Pagina 1 van 4  [ 189 berichten ]
Offline aygo4life
Master
za 28 jan 2012, 9:56 Bericht 
RTV utrecht schreef:
RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.

Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.

Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.

geplaatst: 27-01-2012 05:41:06
update: 27-01-2012 18:30:00

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/416686/ ... p-30-april

:nah:

btw als je het bijbehorende flimpje bekijkt wordt ook aangegeven dat je auto niet eens in de garage thuis mag staan...
En natuurlijk kwam er ook weer een Harrie aan't woord met het bekende "je hebt toch niks te verbergen?" argument...en de burgemeester geeft aan dat je maar beter mee kan werken met die huiszoeking en je niet moet verzetten anders nemen ze je mee.

Als dit bericht hier al stond of niet thuishoort m'n excuses....

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door aygo4life op za 28 jan 2012, 10:02, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Mdw
Master
za 28 jan 2012, 9:59 Bericht 
aygo4life schreef:
Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

:nah: , 'leuk' zo'n koninginnedag :nothanks:
Offline Christafari
Master
za 28 jan 2012, 10:02 Bericht 
aygo4life schreef:
In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie.

Ja, en dat voorkom je door bij iedereen op de koffie te gaan :fp: Stop dan maar met die hele Koninginnedag als 't zo moet.
Offline Dikke Dakduif
Master
za 28 jan 2012, 10:06 Bericht 
Ik vraag me toch serieus af of er enige juridische basis is voor deze huiszoekingen?
Offline Arno
FS Meldingen
za 28 jan 2012, 10:12 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Ik vraag me toch serieus af of er enige juridische basis is voor deze huiszoekingen?

Vast niet, maar ze zullen wel een risico+++ gebied instellen waardoor ineens alles mag :slotje:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 28 jan 2012, 10:13 Bericht 
Citaat:
Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

De politiestaat gaat steeds verder. Ik heb niets tegen HM, maar als Koninginnedag zo gevierd moet worden, dan die dag maar afschaffen.
Offline 2177
Die hard
za 28 jan 2012, 10:21 Bericht 

Snap dat ze nog steeds vergaande maatregelen treffen om een eventuele herhaling te voorkomen maar op deze manier mag HM mijn plaatsje gerust overslaan.
Offline Entropie
Die hard
za 28 jan 2012, 11:05 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De politiestaat gaat steeds verder.

Klopt;als ik dit zo lees. :o
Maserati Teun schreef:
dan die dag maar afschaffen.

+1
Online djidee
Master
za 28 jan 2012, 11:21 Bericht 
Maserati Teun schreef:
De politiestaat gaat steeds verder. Ik heb niets tegen HM, maar als Koninginnedag zo gevierd moet worden, dan die dag maar afschaffen.

En als er wel wat gebeurd, dan hebben de meeste forummers het oordeel ook al klaar....

Dit is niets nieuws overigens, we hebben ze in 2003 in Deventer gehad, ons studentenpand stond aan een groot plein (Brink) waar veel festiviteiten waren. Van te voren een verzoek of ze van ons gebouw gebruik mochten maken, indien nee, dan moest het gebouw dag zelf leeg zijn, en sleutels afgeven zodat ze het konden gebruiken. Kiezen of delen dus.. Dag zelf lagen er 3 forse mannen op de bovenste verdieping/zolder, 1 kwam af en toe koffie halen. Hadden aardig wat tassen bij zich. Dus toen waren die veiligheidsmaatregelen er al, en werd je vriendelijk doch dwingend verzocht mee te werken in het kader van de veiligheid...

En ondanks het gebrek aan een aankondiging, ik weet wel zeker dat als we op dat moment wat uitgevreten hadden, we binnen notime ook een team binnen hadden staan, of we nou wilden of niet. Hoort er wat mij betreft bij, al blijft het zot dat zulke maatregelen nodig zijn bij een 'feest'. En dat hebben we compleet aan onze medemens te danken.

Stoppen met het feest (hoe oneens je het ook bent met het koningshuis en/of de maatregelen erom heen) is toegeven aan de dreiging van enkele gekken. Daar pas ik voor.
Offline esgigt
Master
za 28 jan 2012, 11:54 Bericht 
Arno schreef:
maar ze zullen wel een risico+++ gebied instellen waardoor ineens alles mag

Dan jast Donner oh, nee... Spies er wel even een spoedwetje doorheen. :thumb_d:

Huiszoeking, wat mij betreft alleen met rechterlijk bevel. Gelukkig woon ik er niet.
Offline kenny
Pro
za 28 jan 2012, 13:00 Bericht 
Van mij mag het hele koningshuis verdwijnen. Zeker als ik dit soort verhalen hoor over burgerrechten die spontaan verdwijnen op het moment dat een overbodig reliek uit lang vervlogen tijden langs wil komen.

In Delft vond ik het zelf al bijzonder vervelend dat er van mij werd verlangt dat ik op de begrafenis van Bernard of Claus niet met de auto weg kon. Groot deel van de A13 en de TU campus waren voor een groot deel afgesloten. Wat dat betreft vond ik het veruit overtrokken om er zo een spektakel van te maken.

Maar ja das mijn mening, ik begrijp niet wat de mensen zo aantrekkelijk vinden aan ons koningshuis.

@DJIDee,
Als studenten huis heb je toch zeker rechten en kan er niet zomaar even verlangt worden dat je je woning verlaat? Of was jullie pand in bruikleen gegeven door de gemeente en was het van een studenten vereniging?

Toch denk ik dat ik een agent wel toegang verleen, om de simpele reden dat ik een vrouw en kind thuis heb. Ons gezin laten arresteren om een punt te maken gaat mij wat te ver. Mijn zoontje van nog geen jaar in de boeien is misschien wel leuk als verhaal voor later :lol:
Offline shootme
Master
za 28 jan 2012, 13:11 Bericht 
Terug naar 1940... De duitsers waren ook goed in huizoekingen.

Overeenkomsten tussen de nederlandse politie met hun telefoontaps, NSB-meldmisdaad-anoniem, overal je papieren moeten kunnen tonen, volgsystemen, je bent schuldig tot tegendeel bewezen is, eigen rechter spelen, verkeer monitoren cq. volgen etc. en de duitsers maak ik vanwege tijdgebrek maar even niet...
Offline R
Master
za 28 jan 2012, 13:18 Bericht 
Toch wel een openbaring om te lezen.

Vroeger gebeurde dit toch echt niet in Den Haag op bijvoorbeeld Prinsjesdag. Okee, dan komt 'ze' alleen langsrijden, maar toch.

Wat te denken van Noorwegen, dat was altijd een echt onschuldig land.Weten de Oost Europese bendes al wat langer en zeker na afgelopen jaar is de onschuld daar wel aangetast. Vroeger was alles beterrelaxter.
Offline Tweebel
Master
za 28 jan 2012, 13:23 Bericht 
Is toch te hopen dat iemand het laat komen tot een rechtszaak, dan ben ik erg benieuwd of huisvredebreuk, schending vd privacy en allerlei andere rechten zo makkelijk ondergeschikt kunnen worden gemaakt aan een bejaarde die een paar honderd meter loopt, zwaait, en kijkt naar dansende kinderen.
Offline Tweebel
Master
za 28 jan 2012, 13:51 Bericht 
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... enen_.html
Online Sherlock
Master
za 28 jan 2012, 14:07 Bericht 
Als je in Rhenen gaat wonen vraag je er ook wel een beetje om.
Offline Olds 76
Respect
za 28 jan 2012, 15:06 Bericht 
Ze konden van mij het heen en weer krijgen.
Mijn huis is mijn huis en ik laat binnen wie ik binnen wil laten. Voor een ander blijft de deur op slot.
Maar ja, zal wel weer komen omdat ik een Fries ben. Wij hebben het niet zo op dat soort maatregelen. :lol:
Offline bernardo A.
Master
za 28 jan 2012, 15:22 Bericht 

Zo. Als we dan toch in een totalitaire staat moeten leven kunnen we 4 en 5 mei ook meteen afschaffen. Allemaal voor niets geweest.
Offline VTEC_Driver
Master
za 28 jan 2012, 17:23 Bericht 
aygo4life schreef:
Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie

Moet je dan al je waxinelichtjes (houders) opruimen of mag je dan een jaar de bak in?
Offline R
Master
za 28 jan 2012, 17:50 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
of mag je dan een jaar de bak in?

Tot het moment dat onze koningin je woonplaats niet meer zal bezoeken.

In dat licht bezien is de Dam niet de beste plek om met waxinelichthouders te smijten.
Offline A(u)30#
Master
za 28 jan 2012, 18:14 Bericht 
shootme schreef:
Terug naar 1940... De duitsers waren ook goed in huizoekingen.

Overeenkomsten tussen de nederlandse politie met hun telefoontaps, NSB-meldmisdaad-anoniem, overal je papieren moeten kunnen tonen, volgsystemen, je bent schuldig tot tegendeel bewezen is, eigen rechter spelen, verkeer monitoren cq. volgen etc. en de duitsers maak ik vanwege tijdgebrek maar even niet...

Ehh dat weten ze in Rhenen nog, misschien weer alle dieren van de dierentuin afmaken/afvoeren ?
Citaat:
Ouwehand's Dierenpark is een van de belangrijkste Nederlandse attracties: er komen meer dan 800.000 bezoekers per jaar. Maar het bestaan van de dierenruin hing in de Tweede Wereldoorlog aan een zijden draad. In 1940 was de tuin het centrum van de strijd tussen de oprukkende Duitse troepen en het Nederlandse leger. Omdat de Nederlandse soldaten behalve met Duitsers niet ook met wilde dieren te maken wilde hebben, besloten ze dat Ouwehand's roofdieren eraan moesten geloven. Met bloedend hart bracht Cornelis Ouwehand zelf het vonnis ten uitvoer. Alleen de ijsberen - een moeder met haar twee kleintjes - wist hij in veiligheid te brengen.
link

De vrijheid wordt duur verkocht voor een paar malloten.
Dat er een koningshuis is okay, laten ze dan ff solidair wezen en zelf ook even wat belasting betalen.
En als ze een feestje willen vieren dan mogen ze ook dokken.
Offline Sandeman
FS medewerker
za 28 jan 2012, 18:24 Bericht 
Tja, regels zijn regels... Toch?
Offline A(u)30#
Master
za 28 jan 2012, 18:36 Bericht 
@Sandeman: Elke gemeente geilt er op verkozen te worden, alleen de burgers hoeven daar niet de dupe van te zijn.
Regels fock it, dit is weer een hele oude grammofoonplaat die ze weer opzetten.
Ben benieuwd of iemand er tegen in gaat.
Offline egeltjes
Master
za 28 jan 2012, 18:55 Bericht 
Wat een maatregel ook weer :fp: :fp: om een niet-democratisch gekozen links ge-orienteerd iemand met politieke invloed ZO belangrijk te maken.

En verhuizen doe je ook niet zomaar ff, om deze maatregel uit de weg te gaan.
Offline esgigt
Master
za 28 jan 2012, 21:44 Bericht 
Sandeman schreef:
Tja, regels zijn regels...

en Befehl ist Befehl... oeps een Godwin :x
Offline egeltjes
Master
za 28 jan 2012, 22:31 Bericht 
En "Und Ordnung musst sein". :woop: :woop:
Offline kenny
Pro
zo 29 jan 2012, 11:21 Bericht 
*Bonk* *Bonk*

Aufmachen !!!

*Bonk* *Bonk*

Aufmachen Schnel!!!

*Krak* (Deur in getrapt)

Wo hast du dich versteckt die Kerzenhalter?

:lol:
Offline salush
Master
zo 29 jan 2012, 11:25 Bericht 
Worden alle waxinelichtjeshouders ook in beslag genomen?
Offline egeltjes
Master
zo 29 jan 2012, 13:06 Bericht 
Bedoel je mensen?
Want dat zijn feitelijk ook een soort van houders van waxinelichtjes.
Offline NooitTeSnel
Master
zo 29 jan 2012, 13:31 Bericht 
Ondanks alle grappen ben ik toch wel heel erg benieuwd:
- Wat is de juridische basis voor deze huiszoeking?
- Waarom denken ze te mogen dreigen met arrestatie? (dat is op zichzelf al strafbaar)
- Op welke grond gaat men die arrestatie verrichten?
- Waarom denken ze na de arrestatie de woning wel te mogen betreden?

Als ik in Rhenen zou wonen denk ik dat dit een enorme rel geworden zou zijn, geen agent in mijn huis zonder uitnodiging of machtiging.

Als (hulp)officier van justitie zou ik niet graag m'n handtekening onder de machtiging tot binnentreden voor dit geintje zetten. Probeer achteraf maar eens aan de rechter uit te leggen wat de verdenking was waar je de machtiging op gebaseerd hebt...
Offline esgigt
Master
zo 29 jan 2012, 13:40 Bericht 
Die (hulp)officier wordt echt wel vooraf gedekt door de rechters...
"Risicogebieden" worden ook te pas en te onpas afgekondigd.

Ben echter wel benieuwd naar een uitspraak van het hof in Strassburg over dit soort praktijken.
Offline A(u)30#
Master
zo 29 jan 2012, 13:45 Bericht 
@Nooittesnel:
Dan worden in jouw keukenkastje stoffen gevonden waarmee je een bom kunt maken.
Oh ja je bent altijd verdacht en je kunt zo een weekje onvrijwillig gaan logeren. "resistance is futile"
Offline shootme
Master
zo 29 jan 2012, 14:05 Bericht 
A(u)30# schreef:
Dan worden in jouw keukenkastje stoffen gevonden waarmee je een bom kunt maken.

Je bedoelt simpele soda, schoonmaakmiddel, amoniak etc. huistuinkeuken dingetjes waarmee je bom(metjes) mee kunt maken.
Offline WNS2.0D
Master
zo 29 jan 2012, 14:16 Bericht 
Waarom zou je de politie binnenlaten? Dan komt bea maar niet langs.
Offline umpire
FS medewerker
zo 29 jan 2012, 14:42 Bericht 
WNS2.0D schreef:

+1 8)
Offline esgigt
Master
zo 29 jan 2012, 15:02 Bericht 
:thumb:
Offline A(u)30#
Master
zo 29 jan 2012, 15:10 Bericht 
WNS2.0D schreef:
:thumb:
Denk dat ze zelf die feestjes ook een beetje zat is.
Offline uniclio
Die hard
zo 29 jan 2012, 16:38 Bericht 

Pas maar op Anne, kruip maar snel achter de boekenkast, want de Polizei van Rhenen komt er aan.

Dit is toch een ontoelaatbare schending van privacy en de huisvrede.
Offline egeltjes
Master
zo 29 jan 2012, 16:47 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Dan komt bea maar niet langs.

Maar hoe dwing je DIT dan weer af. :roll: :roll:
Offline WNS2.0D
Master
zo 29 jan 2012, 17:20 Bericht 
Heb zin om vrienden te zoeken daar en dan op bezoek komen om de politie aan de deur in het Duits te woord te staan om vervolgens naar binnen te roepen dat ze onderduikers komen zoeken.

egeltjes schreef:
Maar hoe dwing je DIT dan weer af.

Heel simpel, als je de politie niet binnen laat durft ze niet te komen.

Andere optie.... Misschien het huis uitlenen aan Hardcore homo's die kikken op mannen in uniform. Mogen ze gelijk meespelen :)
Offline shootme
Master
zo 29 jan 2012, 17:28 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Andere optie.... Misschien het huis uitlenen aan Hardcore homo's die kikken op mannen in uniform. Mogen ze gelijk meespelen :)

:lol: :lol:
Offline Christafari
Master
zo 29 jan 2012, 17:55 Bericht 
*denkt aan de Blue Oyster bar* :lol:
Offline 944 guy
Master
zo 29 jan 2012, 20:29 Bericht 
Dit is echt wel gestoord zeg. Ik zou ze vriendelijk doch dringend verzoeken op te rotten met die graftak :x Dan maar een dagje brommen en vervolgens de boel aan de grote klok hangen.
Als dit koninginnedag is dan mag ze van mij $%^#$%. (woord gecensureerd om te voorkomen dat de wouten morgen al aan de deur kloppen wegens bedreiging :P).

A(u)30# schreef:
De vrijheid wordt duur verkocht voor een paar malloten.
Dat er een koningshuis is okay, laten ze dan ff solidair wezen en zelf ook even wat belasting betalen.
En als ze een feestje willen vieren dan mogen ze ook dokken.

Kort maar krachtig, en waar.
Offline WNS2.0D
Master
zo 29 jan 2012, 20:31 Bericht 
Wat stelt het voor om een paar uurtjes in een politiecel door te brengen in de wetenschap dat een paar dagen later herdacht en gevierd wordt dat anderen grotere offers voor vergelijkbare zaken gebracht hebben?
Offline -Joske-
Master
zo 29 jan 2012, 20:49 Bericht 
Laat ik eens even een scenario schetsen... Koninginnedag was afgelopen jaar in Thorn, dat is hier vlakbij. De route is allang van te voren bekend, dus je hebt alle tijd om een aanslag voor te bereiden. Ik zat toen te bedenken op hoeveel mogelijke manieren je een aanslag kan plegen. En 1 daarbij is wel vrij easy om te realiseren. Je koopt een wapen wat je op afstand kan besturen. Wat doe, je zoekt een huis op de route waar ze een grote voortuin hebben. In de nacht graaf je daar een gat, en plaatst het wapen. Gat boven afdekken en mooi maken zoals het was... Evt op een regenachtige nacht zodat er geen geluiden te horen zijn en dat er niet te zien is dat er iemand in de tuin heeft gezeten. Daarna hoef je alleen nog maar op afstand de boel te bedienen. En dat is maar 1 van de vele mogelijke opties. In hoeverre dat huis doorzoeken etc allemaal zin heeft.. Je kan hooguit bij iemand controleren die er net een huis gekocht heeft, maar de kans dat er net iemand woont die iemand iets wil aan doen is wel klein.
Offline A(u)30#
Master
zo 29 jan 2012, 20:51 Bericht 
Denk dat ze dan ook bij bevrijdingsdag, daar waar de knin komt, ook eerst hausfahndungen moeten doen, gaat wat worden op die dag ervoor.
Iets met gelijke behandeling.
Als voor elk optreden er genoeg circus ontstaat, dan verliest ze snel populariteit.
Offline esgigt
Master
zo 29 jan 2012, 21:31 Bericht 
Ach.. wat een romantisch beeld: Herdenken van de vrijheid in een onvrije sfeer :thumb:
Offline A(u)30#
Master
zo 29 jan 2012, 22:13 Bericht 
straks mag je er bij staan als gemotiveerd NoordKoreaans klapvee.
Offline kenny
Pro
zo 29 jan 2012, 22:36 Bericht 
@ Joske,

Hmm je hebt er wel erg goed over nagedacht, meerdere opties heb je zelfs uitgedacht. Je hebt toch geen terroristische plannen?

Zo ja dan doe ik graag mee.

Ergens in mijn achtertuin heb ik al wat begraven. In de buurt van de coniferen aan de kant van mijn buurman.

*Nu maar hopen dat de politie komt met een grote graafmachine :devil: *
Offline egeltjes
Master
zo 29 jan 2012, 22:36 Bericht 
esgigt schreef:
Herdenken van de vrijheid in een onvrije sfeer

En daarna feestvieren vanwege vrijheid.
En daar weer na herdenken wat een linkse leipo gedaan heeft (in naam van zijn vrijheid).
 [ 189 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende