Pagina 1 van 2  [ 82 berichten ]
Offline esgigt
Master
di 24 jan 2012, 7:44 Bericht 
Nu.nl schreef:
Kabinet overweegt lagere kilometervergoeding
Laatste update: 24 januari 2012 07:17
info

AMSTERDAM - Het kabinet overweegt de onbelaste kilometervergoeding van maximaal negentien cent te verlagen om de files aan te pakken.

Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) en minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) laten uitzoeken wat de effecten zijn als de maximaal onbelaste vergoeding wordt verlaagd naar twaalf of dertien cent per kilometer, schrijft het Nederlands Dagblad dinsdag.

De ANWB vreest volgens de krant dat dit de gemiddelde werknemer die met de auto naar zijn werk gaat vierhonderd euro per jaar gaat kosten.

En dan vindt men het nog vreemd dat die lui daar in Den Haag worden gezien als de grootste schurken van Noord-West Europa. :thumb_d:

Ik denk dat we met z'n allen maar eens een tijdje moeten gaan stoppen met het betalen van die Haagse schattingen (in de volksmond belasting)
Offline Warmaster
Master
di 24 jan 2012, 7:48 Bericht 
esgigt schreef:
om de files aan te pakken

:lol: :roflol:
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 7:48 Bericht 

Erg dom plan idd... De mensen die nu al rijden zullen voor het grootste gedeelte toch wel moeten blijven rijden voor hun werk.
Je pest er alleen mensen mee en spekt er de staatskas mee... Files blijven toch wel.
Offline Arno
FS Meldingen
di 24 jan 2012, 7:50 Bericht 
blightzor schreef:
Erg dom plan idd... De mensen die nu al rijden zullen voor het grootste gedeelte toch wel moeten blijven rijden voor hun werk.
Je pest er alleen mensen mee en spekt er de staatskas mee... Files blijven toch wel.

Inderdaad. Lekker kortzichtig van de VVD :thumb_d:
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 7:55 Bericht 
Valt me tegen van ons aller Melanie...
Offline djee
Master
di 24 jan 2012, 8:05 Bericht 
esgigt schreef:
kilometervergoeding van maximaal negentien cent te verlagen om de files aan te pakken.

WTF :o zat eerder op een verhoging te wachten!! T kan nu al niet meer uit.
Offline djee
Master
di 24 jan 2012, 8:06 Bericht 
blightzor schreef:
Je pest er alleen mensen mee

werkende mensen, die dit land juist draaiende moeten houden...
Offline Wimpster
Die hard
di 24 jan 2012, 8:08 Bericht 

Hehe, km vergoeding staat al jaren op 19 cent, terwijl de brandstofprijzen en kosten van het OV maar blijven stijgen en dan ook nog die km vergoeding verlagen!
Ik ben blij dat ik er niet van afhankelijk ben.
Offline hoevenpe
Pro
di 24 jan 2012, 8:09 Bericht 

Eens kijken wat links nederland hierover te zeggen heeft... Alfa dit echt is waar rechts nederland zijn vingers bij aflikt dan ben ik nu links geworden...
Online mwj
Master
di 24 jan 2012, 8:13 Bericht 
Lekker voor mensen die geen alternatief hebben :thumb_d:

Ik zit nu ruim 2 uur in de auto voor woon-werkverkeer, en het kan al amper uit. Openbaar vervoer gaat me dan nog meer tijd kosten. Leuk Den Haag, ga zo door :boos: :boos:
Offline Walker
Master
di 24 jan 2012, 8:27 Bericht 
Ik denk dat de cao's / arbeidscontracten niet aangepast gaan worden, maar dat het onbelaste er wel vanaf zal gaan...

Dus 12 / 13 cent onbelast, en over de rest mag je conform de belastingschijf aftikken aan Den Haag. Alsof iedereen een pak geld heeft liggen om een zuinige Aygo te kopen...
Offline djidee
Master
di 24 jan 2012, 8:31 Bericht 
WTF? Dit kan niet waar zijn....

*mail naar de TK fractie is er al uit

- Je gaat mensen die werken straffen
- OV is vaak geen optie
- Mensen die nu tijdelijk bereid zijn verder te reizen want elders ontslagen, pak je nu nog eens extra, dat is toch juist het verkeerde signaal
- Verhuizen (= minder km's) afdwingen in deze woningmarkt?

Zo on VVD's, onbegrijpelijk , hoe welkom die 1,5 miljard ook kan zijn, volgens mij gingen we voor bezuinigen ipv belastingverhoging. :schudnee:
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 8:35 Bericht 

Ik snap dit punt van de VVD ook werkelijk niet, hiermee slaan ze de plank volledig mis...
Offline Jappo
Respect
di 24 jan 2012, 8:37 Bericht 
Goede punten aangehaald djidee :thumb:
Ik kan voor woon-werk amper een nog goedkopere (als in verbruik/onderhoud in verhouding met de hoeveelheid/degelijkheid auto) auto halen waarmee ik nog een beetje degelijk over de weg kan.
Kan wel een '90 panda kopen, maar ik denk ook aan m'n eigen veiligheid dus rij een ietwat degelijkere auto dan zo'n koekblik. Speel nu redelijke quite met m'n km-vergoeding.
Geld voor een 2011 belastingvrije blabla auto die 1op25 rijdt, heb ik niet.
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 8:39 Bericht 

Dat slaat ook nergens op, ik heb een A auto qua zuinigheidsgraad maar ik kan gewoon flink aftikken a 280euro per kwartaal... puur diesel bah bah
Offline Rens
Die hard
di 24 jan 2012, 8:47 Bericht 

Ben toevallig net aan het kiezen tussen lease of particulier met 0.19 per km (eigen bedrijf). Als die 0.19 omlaag gaat, wordt de eerste optie interessanter. Erg vreemd weer dit. Verwacht al jaren een verhoging :fp:
Offline Tweebel
Master
di 24 jan 2012, 8:52 Bericht 
Zal uiteindelijk waarschijnlijk ook zorgen voor meer lease-auto's die niet prive worden gereden.
Plus alle bovenstaande punten.
Achterlijk plan.
Offline Walker
Master
di 24 jan 2012, 9:05 Bericht 
Ik zal idd dan niet zo snel van een leaseauto afstappen. Terwijl ik voor privé best wel wat leuks zou willen hebben.
Offline Superkoe
Master
di 24 jan 2012, 9:45 Bericht 
En zo wordt werkend Nederland weer eens keihard genaaid. En nog wel door de VVD. Voor mijn toch niet overdreven reisafstand gaat dat bij vier dagen per week mij al 600 euro netto per jaar kosten. Nu kan ik dat best lijden, maar een lager opgeleid iemand denkt wel 3x na, voordat die solliciteert. Snappen ze bij de VVD nu echt niet dat mobiliteit goed is voor de economie?
Offline Sietse
Die hard
di 24 jan 2012, 9:47 Bericht 
Waardeloos dit! Brandstofkosten rijzen de pan uit en dan krijg je dit! Ik ben net overgestapt van lease naar prive-auto :(
In 2004, toen ik ook net was gewisseld van lease naar prive, is ook de belastingvrije vergoeding aangepast van 28 cent naar 18 cent. Krijg een behoorlijke déjà vu!

hoevenpe schreef:
Eens kijken wat links nederland hierover te zeggen heeft... Alfa dit echt is waar rechts nederland zijn vingers bij aflikt dan ben ik nu links geworden...

Als ze dit erdoor drukken, dan stem ik nooit weer op de VVD. Ik hoop met mij velen. Zullen we eens zien wat de SP er van bakt in het kabinet.

djidee schreef:
- Je gaat mensen die werken straffen

Niks meer aan toe te voegen.
Offline Rens
Die hard
di 24 jan 2012, 9:50 Bericht 

Sietse schreef:
Als ze dit erdoor drukken, dan stem ik nooit weer op de VVD. Ik hoop met mij velen. Zullen we eens zien wat de SP er van bakt in het kabinet.

Eens met het eerste deel, maar niet van die enge dingen roepen daarna :nono:
Offline Sietse
Die hard
di 24 jan 2012, 9:53 Bericht 
Rens schreef:
Sietse schreef:

Eens met het eerste deel, maar niet van die enge dingen roepen daarna

D66 dan maar doen? :lol:
Offline Wimken
Master
di 24 jan 2012, 9:56 Bericht 
Dat is toch niet meer nodig :schudnee:
Ze moeten blij zijn dat er nog mensen in de file staan, dit zijn de mensen die nog wel werk hebben of willen werken.

De crisis lost de file wel op
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/3095840/2011/12/27/Spectaculaire-daling-filedruk-in-2011-27-procent.dhtml
Offline djidee
Master
di 24 jan 2012, 9:56 Bericht 
En antwoord van Charlie (TK lid VVD, met verkeer in de portofeuille)
Citaat:
Er staat altijd heel veel in de krant, of het klopt is af te wachten.
Mij is zo'n voorstel niet bekend. Bovendien klopt het niet met, wat jij ook wilt,
het beleid van bezuinigen en dus uitgaven verlagen en niet de lasten verhogen.
Overigens heeft de fractie herhaaldelijk laten weten de huidige vergoeding (te) laag
te vinden, maar voor verhoging is geen geld gezien de noodzaak de begroting sluitend
te maken.
Maar het tegenovergestelde, verlagen, past zeker niet in ons VVD beleid.

Offline Christafari
Master
di 24 jan 2012, 9:57 Bericht 
Sinds vorige week fietsen naar het werk maar dat moet ik maar gaan volhouden als ik het zo zie. Dan nog ga ik hierdoor inkomen missen als dit doorgaat.
Ik hoop dat Griekenland er nog warmpjes bij zit :boos:
Offline esgigt
Master
di 24 jan 2012, 10:00 Bericht 
Emigreren naar Griekenland een optie? :lol:
Offline 944 guy
Master
di 24 jan 2012, 10:12 Bericht 
djidee schreef:
volgens mij gingen we voor bezuinigen ipv belastingverhoging.

Voor een ambtenaar houdt bezuinigen zowel korten op uitgaven als toename van inkomsten in. Beide opties zijn nadelig voor de burger, want die besparingen worden nooit doorgesluisd naar de burger.
Sietse schreef:
Als ze dit erdoor drukken, dan stem ik nooit weer op de VVD.

Tip: stem NIET. Je stemt op iemand die niet verplicht is aan zijn afspraak te houden, die niet hoofdelijk aansprakelijk is, en ongestraft zijn gang mag gaan. Men is naïef om te denken dat een politicus er is voor de burger.
Edward Bernays schreef:
Governments, whether they are monarchical, constitutional, democratic or communist, depend upon acquiescent public opinion for the success of their efforts and, in fact, government is government only by virtue of public acquiescence.

Kortom: als genoeg mensen niet stemmen, dan heeft den haag geen authoriteit.
Offline WNS2.0D
Master
di 24 jan 2012, 10:13 Bericht 
Dan wordt de onbeperkt te gebruiken leasebak toch weer aantrekkelijk....
Offline djee
Master
di 24 jan 2012, 10:20 Bericht 
esgigt schreef:
Emigreren naar Griekenland een optie?

te laat, dan had je daar al moeten zitten en je zakken vol hebben zitten.
Offline Bramdaman
Master
di 24 jan 2012, 10:27 Bericht 
Als je echt een rechtse maatregel wil, dan is er helemaal geen belastingvrije kilometervergoeding. Je zorgt zelf maar dat je op je werk komt. Helaas zou dat alleen opgaan als er geen torenhoge belastingen zouden zitten op:

- Brandstof
- Auto aanschaf
- Auto bezit
- Verhuizen
Offline WNS2.0D
Master
di 24 jan 2012, 10:28 Bericht 
Mailtje naar de tweede kamer fractie van de VVD gestuurd.
Offline djidee
Master
di 24 jan 2012, 10:30 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Mailtje naar de tweede kamer fractie van de VVD gestuurd

Had ik reeds gedaan, het antwoord zie je enkele posts hierboven

klik post2686084.html#p2686084
Offline WNS2.0D
Master
di 24 jan 2012, 10:34 Bericht 
djidee schreef:

Had ik reeds gedaan, het antwoord zie je enkele posts hierboven

Dan zal ik zo ook wel een dergelijk antwoord krijgen. Eigenlijk vind ik het antwoord niet zo interessant, het gaat meer om het signaal naar de VVD toe dat ze dit soort ideeen echt niet moeten hebben. Dus laat ze er maar een dagtaak aan hebben om deze mailtjes te beantwoorden en vanmiddag met een duidelijk interview in de media komen.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 24 jan 2012, 10:57 Bericht 
Citaat:
De ANWB vreest volgens de krant dat dit de gemiddelde werknemer die met de auto naar zijn werk gaat vierhonderd euro per jaar gaat kosten.

Dan zou de gemiddelde werknemer 5.700 km per jaar rijden. Geloof ik niets van.
Offline geelhoed
Master
di 24 jan 2012, 11:00 Bericht 
Maserati Teun schreef:

ANWB schreef:
vierhonderd euro per jaar

Dan zou de gemiddelde werknemer 5.700 km per jaar rijden. Geloof ik niets van.

Reken eens voor? :x

7ct/km minder onbelast. 42% daarvan = 3ct/km
400 euro / 3ct/km = 13333 km
Offline Superkoe
Master
di 24 jan 2012, 11:21 Bericht 
Teun betaaalt geen belasting. :roflol:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
di 24 jan 2012, 11:32 Bericht 
En dat klopt, ten dele, ook nog.

Over mijn arbeid is het tarief 0.0%. :woop: :woop:
Offline ericj
Pro
di 24 jan 2012, 11:36 Bericht 
En deze maatregel moet minder files opleveren? Ik verwacht eerder dat men nog eerder voor een leaseauto zal kiezen ipv km-vergoeding, waardoor het aantal km's alleen maar zal toenemen, want lease-auto's hebben geen variabele kosten voor de gebruiker.

Ik ben misschien achterdochtig, maar volgens mij is dat de enige reden van het voorstel. Leaseauto's zijn fijn voor de overheid, want:
- fiscaal gunstig voor overheid door bijtelling, en relatief eenvoudig te controleren
- geen fiscale controle van km-declaraties nodig
- wagenpark blijft jong, dus emissievriendelijk (niet naar productie kijkend dan)
- omdat leaseautos relatief snel vervangen worden kan er gestuurd worden middels subsidies en heffingen (schone auto's stimuleren)
Offline A4
Master
di 24 jan 2012, 11:58 Bericht 
esgigt schreef:
Ik denk dat we met z'n allen maar eens een tijdje moeten gaan stoppen met het betalen van die Haagse schattingen (in de volksmond belasting)

Ik denk dat ook idd. Maar zolang heel Nederland zich tot op de dag van vandaag vrijwillig in de bek laat schijten, denk ik dat er helemaal niets veranderd en Den Haag vrolijk dit soort trucjes uit blijft halen. Ze doen het, omdat het ook gewoon kán.
Voordat dit land in opstand komt, betalen we EUR 7,50 voor een liter brandstof en betalen we 80% inkomstenbelasting. Eerder niet.
Offline Fopspee(n)
Master
di 24 jan 2012, 12:15 Bericht 
Er zal wel een of ander politiek-dealtje aan ten grondslag liggen om een groep tevreden te houden...opvallend is het moment dat dit in het nieuws gebracht wordt, loopt aardig synchroon met het nieuws over de aanwas van de SP.
Offline WNS2.0D
Master
di 24 jan 2012, 12:15 Bericht 
dat doen ze in griekenland ook, en zie dat werkt prima, zolang je maar euro vriendjes hebt die je rekeningen voldoen.
Offline 944 guy
Master
di 24 jan 2012, 12:25 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Over mijn arbeid is het tarief 0.0%.

Tell me (via PB anders :P )
Offline Ogre
Master
di 24 jan 2012, 12:31 Bericht 
Weekers kijkt naar antifilevoorstellen

Staatssecretaris Weekers van Financiën laat twee voorstellen van het bedrijfsleven om files fiscaal te bestrijden, verder bekijken. Het gaat om een bonusregeling voor leaserijders en een zogenoemd mobiliteitsbudget voor mensen zonder auto van de zaak.

Voorstellen bedrijfsleven

Weekers kreeg de voorstellen maandag uit handen van de zogenoemde werkgroep B50, een groep van inmiddels 52 grote werkgevers in het land, zoals ABN Amro, KLM, KPN en Schiphol.

De staatssecretaris noemde de voorstellen interessant. "Files kosten tijd en geld, daarom ben ik erg blij met alle voorstellen vanuit het bedrijfsleven om die aan te pakken."

Bonusregeling leaserijders

Bij de bonusregeling is het doel om de werknemer met een variabele kostenvergoeding te stimuleren minder en zuiniger te rijden of met het openbaar vervoer te reizen. Als de werknemer vervolgens tegen lagere kosten reist, kan hij de bonus in eigen zak steken.

Mobiliteitsbudget

Met het mobiliteitsbudget is het doel dat werkgever en werknemer zich steeds de vraag stellen of een reis wel noodzakelijk is en of de auto wel het juiste vervoersmiddel is.

Lekker duidelijk verhaal ook wel. Maar dat 'in eigen zak steken' van een bonus zal wel een sigaar uit eigen doos worden.
En mocht de vraag of de auto wel het juist vervoermiddel is bevestigend worden beantwoord dan zal dat antwoord ongetwijfeld alsnog worden afgestraft.
Offline esgigt
Master
di 24 jan 2012, 12:38 Bericht 
Dat "in eigen zak steken" zal dan kort daarop ook wel weg-bezuinigd (= belast) worden, tenslotte alles wat de burger in zijn zak houdt is een uitgave voor de overheid. :thumb_d:
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 12:58 Bericht 

Sietse schreef:
Zullen we eens zien wat de SP er van bakt in het kabinet.

Als de SP hier gaat regeren dan emigreer ik meteen.
Offline shootme
Master
di 24 jan 2012, 13:23 Bericht 
blightzor schreef:

Laatste peiling van de hond gaf aan dat de SP 1 van de grootste partijen zou zijn als er nu verkiezingen gehouden zouden worden.. :x
Offline Kiwi45
Master
di 24 jan 2012, 13:35 Bericht 
Ogre schreef:
Weekers kijkt naar antifilevoorstellen

Weekers zou de provincies eens kunnen verplichten om een groot deel van de overtollige reserves in het provinciale wegennet te steken. Zo veel mogelijk 2*2 maken, die provinciale wegen, dat zet pas echt zoden aan de dijk.
En als daarvoor niet genoeg budget is? Dan schrappen we de miljoenen die naar 'duurzaam (on-)veilig' gaan, om de eenvoudige reden dat die maatregelen over het algemeen de doorstroming belemmeren in plaats van bevorderen.
Offline blightzor
Die hard
di 24 jan 2012, 13:44 Bericht 

shootme schreef:
Laatste peiling van de hond gaf aan dat de SP 1 van de grootste partijen zou zijn als er nu verkiezingen gehouden zouden worden..

Sinds: ik zeg DOEN, zeg ik Maurice, ga met pensioen: ik zeg DOEN...

Peilingen, nep en doorgestoken kaart om een partij te maken of te breken. Als VVD+CDA+PVV nu verkiezen laten komen dan zijn ze echt stom dus dat zal denk ik niet snel gebeuren en er kan veel politiek gebeuren in 4 jaar...
Offline Sietse
Die hard
di 24 jan 2012, 14:04 Bericht 
blightzor schreef:

Door de steeds slechter wordende (afgunstige) mentaliteit in Nederland, in combinatie met het feit dat onze overheid werken op een asociale manier aan het belasten (lees: beboeten) is, heeft mij al vaker over emigreren doen nadenken. Hoewel het gras bij de buren altijd groener lijkt, ben ik nu wel bijna op een punt dat zeker weet dat het gras nergens lelijker is dan in Nederland. In Zwitserland liggen uitstekende kansen in de financiële sector...

Ik heb een forse woon-werk afstand, waardoor, als deze maatregel het gaat halen, ik elke maand weer 100 euro netto moet inleveren. Hierbij ga ik er dan van uit dat mijn werkgever de vergoeding niet terugbrengt naar deze 12 of 13 cent, anders is het verschil zelfs 200 netto per maand. Weg loonsverhoging! Door de inflatie zelfs koopkrachtdaling! Daar ben je dan keihard voor aan het werk :(
Offline Grande
Master
di 24 jan 2012, 14:16 Bericht 
Sietse schreef:
In Zwitserland liggen uitstekende kansen in de financiële sector...

Ik ben aandachtig toeschouwer!

Wanneer de SP aan de macht komt ga ik direct pleite. Lekker in Noord-Zwitserland wonen (of rond Geneve).
 [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende