Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Offline 2177
Die hard
vr 21 okt 2005, 15:53 Bericht 

Citaat:
Kerkdriel - Onderzoek rijvaardigheid roekeloze bestuurder
Written by Nieuwsredactie
Friday, 21 October 2005
Een 18-jarige automobilist, die sinds een maand zijn rijbewijs heeft, is donderdagavond dit rijbewijs alweer kwijt geraakt door zijn verkeersgevaarlijke rijgedrag.

De videosurveillanceauto van de politie zag deze automobilist met 137 km/u. rijden op de Provincialeweg in Rossum. Op deze weg geldt een maximumsnelheid van 80 km/u. Tijdens hun onderzoek haalde de bestuurder met hoge snelheid andere voertuigen in op momenten waarop de weg onoverzichtelijk was en ook tegenliggers reden. Daarbij overschreed de man onder andere ook de doorgetrokken streep en kon hij ternauwernood een vluchtheuvel ontwijken. Op verschillende momenten kon, door het anticiperende vermogen van andere weggebruikers, een aanrijding worden voorkomen.

In verband met de veiligheid in het verkeer, hebben de agenten hun achtervolging op sommige momenten moeten staken om een aanrijding te voorkomen. In Hedel is de automobilist staande gehouden en aangesproken op zijn gevaarlijke verkeersgedrag. Het rijbewijs van de bestuurder uit Kerkdriel is in beslag genomen en er wordt een onderzoek gestart naar zijn geschiktheid om een auto te besturen.

Las deze week ook een bericht van een jonge knaap die 5 dagen zijn rijbewijs had en al was gepakt met 1,6 promille achter zijn kiezen.
Maken deze "jochies" op deze manier hun vooroordeel waar????
Offline Jorn
Master
vr 21 okt 2005, 16:08 Bericht 
weetje wat het is, alle jonge jochies worden op deze manier over 1 kam gescheerd en dat is fout, ik ben zelf ook de oudste nog niet, maar ik weet zeker dat ik meer rij ervaring heb dan 90% van degenen van mijn leeftijd en dat ik daardoor beter weet wat ik doe!

het is vast zo'n stoere geweest die wel ff kon laten zien dattie kan rijden!

en inderdaad, dit soort mensen verdienen het rijbewijs niet, dat ie zijn eigen leven riskeert moet ie zelf weten, maar laat dat van anderen met rust!
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 21 okt 2005, 16:36 Bericht 
Tja, ik heb toen ik nog niet zoveel ervaring had ook wel eens dingen gedaan die ik me nu niet meer kan voorstellen... Zal wel aan de leeftijd liggen denk ik.
Nu ik eraan terug denk.... Was ik toen af en toe best wel gevaarlijk bezig... :x 8)
Offline OlieTankeR
Master
vr 21 okt 2005, 16:38 Bericht 

Citaat:
Las deze week ook een bericht van een jonge knaap die 5 dagen zijn rijbewijs had en al was gepakt met 1,6 promille achter zijn kiezen.

Wat een pech heb je dan zeg...

bij mij duurde het minstens 2 jaar voor ik voor het eerst moest blazen.
Offline Sandeman
FS medewerker
vr 21 okt 2005, 16:39 Bericht 
OlieTankeR schreef:

Ik wacht nog op de eerste keer... (10 jaar RB en de laatste 5 jaar 50-80 dkm per jaar)
Offline Jorn
Master
vr 21 okt 2005, 16:57 Bericht 
Sandeman schreef:
OlieTankeR schreef:

Ik wacht nog op de eerste keer... (10 jaar RB en de laatste 5 jaar 50-80 dkm per jaar)

ruim 2 jaar rijbewijs, 2x geflitst, 3x verkeerscontrole, 3x staande gehouden en 1x staande om te blazen (ik slingerde toch niet zo erg? P geblazen :D)
zou het aan die golf liggen?
Offline freudeamfahren
Master
vr 21 okt 2005, 16:58 Bericht 
Ik heb ook nog nooit moeten blazen , maar heb wel al meerdere keren moeten remmen voor een statiefje of een verdacht opgesteld golfje.
Iets zegt me dat er dan best vaker op alcohol mag worden gecontroleerd en iets minder op de snelheid.
Offline Marc 325i Coupe
Master
vr 21 okt 2005, 17:08 Bericht 

Ach, er zitten er altijd bij die niet kunnen rijden en/of stoer willen doen (meestal combi van beiden). Aan ene kant is het ook wel de leeftijd, genoeg van 18 of 19 zijn geestelijk nog een 15 jarige puber. Maar goed, er zijn er ook die gewoon superhappy zijn dat ze mogen rijden en wel eens willen proberen wat er zoal mogelijk is. Die houdt je ook niet tegen als je pas vanaf 30 rijbewijs mag hebben....

Alcoholcontrole ? Nog nooit meegemaakt. Bijna 7 jaar rijbewijs en zo'n 120k gereden. Toch apart niet ?
Offline Matthijs
Master
vr 21 okt 2005, 17:28 Bericht 

OlieTankeR schreef:

2 jaar?
Ik moest tijdens mijn rijlessen voor de eerste keer blazen.
Offline OlieTankeR
Master
vr 21 okt 2005, 17:35 Bericht 

Fastmatti schreef:
OlieTankeR schreef:

2 jaar?

Zondag ochtend... 5:30 ofzo... met 120 a 130 @ 80 weg..

misschien was het opvallend rijgedrag O:)

Gelukkig stond er geen camera bij...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 21 okt 2005, 18:45 Bericht 
2177 schreef:
Citaat:
Kerkdriel - Onderzoek rijvaardigheid roekeloze bestuurder
Written by Nieuwsredactie
Friday, 21 October 2005
Een 18-jarige automobilist, die sinds een maand zijn rijbewijs heeft, is donderdagavond dit rijbewijs alweer kwijt geraakt door zijn verkeersgevaarlijke rijgedrag.

De videosurveillanceauto van de politie zag deze automobilist met 137 km/u. rijden op de Provincialeweg in Rossum. Op deze weg geldt een maximumsnelheid van 80 km/u. Tijdens hun onderzoek haalde de bestuurder met hoge snelheid andere voertuigen in op momenten waarop de weg onoverzichtelijk was en ook tegenliggers reden. Daarbij overschreed de man onder andere ook de doorgetrokken streep en kon hij ternauwernood een vluchtheuvel ontwijken. Op verschillende momenten kon, door het anticiperende vermogen van andere weggebruikers, een aanrijding worden voorkomen.

In verband met de veiligheid in het verkeer, hebben de agenten hun achtervolging op sommige momenten moeten staken om een aanrijding te voorkomen. In Hedel is de automobilist staande gehouden en aangesproken op zijn gevaarlijke verkeersgedrag. Het rijbewijs van de bestuurder uit Kerkdriel is in beslag genomen en er wordt een onderzoek gestart naar zijn geschiktheid om een auto te besturen.

Beide jongens lopen het risico van en onderzoek naar de rijvaardigheid ex art. 130.
Online bx gek
Master
vr 21 okt 2005, 20:50 Bericht 
Fastmatti schreef:
OlieTankeR schreef:

2 jaar?

Ik heb sinds 1984 een rijbewijs en ik heb nog nooit moeten blazen :cry:
Offline vw-driver
Master
vr 21 okt 2005, 21:14 Bericht 
JJ* schreef:
ik ben zelf ook de oudste nog niet, maar ik weet zeker dat ik meer rij ervaring heb dan 90% van degenen van mijn leeftijd en dat ik daardoor beter weet wat ik doe!

geen .......afslaan motor bij verkeerslichten , tandenpoetsen van de schakelbak (diamantjes verzamelen) , snel optrekken /stoer doen bij het zien van een leuke dame , wedstrijdje doen wie is het snelste bij een verkeerslicht enz , als niemand bob wil zijn jij de last op je schouder neemt om kosten te besparen betreft een taxi

jij vindt dat jezelf het beter doet , kunnen andere verkeersdeelnemers dat beamen ? :huh: :roll:
Offline Jeeper
Master
vr 21 okt 2005, 21:25 Bericht 
JJ* schreef:
maar ik weet zeker dat ik meer rij ervaring heb dan 90% van degenen van mijn leeftijd en dat ik daardoor beter weet wat ik doe!

ach ik heb nu ook alweer 7 jaar mijn rijbewijs, ben 3 jaar koerier geweest (o.a. internationale ritten) maar ik zoek ook nog geregeld de grens op. Wat wil zeggen dat als oom agent het zou zien dat ik ook zonder zou zitten.

dus tja, om nou te zeggen dat wijsheid met ervaring of met kilometers komt...
Offline freudeamfahren
Master
vr 21 okt 2005, 21:53 Bericht 
Heb vanavond moeten blazen , heb de agenten gezegd dat ze goed bezig waren , en een negatieve uitslag.
Het gebeurt dus nog wel in Nederland.
Offline Jeeper
Master
vr 21 okt 2005, 22:00 Bericht 
beetje jammer dat ze vaak om 20.00 uur staan te controleren, en niet om middernacht of later nabij de uitgaans gelegenheden.
Offline Tosty_82
Respect
vr 21 okt 2005, 23:18 Bericht 
vw-driver schreef:
JJ* schreef:
ik ben zelf ook de oudste nog niet, maar ik weet zeker dat ik meer rij ervaring heb dan 90% van degenen van mijn leeftijd en dat ik daardoor beter weet wat ik doe!

geen .......afslaan motor bij verkeerslichten , tandenpoetsen van de schakelbak (diamantjes verzamelen) , snel optrekken /stoer doen bij het zien van een leuke dame , wedstrijdje doen wie is het snelste bij een verkeerslicht enz , als niemand bob wil zijn jij de last op je schouder neemt om kosten te besparen betreft een taxi

jij vindt dat jezelf het beter doet , kunnen andere verkeersdeelnemers dat beamen ? :huh: :roll:

Ben het wel met je eens. Soms zie je mensen die met 50 kmh of meer te hard worden aangehouden: "Ja, maar ik heb veel ervaring, ik heb een goed inzicht, ik kan goed rijden". Prima, maar er zijn genoeg mede weggebruikers die het niet kunnen en het jou goed moeilijk kunnen maken.
Wat ik bedoel JJ, pas heel erg op om van jezelf te zeggen dat je beter rijd dan iemand anders. Tuurlijk het kan dat iemand met 6 maanden zijn rijbewijs heeft beter rijd dan iemand met 30 jaar zijn rijbewijs. Maar ik vind het niet slim om het van jezelf te zeggen, en denk ook dat het moeilijk is om een bepaalde maatstaf te maken/gebruiken waar je je "goede" rijgedrag aan kan meten.
Offline Jorn
Master
vr 21 okt 2005, 23:54 Bericht 
Tosty_82 schreef:
vw-driver schreef:
JJ* schreef:

Ben het wel met je eens. Soms zie je mensen die met 50 kmh of meer te hard worden aangehouden: "Ja, maar ik heb veel ervaring, ik heb een goed inzicht, ik kan goed rijden". Prima, maar er zijn genoeg mede weggebruikers die het niet kunnen en het jou goed moeilijk kunnen maken.
Wat ik bedoel JJ, pas heel erg op om van jezelf te zeggen dat je beter rijd dan iemand anders. Tuurlijk het kan dat iemand met 6 maanden zijn rijbewijs heeft beter rijd dan iemand met 30 jaar zijn rijbewijs. Maar ik vind het niet slim om het van jezelf te zeggen, en denk ook dat het moeilijk is om een bepaalde maatstaf te maken/gebruiken waar je je "goede" rijgedrag aan kan meten.

vw-driver... idd, dat doe ik niet... maar aan de dingen die jij noemt kan je geen kaartje hangen ; goede of slechte rijder... toch?
ik bedoel, iemand waarvan gezegd wordt door iedereen dat ie goed kan rijden kan ook snel optrekken voor een leuke dame, betekend niet dat je slecht rijdt...

daarnaast Tosty is het misschien wel zo dat je dat niet van jezelf moet zeggen, MAAR in het begin wordt gezegd dat er een vooroordeel voor "jonge jochies" is, dat vind ik niet goed, want tuurlijk rij ik ook wel eens te hard, maar ik haal niet in wanneer dat niet kan, ik haal ook niet in over een doorgetrokken streep, ik ga ook niet zitten bumperkleven bij iemand met een suzuki alto terwijl ik met mijn golf 1.8 GTI aankom, dat bedoel ik te zeggen, er zijn zoveel mensen die asociaal rijden. ik bedoel dat ik geen rare dingen doe, dus dat vooroordeel in onterecht!

@Jeeper
Jeeper schreef:
Ja, dat was ik! Die bumperkleefde, onnodig links reed en geen richting aangaf! DUS?
Ik reed toch niet te hard?

stoer man :thumb: keep up the good work! die 7 jaar hebben jou dus duidelijk niet goed gedaan, net als al die kilometers! wat is de grens, dat is voor iedereen anders!
mijn grens stopt toch wel bij harder rijden dan mag, maar ik ben trots op je als jij verder durft te gaan, zolang ik je maar niet tegen kom op dat moment...

edit: ik heb nooit gezegd dat ervaring een smoes is om een overtreding te begaan! die smoes zal ik ook nooit gebruiken!
Offline Jeeper
Master
za 22 okt 2005, 9:12 Bericht 
mij sig is een understatement naar het flitsbeleid, geen realiteit . . . alhoewel :wink:
Offline Maatje
Eendagsvlieg
zo 23 okt 2005, 2:11 Bericht 

Hmm.....2,5 jaar mn rijbewijs........ 6 keer alcoholcontrole gehad.....heb ondertussen +- 120dkm gereden......

Laatste controle was in dordrecht anderhalve week terug om 1:00 uur 's nacht op een industrieweg.

4 alcoholcontroles die ik heb gehad waren 's nachts, 1 was om 10 uur 's avonds......en 1 midden op de dag......

Van mij mogen ze op die manier doorgaan..... liefst nog vaker controleren OP ALCOHOL. Mij pakken ze niet met drank achter het stuur...
Offline OlieTankeR
Master
zo 23 okt 2005, 3:01 Bericht 

Ik zie zowaar dat mensen nog gecontroleerd worden op alcohol...
Moet toch meer rijden om weer is een controle te spotten denk ik...
Offline blackevil
Master
zo 23 okt 2005, 8:03 Bericht 
hey

heb nou zo`n 2jaar mijn rijbewijs.
in die 2 jaar heb ik zo`n goede 60-70.000 kilometer gereden.
rij nou ook 250 kilometer per dag.

onervaren wil ik mij niet noemen.

maar blijf wel een beginnend rijder.
maar als beginnend rijder zijnde heb ik nog niet de ongelukjes gehad die alleen een beginnend rijder is toegedeelt. heb natuurlijk wel es andere dingetjes gehad.

maar echt ``jeugdig`` gedrag in het verkeer heb ik niet..(vindt ik althans) oftewel iedereen te snel af willen wezen(wilt ook niet met een vw lupo 1.4 8) ) of bij elke stoplicht de eerste weg willen zijn,,,of een zogenaamde johny bak hebben...

maar blijf toch in de ogen van de overheid een beginnend rijder...

moet ik wel bij zeggen dat er mensen zijn, die zeggen dat ik wel es rare acties uithaal in het snelwegverkeer, maargoed als je 250 km per dag rijdt telkens zelfde traject, weet je op bepaalde stukken ook hoe je rijden moet...moet je denken aan, bijv bij zwolle...kom ik zwolle noord erop
en dan gehele op en afrit uitrijden om vervolgens op laatste moment in te voegen om file te ontwijken...
Offline dexter79
Master
ma 24 okt 2005, 11:05 Bericht 
Bij mij in de buurt (Hilversum-Bussum-Huizen) staan ze heel vaak voor alcoholcontrole, ik zie ze meerdere malen per maand. Meestal mag ik zonder blazen door, omdat ik inmiddels herkend word (dat is dan weer het voordeel van een opzichtige auto ;)) en ze weten dat ik toch wel een P-tje scoor en verder alleen maar lastig ben, maar toch moet ik zo'n beetje eens in de paar maanden nog blazen.
 [ 23 berichten ]