediging.
Als je de geschiedenis van het Koningshuis bestudeert, zijn er toch wel veel gaten en onduidelijkheden aan te wijzen. De vraag is gerechtvaardigd, of dit Koningshuis wel legaal is. Daarbij is de vermeende afstamming van een of andere Willem uit een grijs verleden maar een detail. De gebeurtenissen van 1815 en 1940/45 komen zowat neer op een staatsgreep. Nederland had, net als vergelijkbare landen, gewoon een republiek moeten zijn, als het zonder list en bedrog was gegaan.

Maar goed, de modale pepernoot piekert er niet over of dit wel allemaal zo verstandig is. Laat ook maar.
Totdat men (weer) aan de basale burgerrechten komt. Dan wordt het wat mij betreft menens en mag het niet bij die schattige buitenkant blijven.

Eerst mensenrechten, dan misschien, als het verder niet te veel kost, een poppenkast als aangever voor de roddelbladen.
 [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende