Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Offline Smookey
FS medewerker
di 18 okt 2005, 11:03 Bericht 
Citaat:
Jongetjes gooien stenen op snelwegverkeer

Uitgegeven: 18 oktober 2005 11:57
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2005 11:57

ZWOLLE - De politie in Zwolle heeft drie jongetjes van 11 tot 12 jaar aangehouden die stenen naar het verkeer op de A28 hadden gegooid. De politie heeft dat dinsdag laten weten.

Het trio wierp de stenen over het geluidsscherm naar de voorbijrijdende voertuigen. Een 38-jarige automobiliste uit Sellingen deed aangifte bij de politie, nadat zij een steen op haar autodak had gekregen. In overleg met justitie bepaalt de politie hoe de jongetjes worden gestraft.

In januari kwam een automobiliste uit Uden op de A4 om het leven toen een stuk stoeptegel van een viaduct af werd gegooid en door haar voorruit sloeg. De vier daders zijn veroordeeld. De afgelopen maanden zijn diverse andere automobilisten gewond geraakt, doordat projectielen van viaducten werden gesmeten.

bron
Offline Iguana
Master
di 18 okt 2005, 11:10 Bericht 
Ik las het ook net :x

Ben benieuwd wat de politie gaat doen (zal wel weinig zijn omdat ze weinig kunnen doen)
Vraag me trouwens ook af wat de ouders van deze koters gaan doen.

Ik heb geen kinderen, maar het had mijn kind niet moeten zijn ....feit dat hij zich moet verantwoorden bij de politie zou voor hem dan nog het minste probleem zijn :evil:
Offline Warmaster
Master
di 18 okt 2005, 11:32 Bericht 
20 stokslagen lijkt me wel een passende straf.
Offline ErikV
Master
di 18 okt 2005, 11:54 Bericht 
Media kan hier beter geen aandacht aan besteden imho, brengt andere stenengooiers alleen maar op ideeen.

Laatste tijd veel van deze grappen weer :evil:
Offline Marcel Q4
Die hard
di 18 okt 2005, 11:55 Bericht 
Warmaster schreef:
20 stokslagen lijkt me wel een passende straf.
Ik hoop ook dat die ouders de stokslagen niet ontlopen. :D
Offline garco
Master
di 18 okt 2005, 11:56 Bericht 
Dit stond nog op politie.nl

Minderjarige stenengooiers A28 aangehouden

Zwolle 18-10-2005 - Drie Zwolse jongens van 11 en 12 jaar zijn maandagmiddag aangehouden voor het gooien van stenen naar auto’s op de A28. De jongens bekenden op het talud te zijn geklommen en diverse stenen over de geluidsschermen richting de voorbij rijdende auto’s te hebben gegooid. Een 38-jarige automobiliste uit Sellingen deed aangifte bij de politie. Ze had een van de door de jongens gegooide stenen op het dak van haar auto gekregen. De vrouw was hier erg van geschrokken. Na aanhouding bekenden de jongens ook snoepgoed en twee fietsen te hebben gestolen. De drie werden ingesloten op het bureau. In overleg met justite zal worden bepaald op welke wijze de jongens zullen worden vervolgd.
Offline Sandeman
FS medewerker
di 18 okt 2005, 12:05 Bericht 
Toen ik 11 a 12 was vernielde ik geen auto´s (met mogelijk zeer ernstige gevolgen) en stal ik geen snoep en fietsen....
Offline garco
Master
di 18 okt 2005, 12:07 Bericht 
Toen had ik net mijn eerste skateboard...
Offline Brrrtje
Die hard
di 18 okt 2005, 12:38 Bericht 
:o :o :o :o
die stenengooiers worden ook met de week jonger. :x :x

wat een verhaal weer, maar gezien de steeds jongere leeftijd van 'misdrijfplegers' die ik tegenkom in de berichten moeten we eens praten over straffen bij lagere leeftijden?
Die ouders aanspreken heeft weinig nut: die zeggen tegen hun zoontje: "foei, dat mag je niet meer doen." en dan is de kous af. De rest is verzekeringskwestie.
Ouders zijn veel te lief tegen kinderen, vroeger kreeg je tenminste nog klappen, tegenwoordig wordt je kind door de kinderbescherming weggehaalt als je een opvoedende tik uitdeelt. we zouden in dit land eens moeten leren niet zo te wijzen naar elkaar.
De maatschappij, dat ben jij!
Offline drealm
Master
di 18 okt 2005, 12:47 Bericht 
Iguana74 schreef:
Ik heb geen kinderen, maar het had mijn kind niet moeten zijn ....feit dat hij zich moet verantwoorden bij de politie zou voor hem dan nog het minste probleem zijn :evil:

ik heb er 2, moet zeggen dat ik niet voor mezelf insta als zij dit zouden flikken :evil:
misschien zouden ze dan zelfs beter bescherming bij cq van de politie kunnen vragen 8) :-?
Offline dieselpower
Die hard
di 18 okt 2005, 12:54 Bericht 
Met hun eigen stenen om hun nek in het ijsselmeer pleuren...
kind of geen kind...!! :evil:
Offline Busje
Master
di 18 okt 2005, 14:02 Bericht 
drealm schreef:
Iguana74 schreef:

ik heb er 2, moet zeggen dat ik niet voor mezelf insta als zij dit zouden flikken :evil:
misschien zouden ze dan zelfs beter bescherming bij cq van de politie kunnen vragen 8) :-?

Ik heb twee kinderen maar ze moeten het niet proberen :evil:
Maar ik vraag me af of we altijd weten wat onze kinderen doen.
Offline Roelf
Master
di 18 okt 2005, 14:09 Bericht 

busje schreef:
drealm schreef:
Iguana74 schreef:

Ik heb dr 3. Nu weet ik nog wel wat ze doen (oudste is 7) maar als ze wat ouder zijn verlies je toch een stukje controle volgens mij. Ondanks dat hoop (en verwacht) ik dat mijn kinderen dergelijke acties niet zullen uithalen.
Offline Sandeman
FS medewerker
di 18 okt 2005, 14:16 Bericht 
Misschien eens verstandig om er aandacht aan te besteden in het jeugdjournaal....
Offline Iguana
Master
di 18 okt 2005, 14:27 Bericht 
In dit geval weten de ouders het wel omdat ze neem ik aan wel ff doorgeven dat hun koters zijn opgepakt...
Mijn ouders hadden me lekker op bureau laten zitten hoor.....die zouden me niet komen ophalen...kwestie van leren wat oorzaak en gevolg is ;)

Ik denk dat ik ook liever bij de politie gebleven zou zijn ipv naar mijn vader te gaan bv (nee mijn ouders sloegen me niet maar had gewoon respect voor ze en wist dat ze wel woedend zouden zijn)

Voor degene met koters hier.....ik weet dat je niet altijd weet wat je kinderen doen (we weten zelf ook nog wel dat we stiekem dingen deden tenslotte ;) ) maar het gaat ook om normen en waarden (nee ik ben GEEN balkellende fan :nono: )
Ik haalde het gewoon niet in mijn hoofd om stenen te gaan gooien naar auto's....ik werd opgevoed met respect voor andermans spullen...ik neem aan dat jullie dit ook doen..

Helaas zijn er dus veel mensen die dit niet kunnen/willen meegeven aan hun koters :x
Offline drealm
Master
di 18 okt 2005, 15:24 Bericht 
busje schreef:

Dat weten we ook niet :roll: misschien maar goed ook
maar ja, dat wisten onze ouders ook niet
zou wel getuige willen zijn van het moment dat de betreffende ouders geconfronteerd worden met zo'n "delict"
Offline Dave
FS Webmaster
di 18 okt 2005, 16:18 Bericht 
Misschien een onlogische vraag maar wat doen die kleuters op een snelwegviaduct?

(ze moeten die ouders aanpakken en hard ook).
Offline victor65
Die hard
di 18 okt 2005, 16:45 Bericht 

Ze stonden niet op een viaduct, maar gooiden de steentjes over een geluidsscherm. Ze stonden dus gewoon op een grasveldje achter het geluidsscherm.

Verder is er geen ouder die altijd weet waar de kinderen precies uithangen. Da's geen doen.
Offline martijn_dj
Master
di 18 okt 2005, 17:33 Bericht 

waarschijnlijk ook een stukje van elkaar opbutsen geweest.
Offline onewheeldrive
Master
di 18 okt 2005, 18:09 Bericht 
Iedereen mag ook maar ouder worden...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 18 okt 2005, 18:54 Bericht 
onewheeldrive schreef:
Iedereen mag ook maar ouder worden...

Ja, en zonder opleiding/diploma. Kinderen opvoeden is een moeilijke bezigheid. Ze blijven altijd proberen één stapje verder te gaan.

Toch moet ik zeggen dat onze kinderen zulke dingen nooit gedaan hebben, voorzover mijn vrouw en ik weten uiteraard.
Hadden we gehoord dat ze zulke dingen aan het doen waren, dan waren de rapen echt gaar geweest.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 21 okt 2005, 16:13 Bericht 
120 Teletekst vr 21 okt
********************************** 1/2
Kort binnenlands nieuws

MAASTRICHT In Maastricht zijn drie
jongens van 17 veroordeeld tot acht
maanden jeugddetentie voor poging tot
doodslag.Ze hadden stenen gegooid naar
auto's en treinen en voorwerpen op de
rails gelegd.Ze moeten daarnaast 16.000