Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]
Offline djee
Master
di 24 jan 2012, 14:17 Bericht 
Ogre schreef:
of met het openbaar vervoer te reizen.

Totaal onrealistisch, wel eens het ov gezien tijdens de spits? File bestrijding doe je met meer asfalt, 9-5 mentaliteit verder afbouwen en meer naar een (echte) 24 uurs economie gaan en voor een gedeelte thuis werken.
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 14:24 Bericht 

in tijden van crisis heeft een linkse regering altijd een stapje voor vanwege de ´´wij maken het allemaal beter´´ propaganda, maar de SP of noem ze maar op kan al hun beloftes ook niet waarmaken omdat het geld ook ergens vandaan moet komen. NL is gewoon de rotzooi aan het opruimen omdat er in het verleden veel met geld over de balk is gesmeten en ik ben ook zeker mee eens dat er bepaalde belastingen zijn die compleet overbodig zijn (zelfs deze topic weer) maar ik blijf toch op de VVD stemmen (25jaar oud) we hebben gewoon een sociaal-zorg-stelsel waar je bang van wordt en subsidies tot overmate van ramp...

We kunnen het beste de mensen in NL laten stemmen die ook daadwerkelijk iets bijdragen aan NL (mensen met een baan, belasting betalen etc)
Offline Kiwi45
Master
di 24 jan 2012, 14:30 Bericht 
blightzor schreef:
NL is gewoon de rotzooi aan het opruimen omdat er in het verleden veel met geld over de balk is gesmeten

:roflol: :roflol:
Was het maar waar. Er wordt 70 miljoen per dag extra staatsschuld gemaakt. Naast alle miljarden aan Griekenland, die natuurlijk nog nergens op een balans staan.
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 14:32 Bericht 

Ja over het algemeen politiek gezien, die euro en al die landen die bijna failliet gaan dat is gewoon nu extra zout in de wonden...
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 24 jan 2012, 16:03 Bericht 
Weekers: Geen plan voor verlagen kilometervergoeding

Het kabinet heeft geen plan om de onbelaste kilometervergoeding te verlagen van 19 naar 12 cent. Staatssecretaris Frans Weekers van Financiën zei dat vandaag in de Tweede Kamer.

D66 verwijt het kabinet kiezersbedrog omdat de lasten voor de automobilist omhoog zouden gaan bij een verlaging van de kilometervergoeding. Weekers ontkende dat hij daarvoor plannen heeft. Wel kijkt een ambtelijke werkgroep naar manieren om via de belastingen de files op de Nederlandse wegen terug te dringen. Weekers beloofde dat de hardwerkende Nederlander niet zal worden gepakt.

Bron http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowereld/ ... ding.dhtml
Offline Christafari
Master
di 24 jan 2012, 16:04 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Weekers beloofde dat de hardwerkende Nederlander niet zal worden gepakt.

:roflol:
Offline Fopspee(n)
Master
di 24 jan 2012, 16:20 Bericht 
blightzor schreef:
We kunnen het beste de mensen in NL laten stemmen die ook daadwerkelijk iets bijdragen aan NL (mensen met een baan, belasting betalen etc)

En dan bij voorkeur het gewicht van een stem af laten hangen van de hoeveelheid belasting die de persoon in kwestie betaalt.
Offline Gendrikje
Die hard
di 24 jan 2012, 16:30 Bericht 
blightzor schreef:

Fopspee(n) schreef:
En dan bij voorkeur het gewicht van een stem af laten hangen van de hoeveelheid belasting die de persoon in kwestie betaalt.

Ja en laten we de 67+-ers met een AOW, dus niet meer werkende, maar de personen die eerder wel veel belasting hebben betaald ook maar schrappen van stemrecht. Die lui kosten de maatschapij immers toch alleen maar geld nu :thumb_d:

Klinkt heel populistisch, maar is een onuitvoerbaar en idioot plan. Wat als een hardwerkend persoon ineens werkloos wordt? Op dat moment is het geen werkende meer. Doordat niet werkenden geen stemrecht hebben zijn die dus niet vertegenwoordigd en zullen dus in vele gevallen aan hun lot worden overgelaten, idem voor mensen met een inkomen lager dan modaal. Gaat niet werken dus, maar ik neem aan dat jullie een grapje maken.

Ben absoluut voor de bijstandtrekkers en lui die anderszins niet willen werken aan te pakken. Werken moet lonen en niet zoals nu, dat een persoon in de bijstand koopkrachtiger is als een persoon met een fulltime job en minimumloon.
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 16:52 Bericht 
Het is al weer van tafel begreep ik...
Offline Ducantoni
Master
di 24 jan 2012, 17:03 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Wel kijkt een ambtelijke werkgroep naar manieren om via de belastingen de files op de Nederlandse wegen terug te dringen.

Daar komt weer zo'n miljoenenverslindende werkgroep aan.. :fp:
Offline Fopspee(n)
Master
di 24 jan 2012, 17:07 Bericht 
Gendrikje schreef:
Gaat niet werken dus, maar ik neem aan dat jullie een grapje maken.

Klopt....maar we bereiken wel inmiddels een punt dat de huidige verzorgingsstaat niet meer op te brengen is. Wanneer je dan naast de eigen bevolking ook nog eens hele andere volksstammen moet gaan voeden houdt het op een gegeven moment gewoon een keer op.

Gendrikje schreef:
Ben absoluut voor de bijstandtrekkers en lui die anderszins niet willen werken aan te pakken. Werken moet lonen en niet zoals nu, dat een persoon in de bijstand koopkrachtiger is als een persoon met een fulltime job en minimumloon.

Ik zie liever dat het als werkgever eens wat minder risicovol wordt om personeel aan te nemen. En dan praat ik niet eens over het bruto-netto traject maar over alle verplichtingen die je hebt wanneer zaken slechter gaan of een personeelslid arbeidsongeschikt raakt. We hebben voldoende kennis en capaciteit in huis in NL om een bloeiende economie te creeeren, echter we laten ons al jaren wegconcurreren door totaal scheefgegroeide regelgeving op het gebied van arbeid. Dat hebben we te danken aan alle linkse schreeuwers die destijds op de barricaden stonden met hun megafoon om de arme zielige arbeiders voor te houden hoe slecht ze het wel niet hadden, zo een zelfde schreeuwer die tot onlangs nog zijn zakken zat te vullen in bijv. de raad van commissarissen van Shell. Diezelfde linkse mensen hebben ervoor gezorgd dat een (te) groot gedeelte van het sociale vangnet bij de werkgevers is neergelegd. Bovendien verbloemen ze op deze wijze meteen een grote (verborgen) werkeloosheid door nutteloze beroepskoffiedrinkers onder te brengen in allerlei verplicht-vrijwillige clubs zoals arbodiensten en andere bemoeizuchtige instanties die jou als werkgever duidelijk komen maken dat jij er bent voor de werknemer en zeker niet omgekeerd.
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 17:12 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
in NL om een bloeiende economie te creeeren

Dream on...
Offline djidee
Master
di 24 jan 2012, 17:18 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Het is al weer van tafel begreep ik...

Si, fractie VVD heeft direct aan de rem getrokken begreep ik, PVV was ook not amused en D66 ook direct kritisch.... Proefballonnetje lek gestoken (gelukkig)
Offline Fopspee(n)
Master
di 24 jan 2012, 17:22 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Dream on...

what's life whitout dreams? :wink:
Offline Kiwi45
Master
di 24 jan 2012, 17:25 Bericht 
Gendrikje schreef:
maar ik neem aan dat jullie een grapje maken.

Nee hoor, niks mis met censuskiesrecht.

Voorbeeld:
Het caoutchouc-artikel opende de mogelijkheid om mensen op andere gronden dan inkomen en vermogen het kiesrecht te verlenen. Zo kon men in Nederland volgens de kieswet van 1896 op de volgende gronden stemrecht krijgen:

het betalen van een bepaald bedrag aan belastingen (censuskiezers)
het bezit van een bepaald bedrag aan spaargeld
het behaald hebben van bepaalde examens (capaciteitskiesrecht)
het ontvangen van een bepaald bedrag aan loon
het bezit van een woning

Bron: Wikipedia.

Niks mis mee.
Offline Fopspee(n)
Master
di 24 jan 2012, 18:58 Bericht 
Niet erg rechtvaardig voor de mensen die ook in aanmerking gekomen zouden zijn volgens bovenstaande gronden maar reeds het slachtoffer geworden zijn van het systeem.
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 12:01 Bericht 
Das enkel bij censuskiezers. Maar wat is er mis met capaciteitskiezers? Eerst ff examentje afleggen of je wel doorhebt waar het allemaal over gaat.
Offline Wimken
Master
wo 25 jan 2012, 12:04 Bericht 
TuxX schreef:
Maar wat is er mis met capaciteitskiezers? Eerst ff examentje afleggen of je wel doorhebt waar het allemaal over gaat.

Dat zou wel heel erg mooi zijn :kniktja:
Online Marten320TD
Master
wo 25 jan 2012, 12:17 Bericht 
Wimken schreef:
Dat zou wel heel erg mooi zijn :kniktja:

Ah, en meneer $pee is meester in de rechten. Meer gewicht geven aan zijn opvattingen dan maar?

http://www.kennislink.nl/publicaties/kloof-in-opleidingsniveau-levert-gevaar-voor-democratie
Offline Kiwi45
Master
wo 25 jan 2012, 12:18 Bericht 
Marten320TD schreef:

Ah, en meneer $pee is meester in de rechten. Meer gewicht geven aan zijn opvattingen dan maar?

Ambtenaren zouden hoe dan ook geen stemrecht moeten hebben.
Je laat de schoonmakers of fabrieksarbeiders ook niet hun eigen baas kiezen.
Offline esgigt
Master
wo 25 jan 2012, 12:37 Bericht 
Kiwi45 schreef:
capaciteitskiesrecht

Vanaf hoeveel Farad?
Offline WNS2.0D
Master
wo 25 jan 2012, 15:31 Bericht 
TuxX schreef:
Eerst ff examentje afleggen of je wel doorhebt waar het allemaal over gaat.

Wie stelt de vragen op en vooral, wie stelt het antwoordmodel op? Dat kan aardig richting gegeven worden....
Offline Kiwi45
Master
wo 25 jan 2012, 15:43 Bericht 
WNS2.0D schreef:

Wie stelt de vragen op en vooral, wie stelt het antwoordmodel op? Dat kan aardig richting gegeven worden....

Afgeronde VWO, HBO of Universitaire opleiding zou een voldoende eis kunnen zijn.
Self-made (wo)men betalen genoeg belasting om ook stemrecht te hebben.
Ambtenaren en andere uitkeringstrekkers zijn uitgesloten van de verkiezingen.

Lijkt me een prima manier.
Online Ownedbylag
Die hard
wo 25 jan 2012, 16:28 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Afgeronde VWO, HBO of Universitaire opleiding zou een voldoende eis kunnen zijn.

en MBO'ers dus niet, begrijp ik?

Je wordt bedankt. :thumb_d:
Offline 944 guy
Master
wo 25 jan 2012, 17:56 Bericht 
blightzor schreef:
maar ik blijf toch op de VVD stemmen (25jaar oud)

Zolang een politicus niet hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden voor zijn/haar miljoenenblunders stem ik nooit. Je weet gewoon dat als die vent niet enorm de sjaak kan zijn als hij faalt, dat hij geld gaat uitdelen ten koste van anderen, resulterend in de huidige situatie.
Ownedbylag schreef:
Je wordt bedankt.

:x Kan ik me voorstellen. Maar je vergeet dat kiwi andere mogelijkheden voorstelt. Iedereen kan zo'n toets maken om een 'stembewijs' te halen. Met het risico lullig over te komen (is niet de bedoeling), veel mensen hebben de intelligentie noch kennis om hun beslissingen door te redeneren.
Voorbeeld: de werkloze (of minimumloonverdiener) is van mening dat hem meer geld toe dient te komen omdat die geen 52 inch OLED Plasma TFT 3D TV kan kopen. Die stemt simpelweg op diegene die het meeste geld beloofd, zich niet beseffende dat er altijd iemand is die het moet betalen. Dan gaan eerst de uitkeringen omhoog en vervolgens komt een partij aan de macht die daarop wil bezuinigen. Dat kan niet zo hard als dat er meer wordt uitgegeven dus loopt dat op den duur verder en verder op tot het tientallen miljardenverslindende apparaat wat we nu hebben. Tel daarbij een staatsschuld op en het is ouderwets feescht!.
Offline Fopspee(n)
Master
wo 25 jan 2012, 18:29 Bericht 
944 guy schreef:
Kan ik me voorstellen. Maar je vergeet dat kiwi andere mogelijkheden voorstelt. Iedereen kan zo'n toets maken om een 'stembewijs' te halen. Met het risico lullig over te komen (is niet de bedoeling), veel mensen hebben de intelligentie noch kennis om hun beslissingen door te redeneren.

Wie bepaalt de norm dan?.......het grootste gevaar zit 'm in de personen die zichzelf tot het intellect rekenen.....het semi-intellect dat toevallig met goed gevolg een hogere opleiding heeft afgerond en daar een bepaalde intellectuele status aan ontleent en denkt dat het de wijsheid in pacht heeft. Daarnaast zijn er nog vele andere factoren dan alleen intelligentie alleen, die een rol spelen bij het bezitten van voldoende inzicht om een juiste stem uit te brengen. Op de voorgestelde wijze gaan we minstens weer honderd jaar terug in de tijd waarbij de 'upper class' de dienst uit maakte. (ach....als je naar dat zooitje in Den Haag kijkt is er inderdaad niet veel veranderd sinds 100 jaar :[ )
Offline Sietse
Die hard
wo 25 jan 2012, 19:25 Bericht 
Wel leuk, allemaal eisen gaan opstellen om te mogen stemmen...
Misschien kunnen we beter beginnen met een toelatingstoets om überhaubt verkiesbaar te kunnen zijn.
Offline Furr
Master
wo 25 jan 2012, 21:05 Bericht 
En dat stuk wat ik rijdt komen geen files voor, krijg ik dan verhoging? :fp:
Offline VTEC_Driver
Master
wo 25 jan 2012, 21:39 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Nee hoor, niks mis met censuskiesrecht.

Voorbeeld:
Het caoutchouc-artikel opende de mogelijkheid om mensen op andere gronden dan inkomen en vermogen het kiesrecht te verlenen. Zo kon men in Nederland volgens de kieswet van 1896 op de volgende gronden stemrecht krijgen:

het betalen van een bepaald bedrag aan belastingen (censuskiezers)
het bezit van een bepaald bedrag aan spaargeld
het behaald hebben van bepaalde examens (capaciteitskiesrecht)
het ontvangen van een bepaald bedrag aan loon
het bezit van een woning

Bron: Wikipedia.

Niks mis mee.

Ik mis het stemrecht voor oorlogsveteranen, lees het boek Starship Troopers van Robert A. Heinlein maar eens (kijk niet naar de waardeloze verfilming ervan door P. Verhoeven).
Offline Dikke Dakduif
Master
do 26 jan 2012, 0:15 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
kijk niet naar de waardeloze verfilming ervan door P. Verhoeven

Die vond ik juist briljant, wat een heelijke over the top B-film :roflol:
En de boodschap kwam uiteindelijk prima over dankzij de germaans geinspireerde uniformen.
Offline Grande
Master
do 26 jan 2012, 0:32 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
VTEC_Driver schreef:
kijk niet naar de waardeloze verfilming ervan door P. Verhoeven

Die vond ik juist briljant, wat een heelijke over the top B-film :roflol:
En de boodschap kwam uiteindelijk prima over dankzij de germaans geinspireerde uniformen.

+1 Geweldige film!
Offline Kiwi45
Master
do 26 jan 2012, 9:48 Bericht 
Ownedbylag schreef:

Je wordt bedankt. :thumb_d:

Inderdaad, MBO-ers niet standaard, die kunnen namelijk meestal niet begrijpend lezen:

Kiwi45 schreef:
Self-made (wo)men betalen genoeg belasting om ook stemrecht te hebben.

:lief:
 [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2