Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Offline Maserati Teun
FS medewerker
zo 23 okt 2005, 21:30 Bericht 
Jongen komt om met maaimachine
Een 14-jarige jongen uit Ouderkerk aan den IJssel is vrijdag om het leven gekomen bij een ongeluk met een maaimachine. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
uitgegeven: 06:10 22-10-2005 gewijzigd: 14:10 23-10-2005

De jongen was bij de toekomstige hogesnelheidslijn bij Moerdijk met de maaimachine aan het werk. Hij kwam met de machine in de sloot terecht en verdronk in de modder.

Het is nog niet duidelijk of de jongen wel met de maaimachine mocht werken. De arbeidsinspectie onderzoekt dat nog.

BRON: http://www.rijnmond.nl/nieuws?id=31508

14 jaar en op een maaimachine. :x

Maar ja, de ouders zitten met de trieste afloop.
Offline vw-driver
Master
zo 23 okt 2005, 21:38 Bericht 
Ik meende dat jongeren pas met 16 op een trekker mogen en dan moeten ze een "trekkerrijbewijs hebben" met 18 mag je zonder zo'n bewijs op een landbouwvoertuig :x (niet dat zo'n bewijs inhoudelijke waarde heeft hoor :x )
Offline ikinks
Master
zo 23 okt 2005, 22:32 Bericht 
vw-driver schreef:
Ik meende dat jongeren pas met 16 op een trekker mogen en dan moeten ze een "trekkerrijbewijs hebben" met 18 mag je zonder zo'n bewijs op een landbouwvoertuig :x (niet dat zo'n bewijs inhoudelijke waarde heeft hoor :x )

Trekkerrijbewijs valt onder Arbo-wetgeving en stelt geen ene flikker voor, en op eigen terrein (mits het uiteraard op eigen terrein plaatsvond) mag je 'gewoon' met dat spul rondrijden. Vraag ik me alleen af wat ze met een maaimachine bedoelen, een kraan met (verlengde giek en) maaikorf, een trekker met front en/of achtermaaier (in dit deel van het jaar :huh: , of een zelfrijdende maaimachine à la de Krone Big M of Claas Cougar? Blijft niettemin een trieste zaak.
Offline Timster
Die hard
ma 24 okt 2005, 7:55 Bericht 
Ik hoop maar dat het niet een vader is die zijn zoon een dagje meenam naar het werk in de herfstvakantie.....
Offline Sinterklaas
Master
ma 24 okt 2005, 9:43 Bericht 
ikinks schreef:
vw-driver schreef:

Trekkerrijbewijs valt onder Arbo-wetgeving en stelt geen ene flikker voor, en op eigen terrein (mits het uiteraard op eigen terrein plaatsvond) mag je 'gewoon' met dat spul rondrijden. Vraag ik me alleen af wat ze met een maaimachine bedoelen, een kraan met (verlengde giek en) maaikorf, een trekker met front en/of achtermaaier (in dit deel van het jaar :huh: , of een zelfrijdende maaimachine à la de Krone Big M of Claas Cougar? Blijft niettemin een trieste zaak.

Onder een bepaalde leeftijd (ik dacht 15 of 16) mag je helemaal niet met machines werken, is volgens mij ook arbowetgeving.
Offline Brrrtje
Die hard
ma 24 okt 2005, 9:52 Bericht 
Sinterklaas schreef:
ikinks schreef:
vw-driver schreef:

Onder een bepaalde leeftijd (ik dacht 15 of 16) mag je helemaal niet met machines werken, is volgens mij ook arbowetgeving.

volgens de Arbowet mag je onder je 18e niet zonder toezicht met machines werken en bepaald machines mag je tot je 18 niet gebruiken. (hier valt alles onder waar een 'vaardigheidsbewijs' voor benodigd is.)
bij de HSL lijkt het me niet gaan om 'eigen terrein', hier was een vaardigheidsbewijs dus verplicht geweest, iets wat je op je 14e nog niet kan hebben.
het gaat hier ook niet om 'joyriding' (volgens het bericht was hij aan het 'werk'), ik vrees dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen en ik denk inderdaad in de richting van 'met pa mee naar het werk in de herfstvakantie'.
 [ 6 berichten ]