Pagina 1 van 5  [ 233 berichten ]
Offline Scaniafan
Master
vr 27 jan 2012, 16:24 Bericht 
[url][/url] schreef:
Kabinet stemt in met boerkaverbod

Laatste update: 27 januari 2012 15:34

AMSTERDAM - Mensen die op straat een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete tegemoet zien.

Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met een verbod op gezichtsbedekkende kleding.

Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde vrijdag na afloop van de ministerraad het boerkaverbod ''van onvoorstelbaar groot belang", zelfs al is het aantal vrouwen dat een boerka draagt beperkt. Ze zei het heel belangrijk te vinden dat mensen elkaar in een open samenleving open benaderen.

Volgens het kabinet biedt het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens de ruimte de vrijheid van godsdienst enigszins in te perken als dit in het belang is van de openbare orde.

Vice-premier Maxime Verhagen voegde nog toe dat het boerkaverbod een wens is van het hele kabinet, en niet specifiek van de PVV. "Het voornemen was niet alleen in het gedoogakkoord, maar ook in het regeerakkoord opgenomen."

Carnavalsvierders en sinterklazen hoeven zich geen zorgen te maken als ze onherkenbaar de straat op gaan.

Goed...

Weet er iemand waarom er zo specifiek geschreven wordt over de integraalhelm? Mogen die straks ook niet meer gedragen worden, met het risico op een boete? Zou wat zijn voor brommer- / motorrijders :x
Offline Christafari
Master
vr 27 jan 2012, 16:32 Bericht 
Kom Scania, wel zelf een beetje verstand blijven gebruiken...
Offline Scaniafan
Master
vr 27 jan 2012, 16:35 Bericht 
Christafari schreef:
Kom Scania, wel zelf een beetje verstand blijven gebruiken...

Ik gebruik mijn verstand wel, maar ik ben bang voor de blauwe garde als ze de "niet-bestaande" quota moeten gaan halen... Zie het al helemaal gebeuren dat je je motor ergens neerzet en (zoals ik doe) tijdens het weglopen van de motor je helm af zet.

Volgens deze nieuwe wet ben je dan dus strafbaar...

Het gaat mij er onder andere om dat er specifiek gesproken wordt over "boerka, een bivakmuts of een integraalhelm" en er onderaan staat dat "carnavalsvierders en sinterklazen zich geen zorgen hoeven te maken"
Offline Mdw
Master
vr 27 jan 2012, 16:38 Bericht 
Scaniafan schreef:
Mensen die op straat een boerka, een bivakmuts of een integraalhelm dragen, kunnen straks een boete tegemoet zien.

Dus niks aan de hand :schudnee:
Offline Scaniafan
Master
vr 27 jan 2012, 16:39 Bericht 
Mdw schreef:
Dus niks aan de hand

Scaniafan schreef:
Zie het al helemaal gebeuren dat je je motor ergens neerzet en (zoals ik doe) tijdens het weglopen van de motor je helm af zet.

Meestal zet ik mijn motor ergens op straat. Niet in de huiskamer...
Offline WNS2.0D
Master
vr 27 jan 2012, 16:40 Bericht 
Je hebt nog diverse opties:
- Integraalhelm is verboden op straat, niet op de stoep. Dus daar kun je ook rijden.
- Een Jethelm (maar ja een nieuwe helm kopen kost ook geld)
- Het circuit op (ook niet echt een optie, je kunt eindeloos rondjes rijden zonder op je werk of thuis te komen en de kosten maak je aan banden en benzine)
- de agent in elkaar slaan, hij kan je nu immers officieel niet meer herkennen.
Offline Christafari
Master
vr 27 jan 2012, 16:43 Bericht 
WNS2.0D schreef:
de agent in elkaar slaan

Dat is vaak de beste optie, dan hoef je alleen maar een paar uurtjes te schoffelen. Tip: kopstoot met je helm op.
Offline Hideyoshi
Master
vr 27 jan 2012, 16:46 Bericht 
Ik ben er wel blij mee hoor, elke barrière die er is die mogelijk tot gevolg heeft dat er minder cultuurverrijkers hierheen komen spreekt me aan!
Offline Dikke Dakduif
Master
vr 27 jan 2012, 16:54 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Ik ben er wel blij mee hoor, elke barrière die er is die mogelijk tot gevolg heeft dat er minder cultuurverrijkers hierheen komen spreekt me aan!
Duidelijk signaal richting vrouwhatende culturen :kniktja:
Ik denk alleen niet dat het helpt. NL is immers haram tot op het bot maar desondanks stikt het hier van de figuren die de polder verkiezen boven de woestijn. Zal toch niets met huursubsidie, kinderbijslag, sociale huisvesting en bijstand te maken hebben?
Offline gabberhead
Master
vr 27 jan 2012, 17:00 Bericht 
Hideyoshi schreef:

Hideyoshi is dan natuurlijk ook een oerhollandse naam :fp:
Offline Gifpen
Master
vr 27 jan 2012, 17:03 Bericht 
Net als gabberhead.
Offline hoevenpe
Pro
vr 27 jan 2012, 17:04 Bericht 

Hmmm, en wat is dan met een boerka aan autorijden en tegelijk onder je boerka niet handsfree bellen?

Benieuwd welke boete dat wordt dan... :wink:
Offline gabberhead
Master
vr 27 jan 2012, 17:10 Bericht 
Gifpen schreef:
Net als gabberhead.

Hoor je mij zeuren over buitenlanders dan?
Offline Gifpen
Master
vr 27 jan 2012, 19:04 Bericht 
Over buitenlanders? Nee, dat is een onderwerp waarover ik je niét heb horen zeuren. Maar hideyoshi hoor ik daar ook niet over zeuren hoor. Uit zijn tekst maak ik op dat hij voorstander is van een beperking van de multiculturele samenleving in NL.

Ik snap alleen niet zo goed wat de taal van zijn nickname daarmee te maken heeft :roll: Maar misschien ga je dat nog uitleggen.
Offline Furr
Master
vr 27 jan 2012, 19:06 Bericht 
Ach GL en PVDA zullen wel gaan janken nu....
Offline Furr
Master
vr 27 jan 2012, 19:08 Bericht 
gabberhead schreef:
Hideyoshi is dan natuurlijk ook een oerhollandse naam

Net als Gabberhead en Furr :dag: :kniktja:
Offline MoneyPenny*
Master
vr 27 jan 2012, 19:41 Bericht 
Zijn de witte-sokken-in-instappers al verboden? Dat vind ik namelijk een veel kwalijkere zaak. En Uggs dan? En het mannendecolleté voor 99% van de mannen?

Zucht.
Offline Maserati Teun
FS medewerker
vr 27 jan 2012, 19:45 Bericht 
Goed dat ook in Nederland de boerka op straat en in openbare gebouwen verboden gaat worden.
Offline Hideyoshi
Master
vr 27 jan 2012, 19:55 Bericht 
Gifpen schreef:
Uit zijn tekst maak ik op dat hij voorstander is van een beperking van de multiculturele samenleving in NL

Absoluut, ik ben apert tegen de multicriminele samenleving omdat die gewoon niet werkt, het bewijs wordt elke dag geleverd.

Mijn naam is Japans, en om daarover te spreken: daar kunnen heel van volkeren en beschavingen nog heel wat van leren!

Oh ja, en voordat ik het verwijt van kaashoofd naar me krijg: ik denk dat er maar weinig mensen zo vreselijk veel cultuur heeft leren kennen en zoveel heeft gereisd als ik, andere culturen -welke dan ook- zijn prachtig, maar wel daar waar ze vandaan komen.
Offline AudiFahrer
Master
vr 27 jan 2012, 20:02 Bericht 
Scaniafan schreef:
Weet er iemand waarom er zo specifiek geschreven wordt over de integraalhelm?
Yup, hoorde vanmiddag op BNR-radio, dat dit zou zijn om het puntje "Godsdienstvrijheid" te omzeilen. Godsdienstvrijheid was ook de rede dat de Raad van Staten zo moeilijk deed en het wetsvoorstel nog eens is aangepast. Dit heeft overigens niet geleid, zoals jullie weten, tot verminderde kritiek van de RvS.
Al met al een goed wetsvoorstel, dus!
MoneyPenny* schreef:
Zucht.
Naar ik heb vernomen is overigens "moraalridderij" nog steeds toegestaan.
Offline Hideyoshi
Master
vr 27 jan 2012, 20:04 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Yup, hoorde vanmiddag op BNR-radio, dat dit zou zijn om het puntje "Godsdienstvrijheid" te omzeilen. Godsdienstvrijheid was ook de rede dat de Raad van Staten zo moeilijk deed en het wetsvoorstel nog eens is aangepast. Dit heeft overigens niet geleid, zoals jullie weten, tot verminderde kritiek van de RvS.

Slim gedaan!
Offline AudiFahrer
Master
vr 27 jan 2012, 20:05 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Slim gedaan!
Indeed!
Offline Vroeg op
Master
vr 27 jan 2012, 20:06 Bericht 
MoneyPenny* schreef:
En Uggs dan? En het mannendecolleté voor 99% van de mannen?

Daar heb jij hooguit concurrentie van als het om kerels gaat. :lol: :lol:
Offline AudiFahrer
Master
vr 27 jan 2012, 20:12 Bericht 
gabberhead schreef:
Hoor je mij zeuren over buitenlanders dan?
Nee, ik hoor je alleen maar zeuren.
Offline Scaniafan
Master
vr 27 jan 2012, 20:33 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Yup, hoorde vanmiddag op BNR-radio, dat dit zou zijn om het puntje "Godsdienstvrijheid" te omzeilen.

Top, dat was het enige antwoord waar ik naar zocht :thumb:
Offline AudiFahrer
Master
vr 27 jan 2012, 20:37 Bericht 
Welcome
Offline wildplasser
Pro
vr 27 jan 2012, 20:51 Bericht 
http://www.cracked.com/article_18911_5- ... islam.html

Sommige stromingen in Nederland zijn niet minder erg en fundamentalistisch dan de Islam.
Ze zitten zelfs in de 2 de kamer.

:fp: :fp: :fp: :fp: :fp:
Offline kenny
Pro
vr 27 jan 2012, 20:55 Bericht 
Wat mij betreft had het Boerka verbod er al veel eerder moeten komen. Met name een verbod voor Boerka + Autorijden. Ja er zijn dames die vinden dat een Boerka prima kan achter het stuur.

Hideyoshi schreef:
Oh ja, en voordat ik het verwijt van kaashoofd naar me krijg: ik denk dat er maar weinig mensen zo vreselijk veel cultuur heeft leren kennen en zoveel heeft gereisd als ik, andere culturen -welke dan ook- zijn prachtig, maar wel daar waar ze vandaan komen.

Ik heb ook veel gereisd, maar het Midden Oosten / Noord Afrika is eens maar nooit meer. Voor mij was het nog wel te doen, maar voor mijn blonde vrouw dus gewoon niet. Het zijn werkelijk een stel achtergestelde apen die daar leven met een achterlijk cultuurtje. Voegt geen waarde toe aan NL.

Aan cultuur wordt wat mij betreft ook veel te veel waarde gehecht.

Alle tempels, kerken, langdradige gebruiken beginnen op een gegeven moment allemaal op elkaar te lijken. En altijd maar weer doen of het zo bijzonder is oude gebruiken, gebouwtjes enz. Daarbij vind ik dat cultuur en gewoontes direct exit moeten zodra dit conflicteert met onze normen.
Offline regiorunner
Master
vr 27 jan 2012, 21:02 Bericht 
MoneyPenny* schreef:
Zijn de witte-sokken-in-instappers al verboden? Dat vind ik namelijk een veel kwalijkere zaak. En Uggs dan?

+1. Vooral de ugg's dan :dood:
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 21:14 Bericht 
regiorunner schreef:
MoneyPenny* schreef:
Zijn de witte-sokken-in-instappers al verboden? Dat vind ik namelijk een veel kwalijkere zaak. En Uggs dan?

+1. Vooral de ugg's dan :dood:

Ik ben gek op mijn uggs :)
Offline esgigt
Master
vr 27 jan 2012, 22:59 Bericht 
Boerka-verbod? Mijn neus! Straks komt die "horror winter" en loop ik met mijn kop in een sjaal verpakt. F*ck al die stomme regeltjes in dit K*t-land.

Een beetje mijn oren van mijn harses laten vriezen omdat een of andere gestoorde idioot een harde plasser van Burqa's krijgt....
Offline egeltjes
Master
vr 27 jan 2012, 22:59 Bericht 
Wat mankeert er nu weer aan de uggs. Alsof pumps wel kunnen. :fp: :fp:
Offline esgigt
Master
vr 27 jan 2012, 23:16 Bericht 
Pumps zijn Zooooo 1990.... :thumb_d:

Doe mij maar een muts op stiletto's :lol:
Online bx gek
Master
za 28 jan 2012, 10:52 Bericht 
esgigt schreef:
Boerka-verbod? Mijn neus! Straks komt die "horror winter" en loop ik met mijn kop in een sjaal verpakt.

Wat is er mis met een bivakmuts?
Offline esgigt
Master
za 28 jan 2012, 11:08 Bericht 
Niks... met -10 :thumb:

Die zevenzijkerds hier in dit land die alles willen verbieden komen me inmiddels behoorlijk mijn strot uit. VERBIEDEN DIE LUI!!!! :thumb:
Offline EddyHH
Master
za 28 jan 2012, 11:31 Bericht 
esgigt schreef:
Boerka-verbod? Mijn neus! Straks komt die "horror winter" en loop ik met mijn kop in een sjaal verpakt. F*ck al die stomme regeltjes in dit K*t-land.

Een beetje mijn oren van mijn harses laten vriezen omdat een of andere gestoorde idioot een harde plasser van Burqa's krijgt....

Je weet toch hopelijk wel dat als jij op je tweewieler van A naar B rijdt met -10 met je bivakmuts dat je hiervoor geen bekeuring zult krijgen? Maar als jij vervolgens de V&D inloopt en vrolijk gaat winkelen met de bivakmuts dat er nu iets van gezegd kan worden, en hetzelfde geldt voor de boerka en helm.
Offline Yootzin
Master
za 28 jan 2012, 11:56 Bericht 
Citaat:
De politie zal weinig optreden tegen dragers van boerka's. Dat verwacht Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad (COR) van de Nederlandse politie.

Giltay zei dat vanavond in het televisieprogramma Nieuwsuur. Volgens hem zien politiemensen de noodzaak van het verbod niet in. 'Hoezo komt de veiligheid in gevaar? Wij zien geen probleem als het gaat om gezichtsbedekkende kleding'.

Jan-Willem van de Pol van de Nederlandse Politiebond zei in Nieuwsuur dat het boerkaverbod staat voor 'symboolpolitiek'. Hij zei dat de eerste collega met gewetensbezwaren zich al heeft gemeld. 'Wij zullen hem met kracht bijstaan', aldus Van de Pol.

De politie heeft al eerder te kennen gegeven er weinig voor te voelen het boerkaverbod strikt te handhaven. (ANP/Redactie)

:fp:
Offline AudiFahrer
Master
za 28 jan 2012, 11:58 Bericht 
Yootzin schreef:
Jan-Willem van de Pol van de Nederlandse Politiebond zei in Nieuwsuur dat het boerkaverbod staat voor 'symboolpolitiek'.
Zou hij in de gaten hebben dat het zelfde geldt voor het flitsbeleid, als het tenminste gaat over verkeersveiligheid. :boos:

Weet je ik zou de proef wel eens op de som willen nemen. De vrouw in burka de straat op en ik met bivakmuts, of integraalhelm.
Wordt er beboet en zo ja, ik, de vrouw, of allebei?
U kunt nu inzetten!
Offline Maserati Teun
FS medewerker
za 28 jan 2012, 12:00 Bericht 
Yootzin schreef:
Volgens hem zien politiemensen de noodzaak van het verbod niet in.

Politieagenten hebben niets te willen, ze moeten de wet uitvoeren en voor de veiligheid zorgen. Zo niet, dan gaan ze maar een andere baan zoeken.

Als ze dit standpunt blijven handhaven, dan kunnen ze ook gelijk stoppen met de snelheidscontrole. Die dragen ook niets bij aan de verkeersveiligheid.
Offline Hideyoshi
Master
za 28 jan 2012, 12:02 Bericht 
Politie heeft inderdaad niets te zeggen! Dit zal de PVV wel weer oppakken, want ik hoor zojuist dat de politiebond gezegd zal hebben dat men dit verbod niet zal gaan handhaven omdat de prioriteit ergens anders ligt...

Ik denk dat ik weer eens een paar Wob'jes ga doen bij de politie, even kijken of er richtlijnen zijn opgesteld over dit nieuwe verbod.
Offline Yootzin
Master
za 28 jan 2012, 12:12 Bericht 
Daarom plaats ik hem ook hierbij omdat het tegenstrijdig is.. Inderdaad ze moeten maar zullen het zoveel mogelijk niet doen. (Immers boerka= niet nederlander en daar zijn we als agent bang voor he!)
Offline esgigt
Master
za 28 jan 2012, 12:20 Bericht 
EddyHH schreef:
Je weet toch hopelijk wel dat als jij op je tweewieler van A naar B rijdt met -10 met je bivakmuts dat je hiervoor geen bekeuring zult krijgen?

Goh, word ik dan niet automatisch gezien als potentiele flitspaal-opblazer? Of erger nog, als zelfmoord-verkeerslicht-terrorist?

Ik heb niet zoveel vertrouwen in onze "handhavers" en "(democratische) bestuurders". :nono:
Offline Scaniafan
Master
za 28 jan 2012, 13:12 Bericht 
Yootzin schreef:
(Immers boerka= niet nederlander

Ow?
Offline plop
Master
za 28 jan 2012, 13:21 Bericht 
kenny schreef:
Alle tempels, kerken, langdradige gebruiken beginnen op een gegeven moment allemaal op elkaar te lijken. En altijd maar weer doen of het zo bijzonder is oude gebruiken, gebouwtjes enz. Daarbij vind ik dat cultuur en gewoontes direct exit moeten zodra dit conflicteert met onze normen.

er zit minder verschil tussen christendom en moslims dan veel mensen denken, het is hetzelfde verhaal in een andere verwoording.
de meest ge-quote profeet uit de koran is jezus.
en als je alle symboliek uit de christelijke kerken haalt die zijn oorsprong hebben in andere religies hou je een lege kaft over.
kijk bv maar eens naar de kruizen die op de torens van kerken staan, bijna altijd is dat de keltische versie van het kruis.
en we kennen misschien nog wel die belg die mee deed met "de nieuwe uri geller", die stond altijd klaar met zijn ank (dat kruis) richting uri.
uri vatte dit als jood op als belediging omdat de ank komt van het egyptische geloof.
bill maher vatte het in religulous heel mooi samen in zijn eind conclusie.

Link
Offline Yootzin
Master
za 28 jan 2012, 13:39 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ow?

Ik heb nog nooit een Nederlandse vrouw met een boerka gezien. Hooguit van die importvrouwen. (En die zie ik hier genoeg lopen met boerka.)

Maakt mij niet uit hoe of wat ze dragen. Maar het zijn geen Nederlandse vrouwen...
Online bx gek
Master
za 28 jan 2012, 13:52 Bericht 
Yootzin schreef:
Ik heb nog nooit een Nederlandse vrouw met een boerka gezien.

Ik wel.
In Breda bij de school waar mijn zoon heen ging.
Offline Yootzin
Master
za 28 jan 2012, 13:55 Bericht 
Een blanke vrouw met een boerka? :o
Hmm okee dan zijn die er toch wel. Nouja ze dragen maar wat ze willen. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen.
Online bx gek
Master
za 28 jan 2012, 13:58 Bericht 
Yootzin schreef:
Nouja ze dragen maar wat ze willen. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen.

+1
Offline WNS2.0D
Master
za 28 jan 2012, 14:05 Bericht 
Het blijft een walgelijk stukje symbool politiek die de veiligheid en integratie niet zal bevorderen. Er wordt een probleem gemaakt om daarmee een wij-zij conflict uit te lokken. En welk probleem moet zogenaamd bestreden worden? Ik denk dat het gros van de mensen met een mening hierover zelden of nooit een boerka in het wild gezien hebben. (Zelf heb ik gewoon in de buurt van een flat waar diverse vrouwen standaard verkleed als vuilniszak de straat op gaan. Ik kan dus uit eigen ervaring vertellen dat ik dat nooit ook maar enigszins met onveiligheid geassocieerd heb)

Wakker worden en afschieten dat populisme!
Offline Gifpen
Master
za 28 jan 2012, 14:44 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Politieagenten hebben niets te willen, ze moeten de wet uitvoeren en voor de veiligheid zorgen

Even los van het feit dat ik NIKS heb tegen een boerkaverbod, me prima kan vinden in die visie en vermoed dat ik de komende 10 jaar niets zal hoeven te doen aan handhaving op dit gebied omdat ik ze gewoon zelden zie, moet ik wel zeggen dat met deze uitspraak de hypocrisie uit jouw mond weer hoogtij viert. Want oh oh oh als de politie handhaaft op een regel (wet) die jou niet zint. Dan is dit forum te klein en moeten die dienders niet blind handhaven en bevelen opvolgen maar vooral zelf eens nadenken.

Zodra er echter kritiek komt op een regel waarvan jij vindt dat er wél gehandhaafd moet worden, dan moeten diezelfde dienders ophouden met denken en gewoon doen wat ze gezegd wordt.

Dus hoewel ik het op dit punt met je eens ben, vind ik je inconsequentie in jouw 'wens tot handhaven' wel wat lachwekkend.
 [ 233 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende